Bevallom, az alábbi levélig nem ismertem a Book a Sloth Club könyves meglepetésdoboz szolgálatot, az események tükrében nagy szerencsémre. Mert tuti ráugrottam volna a detektív dobozra, aztán meg itt forognék a sorstársaimmal, mint egy tanácstalan Travolta-csoport keresve a dobozomat. Vagy a pénzemet. Vagy legalább a céget. Kár érte, jó kezdeményezés volt.
Kedves Tékozló Homár!
Egy olyan problémát írnék le, ami sajnos nem csak az enyém, sokakat érint…
Nagy várakozással indult a magyar olvasók körében a Book a Sloth Club (röviden BASC), az első magyar könyves meglepetésdobozokat gyártó cég. A Forbes is egész oldalas cikket jelentetett meg róluk, a könyves blogok pozitívan méltatták őket, a közönség beindult a dobozokra.
A cég lényege röviden ez: minden hónapban kiadnak egy könyves témájú meglepetésdobozt, amely tartalmaz egy friss kiadású ifjúsági könyvet és a könyvhöz kapcsolódó ajándéktárgyakat. Elő lehetett fizetni akár egy-három-hat-tizenkét hónapra is. Aztán ahogyan beindult a szekér, bővült a kínálat: angol nyelvű könyves doboz, felnőtt könyves doboz, adott fandomhoz kapcsolódó egyszeri doboz, meg lehetett külön rendelni a korábbi dobozok extra tartalmait, zsákbalajhárokat adtak ki és végül jött egy nagy ötlet: detektív doboz, amiben havonta küldenek “bizonyítékokat” egy adott ügyben, és bárkiből lehet kicsit nyomozó.
Az utolsó három hónapra előfizettem könyves dobozra és az indulása előtt kifizettem hat havi detektív dobozt is, ezzel a teljes első nyomozás lett volna egy korai karácsonyi ajándék. Az első könyves doboz, amit kézhez vettem, nem az én stílusom volt, de úgy voltam vele, a meglepetésben benne van a lehetőség, hogy nem mindig nekem kedvez. Egy elemének örültem, a többit elajándékoztam. A második esetében a könyv tetszett, az ajándékok egy része jó volt. A harmadikra már nem csak én kaptam fel a fejem, hanem a legtöbb vásárló a közösségi médiában minimum minősíthetetlennek, rossz minőségűnek, gagyinak nevezte a dobozt.
Ezekre a reklamációkra egy kioktató kommenten kívül (ami idézte a young adult műfaj meghatározását), nem érkezett sem válasz, sem bocsánatkérés. Közben a rendelt extrákat elfelejtették csatolni a havi dobozhoz, az ügyfélszolgálatuk a kedves, előzékeny hangnemről váltott türelmetlenre és flegmára. Közben ígérték, hogy a következő doboz után majd megtudhatjuk, mi mindenen mentek ők keresztül és mennyi mindent tanultak.
Személy szerint úgy gondolom, a panaszkezelés lényege nem az ügyfél utólagos tájékoztatása a panasz okáról, hanem a vásárló problémájának megoldása, esetleg kompenzálása. Közben valahol valaki azt írta róluk, csődhelyzetben vannak, amire kijött tőlük egy válasznyilatkozat, hogy erről szó sincs, az üzlet anyagilag stabil és beperelik hitelrontással azt, aki ilyesmit állít róluk.
Az utolsó doboz megjelenésekor már érezhető volt a kommunikáción és az elmaradt extrákon kívül, hogy valami nincs rendjén. Késtek a szeptemberi dobozok, és az erről szóló tájékoztatás szűk körű és rövid volt. Az októberi dobozokhoz már nem indultak több hónapos előfizetések, a szeptemberi dobozok extra ajándékai nem kerültek fel a webáruházba, ahogy ígérték, egy lánynak egy hónapig nem adtak cserét a sérült árura, a kommunikációs csatornáik száma csökkent. A válasz leginkább az volt mindig, privátban érdeklődjön, akinek problémája van. Ez részben érthető is, hiszen az egyszemélyes ügyet miért olvassa el többszáz vásárló. De egy idő után egyre több gikszer volt érzékelhető így is. Leginkább zárt csoportban írták ki a fontos információkat, a korábban bevált fórumokon (weboldal, instagram, feacebook oldal) alig. Késés esetén nem kaptak ez előfizetők e-mailt. Ha valaki nincs fenn facebookon, akkor csak tippelni tudott. Nem mentek elébe a kérdéseknek, mint korábban, hanem úgy kellett külön érdeklődni.
Október elsején bejelentették, egy év után folyamatos hibák, magánéleti nehézségek, és egyre több probléma miatt bezárnak. Még egy fandom doboz ki fog menni, de a detektív doboz el sem indul. A visszatérítések még adott hónapban megtörténnek.
Október tizedikén kiírták, hogy csoportokba osztva kapjuk vissza a pénzünket, de ez időigényes dolog, könyvelővel kell egyeztetni, ellenőrizni kell mindenki egyenlegét, türelmet kérnek. Aki kártyával fizetett, ugyanoda kapja vissza a pénzt, aki utalással, attól kérnek e-mailben bankszámlaszámot.
Két nappal később kiírták, hogy az októberi dobozok és több havi előfizetések árát visszaküldték, a detektív dobozok és az egyik könyvhöz kapcsolódó egyéni dobozok visszautalása is “nemsokára” megkezdődik.
Itt kezdődött az igazi probléma. A mai napig nem érkezett meg az augusztusban kifizetett detektív előfizetésem ára, ami 22.490,- Ft. A saját maguk szabta határidőt, az októbert nem tartották be. Az ígért utolsó fandom doboz egyre csak késik. Közben elvágták a kommunikációs csatornákat: a weboldal nem elérhető, nem lehet facebookon üzenetet küldeni nekik, a csoportjukban letiltották a posztolást, a telefont nekem legalábbis nem vették fel, emailben ugyanaz megy: “majd”, “hamarosan”. Bárki rákérdez a zárt facebook csoportban, mikor kapja vissza ő, vagy mindenki más is a pénzét, a válasz mindig annyi: “Hamarosan”….
Egy könyves közösségi oldalon tudnak egymással kommunikálni az előfizetők, elég nagy a csalódottság és az elégedetlenség köztük.
Mindezt egy olyan cégtől, aki ezt írta a búcsúüzenetében:
Célunk az, hogy a BASC az emlékekben ezen utójátékok ellenére is olyan képként élne, ami az elején volt. Az elsők, akik a fantasztikus könyvmolyok számára minden hónapban meglepetés élményt hoztak! Elnézést kérünk minden kellemetlenségért, amit késésünk, szótlanságunk vagy egyéb okozott! Rendkívül hálásak vagyunk Nektek, mindannyian csodálatosak vagytok és a negatív kritikát írók is rengeteget segítettek nekünk, főleg emberileg! Reméljük továbbra is mindenki kiáll a véleménye mellett, és folytatja a könyvek népszerűsítését, mert ez egy nagyon-nagyon fontos küldetésünk! A levelekre, kérdésekre válaszolunk, írjatok nyugodtan!
Az előfizetők megbecsülése és az egyénenként kisebb-nagyobb, de összességében nagy összegű visszatérítés helyett csak nagy szavakat, üres ígéreteket kap mindenki… Remélem, nem így állnak a beszállítóikhoz és a könyvkiadókhoz is. Az Alexandra botrány után más sem hiányzott a magyar könyvpiacnak.
Ez egy bizalmi dolog, mint minden előfizetés, de még érzékenyebb a meglepetések miatt, hiszen az ember nem tudja előre, mire fizet be. Ezt a bizalmat már teljességgel lreombolták, hiába volt szó az esetleges visszatérésükről, csak keserű szájízt és egy enyhe gyomorrángást érzek, ha eszembe jutnak. A BASC méltó lett a nevéhez és elég lajhár tempóban haladnak az ígéreteikkel, az biztos! Azt viszont szeretném elmondani, hogy senki se ez alapján ítélje meg a még fennálló meglepetésdobozos cégeket, akik azóta is odateszik magukat! Ez egy lehetőség, amivel kell tudni élni, nem pedig visszaélni...
Köszönöm a figyelmét!
Egy panaszos moly a sok közül
Lajhárosok, ezek a jogaitok és lehetőségeitek, éljetek velük!
Kedves Homár olvasók és ajándékdoboz rendelők!
Rákerestünk a Book a Sloth Club honlapjára, ahol a cég webshopjának működése leltározásra hivatkozással szünetel. Az oldal tartalmazza azonban a cég általános szerződési feltételeit, amelynek alapján megállapítható, hogy a weboldalt melyik gazdasági társaság üzemelteti.
A levélben vázolt helyzetben a fogyasztók a következő igényeket támaszthatják a vállalkozással szemben:
1. A megkötött szerződésük alapján továbbra is követelhetik a cégtől a szerződés teljesítését.
2. A jogszabályban meghatározott lehetőségeik alapján egyoldalú nyilatkozattal a szerződést felbonthatják és az ebből eredő igényeiket érvényesítik a gazdasági társasággal szemben.
- A szerződések felbontása során a fogyasztóknak azt érdemes elsőként mérlegelniük, hogy a jogszabályban biztosított indokolás nélküli elállási jogukkal a mai napon tudnak-e még élni figyelemmel arra, hogy ezt csak az adott termék átvételét követő 14 napon belül lehet jogszerűen gyakorolni. Több termék adásvételekor ez a határidő az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától számít.
- Ha ez a határidő már letelt, akkor a fogyasztóknak a szerződésszegés szabályai alapján van lehetőségük a szerződést egyoldalú nyilatkozatukkal felbontani abban az esetben, ha a megkötött szerződés alapján a vállalkozás a vállalt kötelezettségei teljesítésével késedelembe esett. Ki kell emelni, hogy ez esetben a fogyasztók az elállási nyilatkozatukat csak a törvényben meghatározott okok és feltételek bekövetkezése esetében terjeszthetik elő és a nyilatkozatukat indokolni is kötelesek.3. A szerződés megszüntetése esetében lehet a fogyasztóknak jogszerű igényük a még teljesítés nélkül maradt előfizetési díjak visszatérítését követelni a vállalkozással szemben.
4. Az igényérvényesítést az egyéb kommunikációs csatornák hiánya miatt javasoljuk postai úton, a cég székhelyére tértivevényes levél megküldésével megtenni. Ha a cég a számára igazolható módon megküldött panaszokra annak átvételét követő 30 napon belül nem válaszol, akkor az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz lehet fordulni a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi rendelkezések megsértése miatt.
5. A szerződés teljesítésére, illetve az előfizetési díj visszatérítésére vonatkozó igényt pedig a fogyasztók választásuk szerint az illetékes békéltető testület ingyenes eljárásának megindításával vagy polgári peres úton tudják érvényesíteni a céggel szemben.
Felhasznált jogszabályok:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
Terézágyú 2018.12.13. 10:54:22
KaTe 2018.12.13. 11:07:32
Darth Revan 2018.12.13. 11:17:42
vajon, miert nem volt eletkepes vallalkozas?!
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.12.13. 11:30:56
Terézágyú 2018.12.13. 11:35:39
Darth Revan 2018.12.13. 12:24:59
GiaMarie 2018.12.13. 12:40:09
Nick-son 2018.12.13. 13:23:54
Fizetési meghagyással kezdenék, ha nem lenne egy bizalmi dolog ez az egész.
Darth Revan 2018.12.13. 14:22:25
annyira nem ertem, hogy az emberek minek gyujtenek mindenfele kis bizbaszt. ha konyvet akarok veni, veszek egy konyvet, kis bizbaszt tuti nem akarok venni. ha meg polo kell, akkor irany a polo bolt.
Terézágyú 2018.12.13. 15:07:04
"annyira nem ertem, hogy az emberek minek gyujtenek mindenfele kis bizbaszt."
Ahogy írtam, eszembe nem jutna előfizetni erre - de gyűjteni valamit jó dolog.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.12.13. 15:11:34
KaTe 2018.12.13. 16:30:27
Amúgy lehet, hogy ez egy működőképes konstrukció, de semmiképp sem egy anyuci címére alapított KFT esetében, hanem akkor, ha a cég leszerződik pár nevesebb kiadóval, akik a mennyiségért cserébe adnak bizonyos % kedvezményt, így az eladó és a vevő is kölcsönösen profitál.
Ha valaki zsákbamacskát akar, akkor menjen be egy könyvtárba, csukja be a szemét és vegye meg az első könyvet, ami a keze ügyébe kerül.
2018.12.13. 17:30:11
Csöbör Adél nyerje meg a zikszfaktort 2018.12.13. 18:56:24
Quuuziii 2018.12.13. 20:42:53
Terézágyú 2018.12.14. 09:00:40
"Ha valaki zsákbamacskát akar, akkor menjen be egy könyvtárba, csukja be a szemét és vegye meg az első könyvet, ami a keze ügyébe kerül."
Ez buta példa, mert a könyvklubban NEM erről van szó, a tagok azért pontosan tudják, hogy milyen típusú/stílusú könyvet fognak kapni, szeretik az ilyen könyveket stb. stb.
Xezs7 2018.12.14. 09:03:18
juhaszvik 2018.12.14. 10:14:39
2. a meglepetés 2 másodpercig tart, a várakozás pedig arról szól, hogy vajon mit vett le a polcról az eladó, ahelyett, hogy mi tettük volna
3. nem veszünk könyvet. rombolja a környezetet, ráadásul rohadt nehezek, amikor költözni kell. ma már beszerezhető minden digitálisan. lassabban, mint a posta, de a könyvipar is szépen eltűnik majd. pápá
4. nem írunk a homárra olyan ügyet, aminek a., már nem lehet több károsultja, mivel a szolgáltatás megszűnt, b., a pénz jogi úton történő visszaszerzése elvileg biztosított (magyar cég). csak azért nem írunk a homárra, hogy a kommentelőket szórakoztassuk, vagy szolgáltatás megszűnését búcsúztassuk és emiatt szomorkodjunk.
Terézágyú 2018.12.14. 10:40:58
"1. zsákbamacskát nem veszünk, mert csak arra szolgál, hogy áron felül adjon el valamit az eladó."
fentebb írták, hogy pénzileg is olcsóbb volt ez így.
" (hasonló okból nem veszünk hálós gyümölcsöt)"
Hasonló okból vannak nekem gyümölcsfáim. na bumm.
"2. a meglepetés 2 másodpercig tart, a várakozás pedig arról szól, hogy vajon mit vett le a polcról az eladó, ahelyett, hogy mi tettük volna"
Megint egy értetlen.
"3. nem veszünk könyvet. rombolja a környezetet, ráadásul rohadt nehezek, amikor költözni kell. ma már beszerezhető minden digitálisan. lassabban, mint a posta, de a könyvipar is szépen eltűnik majd. pápá"
Leszarom, hogy neked nehezek a könyvek. Én továbbra is veszek, mert szeretem a könyveket (és azokat tudom olvasni akkor is, ha semmilyen energiát nem használok hozzá)
"4. nem írunk a homárra olyan ügyet, aminek a., már nem lehet több károsultja, mivel a szolgáltatás megszűnt, b., a pénz jogi úton történő visszaszerzése elvileg biztosított (magyar cég). csak azért nem írunk a homárra, hogy a kommentelőket szórakoztassuk, vagy szolgáltatás megszűnését búcsúztassuk és emiatt szomorkodjunk."
Mindenki azt ír a homárra amit akar - még a pószterek is.
Ha nem tetszik, akkor ne olvasd.
Darth Revan 2018.12.14. 11:38:16
ha valamitol sajnalom a papirt azok a reklamujsagok es a fideszes szorolapok.
ha mar fat vagunk ki, akkor inkabb konyvet nyomtassanak
KaTe 2018.12.14. 11:43:53
@Terézágyú: Fentebb azt írták, hogy rengeteg volt a csomag minőségével kapcsolatos reklamáció. Legjobb tudásom szerint a cégek nem a népszerűség miatt szoktak csődbe menni. Mégis mennyi az esélye, hogy az eladó pont olyan könyvet csomagol, ami egybeesik az érdeklődéseddel ÉS még tetszeni is fog? <0.1% ?
Amúgy, tuti jó biznisz lehetett, nem is csodálom hogy az angliai unoka már le is húzta a rolót.
juhaszvik 2018.12.14. 13:13:25
"Az a véleményem erről az egész zsákbakönyves szolgáltatásról, hogy úgy ad ki az ember pénzt, hogy valójában nem is tudja, hogy mire. csak azért, mert ennek van másmilyen, hazai és nemzetközi gyakorlata, attól ez még a szerencsejátékhoz hasonló konstrukció, aminek a vállalástól függően sokféle kimenetele lehet. Ez persze nem mentesíti a szolgáltatót a szerződésben foglaltak vállalásától.
Továbbá úgy gondolom, hogy a mai könyvek gyártása során még mindig túlzott arányban alkalmaznak nem újrahasznosított papírt. ennek környezetterhelése olyan magas értékű, mely nem összeegyeztethető napjaink környezettudatos elvárásaival. további problémát okoz, hogy sokak dekorációként kezelik ezt az egykor információátadásra szánt eszközt, ezért felhalmozzák otthonaikban ezeket a könyveket, hogy afféle szobadíszként mutogassák őket.
továbbá azt sem értem, hogy mi a szerepe ennek a bejegyzésnek. tájékoztatásul nem szolgál, fogyasztóvédelmi kérdést pedig nem tesz fel."
továbbá úgy gondolom, hogy nem én vagyok az "értetlen". idézet tőled:
"Szerintem ez a "zsákbamacska"-módszer nem olyan nagy hülyeség (...) feltéve ha tényleg érdekes dolgokat kap az illető..."
az utolsó szavaid foglalják össze az egész problémát: nem te döntöd el, hogy "érdekes dolgokat" kapsz-e. ha bemész a boltba és leveszed a polcról, akkor igen.
Xezs7 2018.12.14. 13:45:34
juhaszvik 2018.12.14. 16:01:40
egy okostelefonnak vagy e-olvasónak kevesebb az (olvasásra szánt) energiafelvétele egész élettartalmára, mint amit költözéskor használsz el a könyvek cipeléséhez, szállításához. egy elektronikus olvasó képes megnyitni a világ összes tartalmát bárhol, bármikor, és pont hogy a hétköznapi embereknek való, szóval a sznobizmust egy ennyire populáris példa esetében felhozni értelmetlen.
Darth Revan 2018.12.14. 16:54:47
arrol megfeledkezel, hogy az aramot is eloallitjak es az e-hulledek is eleg bajt okoz.
szoval maradok a konyvnel
Xezs7 2018.12.14. 18:37:40
uns97 2018.12.14. 18:39:09
Megjegyzem a könyv vs ebook témában én is maradi vagyok, a könyv azért könyv. Ilyen-olyan dolog oké PDF-ben, de azért sosem adja vissza azt a feelinget, mint amit egy könyv lapozgatása közben érzek. Nekem legalábbis sosem sikerül lelkesednem, ha valamit nem találok a könyvtárban, s helyette PDF-ben kell 5-10 colon "olvasgatnom" (szenvednem) Környezetrombolást meg a sok kidobott "elavult" telefon, ilyen olyan ebook olvasó is tud okozni. (Fideszbe és szórólapjaiba, "konzultációiba" inkább bele se megyek, mert kitiltanak... :D)
WLaci 2018.12.14. 19:34:23
ekat 2018.12.15. 11:32:33
5., Nem gondoljuk azt, hogy mi vagyunk a világ közepe, és a nézeteink egyetemes, mindenki által elfogadandó igazságok
ekat 2018.12.15. 11:44:46
Amúgy én is imádom a könyvek illatát, a stewardess mellett a könyvtáros szakma volt, ami világéletemben vonzott. De évek óta csak lakberendezési, úti - és szakácskönyvet veszek / kérek papíron.
uns97 2018.12.15. 13:01:08
juhaszvik 2018.12.15. 13:32:23
Ma a digitális korszak hajnalát éljük, nagyjából ott tartunk, mint 1910-1920 években az autógyártás. sokan járnak még lóval, lovasszekérrel, de hosszabb távra már mindenki gépi meghajtást használ.
Nem akarok meggyőzni senkit sem arról, hogy dobja ki a könyveit, se arról, hogy maga szórakozására ne vásároljon könyveket, ezért elnézést, ha élesen, meggondolatlanul fogalmaztam.
(nyomtatásban nem tudom mikor jön ki, amit írtam, szóval sajnálom, ha mégis arra kényszerültök, hogy a képernyőn olvassátok el, amit írtam, vagy a posztot, vagy bármit, amit amúgy mostanában olvastok)
Lazy Bones 2018.12.16. 23:35:40
lomposfarkas 2018.12.17. 01:13:27
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.12.17. 08:24:19
2018.12.17. 09:49:18
Adott stíluaból is meg tudod oldani, hiszen akár könyvtárban, akár könyvesboltban adott stílus polcáról is választhatnál random.
Ettől függetlenül nem rossz modell, csak nekem így nem kellene, főleg a kacatok miatt nem, de tisztában vagyok, hogy vannak ilyen kacatgyűjtő emberek. Maga a modell jó a felfutó szerzőknek, mert nagyobb publicitást kaphatnak, jó a szervezőknek, mert olcsón vagy akár ingyen szerzik meg a művet, és adják el átlagos áron, és jó azoknak is, akik olvasóként random szeretnének felfedezni.
Ebben az esetben viszont nagyon feltűnőnek kellett volna lennie, hogy vadászkönyv van a dobzban, vadászfelszereléssel...
2018.12.17. 09:54:10
"Mégis mennyi az esélye, hogy az eladó pont olyan könyvet csomagol, ami egybeesik az érdeklődéseddel ÉS még tetszeni is fog? <0.1% ? "
Szerintem rosszul közelíted meg a kérdést. Én például hallgatok néha olyan zenét, ami nem esik alapból a látókörömbe, mert ha csak olyat hallgatnék, ami hasonó az érdeklődésemhez, akkor soha nem fedeznék fel olyan új irányokat, amikről nem tudtam, és egyébként utólag kiderül róla, hogy igencsak tetszik nekem.
2018.12.17. 09:57:19
Az arány nem mindegy, egy e-book olvasóval kiolvashatsz többszáz könyvet, míg ugyanaz a többszáz könyv nézd meg mekkora fizikailag, mennyi a gyártáskor, szállításkor, tároláskor a környezeti terhelése. Ha papír alapú könyv, akkor a könyvtár a legjobb megoldás, de csak elvileg, tekintve a hazai könyvtárak színvonalát...
2018.12.17. 10:02:57
Az e-book olvasóknak nem LCD kijelzője van, hanem e-paper, ami háttérvilágítás nélkül olvasható, a szemre kb. épp ugyanolyan hatással van, mint a papír alapú könyv. Ami pedig a méretet illeti, az is relatív, elég sok regény kisebb lapméretű, mint az átlag e-book olvasó, legutóbb amit olvastam papír alapon, az legalábbis kisebb volt. Egyébként legnagyobb hátránya a jelenlegi technológiának a szakkönyveknél van, mert ott fontosak az ábrak, a gyors, egyszerű visszalapozhatóság, ami szvsz nem elég jól megoldott jelenleg.
KaTe 2018.12.17. 10:24:45
2018.12.17. 10:27:01
A Spotify-ért is fizetsz (ha az ingyenest használod, akkor reklámmal).
Abból, hogy megbukott a vállalkozás, nem derül ki, hogy a modell hibás, vagy a megvalósítás.
KaTe 2018.12.17. 12:25:24
A moziban se úgy választasz filmet, hogy megnézed a címet, meg hogy milyen kategória, aztán lesz ami lesz. Előtte legalább megnézed a trailert, esetleg elolvasol 1-1 kritikát, véleményt, ajánlást. Persze lehet hazárdírozni, de annak legtöbbször pofáraesés a vége.
"Abból, hogy megbukott a vállalkozás, nem derül ki, hogy a modell hibás, vagy a megvalósítás."
- Már hogy ne derülne ki. Benne van a cikkben, hogy korábban is panaszkodtak már a csomagok tartalma miatt.
2018.12.17. 12:42:54
"Te most tényleg nem látod a különbséget aközött, hogy a pénzedért előre tudod, hogy mit kapsz és aközött, hogy csak utólag derül ki? "
De, látom. De hogy jön ez ide, nem ezen az aspektuson vitatkoztunk.
"Mellesleg, a Spotify ingyenes, csak a prémium tagságért kell fizetned. "
Még egyszer leírom: ha nem fizetsz, akkor valójában a reklám meghallgatásával fizetsz.
"Szerinted miért van a könyvben fülszöveg, előszó, vagy bevezetés? Azért, hogy legalább minimális fogalmad legyen arról, hogy miről szól..."
Igen, csak ezen üzleti modell még mindig azokra az olvasókra épít, akik meglepetésként, felfedezésként akarják ezt átélni. Ha nem tetszik nekik, hát így jártak. Senki nem mondta, hogy ez mindenkinek való, nekem például mint korábban leírtam, nem, de nem vagyunk egyformák.
"A moziban se úgy választasz filmet, hogy megnézed a címet, meg hogy milyen kategória, aztán lesz ami lesz. Előtte legalább megnézed a trailert, esetleg elolvasol 1-1 kritikát, véleményt, ajánlást. Persze lehet hazárdírozni, de annak legtöbbször pofáraesés a vége."
Ehhez képest siman léteznek Netflix rulett oldalak, ahol megadod a stíluat, kiköp egy filmet, aztán van aki persze utána azért megnézi a trailert, elolvassa miről szól, de olyanok is vannak, akik a spontán dolgokat szeretik. Hogy más területről mondjak példát, léteznek olyan társkereső szolgáltatások is, amelyek vakrandit szerveznek. De nyilván minden, ami a látókörödön kívül esik, csak hülyeség lehet...
"- Már hogy ne derülne ki. Benne van a cikkben, hogy korábban is panaszkodtak már a csomagok tartalma miatt."
Ebből nem derül ki, mert nem tudjuk, hogy a szervezők általánosan szar írók szar könyveit tették a csomagba, vagy csak simán nem volt elég olyan tág érdeklődésű olvasó, akinek tényleg belefért volna az olvasási szokásaiba a random könyvválasztás. Mivel vannak ilyenekre nyugati példák, ezért valószínűbb, hogy szarul csinálták, olyat tettek a dobozba, amit szinte senki sem olvasna el.
Egyébként megjegyzem, én Stanislaw Lemet például úgy olvastam először, hogy egy sportrendezvényen szétosztogatta a leselejtezendő könyveit a rendező nekem meg egy Lem kötet jutott, aztán elolvastam, és kurva jó volt.
2018.12.17. 13:27:21
De mondok durvábbat. Olyan is létezik, hogy az utazási irodánál befizetsz egy nyaralásra, csak a jellegét és az időpontját választod ki, de csak előtte tudod meg hová utazol. Nyilván ezt azért csinálják, mert egyrészt ezzel töltik ki az üres helyeket, másrészt igyekeznek azt választani, ahová akkor olcsóbban tudnak neked foglalni. Ettől még képzeld, az ilyenre is van igény.
ekat 2018.12.17. 13:33:31
Persze hogy nem muszáj preferálnod, ízlések és pofonok, és ha képes könyvekről van szó, abban teljesen egyetértek, írtam is, hogy azokat én is papíron veszem meg.
Én csak arra kartam rámutatni, de minden cikizés nélkül, hogy olyanról mondasz véleményt, amit igazából nem ismersz.
És ez most is látszik, mert nem vagyok az a műszaki - 50-en felüli nő :) -, de az e-olvasó e-inkje teljesen más technológia, mint egy PC-monitor, telefon- vagy tabletkijelző, nem bántja a szemet egyáltalán.
Lyanna Mormont 2018.12.17. 14:23:32
A magam részéről kidobott pénznek ítélem azt, hogy megnézzem az ötvenedik szuperhősfilmet is, de ha valaki megveszi rá a mozijegyét, majd elmarad a vetítés és nem kapja vissza a pénzét, nem mondom, hogy meg is érdemli... Mindenkinek megvan a maga kiadása, ami valaki másnak hülyeség.
A könyves meglepetésdobozok védelmében: én magam is veszek ilyen dobozt, csak egy másik cégtől. Minden hónapban van a dobozoknak fantázianeve, leírása. Könnyen ki lehet találni, mi lesz az adott könyv, mivel egy maximum 45 napja megjelent újdonság van benne. Így küszöbölik ki az esetleges duplikációt és szűkül a lehetséges könyvek köre is. A leírás elég pontos minden hónapban, és nem csak a könyvre tesznek utalásokat, hanem a dobozban lévő egy-egy tárgyra is. Az ember eldöntheti, az adott doboz érdekli-e, vagy sem. Eddig még nem csalódtam: minden könyvet előre tudtam, így eldöntöttem, befizetek-e rá. Szerintem nem kacatot kaptam a pénzemért. Plusz mivel egyéni, saját címkével ellátott tárgyak vannak benne, magyar kézműveseket, grafikusokat látnak el munkával. A BASC esetében minden hónapban megadták a műfajt előre és ott is friss megjelenésű könyvek voltak a dobozban.
Mint a cikkben is írják, vannak más cégek is, akik működnek, tehát nem élhetetlen ez az üzlet, csak ez a cég volt az. Van képregényes, csokis, gyertyás, kozmetikumos meglepetésdoboz Magyarországon, amik megtalálták a közönségüket és működnek. Van, aki szereti, ha meglepik, és van, aki nem. Előbbinek lettek kitalálva ezek a dobozok, utóbbinak a bolt.
KaTe 2018.12.17. 15:23:52
"Van, aki szereti, ha meglepik, és van, aki nem. "
- Örülök, hogy van, aki szeret fizetni azért, hogy meglepjék! Én inkább az emberi kapcsolatok erejében hiszek.
@Zabalint: Attól, hogy valamire igény van, még nem jelenti, hogy értéket is képvisel. Legalábbis a többség szemében.
2018.12.17. 19:46:09
Egyrészt az előbb még az igényt vontad kétségbe. Másrészt az, hogy mi képvisel éetéket, az szubjektívy és egy adott szolgáltatás nem is kell, hogy kelljen a többségnek, elég ha a célcsoportnak kell.
2018.12.17. 19:47:25
Dehogynem bántja, pontosan annyira bántja, mint a könyv. Mert az is bántja, főleg naplemente után lámpával.
A nick már létezik! válassz másikat! 2018.12.19. 09:24:22
Xezs7 2018.12.19. 19:48:37
Darth Revan 2018.12.23. 12:14:41
Im just here for the comments 2018.12.24. 08:44:30
mt-03 2019.01.03. 17:40:16
ja de, a feljelentest es egyeb jogi lepeseket megtette? vagy csak itt sirankozik?