Idén még nem szerepelt nálunk az eMag, ami nemcsak annak volt köszönhető, hogy az emagos sztorik általában elég egy kaptafára készülnek, így nem volt értelme a nr.157-et is kitenni belőlük, hanem annak az örvendetes fejleménynek is, hogy csökkent a rájuk érkező panaszok száma. Erre tessék, jön ez a kis abszurd, ami alapján a panaszkezelési metódusukat vagy baltával faragták újra, vagy mostanában egy randomgenerátor segítségével működtetik.
Kedves homár!
A tavalyi black friday alkalmából rendeltem az emag.hu-ról két PS4 játékot (Dishonored 2 és Uncharted 4). A csomag meg is érkezett, viszont csak az Uncharted 4-et tartalmazta, amit egyből jezeztem is az emag irányába. Az elején egészen segítőkészen álltak neki. Megígérték, hogy mindenképpen értesíteni fognak a fejleményekről, mivel egy beszállítójukon keresztül történt, úgy is kellene megkapnom a termékeket.
Másfél hétig semmi válasz nem érkezett felőlük, nekem viszont még mindig nem érkezett meg a csomagom.
Időközben már az én türelmem is fogyott, mivel annak ellenére, hogy az ígéretükkel ellentétben még csak írásban sem jeleztek, hogy folyamatban lenne bármi is, újra felhívtam őket. Megérdeklődtem, hogy mi az oka annak, hogy érdemi előrelépés nem történt, a válaszuk az volt, hogy a román beszállítójuk nem válaszolt egyelőre nekik emailes megkeresésükre.
Ekkor felvetettem az eléggé nyilvánvaló a gondolatmenetem, miszerint, ha valakivel szerződésben állok és panaszt érkezik feléjük a szolgáltatásukkal/termékükkel kapcsolatban, akkor az egyetlen módja a kommunikációnak az, hogy emailt írok nekik és várom a válaszukat? Mivel nyilvánvalóan elmulasztották a kötelezettségüket. Nyilvánvalóan az sem segített a problémám megoldásában, hogy minden egyes alkalommal legalább 20 percig kellett várakozzak arra, hogy az ügyfélszolgálatot kapcsolják és legalább 4-5 alkalommal kellett velük beszéljek, eredmény nélkül. Csak vázolom milyen lehetőségeket kínáltak fel számomra:
1. visszatérítik a játék árát (3000 forintról lenne szó), de csak a postaköltség már 1700 forint volt, ezt abban az esetben tudtam volna elfogadni, ha térítik a postázás felét is, aztán leverik a beszállítójukon. Nem hiszem, hogy nincs kötbér vagy valami hasonló a közös megállapodásukban.
2. Hívjam fel a Gamesline.ro-t, hogy majd ők segítenek. Visszakérdeztem, hogy most komolyan én intézzem magamnak azt, amire velük online szerződtem (vásároltam)? Megkérdeztem, hogy ezt Ön elfogadhatónak tartja, hogy egy termékért fizet és még saját maga intézze, hogy meg is kaphassa, mikor a pénze ellenében már ez járna? Vagy az hogy tetszene neki, hogy kifizeti az autóját, de nem kapja meg mert elfelejtik elküldeni? Nonszensz.
3. Nyilván a Gamesline nem vette a telefont, ráadásul románul mondta be a robotszöveget, majd az ügyfélszolgálat 30 perces kicsengés után se volt hajlandó felvenni a telefont, itt volt vége a türelmemnek.
4. az emag ügyfélszolgálata ezekután a PlatinumShop felé irányított, mivel jelenleg a játekot már onnan szerzik be. Kérdeztem, hogy ezt mégis komolyan gondolja? Nem tőlük rendeltem az emagon keresztül (komolyan abszurdisztáninak érzem néha a kommunikációt). Mondom sokat már nem veszíthetek, szerencsére ők kedvesek voltak. Sikerült megállapítani az egyértelműt, hogy náluk ilyen rendelés nem történt.
5. Visszahívtam az emagot. Erre azt tanácsolták, hogy rendeljem meg máshonnan. Na itt már kiakadtam. Visszakérdeztem, hogy komolyan rendeljem meg még egyszer ugyanazt a terméket, amit egyszer már kifizettem, ahelyett, hogy nyomást gyakorolnának a beszállítójukra és eljuttassák hozzám? Ez elfogadható megoldás lenne önnek, kérdeztem a hölgyet a telefon túloldalán. Nyilván ő se találta ezt elfogadhatónak, nem is értem miért hozta fel. Szépen megköszöntem a segítséget és már sokadszorra említve a fogyasztóvédelmet, elhatároztam, hogy most már végigviszem az ügyet, mivel már a szabadidőmnek annyi része ment rá, hogy nem hagyhatom annyiban.
6. az utolsó amit az ügyben tettem, múlt héten a gamesline.ro-nak írtam egy emailt angolul, ahol elmondtam a panaszom, feltüntettem a rendelésem számát, a fejleményeket, valamint ott is szépen megfogalmaztam, hogy a következő lépés a hatóságok bevonása lesz.
Ebben szeretném a véleményedet kikérni. Mivel nem hiszem el, hogy ennyire bármit megengedhetne magának egyetlen egy áruház is.
Válaszodat előre is köszönöm.
Gábor
Kedves olvasó!
Leveled alapján megállapítható, hogy a megrendelésedet közvetlenül az emag.hu weboldalon adtad fel, így a játékszoftverek tárgyában az adásvételi szerződés a honlapot üzemeltető céggel jött létre.
A fogyasztó számára az a körülmény teljesen érdektelen, hogy ez a vállalkozás az adott terméket milyen milyen forrásból szerzi be, esetlegesen a teljesítése során milyen alvállalkozókkal dolgozik.
Fontos azonban a vállalkozásnak a honlapon található tájékoztatása az adott termékkel kapcsolatban, hogy azt a megrendelés napján „raktáron”, „korlátozott raktárkészlet” vagy kiszállítási határidő megjelölése mellett ajánlották megvételére. Ha a cég tájékoztatása szerint az adott termék raktárkészletből elérhető volt, ennek ellenére az csak az általuk történő beszerzést követően állt csak rendelkezésükre, az felvetheti a fogyasztók megtévesztésével megvalósuló tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megvalósulását.
Ezzel együtt ha a vállalkozás a honlapján, illetve az általános szerződési feltételeiben vállalt teljesítési határidőt nem tartja be, akkor késedelembe esett, vagyis szerződésszegést követ el.
A fogyasztó ebben az esetben két lehetőség közül választhat:
1. jogosult a vállalkozástól a teljesítést követelni, amely elsősorban írásbeli felszólítás útján, másodsorban pedig a budapesti békéltető testület vagy az Európai Központ eljárásának megindításával vagy polgári peres eljárás kezdeményezésével történhet meg.
2. a szerződéstől történő elállás lehetősége. Erre akkor kerülhet sor, ha a vállalkozás a számára a teljesítésre a fogyasztó írásban, igazolható módon póthatáridőt szabott és ez is eredménytelenül telt el. Ebben az esetben az elállási nyilatkozatot a fogyasztónak indokolással kell ellátnia. Az elállás a megkötött szerződést felbontja, amelynek alapján a vállalkozás köteles a már kifizetett vételárat visszafizetni.
A fogyasztó ebben az esetben is mérlegelheti, hogy él a jogszabályban meghatározott, indokolás nélküli elállás jogával. Erre csak akkor van lehetőség, ha a már leszállított termék csomagolását még nem bontotta fel. Szoftverek esetében a csomagolás felbontását követően az indokolás nélküli elállás joga már nem gyakorolható.
Az esetleges megtévesztő kereskedelmi gyakorlattal szemben pedig bejelentéssel élhetsz a Gazdasági Versenyhivatal felé.
Felhasznált jogszabályok:
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
UPDATE febr.6.
Gábor jelentkezett a fejleményekkel:
Kedves szerkesztőség!
Időközben a hiányzó tételt kézhez kaptam, majd 2 hónapos késéssel (azaz a január közepén). A mai napon (2019.02.05) pedig felkeresett az emag ügyfélszolgálata. Igyekeztek elmagyarázni, hogy a késlekedés oka a Black Friday és a karácsony előtti hajsza volt, a beszállítójuk sem úgy viselkedett, ahogy kellett volna, látták mennyire sokszor próbálkoztam náluk, többször eredménytelenül. Bocsánatkérésképpen küldtek egy 3000 Ft-os kupont.
Azért értékelendő, hogy legalább igyekeznek.
Üdv,
Gábor
juhaszvik 2019.01.29. 12:47:15
mondjuk ez tipikus blackfriday/karácsonyi sunyulás, amikor elég hamar elfogytak az olcsó termékek (a játék most az árgépen 4800 ft-ról indul).
amit (sejtésem szerint) elfelejtett megírni a levélíró, hogy felajánlották neki a pénz visszautalását, de ez az opció valamiért nem tetszik a neki.
juhaszvik 2019.01.29. 12:48:58
Quuuziii 2019.01.29. 13:03:11
Darth Revan 2019.01.29. 13:12:44
Robert74 2019.01.29. 13:25:46
KaTe 2019.01.29. 13:50:41
Mindenesetre sok szerencsét kívánok a posztolónak a további rugdalózáshoz. Reméljük, az emag időközben nem veszi majd elő a "nem nézte át a csomag tartalmát az átvételnél" ütőkártyát.
Nick-son 2019.01.29. 14:11:55
A fogyasztóvédő iroda könnyedén elsiklott egy aprónak tűnő tény mellett.
Igazából úgy látom ez egy olyan termék amit az emag piactéren keresztül forgalmaz a Gamesline. Ez az emag marketplace olyan akar lenni mint az amazon, hogy külső kereskedők is be tudnak regisztrálni aztán árulni, meg jutalékot fizetni az emagnak. Ez a rész kb. mint a vatera, csak cégek tudnak beregisztrálni amiket az emag így-úgy ellenőriz a saját szájíze szerint.
Igen jó lenne tisztába tenni ezeket a dolgokat az emag -nak, hogy akkor ilyenkor a vevő kivel is áll kapcsolatba, kitől várjon megoldást. Ez lenne az első tisztázandó kérdés. Ki az eladó ???
A számlán szerintem már nem az emag szerepel, ezt a posztoló tudná megerősíteni, vagy cáfolni. Akkor viszont nem is az emag az eladó. Meg kellene nézni.
Valójában azért nem különítik el, és hívják fel a figyelmet kitől is vásárol a fogyasztó, mert így olyannak tűnik a vevőknek, hogy a jól ismert emag -tól vásárolnak. Ettől - már aki - hajlamosabbak leadni a rendelést inkább ott mint kisebb webshopokban. Aztán végül is valamelyik kisebb webshop szolgálja ki őket amit épp el akartak kerülni. Ami elvileg nem lenne baj, ha minden klappol. Elvileg ez egy jó modell, mert az emag kapacitásai végesek, így viszont tud még több terméket bevonni ami nem náluk van raktározva, szállítva, csomagolva, hanem eloszlik a partnereknél.
Sajnos ez a része az emagnak aztán végképp román módon működik.
Elvileg szerintem ilyenkor nem is az emag az eladó hivatalosan, egyébként meg a fogyasztó mégis ott panaszkodik, mert úgy gondolja igen, aztán a valódi eladóval vagy dűlőre jut vagy nem, aztán ha nem akkor az emag eddig úgy tudtam helytáll, de utána behajtja a partnerén... itt mégsem.
Ennek lenne érdemes utánajárni.
Darth Revan 2019.01.29. 14:33:31
de a ps4 £7.99 plusz kell szallitasi koltseget is fizetni
Fausto(tm) 2019.01.29. 15:21:47
KaTe 2019.01.29. 15:35:42
blueby 2019.01.29. 16:07:33
Nick-son 2019.01.29. 18:25:47
Xezs7 2019.01.29. 18:39:50
Secnir 2019.01.29. 20:47:14
nem tudom, lehet már a poszt tolót?
:D
szóval emag. nálam kétszer került (volna) képbe az emag. először a hi-he-tet-len olcsó árával, ami kb. 8 perc gugli után megbukott. másodszor a csak-nálunk-és-sehol-máshol-nem-lehet-kapni-val, ami szintén dőlt egy gyors keresés kapcsán. igazából volt egy harmadik eset is, amikor kiderült, hogy egy beszállítótól vennék, aki cca 20%-al olcsóbban adta. na, náluk vettem.
FDToth 2019.01.29. 21:02:39
Quuuziii 2019.01.30. 04:11:44
Im just here for the comments 2019.01.30. 08:45:00
Béla61 2019.01.30. 08:45:01
saks 2019.01.30. 08:55:51
Nancsibacsi 2019.01.30. 09:18:57
Akkor nem rendelte volna meg.
I_Isti 2019.01.30. 09:31:34
David Bowman 2019.01.30. 09:34:44
Anikó28 2019.01.30. 09:34:49
KaTe 2019.01.30. 09:35:39
A posztolónak egy marketplace sellerrel gyűlt meg baja. De hát mit lehet tenni, ha a román törvények kevésbé fogyasztóbarátok.
@Béla61: Nekem rögtön kiderült, oda van írva hogy GMBH.
www.autoalkatreszonline24.hu/aszf
Tipp: ha legközelebb beírod a keresőbe, hogy "autó alkatrész" akkor ne a legelső fizetett hirdetésre kattints, hanem mondjuk az első nem fizetett oldalra, vagy a másodikra.
"ritka hogy valaki hozott alkatrészt is beépít"
- egyáltalán nem ritka, a normál órabér duplájáért simán beépítik.
Anikó28 2019.01.30. 09:37:15
Anikó28 2019.01.30. 09:44:01
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.01.30. 09:50:31
Kuglóf. Az 2019.01.30. 09:58:11
Anikó28 2019.01.30. 10:03:36
Anikó28 2019.01.30. 10:07:51
juhaszvik 2019.01.30. 10:21:00
Muad\\\'Dib 2019.01.30. 10:28:37
Az emag esetében a vásárlókon számon kérni a tisztességet, háááát. Kevés az emagnál görényebb banda létezik, számtalan ismerősöm járta már meg velük, a pofátlan tolvaj meglepően kedves szóhasználat lenne velük szemben. Ha a vásárlóik is ilyenek, az csak azt jelenti, hogy megtalálta a zsák a foltját.
Kotit 2019.01.30. 10:37:23
Anikó28 2019.01.30. 10:39:37
Anikó28 2019.01.30. 10:43:35
Kotit 2019.01.30. 10:45:40
wazze, január van...
Kotit 2019.01.30. 10:48:47
Anikó28 2019.01.30. 10:48:53
Anikó28 2019.01.30. 11:01:17
I_Isti 2019.01.30. 11:03:28
zuhanorepulesss 2019.01.30. 11:19:14
szepi79 2019.01.30. 11:36:03
meg a lófaszt, azt. egyszer rendeltem emagon keresztül, 10 napos szállítást igértek, a 12. napon hivtam fel őket, hogy mi a helyzet, " ők nem tudják, hívjam a beszállítót", hivtam őket, na azok már korrektek voltak, rá két hétre meg is érkezett a cucc (gyakorlatilag 4 héttel a megrendelés után).
mi a tökömet csinált az én esetemben az emag a jutalékáért? semmit se.
ja, tudom, biztos "irreális követelés" volt a részemről, hogy ha 10 napot írnak, akkor valóban 10 nap is legyen, vagy hogy ne nekem kelljen az ő munkájukat megcsinálni...
Fausto(tm) 2019.01.30. 11:43:46
1 db játék 3000 Ft, 2 db játék 6000 Ft a posta mindkét esetben 1700 Ft
A vásárló matekozik:
Ha egyet vesz, akkor 4700 Ft-ba lesz neki a játék -> Annyit nem adna érte
(és akkor azt is vegyük hozzá, hogy a másikat veheti meg máshonnan és megint csak minimum egy ezres lesz a szállítás)
Ha kettőt vesz, akkor 3850 Ft/db, annyit már adna érte
Tudod, jobb helyeken bevárják ilyenkor a rendelést vagy legalább értesítik a vevőt, hogy csak az egyiket tudják küldeni, mehet-e.
Szívesen!
KaTe 2019.01.30. 12:01:37
Nick-son 2019.01.30. 12:27:12
Írod, hogy magasak az emag jutalékai, problémásak a vevői, a végén nem is feltétlenül olcsó az áru (mert hát nagy a jutalék), az adót meg elviszik. Mi a büdös francért áll szóba velük egy cég? Mért nem inkább a saját közvetlen értékesítésére költi ugyanazt az összeget?
A másik észrevételem, hogy a sok visszamondás, át nem vétel összefüggésben van a termék árával is (az ára meg az emag magas jutalékával), nekem az a megfigyelésem hogy bár el lehet adni sok terméket az átlagos áránál sokkal magasabb áron, de ahogy emelkedik az ár és egyre kevésbé éri meg a vevőnek összességében úgy emelkedik a problémás vásárlások száma. A gyakorlatban úgy néz ki, hogy elmondja a haverjának, gyerekének, párjának mit és hol rendelt, amire az kiröhögi és mutat 8 helyet ahol ugyanazt jóval olcsóbban megkapja, vagy sokkal jobbat a pénzéért és kezdődik a vergődés.
Igazából valamilyen szinten a kereskedő is magára tudja húzni a sittet.
Mint a kriminalisztikában az áldozattá válás. Kb. ugyanaz. Vannak a kereskedelemben is olyan kombinációi a termékeknek, az áraknak, hozzájuk tartozó szolgáltatásoknak (szállítás pl.) az értékesítési gyakorlatoknak ami bevonzza a problémás vevő réteget és a mindentől függetlenül a legrosszabbat hozza ki a vevőkből.
Évekbe telt nekem is, hogy rádöbbenjek sokkal jobb a problémák keletkezését kizárni mint a megoldással vesződni rendszeresen.
Ilyen faktor ez is, hogy úgy tűnik az emag -on rendel, mert azon keresztül van eladva a marketplace, így nincs annyira kihangsúlyozva mi az emag és mi a piactér, aztán pattog a problémával oda-vissza a vásárló mert azt sem tudja hol van, kitől vásárolt.
juhaszvik 2019.01.30. 12:37:59
nem mintha ez olyan jellemző lenne. attól, hogy valaminek rossz a megítélése, még nem jelenti azt, hogy ne lenne sikeres. példa: élelmiszerek szempontjából a legnagyobb hulladéknak tartott termékeket a mcdonalds és a coca cola állítja elő, mégsem dőlnek a késükbe a sok támadás ellenére.
2019.01.30. 13:01:09
Anikó28 2019.01.30. 13:05:12
Quuuziii 2019.01.30. 13:09:33
Quuuziii 2019.01.30. 13:11:15
Ez egy vicc:
Trianonban tárgyalnak az országok további sorsáról a világháború után. A tárgyalás közepén jelentkezik a magyar küldött, hogy szólni kíván.
- Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.
A többiek nem igazán értik, kérdi az elnök, szeretné-e a magyar ha a hozzászólását jegyzőkönyvbe vennék-e.
- Á nem, nem kell. Csak úgy mondtam...
A tárgyalás folytatódik, megint szólni kíván a magyar:
- Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.
Megint kérdik, jegyzőkönyvbe akarja-e vetetni? Mondja:
- Nem kell, csak úgy mondtam...
A tárgyalás folytatódik, a magyar megint szólásra kér engedélyt:
- Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.
A román küldöttnek már vörös a feje! Üvöltve kifakad:
- De hiszen akkor mi még itt sem voltunk!
Mire a magyar:
- Na, ezt vegyék jegyzőkönyvbe...
Nick-son 2019.01.30. 13:12:57
Koppintják az amazont, de nincs meg az az üzleti mentalitás, hozzáállás a termékhez, partnerekhez, vevőkhöz.
Van akinek pillanatnyilag kijön a matek, de hosszú távon már nem feltétlen előnyös.
Nick-son 2019.01.30. 13:20:47
Anikó28 2019.01.30. 13:36:21
Anikó28 2019.01.30. 13:38:10
Anikó28 2019.01.30. 13:39:31
Anikó28 2019.01.30. 13:47:58
Anikó28 2019.01.30. 13:53:04
Erzsébet Pappné Knáb 2019.01.30. 13:54:49
Anikó28 2019.01.30. 14:02:39
Anikó28 2019.01.30. 14:06:07
Fausto(tm) 2019.01.30. 14:23:52
Nick-son 2019.01.30. 14:41:57
KaTe 2019.01.30. 15:24:02
TrishtanAG · tudfan.blog.hu 2019.01.30. 19:17:42
szepi79 2019.01.30. 20:09:04
Xezs7 2019.01.31. 07:09:18
Im just here for the comments 2019.01.31. 09:19:05
Beer Monster 2019.01.31. 09:32:21
Quuuziii 2019.01.31. 09:57:35
2019.01.31. 12:30:59
KaTe 2019.01.31. 13:36:20
2019.01.31. 15:30:22
KaTe 2019.01.31. 21:11:32
Kotit 2019.02.01. 10:00:22
A viccet meg elmagyarázták már...
Terézágyú 2019.02.01. 10:08:11
" És előbb-utóbb kiderül róla, hogy érintett"
Ha te is szoktál rendelni a neten, akkor te is érintett vagy, csak te a másik oldalról....
ekat 2019.02.01. 16:08:49
Sluck Ödön 2019.02.01. 20:36:00
Snagal 2019.02.01. 22:51:33
@ Xezs7: jó mulatást PC-n a Red dead-hez, vagy a God of War -hoz, no meg a Zeldához és persze a LAst of Us hoz is.... oh wait... ezek nem jelntek meg PC-n :( nem baj, de legalább igazi gamer vagy, az is valami :)
kolomparlole1114 2019.03.10. 05:49:08