Tékozló Homár

Wow not fix it!

2018.03.29. 09:12 | Homár Hilda | 115 komment

dsc_0122.JPG

Erre a szegény telefonra még úgy is nagyon rossz ránézni, hogy egy ismeretlen olvasó megviselt tulajdona. Ahogy terjedtek az okostelefonok és emelkedett az áruk, egyre fontosabbá vált a készülékek védelme. Jöttek is sorra a továbbfejlesztett tokok és képernyővédők, a nép egyszerű gyermeke meg folyton igyekszik valami optimális megoldást találni magának és szeretett telójának a praktikum, az esztétikum és a családi büdzsé szentháromságának feszítésében. Néha aztán mellényúl, de ez még hagyján is. 

 Kedves Homár!

Mindig féltem óvom a telóm, mert mint a legtöbben én is ebben tárolok mindent, munka eszköz, szórakozás, minden egyben. Óvni akartam akkor is amikor 15. kerületi bevásárlóközpontban levő standnál egy fiatal hölgy ajánlott egy folyékony képernyővédőt a Wowfixit. (Nem tudom kiírhatom e a nevét ha nem kérlek töröld.) Éltem a lehetőséggel, a hölgy leszedte róla az üveg fóliát és felkente az általa ajánlott folyadékot.

Alig 1,5 hónap telt el és az én Iphone 6-os telóm képernyője ripityára tört egy az ölemből történt padlóra csúszástól. Kicsit kiakadtam, de gondoltam biztosan én vagyok az 100-ból egy akinél ez megesett. Gondoltam jelzem a cég felé, bemutatom a számlát, megtérítik a kárt, némi utána mászkálás, bosszankodás, képernyőcsere és probléma megoldva. Tanulok belőle, maradok a hagyományos üveg fóliánál, ennyi.

Olvasson tovább!

Mi van, ha a pénztártól való távozás után az eladó reklamál?

2018.03.27. 10:05 | Homár Hilda | 74 komment

free-question-mark-background-vector.jpg

Rendszeres Homár olvasók biztosan nem ijednek meg sehol „ A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el!" kiírástól, hiszen jól tudják, bármi is van kilógatva a boltban, fogyasztói jogainkkal blokk vagy számla bemutatása ellenében igenis élhetünk. Az már izgibb kérdés, hogy mi van, ha az eladó jön rá a távozást követően, hogy benéztek valamit.

Sziasztok!

A következő kérdéssel fordulnék hozzátok. Egy hónapja vásároltam egy új autót a Duna Autónál. Ott sikerült minket rátukmálniuk - mivel az új autóhoz nem tartozék - az eredeti gumi és szövet lábszőnyegre. Nem volt nekik raktáron ezért megrendelték és mondták majd hívnak.

Hívtak is, mentem is, főleg hogy az autó második napján már világított a keréknyomás ellenőrző és az Istenért sem akart eltűnni. Szóval akkor már szervizt egybe kötöttem ezzel. A slusszpoént lelővöm most, nem tudták megoldani a problémát. A lábszőnyegeket átvettem.

Későbbiekben kiderült, hogy a megbeszélt ártól eltérően vettem át. Szóval 6.000 forint körüli összeget a pénztáros elütött. Olcsóbban vettem át a megbeszélt ár helyett. Hívtak, hogy a különbözetet be kéne fizetnem. Hogy őszinte legyek nem figyeltem az árat, és nem is emlékeztem rá. 20.000 forint körüli összegre emlékeztem. Termeszetesen kártyával fizettem megneztem az összeget láttam, hogy nagyjából stimmel és beírtam a pin kodot. Aztán aláírtam a papírokat, hogy befizettem.

Ilyenkor jogosan követelik rajtam a különbözetet vagy sem? 

Előre is köszönöm a valaszatokat.

AA

A "megbeszélt" ár valójában szerződéses árnak tekinthető, még abban az esetben is, ha ez írásban nem került rögzítésre. Ez egyben azt is jelenti, hogy az ellenérték kiegyenlítésekor az előzetese megállapodásnak megfelelő összeget kérhetik a fogyasztótól. Még akkor is így van, ha írásban nem rögzítették az árat, bár ez meglehetősen rossz gyakorlatnak tekinthető, és vita esetén a kereskedő köteles bizonyítani, hogy a fizetésnél tévedés történt.

Jelen esetben tehát a forgalmazó követelheti a különbözetet, feltéve, hogy igazolható a megrendelés során kialkudott vételár pontos összege (tehát van róla írásos megrendelő, vagy fellelhető egy fogyasztó által előzetesen is megismert árlista a szalonban, vagy annak internetes oldalán). Ennek hiánya egyébként fogyasztóvédelmi rendelkezést sérthet, hiszen a fogyasztóvédelemről szóló törvény értelmében a fogyasztót írásban tájékoztatni kell a megvételre kínált termék eladási áráról.

Felhasznált jogszabály: 1997. évi CLV. tv. a fogyasztóvédelemről

Mi van, ha olyan lassan jön meg a webshop portékája, hogy már rég megvettük máshol?

2018.03.26. 13:46 | Homár Hilda | 30 komment

pexels-photo-356079.jpeg

Erika Klarstein márkájú vízforralójának sztorija minden egyes ponton csigalassúsággal haladt - beleértve a Homáron való megjelenést is. Amiért nekünk érdekes, az a kérdésfelvetés: mi van, ha az ember nem bírja kivárni a neten rendelt működőképes termék érkezését, úgyhogy vesz egyet máshol, hogy aztán a meglepetésekkel teli élet egy pontján ott álljon két egyforma valamivel, amiből egy irtó hasznos, kettő viszont minek. Mire, hogyan hivatkozva kérhetjük vissza pénzünket?

Kedves Tékozló Homár,

Az Electronic-star nevezetű elektronikai web-bolttal kapcsolatos kálváriámat írnám le.

2017.10.16-án megrendeltem egy Klarstein márkájú víz forralót a fent említett webáruházból.

Már a megrendelés sem indult zökkenő mentesen, mert már majdnem a végére értem a megrendelésnek mikor a honlap összeomlott, és úgy tűnt a rendszer sztornózott minden addigi tevékenységet. Elindítottam hát a megrendelést mégegyszer. Másnap meglepődve tapasztaltam, hogy mind a két megrendelés rendszerbe került. Sebaj, írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy az egyiket legyenek szívesek törölni, amit (elméletileg) meg is tettek. Az első megrendelés átutalásos volt – elméletileg ezt törölték, a második megrendelés pedig utánvétes – ezt hagyták meg.

Olvasson tovább!