Erre a szegény telefonra még úgy is nagyon rossz ránézni, hogy egy ismeretlen olvasó megviselt tulajdona. Ahogy terjedtek az okostelefonok és emelkedett az áruk, egyre fontosabbá vált a készülékek védelme. Jöttek is sorra a továbbfejlesztett tokok és képernyővédők, a nép egyszerű gyermeke meg folyton igyekszik valami optimális megoldást találni magának és szeretett telójának a praktikum, az esztétikum és a családi büdzsé szentháromságának feszítésében. Néha aztán mellényúl, de ez még hagyján is.
Kedves Homár!
Mindig féltem óvom a telóm, mert mint a legtöbben én is ebben tárolok mindent, munka eszköz, szórakozás, minden egyben. Óvni akartam akkor is amikor 15. kerületi bevásárlóközpontban levő standnál egy fiatal hölgy ajánlott egy folyékony képernyővédőt a Wowfixit. (Nem tudom kiírhatom e a nevét ha nem kérlek töröld.) Éltem a lehetőséggel, a hölgy leszedte róla az üveg fóliát és felkente az általa ajánlott folyadékot.
Alig 1,5 hónap telt el és az én Iphone 6-os telóm képernyője ripityára tört egy az ölemből történt padlóra csúszástól. Kicsit kiakadtam, de gondoltam biztosan én vagyok az 100-ból egy akinél ez megesett. Gondoltam jelzem a cég felé, bemutatom a számlát, megtérítik a kárt, némi utána mászkálás, bosszankodás, képernyőcsere és probléma megoldva. Tanulok belőle, maradok a hagyományos üveg fóliánál, ennyi.
Nos nem így történt. Elmentem oda ahol vásároltam, ott egy úr azt mondta ők csak viszonteladók keressem a forgalmazót, adott egy e-mail címet, hogy ide küldjem a telóról készített fotókat és a vásárlást igazoló számlát. Így tettem egy rövid leírás kíséretében elküldtem ezeket. Aztán vártam a válaszra, és vártam, és vártam …. semmi.
Itt már kicsit bosszantott a dolog és elkezdtem a cég weboldalán és itt – ott az interneten elérhetőségeket keresni. A megadott telefonszámok nem voltak elérhetők. Vissza mentem ismét a vásárlás helyszínére, 11 órakor még nem volt ott a képviselőjük, de sikerült megtudnom a cég vezetőjének a telefonszámát. Sokszori hívásra sikerült csak elérnem, azt mondta neki semmi köze a céghez, de jelzi az illetékes felé. Ezután kaptam egy válasz e-mailt. Miszerint ők
nem vállalnak semmilyen garanciát, biztosan nem rendeltetés szerűen használtam, és valami nagy ütés érhette, mert látszik a fotón, hogy nagyon össze tört.
Na ná , hogy én vagyok a hibás. Nekik semmilyen felelősségük nincs ebben. Szóval így rakassatok folyékony képernyővédőt a telótokra.
üdv,
Ancsa
Kedves Homár Olvasó!
- Minőségi kifogás esetén a forgalmazót (vagyis azt, akitől vásároltunk) terheli a helytállási kötelezettség.
- Ennek keretében a kifogásról kötelesek jegyzőkönyvet felvenni, amelyben rögzítik a megoldás módját, illetve elutasítás esetén annak okát. Ha erről azonnal nem tudnak nyilatkozni, 5 munkanapon belül kell a fogyasztót tájékoztatni.
- A jegyzőkönyv felvételének elmaradása önmagában is fogyasztóvédelmi jogsértés, függetlenül az ügy érdemi tartalmától.
- A forgalmazó nem küldheti harmadik félhez (pl. értékesítési láncban előtte szereplő félhez) a fogyasztót, és a felelősség efféle áthárítására sincs lehetősége.
- Fontos, hogy a szavatossági igényt 6 hónapon belül csak abban az esetben utasíthatják el a fogyasztó rendeltetésellenes használatának indokával, ha ezt az állítást független szakértői véleménnyel is alá tudják támasztani. Ennek hiányában a vállalkozás felelőssége változatlanul fenn áll.
A http://wowfixit.hu/ weboldalon az alábbi állítás szerepel:
A nanorészecskék egy kristályrácshoz hasonló szerkezetté állnak össze, és a részecskék egymáshoz és a kijelző felületéhez tapadva képeznek ellenálló bevonatot, amellyel törésállóvá teszik a kijelzőt. Ez nem azt jelenti, hogy soha nem törik el, de nagyobb valószínűséggel marad épen a kijelző, ha leesik a telefon.
Az ezen állítás mellett szereplő, a törött („kijelzővédő nélküli”) kijelzővel és ép („Wowfiwit folyékony kijelzővédővel”) kijelzővel rendelkező mobiltelefonokat szemléltető kép alapján a fogyasztó feltételezheti, hogy a képernyővédő nagyobb ütés esetén is megvédheti, törésállóvá teheti a kijelzőt. A honlapon elérhető információk a termék adott célra való alkalmasságával kapcsolatosak, így tekinthetjük úgy, mint a szerződés részévé vált feltételeket, amely alapján a fogyasztó okkal várhatja, hogy bizonyos mechanikai behatások esetén a megvásárolt kiegészítő megvédi a készülékét.
A vállalkozásnak tehát jelen esetben azt kellene bizonyítania, hogy a bekövetkezett sérülés oka olyan mechanikai behatás, amelynek mértéke túlmutat az általa forgalmazott termék nyújtotta "védelmi szinten". Ehhez azonban a termék sajátosságainak sokkal részletesebb ismertetésére lenne szükség, mégpedig a vásárlást megelőzően megismerhető formában. Mindezek hiányában a fenti kereskedelmi kommunikáció alapján a fogyasztó elvárhatja, hogy a "hétköznapi" sérülésektől védelmet nyújtson a termék, tehát a minőségi kifogás és a szavatossági igény jó esélllyel megalapozott lehet.
A jegyzőkönyv hiánya miatt érdemes a lakóhely szerinti járási hivatal fogyasztóvédelmi hatóságához fordulni, és egyúttal erősen ajánlott a vállalkozás székhelyére címzett ajánlott levélben is rögzítni a minőségi kifogást. A jogvita érdemi részének rendezésében a békéltető testület ingyenes eljárása lehet az első lépcsőfok, illetve annak eredménytelensége esetén a polgári peres eljárás jelenthet megoldást.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
Az utolsó 100 komment: