Feltehetnénk találóskérdésnek, hogy mi ez a fenti képen, de inkább eláruljuk, hogy a guminyomás-ellenőrző rendszer (TPMS) szenzora, és egyáltalán nem így kéne kinéznie. A pöcök tönkretételével vádolt cég tagadja, hogy náluk deformálódott volna el, ami persze simán lehet igaz, de azért az eléggé kiakasztja a békés ember szenzorát is, ha ezt úgy adják elő, hogy végül is előfordulhat, hogy ők okozták, de mivel ezt úgysem tudja bizonyítani, úgysem lehet szó kártérítésről. Gergő nem csak leírta a sztorit, hanem a tanulságokat is összefoglalta. Mi pedig megkeressük a céget, lássuk az ő oldalukat is.
Kedves Homár!
"Hadd mondjam el, hogy mit szeretnék mondani.”
Már tavasszal eldöntöttem, hogy téli kerekeim erősen rozsdás felnijeit a téli szezon előtt felújíttatom. Az idő eltelt, az őszi felszerelés pedig télre csúszott.
2018. december 4-én 4 db téli kerekemmel a csomagtartóban a bejáratott gumis cég helyett a Budapest XI. Villányi út 46. szám alatt található Reifen Gumis Bt.-hez gurultam el, hogy a javítandó felnikről leszedjék nekem a téli gumikat. Korábban soha nem jártam náluk, de azt gondoltam, hogy egy egyszerűnek tűnő művelet erejéig meg tudok bízni a szakértelmükben. Reggel leadtam a kerekeket, délután pedig felvettem a felniket és a róluk leszedett gumikat. Számolást és felületes vizuális ellenőrzést követően bepakoltam a csomagtartóba, kifizettem a 3.000,- Ft körüli díjat, hagytam némi borravalót, majd távoztam. Már az autóban ültem, amikor tudatosult bennem, hogy számlát vagy blokkot nem kaptam.
A következő állomáson (a felni javítást végző cég telephelyén) vettem észre, hogy a felnibe szerelt guminyomás-ellenőrző rendszer (TPMS) egyik szenzora össze van zúzva, és mellette az acél felni felületén is mély, láthatólag valamiféle szerszámmal okozott horzsolások láthatók.
2018. december 5-én délelőtt telefonon felvettem a kapcsolatot a céggel. A telefon másik végén a szerelő már a beszélgetés legelején félbeszakított, hogy ne is mondjam, teljesen biztos benne, hogy a sérülés nem náluk keletkezett (ekkor még azt sem tudta, hogy pontosan melyik ügyfél melyik kerekéről van szó, eszerint ők még sosem hibáztak). Miután sikerült elérnem, hogy végighallgasson, jelezte, hogy jobbnak tartaná az ügyet személyesen megbeszélni, ezért menjek vissza hozzájuk, és vigyem magammal a felnit, vagy ha az nem megoldható, akkor az észleléskor készült fotóimat is.
Így is tettem, rögtön visszamentem. A helyszínen ugyanazzal a két szerelővel találkoztam, akik előző nap a cserét intézték. Az érzékletesség kedvéért leírom, hogy indult a beszélgetésünk.
Én: Jó napot, én telefonáltam a guminyomás ellenőrző szenzor sérülésével kapcsolatban, elhoztam a szenzort és a képeket.
Szerelő: És?A szemtelen, tenyérbemászó stílusban odavetett kérdés után hosszú csend következett, csak néztük egymást. Nagyon a fejembe szökött a vér, de nyugalmat erőltettem magamra, és kulturált formában jeleztem, hogy szeretném, ha megtérítenék a káromat, ami kb. 20.000,- Ft (a kezemben tartott, a szenzor eredeti beszerelőjétől kért és kapott friss ajánlattal alátámasztva). Az illető ettől láthatólag ideges lett, a kérés teljesítésétől azonnal elzárkózott. A következőkben minden lehetséges szereplő besározásával megpróbálkozott.
Először azt az elméletet állította fel, hogy a pakolás vagy a szállítás során valószínűleg én magam okoztam a sérülést. Elmondtam neki, hogy óvatosan pakoltam, és a csomagtartó sík padlójára fektetve szállítottam a felniket, amik ronggyal voltak letakarva, hogy összekoccanni se tudjanak. Emellett a tapasztalt sérülést én “célszerszám” nélkül elő sem tudnám állítani.
Ezután a felnijavító cég volt a hibás, de mivel ott is végig jelen voltam, és a kipakolás sem történt meg, mikor a hibát észleltem, ezért ez a forgatókönyv is hamar megdőlt. Végül ahhoz ragaszkodott, hogy a szenzor már eleve ilyen volt (a beszerelő cég törte össze), és mivel amúgy sérülten is működhetett, én azért nem vettem észre eddig a sérülést, mert a kerék nem volt megbontva.
A szenzorokat egyébként tavaly ősszel vásároltam és szereltettem be, a szerelés alkalmával végig jelen voltam. A szenzor az egész tavalyi téli szezont hiba nélkül teljesítette, a kerék azóta szétszerelve nem volt, így természetesen ez a forgatókönyv sem állja meg a helyét (azóta a preferált gumis cég megvizsgálta az érzékelőt, és megerősítette, hogy tényleg nem működik, illetve nem is működhet, úgy össze van törve).
Egy ponton a szerelő azzal is megvádolt, hogy én az eleve törött szenzor ügyét utólag próbálom rájuk húzni. Ott álltam vétlen károsultként, és a kárt okozó cég munkatársa engem vádolt rosszhiszeműséggel és hazugsággal, érzitek a helyzet abszurditását? Furának találtam azt is, hogy ők dolgoztak a kerékkel, és nálam sokkal inkább észre kellett volna venniük, hogy törött az érzékelő. Mégsem látták? Akkor mit néztek munka közben, az eget? Ha látták, miért nem szóltak?
A logikus érveimre végül azt a választ kaptam, hogy mivel sajnos az átvételkor nem vettem észre a hibát, innentől kezdve nem fogom tudni bizonyítani, hogy az valóban ott keletkezett. Tehát akár még elő is fordulhat, hogy ők okozták, de mivel nem tudom bizonyítani, ezért szó sem lehet arról, hogy az okozott kárt megtérítsék számomra. Próbáltam delegálni a problémámat, de a szerelő állítása szerint a szintén ott levő kollégájával “ketten csinálják az egészet”. A cégnek a címén és a telefonszámán kívül más elérhetőségét nem találtam. Összességében nem kaptam rá lehetőséget, hogy az ügyet kulturált keretek között meg tudjam beszélni egy olyan emberrel, aki a rövidtávú személyes érdekén kívül a cég hosszabb távú érdekeit is figyelembe tudja, akarja venni. Ekkor erőt vettem magamon, és kiléptem a sehova nem vezető beszélgetésből, mert úgy éreztem, hogy nincs logikus továbblépési lehetőség a szituációban. Távozáskor még jeleztem, hogy meg fogom írni a történetemet, mert nem szeretném, ha mások is így járnának. Nem lepődtem meg rajta, hogy az illető szerelőt ez egyáltalán nem érdekelte.
Az egész ügyben az háborít fel leginkább, hogy egy önmagát szakcégnek beállító vállalkozás munkatársa:
- nem kérdez rá, hogy a kerékben van -e guminyomás szenzor
- nem kérdezi, de nem is feltételezi, hogy egy kerékben guminyomás szenzor lehet
- tudatlanságából vagy figyelmetlenségéből fakadóan kárt okoz
- a kulturált, normálisan megfogalmazott reklamációra szemtelen, tenyérbemászó stílusban reagál
- teljesen feleslegesen ismét odarángat a helyszínre, miközben a káromat eszében sincs megtéríteni
- az egyértelműen általuk elkövetett hibát nem ismeri el, cserébe vádaskodik, és mindent megtesz annak érdekében, hogy más, vétlen szereplőket besározzon
- az okozott kárt nem téríti meg
- cinikus módon azzal bújik ki a felelősség alól, hogy úgysem tudom bizonyítani, hogy a hiba náluk keletkezett
- kihasználja, hogy 20.000,- Ft kár miatt nagyon kevesen vállalják a peres eljárást, a hosszadalmas és nehézkes bizonyítást, illetve az arra fordítandó időt és pénztAzért írtam meg a történetet, hogy más is okuljon belőle, a cég pedig - ha képes rá - tanulja meg, hogy az átvert vagy meglopott ügyféllel nem az a legnagyobb probléma, hogy legközelebb nem jön. Elkeserítőnek tartom, hogy ezekben a helyzetekben sokszor nem események időbeli sorrendjéről, netán megoldási lehetőségekről, hanem alapvető morális kérdésekről folyik vita. Sajnálom, hogy bizonyos helyeken még mindig nem magától értetődő, hogy a munkánkat becsületesen végezzük, és azért felelősséget vállalunk; hogy az ügyféllel normálisan beszélünk, a problémáját megpróbáljuk megoldani, vagy ha ez nem lehetséges, akkor kölcsönösen elfogadható kompromisszumra törekszünk. Személy szerint nagyon örülnék neki, ha lassan eltűnnének azok a vállalkozások, akik ezeket az alapelveket nem képesek magukévá tenni.
Ezek mellett nyilvánvalóan én is hibáztam, és a következőket tanultam ebből a történetből:
- amikor nem muszáj, pusztán logisztikai egyszerűsítés céljából nem érdemes felvállalni a referencia nélküli, ismeretlen “vállalkozókkal" való együttműködés kockázatát
- érdemes mindig tételesen és részletesen megnézni, akár dokumentálni az átadott, átvett dolgok állapotát
- mindig külön figyelmet érdemes szentelni a számlának, mert ha valahol nem kapunk, és nem figyelünk rá, utólag már nehézkes bizonyítani, hogy egyáltalán találkoztunk
- a jövőben el fogom kerülni a Villányi úti Reifen Gumis Bt.-t, és minden jó ismerősömnek ezt fogom tanácsolni, a rosszakat viszont nagy szeretettel invitálom az említett helyre egy kellemes, vidám hangulatú kerékcseréreA sérülésről készített képeket, illetve a kapcsolódó ajánlat releváns részletét a levelemhez csatoltam.
Vezessetek óvatosan, és kerüljétek a kóklereket.
Üdvözlettel,
Gergő
u.i.: természetesen minden, amit leírtam, csak egy vélemény, az én személyes véleményem.
Megkértük tanácsadóinkat, foglalják össze, hogy kerülhetjük el a hasonló eseteket:
Kedves olvasó!
A jogszabályi rendelkezések egyértelműen rögzítik, hogy a vállalkozást a javítási, szerelési munkával kapcsolatban is terheli szavatossági felelősség, amelynek alapján jogszerű igényt lehet támasztani az általa okozott hiba kijavítása iránt. Ezt meghaladóan pedig kártérítési felelősséggel is tartozik a szerződésszegéssel okozott kártérítés szabályai alapján.
A leveled alapján azonban ezeknek az igényeknek az érvényesíthetősége lehet kétséges.
A szavatossági igény esetében a fogyasztónak kell igazolnia azt, hogy közötte és a vállalkozás között létrejött szerződés és ennek mi volt a tartalma. Ez okirati bizonyítékokkal lehetséges, pl. megrendelőlap, szerződés, teljesítési igazolás, számla, nyugta, átvételi elismervény stb… Ha a fogyasztó ilyen okiratokkal nem rendelkezik, akkor az igényérvényesítés alapvető feltétele hiányzik, így a vállalkozás – a felelőssége elismerésének hiányában – nem kötelezhető a helytállásra.
A kártérítési igény érvényesítésénél is hasonló a helyzet, bizonylat hiányában a fogyasztó nem tudna a bizonyítási kötelezettségének eleget tenni egy esetleges peres eljárás során.
A leírtak ellenére is lehetőséged van a vállalkozással szemben írásban, igazolható módon, levélben panaszt tenni, amelyre legkésőbb 30 napon belül indokolással ellátott választ kell adnia. A panasz elutasítása esetében kezdeményezheted az ingyenesen igénybe vehető illetékes békéltető testület eljárását, ahol még adott a helyzet a vállalkozóval egyezséget kötni a jogvita kölcsönös engedmények útján történő lezárása érdekében. Ha a cég nem válaszol a panaszodra ebben a határidőben, akkor pedig az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál tehetsz bejelentést a vállalkozó jogsértése miatt.
Az ilyen és hasonló esetek megelőzése érdekében a következőket tehetik a fogyasztók:
- a munka megrendelését megelőzően érdemes rákeresni az adott vállalkozóra az interneten vagy ismerősök véleményét megkérdezni és ennek alapján dönteni a szolgáltatás igénybevételéről;
- nagyobb értékű eszközök, gépek, berendezések javítását megelőzően javasolható azok állapotának rögzítése, fénykép vagy videofelvétel készítésével;
- az elvégzett munka ellenértékének átadásáról minden esetben kapnia kell a fogyasztónak számlát vagy más bizonylatot. Ennek megőrzése és a panasz esetében annak bemutatása az igényérvényesítéshez feltétlenül szükséges;
- az elvégzett munkát követően javasolható az adott eszköz alapos átvizsgálása, illetve kipróbálása. Ha a helyszínen a fogyasztó a munka hibáját fedezi fel, akkor indokolt annak írásbeli rögzítése jegyzőkönyv felvétele útján;
- ha a fogyasztó a munka átvételekor egyedül van, akkor az annak során elhangzott nyilatkozatokat – jegyzőkönyv hiányában – nem lehet bizonyítani. Ennek megfelelően érdemes lehet más személyt is magunkkal vinni, aki tanúsítani tudja a körülményeket. Egy jogvita esetében ez megkönnyítheti a bizonyítást;Reméljük a tanácsaink hozzásegítenek ahhoz, hogy a legközelebbi kerékcsere során el tudd kerülni az ilyen kellemetlen helyzeteket.
Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 2016. évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=30909.360617
Jó Estét 2019.01.15. 14:08:10
Quuuziii 2019.01.15. 14:29:51
temprasordog 2019.01.15. 14:36:42
PITTA 2019.01.15. 15:02:57
Darth Revan 2019.01.15. 15:39:02
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.01.15. 16:14:32
CID 2019.01.15. 16:18:15
CID 2019.01.15. 16:19:54
CID 2019.01.15. 16:21:47
PITTA 2019.01.15. 16:25:11
CID 2019.01.15. 16:28:42
PITTA 2019.01.15. 16:42:23
Nancsibacsi 2019.01.15. 18:54:25
Én mikor megvettem az autómat, vettem rá rögtön 4 évszakost, a pár 10 km-es nyárit amivel átadták meg eladtam. Mivel alacsony a futásteljesítmény - évi 10ezer km körül -, így 5 év alatt 2 helyett 1 szett gumit használok el, és gumishoz se járok, plusz felni szet se kell, tárolásért se fizetek. Ez kb 100eFt megtakarítás akár külön felnin van a gumi, akár csereberéled. Ráadásul az átmeneti időszakban kb biztonságosabb is, mintha akár télivel, akár nyárival járnál, hiszen senki se fog 2-nél többször cserélni évente csak azért decemberben 20 fok van, vagy éppen áprilisban -5.
MrZed001 2019.01.15. 21:21:55
- zsír új gumi, felrakja majd M0-on úgy remeg a kocsi, hogy majdnem kipotyognak a töméseid (elb.szta a súlyokat, illetve nincs kalibrálva a centrírozó gépe). Még egy kör egy profi gumis felé aki rendbe szedi.
- télre gumihotelbe eltett felni+gumi, bekéreted és felnire görgőzést kérsz. Így mikor mész már csak felteszik és kész. Na vajon mi marad ki? Ismét egy extra kör a profi gumishoz.
- Nyomatékkulcsot úgy kell könyörögni, hogy használja már végre a kerekek felrakását követően (mert azért van bakker!).
- egy szezont futott nulla kopású guminál le akar húzni, hogy ez már öreg és sz.r és cseréld le az én hiperszuper kínai csingcsengcsüng gumimra ... aham, az ADAC tesztgyőztes prémium gumimat. Nooooormááááális vagy bammmeg ?!?
- sz.r a kocsi futóműve majd ő beállítja ... hozzá ne nyúl surmókám ! 2 hete állította be profi futóműves.
- teljesen elkoptak a fékbetétek, cserélje? Addig élsz ! Bejáratott szaki megnézte, alig kopott. Az még 4 év gond nélkül (és igaza lett).
Az olyanokat már nem is említem, hogy időpont tartása, csókosok soron kívül fogadása, saját hibák és felelősség elsumákolása, ügyféllel bunkó paraszt módjára viselkedés ... meg hasonló az átkosból visszamaradt csökevények.
Zuzer78 2019.01.16. 06:46:41
Quuuziii 2019.01.16. 07:14:45
Zuzer78 2019.01.16. 07:42:10
Terézágyú 2019.01.16. 08:35:11
havrilla 2019.01.16. 08:42:06
Szerencsére nem volt becsomagolva, hogy csak egy hónap múlva lehessen kibontani.
havrilla 2019.01.16. 08:45:28
Quuuziii 2019.01.16. 09:18:54
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.16. 09:55:02
Nancsibacsi 2019.01.16. 10:13:36
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.16. 10:17:45
Quuuziii 2019.01.16. 10:26:50
Tikakukac 2019.01.16. 10:37:19
A másik fő gond a lassú defekt. Nehezen veszed észre, de legalább könnyen meg lehet perecelni miatta.
Zsidófalvi Zsidó 2019.01.16. 11:09:11
chili wili 2019.01.16. 11:18:41
Facelessbook · www.dont.think.so 2019.01.16. 13:40:42
Quuuziii 2019.01.16. 13:41:52
Tikakukac 2019.01.16. 13:46:25
De jah. Az, hogy oktatnak dolgokat nem egyenlő azzal, hogy ez meg is marad vagy érdekli is az embereket. Volt amikor szóltam emberre kúton, hogy guruljon már arrébb 4 métert és tankolás után rakasson már levegőt a verdába, mert fáj nézni azokat a gumikat.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.01.16. 15:53:25
"Egyébként rezsdás, ütött kopott felnire miért szereltet szenzort?"
Azért, mert a rozsda továbbvirágzása esetén a légtömítettségét a rendszer elvesztheti és ezt az érzékelő még azelőtt mutatja, mielőtt kereket kell cserélned a hasraült kocsidon.
Nancsibacsi 2019.01.16. 16:06:04
Annak szerintem semmi realitása nincs, hogy a kerekenként 750 Ft-os munkadíjba belevegye a 20eFt-s szenzor "biztosítását" is.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.16. 16:09:04
Nancsibacsi 2019.01.16. 16:11:55
Valószínűleg nem tudta elviselni a folyton világító sárga hibajelző lámpát. Amúgy valóban logikusabb lett volna először rendbehozatni a felnit, és utána - vagy ugyanakkor - beleszerelni a szenzort, mert mondjuk ha festés előtt előkészítik a felületet, az ott képződött por nem tudom mennyire fog jót tenni a kütyünek (max lesz belőle +1 post ide, hogy köcsög festő, tönkretette a szenzorom, és nem akarja kifizetni, pedig 10000-et fizettem hogy letüsszentse a 4 felnit kályhaezüsttel (számla nyilván nem kell).
Nancsibacsi 2019.01.16. 16:23:44
Persze lehet öregebb autóban is ilyen szenzor, de ahhoz hogy rozsdás legyen a felni, azért minimum 10 évesnek kell lennie, akkor meg még csak a prémium kategóriába raktak ilyet szerintem. Esélyes hogy 10+ éves németből frissen behozott prémiumról beszélünk, ahol a tulaj próbálja "okosan" megoldani a felújítást.
Most őszintén: egy rozsdás felnire minek rakatnál szenzort egyik ősszel, hogy utána 1 évvel megint szedesd szét felújíttasd, aminek gondolom része a festés, ami miatt le kell szedni a szenzort, ami lehet hogy ragasztva van? Büdös ez az egész sztori.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.16. 16:25:14
Xezs7 2019.01.16. 18:08:09
@PITTA: Azért az ADAC tesztek pont nem erről árulkodnak. A 4 évszakosak általában mindig rosszabbul teljesítenek, mint a téli vagy a nyári gumik.
Xezs7 2019.01.16. 18:09:36
Xezs7 2019.01.16. 18:14:35
Akinek autója van, az ne szarozzon már 2000 Ft-okon. Egy autó ennél sokkalta többet ér és többe is kerül. Egy szaros műszaki vizsga 24 ezer Ft, akkor miről beszélünk?
Ezt a szarrágást autós körökben sosem értettem.
PITTA 2019.01.16. 18:35:17
Kotit 2019.01.16. 21:23:28
szepipiktor 2019.01.17. 00:17:41
Milrt kellene elhinnem hogy az ügyfél nem szándékosan tette amit tett és a szenzor árát akarja így megspórolni?
Ugyanolyan galád lehet, mint akár a gumis cég.
Delveti a szerelők stílusát? Ez ma az alap? Egy szerelő ilyen, ők jellemzően nem akadémikosok. Kb. mint a rendőreink, a bkv ellenőrök, a biztonsági őrök, a parkolóőrök.
.
Én már várom, hogy egyszer ezt az aszimmetrikus lejáratást, amit az interneten élők végeznek, egyszer megelégelje egy cég! Per, az ügyfél nem tudja bizonyítani, utána ellenper és a gazdsági károkozás, a jó hírnév megsértése miatt hatalmas bünti a palinak is és a történetet ellenőrizetlenül közreadó bulváralapú médiának is.
Hun91 2019.01.17. 05:40:28
Im just here for the comments 2019.01.17. 06:26:54
lenörd hofstadter 2019.01.17. 07:58:24
4-5 évente több tízezer forint egy ilyen szarra mert júzernek nincs annyi agya, hogy észrevegye ha valami nem stimmel a menettulajdonságoknál. Az ilyen pöcsfej potenciális veszélyforrás. Amúgy ha tudja, hogy van ilyen bigyó az autóban, akkor miért nem ugat a gumisnak, hogy ügyeljen rá?
lenörd hofstadter 2019.01.17. 08:02:45
"Ezt a szarrágást autós körökben sosem értettem. "
Júzerek elég nagy százaléka ül olyan sváboknál telefingott "prémiumautókban" aminek a fenntartása már nem fér bele a költségvetésébe. De megveszi, mert lövése nincs arról, hogy ezeknek a szemeteknek a fenntartása mibe kerül, és neki különben is jár a BMW, mert a szomszéd cigó Audival jár. Aztán jönnek a gondok amikor javítani kell, mert arra már nincs keret, indul a taknyolás, a bontó meg a kínai ócó utángyártott...
Sörnyelő 2019.01.17. 08:14:19
d.j 2019.01.17. 08:18:18
www.youtube.com/watch?v=HQxbXV_7e-I
registerz 2019.01.17. 08:46:20
lenörd hofstadter 2019.01.17. 08:49:57
Valóban. Három különböző autó három különböző sofőrrel. Hiteles...
Egy ilyen tesztben a minimum ugyanazon az autón a gumicsere, azonos sofőr, és legalább 10 futam guminként, az eredményt átlagolva.
Így csak bohóckodás.
BéLóg 2019.01.17. 09:03:47
PITTA 2019.01.17. 09:10:43
igazi hős 2019.01.17. 09:18:40
freemanowe 2019.01.17. 09:26:25
freemanowe 2019.01.17. 09:34:00
Ugyanitt: új, megbízható autószerviz kerestetik...
lenörd hofstadter 2019.01.17. 09:52:05
Nem mondod? Tényleg?
Nem csak a taxisok a rohadt hiénák?
Ha az APEH rászállna mindenkire mekkora hisztériát rendeznének a fuvarosok, a gázszerelők, a villanyszerelők, a festők, a fodrászok, a zöldségesek és a többi akik ugyanúgy meglopnak téged is az adófizetés elkerülésével, és ráadásul robinhúdnak hiszik magukat...
lenörd hofstadter 2019.01.17. 09:54:49
"az érzékelőt meg ~5 év után cserélni kell. "
Nem másztam még utána, hogy az anyja pitájában működik ha csak ennyit bír ki? A mai technológiák mellett egy nyomorult nyomásszenzort nem lehet legalább az autó élettartamára méretezni?
Quuuziii 2019.01.17. 10:53:41
freemanowe 2019.01.17. 11:00:39
Ha ezen így fell kell hördülni azt meg pont lesz..om. Végezzék csak a dolgukat, mert ahogy írod az adókerülők "mindenkit meglopnak".
freemanowe 2019.01.17. 11:07:14
zsoci 2019.01.17. 11:31:08
Szabványok 2019.01.17. 11:35:06
* A négyévszakos "attól függ" kérdés. Nekem azon az autómon, amivel évi 5000km-t megyek, négy évszakos van. A "nagy" autóimon meg 20+ éve két készlet komplett kerék van.
A guminyomás szenzor hasznos is, kötelező is, balesetet előzhet meg. Kötelező is. Most egy új autóból nem fogok kidobni egy hasznos szolgáltatást, bevállalni hibakódot, csak azért, mert a gumisok hülyék. amelyik autómba nem volt nyomásérzékelő én tettem bele. Nem egyszerűbb a műszerfalon azonnal látni, csökkenés esetén csipogást hallani, ismert nyomásérzékelőn, hogy mennyi a nyomás, mint ismeretlen benzinkúton a koszos keréken méregetni? Nem kellemes dolog, ha autópályán 130-nál az autó mozgásából jössz rá, hogy elment a nyomás. Nekem 2018-ban két defektem volt, mindkettőt a defektérzékelő vette észre.
Quuuziii 2019.01.17. 12:14:18
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.17. 14:01:15
a gumisod vagy tudja hogy te a budai helyekben laksz és a tükörjégen is fel kell menned az év minden napján, vagy hülye, vagy hazudik mert jól jön neki az évenkénti 2x6ezred amit nála hagysz a cserélgetésért.
lenörd hofstadter 2019.01.17. 14:05:54
Nem veled kötözködök, de mi a lófasztot kell egy ilyen szaron kalibrálni. Gumiba beszerel, gumit előírt nyomásra felfúj, oszt a kijelzőn nyomni egy resetet és kész. Nincs egy kicsit túlbonyolítva? Igaz ha egyszerű és hatékony lenne akkor nem lehetne annyit eladni belőle.
yuden 2019.01.17. 14:22:13
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.17. 14:22:32
Nincs olyan gumi ami minden helyzetben 100%. A jó 4éveszakos egyenletesen jól teljesít szinte mindig. Nem kimagaslóan de jól. A szupertéli meg az első melegebb napon taknyoncsúszós izévé válai, a szupernyári meg az első hideg éjjel után nem áll meg a pirosnál.
Aki sportkocsival jár és mindig ki akarja használni a kocsi maximumát az cserélgesse naponta többször gumit. Az átlagembernek átlagautóhoz meg jó a jó 4évszakos.
Facelessbook · www.dont.think.so 2019.01.17. 15:39:57
Nekem csak a homar csinalja ezt. Az osszes tobbinek ott virit az ertesitoje. Nem hinnem, hogy random lenne...
freemanowe 2019.01.17. 15:42:28
lenörd hofstadter 2019.01.17. 17:25:11
Hááát, mondjuk egy szkóp javítása után van értelme a kalibrálásnak, ez itt inkább a borkóstolásra hasonlító nagyképű sznobok kifejezése, pláne egy olyan szituációban ahol nem a nyomás 8 tizedesig mérésére van szükség, hanem egy egyszerű nyomáscsökkenés jelzésére ahol kibabráltul tök mindegy, hogy a kiinduló érték mennyi volt, és 10% vagy 11%-nál kezd jelezni a kütyü.
Nem kicsit van ez túllihegve, igaz akkor nem lehetne eladni a sok lúzernek.
freemanowe 2019.01.17. 17:42:49
Természetesen a rendes kalibráció nem egy érték beállításával történik, hanem több referencia értékkel. Egy profi vezetéstechnikai programhoz, ami a menetbiztonsági berendezéseket vezérli viszont kellenek pontos (ha ez esetben nem is 8 tizedesig) értékek. Sportkocsikban ez életeket menthet. De egy merci márkakereskedésben sem mondhatja az eladó, hogy van benne, kb.-ra mér is valamit...ott is követelmény a pontosság (persze 1-2 tizedesig).
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.17. 18:49:41
gratulálok, első kommenteddel elnyerted a "napi faszkalap" megtisztelő címet
Horváth Kálmán Imre
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2018.12.16. óta tag.
vmaast 2019.01.17. 19:53:34
Xezs7 2019.01.17. 20:48:10
PITTA 2019.01.17. 22:33:03
2019.01.17. 22:43:11
Ma sincs minden új autón, mert sok autónál az ABS méri indirekt módon, és az is megfelel a szabályozásnak.
Quuuziii 2019.01.18. 07:44:13
PITTA 2019.01.18. 08:22:10
Im just here for the comments 2019.01.18. 12:44:23
vmaast 2019.01.18. 19:31:43
Facelessbook · www.dont.think.so 2019.01.18. 19:41:20
Amilyen jol a kommentmotor mukodik, nem csoda, hogy ebben is vannak fennakadasok. Vagy az is lehet, hogy a poszt elesitesekor elfelejtenek egy checkboxot kipipalni.
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.18. 19:51:50
Mindemellett 2éve cseréltem a nokian téligumit vredestein 4évszakosra és ugyanolyan utviszonyok között járva (ebbe benne van olyan 20%-os emelkedö friss meg letaposott hóval, sik jég, latyak) nerm igazán vette észre érdemi különbséget. Ahol a nokiannal gond nélkül elmentem ott a vredesteinnel is, ahol a nokian már csúszott ott vredestein is. Nem járok alpesi túrákra, nem versenyzek lefagyott szerpentinen, csak simán közlekedek vásrosban és országutakon.
Viszlát és kösz a halakat 2019.01.18. 19:55:57
Mert van rá piaci igény.
Quuuziii 2019.01.19. 08:43:37