Tékozló Homár

Tisztességtelen kereskedem vagy béna vásárló?

2019.01.03. 10:55 | Homár Hilda | komment

shutterstock_387005494.jpg

"Csak én érzem magam átverve, vagy ez már a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat határát feszegeti."- teszi fel a költői kérdést Gábor, akibe erősen befészkelte magát a gyanú, hogy a weboldalon az általa kiszemelt termék ára csak mézesmadzag volt, nem ármegjelölés. A kérdés nem először és biztosan nem is utoljára kerül elő: mikortól követelhetjük  jogosan, hogy az online vásárolt terméket azon az áron szállítsák, amiért az oldalon hirdették?

Tisztelt Homár!

A napokban majdnem vásároltam indukciós főzőlapot, és sütőt a mosogatok.hu weboldalról. Jó, de nem irreálisan alacsony áron, így nem gondoltam semmi rosszra, szállítási költséggel együtt kifizettem online, hála a modern technikának azonnal le is vonták az összeget, a sikeres fizetésről értesítést kaptam. Röviddel ezután kaptam még egy levelet, amelyben a rendelésem "Jóváírás" állapotra változott.

Két nap (munkanap) szünet következett, mire felhívott egy hölgy, hogy a sütő helyett azonos áron, de csak másik terméket tudnának küldeni (hivatkozva beszállítójukra: kifutó modell, és nem kapnak belőle többet). Aztán a főzőlap esetében elhangzott "Nem tudom ennyiért adni..." mondatnál már erősen csalódott voltam. A 76900 Ft árú termékből 88 900 lett. Az indoklásban megint a beszállítójukra hivatkoztak, az emelt árat, és emiatt  ők nem adhatják oda a saját gazdasági kárukra. A választási lehetőségem, hogy ezt elfogadom, vagy elállok a vásárlástól.

Nem anyagi nyerészkedés vezérelt, mint ahogy most sem, hanem átverve éreztem magam, ezért hagsúlyoztam, hogy valamit magára adó webshop szerintem nem engedheti meg magának, hogy ilyet csináljon, valamint a különbség az ÁFA értékét sem éri el, ezért szerintem nem okoz anyagi kárt nekik, hogy vállalják az árat amelyen hirdették. A válaszban megkaptam, hogy elfogadtam a vásárlási feltételeket, így ők kitartanak amellet, hogy vagy kell, vagy álljak el a vásárlástól. Ezen felül felajánlották, hogy ha belegyezem a megváltozott árba, akkor ingyen kiszállítják. Szintén csalódottságom, és elveim miatt ezt is elutasítottam.

A vásárlási feltételek számomra etikátlannak tűnnek (https://www.mosogatok.hu/ vasarlasi_feltetelek_5), de való igaz, hogy a vásárlás során kipipáltam. Komolyan érdekelnének vélemyének, hogy csak én érzem magam átverve, vagy ez már a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat határát feszegeti. Arról nem is beszélve, hogy a különböző ár összehasonlító oldalakon ezekkel a húzásokkal komoly verseny előnyre is lehet szert tenni. Valamint hasonló tapasztalatok, megoldások érdekelnének, más vagy esetleg pont ezzel a webshoppal kapcsolatban.

Köszönettel és Tiszetelettel,

Gábor

 

Kedves Olvasó!

A legfontosabb kérdés, hogy létrejött-e érvényes szerződés közöttetek:

  • Ha, igen, akkor a szerződésben meghatározott áron kell értékesíteni nekünk az adott terméket, még akkor is, ha egy rendszerhiba miatt alacsony árról van szó.
  • Ha nem jött létre érvényes szerződés, akkor azonban nem követelheted a meghatározott áron történő teljesítést. Fontos tudni, hogy önmagában az automatikus visszaigazolás nem feltétlenül jelenti azt, hogy a szerződés ténylegesen létrejött.

Honnan tudhatjuk, hogy érvényes –e a szerződésünk?

  • Amikor az eladó megfelelő tartalmú üzenetben vagy más alkalmas módon értesíti a vevőt a rendelés teljesítéséről, vagy – a választott szállítási és fizetési mód függvényében - a termék feladásáról, illetőleg az átvétel lehetőségéről. Ettől az időponttól tehát az eladó igényt tarthat a vételár megfizetésére, a vevő pedig a megrendelt dolog átadására.

Részletesebben:
A szerződés a felek között akkor jön létre, amikor a vállalkozás elfogadja és azonos tartalommal visszaigazolja fogyasztó által tett megrendelést. Webáruházak esetén a fogyasztó tesz ajánlatot a vásárlásra (a termék virtuális kosárba helyezésével és a vételi ajánlat elküldésével), és amennyiben azonos tartalmú visszaigazolás érkezik a teljesítéssel kapcsolatosan (ez álláspontunk szerint nem feltétlenül egyezik meg a megrendelés befogadásával kapcsolatos automata üzenettel vagy a rendelés állapotának „jóváírás” állapotra változtatásával), akkor jön létre a szerződés a felek között.

Amennyiben létrejött közöttetek a szerződés, és a vállalkozás nem tud szerződésszerűen teljesíteni (pl. a vásárolt terméket átadni), akkor te nem vagy köteles elállni a szerződéstől, lehetőséged van rá, de továbbra is kérheted a szerződésszerű teljesítést. Továbbá az, hogy az elállásra akar rábírni a vállalkozás, arra enged következtetni, hogy a szerződés vélhetően létrejött.

A termékek és szolgáltatások árának feltüntetésére vonatkozó jogszabály többek között előírja, hogy a termék eladási áraként a ténylegesen fizetendő díjat kell feltüntetni. Az online kereskedelemben ugyanezeknek az árfeltüntetési szabályoknak kell teljesülniük, mindazonáltal még kellő körültekintés mellett is előfordulhat téves árfeltüntetés, vagy bármilyen oknál fogva változhatnak az árak.

Abban az esetben, ha szerinted létrejött a szerződés, és továbbra is úgy érzed, hogy jogsérelem ért és a vállalkozással nem tudsz megegyezni, illetve ragaszkodsz a meghirdetett áron való értékesítéshez, abban az esetben javasoljuk, hogy fordulj az illetékes békéltető testülethez (bővebben itt: https://bekeltetes.hu/) annak ingyenes eljárásának megindításával, vagy közvetlenül az illetékes bírósághoz.

Továbbá megtévesztő kereskedelmi gyakorlat kivizsgálásáért bejelentéssel élhetsz a megyeszékhelyen működő Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál.

Felhasznált jogszabályok:
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról 
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről 
- 4/2009. (I.30.) NFGM–SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól 
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól  

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick-son 2019.01.03. 11:18:10

Azt a részt nem értem, hogy az árkülönbségnek mi köze van az áfa mértékéhez, miszerint ha nem éri el azt akkor nem éri kár őket. A két dolognak nincs köze egymáshoz.

Néha sajnos belefut a kereskedő ilyenbe, hogy nem állította át az árakat időben, vagy nem álltak át automatikusan. Amennyiben ez nem irreális (tizedesjegy tévesztés mondjuk) akkor én be szoktam nyelni évente 3-4 alkalommal kereskedőként, hogy oda legyen adva a kiírt áron.

Ha sehogy se tudják megoldani akkor inkább kérjenek elnézést, hogy nem tudnak szállítani, nincs készleten, utalják vissza a vételárat, de utólag ne emeljenek, ha már megrendelte a vevő az adott áron.

A készlethiányra hivatkozva visszamondás is visszás, de ha hozzátesszük, hogy a NAV büntet a beszerzési ár alatt értékesítés miatt valahol elfogadható.

Viszont ha alacsonyabb áron hirdetik mint ahogy adják az tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.

Terézágyú 2019.01.03. 11:22:39

"Fontos tudni, hogy önmagában az automatikus visszaigazolás nem feltétlenül jelenti azt, hogy a szerződés ténylegesen létrejött.
Honnan tudhatjuk, hogy érvényes –e a szerződésünk?"

Hát, a pószter leírta, hogy a pénzt levonták a számlájáról, és jött az értesítés a sikeres fizetésről... Most akkor ez elég vagy nem elég az "érvényes szerződés létrejöttéhez"???

Nick-son 2019.01.03. 11:50:15

@Terézágyú: A kártya elfogadás is automatikus...

jajmarnemoderalj 2019.01.03. 13:16:00

@Terézágyú: ha kapsz egy olyan levelet hogy feladták a csomagot akkor már az az...

FDToth 2019.01.03. 13:54:22

nemrég jártam úgy (nem ifzettem elpre semmi), hogy kaptam egy ajánlaott (millió stéelek), ami 3 hónapig votl érvényes. Az utolsó napon szóltks, hogy 10%-ot emelnének.
ilyenkor vagy elkezdsez hadakozni és a kereskekedő meggyőzhető, illetev fair, vagy tök ellenéte. de akkor meg nem bála vásárolsz és messziről kerülöd.
Jelenleg több a nyerészkedő, rövid távon gondolkodó, hibáját b enem ismerő kereskedő, ritkák azok, akik hosszú távu üzelti modellel rendelkeznek, és fontosabb nekik az ügygél, mint pár 10eFt nyereség

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.03. 13:54:22

@Terézágyú: online vásárlásnál a fizetés kb olyan mint egy foglaló (nem a klasszikus duplán jár vissza, bukó az egész értelemben). Ha tudják teljesíteni a rendelésed, akkor ezzel biztosítják, hogy más ne vigye el előled, ha meg nem akkor lehet mást választani, vagy visszakapni a pénzt. De mivel online vásárolni bármikor lehet (éjjel, hétvégén, akármikor), irreális elvárni, hogy a fizetés előtt bárki ellenőrizze, hogy ténylegesen teljesíthető-e a rendelés (arról nem is beszélve, hogy erre percei lennének a webáruháznak). Illetve hát lehet, csak akkor az egész folyamatot kéne átalakítani, ami viszont nm kényelmes a felhasználóknak. Vagy ha az ezzel járó "kockázatot" a felhasználó nem vállalja, akkor lehet más fizetési módot választani, esetleg másik webshopot.

Darth Revan 2019.01.03. 14:22:20

@onlajnok: Az amazon akkor terheli a kartyadat, amikor kuldik az arut es nem akkor, amikor kattintasz a vasarlasra

Terézágyú 2019.01.03. 14:22:27

Éppen erre céloztam, hogy mivel a pószter is kihangsúlyozta, hogy a "sikeres fizetés" megtörtént, akkor a gévétéi miért nem vette bele egyértelműen a "magyarázatába", hogy "NEM, ez az egész pénzmozgás még NEM jelenti azt, hogy érvényes a szerződés a vevő és a webbolt között"...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.03. 14:26:26

@Darth Revan: nem mondtam hogy nem megoldható, hanem hogy emiatt át kell alakítani a folyamatot. Pl be kell kérni a bankkártya adatokat, mint az amazonnál is, vagy visszahívni a megrendelőt, hogy most már tudjuk, lécci lép be megint és most fizess, de mondjuk x órán belül.

neménvagyok 2019.01.03. 14:55:54

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül különösen:

0 Ft-os ár,
kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék),
az olyan esetek, amikor nyilvánvaló, hogy a Termék nem az igazolható piaci áron került feltüntetésre és az Eladó nem kedvezménnyel értékesíti a (pl.: nyilvánvalóan elírt ár: 10 000 Ft helyett 1000 Ft-ért feltüntetett ár).

Igazolt piaci árnak az árukereső oldalak szerinti átlagár tekintendő.

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

Darth Revan 2019.01.03. 15:45:00

@onlajnok:

nem kell feltalalni a spanyolviaszt, vannak jol mukodo rendszerek, azt kell alkalmazni.
de ha mar egyszer terheltek a kartyat, akkor utolag ne valtoztassanak az aron

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.01.03. 17:52:23

Engem mindig kiakaszt ez a kicsavart logika, ami úgy látszik a hatóságoknak nagyon kényelmes.
Csakhogy az életszerűséget fossa pofán, de rendesen.

Először is a kereskedő MEGHIRDETI a termékét, FELKÍNÁLJA ELADÁSRA egy bizonyos áron.
Hát hogy a rákban tudjuk ezt úgy csűrni, hogy ezt követően még én teszek ajánlatot, amit ő kegyesen elfogad? Ha ez így volna, én írhatnám be az árat, amivel vételi ajánlatot teszek.

Lóf*szt, mama!

Secnir 2019.01.03. 18:05:16

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
ott a pont, chicken. ha elmegyek a boltba (piacra, áruházba akárhová), ott azt mondja, hogy 100 ft, vagy az van az árcédulán, akkor az 100 ft. ha már beraktam a kosárba(!), kifizettem, akkor nincs az, hogy kiveszi a kosárból, és azt mondja, hogy 150 ft, mert nincs raktáron.

Walahol 2019.01.03. 18:11:04

Ha jól tudom, az olcsó webshopok úgy működnek, hogy nem tartanak készletet és akkor hozzák el a nagykerből a cuccot, ha megrendelik. Így nem kell készletet tartaniuk, ami plusz költség lenne, így tudnak olcsóbbak lenni.
Ennek az a kockázata, hogy a listában lévő valamely termék lehet, hogy egyszercsak már nem elérhető.
Természetesen lehet úgy szabályozni, hogy ekkor is és a régi áron, és felelősség, kártérítés, stb terheli a szolgáltatót, aki ehhez természetesen fog tudni alkalmazkodni, csak épp akkor már nem tud ennyire olcsó lenni..
Szóval, szerintem ez nem tisztességtelen gyakorlat, hanem egy win-win szitu: az olcsóság miatt több ügyfél és alacsonyabb ár.

Szerintem, ha a szolgáltató erre az eshetőségre előre felhívja a figyelmet és utána úgy jár el, hogy a vevőnek ne legyen kára ebből (pl, visszatérítés) - az korrekt.

Kánikula 2019.01.03. 19:09:17

@Darth Revan: Csak hogy az Amazonnál bizony tárolják a kártyád adatait amit egy mezei magyar webáruház nem tesz meg.

Kánikula 2019.01.03. 19:11:20

@Nick-son: LEírta az emberünk, hogy egy másik terméket ajánlottak helyette, ezért 12 ezerrel több az ár.
A korábbi termék már nem elérhető.

humorpalanta 2019.01.03. 19:19:17

@Walahol: Ha a vásárláskor látható helyen közli, akkor szerintem elfogadható. A szerződési feltételek 21 ezredik sora nem az (csak a tisztánlátás kedvéért írtam).

Azt gondolom, hogy az ember nem vár el mást, csak tisztességes eljárást. Ha a tisztességes eljárást teljesíti a webáruház, az ember hajlandó bevállalni apróbb, időközben felmerülő kényelmetlenséget (kisebb áremelkedés, későbbi szállítás, stb.) Viszont ha az eladó láthatóan és érezhetően nem úgy jár el, ahogy kellene, akkor az ember inkább nem is rendel semmit, de nem hízlalja az ilyen csalókat.

Thule 2019.01.03. 19:39:47

@Terézágyú: Azért az elég kemény, hogy fogalmad sincs hogyan zajlik az online vásárlás de rendszeresen osztod az észt másoknak, hogy ők milyen hülyék és nem értenek az adott esetben, bezzeg te kened-vágod... hát, látom! :D Mondjuk 2019-ben egy fogyvéd blogon létezni és nem tudni, hogyan történik egy online kártyás vásárlás, elég gyalázat. Van egy olyan mondás, hogy tanulni sosem késő - hát lehet itt lenne az ideje elkezdeni. Vagy, a másik verzió, hogy kussolok és nem szólok bele abba, amihez nem értek... ;)

Etniez 2019.01.03. 20:14:22

@Walahol: "Ha jól tudom, az olcsó webshopok úgy működnek, hogy nem tartanak készletet és akkor hozzák el a nagykerből a cuccot, ha megrendelik."

Felmerül a kérdés, mi szükség az ilyen webshopokra?

Nick-son 2019.01.03. 20:21:45

@Kánikula: elkerülte a figyelmem wz a részlet. Így viszont vissza kell adni a pénzt aztán tegye a dolgát mindenki. Olyan csak a mesében van, hogy soha semmi el nem fogyhat, mindig minden készlet megvan és sértetlen. Nem örül ennek aki épp belefut, de ezen túl kell lépni.

Az áfa különbözet hatását az árkülönbségre még mindig nem értem.

Walahol 2019.01.03. 20:49:50

@Etniez: "Felmerül a kérdés, mi szükség az ilyen webshopokra?"
A nagyker egy eseti vevővel nem fog szóba állni. A webshop szolgáltatás az, hogy elmegy az árúért, kereskedelmi mennyiséget visz (nem csak a Tiéd, másét is), majd postára adja a vevőnek, illetve, ha valami nem oké, akkor garanciát intéz, stb.
Akinek van jó céges kontaktja, nagy százalékos nagyker kedvezménnyel, az nem ilyen helyen vásárol.

ekat 2019.01.03. 21:54:00

@Etniez: Hát szerintem semmi. De itthon nagyon sok a teljesen béna és amatőr webshop, helyesírási hibákkal és elütésekkel teli oldallal, az árult dologról érdemi leírás nélkül, sok helyen az sem derül tényleg ki, hogy készleten van-e egyáltalán a termék. Ízlések és pofonok, meg persze árérzékenységek :), de én egy-két kísérletezés óta nem rendelek ilyenektől. (Olyan is volt, aki két hét után rákérdezésre közölte, hogy ja bocs, nem vette észre a rendelésemet, és amúgy nincs is a rendelt dologból...)
Részemről itthon csak nagy, ismert boltok, vagy, ha muszáj, akkor kicsi ugyan, de személyes átvétellel és akkori fizetéssel. (Így legalább kiderül, hogy van-e a dolog.)
Amúgy meg amit csak lehet az Amazon.de-ről, de .uk is előfordul.

ekat 2019.01.03. 21:58:40

@Thule: Nem egészen értem, miből gondolod, hogy nem tudja, hogyan zajlik az online vásárlás. Logikailag, és amúgy teljesen jogosan, úgy gondolja, hogy a fizetés ténye elég kellene hogy legyen egy szerződés létrejöttéhez. Én is úgy gondolom logikailag, hogy akinek nincs áruja készleten, az ne fizettessen előre. Hiszen nem terméket árul, csak azt a szolgáltatást, hogy majd ő megveszi... ha van. :D)

kolomparlole1114 2019.01.03. 22:30:27

SOHA nem utalunk előre semmit! Mikor fogjátok már ezt fel... Azért cigánykodnak az eladók, mert látják hogy rábuktok a szarjukra. Előre utalás? Hohó, akkor nagyon kell neki, majd fizet az még többet is. Fizetni csakis utólag, akkor az eladót terheli a visszafuvarozás költsége (is), ha a nagy cigánykodás közepette rájuk csapod az ajtót.

Darth Revan 2019.01.04. 00:07:06

@Minden Jobbikos Büdös Zsidó Cigány:

miert is kellenne visszaadni?! ha a vevo megveszi egy millioert, az az o dolga.
ha az ar rendesen ki van irva, akkor ez miert lenne atveres?!

netrunner71 2019.01.04. 08:51:19

@Terézágyú:

Szerintem itt fogalomzavar van.
Még nem vonták le a számlájáról az összeget.
Az értesítés arról szól, hogy a bank zárolta az összeget.
Ha létrejött az üzlet, a webshop lekéri a pénzt.
Ha nem jön létre, a bank feloldja a zárolást oszt' csókolom.

Ilyen esetben ha megnézed az sms értesítést és összehasonlítod a netbankos információkkal, azt látod, hogy a számládat még nem terhelték meg, csak a zárolt tételek között szerepel.
Így van ez akkor is ha kártyával fizetsz a kisboltban, benzinkúton stb: az sms értesítésben már látszik a tranzakció, de a folyószámlád még valójában még nincs megterhelve, a netbankban csak 1-2 napon belül látod teljesített tételként.

Nancsibacsi 2019.01.04. 08:54:32

Ha nem jött létre semmiféle szerződés, akkor a fizetés illegális volt. Szerződés (vagy egyéb kötelezettség vállalás, pl. megrendelő) nem fogadhat el pénzt gazdasági társaság - ilyen esetben kérdés, de pláne alkudozás és késedelem nélkül vissza kell utalnia a téves utalást. Ha a létrejött szerződés nem a kosárban lévő termékek megvásárlására vonatkozik, csak amolyan előleg, vagy licit, vagy biztosíték, vagy nevezzük aminek akarjuk - arról szintén értesítenie kellene a másik felet (valószínűleg ezt megtette az ÁSZF-ben).

Ebben az esetben valószínűleg semmit se lehet csinálni. Úgy általában előre nem szabad semmit se kifizetni, mivel az esetek 95 százalékában a termék az eladás pillanatában nincs a kereskedő birtokában. A "raktáron" jelzés jellemzően nem jelent semmit. Nyilván a kereskedőnek jó, ha meghitelezi a vásárló azt a pár 100 milliót amit készletre meg raktározásra kellene költeniük - akinek sok fölösleges pénze van, az hitelezzen bátran 0%-os kamattal :-)

Nancsibacsi 2019.01.04. 09:06:35

@netrunner71: "Szerintem itt fogalomzavar van.
Még nem vonták le a számlájáról az összeget.
Az értesítés arról szól, hogy a bank zárolta az összeget."
Tudod azt a pénzt használni? Nem. Leszarod hogy a kereskedő se tudja használni? Igen.
Akkor ez pontosan olyan, mint egy teljesült fizetés.
A bankkártyás storno amúgy max 30 nap, ha nem sikerül 180 napja van a banknak a panaszkezelésre - ha mégse csak zárolás feloldásról volna szó. Szóval TÖKRE MEGÉRI kártyával előre fizetni, tényleg :-)

Terézágyú 2019.01.04. 09:09:38

@netrunner71:
"Szerintem itt fogalomzavar van."

Erről beszélek. Éppen ezt kellett volna elmagyaráznia a gévétéinek, mert szemmel láthatólag a pószter sincs képben teljesen:

"szállítási költséggel együtt kifizettem online, hála a modern technikának azonnal le is vonták az összeget, a sikeres fizetésről értesítést kaptam. Röviddel ezután kaptam még egy levelet, amelyben a rendelésem "Jóváírás" állapotra változott."

"levonás", "sikeres fizetés", "jóváírás" - mondja a pószter.
"nem levonás", "zárolás", "(majdani) lekérés" - mondod te. (Én elfogadom, hogy neked van igazad.)

Még egyszer mondom: a gévétéi féloldalas szövege éppen ezeket nem magyarázza meg a pószternek (és a többi onlány vásárlónak)

@Thule:
Hogy ÉN mennyire értek ezekhez az most irreleváns, mivel egy szóval sem mondtam, hogy kenem-vágom, és hogy osztanám az észt... Van amikor osztom, de ebben az esetben nem tettem. Éppen ellenkezőleg, a gévétéiről mondtam el, hogy ő sem képes igazából elmagyarázni a pószternek, hogy mi az ábra.

ekat 2019.01.04. 09:49:39

@kolomparlole1114: Újat kell hogy mondjak, a te nézeteid nem általános, mindenki által követendő igazságok, és a bölcsek köve sincs a zsebedben, így másoknak nincs mit felfogniuk.

ekat 2019.01.04. 10:00:08

@netrunner71:
Az, hogy a bank mikor könyveli le az egyes tételeket, az teljesen lényegtelen, viszont a folyószámlán és a hitelkártyaszámlán se férsz többet hozzá ahhoz az összeghez, és nem is jelenik meg egyik egyenlegben sem. Innentől a Te szempontodból 'fizettél', a banki folyamatoktól és az elnevezésektől függetlenül. Nincs már az ellenőrzésed alatt az összeg.
Ja és nekem nemrég olyan is volt, hogy már szerepelt a netbankban a terhelés, és két hét múlva egyszer csak eltűnt...
Mindettől függetlenül persze nem árt tudni a zárolás és a fizetés közti különbséget, főleg szállodafoglalásnál.

ekat 2019.01.04. 10:04:42

@ekat: Jav.: főleg +hitelkártyás+ szállodafoglalásnál

Rémbódess 2019.01.04. 13:10:02

@Minden Jobbikos Büdös Zsidó Cigány: Teljesen korrekt volt a kolléga hozzászólása. Megrendelem utánvéttel, 70 ezerért a terméket. Ott már nem teheti meg a cég, hogy a futár 80-at kér tőlem, "mert időközben felmentek az árak", mert akkor egyszerűen nem veszed át és a visszaszállítás is pénzbe került a boltnak. Tehát ha egy bolt belemegy abba, hogy utánvéttel vehesd meg a cuccát, akkor valószínű, hogy nem fog trükközni a végső árral.
Ha egy webáruházban azonban csak előre utalással lehet vásárolni, akkor az felettébb gyanús, messzire kerülendő, hacsak nem régi ismerősöd és már vásároltán mondjuk az offline boltjukban is többször...

LKerekes 2019.01.05. 01:17:05

@Terézágyú: e
Bőven elég. Ha a pénzt elfogadták az egyértelmű szerződésnek számít, mert már több is, mint ráutaló magatartás.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.01.05. 13:31:48

@Nick-son: Nem teljesen. Mivel az utaláshoz szükséges adatokat elvben csak akkor küldik ki, ha a szerződés már létrejött. Automata visszaigazolásban nem szoktak számlaszámot írni, sőt, még figyelmeztetnek is, hogy addig ne utaljunk, amíg erre vonatkozó üzetetet nem kapunk.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.01.05. 13:36:10

@Peti817172M: Ha viszont enged fizetni a szerződés létrejötte előtt - márpedig ahogy néztem az oldalt, a bankkártyás fizetést már a vásárlás folyamán el kell végezni -, az se teljesen korrekt.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.01.05. 13:43:49

@Nancsibacsi: Ha visszamondja a rendelést, akkor az eladó intézkedni fog a feloldásról, és a könyvelést követően felold pár napon belül. Ha az eladó nem tesz semmit, akkor lesz minimum 15 napig zárolva.

Quuuziii 2019.01.06. 00:16:30

A vevő rendelt egy terméket, de az elfogyott. Az eladó erről értesítette, felajánlott egy másik terméket, ami a vevőnek nem kellett. De ezután mi történt? Az eladó nem hajlandó visszautalni / feloldani az összeget? Vagy mi a szösz? Mi a panasz? Miaphasz?

Balfredo Alfredo 2019.01.06. 10:49:55

Ha kicsit általánosabban nézzük az utolsó néhány topikot, akkor azok a webshop intézményének lejáratásáról szólnak.
Ideális esetben a webshop úgy működne, hogy a hagyományos boltnál kedvezőbb áron megrendeled az árut, pár nap múlva kihozzák és mindenki elégedett.
A posztokból meg pont az derül ki, hogy nem így működnek: a megrendelt cuccos nincs, nem annyiba kerül, ami helyette lenne az sincs is raktáron, de közben már zárolták az ellenértékét, vitatkozni kell a boltossal illetve céggel.
Összeségében az a benyomás, hogy a webshop egy nagy humbug és igazából semmi előnye nincs a hagyományos bolttal szemben. A hagyományos boltba bemész, kiválasztod, kifizeted majd hazaviszed (vagy viteted) a cuccost és mindenki elégedett.

azbest 2019.01.07. 02:51:36

Múltkor néztem kiszámolós videókat, abban hangzott el, hogy zárolás feloldását csak papír levél vagy fax ellenében teszik meg a bankok. Szóval esélyes, hogy a zárolás megmarad 30 napig, az automatikus felszabadulásig. Ha a cég megpróbál faxon feloldást indítani, akkor is gondolom több nap, mire a papír átfut a rendszeren.

Egyébként meg hihetetlen olvasni a kommenteket, hogy mennyire nincs az embereknek fogalma a webshopos rendelések szabályairól. Mindenféle saját logika meg találgatás az van, de se szabályzatot, se jogaszabályt elolvasni már nem jut ész. A levélben, amit először kapott, onnan tudhatja, hogy az még nem a vásárlás volt, hogy bele van írva ennek a ténye. A zárolást pedig azért teszik, hogy a kedves vásárló ne tudja elkölteni azt a pénzt, ami a fizetéshez kell, mert az "ügyesebbek" megpróbálnának több helyen egyszerre vásárolni és elkölteni ugyanazt a pénzt. Ahogy írja, a rendelése jóváírásra váltott azonnal, szóval még egy nyom arra vonatkozólag, hogy sikertelen a vásárlás. De valószínűleg kár részletezni, mert teljes homály és csak hőbörgés a vége.

szekertabor · provo.blog.hu 2019.01.08. 13:25:19

Érdekes, hogy nekem a banggood meg a gearbest, soha nem hivatkozik arra, hogy a kifizetett kínai gagyi nem kapható vagy drágább lett. Ezek szerint más elven működik a webshopjuk, mint a hazaiak.
süti beállítások módosítása