Régi, jónevű cipőmárka a Birkenstock, a német megbízhatóság és minőség lábon hordott attribútuma, amely valami elképesztő csoda folytán az utóbbi évek egyik divatikonjává is avanzsált. Ehhez biztosan kevés volt a kényelem és tartósság, ugyanis a kissé bumpszli, parafatalpú lábbeli pár évvel ezelőttig sok mindennek volt nevezhető, de csinosnak nem - legalább is a közízlés szerint, de aztán jöttek a hollywoodi sztárok, akik a mackónaci meg a farmergatya mellé szívesen társították a Birko szandik és pacskerek színes változatait. A Birkenstock divat lett, a meglehetősen borsos ára megmaradt, a menőség viszont úgy tűnik megette a minőséget, és ezt nem csak az alábbi poszt meg a kerületi csoport hozzászólásai alapján mondom, hanem saját tapasztalatból is: a régi szandálom 12 évet bírt, az újabb talpán már 1 év után durva repedés van.
Júniusban vásároltam egy Birkenstock papucsot (ezt a típust: https://komfortlabbeli.hu/ birkenstock/termekek/ birkenstock-gizeh-silver- szeles-talp-108) a Birkenstock márkaboltban (Foot Pont Kft. - Márkabolt címe: Budapest 5.kerület Párizsi utca 6/A-B).
A papucs talpa (parafa) 2 hónap használat után elrepedt, szeptember 17-én visszavittem a boltba. A helyszínen kértem, hogy cseréljék ki a papucsot, erre azt a választ kaptam, hogy az csak bevizsgálás után lehetséges, de szerintük is csere lesz a megoldás.
Szeptember 21-én telefonáltak, hogy mehetek a megjavított papucsért. A telefonban elmondtam, hogy értetlenül állok a dolog előtt, hiszen cserét kértem, és elképzelhetetlennek tartom, hogy egy elrepedt parafát ragasztással orvosljanak. Ők közölték, hogy nekik ez törvényadta lehetőségük, én meg - bár ők ezt nagyon sajnálják - így jártam.
Hétfőn de. felhívtam a honlapon található mobilszámon az üzletvezetőt. Közölte, hogy márpedig ez egy tökéletesen javítható hiba volt és nekem nincs más lehetőségem, mint ezt elfogadni. Én jeleztem, hogy a papucsot - szezonális jellegéből adódóan - jövő nyáron tudom legközelebb hordani, amikor már túl leszünk a garanciális időszakon, így nem fog kiderülni, hogy valóban javítható hibáról volt-e szó, és hogy a németországi központhoz és a Békéltető Testülethez fordulok, ezzel letettük a telefont.
Meg is írtam a két levelet, a Békéltető Testület hiánypótlást kért (mondjuk ez külön megérne egy misét, hogy ha nem vagyok elég mérges, máris feladom az egészet - csatolnak összesen 24 oldalnyi szöveget tartalmazó 3 doksit, meg egy paragrafusokra hivatkozó szívhez szóló automatikus mailt....). A Birkenstock központi ügyfélszolgálati címét sem volt egyszerű kideríteni, de azért sikerült.
Hétfőn du. visszahívott az üzletvezető, felajánlotta, hogy a garanciát meghosszabbítják - csak most, csak nekem. Először júniust mondott, amibe én nem egyeztem bele, végül augusztusban kiegyeztünk és megállapodtunk, hogy mehetek a cipőért.
Szerdán értem rá legkorábban a papucsért menni, amikor az üzletben azzal fogadtak, h szóval én vagyok az, aki a központba írta meg a problémáját. Majd közölték, hogy ha én így, akkor viszont ők nem hosszabbítják meg a garanciát a javításra, és teljesen más a folyamat azzal, hogy én a központnak is jeleztem a problémát. Ekkor már elég ideges voltam. Mondtam, hogy szuper, de akkor miért nem hívtak fel, hogy ne jöjjek a papucsért? Erre nem kaptam választ. El akartam kérni a bevizsgálás jegyzőkönyvét, ami valamiért nem állt rendelkezésre a boltban, ráadásul a számlát sem tudták bemutatni, amivel a cipőt átvették.
Most itt tartunk. Se papucs, se jegyzőkönyv, se számla. Ma írom a 2. levelet a Birkenstock központnak... J.
Az utolsó 100 komment: