Arról más sokszor volt szó, hogy a netes vásárlás esetén még nem érezhetjük magunkénak a kiszemelt terméket csak azért, mert betettük a kosárba és megnyomtuk a rendelés leadása gombot. Ezúttal azonban olvasónk ennél tovább jutott, mégsincs tabletje. A webshop szerint ő mondta le a rendelést, szerinte meg egyszerűen nem tudták vagy akarták kiszállítani neki az akciós áron, és ehhez a trükkhöz folyamodtak. Mit lehet tenni ilyen esetben? Megkérdeztük.
Tisztelt Tékozló Homár!
Az én történetem az Euronics áruházról szól. Csodálatos mese ez, ami tökéletesen bemutatja, hogy a korrekt ügymenet, tisztességes kereskedelem nagyon messze jár még a nyugati minőségtől. (Tisztelet a kivételeknek) Valószínűleg öregszem, pár éve még elmondtam volna pár „miatyánkot” és mentem volna tovább. Most viszont elegem lett, azt gondolom rendet kellene már tenni ezen a területen. ( is )
Egy csodálatos reggelen megrendeltem az online felületen egy Tabletet, melyet szüleimnek szántunk közösen testvéreimmel. (Igen, akciós, születésnapos, Black Friday-es, csaknálunk termék) A Tablet megrendeléséről kaptam visszaigazolást, köszönték, hamarosan értesítenek a kiszállításról. Pár nap elteltével kaptam egy levelet, hogy a terméket kb. két hét múlva tudják szállítani, türelmemet kérik. (Gondoltam belefér, van még idő karácsonyig)
A két hét leteltével hajszál pontosan jött egy új levél, hogy a rendelésemet lemondtam ( ÉN!) tudomásul veszik. (Hogy mi ??? )
Ügyfélszolgálat felhív, ahol érdeklődő kérdésemre közölték, hogy de hát én töröltem a rendelésemet, mi a baj? Visszafogtam magam, megkértem az ügyintézőt, nézze már meg a rendelési történetet, valamint nehezményezném, hogy azt állítják én mondtam le a rendelést. ( Ezzel ugye nyilván lehet menni a fogyasztóvédelemhez, csak azt tudom bizonyítani az e-mailel, hogy lemondtam a rendelést ) Tökéletes megoldás, ezzel a cég levédte magát a szállítási kötelezettséggel szemben. Bravó!
Mondom, lendüljünk túl ezen a nem túl korrekt viselkedésen, (Nem ez a megfelelő szó) akkor kérném az eredeti megrendelésemmel megegyező kedvezményt biztosítani egy másik termékre. (A rendelt termékből már nem kapható, bár a honlap szerint készleten volt egy halom áruházukban) Na, azt nem, sajnálják és elnézést kérnek (Szegény ügyfélszolgálatos hangján érezni lehetett, hogy tudja tökéletesen igazam van, de ki van adva mit mondhat) Megjegyezném még, hogy az e-mailben írt visszajelzésemre semmi válasz nem jött tőlük, majd lenyugszik az idióta.
Tehát, summázva: mivel nem tudják szállítani az akciós megrendelést, két hétig pihentetik, majd törlik a rendelést mint ha Ő törölte volna. Az ügyfél meg nyugodtan várjon két hetet, majd megoldja a vásárlását máshol, kit érdekel. Alternatív megoldás az ügyfél részére? Semmi. Viszonthallásra.
Nos, ennyi… Nálam elérték, hogy minden ismerősömet lebeszéljem az Euronics-ról.
Képek csatolva…
üdvözlettel,
P.Gábor
Kedves Olvasó!
- Az elektronikus úton történő szerződéskötésre a Polgári Törvénykönyv külön szabályokat állapít meg, amelyet a lent megjelölt jogszabályok tovább részleteznek. A szabályok lényege szerint az interneten közzétett árakhoz ajánlati kötöttség nem kapcsolódik, ez még csak az ajánlattételt megelőző ajánlattételre történő felhívásnak tekinthető.
A fogyasztó a megrendelés leadásával tesz az adott termék megvásárlására vonatozó vételi ajánlatot, amely akkor válik hatályossá, amikor az a másik fél (webáruház) számára hozzáférhetővé válik. A kereskedő köteles a fogyasztó megrendelését haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg, akkor a fogyasztó nem köteles az árut átvenni, akkor sem, ha az mégis megérkezik. Fontos tudni, hogy önmagában az automatikus visszaigazolás nem feltétlenül jelenti azt, hogy a szerződés ténylegesen létrejött.- Honnan tudod mikor jött létre szerződés? Amikor az eladó megfelelő tartalmú üzenetben vagy más alkalmas módon értesíti a vevőt a rendelés teljesítéséről, vagy – a választott szállítási és fizetési mód függvényében - a termék feladásáról, illetőleg az átvétel lehetőségéről. Ettől az időponttól tehát az eladó igényt tarthat a vételár megfizetésére, a vevő pedig a megrendelt dolog átadására.
- Ennek megfelelően tehát álláspontunk szerint a webáruház a megrendelést törölheti egészen addig a pontig, amíg a szerződés létre nem jön. Abban az esetben, ha a fogyasztó a vételárat a szerződés létrejötte előtt megfizette, a vállalkozás köteles azt visszafizetni, annak elmaradása esetén pedig jogalap nélküli gazdagodás jogcímén lehet azt a vállalkozástól követelni fizetési meghagyásos eljárás, békéltető testület előtti eljárás vagy bírósági eljárás útján.
Amennyiben a fent leírtak ismeretében a szerződést megkötöttnek tekinted, javasoljuk, hogy panaszodat és a szerződés teljesítése iránti igényedet írásban, belföldi tértivevénnyel megküldve mielőbb közöld a vállalkozással.
- Vállalkozás a panasszal kapcsolatban köteles írásban, indokolással ellátva válaszolni legkésőbb 30 napon belül a fogyasztónak.
- Ha a vállalkozás nem küld határidőn belül indokolással ellátott választ, akkor a panaszkezelés szabályainak megszegése miatt az illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályához fordulhatsz, ha pedig elutasítja a panaszt a vállalkozás, akkor dönthetsz úgy, hogy az igényedet az illetékes békéltető testület (bővebben itt:http://www.bekeltetes.hu/ ) előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt érvényesíted. A békéltető testület ingyenes eljárása során a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján még mindig nyitott a lehetőség arra, hogy a felek az ügyben megállapodást kössenek.
- Megjegyezzük továbbá, hogy álláspontunk szerint az esetleges eljárások során a vállalkozásnak kellene bizonyítania az állítását, miszerint a fogyasztó törölte a megrendelést, azaz állt el az adásvételi szerződéstől.
Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
Terézágyú 2018.12.10. 15:16:10
Ööööö... tessék???
Most akkor volt valami a "rendelési történet"-ben vagy sem???
Szarazkoro 2018.12.10. 15:32:25
Ova intenem a kiszallitastol is mert Karacsony korul rendelni igen szivatos, van esely hogy nem erkezik meg.
Antalbaba 2018.12.10. 15:36:05
vape 2018.12.10. 15:43:22
A leírtak alapján könnyen előfordulhat, az Euronics is beállt a sorba.
Astop 2018.12.10. 16:12:30
campobaszo 2018.12.10. 16:13:32
ekat 2018.12.10. 16:22:07
A kedvenc emlékem róluk egyébként a nyakig kolbászszagúan kiállított hűtő. :) Akkor mentem ki onnan és többet vissza se. :)
Sir Galahad 2018.12.10. 16:54:58
MrZed001 2018.12.10. 19:09:32
- ügyfél mondta vissza a rendelést,
- vagy az ő "nevében" kamuból a cég ,
- vagy tisztességesen visszamondta maga a cég
Mind legális, minden esetben nem kell a cégnek kiküldenie a terméket a megrendelt áron.
Nem mondom, hogy ez erkölcsileg, vagy morálisan elfogadható ... de legális (a kormányunk szlogenje is lehetne)
am22 2018.12.10. 21:38:44
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.12.10. 22:07:29
Linnax 2018.12.10. 23:52:11
Pic 2018.12.11. 01:10:23
1. Ha az ügyfél lemondta van rá bizonyíték:
- van email
- vagy van ügyfélszolgálaton magnófelvétel
2. Ha az eladó áll el: akkor is ugyanez: Kell legyen rá bizonyíték
Tehát kellene bizonytaniuk valahogy a dolgok megtörténtét, ha a fogyasztóvédelemnél panaszt teszel.
DE
és itt a DE ami a HOMÁR válaszában is benne van.
- Az eladó részéről az első email, CSAK egy automatikus visszaigazolás, hogy megkapták "a vételi ajánlatodat"
- Ha bármelyik következő levélben szerepel valami olyasmi, amiben ráutalnak, hogy ők ezt a rendelést elfogadták és teljesítik, vagyis valami olyat írnak le, hogy
"rendelését rögzítettük rendszerünkben"
"rendelését visszaigazoljuk"
"rendelését elfogadtuk"
"Köszönjük megrendelését azt ....kor teljesítjük"
Akkor a rendelést elfogadták és innentől kezdve nekik azt teljesíteni kell akármekkora bukta is lesz nekik.
HA VISZONT ilyet nem írtak, sőt olyat írtak, hogy
"rendelését most nem tudjuk teljesíteni, de dolgozunk rajta"
"HIBA a rendelt termék nincs készleten, rendelését nem tudjuk feldolgozni
stb
stb
Nos ebben az esetben nincs semmi kötelezettségük.
TEHÁT összefoglalva:
Látni kellene a lemondó emailt
Látni kellene az ő emailjeiket, hogy mennyire kötelezték el magukat....
ételizésítő 2018.12.11. 01:47:03
tpl 2018.12.11. 05:18:31
Lawkoto 2018.12.11. 08:03:14
Terézágyú 2018.12.11. 08:40:43
"Rendeltem. Megkaptam. Egy hét múlva jött az e-mail: sajnálják hogy lemondtam a megrendelést. :)"
Jó a rendszerük.
Nekik is.
Mint a mávnak.
Meg a bkvnak az e-jegy-rendszere.
Im just here for the comments 2018.12.11. 08:48:31
Quuuziii 2018.12.11. 08:55:38
A posztolónak ingyen pénz kellett, nem a tablet ajándékba a szüleinek. Nem kapta meg. Történet vége.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.12.11. 08:56:00
Nancsibacsi 2018.12.11. 09:06:20
Simán hanyagolni kell őket.
Nancsibacsi 2018.12.11. 09:14:28
De ha a webshop üzemeltetője nem tudja hitelt érdemlően bizonyítani, hogy a gomb által kiváltott tranzakciót csak a jogosult személy tudja és csak így kiváltani (értsd: nem lehet hátulról belenyúlni a rendszerbe, kézzel beleírni a db-be, stb), akkor bizony ez a gomb érvénytelen.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.12.11. 09:47:37
2018.12.11. 09:58:47
Dezsike 2018.12.11. 10:17:03
káposzta 2018.12.11. 11:15:35
vodicska úr 2018.12.11. 11:49:24
Terézágyú 2018.12.11. 12:28:02
Igen, így vagyunk ezzel mindannyian, hogy egyetlen eset miatt elkezdünk rühellni valamit
Vagy valakit.
klezsola 2018.12.11. 13:09:24
OK.
Akkor mi a helyzet, ha nem csak visszaigazoló email volt, de számlát is kaptam, majd ki is hozták, kifizettem. De itthon derült ki, nem a rendelt termék van a csomagban. Visszaküldtem. Ígérték, hogy küldik, amit rendeltem. Majd közölték (Média Markt), hogy „ja, bocs, elírás történt” és visszautalták a zsetont. Illetve vásárlási utalványt ajánlanak kárpótlásként.
De én továbbra sem azt szeretném, hogy pénz vissza, illetve utalvány, hanem a rendelt termék. Ez esetben is igaz, hogy: „a rendelést elfogadták és innentől kezdve nekik azt teljesíteni kell akármekkora bukta is lesz nekik.”?
Terézágyú 2018.12.11. 13:19:01
"Ez esetben is igaz, hogy: „a rendelést elfogadták és innentől kezdve nekik azt teljesíteni kell akármekkora bukta is lesz nekik.”?"
Kössük össze azzal, hogy pontosan olyan terméket, ahogy írva volt. Tehát ha egy bolt igér egy szgépet win10-zel, de elírják, és helyette Win1-et ígérnek, akkor bíróságra is lehet menni, hogy márpedig nekem az kell, amit ígértek: win1-es gép!!!!
vbn 2018.12.11. 14:03:44
De ha újra ott vásárol és megint rosszul jár, akkor meg jönnek a 'Vadász-vadász, te .... jársz ide!' idézetek! :-)
vodicska úr 2018.12.11. 14:04:05
Teljesen egyetértek, ti mind ilyenek vagytok...
MrZed001 2018.12.11. 14:22:49
Ugyan, ugyan. Ha te igaznak gondolod magadra nézve, nos, csak sajnálni tudlak.
Én magam, családom, barátaim, ismerőseim tekintetében semmi ilyet nem látok.
Inkább mondanám, hogy egy erőszakos többség ráült és rákényszeríti akaratát és stílusát a csendes többségre. Sokan asszimilálódtak, de ez visszafordítható.
Amivel támadni érdemes Euronics-et amúgy pont az, ami a reklámújságba szerepel de kapni nem lehet kategória. Ezért elég durván szokták büntetni őket, és valljuk be, jogosan.
Kondom Keselyű 2018.12.11. 18:18:00
Xezs7 2018.12.11. 18:46:33
Nick-son 2018.12.11. 19:35:53
Szerintem az is lehetséges, hogy a törölt rendelésekre nincsenek különböző státuszok, vagy az euronics -os dolgozó rosszat választott ki amikor frissítette, vagy nem tudta mi a különbség köztük.
Igazából jogos, hogy a fogyasztó ragaszkodik hozzá amit és amennyiért meg akar kapni, ugyanakkor a vállalkozás se tud sok mindent csinálni, ha egyszerűen nincs neki és olyat nem tud küldeni, mert elfogyott, rosszul adta meg a dolgozó a készletet, vagy átment rajt a targonca, felgyulladt, vagy bármi. Másikra meg nem biztos, hogy tud olyan kedvezményt adni, hiszen a balek frájdéjre beszerzett vacakok (áruk) valószínűleg speciálisan az alkalomra tervezett áron és körülmények között kerültek beszerzésre. Ugyanakkor mért kellene, hogy ez érdekelje a fogyasztót?
Szerintem ezt a jog útvesztőiben lehetetlen megoldani, vagy aránytalan áldozatokkal jár.
Talán a legegyszerűbb lenne a kereskedőnek, ha már belefutott egy ilyenbe adni valami érdemi kedvezményt, kb. mint a balek frájdéjes árkülönbség (hacsak nem drágábban adták mint annak előtte). Jó fej is lehet, fogyasztóbarát is, egy kis vevőmegtartás, meg a rossz helyett jó híre terjedne. Én ezt csinálnám, összességében még ez a legolcsóbb megoldás.
Balfredo Alfredo 2018.12.11. 21:03:05
Egy vállalkozás általában abból él, hogy terméket vagy szolgáltatást ad el bizonyos haszonnal.
Jelen esetben nem csak a konkrét eladás hiúsult meg a rendelés - amúgy mondvacsinált - lemondása miatt, hanem a póruljárt megrendelő megfogadja, hogy innen soha többé semmit. Rossz esetben valamennyi ismerősét is erre bíztatja.
Mi ebben az üzlet?
Quuuziii 2018.12.11. 22:34:35
Pic 2018.12.12. 00:46:30
Akkor mi a helyzet, ha nem csak visszaigazoló email volt, de számlát is kaptam, majd ki is hozták, kifizettem. De itthon derült ki, nem a rendelt termék van a csomagban. Visszaküldtem. Ígérték, hogy küldik, amit rendeltem. Majd közölték (Média Markt), hogy „ja, bocs, elírás történt” és visszautalták a zsetont. Illetve vásárlási utalványt ajánlanak kárpótlásként.
De én továbbra sem azt szeretném, hogy pénz vissza, illetve utalvány, hanem a rendelt termék. Ez esetben is igaz, hogy: „a rendelést elfogadták és innentől kezdve nekik azt teljesíteni kell akármekkora bukta is lesz nekik.”?
A törvény egyértelmű.
Megrendelted, elfogadták, visszaigazolták, Megvetted, kiszállították.
Tévesen szállították ki, akkor korrekció és kiszállítja azt amit megrendeltél.
EZEN A PONTON már nincs elállás.
Teljesítenie kell.
Ha nem tud, mert megszűnt a termék, akkor egy olyat kell felkínálnia helyette, ami tudja ugyanazt amit te megrendeltél.
Ezen a ponton a pénzvisszaadás és a bocsika az a konkrét kibaszás iskolapéldája hiszen hiába kapod vissza a pénzed, az a cucc annyiért már nem lesz kapható...
Őszinte leszek:
Én nem vagyok a fogyasztóvédelem híve, mert szakmabeliként hülyeügyfél allergiában szenvedek én is.
Nyugodtan beszélhetek, mert nekem is kifelé áll a szekerem rúdja, 10 év után megkaptam én is a halálos dózist.
Őszinte leszek és ne vegyétek bántásnak, de naponta szembesülök azzal, hogy az emberek nagyon hülyék de legalább aggresszívak, a kötelességeikről fogalmuk sincs, de a jogaikat nagyon tudják.
Ráadásul általában pontosan nem a NOOORMÁLIS ügyfelek kerülnek hozzám, hanem naponta látom a sok kis fillérbaszó, ügyeskedő állatot, aki azon van, hogy addig ügyeskedjen amíg a rendszert kihasználva valami jogtalan előnyhöz nem jut.
A fogyasztóvédelemben meg tisztelet a kivételnek rengeteg hülye barom van aki magyar embert és kereskedelmet még nem látott és szerinte minden magyar ártatlan bárány akinek soha egyetlen bepróbálkozós gondolata nincs, DE AZOK a szemét boltosok azok bizony mind kutyák..... 10 év alatt KETTŐ normális ügyintézővel találkoztam a sok véresszájú jogvédő mellett..
Na ilyen környezetben dolgozunk... ezért is van létszámhiány és csak rosszabb lesz.
Ugyanakkor ami jogos az jogos és a trükközés az trükközés és néha bizony tényleg az "a szemét boltos csinálja" !!!
Szóval a boltokban is magyar emberek vannak. A sok hülye barom ügyfél szétszivatja őket és ha lehetőség van akkor törlesztenek. :))) Sajnos ilyenkor ártatlanokon is csattan ostor.
Ha igazad van, akkor Ilyenkor tényleg érdemes panaszlevelet írni, kicsit balhézni.
Pic 2018.12.12. 01:24:22
"Megértem a szakértőt,de van egy kis hiba,amire nem tért ki.Az,hogy a Euronics azt állítja,a vevő mondta le.Ennek nyoma kell,hogy legyen a rendelés állapotában és visszaigazoló mélt is kell róla kapnia.Ha egyik sincs,akkor hazudnak,innentől fogva ez már nem csak fv. történet.Én anyámnak rendeltem náluk karácsonyra Panasonic dect telefont.Elírták a honlapon az árat,10990 ft helyett 1990ft...rendelés,igazoló levél,várakozás,para,hogy hisztizni fognak.2 nap múlva mél,mehetek érte.Vittem a papíromat,telón kimentve az fv. törvény,gyerek mellettem,kioktatva,ha szólok mindent rögzítsen.Eladó bepittyenti a telefont,kijelzőn a rendes ár.Nézi a papírt,kijelzőt,bámul rám furcsán,majd egy szó nélkül átírta az árat.Csoda?Az.Gondolkoztam rajta,ha mondjuk tízet rendelek,akkor is lenyelik? "
Na itt a példa, Puffin esete a tipikus. ERRŐL beszéltem uraim!
Egyrészről: Ügyfél Bepróbálkozik. Kibaszottul felkészül és kész kiverni a balhét.
(.... Ne bántódj meg, te is leírtad és elismerted, hogy "rámentél a dologra")
NOS, nem árt ha tudod: NEM VOLT IGAZAD.
Simán elhajthattak volna.
Másrészről:
Ebben a történetben az történt, hogy a cég hibázott, de nem korrigált. Végigvitte a történetet, nem úgy mint az Euronics példaesete, meg a Médiás másik eset amit előzőleg elemeztem.
VISZONT IGAZAD IS VOLT, mert az üzlet végül mégis létrejött.
Amikor odamentél akkor az eladó nem hibázott, pontosan azt tette amit neki tennie kellett. Valószínűleg ki volt adva neki utasításba, hogy ne balhézzon az ügyfelekkel, ezt a "cég benyeli".
AZÉRT mert ezen a ponton a cég már nem visszakozhat.
Vállalta, hogy így is teljesít, innentől kezdve be kell nyelje.
A törvények ugyanis egyértelműek: NYUGODTAN lehet hibázni. Emberek vagyunk, előfordul.
Van olyan hogy téves ár, meg, hogy elírás.
A cégnek ilyenkor nem kell benyelnie a sztorit.... ha benyeli az viszont a magánügye.
Na itt jön az amiről beszéltem.
A KEDVES vásárlónak nem csak jogai, hanem kötelességei is vannak.
Mit is mond az un "nyomdai" hibáról vagy elírásról a törvény?
Az online vásárlásnak több lépése van
- eladó ajánlati felhívása azaz webshopban publikált termék és ár, reklámok, stb
- vásárló vételi ajánlata
- vételi ajánlat ELFOGADÁSA
- teljesítés
- fizetés
SOKAN abban tévednek, hogy
- amikor te megrendelsz valamit, az még nem vásárlás, hanem csak "vételi ajánlat"
- az automatikus visszaigazoló email, AZ NEM a vételi ajánlat "elfogadása". Az email csak azt jelzi, hogy "köszönjük, megkaptuk az ajánlatot"
Az elfogadás az amikor kapsz egy emailt, hogy mit, milyen áron, mikor fognak neked TELJESÍTENI.
A Te konkrét esetedben a visszaigazolás nem számít.... DE AMIKOR azt írták "Okés mehetsz érte" az bizony a vételi ajánlat elfogadását jelenti és onnantól kezdve nekik TELJESÍTENI KELLETT.
Abban a bizonyos két napban mondhatták volna nyugodtan, hogy "bocsika ezt mi most nem" ....és ebbe neked szó nélkül bele kellett volna nyugodnod.
A TUDATOS vásárló a törvény szerint ugyanis azt jelenti, hogy
- Te tudod mit akarsz vásárolni
- Tudod az a cucc mit tud
- Tudod, hogy annak mi az árszínvonala
TEHÁT amikor azt látod, hogy a telefon 15-20 ezer forintos telefon most csak 10990 az hihető, mert egy 30-50%-os leárazás még hihető. Az 1990 forint már nem igazán.
Ilyenkor NEKED KELLENE tudatos vásárlóként viselkedni és rákérdezni az eladónál, sőt felhívni a figyelmét a hibára, hogy "Te haver ezt biztos így gondoltátok??"
Ilyenkor az eladó törvényadta joga azt mondani, hogy "bocsika. elbaftuk. "
Ezután mikor azt mondják "bocsika" akkor azt neked szó nélkül el kell, kellene fogadnod.
Na ilyenkor szokott a sok okostojás balhézni mert az 1 forintos mosógépből rendelt ötöt, a 300 forintos 4K-s LED tévéből meg egy tucatot.
Tehát ilyenkor az eladó nem egy visszaigazoló emailt küld a 300 forintos tévéről, hanem egy olyat, hogy "bocsika"
Mert megteheti.
És most jön a durva vicc része a sztorinak:
Ha viszont azt mondja "odaadom" a tévét neked 300 ezer forint helyett 300 forintért akkor nagy szarban van.
1. Teljesítenie kell
2. bukik 299.700 forintot
3. Az ÁFA törvény kimondja, hogy: "Ha az eladó a piaci árszínvonalhoz képest durván eltérő árat alkalmaz, akkor függetlenül az alkalmazott ártól, NEM az alkalmazott ár után kell megfizetnie a NAV-nak az áfát, hanem a PIACI ÁR után"
Ez azt jelenti, hogy az eladó nem a 300 forint árbevétel után KELL befizesse az áfát az államkasszába, hanem a 300 ezer után.
Persze a cégek ezt nem teszik meg, de ha kapnak egy átfogó NAV ellenőrzést és ott kiszúrják akkor csúnya bünti lesz belőle.
Dupla szívás.
Übergáz.
klezsola 2018.12.12. 01:33:56
Köszi a válaszodat! Én is így gondoltam, de kellett egy valóban hozzáérrtő megerősítése!
Az OFF részhez: vallom, mindkét oldalon akad hülye, tufa jócskán.
Vevőként nem várom el, hogy kiny.lják a htásómat, hanem azt szeretné, ha kérdezek, bénázok, akkor segítsenek. És evidens: ne verjenek át. /Ha már szólok, ha többet adtak vissza./ Miután a családban engem leszámítva indenki dolgozott boltban, vagy éppen vezetett üzletet, így a másik oldalt is ismerem - a köszönés nélkül arcozó, egy akármi LESZ típusú gyökereket tuti nem viselném el.
Igen, ha lehet - pláne az internetes vásárlás esetén, - megkeresem ahol olcsóbb egy adott termék, illetve úgy érzem jobban megéri nekem. De...
Amúgy a fenti esetben bár Black Friday alkalmával rendeltem a telefont, de már bő egy hónappal korábban kinéztem és követtem, miként alakul az ára. Miután baromira nem (volt) sürgös, úgy döntöttem, kivárom a BF-et, hátha belefutok egy kellemes akcióba. De csak és kizárólag ezt az egy típust néztem! /Nem is az ár volt a döntő, mert csak 1-2 ezer forint difi volt a 40 ezres tételnél. A többivel ellentétben 2 év garit igérő ajánlat és a több bolt miatt választottam a Média Markt-ot./
klezsola 2018.12.12. 01:45:25
A Média Markt - utólag nálam is „adatrögzítési hibára” hivatkozik: egy 4 GB RAM-os telefont rendeltem és 3GB RAM-ost hoztak ki. Mint fent írtam, 1-1,5 hónapja figyeltem a terméket, tehát eléggé tudatos vásárló voltam. Az ár is hihetőnek és nem elszúrtnak tűnt...
/Mellékesen, közben már megérkezett a - máshonnan - rendelt üvegfólia is a telefonhoz.../
Pic 2018.12.12. 11:59:22
Nem tudom nálad miért keménykednek. Valószínűleg túl egyértelmű a sztori és nekik kell benyelni a dolgot, nem tudják a beszállítón leverni.
Nyugodtan verd ki a balhét, ne kíméld őket.
Sajnos a kereskedelemben annyira be vannak már fenyítve a cégek, hogy amikor nyilvánvalóan nincs igaza az ügyfélnek MÉG AKKOR IS az esetek 90%-ában rábólintanak, mert ha fogyasztóvédelemhez megy az ügy akkor hónapokig szivatják őket és egyáltalán nem biztos, hogy még egyértelmű tények mellett is, hogy a fogyvédelem őket hozza ki nyertesnek.
Szóval a kereskedő számára egyszerűbb és olcsóbb rábólintani az ügyfélnek és utána a beszállító/gyártó torkán lenyomni a trutyit.
A Mediamarktban a kedvenc sztorim a "gyári hibás" noti volt a halott kijelzővel... A kijelző azért volt halott, mert a közepében benne volt egy 45-ös cipő lenyomata.....
Aztán ott volt az Iponos egér esete, ahol az ügyfél úgy bontotta ki a műanyag zsugorfóliából az egeret, hogy snicerrel körbevágta..... ezzel a mozdulattal levágta a zsinórt is.... az is gyári hibásként jött vissza a boltba a garis kollégákhoz.
Aztán Aqua-ban vásárolt ügyfél egy HD lejátszót, amit otthon házilag FW frissített, de nem jött össze.
Az életre keltésért jelképes összeget kértünk, de azt sem volt hajlandó kifizetni a delikvens, mondván garanciális... Valamiért mint szerviz direktben mi kerültünk képbe a fogyvédelemnél és eléggé ránk is másztak, aztán eléjük toltam a gyári használati útmutatót miszerint a FW piszkálása saját felelősségre történik és nem garanciális meghibásodás. Nem hatotta meg őket, ekkor elővettem az ügyfél KÉZZEL írt levelét, amiben leírta mi történt és leírta a bűvös szót is: TÖNKRETETTEM, kérlek javítsátok meg! Ezután a fogyasztóvédelem is azt mondta embernek, hogy ezt be kell nyelje. Ez egyszerűnek hangzik, de a valóságban ez az egyszerű ügy is egy 2 hónapos procedúra volt.
Egy olyan szimpla eset is 2-3 hét volt ahol (direkt nem mondok bolt nevet, sem gyártót nem akarom őket nagyon fényezni, de nagyon korrektek voltak) , szóval ahol a bolt kérésére a gyártó látatlanban megengedte a boltnak a hibás több, mint egy éve használt cucc szó nélküli cseréjét egy vadiúj modellre. Nagyon egyértelmű volt a szitu, ami halott az halott.
DE
DE a kedves ügyfél nem fogadta el a cserét??!! hanem ragaszkodott a régi megjavításához, amit meg a gyártó viszont nem vállalt.
Ezek után az ügyfél megkérte egy ismerősét javítsa meg, de nem sikerült. Teljesen tönkrevágták. Ezután az ügyfél pofátlanul visszament a boltba és nagy mellénnyel lerakta az asztalra a cucc darabjait és azt mondta, hogy "jóvan akkor mégiscsak legyen csere" és hivatalosan kérte a cserét.
A szétbarmolt cucc hozzánk került szakvéleményre. Műszerész kolléga sírt amikor meglátta a nyákon a szétégett forrasztásokat.
Embert diszkréten elhajtották a halálfa....luba.
Az ügyfél ezután a világfájdalmát kiöntötte a netre, a faszbukra, meg mindenhova.
Persze az emberek ráugrottak és a gyártót és a boltot is bealázták földig, micsoda szemét társulat, hogy szegény embernek "nem javították" meg a cuccát, pedig..., stb, stb
Végül valaki beírt a bolt nevében, hogy "de mi felajánlottunk helyette egy újat..."
Na ezen a ponton megfordult a népharag. Utólag átdobták nekünk a kommentfolyamot és ahogy néztük a kommenteket és sírva röhögtünk olyat kapott a manusz.
Raul65 2018.12.12. 12:14:58
A kérdéses posztot én küldtem el a Tékozló Homárnak.
Ennek a Blognak pont az az értelme, hogy napvilágra kerüljenek a hasonló történetek, és
a tisztességtelen üzleti trükközésekre felhívja a figyelmet, illetve egymást segítsük a hasonló esetek közlésével.
Kiegészítésként, én minden kivágott képernyőt elküldtem a Homárnak, de csak ez az egy került bele a posztba.
Megjegyezném, hogy tegnap érkezett egy levél az Euronics-tól, melyben elnézést kérnek, és átvehetem a terméket ha szeretném.
Ergo Ők is olvasták a bejegyzést.
Tehát működik.... Ez lenne a blog célja!
Az viszont érthetetlen, hogy még most is ott tartunk, hogy pár kommentelőnek annyi jött át a történetből, hogy olcsón, ingyen akartam vásárolni valamit.
Tökéletesen mindegy milyen termékről van szó! Ha valaki nem tud, vagy akar érdemben hozzászólni a témához, akkor minek koptatja a billentyűzetet?
El kellene már engedni ezt a kanapé huszáros hozzáállást. Ha nem érdekel a téma, képtelen vagy elolvasni, netán értelmezni a posztot akkor ne szólj hozzá!
Nem nagy dolog. Engedd el, menj át egy politikai posztra és vitatkozz, becsmérelj mindenkit és mindent ott. Menni fog!
Trollkodni könnyű. Gondolkodni és nem megkeseredett, rosszindulatú megjegyzéseket tenni ezek szerint nektek nehéz.
A többieknek kellemes ünnepeket kívánok! :)
Xezs7 2018.12.12. 14:34:59
Xezs7 2018.12.12. 14:57:41
Raul65 2018.12.12. 17:06:35
Neked külön gratulálnék. Olvasd el a cikket még párszor és talán megérted.
Értelmezd, gondold át, és utána kommentelj.
Inkább segítek: Máshol is volt ennyiért ez a tablet.
Írtak, hogy két hét múlva tudják szállítani.
A nevemben törölték a rendelést ( Két hét után )
Ha ezt nem szállítják le akkor egy másik tabletre adjanak kedvezményt. ( Nem bármi másra, bár ez félreérthető volt ) Két hét után már 20.000 Ft-al drágább volt mindenhol ez
a termék.
A poszt hatására az Euronics azonnal jelentkezett, és remélhetőleg felhagynak az ügyfél nevében történő törléssel, mivel ez már nyilvánossá vált. Erről szólna a Tékozló Homár blog.
Remélem így már érthető....
2018.12.12. 17:56:07
2018.12.12. 18:20:36
Quuuziii 2018.12.12. 18:27:04
Csöbör Adél nyerje meg a zikszfaktort 2018.12.13. 19:00:09
Mi vettünk ott egy laptopot. Kiderült, hogy alapból úgy kaptuk meg, hogy kicserélték benne a vinyót egy használt szarra, amit ráadásul úgy raktak vissza bele, hogy pár csavar hiányzott. Ezt árulták új laptopként.
Később úgy gondoltuk, hogy "medve, medve, te szopni jársz ide" alapon vásárolunk az Euronicsban egy rádiós ébresztőórát. Nem csalódtunk, nem működött.
Máskor is örömmel visszamegyünk.
Balfredo Alfredo 2018.12.14. 19:10:02
Ami történt: a webáruház meghirdetetett egy terméket eladásra, az ügyfél megrendelte, de a webáruház nem szállította le. Ez teljesen független attól, hogy az ügyfél hirtelen rádöbbent: a továbbiakban képtelen tablet nélkül élni, vagy azért akart tabletet vásárolni, mert a fekete pénteken olcsóbban remélt hozzájutni.
A lényeg, hogy a webáruház nem akart eladni. Képzeld el, hogy az utcán járva meglátsz egy kirakatban egy terméket a hozzá tartozó árcédulával. Bemész, hogy megvedd, de a bolt egyszerűen nem hajlandó eladni. (Természetesen a hagyományos boltokban is előfordul, hogy kifogy valami, de ilyenkor azt a valamit nem teszik a kirakatba, vagy ha az az utolsó példány, ami a kirakatban van, akkor eladják azt is.)
Az én véleményem továbbra is az, hogy a webáruház helytelenül cselekedett és oda sem megyek többet. Te ettől függetlenül ott vásárolsz, ahol akarsz.
Quuuziii 2018.12.15. 10:54:28
Balfredo Alfredo 2018.12.17. 19:33:01
Bingo! Ahogy mondani szokták, az ördög a részletekben van. Az idézett mondatod nagyon jól leírja a finom különbséget. A példádbeli helyzetben az eladó nem állít olyasmit, hogy elálltál a rendeléstől, a posztoló által leírt helyzetben viszont ez történt.
Akár hagyományos, akár webes boltban vásárolok, előfordulhat, hogy a kiszemelt cikk kifogy. Az eladó részéről az adott helyzetben elvárható magatartás mindkét bolttipusnál az, hogy közli: nem tud szállítani, mert kifogyott a készlet. Nem tolerálható egy mondvacsinált ürügy (ti. a vevő lemondta a rendelést) kiagyalása. Az eladó utóbbi viselkedése esetén a vevő joggal érzi úgy, hogy hülyének nézik.
(csak zárójelben: "kérem az eladót, hogy adjon el egy másik kesztyűt olcsóbban, mert a következő szőrmekesztyűszállítmány már nem akciós." Nem állítottam, hogy a kirakatban látható áru akciós, csak azt írtam, hogy látható az árcédula is. Korábban is pont arról szóltam, hogy a posztoló által felvetett panasz független attól, hogy akciós vagy normál árfekvésű árut rendelt.)
Quuuziii 2018.12.17. 22:48:52
klezsola 2018.12.18. 22:32:30
Az elkefélés belefért. Van ilyen. Viszont azóta is megy a tökölés az ügyfélszolgálattal. Válasz meg semmi.
Ha két napon belül nincs változás, nem csak Békéltető Testülethez fogok fordulni. /Nem a NAV-hoz!/ És még egyszer, nem azért, mert elszúrtak valamit, hanem a szimpatikus hozzáállás miatt!
0gábor 2018.12.21. 09:42:41
azok már elsüllyedtek a gecibe...
Balfredo Alfredo 2018.12.28. 16:47:16
Nem teljesen értem, mit akarsz ezzel mondani. A black friday arról szól - legalábbis a kereskedők reklámjai szerint - hogy a normál árnál lényegesen olcsóbban vehetsz meg termékeket.
Hozzászólásodból az jön le, hogy elítéled a posztolót pusztán azért, mert nem titkoltan élni kívánt a black friday adta lehetőséggel és olcsóbban megvenni egy tabletet. Ezzel mi a probléma? Tudnál rá ésszerű magyarázatot adni?
(Ha egy kereskedő úgy gondolja, hogy a vevők visszaélésszerűen kihasználják a black fridayt, a megoldás roppant egyszerű: nem kell hogy részt vegyen benne.)
Quuuziii 2018.12.29. 08:37:41
Balfredo Alfredo 2018.12.30. 09:36:37
OK. Ha úgy látod, hogy a posztoló úgymond látványosan kihagyott dolgokat, akkor ezt felróhatod neki; hozzászólásaidban meg is tetted. Mindazonáltal felesleges a dolgot fekete péntek centrikusan kezelni.
Quuuziii 2018.12.31. 09:16:31
Balfredo Alfredo 2019.01.02. 18:17:31
Természetesen mindenki azt és ott vesz a nehéz munkával megkeresett pénzéből, amit akar.
A posztoló éppen az €ronicsnál akart, mert egy átfogó kínálatelemzés alapján/hasraütéssel/fillérb@szásból/csak úgy/mindegyhogymiért ezt a webshopot és ennek egy bizonyos termékét választotta. Ebben önmagában nincs semmi elítélendő. Ha a webshop azzal trükközött, és úgy viselkedett, mintha a posztoló lemondta volna a rendelést, abban viszont van elítélendő.
(A történetben nyitott pont, hogy minden pontosan úgy történt-e, ahogy a posztoló leírta. A fenti megállapításaim általánosak, a konkrét részletektől függetlenül igazak. Te viszont foggal-körömmel kapaszkodsz a feketepéntekbe.)
Lollipop15 2019.02.27. 18:33:58