A fenti képen Európa első hegyi vasútja, az 1848 és 54 között épült semmeringi vasút egy szakasza látható. Az elképesztő helyeken haladó pályát már építésekor is tájépítészeti objektumnak tekintették, vagyis fontos szempont volt, hogy a műszaki alkotás harmonikusan illeszkedjen természeti környezetébe. A kép alsó részén látható viaduktok és az alagút alapján ezt a tervet maradéktalanul sikerült is kivitelezniük a sógoroknak. A Semmeringbahn teljesen megérdemeltem a Világörökség része.
El lehet képzelni, mennyire pótolja az itt vonatozás élményét egy pisiszünettel bolondított buszos túra a csúcsra.
Kedves Tékozló Homár!
Szeretném, ha az alábbi „utazási élményt” közzétennétek.
2018. november 24-én az ADUTOURS utazási iroda (1074 Budapest, Hársfa u. 2.) által szervezett 1 napos semmeringi útra fizettem be a bónuszbrigád honlapján. 8.990 Ft volt az utazás előre elutalt ára, amihez a buszon még 1.500 Ft-ot beszedtek „adminisztrációs díj” címszó alatt.
Az út elnevezése: ÉLMÉNYVASÚTTAL A SEMMERINGEN (+ vásárlás a Lindt csokoládégyár mintaboltjában + Adventi hangulat Mariazellben). A leírás szerint a mintabolt látogatás után
a vasútállomásra indulunk tovább ahol a tartomány fő attrakciójával, a semmeringi vasúttal hódítjuk meg a hegycsúcsot. A vasút az UNESCO Világörökség részét képezi. A pálya hossza összesen 41 km, 14 alagúton, 11 vashídon, több mint 100 kőhídon, és 16 viadukton halad át a vasút. természetesen a az út folyamán lélegzetelállító kilátásban lesz részünk (Út hossza kb. 40 perc)
Ugyanez a bónuszbrigád foglalási visszaigazolás visszaigazolásán így szerepel: "A program fő attrakciója a Semmeringi élményvasút: a vasút az UNESCO Világörökség része, 41 km-es pályán, 14 alagúton, 11 vashídon, több, mint 100 kőhídon és 16 viadukton halad át. Az út időtartama kb 40 perc, mely alatt lélegzetelállító kilátás tárul eléd.”
Az utazás napján éppen Sting koncert volt Budapesten. Reggel 5-kor indul a busz a Hősök teréről, a jégpályától. Már akkor lezárták a területet, többen érkeztünk kocsival, a Városligetben tudtunk parkolni. Induláskor a buszon az idegenvezető elmondta, a koncert miatt majd a Blaha lesz ez érkezési pont. Többen jeleztük, kocsival jöttünk, az autó a Városligetben. Erre annyi volt a „segítség”, hogy menjünk majd át taxival, mert tömegközlekedés valószínűleg nem lesz.
Végül a visszafelé utazáskor a felháborodás miatt csak elértük, hogy a kiindulási pont közelében legyen az érkezés, de ehhez tényleg felháborodott érvelés kellett. Egy utas egyébként elmondta, előtte nap direkt telefonált az irodába, és rákérdezett, a már jó ideje meghirdetett Sting koncert miatt biztos, hogy onnanindul-e a busz és oda fog-e érkezni, de megnyugtatták, igen, mire megérkezünk, a koncertnek vége lesz, tehát nem lesz gond.
Ez csak kis bevezető a fő problémához, és az ADUTOURS utazási iroda inkompetens szervezéséhez, tájékozódásához. Ugyanis az történt, a fő attrakcióként meghirdetett élményvasutazás teljes egészében
elmaradt, ugyanis pótlóbusz járt a vonat helyett, amit az osztrák vasúttársaság, az ÖBB
már jóval korábban közzé is tett, tehát nem egy aznap történt váratlan eseményről van szó.Az idegenvezető, aki alig tudott pár szót németül, még Gloggnitz-ban, ahol a csokoládégyár mintaboltja van, vásárolta meg a jegyeket. Erre a buszon a regisztrációs díjon felül mindenkitől kötelezően beszedett 10 €-t. Hogy mondták-e neki Gloggnitz-ban, nem jár a vonat, nem tudni, egyrészt nagyon hiányos nyelvtudása miatt mondhattak bármit, másrészt az iroda a tájékoztatóban azt írta: „Vasútjegy: 10 €/fő (kötelezően fizetendő, irodánk előre megrendeli a vonatjegyeket.)”.
Na most ez úgy nem igaz, ahogy van: ha előre megrendelték volna, nem ott vette volna meg az iroda, valamint az ÖBB is tájékoztatást adott volna a pótlóbuszról. Valamint akkor nem egy 20 férőhelyes kisbusz állt volna Payerbach-Reichenau vasútállomáson, ahová a buszunkkal érkeztünk, várva az esetleges utasokat, akik Semmeringre mennének. Ott a menetrend kijelzőn futott a tájékoztató információ, hogy azon és a következő hétvégén pótló járat közlekedik, de az idegenvezető azt sem értette. Azt próbálta lenyomni a torkunkon, hogy váratlan meghibásodás miatt nem jár a vonat. Egyébként egy utastárs utólag megérdeklődte, állítólag 6 € a vonatjegy, amire az ADUTOURS utazási
iroda 10 €-t szedett be.Az idegenvezető nagy nehezen hajlandó volt az elmaradt vonatozásról a buszon „jegyzőkönyvet” felvenni, egy már használt A/4-es lap hátoldalára. Ezt minden utas aláírta. Kértük, egy későbbi időpontban pótolják kárpótlásként az élményvasutazást, mivel a kirándulók legnagyobb része erre érkezett, sokan voltunk már korábban Mariazellben, tehát a fő attrakció az, ami miatt jöttünk, és mivel az elmaradt, az utazás célja sem valósult meg. Közben busszal átlagos aszfaltos úton haladva felmentünk Semmeringre, ahol egy WC szünet után indultunk is tovább. Tehát ennyi volt a „fő attrakció”.
Az irodának hazaérkezés után többen írtunk panaszos e-mailt, de elutasították, álláspontjuk szerint a Semmeringi utazás megtörtént, ők teljesítették a vállaltakat.
Vicc még a „fogyasztóvédelmi” eljárás: én a székhely szerint illetékes kerületnél panaszt tettem, ott annyit reagáltak, mivel a törvényes határidőn belül válaszolt az iroda, ők mást nem vizsgálnak. Hozzáteszem, még 2 e-mailt küldtem azután az irodának, bő másfél hónap után reagáltak az elsőre. A fogyasztóvédelem azt sem vizsgálta, valóban lehet-e jegyzőkönyv nyomtatvány nélkül csoportot vinni, hiszen a későbbi panaszoknál első, hogy kérik az utastól a helyszínen felvett jegyzőkönyvet.
Az ADUTOURS utazási iroda egyébként válaszában az utasok felháborodását úgy állította be, hogy alkoholos állapotban lévő utasok agresszíven léptek fel. Mivel többen kocsival érkeztünk, nagyon nem kellett volna ezt a szánalmas „piás utasok” kártyát előhúzni, és egyébként is a buszon utazók közül senki nem tapasztalta azt, amit az iroda az inkompetens és magát védő idegenvezető elmondására alapozott.
A napokban a Békéltető Testülethez is fordultam, mivel felháborít, hogy ez megtörténhet. Az ADUTOURS utazási iroda nem ellenőrzi, valóban minden klappol-e a meghirdetett utazás napján, hazudik arról, hogy előre megrendeli a jegyeket, utólag az utasokat pocskondiázza, a hatóság meg ül a babérjain, mert ők nem jogosultak. De legalább már tudom, hogy lehet könnyen pénzhez jutni, utazási irodát kell alapítani és utasokat kell bepalizni, aztán utánam az özönvíz.
Szeretném megtudni, van-e még valamilyen fórum, ahová a panasszal lehetne fordulni és ahol
nem ütközöm falba.És óva intek mindenkit, hogy olyan utazási irodával utazzon, ahol ahogy esik, úgy puffan módra „szerveznek” utakat, utána meg a panaszt egyszerűen elutasítják, és még az utasnak tesznek szemrehányást. Mint az ADUTOURS.
UPDATE febr.5.
Az utazási iroda egyelőre nem reagált, megjött viszont tanácsadóink szakvéleménye:
Kedves olvasó!
Az utazási szerződés alapján a vállalkozás az utazás és az út egyes állomásain való tartózkodás megszervezésére, továbbá kapcsolódó szolgáltatások nyújtására, a megrendelő pedig a szolgáltatások átvételére és díjfizetésére köteles. Az utazási szerződést írásban kell megkötni, és papíron vagy - ha a szerződést elektronikus dokumentumba foglalták - más tartós adathordozón az utas rendelkezésére kell bocsátani. Semmis a szerződés olyan kikötése, amelyet nem foglaltak írásba. Ennek megfelelően a megkötött utazási szerződés alapján lehet megítélni a vállalkozás kötelezettségeit a szerződés teljesítésével kapcsolatban.
Ha a megkötött szerződés tartalmazza az élményvasút igénybevételének lehetőségét és ennek elmaradása már a szerződés megkötésekor is előre látható volt, akkor felmerül a vállalkozás szerződésszegése (hibás teljesítése) az ügyben.
A hibás teljesítés esetén a vállalkozás köteles a részvételi díjat arányosan leszállítani. Az árleszállításra vonatkozó igény elsődlegesen fogyasztói panasz útján érvényesíthető.
Az utas köteles a kifogását haladéktalanul közölni az utaskísérővel, amelyet köteles jegyzőkönyvbe foglalni és annak egy példányát az utasnak átadni. Az utazásszervező köteles a fogyasztó panaszát kivizsgálni és ennek eredményéről legkésőbb 30 napon belül, írásban tájékoztatást adni.
Ha a szolgáltató a panaszt elutasítja, abban az esetben a fogyasztó az igényét választása szerint az illetékes békéltető testület ingyenes eljárása során vagy polgári peres eljárás megindításával tudja érvényesíteni a vállalkozással szemben.
A fogyasztóvédelmi hatóság ez esetben azt vizsgálja, hogy az utazásszervező betartotta-e a vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályi rendelkezéseket, illetve a vállalkozás megvalósított-e a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot. A hatóság azonban nem jogosult az utazási szerződés teljesítéséből eredő jogvita elbírálására.
Az utazásszervezők felügyeletét ezt meghaladóan Budapest Főváros Kormányhivatalának illetékes osztálya látja el, amely hatóság elsősorban azt ellenőri, hogy a vállalkozás a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően működik-e (pl. vagyoni biztosíték megfelelősége, biztosítás megléte stb…) és ezekről a szervezetekről nyilvántartást vezet.
A levélben meghatározott jogvita eldöntésére tehát a békéltető testület vagy a bíróság rendelkezik hatáskörrel.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.323416)
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=117819.338491)
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=30909.360617)
- 472/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről, különösen az utazási csomagra és az utazási szolgáltatásegyüttesre vonatkozó szerződésekről (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=206253.349842)
rarabel 2019.02.01. 16:30:11
joska141 2019.02.01. 17:25:28
Quuuziii 2019.02.01. 17:29:24
Im just here for the comments 2019.02.01. 20:30:35
vizsla_barat 2019.02.01. 21:43:28
movhu 2019.02.01. 22:19:53
Egyébként meg az oldalon ott van felsorolva minden extra lehúzás, még az is, hogy adott esetben buszozás lesz a vége.
Ilyen feltételeket olvasva azonnal feketelistára kell rakni a teljes honlapot.
Kalmen 2019.02.01. 23:28:10
Snagal 2019.02.02. 00:44:30
Ps: az irodának persze jár a lofasz, ezért a lohadt viselkedésért, nem tagadom.
Anikó Hajdú 2019.02.02. 04:15:15
2019.02.02. 07:38:00
Tron65 2019.02.02. 13:09:17
Bocsi, de már a kiírás is érdekes:
"A pálya hossza összesen 41 km, ... Út hossza kb. 40 perc."
Ez ugye 60 km/óra átlagot jelent, ami a MÁV-nak a nyílegyenes alföldi pályán sem megy mindig. Ez meg egy árkon-bokron-hegyen-völgyön kisvasút.
"Van lehetőség gyalog is lesétálni a hegyről egy jól kiépített panorámaúton"
40 kilómétert???? Gloggnitz-Semmering toronyiránt 9 km amúgy. Még hegynek lefelé is úgy 2 óra gyalog. HA lenne út toronyiránt.
"Indulás reggel 6:00-kor Budapest, 8. kerület, Blaha Lujza tér, Corvin áruház parkolójából..."
Akkor hogy kerültek a Városligetbe?
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.02.02. 13:18:00
Balfredo Alfredo 2019.02.02. 15:17:08
Az ügyfél:
(Mielőtt azzal jönne valaki, hogy miért veszi az ügyfél egyáltalán igénybe egy cég szolgáltatásait, ahelyett, hogy maga intézne mindent, gondoljon bele, hogy nem vagyunk egyformák. Van, aki maga szeret mindent intézni. Van akinek nincs ehhez türelme/ideje, ő inkább fizet és a pénzéért vigyék oda, foglalják le előre, mutassák meg, ismertessék részletesen meg persze hozzák is vissza a végén.)
Kizárólag annak alapján választ, hogy melyik utazási iroda olcsóbb.
Nem ellenőrzi, hogy a cég szerepel-e az államilag bejegyzett és engedélyezett utazásszervezők listáján (mkeh.gov.hu/kereskedelmi/idegenforg_nyilv/utazasszerv).
Nem keres rá interneten, hogy a cég tagja-e a hasonló tevékenységben utazó cégek szakmai szövetségének (muisz.com/hu/).
Nem keres rá interneten a cégről szóló véleményekre.
Bedől a cég által telefonon, nem rögzített beszélgetésben közölt infonak.
A cég:
Olcsónak hirdeti a szolgáltatást, de különféle címeken pluszban beszed olyan összegeket, amikről korábban szó sem volt.
Ezen összegek összemérhetőek az eredetileg hirdetett árral (a topikindító levélből pld. az derül ki, hogy az eredetileg hirdetett ár durván 50 %-át szedték be utólag).
Telefonon valótlanságot állít az indulás helyét illetően.
A cég képviselője nem felkészült.
A cég képviselője nem beszél idegen nyelvet.
A cég képviselője nem tartja magánál a vásárlók könyvét, nehogy az ügyfelek panaszt tudjanak tenni.
Ezen tetű viselkedés után a cég nem hogy beismerné a hibáját, hanem helyette az ügyfelek ittas állapotú viselkedésére hivatkozik.
A társadalom:
Az állam a fogyasztóvédelmet évekkel ezelőtt beolvasztotta a sóhivatalba.
Más pártok nem is említik programjaikban a fogyasztóvédelmet, pláne nem foglalkoznak vele.
A sóhivatal ügyintézője nem intéz semmit, csak aktatologat, mert nem rá tartozik, mert az adott esetre a vonatkozó jogszabály nem érvényes, mert csak.
Az utazási irodáknak van ugyan szakmai szervezete, de valamilyen rosszul értelmezett betyárbecsületből nem foglal állást a nyilvánvalóan etikátlan viselkedésű irodával szemben. Az nem érv, hogy az etikátlan iroda esetleg nem is a szövetség tagja; állást foglalni ettől lehet.
cmx85s 2019.02.02. 20:07:46
A jó utazási irodák programjai hetekre, hónapokra előre betelnek, pótbuszt állítanak be, vagy a következő időpontra lehet jelentkezni.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.02.03. 09:41:57
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.02.03. 09:43:34
juhaszvik 2019.02.03. 09:58:42
Az úti tippet köszönöm, jól hangzik, felírom a listámra.
ekat 2019.02.03. 10:34:30
Ha az ember nem akar fapadossal repülni, és normál szállodá(k)ba akar menni, nem egyszer olcsóbb az utazási iroda. Bár lehet, hogy csak a német. :D Gondolom ők még kedvezőbb feltételekkel tudnak repülőjegyet / szállodai férőhelyet lekötni.
ekat 2019.02.03. 10:39:58
www.mavnosztalgia.hu/hu/programs/show/929
élhetetlen 2019.02.03. 13:37:23
élhetetlen 2019.02.03. 13:41:44
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.02.03. 15:23:00
élhetetlen 2019.02.03. 15:48:37
juhaszvik 2019.02.03. 16:51:08
@ekat: nekem semmi bajom a fapadossal, a normális szállás nálam a különfürdőt jelenti szóval nincsenek nagy igényeim, 10-12e/fő/éjszakás szállásokkal teljesen jól elvagyok. Ráadásul iroda is felültet fapadosra, annyi különbséggel, hogy azt nem te döntöd el.
élhetetlen 2019.02.03. 17:18:10
moonclown 2019.02.03. 18:47:28
juhaszvik 2019.02.03. 19:53:08
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2019.02.03. 20:11:59
Quuuziii 2019.02.03. 21:03:18
Ahoj- 2019.02.04. 00:09:08
Ott a harmaneci vonal, vagy Telgárt - Dedinky vonal (itt még az alagút fel is szerpentinezik a hegy gyomrában) esetleg a Tátrai vasút. Edelényben meg valamennyi vonal vadregényes
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.02.04. 01:23:16
ekat 2019.02.04. 08:44:56
A fapadost amúgy én sem alapból zárom ki, csak ha hangáros indítás van :), vagy pár(kevés)órásnál hosszabb utakra.
ekat 2019.02.04. 08:57:03
Igen, én is mindig ezt csináltam anno szervezett utakon. (Sokat mentem, mert egy rokon utazási irodában dolgozott, és iszonyatjó árakat kaptunk, ha kellett egyáltalán fizetni. :D)
Csak a németnél az lepett meg, hogy noha kirepülős-buszos-átrepülős-buszos út volt (USA), csak menetközben voltak benne csoportos programok, a nagyvárosokban viszont üres napok. De gyakorlatilag nekem ez volt benne a plusz, amiért foglaltam. Csak egy helikopterezésre fizettünk be, mert azt nem tudtam volna a busz érkezéséhez / indulásához igazodva leszervezni, amúgy meg teljesen mást, és nekünk érdekesebbeket láttunk / csináltunk, mint a csoport a fakultatív programokon.
Tomanovics Gergely · http://tomanovicsgergely.blog.hu 2019.02.04. 11:54:43
FDToth 2019.02.04. 14:03:30
2. bónuszbrigád meghansolók féejetősek. nem arról szól ez h most sgetítünk szegény fogyazstókon é solcsóbban adunk ezt-azt. meg kell érteni h ők is profitorinetált vállalat, nem a szép szemünk miatt híretnek ígyúgy, hanme csak és kiárólag a jsaá térdekükből, ami tök logkus, aki hüyle, azt behúzzák
3. midnig meg kell nézni, kinek közvetít a bb. mert a bb hiába közvetítő, nem nagyon segít már utána ha probléma van, mossák kezeiket
4. fogyasztóvédelem nulla (tényleg arr aképesek h visszaírják h mit nem csinálhatnka és h menj bróságra). ehhez nem kellene hivatalt fenntartni, elég egy sablon levél és ezt mailen küldözgetni, eg yemberes munka.
5. békéltető hansoló, hibáa hoz jankást, a cégek szarnak bele, mert tudják h monsuk egy 7-8 ezer fotinot sútrt ugy sem perelik be őket. Mert hibáa a per, ha a bíróság nem 100%-ban ad gazat, akkor jóval több rámegy, mint a 8eFt visszatérítése.
Amíg magyarorságon a fogyazstókat senki sem képvislei éremben (persez van jó pár tabncásadó - gvti - de őkj is no occmment kategória, kb papapajok), addig a forgalmazók (jogiu éreztlemben) kihazsnáják ezt. olyan mint Vajna volt anno
Navarone 2019.02.04. 14:49:15
Hagyjuk már ezt a marhaságot, hogy "minekmegyutazásiirodával". Nem ez a téma, hogy azzal menjen vagy ne. Én is kényelmesebbnek tartottam a szüleimet befizetni egy törökországi nyaralásra, minthogy én szenvedjek órákat a megfelelő hotel megtalálásával, szobafoglalás, repülőjegy, programok, stb stb.
Legyetek szívesek a posztra reagálni, ne az utazási irodába akadjatok bele!
Egyébként a panasz jogos, ha a az utazás fő attrakciója a vasút, azt nem lehet busszal pótolni.
juhaszvik 2019.02.04. 15:48:07
arról írtam, hogy (szerintem) lustaságból választják az emberek az irodákat, és a te kommentedből is ez derül ki.
ptspts 2019.02.04. 18:42:19
1. Az ADUTOURS e-mailt küld (majd telefonál) az összes utasnak, mihelyst a tudomására jut, hogy a hegyi vonat az utazás napján nem közlekedik. A sofőr a buszon még indulás előtt bemondja, hogy a hegyi vonat nem közlekedik, és aki emiatt nem akar aznap utazni, annak a helyszínen, készpénzben visszaadja a befizetett összeget.
2. Egyértelmű, előzetes, írásos kommunikáció arról, hogy honnan indul a busz, a weboldalon is frissítve. A busznak ugyanoda érkezik, ahonnan indult. (Ha csak 10 perc gyalogtávolságnál messzebb tud a busz érkezni, de taxival oda lehet menni, akkor a az utazási iroda fizet taxit az utasoknak.)
3. Egyértelmű, írásos kommunikáció az összes költségről (mennyit kell előre fizetni, mennyit kell a helyszíneken fizetni). Ezt az infót honlapon is frissíteni. (Lehet, hogy ezt az ADUTOURS már most is megtette.)
4. Az ADUTOURS a plusz költségeken nem nyerészkedik: ha olcsóbban kapja meg a belépőt vagy a vonatjegyet a meghirdetettnél, akkor az utasoktól csak kevesebb pénzt kér.
Quuuziii 2019.02.04. 20:31:48
ptspts 2019.02.04. 21:31:28
Quuuziii 2019.02.04. 22:00:11
ptspts 2019.02.04. 22:24:24
> a buszbérlés díja is csak x ft, mégis x+y ft-ot szednek be
Ez számomra nem baj, sosem írtam az ellenkezőjét.
> Az idegenvezető fizetése is csak x ft, mégis x+y ft-ot szednek be.
Ez számomra nem baj, sosem írtam az ellenkezőjét.
> De az ADUTOURS-al nem is ez volt a gond, hanem gyakorlatilag minden más.
A posztoló ezt a gondot is megemlíti (10 EUR-t kértek vonatjegyre, ami csak 6 EUR-ba kerül).
Bízom benne, hogy álláspontom eddig is érthető volt, és továbbra is érthető marad számodra és a többi Homár-olvasó számára is.
1. Szerinted kifogásolható, ha egy szolgáltató hazudik?
2. Szerinted kifogásolható, ha egy szolgáltató hazudik úgy, hogy azt állítja, hogy valamivel x+y költsége van, de valójában csak x költsége volt?
3. Szerinted az ADUTOURS csinált olyat, hogy azt állította, hogy a vonatjeggyel 10 EUR költsége van, de valójában csak 6 EUR költsége volt?
Quuuziii 2019.02.05. 08:33:32
Ustim 2019.02.05. 09:12:31
juhaszvik 2019.02.05. 09:52:58
Quuuziii 2019.02.05. 10:07:12
juhaszvik 2019.02.05. 10:16:09
Kotit 2019.02.05. 10:30:54
Így van, nagyon jól/röviden összefoglaltad.
1. A bónuszbrigád szar lett.
2. Az utazási irodák szerintem is kihagyandók, NAGYON KEVÉS kivétellel.
3. Nagyon nem mindegy, hogy a 6 eurós jegyet az iroda kedvezményesen 4-ért kapja (nagy tételben) és 6-ért adja, vagy 6-ért kapja és 10-ért adja. Az utóbbira is lehet azt mondani, hogy ennyibe kerül, hogy megveszi helyetted, akinek megéri, nosza.
És ugyanez a kérdés (kicsit nagyobb tételben) a szállással is: kedvezményesen kapja és abból van haszna, hogy nekem listaáron adja, vagy az iroda is listaáron kapja és nekem drágábban adja. Csak itt már több 100 euró a különbség...
Kotit 2019.02.05. 10:44:36
www.bollatravel.hu/elmenyvonatozas_semmeringen
azt írják, hogy 4 euró a jegy...
Kotit 2019.02.05. 10:51:08
Na, erre való a homár. És fontosch, hogy legyenek olyanok is, akik csak UTÓLAG találnak ide...
Quuuziii 2019.02.05. 10:52:07
juhaszvik 2019.02.05. 10:53:17
ráadásul az tudja, hogy mikor éri meg az iroda, aki valamennyire képben van, de ugye nem ők adják a törzsközönséget...
juhaszvik 2019.02.05. 10:55:00
66%-ot?
Quuuziii 2019.02.05. 10:58:44
ptspts 2019.02.05. 11:29:12
> felháborodsz azon hogy egy sör 300 ft, mikor a boltban csak 220?
Egyáltalán nem. Remélem, ez világos volt és marad is számodra és a többi Homár-olvasónak is az az eddigi hozzászólásaim alapján.
Quuuziii 2019.02.05. 12:30:30
ptspts 2019.02.05. 14:04:08
Quuuziii 2019.02.05. 14:20:42
Quuuziii 2019.02.05. 15:31:58
"4. Az ADUTOURS a plusz költségeken nem nyerészkedik: ha olcsóbban kapja meg a belépőt vagy a vonatjegyet a meghirdetettnél, akkor az utasoktól csak kevesebb pénzt kér."
Szóval ha a kocsma holnaptól nem 180-ért kapja a sört, hanem csak 120-ért, akkor kutya kötelessége neki is olcsóbban adni.
Ezt írtad. Vagy nálad a szavak mást jelentenek mint más embereknél? Az sem baj, csak nem árt tisztázni a jelentésüket, hogy ugyanazt értsük alattuk!
bounty112 2019.02.05. 15:40:16
"A boszniai piramisok magyar emlékei - Bosznia-Hercegovina. Leírás
Tudta, hogy a nemrég feltárt piramis gyomrában ősmagyar rovásírással írt emlékeket találtak? Személyesen élhetik át a legősibb emlékeken keresztül őseink életét, szokásait, hitvilágukat…"
2019.02.05. 15:53:05
Kinek mi a jó, én mondjuk nem szeretem az ilyen hasonlatokat, mert sok esetben meg pont hogy az utazási irodás utazás a kényelmetlenebb és nyújt kevesebbet. Bizonyos fajta meg utazásokra nekem kellene fizetniük, hogy végigszenvedjem.
ptspts 2019.02.05. 16:07:29
> ha a kocsma holnaptól nem 180-ért kapja a sört, hanem csak 120-ért, akkor kutya kötelessége neki is olcsóbban adni.
Ezzel nem értek egyet: szerintem jó úgy, hogy a kocsma annyiért adja a sört és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat, amennyiért akarja. Ha viszont tételes számlát ad, melyben van pl. ,,felszolgálási díj'' (tetszőlegesen magas) és ,,mosogatási díj'' (tetszőlegesen magas) is, meg egy olyan tétel, hogy ,,sör a szemben levő SPAR-ból'', akkor elvárom, hogy a ,,sör a szemben levő SPAR-ból'' olyan áron szerepeljen, amelyen ott tényleg meg lehetett kapni az utóbbi 1 hónapban.
Hasonlóan, ha ,,vonatjegy''-ért kér el az utazási iroda 10 EUR-t a helyszínen, akkor elvárom, hogy a helyszínen kapható legolcsóbb vonatjegyet vegye, csak annyit kérjen, amennyibe neki is kerül, és a teljes elkért összeget vonatjegyre költse. Ha viszont ,,vonatjegy és vonatjegyvásárlás''-ért kéri el 10 EUR-t, akkor mindegy nekem, mennyiért veszi a vonatjegyet.
Számomra nem életszerű, hogy egy utazási iroda ,,vonatjegy és vonatjegyvásárlás''-ért kér el 10 EUR-t a helyszínen. Számomra az az életszerű, hogy az összes szolgáltatási és közvetítési díjat (benne a vonatjegyvásárlás díját) egyben előre elkéri, és a helyszínen csak a ténylegesen felmerülő költségekre (pl. ,,vonatjegy'') szed be pénzt, és csak annyit, amennyi számlával igazolhatóan felmerül.
2019.02.05. 16:08:18
Olvastam a vitátokat, és nem, ő nem ezt mondta. Pont az a baja, hogy itt félrevezetés van, mint ha nem továbbértékrsítés lenne, hanem úgy kommunikálják, mint ha az utazási iroda szolgáltatásától független költségelem lenne kerülne 10 euroba, miközben a valóságban csak 6-ba.
Ha már kocsmás hasonlatok, ez olyan, mint ha a kocsmában ki lenne írva, hogy ha üveges sört elviszel, akkor ki kell fizetned az 50 Ft-os betétdíjat, miközben a betétdíja a sörösüvegeknek 25 Ft. A korrekt ez esetben az lenne, ha kiírnak, hogy elvitelre a sör +50 Ft
Quuuziii 2019.02.05. 16:20:36
Quuuziii 2019.02.05. 16:34:13
2019.02.05. 18:18:56
A szöveget tudni kell értelmezni, kontextusba helyezni. Lehet, hogy félreérthető volt, amit írt, de utána kérésedre kifejtette, te meg azóta is ragaszkodsz ahhoz a verzióhoz, amit a szájába adsz. Nem, nem az volt a baja, hogy egy szolgáltatásra árrést tesznek.
2019.02.05. 18:29:33
Egyébként a leginkább hasonló példa amit nagyon sok szerelő-vállalkozó elkövet, és nem is értek egyet vele:
Adott mondjuk egy zuhanykabin. A legolcsóbb boltban kerül mondjuk 90 ezerbe, ha az utcáról érkezel. A mesterember meg megveszi ott, ahol 100 ezer, kap rá 20% kedvezményt, tehát 80 ezerért, majd a munkadíjon felül kifizetteti veled 100 ezerért. Na ezt nevezem én inkorrektnek. Mert hirdethette volna úgy is, hogy mondjuk 120-ért megveszi, beépíti, siman beleépíthette volna a munkadíjába az általa kiharcolt kedvezményt, de nem ezt tette, aláígért munkadíjban a konkurenciának, majd valójaban máshol beszedte a különbözetet vagy akár többet.
Érted, a kocsmában sem érdekel mennyiért szerezte be a sört, nem is kell feltüntetnie. De behazudni, hogy 50 Ft a betétdíj, az inkorrekt.
Quuuziii 2019.02.05. 19:08:31
2019.02.06. 07:43:08
Reménytelen, már ő is elmagyarázta többször, én is...
Quuuziii 2019.02.06. 07:47:21
Quuuziii 2019.02.06. 15:20:41
encir 2019.02.06. 16:31:40
Balfredo Alfredo 2019.02.06. 19:47:14
Pénzügyi részek:
Az iroda tájékoztatása szerint az utazás fő attrakciója a hegyi vasutazás. Ennek fényében az ügyfelek joggal gondolhatják, hogy a vonatjegy ára is benne van, nem pedig külön fizetendő vagy fakultatív programról beszélünk.
(Mielőtt azzal jösz, hogy 'dehát a 8000 Ft részvételi díj gyanúsan alacsony' emlékeztetlek, hogy utazási irodához pont azért fordul valaki, mert nincs ideje vagy türelme utánajárni áraknak meg költségeknek.)
Ha a vonatjegyre külön pénzt szednek, akkor illik e tényt és az összeget _feltünő helyen_ és _nagybetűkkel_ feltüntetni, nem pedig a szerződés apróbetűs részében megemlíteni.
(Az, hogy egy utazási iroda külföldi utazáskor bizonyos díjakat valutában szed be a helyszínen, az árfolyamingadozás miatt, elsőre logikusnak tűnhet. Közelebbről megnézve külföldi utazáskor üzemanyagköltségtől kezdve többféle tétel is van, amit valutában kell fizetni, de mégis előre és forintban kérik az utasoktól a befizetését.)
Szerepel még a posztban egy regisztrációs díj nevű valami, amit szintén a buszon szedtek be. Ezt egyrészt nem említették előre, másrészt nem tudni, hogy mi. Legfeljebb tippelhetjük, hogy az idegenvezető saját zsebre dolgozott.
Nem pénzügyi részek (amikről valahogy megfeledkeztél és a 10€ összeget akarod tematizálni helyette):
Az idegenvezető nem beszélte a célország nevét.
Sem az iroda, sem az idegenvezető nem tudott arról, hogy a céldátumkor az utazás fő attrakcióját jelentő vonat - előre tervezett és közzétett módon és okból - pont nem jár. Vagy nagyon is jól tudták és mégis elindultak az utasokkal?
Az idegenvezetőnél nem volt semmilyen, írásos panasz felvételére szolgáló nyomtatvány vagy legalább egy arra alkalmas üres lap.
Hercehurca amiatt, hogy honnan indul meg hova érkezik a busz. Egy koncert miatt, amely koncert szintén jó előre be lett harangozva.
Az utasok ittassággal vádolása.
Nem értem, hogy lehet egy utazási iroda ilyen viselkedésében bármi pozitívumot találni.
2019.02.07. 07:58:57
Ok, akkor még egyszer utoljára, röviden:
Nem, nem az a baj, hogy rátesznek árrést a vonatjegyre. Hanem az a baj, hogy úgy adják elő, mint ha az az ár lenne a vonatjegy ára, amit az ügyfél a vasúttársaságnak fizet ki. Lásd, sörösüveg betétdíjas példám. Ennél egyszerűbben nem tudom, én háromszor, ő vagy 5-ször próbálta megértetni veled, de te csak ugyanazt a nótát fújod write-only üzemmódban. Éa ezek után még van pofád arról ugatni, hogy nem szólok érdemben hozzá.
2019.02.07. 08:00:34
Nay rátapintottál a lényegre, ha közvetített szolgáltatás lenne, akkor az benne lenne az árban, hiszen számlát/nyugtát kellene adniuk. De ezt külön kérték, zsebbe, és úgy tettek, mint ha az a jegy ára lenne, a különbözetet meg eltették. Ez sehogy sem korrekt.
2019.02.07. 08:02:45
De ő nem védi általában csak a 10 eurós problémát nem akarja megérteni, hogy az a része miért nem volt korrekt. Mert bizony az sem volt korrekt, a sórös példaval meg bebizonyította, hogy nem érti.
Quuuziii 2019.02.08. 21:17:10
Balfredo Alfredo 2019.02.12. 17:59:38
A 10€ összeg is egy problémás dolog.
A konkrét ügy részleteit nem mindenben ismerjük.
Általánosságban ezt lehet mondani:
Utaztatás, mint szolgáltatás esetében alapban nem kifogásolható az, hogy a szolgáltató a költségek egy részét valutában kéri. Pld. az árfolyamingadozásból adódó veszteség csökkentésére. Pld. fakultativ programokra, amiken mem minden utazó vesz részt.
Az mindenképpen elvárható, hogy a valutában felmerülő költségekről előre, egyértelműen és részletesen tájékoztassa a szolgáltató az érdeklődőket, köztük a leendő ügyfeleit: milyen pénznemben, mekkora összeget, milyen címen és az utazás megkezdése előtt vagy majd menetközben kell fizetni.
Az ördög mindig a részletekben van, ezért a "milyen címen?" pontos megadása abszolút fontos.
Ha valamilyen közvetített szolgáltatásért kell valutában fizetni, akkor az összeg pontosan annyi kell legyen, mint a közvetített szolgáltatás díja. A konkrét esetben annyi, mint a vonatjegy ára.
Ha viszont a díj nem csak a közvetett szolgáltatást tartalmazza, hanem az eredeti szolgáltató valamilyen tevékenységének ellenértékét is, akkor lehet az összeg magasabb, mint a közvetett szolgáltatás díja. Ha a konkrét esetben úgy szedték be a pénzt, hogy a vonatjegy ára mellett valamilyen szervezési költséget vagy hasonlót is tartalmaz, akkor jogos többet elkérni, mint a jegy ára. (azon persze lehet vitakozni, hogy a plusz költség a közvetített szolgáltatás díjához képest mekkora meg miért közelíti annak a 100 %-át, de önmagában a plusz költséget nem tartom elítélendőnek)
Ha van világos és egyértelmű tájékoztatás, akkor az érdeklődők ennek ismeretében, kellő megfontolás után eldönthetik, hogy adott feltételekkel igénybe veszik-e a szolgáltatást vagy sem. A posztban leírtakból úgy tűnik, hogy pont a korrekt tájékoztatás hiányzott.
Quuuziii 2019.02.12. 18:38:11
cickany0220 2019.02.12. 21:13:02
Elvartam volna, hogy visszafizessek az ut aranak legalabb felet.. Mivel ketten voltunk, ez a visszafizetett osszeg talan fedezte volna az uzemanyagkoltseget egy autos kirandulasnak a vonatozas helyett. Az adutours egy amator ceg.
Balfredo Alfredo 2019.02.13. 19:19:00
Vagy nagyon is profi. Csak épp nem az ügyfelek javára :-((
Mi van ha előre tudták, hogy aznap nem jár a vonat? Miért küldtek németül nem beszélő idegenvezető, ha nem pont ezért? Miért rázták le a panaszokat azzal, hogy az utasok ittasak voltak?
Mindaz, ami történt lehet véletlen egybeesés de egy jól megtervezett pénzlenyúlás is.
borscsabaimre 2019.02.18. 08:51:55
Balfredo Alfredo 2019.02.23. 17:50:40
www.nlcafe.hu/utazas/20190215/situra-busz-botrany-roman-buszok-sofor-utazasi-iroda/
Az iroda gerinctelen hozzáállását jelzi, hogy a buszt biztosító alvállalkozóra hivatkozik. Ki a fenét érdekel ez? Az utazáson résztvevők az utatási irodával kötöttek szerződést, nem pedig annak üzleti partenereivel.