Tékozló Homár

Ne már! Megszabhatják, hogy milyen címletekkel fizethetünk a parkolásért?

2018.09.26. 10:15 | Homár Hilda | 84 komment

img_e2163.JPG

A hétköznapok tele vannak kényelmetlenséget okozó vagy egyszerűen csak érthetetlen és emiatt rém bosszantó apróságokkal. Ezek azok a dolgok, amiken höbörögve, mérgelődve, fortyogva ki szoktuk adni a mérgünket, hogy mekkora hülyeség vagy igazságtalanság már az egész - egészen addig, amíg nem találkozunk valakivel, aki azon a területen dolgozik, és meg nem világítja a működés okát vagy rá nem bök a jogszabályra. 

Az Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet területén 600 forint a parkolási díj.  Eddig úgy mentem, hogy összegyűjtöttem minden héten az aprópénzemet, hogy azzal fizessek, ne kelljen nekik visszaadni. Nemrég bevezették, hogy 5 és 10 forintos érmével nem fizethetek (ld. tábla, fotón) Ilyet lehet csinálni? Bárki megkötheti, hogy CSAK ilyen vagy olyan címlettel fizethetek?

Azt már megszoktam, hogy sajnos Magyarországon állandóan balhéznak a pénztárosok, ha túl nagy címlettel fizetek. A balhét elkerülendő készültem ide mindig apróval. Na de, hogy ezentúl még az aprómat is válogassam át, mert nekik öt- és tízforintos nem is mehet? Ez így rendben van?

Eszter

Kedves Homár olvasó!

Magyarország törvényes fizetőeszköze a forint. A készpénzben történő fizetések során a forintbankjegyeket és érméket a sérült, a nehezen felismerhető és a forgalomból bevont bankjegyek és érmék kivételével mindenki köteles névértéken elfogadni. Ez a rendelkezés azonban nem zárja ki azt, hogy a különböző termékek, szolgáltatások árának megfizetésekor ésszerű keretek között érvényesüljenek az adott fizetés körülményeinek sajátosságai, így például visszautasítható a bankjegyek és érmék elfogadása, ha a kereskedő az áru értékénél aránytalanul nagyobb címletből nem tud visszaadni. Az áru-, ital-, jegy-, parkoló-, stb. automatákkal, vagy a közelmúltban hazánkban is megjelent és egyre inkább elterjedőben lévő önkiszolgáló pénztárgépekkel szemben sem elvárás, hogy valamennyi forgalomban lévő címlet elfogadására alkalmasak legyenek. Amennyiben egy vevő a vásárlás során – akár több címletből, összesen - 50 darabnál több érmével szeretne fizetni, a kereskedő nem köteles azt elfogadni. Nagyobb mennyiségű, azaz 50 darabot meghaladó érmét csak a hitelintézetek és a posta kötelesek fizetésül elfogadni. 

Összefoglalva tehát bizonyos estekben elfogadható a korlátozás, ésszerű keretek között, a fogyasztókat erről megfelelően tájékoztatva.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ptspts 2018.09.26. 10:21:52

Németországban is vannak olyan városok, ahol például buszjegyet az automatából csak bizonyos címletű bankjeggyel vagy érmével és csak bizonyos fajta bankkártyával lehet venni. Akinél másféle címlet van csak, fáradjon be a jegypénztárba (pl. taxival).

ptspts 2018.09.26. 10:24:03

Kiegészítés: a taxizásnál nyilván olcsóbb, ha egy közeli újságárusnál vagy kávézóban a nagyobb címletet felváltja (esetleg vesz egy újságot vagy kávét), és így már tud az automatából is jegyet venni.

Lalikám 2018.09.26. 10:25:21

Engem ez mindig érdekelt, hogy ha az intézmény területén elkövetsz valamit, ami a kresz szabályainak ellentétes , akkor ki fog megbüntetni? :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.09.26. 10:27:03

Nem akarom elkeseríteni a posztert, de a húszast sem fogadják el. És valahol életszerűnek érzem, hogy 600 Ft-ot ne apróban fizessenek ki a zemberek, mert akkor este Igazságos Izomtibor kéne a zsé elhurcolásához. A legegyszerűbb persze egy paypassos kártyaolvasó lenne.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.09.26. 10:28:08

@Lalikám: Gondolom a rendőr, mert az "közforgalom számára megnyitott magánút".

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.09.26. 10:32:43

Na, a magyarázatot megkaptuk. Már csak az a kérdés, mennyiben "ésszerű" a konkrét korlátozás.

Hát szerintem nem az. Mert ugye a 20 ezrest nem tiltják, holott arra igaz lehet, hogy nem tudnak belőle visszaadni. Ugyanakkor az, hogy egy olyan kisösszegű kifizetésnél, amelynek a kiegyenlítéséhez 7 címlet használható, letiltanak ebből 3 címletet is, na az szerintem nem ésszerű, hanem pofátlanság.

Egyébként az hiányzik a posztból, hogy az adott összeget automatának kell-e fizetni, vagy a bejáratnál a személyzetnek. Gondolom az utóbbi, ez esetben viszont végképp pofátlanság a korlátozás. (ha viszont automata, akkor 2018-ban szerintem alap lenne, hogy kártyával is lehessen fizetni...)

Tikakukac 2018.09.26. 10:39:01

BKK automata is tud hasonlókat. Ha épp kp-t akar az ember égetni akkor jöhet a gyomorbántalom, hogy vajon mit eszik meg a drága aznap.

Lalikám 2018.09.26. 10:43:53

@Csokis: Ez nem túl életszerű őszintén szólva, hogy trafizni fognak a Rehab területén...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.09.26. 10:51:25

@Lalikám: Az nem, de ha összekoccansz valakivel, akkor már a rendőr jön ki.

FDToth 2018.09.26. 11:03:23

a gvti válasza nesz semmi fogd meg jól
Bosszantó egyébként, hogy még nagyon sok helyen az autómatáknál nem lehet csak érmével fizetni, sem papírpénz sem kártya nem lehetésges. És nem csak közterületen, elég sok pláza parkolójában sem. így 2018 tájékn legalább pár ilyen uatómatát rkahatnának. pl. mammut, csak érme vagy papír 2.000-ig, sem kártya, sem nagyobb címlet. HA az emebrnél épne nincs érme vagy nem annyi é scsak nagy címlete van, akkor mehet váltani, mert információn nem váltanak ám...

.igazsagos.1 2018.09.26. 11:20:40

@FDToth: Ez nem kifogás, LEGYEN nálad lóvé, apró, ha TUDOD, hogy automatába kell. A te érdeked ez, nem a kispistáé, mert téged fognak megbüntetni.

Különben van SMS-es fizetés is a világon.

.igazsagos.1 2018.09.26. 11:22:40

De nem veszek rá mérget (Az SMS-es fizetésre), mert hát ugye én nem fizettem még parkolásért Pesten, viszont kértek tőlem már aprót az automatába, így fel is váltottam neki a lóvét. Én már csak ilyen rendes ember vagyok, de nem fényezem ám magam. :) Csak gondoltam, xólok.

.igazsagos.1 2018.09.26. 11:24:07

Szerencsém is volt, nem hamis kétezrest adtak nekem. :) Azért ilyenkor rá is lehet fázni a pénzváltásra.

Bálintka. 2018.09.26. 11:30:59

Ez hasonló mint a BKV automata. 10ezer forint alatti vásárlás esetén a készülék nem fogadja el a 20ezrest, csak a 10ezrest.
Amúgy ideje lenne, ha a parkoló óráknál is bevezetnék a kártyás fizetést (legtöbbször elég lenne csak a pass érintő).

FDToth 2018.09.26. 11:31:21

@.igazsagos.1: persze, sms meg mobilpakrlás simán (ha épne nem három zóna határán pakorlsz :D ). pl. westendbe app-al i slehet fizetni, de még minidg elég sok az olyan magánpakroló (plázákhoz tartzó), ahol csak érme, vbagy kis címletű papírpénz az elfogadott (pl Duna Plazaban is). Odamész, nem tudod menyi vagy ott, 1 óra 350 Ft. ENm tudsz itt sms-ben pakrolni, appa-la sem, van nálad nagy cmílet meg BK, meg aptró is, csak nem elég.

borso 2018.09.26. 11:33:38

Sszál ki velük! Minden alkalommal vigyél 1db 20.000-st. :-) Azt elfogadják. Aztán ha minden alkalommal 19.400.-Ft-ot kell visszaadni az lesz a szép. :-)

killerkaller 2018.09.26. 11:57:00

@FDToth: "persze, sms meg mobilpakrlás simán (ha épne nem három zóna határán pakorlsz :D )."

A Simple app parkolási moduljával a zónaprobléma is kizárható. Nekem bevált. Igaz, így csak közterületen lehet parkolni.

Darth Revan 2018.09.26. 12:03:52

lehessen kartyaval fizetni, oszt' jo napot!

a multkor majdnem megvert egy dublini taxis, amikor a 15 euros viteldijat 50 eurossal akartam kifizetni. mondja nem tud visszaadni. mondok akkor fizetek kartyaval, nem fogad el kartyat, de szepen elmegyunk egy automataig ahol veszek ki penzt, de addig jar a taxiora. ekkor kiszalltam es mondtam, hogy azt mar nem . ekkor jott nekem, hogy megut, de vegul csak az arcomba orditott, hogy hivja a rendorseget.
hivd, aranyapam
telefonalt, majd mergesen beszallt a taxiba es elhajtott.
ingyen fuvar :)

killerkaller 2018.09.26. 12:09:05

@promontor: "Egyébként az hiányzik a posztból, hogy az adott összeget automatának kell-e fizetni, vagy a bejáratnál a személyzetnek. Gondolom az utóbbi, ez esetben viszont végképp pofátlanság a korlátozás. (ha viszont automata, akkor 2018-ban szerintem alap lenne, hogy kártyával is lehessen fizetni...)"

Feltételezem, hogy pénzkezelési -logisztikai- oka lehet a korlátozásnak. A parkolásból keletkezett bevételt be kell fizetni a rehab intézet számlájára. Ha a személyzet slattyog el befizetni akkor az érméket rolnizni kell, az meg sziszifuszi meló. A cipekedést nem is említve. Esélyes még a zsákos befizetés, nem tudom, hogy az postán, banknál közvetlenül mehet-e, vagy csak pénzszállító céggel kötött szerződés keretein belül.

Nick-son 2018.09.26. 12:15:24

@Lalikám: természetesen Lara Domina lesz aki megbüntet. Akkor is, ha semmit sem követtél el. Még csak akkor igazán!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.09.26. 13:44:17

@killerkaller: Nézd, ha pénzt szedek valamiért, akkor azt a pénzt kezelni kell, ez alap. Ha nem tetszik, ne szedjenek pénzt. Az meg röhej, hogy egynapi bevétel rolnizása "sziszifuszi" meló lenne. Aki lusta, annak minden meló "sziszifuszi"...

Terézágyú 2018.09.26. 14:15:23

@promontor:
"Aki lusta, annak minden meló "sziszifuszi"... "

Aki meg kívülálló, vagy éppen a "pult" másik oldalán áll, annak minden megjegyzés könnyű.

killerkaller 2018.09.26. 14:32:43

@promontor: "Nézd, ha pénzt szedek valamiért, akkor azt a pénzt kezelni kell, ez alap."

A profi kereskedőnél igen. De az ilyen "hogyan csináljunk pénzt, minél olcsóbban" megoldásoknál nem. Rádöbben, hogy a nap végére összegyűlt több tízkilónyi fémmel kezdeni kellene valamit. Inkább készítenek blőd feliratokat.

Ez a módszer analóg az alternatív útjavítással. Kátyúzás helyett inkább sebességkorlátozó tábla kerül ki.

A táblakészítők biztos jól járnak.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.09.26. 14:34:45

@Terézágyú: A dolog azzal kezdődött, hogy aki a pult egyik oldalán áll, az éppen szivatja a pult másik oldalán állót.

Ugyanis itt arról van szó, hogy ki milyen kényelmetlenséget okozhat a másiknak. A kórháznak kényelmetlen az apró, nekem meg kényelmetlen, ha nem tudom használni a pénzem. Erre mondta azt a válasz, hogy ésszerű korlátozás elfogadható. És ehhez teszem hozzá én azt, hogy a poszt által megadott korlátozás túlmegy az ésszerűen elfogadható határon. Amely határt elég jól kijelöl a három megadott példa.

Amit ha helyesen alkalmazna a kórház, akkor azt kéne kiírni, hogy 1) Kérem kerülje a nagyértékű bankjegyek használatát, mert nem garantálható, hogy vissza tudunk adni és 2) Nem fogadunk el 50 darab érménél többet egy fizetés során.

És ha ez ekkora a probléma a kórháznak, akkor oldják meg a kártyás fizetést. 2018-ban ez alap. Lenne.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.09.26. 14:36:28

@killerkaller: Ha jól értem, igazából egyetértünk...

FDToth 2018.09.26. 14:57:15

@killerkaller: a Simple GPS alapu appja jobn mint az nmfr sajatja vagy Barion? En anno Simple-t hasznlatam, de ok nem tudjak biztositani azt a kedvezemnyt amit a keruletben kapok (nincs maximalizalva a parkolasi ido), egyedul az nmfr az ami ezt tudja, milyen erdekes. En utobbival kerultem mar iden haromszor is olyan helyzetbe h ketszer 3 zona hataran oarkoltam, logikusan nem tudta az alkalmazas sem megmondani h melyikbe kene fizetni, en sem tudatm, elindultam az uticelom fele, talaltam egy orat, oda parkoltam, de nem oda kellett volna. Ugyanez elofordult meg egyszer. Harmadszorra meg az V ker helyett a 13 tajolt be. En meg megszokva a pikk-pakk gyors nyomoodasokat, elofagdtam, jott is a potdij kb 8 rugo...

Terézágyú 2018.09.26. 15:16:07

@promontor:
"A dolog azzal kezdődött, hogy aki a pult egyik oldalán áll, az éppen szivatja a pult másik oldalán állót. "

Ja, ilyenek ezek.

Dezsike 2018.09.26. 20:01:26

50 érme felett nem kötelesek elfogadni. 10 forintosból 60 db kéne a 600 Ft kifizetéséhez, 5-ösből 120 db. Ez már túl van azon, amit kötelesek elfogadni. 20-asból csak 30 db kell, így azt már el kell fogadniuk.

slin 2018.09.26. 20:47:29

@ptspts: tipikusan max 10eur-ost vagy laser kartyat fogad el a "bkv" automata.... a 80EUR berletet se tudod 100assal fizetni.

Secnir 2018.09.27. 08:28:21

hümm.
a rehab intézet ad számlát? számlaképes egyáltalán?

killerkaller 2018.09.27. 09:32:28

@Secnir: "hümm. a rehab intézet ad számlát? számlaképes egyáltalán?"

Ha nem, akkor alakult egy gittegylet, ami nyugta és számlaképes.
Esetleg baráti körből vállalkozó, aki szintúgy.

JOKE21 2018.09.27. 15:05:26

Nem tudom ezen a konkrét helyen mi van, de pesten mindig a parkl-el parkolok. Gyors olcsó és modern.

Dr.Démonmac1 2018.09.27. 15:41:20

Abszolút ésszerű és jogos, hogy ne legyen az, ami a városi legendákban sorra előfordul, hogy sokezres tételeket 5 forintosokkal akar valaki kifizetni.

felucca02 2018.09.27. 16:12:53

Nem is tudtam, hogy van még olyan, aki készpénzzel fizet. Olyan helyre, ahol nincsen kártyaelfogadás, be sem megyek, mert lúzerség.

ringer 2018.09.27. 18:49:42

Magyarország törvényes fizetőeszköze a forint. A készpénzben történő fizetések során az MNB által kibocsátott forintbankjegyeket és –érméket – a sérült, a nehezen felismerhető és a forgalomból bevont bankjegyek és érmék kivételével – mindenki köteles névértéken elfogadni. Amennyiben egy vevő a vásárlás során – akár több címletből, összesen - 50 darabnál több érmével szeretne fizetni, a kereskedő nem köteles azt elfogadni.

2018.09.27. 19:20:16

@felucca02:

Elég tájékozatlan vagy. Egyáltalán Magyarországon élsz?
Magyaroroszág nem a fehér gazdaságáról híres.
Mondhatni úgy is, hogy túlnyomó részt a szürke és feketegazdaság uralkodik.
Az meg ugyebár készpénzzel működik.

2018.09.27. 19:35:31

1.
Az embernek, amikor négy lábról két lábra állt, fogalma sem volt, hogy ekkora böszme és idióta társadalomban fog élni. Mert ha csak kicsit is dereng neki, marad négy lábon.

2.
Nem kellene eltakarítani az egész emberiséget e földről, és újra kezdeni egy másfajta állattal?

élhetetlen 2018.09.27. 19:49:00

@felucca02: Hát igen, a nagymenők!. Mikor még dolgoztam, akkor sem esett útba még OTP automata sem, tehát el kellett mennem pénzt kivenni. Hogy ezt ne kelljen gyakran, kivettem a 150 000 eft-t, és ha aprót is akartam, akkor a 149 000-t. A bankban váltás sok idő, mert nincs rá külön ablak, és nem találsz boltot, ahol hajlandóak váltani. Az apró tartott pár napig, mert én lementem a vállalati büfébe is, ahova te be sem mennél, mert nem volt kártyás fizetés. Aztán voltak napok, mikor már fűnek-fának tartoztam, (büfésnek, kollégáknak, ahogy sikerült), mert hiába volt pénzem, a húszezrest csak ollóval tudtam volna feldarabolni, úgy meg nem kellett volna senkinek.

élhetetlen 2018.09.27. 20:04:10

@Dr.Démonmac1: „hogy ne legyen az, ami a városi legendákban sorra előfordul, hogy sokezres tételeket 5 forintosokkal akar valaki kifizetni. Ez tényleg a városi legenda kategória. A hétköznapok problémája viszont adott. Házhoz rendelek, mert nem tudok elmenni vásárolni. Kp-m van, a barátnőm egy hónapban egyszer kivesz a kártyámmal. Futár jön, nekem nincs apróm, és neki sincs. Az nem érvényes józan ésszel átgondolva, hogy de nála kell, hogy legyen, mert abszurd, de előfordulhat, hogy húsz db. 3000 ft-os csomagot visz ki, és mindenkinek húszezrese van. Neki reggel 340 000 ft váltópénzzel kéne indulni, ami képtelenség. Ő megért engem, én őt, elmegy, megpróbál váltani, eltol fél órát, mire valahol kiimádkozza a váltást. Szó se róla, szerencsére szaporodnak a mobil terminállal rendelkező házhoz szállítók, de még csak szaporodnak.

sutyerák 2018.09.27. 20:35:21

@Lalikám: jókérdés. lógva marad a levegőben

élhetetlen 2018.09.27. 21:55:38

@ptspts: „a taxizásnál nyilván olcsóbb, ha egy közeli újságárusnál vagy kávézóban a nagyobb címletet felváltja (esetleg vesz egy újságot vagy kávét), és így már tud az automatából is jegyet venni.”. Nem ilyen egyszerű ez. Váltani nem vált, ez az alap. Ha veszel egy újságot, vagy kávét, nem tud visszaadni húszezresből. Akkor kávé sincs. Ha lehet kártyával fizetni, akkor iszol egy kávét, de még mindig nincs apród. Ezt nem fogod elhinni. Lidl, kassza, kártyával fizetnék, de felváltana egy huszast? Már majdnem, mikor a szomszéd kasszás átszól, hogy akkor keressek holnapra másik munkahelyet a kollégájának. A totál hülye megoldás, (szép összegért vásároltam), hogy kiveszek egy olyan tételt, amire már vissza kell adni a huszasból, a többit fizetem kártyával, az egy tétel készpénzesből kapok végre vissza aprót. Normális?

Fügés ember · https://www.fugesember.hu 2018.09.28. 05:02:28

Én dolgoztam egyszer kórház portáján, ahol parkolási díjat is kellett beszedni. Nem hinnétek, hogy mennyien képesek 1000+ Ft parkolási díjat összevakarni 5-10-20-50 forintosokból. Számolnám a lóvét, biztos megvan-e, mire gyökér pofázik, hogy sietne, közben mögötte addig már hárman várnak kiléptetésre, ketten beléptetésre. Közben kiderül, 50 Ft híja van. Szólok, hogy kevés, erre ő, nem hiszi, számoljam meg még egyszer. Megszámolom, a többiek anyáznak, a tuskó meg pofázik, ő sietne. Mondom, másodjára is hiányos. Erre, mintha kegyet gyakorolna, összevakar nekem még ötvenet 5-10 forintosokból. Ezt simán megteszi egy nap 10-ből 2. De az pont elég hogy az illetékest ki- a rendszert pedig megakasszák. Szóval tökre egyetértek a posztban bemutatott helyi korlátozással. Jól tették. Mindig egy kis % gyökér tuskó miatt hozzák az ilyen szabályt. Mert ha te leszel, aki várja a beléptetést, míg az illetékes próbál kiléptetni egy ilyen renitens hímivarszerver, akkor hamarabb megérted majd, miért hozhatnak vajon ilyen helyi szabályokat! Higgyétek, nem azért, mert rolnizni kell este...

Terézágyú 2018.09.28. 09:29:01

@ájtatos manó:
"Mindig egy kis % gyökér tuskó miatt hozzák az ilyen szabályt."

Igen... :(

killerkaller 2018.09.28. 09:48:18

@ájtatos manó: "Higgyétek, nem azért, mert rolnizni kell este..."

Vessük össze a tábla feliratát a rendelkezés előírásával. A rehab szerint elfogadható címletek az 50-20eFt közé eső fizetőeszközök.

"Nagyobb mennyiségű, azaz 50 darabot meghaladó érmét csak a hitelintézetek és a posta kötelesek fizetésül elfogadni. "

A napi parkolási díj 600,-Ft, ami 30 db huszas érmével fizethető, de ezt nem fogadják el, tehát szembe mennek a rendelkezéssel.
Lehet, hogy az el nem fogadás okaként ezért nem hivatkozik a felirat a rendelkezésre?
Mert szerintem az lenne a korrekt a tiltásban, hogy az okot is feltünteti.

Terézágyú 2018.09.28. 10:06:05

@killerkaller:
"A napi parkolási díj 600,-Ft, ami 30 db huszas érmével fizethető, de ezt nem fogadják el, tehát szembe mennek a rendelkezéssel."

Vagy hatvan darab tízessel.

Vagy 40 darab ötforintossal és 4 darab százassal. És azt már köteles elfogadni a rendelet szerint.
Csak éppen számolgathatják a 40 darabot.

Gonoszság ON*
Remélem a te előtted sorbanálló mindig így fog fizetni, amikor sietsz.

killerkaller 2018.09.28. 10:40:03

@Terézágyú: " "@ájtatos manó:
"Mindig egy kis % gyökér tuskó miatt hozzák az ilyen szabályt."

Igen... :(""

De legalább a többség kapna információt a miértekről.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.09.28. 10:40:40

@ájtatos manó: "nem hinnétek..." Nem is hisszük. Pontosabban azt elhiszem, hogy előfordul, de a 10-ből 2-t nem. Ez csak a szokásos magyaros túlzás, amit az internet tovább nagyít.

Szerintem a reális szcenárió az, hogy van 100-ból 3, aki ilyen. Van másik 3 problémás, aki húszezrest adna és "joggal" hőbörög, ha nem tudnak neki visszaadni, mert annyi esze már nem volt a tiltást bevezetőnek, hogy ezt is kizárja.

Van kb 80, akivel nincs gond. Ezeknek kb. a fele ad pontos összeget 3-6 posztban engedélyezett címletből (500, 200, 100, 50). A másik fele ad egy ezrest vagy kétezrest és szeretne visszakapni, de tekintettel az előbbiekre, ez nem nagy gond.

Viszont lesz mondjuk 14 olyan, aki ugyan nem adna többet kb. 10 címletnél, de lenne benne 5, 10 vagy 20 forintos is (pl. 500+50+2*20+2*5). És nem azért akar így adni, mert geciskedni akar, hanem azért, mert így van nála pénz. Na ezekkel tol ki a fenti rendelkezés totál elfogadhatatlan módon.

killerkaller 2018.09.28. 10:51:29

@Terézágyú: "Gonoszság ON*
Remélem a te előtted sorbanálló mindig így fog fizetni, amikor sietsz."

Igazad van, én is kerültem ilyen szituba, nyomdafestéket nem tűri, amikre gondoltam.
A rehab eljárásának jogszerűségére próbáltam utalni.

killerkaller 2018.09.28. 11:04:56

@promontor: Ezek az életszerű szituációk, amit alternatív fizetési módok bevezetésével lehetne könnyíteni. Amíg ez nem történik meg, marad Pityubá, Jóskapista akik szedik a sorompópénzt.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.09.28. 11:25:59

@Dezsike: "50 érme felett nem kötelesek elfogadni. 10 forintosból 60 db kéne a 600 Ft kifizetéséhez, 5-ösből 120 db. Ez már túl van azon, amit kötelesek elfogadni. 20-asból csak 30 db kell, így azt már el kell fogadniuk."
De csak akkor, ha csupa 20-assal fizetsz. De mi van akkor, kérdezem én logikusan, ha van 2 db 200 Ft-os, 1 db 100 Ft-os, 1 db 50-es, 1 db 20-as, 2 db 10-es és 2 db 5-ös a zsebemben? Ez 9 darab pénzérme, de nem fizethetem ki vele a parkolást, mert csak.

Balfredo Alfredo 2018.09.28. 15:50:12

@ájtatos manó: "Én dolgoztam egyszer kórház portáján, ahol parkolási díjat is kellett beszedni."
Itt a kulcsszó az 'is'.
A forgatókönyv a szokásos, kicsiissavanyúisdeamienk jellegű: adott egy gyógyintézet, ahová különféle okokból személyautók hajtanak be és parkolnak. Valakinek eszébe jut, hogy ebből pénzt lehet csinálni, tehát parkolási díjat kell szedni. Mivel itt mindig mindenki ügyeskedni meg spórolni akar, nem ruháznak be parkolóautomatába, nem csatlakoznak egy mobilos parkolási rendszerbe, kártyaolvasót sem bérelnek a banktól, sőt külön dedikált személyt sem vesznek fel a parkolási díj kezelésére. Helyette megoldják okosba: rálőcsölik a portásra, hogy ha már úgyis ott van, akkor ugyan szedje be a parkolási díjakat _is_. Plusz fizetést ugyan nem kap, elvégre örüljön, hogy portásként szolgálhatja a hazai egészségügy nagyszerű küldetését. Meg gondoskodjon arról is, hogy a nap végén a pénz címletenként szétválogatva, kötegelve/rollnizva legyen, sőt akár be is fizetheti a közeli postán.
A posztban leírt eset valószínűleg ugyanez: kellene a parkolási díj, de nincs dedikált ember a pénz kezelésére, ezért mindenféle korlátozásokat léptetnek életbe, hogy a pénzbeszedés-váltás úgy ahogy gördülékenyen menjen.
A posztbeli intézet nyilván olyan helyen van, hogy a környékén véletlenül sem lehet parkolni, tehát az odaérkezők ki vannak szolgáltatva az intézményvezetés szeszélyeinek.
Azt ugyan nem tudom, hogyan lett megállapítva a parkolási tarifa pont 600 Ft/óra értékben (miniszteri leirat szerint ez a maximum, ami szedhető?), de az biztos, hogy ilyen összeget csakis több címletből lehet összeszedni. A helyzetet egyszerűsítené a pénzkezelés szempontjából két egyszerű szabály. Az egyik, hogy kerek összeget kellene meghatározni: 500 Ft/óra vagy 1000 Ft/óra. A másik, hogy minden megkezdett órát ki kell fizetni. Így statisztikai alapon is kevesebb darabszámú bankjegy és érme lesz használatban.
Az ügyfelek a megkezdett órák díjazása miatt biztos nem fognak örülni. Ezt lehet tompítani például azzal, hogy az első félóra mindenkinek ingyenes.
A leírtak persze az álom, édes álom kategóriába tartoznak és nem oldják meg a konkrét problémát.

Fügés ember · https://www.fugesember.hu 2018.09.28. 16:23:54

Szánalmas, hogy mennyire védték az átlag tahót, aki direkt szivatja a rendszert. Az is szép magyar hozzáállás, amit ti tanúsítotok. Én nem voltam benne érdekelt benne semmilyen szinten, de egyetértek vele. Ha még a rolni rugóztok, azt nektek is lehet. Remélem, akkor is a rendszer lesz a hibás, amikor a ti valamelyik hozzátartozótokat vinnélek be mentő helyett, és előttetek valaki egy zacskó 10-es szopatja a portás. Majd mondjátok akkor is, hogy a gyökér ék van igaza, sőt, gyorsan kaparjátok össze az aprót ti is, hogy amikor végre sorrakerültök, a hátsó ülésen jajjgatóval bizonxgassátok a rendszer működőképtelenségét. Mert azt gondolom, egy kórházból nem el várható a mobil parkolási rendszerhez való csatlakozás, hiszen az közterületre való, a kórházak területe pedig nem közterületre. A parkoló autómatába pedig ugyanúgy sok idő egy teszkós szatyor 10-est bedobálni, ergo, ugyanúgy feltartja a sort. Hála istennek csak átmeneti időszak volt, hogy ilyen fos munkát kellett végeznek, mert rendkívül rossz az ilyen györtuskókkal dolgozni, akiknek fixa idáljuk, hogy a parkolás 10-esekkel kell kifizetni, ugyanakkor ez a hentenél vagy ép az ájfon szaküzletben eszébe sem jutna, mert ott blama lenne...

killerkaller 2018.09.28. 19:06:05

@ájtatos manó: "A parkoló autómatába pedig ugyanúgy sok idő egy teszkós szatyor 10-est bedobálni, ergo, ugyanúgy feltartja a sort."

Egy korszerű parkolási rendszer úgy működik, hogy jegykiadó automata működik, rendszám felismerő modullal, belépéskor csak a cetli kiadásának az időtartamáig kell várni, nem tartasz fel senkit.
Távozáskor fizetés a központi terminálon, a fizetés tényét összefésüli a rendszámmal, várakozás csak a sorompó nyitási időtartamáig, nem tartasz fel senkit.

A díjfizető automata több alternatívát kínál a parkolás fizetésére. Nagyobb forgalom esetén több automata beállítható, nem tartasz fel senkit.

A kórház területe -"a KRESZ szabályai érvényesek"- közforgalom számára megnyitott magánterület, parkolási rendszerhez kapcsolható. Parkolási díj fizetése mobillal, nem tartasz fel senkit.

Ezek a megoldások persze beruházás igényesek, a kórházak lehetőségeit meghaladják. Maradnak a hülye (esetünkben jogszerűtlen) szabályok, meg a konfliktusok.

Fügés ember · https://www.fugesember.hu 2018.09.28. 19:35:23

@killerkaller: hagyjuk már ezt a korszerű szöveget. Mi korszerű ebben az országban? De mondhatnám azt is, hogy egy korszerű parkolni kívánó nem játszik rá szándékosan a rendszer tökéletlenségeire. De nyilván a magyar autósközönség hibátlan, a gond csak is a korszerűtlen parkolási rendszerben lehet. HA-HA-HA!

Leooo 2018.09.28. 23:32:40

@killerkaller: Ezért nem a simple-t , hanem a Voda Easy Rider-t kell használni, azzal a zárttéri parkolás is fizethető.

2018.09.29. 10:01:14

Be lehet vezetni bármilyen rendszert, de ha készpénzzel lehet fizetni, akkor annak vannak olyan mellékhatásai amelyek nem a rendszer hibái, hanem rossz szokások amelyek régóta beivódtak az emberekbe.
Emlékszünk még arra, amikor az 1-2 Ft-ost gyüjtögették az emberek? 5 literes befőttesüveg full tele 1 Ft-ossal.
Ugyanez van az 5-10-20-50-100-200 Ft-ossal is. Nem az a baj, hogy gyűjtögetik, hanem az, hogy amikor még kezelhető mennyiségben van az érme, akkor nem váltják át nagyobb címletre, papírpénzre. Így emberek egy csoportja képesek érmében összegyűjteni fejenként több tízezer forintot. Utána meg csodálkoznak, ha nem akarják elfogadni minden boltban és szolgáltatónál. Valahol igen, valahol nem.
Volt már itt a homáron, hogy az ember ide írt panaszt, mert a 50-60 ezer apróját a bankban nem akarták beváltani.
Ne csak gyűjtsétek az aprót, hanem gondolkozzatok is. Amíg kezelhető váltsátok át papírpénzre. Azt ugyanúgy vissza lehet tenni oda, ahol az apród van, ahol tárolod gyűjtés közben.

Beer Monster 2018.09.29. 15:09:25

@killerkaller: " az érméket rolnizni kell, az meg sziszifuszi meló"

Aki éttermet nyit, annak mosogatni is kell.

Beer Monster 2018.09.29. 15:14:35

Érdekes, senkinek se tűnt fel, hogy ez a Rehabilitációs Intézet, ahová járásképtelen emberek mennek autóval.

Nem ez az égbekiáltó, ezen nyerészkedni?

Beer Monster 2018.09.29. 15:35:21

@ájtatos manó: "a rendszert pedig megakasszák"

Ez esetben azért mindenképpen az merül fel első kérdésként, hogy készít-e az alkalmazott feljegyzést a felettesének, hogy nem tudják a jelenlegi kapacitással kezelni az ügymenetet.

Fügés ember · https://www.fugesember.hu 2018.09.29. 16:33:08

@Beer Monster: Ha-ha-ha! Mert ebben az országban érdekli a felettes az alkalmazott véleménye?! Ismét ha-ha-ha! Egyébiránt semmi baj a rendszerrel. A boltban is lehet venni 50 db zsemlét, majd mondani a pénztárosnak, hogy egyenként szeretném mindet fizetni külön blokkja. Jogom van hozzá. A rendszer erre alkalmatlan, és fel fog torlódni mögöttem a sor. Pedig jogom van ehhez. A tömeg kit fog anyázni? Engem, vagy a rendszert? Engem. De ha ki mernék rakni a táblát, hogy tilos egyenként kérni az árúk blokkolását, máris a rendszert anyázná mindenki. Szép magyar hozzáállás.

Beer Monster 2018.09.29. 17:28:32

Ez nem egy létező példa - az, amit viszont 10-ből 2-en csinálnak az elmondásod szerint, arra fel lehet készülni, ha valaki szolgáltatásból akar bevételt. Kezdem azt érezni, hogy te mész szembe az autópályán.

szombi 2018.09.30. 03:14:58

10 forintosokkal kifizetve már 60 érménél járunk, azt vissza lehet utasítani!

Beer Monster 2018.09.30. 21:08:07

De minek visszautasítani? Járásképtelen emberek érkeznek a Rehabilitációs Intézetbe, lehúzzák őket parkolás ürügyén, és még keressenek pénzváltót?

no.nick.today 2018.10.02. 12:06:21

Fizessen mindenki ezressel, és estére már a portás fog zokogni az apróért.

OFF:
Anno fater halmozta az aprót a verdában, mert szeretett 5000ért tankolni, de 4999nél mindig rápöccintett a pisztolyra.

Balfredo Alfredo 2018.10.03. 19:48:39

A kérdés összetett, van etikai és pénzügyi oldala is.

Az etikai oldal az, hogy egy gyógyintézményben, amit közpénzből (tb. járulék) tartanak fent, miért szednek parkolási díjat egyáltalán? Ez önmagában nem etikus. A konkrét intézmény jellegéből kifolyólag különösen nem az. Ettől persze még lehet jogszerű, csak akkor illene kiírni, hogy milyen jogszabály alapján szedik be a díjat. Az eredeti kérdés ugyan nem a díj jogossága és nem is a mértéke volt, de erről az oldalról megközelítve is lehetne elérni valamit,

A pénzügyi oldal formálisan arról szól, hogy egy jogi személy egy szolgáltatásért díjat szed. Díjat beszedni sokféleképpen lehet, de a konkrét esetben átutalás, csekk, csoportos beszedés nem jöhet szóba,
Ami szóba jöhet és gyors fizetési mód, annak megvan az a hátránya, hogy vagy beruházást igényel (mondjuk beléptetőkapu) vagy rendszeres havidíjat (kártyaolvasó költsége) kell utánuk fizetni. Ha tetszik, azt a bizarr bölcsességet igazolják, hogy a pénzbeszedés is pénzbe kerül.
Látszólag a legolcsóbb, legegyszerűbb mód a készpénzes fizetés, elvégre külön eszközt nem igényel és pénzt úgyis mindenki hord magánál. Hogy valójában a készpénzes fizetés sem olyan pofonegyszerű, pont a gyógyintézet esete mutatja. Meg azt is mutatja, hogy nem készült fel rá :-( Úgy gondolta egy rátermett vezető, hogy majd a portás beszedi a pénzt, és dől a bevétel. Vélhetőleg menet közben jöttek rá, hogy mégsem. Mert pld. tökölni kell, ha valaki aprópénzzel fizet. A lefényképezett tábla valószínűleg ugyanennek a rátermett vezetőnek (aki nem ismeri az 50 db-os befizetésről szóló jogszabályt) az agyszüleménye. Üdv a való világban :-(
Hogy mit lehet tenni? Először egy panaszt benyújtani írásban az illető gyógyintézet vezetésének, rákérdezve a címletek korlátozásának jogszabályi hátterére illetve megemlítve az 50 db-ra vonatkozó jogi előírást is. Ha nem válaszol, a következő levél mehet a fenntartó minisztáriumnak. Ha a minisztérium sem válaszol, akkor a panaszos megkeresheti parlamenti képviselőjét. Ha a képviselő sem intézkedik, akkor a panaszos választhat másik képviselőt a következő adandó alkalommal.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.10.03. 21:19:49

@Balfredo Alfredo: Akkor gondolom szerinted az önkormányzat se etikus, ha közterületen parkolási díjat szed, elvégre a közterületet is közpénzből tartják fenn...

A kérdés helyes megközelítése ezzel szemben az, hogy a parkolási díj szedése minden további nélkül etikus (és egyben célszerű is), ha egy adott területen a parkolni vágyó autók száma a rendelkezésre álló helyhez képest enélkül túl magas lenne.

stella82 2018.10.04. 20:44:12

@Beer Monster: ha beteget viszel nem kell fizetni a parkolásért, a portás felnyitja a sorompót.

Balfredo Alfredo 2018.10.05. 16:42:54

@promontor: "Akkor gondolom szerinted az önkormányzat se etikus, ha közterületen parkolási díjat szed..."
Ezt nem állítottam. Bár ha így belegondolok, érdekes kérdés, hogy tulajdonképpen mit kapunk a befizetett helyi adóért cserébe...

Egyébként meg egy gyógyító intézetben parkolni egészen más helyzet, mint közterületen. Kezdve onnan, hogy egy beteg minden esetben kiszolgáltatott, mivel gyógyító intézetbe eleve csak akkor megy, ha muszáj. Ilyenkor nemegyszer olyan állapotban van, hogy nem is megy, hanem viszik. Elvileg vihetné betegszállító is, de gyakorlatilag jobban jár, ha rokon/ismerős/barát fuvarozza. Akármilyen módon történik is a szállítás, célszerű, ha a beteg polgár az épület bejáratához minél közelebb száll ki a járműból, tehát a gyógyító intézet udvarán (nem pedig az egy kilométerre található mélygarázsban). Ilyen helyzetben én személyszerint úgy látom, hogy nem etikus díjat szedni a parkolásért. Ettől függetlenül más láthatja másképp, illetve a törvényi keretek (ha még beszélhetünk ilyesmiről) lehetővé tehetik a díj beszedését.

Eszmefuttatásod, hogy mikor indokolt a parkolási díj szedése, eléggé hivatalosan hangzik. Ott jellemző, hogy a parkolási díj indokának mindent felhoznak, kivéve a bevételjelleget.
Az indoklás annyiban mindenképpen támadható, hogy pusztán a parkolási díj kivetése és rendszeres emelése nem oldja meg a parkolási problémákat. A polgár több okból járhat autóval és vehet igénybe parkolót. Például azért, mert adott helyre nem vagy csak körülményesen lehet eljutni közösségi közlekedéssel.
A konkrét gyógyintézet esetében az indoklásod azért nem áll meg, mert pont az intézet jellegéből következően aki betegként idejön, az nem fog fennakadni a parkolási díjon, hanem inkább fizet, csakhogy az épület bejáratához minél közelebb kerüljön az autóval. A vizsgálat/kezelés illetve az azt megelőző sorbanállás tart ameddig tart, addig a parkolást nem fogja befejezni. Így a konkrét esetben egyáltalán nem látom, hogyan biztosítaná a parkoló jobb kihasználását a díj szedése.
Következtetésemet az is alátámasztani látszik, hogy az eredeti poszt is, meg a hozzászólások többsége is a díjbeszedés _módját_ és nem annak _tényét_ vagy _összegét_ kifogásolja.
Szívesen látnék statisztikákat arról, hogy átlagosan napi hány nem mentő és nem az ott dolgozók tulajdonában álló autó hajtott be az említett intézet udvarába a parkolási díj bevezetése előtt illetve azóta. Ez természetesen nyilván csak álom, hiszen ilyen statisztika nem készült vagy ha készült, akkor sem közérdekű adat :-(

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.10.05. 20:23:46

@Balfredo Alfredo: Először is, abban egyetértek, hogy a betegek esetén a minél közelebbi parkolás igénye egy méltánylandó igény. De egy kórházban nem csak a betegek parkolnak. Vannak pl. látogatók is. Ha felteszem, hogy egy beteg befekszik mondjuk egy hónapra a kórházba, akkor lesz két behajtás, amikor ő maga használja a parkolóhelyet és lesz 12 további behajtás (heti három látogatással számolva), amikor látogatóba jönnek hozzá. A látogatók viszont talán hajlamosabbak arra, hogy a parkoláson spóroljanak, tehát a szabályozás elérheti a célját. Tehát lehet, hogy éppen a parkolási díj lesz az, ami hozzásegíti a betegeket (akik ugye ezen nem akarnak semmiképp spórolni). hogy mindig találjanak parkolóhelyet.

Ez a fajta logika egyébként általában is működik: ha drágítod a hozzáférést egy korlátos számú erőforráshoz, akkor a gyakorlatban lesznek olyanok, akik lemondanak róla, mert túl drágának tartják. Tehát elméletben elképzelhető ugyan, amit Te mondasz, hogy mindenki továbbra is parkolni akar majd, de a gyakorlatban nem ez szokott történni.

Beer Monster 2018.10.06. 23:45:39

Nos, ellátogattam az ominózus intézetbe tájékozódni.
- a busztól 5 percet gyalogoltam az intézmény főkapujáig
- az intézményben Budapest összes parkoló autója elférne
- a környéken nincsen parkoló övezet
- a főkaputól még egy fél városon át kellett gyalogolni a kórház épületéig, közben egy domb volt és egy kisebb falu is kertes házakkal
- az épület előtt levegőztek a betegek tolókocsiban
- egyiküknek nem voltak karjai
- a másikuknak nem volt sem lába, sem karja

Elmentem utána levegőzni a Budakeszi Vadasparkba, ahol viszont szörnyű körülmények között tartják a farkasokat az egyébként nagyon drága belépőből, akkora a falka kifutója, mint egy kisebb kert, ahol csak körbe-körbe róják a köröket a kerítés mentén órákon át szusszanás nélkül. Mégiscsak annak volt igaza, aki azt mondta: Kurva Ország.

Balfredo Alfredo 2018.10.07. 18:55:39

@promontor: "A látogatók viszont talán hajlamosabbak arra, hogy a parkoláson spóroljanak, tehát a szabályozás elérheti a célját."
Ebben igazad van. Már csak azért is, mert sok a mondatban a feltételes mód.
Ettől persze a parkolási díj szedése a szememben továbbra sem lesz etikus. A látogatók ugyanúgy kiszolgáltatottak, mint a betegek és ugyanúgy nem jókedvükben mennek be az intézmény területére. Aki meg netán azért hajt be a szóbanforgó gyógyintézet területére, mert a környéken van dolga és régebben ingyen, ma olcsón akar parkolni, az a 600 Ft/nap tarifát simán kicsengeti, mivel odakint esetleg óránként fizetne ennyit.

"ha drágítod a hozzáférést egy korlátos számú erőforráshoz, akkor a gyakorlatban lesznek olyanok, akik lemondanak róla, mert túl drágának tartják."
Ebben is igazad van, hogy bizonyos esetekben és bizonyos mértékig menedzselhetők az erőforrások ilyen módon. Ugyanakkor pusztán ettől nem lesz több erőforrás. A másik korlát, hogy vannak, akiknek muszáj igénybe venniük az illető erőforrást. Ha ez utóbbiak száma valamilyen okból lényegesen nő (például a lakosság egészségi állapotának drámai romlása miatt egyre többen és többen keresik fel az eredeti posztban szereplő intézményt), akkor az adott erőforrásmennyiség megint csak kevés lesz. A díjakat nem lehet a végtelenségig növelni.

(Eszmecserénk természetesen csak elméleti jellegű, mert az illető intézmény azt csinál, amit akar. Például látszólag önkényesen és magyarázat nélkül korlátozza az elfogadható címleteket.)

Beer Monster 2018.10.07. 19:49:47

Az intézmény egy falu utolsó utcájában található a Budai agglomerációban. Utána erdő van, nincsen hova menni. Fizető parkolóövezet arra hírből sem ismert, a hozzá legközelebbi a Moszkva tér környékén van.

Beer Monster 2018.10.07. 19:58:41

Itt csupán attól lehet parkolódíjat szedni, aki járásképtelen.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.10.13. 10:50:49

Nézd, a parkolóhely (mint a hely általában) alapból korlátos erőforrás. Mégis mit kellene tenni, ha többen akarnák használni, mint ahányan elférnek? Valahogy mégiscsak szabályozni kell a hozzáférést, nem? Könnyű kijelenteni, hogy etikátlan pénzt szedni érte, de talán javasolni kellene a pénzszedés helyett másik módszert, nem mellékesen olyat, ami megvalósítható.

És igen, elméleti szinten beszélgetünk, mert szerencsére nem ismerem az adott intézményt, így nem tudom megítélni, indokolt-e ott díjat szedni a parkolásért.

Beer Monster 2018.10.14. 14:17:33

Azt hiszem, még egyszer le kell írnom, hogy a cikkben szereplő intézmény egy 100 hektár területű kert egy agglomerációs falu szélén, ahol a Budapesten egyidőben parkoló kb 1 millió autó valószínűleg elférne mind.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2018.10.15. 09:12:57

@promontor: "Nézd, a parkolóhely (mint a hely általában) alapból korlátos erőforrás. Mégis mit kellene tenni, ha többen akarnák használni, mint ahányan elférnek?"

Amit máshol. Egy papírból kivágott játékórán beállítod, hogy mikor álltál meg, kiteszed a szélvédő mögé, és két órán belül el kell menned.

Balfredo Alfredo 2018.10.21. 15:05:57

@MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: A papírtárcsás-órás megoldás alapban jó megoldás a nyilvános parkolóknál. A posztban szereplő gyógyintézetnél viszont nem az!

Kellene egy dedikált személyzet, aki legalább szúrópróbaszerűen ellenőrzi, hogy kitették-e a papírtárcsát, korrektül tüntették-e fel a parkolás kezdetét, betartják-e a kétórás (vagy akárhány órás) limitet, nem trükköznek-e azzal, hogy a két óra leteltével egy másik papírt tesznek ki. Ha fizetni kell a parkolásért, a pénz beszedését elintézheti a portás, aki úgyis ott ül (igaz, hogy más feladatai is vannak, de nem kerül külön pénzbe a parkolási rendszer üzemeltetése). Reálisan azt nem várhatjuk el, hogy pusztán a parkoló személyek becsületességére, lelkiismeretére bízzuk a papírtárcsák korrekt kezelését.
Gyógyintézetről és orvosi kezelésről, valamint esetenként hosszú, más esetekben még hosszabb sorokról van szó, egyáltalán nem biztos, hogy a kétórás limit elegendő. Illetve, egyáltalán kérdés, hogy hány óra legyen a limit.

killerkaller 2018.10.22. 12:58:10

Szintén kórház: kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2119/21190/211909/21190956_fa96a8ab6347ca408449adbe03b6a472_wm.jpg

A technika rendben levőnek látszik, csak a díjakkal van egy kis bibi.

DarkWolf 2018.10.26. 06:49:31

Hanyatló nyugaton már feltaláltak egy zseniális tanulmányt:

úgy hívják hogy kibaszott Paypass/ bankkártys fizetési lehetőség

Balkániában ez még sajnos imperalista ázsiónak számít jórészt

Balfredo Alfredo 2018.10.26. 13:46:52

@promontor: Ha megnézed a fotót az eredeti posztban, azt lehet látni, hogy a parkolási díj egy napra érvényes. Ez ilyen formában pont nem szolgálja a parkolóhely, mint korlátos erőforrás jobb kihasználtságát. Ha valaki egyszer befizette a 600 Ft-os napidíjat, addig marad, ameddig akar. Arra pont nincs ösztönözve, hogy mielőbb fejezze be a parkolást.
Az intézet sajátosságai miatt persze aki gyógykezelésre jött, az nem különösebben tud sietni. Aki viszont látogatási célzattal érkezik beteg embertársához, az meg megint nem fog sietni pont azért, mert korlátlan idejű a parkolás.
A Killerkaller által képben idézett 1000 Ft/félóra inkább hat a jobb kihasználtság irányába. Másik oldalról nézve meg horror tarifát jelent. Gyógyító intézményben különösen.

Amúgy persze mindez off, hiszen az eredeti posztoló problémája bizonyos címletek el nem fogadása volt, nem pedig az, hogy kell-e fizetni, mennyit kell fizetni és miért csak készpénzben lehet.

Balfredo Alfredo 2018.10.26. 15:25:32

@promontor: Ha megnézed a fotót az eredeti posztban, azt lehet látni, hogy a parkolási díj egy napra érvényes. Ez ilyen formában pont nem szolgálja a parkolóhely, mint korlátos erőforrás jobb kihasználtságát. Ha valaki egyszer befizette a 600 Ft-os napidíjat, addig marad, ameddig akar. Arra pont nincs ösztönözve, hogy mielőbb fejezze be a parkolást.
Az intézet sajátosságai miatt persze aki gyógykezelésre jött, az nem különösebben tud sietni. Aki viszont látogatási célzattal érkezik beteg embertársához, az meg megint nem fog sietni pont azért, mert korlátlan idejű a parkolás.
A Killerkaller által képben idézett 1000 Ft/félóra inkább hat a jobb kihasználtság irányába. Másik oldalról nézve meg horror tarifát jelent. Gyógyító intézményben különösen.

Amúgy persze mindez off, hiszen az eredeti posztoló problémája bizonyos címletek el nem fogadása volt, nem pedig az, hogy kell-e fizetni, mennyit kell fizetni és miért csak készpénzben lehet.
süti beállítások módosítása