A világ legbiztonságosabb autóinak listáit általában nem a járművek megbízható működése, hanem a töréstesztek eredményei illetve mostanában egyre inkább a balesetelkerülő-rendszerek hatékonysági vizsgálatai alapján állítják össze. Ettől függetlenül persze egy ezeken a rangsorokon rendre előkelő helyen található márkától az ember biztosan nem számít arra, hogy egyszer csak váratlanul kigyullad az egész a francba. Az esetre rákérdezünk a Volvónál.
KIÉGETT EGY VOLVO S 80
2018.10.06.-án kigyulladt álló helyzetben a Volvo S80 típusú 2009 gyártmányú gépkocsink.
Bevásárlásból értünk haza, hozzáteszem egy pláza mélygarázsában álltunk a gyulladás előtt egy órával. Szóval hazaértünk, az autónak különös hangja nem volt, nem írt ki semmi hibaüzenetet. Ami a legborzasztóbb, hogy akkor szállt ki belőle édesanyám, párom, a két éves kisfiam, a tíz éves lányom és jómagam. Kipakoltunk a csomagtartóból. Bementünk a házba, leültünk vacsorázni. Ez összesen 10-15 perc volt. Rögtön megcsapta az orrom az égett műanyag szag. Azt gondoltam, hogy a telefontöltő ezért gyorsan kihúztam. Édesanyám kinézett az ablakon és elkiáltotta magát hogy ég az autó. A párommal azonnal el kezdtük oltani a tüzet, majd szaladtak a szomszédok, közben értesítették a tűzoltókat mivel nagyon közel álltunk a házhoz félő volt, hogy a fából készült festett gerendás terasz rögtön lángra kap. Édesanyám megfogta a gyerekeket és átrohant velük a szomszédba. Az egész család sokkot kapott. A gyerekek a történtek óta nagyon félnek, a kicsit alig lehet beültetni az eset óta bármilyen autóba, pedig addig ki sem akart szállni annyira szerette a Volvót.
A tüzet nagyon nehezen sikerült megfékeznünk mielőtt az utastér lángba borult volna, de a motortér teljesen kiégett. A tűzoltók egyértelműen azt mondták, hogy elektromos zárlat okozta a tüzet. Az imádott S 80 amiért annyit dolgoztunk amit azért választottunk mert a” legbiztonságosabb autó,,ez él a köztudatban, amit annyira szerettünk, megsemmisült egy óra alatt. Ez a Volvo egy kifogástalan, karbantartott, hivatalos magyar márka független autószervizben szervízelt szinte új állapotú autó volt. Annyira vigyáztunk rá hogy rossz időben, télen ki sem hoztuk a garázsból.
A következő napokban egyre több helyen próbáltunk segítséget kérni, hogy mit tegyünk. Mindenki azt javasolta, hogy mindenképp forduljunk a Volvo Magyarországi képviseletéhez. Ez meg is történt.
Felhívtak minket néhány nap múlva. Elmondták, hogy mennyire sajnálják a dolgot mindenben segíteni fognak, és ha nem volt utólagos átalakítás az autón megtérítik a kárunkat. Külön megköszönték, hogy nem reklámozzuk az esetet a médiában, hanem nekik szóltunk csak. Mondtuk, hogy nem is ez a célunk. Segítsenek nekünk, hisz ez hatalmas veszteség nekünk. Közöltük, hogy mindenben együtt működünk, hogy ne történhessen senkivel ilyen többé.
Október 30.-ra kellett elszállítanunk a kiégett autót (saját erőből) a Budapest Váci úton található Volvo Galériába. Ekkorra tudtak hívni egy tűzesetekre specializálódott szakértőt. Így is tettünk. Ott volt a megbeszélt időpontban a kocsi. Mikor megérkeztünk már senki nem voltak olyan kedves és segítőkész, mint a telefonba. A szakértő megállapította, hogy semmiféle utólagos átalakítás nem történt az autón, aztán kalapáccsal, feszítő vassal, vésővel hozzákezdett az autó szétveréséhez, több segítőjével együtt. Még a megmaradt alkatrészeket is darabokra törve, szétzúzva, szétdobálva próbálta kideríteni a tűz okát. Majd mikor teljesen eltüntette az árulkodó bizonyítékokat melyek egyértelműen elektromos zárlatra utaltak a generátorból, annyit mondott "nem találja a tűz okát". Ott megsemmisítettek minden bizonyítékot. Ez egy megrendezett szerepjáték volt, egyértelmű. Onnantól kezdve elnézést a kifejezésért, de cinikus, bunkó stílusra váltva kijelentették, hogy nem a Volvo hibája az eset. Elküldtek minket a szétvert kocsinkkal együtt.
Egy héttel később email-be megjött, hogy a szakértő nem találta a tűz okát azt közölték csak velünk, hogy mi nem okozhatta a tüzet, amit én is tudnék sorolni vagy százat. De azt nem mondták, meg hogy mi okozta. Több gépkocsijavítással foglalkozó szakember is azt mondta, hogy ez nem szakvélemény. Ráadásul azt is mondták, hogy húsz éve nem volt tűz a Volvónál. Ennek ellenére több esetet is találtunk az interneten.
Az eset óta felvettük a kapcsolatot a Svéd központtal is. Állítólag kivizsgálták az ügyet (két nap alatt), és mindent rendben találtak. Aztán írtuk nekik, hogy akkor mondják már el nekünk a tűz keletkezésének okát, arra a mai napig sem ők sem a magyar képviselet nem tudott válaszolni... annyit írnak folyamatosan hogy nem gyári alkatrész okozhatta a tüzet ezért nem az ő felelősségük... ezt ismét nem értem... 2018.10.30.-án amikor bekérték az autót kivizsgálásra az volt a legelső hogy átnézte a a volvo cég szakértője megállapította hogy teljesen gyári benne minden, nem történt utólagos beépítés sem semmilyen átalakítás, akkor hogy nem lehet gyári alkatrész hibája?
Mikor harmadjára sem kaptunk választ erre az egyszerű és logikus kérdésre megkértük őket, hogy akkor adják át nekünk a "szakértői" vizsgálat alatt készült jegyzőkönyvet, fotókat és kérnénk (mivel a vizsgálat előtt semmiféle papírt nem írattak alá velünk azzal kapcsolatban hogy beleegyezünk abba hogy szétverjék darabokra a kocsit) állítsák vissza az autónak azt az állapotát ahogy odavittük a megbeszélt időpontra. Ezekre nem is reagáltak. Nem volt nekünk elég a sokk, az autó elvesztése nem beszélve a számunkra hatalmas anyagi kárról, még át is vert minket mindenki.
Azt is mondták többen hogy mert nem volt garanciás az autó…ez számomra megint érthetetlen hiszen sehol nem olvasható a Volvo használati útmutatójában sem sehol, hogy vigyázz az autó garancia lejárta után gyulladásra hajlamos…a másik védekezési felületük az (utoljára nem Volvo szervizben lett szervizelve) mondatuk…utána jártam ennek is…még garancia ideje alatt kötelezhetnek saját szervizre a lejárat után legfeljebb ajánlhatnak szervizet. Mi Magyarországon bejegyzett, hivatalos szervizbe vittük az autót mindig. A bezárt Debreceni Volvo szerviz anno ott dolgozó szerelői javították a kocsit, csak már a szerviz neve nem Volvo volt…
Tudomásunk van arról is hogy a 2006 juniusa után gyártott 2007-es modellévű dizel motorral szerelt 1500 db gépkocsit visszahívtak mert elektromos zárlat, ívkisülés, extrém esetben tűz is keletkezhet az autóban a volvo cég szerint. A miénk 2009 évjáratú. Ezenkívül 2015-2016-os modellévű gépkocsikat szintén visszahívják üzemanyagcső repedés miatt. Szintén tűzveszélyes
Azért írtam ezt a levelet,hogy lássák a jelenlegi és jövőbeli Volvo tulajdonosok hogy hogyan bánik ez a óriás milliárdos cég a kis emberekkel akik megbíznak a sok megtévesztő reklámjaikban amelyekben azt sugallják milyen fontos a vásárlóik biztonsága. Egyedül ez extra profit érdekli őket semmi más.
SH
Íme tanácsadóink véleménye az ügyről:
Kedves Homár olvasó!
1. A hibás termék gyártója a törvény rendelkezései alapján termékfelelősséggel tartozik a termékkárért.
Termékkárnak tekinthető valakinek a hibás termék által okozott halála, testi sérülése vagy egészségkárosodása miatt bekövetkezett kár és a hibás termék által más dolgokban okozott, a kár bekövetkeztekor ötszáz eurónak a Magyar Nemzeti Bank hivatalos devizaárfolyama szerinti forintösszegénél nagyobb összegű kár, ha a károsodott dolog szokásos rendeltetése szerint magánhasználat vagy magánfogyasztás tárgya, és azt a károsult is rendszerint ilyen célra használta.
A termék akkor hibás, ha nem nyújtja azt a biztonságot, amely általában elvárható, figyelemmel különösen a termék rendeltetésére, ésszerűen várható használatára, a termékkel kapcsolatos tájékoztatásra, a termék forgalomba hozatalának időpontjára, a tudomány és a technika állására.
A termék hibáját a károsultnak kell bizonyítania.
A károsult kártérítési igényét hároméves határidő alatt érvényesítheti, amely határidő akkor kezdődik, amikor a károsult tudomást szerzett vagy tudomást szerezhetett volna a kárról, a termék hibájáról és a gyártó személyéről. E mellett pedig a gyártót a termékkárért a felelőssége az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított tíz évig terheli.
A gyártó tehát nem a teljes bekövetkezett kár megtérítésére köteles, ennél a törvény a felelőssége körét szűkebben határozza meg. A gyártó felelőssége ennek alapján nem terjed ki a gépkocsiban bekövetkezett kár megtérítésére.
2. A gyártó felelősségén túl az ügyben vizsgálandó körülmény lehet, hogy más vállalkozás felelőssége adott esetben megállapítható-e.
Ehhez elsősorban a tűzeset okának pontos meghatározása szükséges egy erre irányuló szakértői vélemény alapján. Ha a szakértő meg tudja állapítani a tűz okát és az pl. egy szakszerűtlenül elvégzett javítás, akkor a javítást végző cég kártérítési felelőssége merül fel. Ebben az esetben már a gazdasági társaság a szerződésszegéssel okozott kártérítés szabályai alapján tartozna felelősséggel, amelynek körében a gépkocsiban bekövetkezett értékcsökkenés is igényként érvényesíthető lenne.
3. A levél nem tesz említést arról, hogy a gépkocsira kötöttek-e casco biztosítást. Ha igen, akkor a biztosító helytállási kötelezettsége is felmerül a biztosítási kötvény, illetve az üzletszabályzatban meghatározott feltételek mellett.
Felhasznált jogszabályok: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
Lengyelpiac Hu 2019.02.20. 15:48:14
Amúgy ájemdöförszt... :-)
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.02.20. 15:54:56
Enyhén szólva túl van dramatizálva a dolog.
"Külön megköszönték, hogy nem reklámozzuk az esetet a médiában, hanem nekik szóltunk csak."
Ez egész biztosan így volt. :-D
"Elmondták, hogy mennyire sajnálják a dolgot mindenben segíteni fognak, és ha nem volt utólagos átalakítás az autón megtérítik a kárunkat."
Aha... Ezt így látatlanban elsőre megígérték. Szintén kételkedek.
"mikor teljesen eltüntette az árulkodó bizonyítékokat melyek egyértelműen elektromos zárlatra utaltak a generátorból"
Hát persze, egyértelműen. Majd a laikus megmondja.
"Ez egy megrendezett szerepjáték volt, egyértelmű."
Nem kétséges. A szíriuszi reptiliánok állnak a háttérben. De lehet, hogy maga Soros György.
"Több gépkocsijavítással foglalkozó szakember is azt mondta, hogy ez nem szakvélemény. Ráadásul azt is mondták, hogy húsz éve nem volt tűz a Volvónál. Ennek ellenére több esetet is találtunk az interneten."
Nem értem. Az ügy szempontjából miért releváns, hogy pár autószerelő miket hordott össze?
"Azt is mondták többen hogy mert nem volt garanciás az autó…ez számomra megint érthetetlen"
Nem igazán tiszta, mi ezen az érthetetlen. Onnantól fogva, hogy nem garanciális a kocsi, a Volvónak semmi köze hozzá, ha meghibásodik. Még ha első tulajként végig márkaszervizbe hordták volna, akkor esetleg lenne valami minimális esélye méltányosságnak, vagy hogy legalább anyagárban megjavítják (jó eséllyel az se lenne gazdaságos). A Volvónak az ügyben nincs semmiféle kötelezettsége, szóval azt se értem igazán, milyen alapon követelik, hogy a Volvo mondja meg a tűz okát. A posztoló totál fordítva ül a lovon.
A posztoló kocsiját nem érintő visszahívásokkal szintén nem értem, mit akar.
Terézágyú 2019.02.20. 16:14:53
chili wili 2019.02.20. 16:33:40
Ez nem teljesen igaz, mert minden biztonsági szabvány előírja, hogy - elsősorban az elektromos - termékek meghibásodása soha nem vezethet veszélyhelyzethez. Ez garanciától független, szabványi előírás.
vizsla_barat 2019.02.20. 16:34:20
Terézágyú 2019.02.20. 16:42:03
Pószter má!!! Akármennyire is volt szerviccelve, mégiscsak egy 10 éves autó, az meg nem "új állapotú" és nem is "szinte új állapotú"... főleg, hogy gyerekek is voltak benne....
Szóval nagyot mondani könnyen megy neked is...
Terézágyú 2019.02.20. 16:43:38
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.02.20. 16:51:50
Ilyen esetben akkor lehetne valami keresnivalója, ha tucatjával gyulladnának ki a hasonló motorral szerelt S80-asok (ld. BMW F10 520d-k), és erre a gyár reagálna valamit.
chili wili 2019.02.20. 16:54:10
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.02.20. 17:26:17
KaTe 2019.02.20. 18:16:30
- Ennyire utálod a saját családod?
"Bementünk a házba, leültünk vacsorázni."
- Mit ettetek vacsira? Ezt kifelejtetted.
"Azt gondoltam, hogy a telefontöltő ezért gyorsan kihúztam. "
- Mivel vacsoráztatok, én kapásból arra gondoltam volna, hogy valaki fingott. Elvégre annyi káros műanyagkaját eszünk újabban.
"a telefontöltő ezért gyorsan kihúztam"
- Nálatok csak a telefontöltő megy áramról?
"Az egész család sokkot kapott."
- Micsoda dráma lehetett...
"a kicsit alig lehet beültetni az eset óta bármilyen autóba"
- Lehet többet kellene járni a gyerekekkel tűzoltós bemutatónapokra, vagy csak simán el kellene magyarázni nekik mi az a tűz és hogyan működik.
"megsemmisült egy óra alatt"
- most akkor a motortér, az utastér vagy az egész autó semmisült meg?
" Annyira vigyáztunk rá hogy rossz időben, télen ki sem hoztuk a garázsból
- És ez mióta véd az elektromos zárlattól? Gondolom lefekvés előtt a volvonak is adtatok egy nagy cuppanósat...
"Segítsenek nekünk, hisz ez hatalmas veszteség nekünk. "
- Egy családtag elvesztése mindig hatalmas veszteség...
"kellett elszállítanunk a kiégett autót (saját erőből) "
- Miért nem kértetek meg valakit?
"melyek egyértelműen elektromos zárlatra utaltak a generátorból, annyit mondott "nem találja a tűz okát"
- Most akkor egyértelmű, vagy sem? Kinek és miért egyértelmű? Mellesleg, hogy semmisítették meg? Beolvasztották a levert darabokat?
230e 2019.02.20. 18:51:51
Egyebekben meg tényleg érdekes, hogyha a márkakereskedés bekér egy 10 éves autót vizsgálatra, akkor miért nem képes valami normális szakvéleményt kiizzadni magából.
killerkaller 2019.02.20. 19:29:10
Sluck Ödön 2019.02.20. 19:29:58
FDToth 2019.02.20. 20:00:19
MrZed001 2019.02.20. 21:12:05
A tulaj helyében első dolgom lett volna az USA közlekedésfelügyeletnek jelenteni az esetet
www.carcomplaints.com/Volvo/S80/2009/
Ők ugyanis TÉNYLEG kivizsgálnak, és harapnak ha kell.
Elég megemlíteni Volvo nemzetközi központnak, hogy NHTSA-nak jelentve, kivizsgálás lesz ... és még a bokájukat is össze fogják f.sni.
Ugyanis NHTSA nem kekeckedik, akár egész típust visszahívathatja USA piacról. És azért az szép nagy médiavisszhang és pofon egy Volvo féle cég számára.
Itt EU-ban nincs mit ugrálni. Fogyivédelem és közlekedésfelügyelet itt = 0 (-100 ?).
Az NHTSA robbantotta a Dízelgate-et is, a csaló szoftverrel. Más típusoknál is rengeteg visszahívást eszközölt ki. Volt ahol 10 éves korú kocsiknak 1,5 milliós elem cseréjét írta elő kötelezőnek.
Amúgy egész USA az EU-n röhög: "Tudjuk EU-ban mennyire megbízhatóak és milyen precízen tudnak csaln... izé mérni."
Hogy mennyire nem ritka az égő Volvo, itt egy eset
www.carcomplaints.com/Volvo/XC90/2005/engine/car_burst_into_flames.shtml
XC90, leégette a garázst, és a benne álló másik kocsit is
Videó is van: youtu.be/bIyUNupf0Og
havrilla 2019.02.20. 21:52:02
Ez a mindenki azt tanácsolta kitételt sem értem. Ilyen esetben nem szomszédra kell hallgatni, hanem szakemberre. Jogászra , szakértőre. Vannak ilyen szakjogi irodák és egy előzetes tanácskérés a lehetőségekről nem kerül sokba. Nekik az üzlet a kártérítési ügyben van.
Egy esetet ismerek én is amikor leégett elektromos zárlat miatt az autó. A vizsgálat megállapította, hogy egy javításnál hegesztés megsértette egy kábelkorbács szigetelését, pedig eredetileg a gyártót akarták vétkesnek kihozni. Tehát nem kell mindjárt "tipus hibát" vagy gyártási hibát feltételezni egy autó esetéből. A panaszos szerint is azt az évfolyamot nem érte ilyen vád.
Sajnálom a károsultat, de azt hiszem jogilag könnyedén kivédi magát a gyártó és a forgalmazó is.
pancel 2019.02.20. 23:56:51
A másik fele a történetnek, hogy mennyiben mérvadó egy angol nyelvű autós panaszoldal ebben a történetben?
Ott is szubjektív történetek vannak, legtöbbször a másik fél reakciója nélkül.
A posztíró leírta, hogy egy márkafüggetlen szervizbe hordta, ahogy maga is írta: "A bezárt Debreceni Volvo szerviz anno ott dolgozó szerelői javították a kocsit, csak már a szerviz neve nem Volvo volt…", innen jöhet a kérdés: Mennyire voltak felszerszámozva, mennyire volt a szerviz alkalmas arra, hogy gyári minőségben javítsa az autót?
Mennyire volt korrektül szervizelve az autó?
Ezen sarokpontok mindegyike jótékony homályban lett felejtve a posztban.
Ne felejtsd el azt sem, hogy a márkafüggetlen szervizek nagy többsége utángyártott alkatrészekkel dolgozik.
És honnan tudja a posztoló laikusként, hogy a generátor fogott tüzet?
...ott nem nagyon van éghető anyag...
Valahogy arról sem volt szó, hogy dízel vagy a benzines autóról van szó, pedig az is kardinális kérdés az ügyben.
Mi van, ha valamelyik csapágy beállt, a botfülű user meg nem vette észre azt és saját tudatlanságával gyújtotta fel az autót?
Vagy tegyük fel, hogy "elfosta" magát a turbo kenés/csapágyazás, esetleg a szelepdekli alól folyó olaj folyt rá a kipufogóra és gyulladt be? Ez mind üzemszerű használatból eredő meghibásodás.
Olyan témában osztod az észt, amiben Te magad is laikus vagy.
Nem védem a Volvót, nekem is volt és volt vele problémám, de nem mindig a víz a hülye ha a kacsa nem tud úszni! ;)
Ha lett volna kis előrelátás benne és ragaszkodott a kárszakértőhöz, akkor mindenképp független, hatóságilag elismert szakértő a megoldás, nem az ellenérdekelt fél szakértője.
Utolsó mondatként pedig nem kell szkeptikusnak lenni, hogy bárki kiérezze a poszt drámai túlzásait, mintha legalábbis éhező velociraptorok kergették volna át a családot a városon... nehezen hihető egyik-másik része a sztorinak a színezések miatt.
Snagal 2019.02.21. 00:28:26
A hülyeségek (amiknek remélem a jelentős részét a poszter sem gondolta komolyan csak a szinjatekhoz kellett, hátha hozzá vág a Volvo egy új autót) meg kifejezetten fájnak.
A "szinte" új autó annyira volt új amennyire "szinte" 10 éves volt. A sztori elején még végig márkaszervizbe lett hordja, de végén arról is kiderül, hogy csak "szinte" - elarulom, attól még hogy a biszbasz autoszerviz bt-nél a volt volvo-s Józsi bácsi dolgozik attól még nem lesz márka szerviz. (Nem mintha sok márkaszervizben nem basznának át amivel csak lehet, de persze értem én ez fontos pillére lett volna a szindarabnak). Az hogy a Volvo visszahivott olyan évjáratot amihez a poszter autójának nincs köze nem tudom miért releváns infó. Ahogy az sem világos a poszter mikor lett tűzkár szakértő hogy megállapította hogy "elektromos zárlat a generátorbol" okozta a tüzet. Olyan elhanyagolhato infók meg teljesen hiányoznak, hogy volt-e biztosítás az autóra (Bár a poszt léte választ ad erre de ha már megtudtuk, hogy bevasarolni voltak vacsi előtt mialatt az autó parkoloban állt ez is igazán el fért volna). Vicces, hogy az emberek ekkora jelentőségét tulajdonítanak ennek a blognak, hogy azt hiszik majd ezzel jól megszopatjak a Volvo, de igazából csak az a 20-30 ember olvassa el akik után elmondjak hogy a poszter egy pöcs:)
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.02.21. 07:18:07
@MrZed001: A dízelgate-et kurvára nem az NHTSA robbantotta ki (egy közlekedésbiztonsági szervezetnek mi a tököm köze lenne a túlzott károsanyag-kibocsátáshoz?). De ettől még tényleg jó ötlet írni nekik. Megoldani nem fog semmit, de az NHTSA ügyfélszolgálatán legalább lesz egy jó napjuk, mikor ebédszünetben azon röhögnek, hogy valami hülye Magyarországról írt nekik.
juhaszvik 2019.02.21. 07:38:37
mondja a volvo S80 tulaj magáról. :)
igazából tök félreértem ezt az országot. ha a kis emberek is volvo-val járnak, akkor k*rvára minden rendben van, és az sem baj, ha néha egy-egy 10 éves autó odapörkölődik...
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.02.21. 08:12:23
chrisred 2019.02.21. 08:21:02
chrisred 2019.02.21. 08:25:28
SZIGMA 2019.02.21. 08:30:13
Rengeteg munka van abban, hogy a "HOMÁRPOWER"-ből "HOMÁR OVER" lett.
Muad\\\'Dib 2019.02.21. 08:34:15
Óóóó, persze. Az autógyárak természetesen nem szoktak kamuzgatni ilyen témákban:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/03/gyujtaskapcsolo_general_motors_botrany/
totalcar.hu/magazin/hirek/2018/12/27/nem_eleg_a_visszahivas_megbirsagoljak_a_bmw-t_a_kigyullado_autok_miatt/
totalcar.hu/magazin/hirek/2016/08/30/tizenot_eve_ismertek_a_takata_legzsakok_veszelyeit_az_autogyarak/
Neeeem, soha, neeeeem...
2019.02.21. 08:54:42
Marty Mcfly 2019.02.21. 09:01:56
te mekkora gyöker vagy?
Nancsibacsi 2019.02.21. 09:15:56
Másik oldalról ha egy jármű ennyire fontos, és jó állapotban van, meg sokáig meg akarjuk még tartani, nehezen pótolható, "egy élet munkája" - akkor kössön rá cascot a tulajdonos.
Viszont azt se szabad elfelejteni, hogy itt nem egy robotgépről, hanem autóról van szó. Ha egy gépjármű gyártási hiba miatt életveszélyes lehet, akkor teljesen tök mindegy hogy garanciális-e vagy sem - a gyártók visszahívást szoktak elrendelni. A Suzuki - amely nem prémium gyártó - is rendelt el 2010-ben visszahívást 1997-2002 között gyártott autókra, és ugyebár ez ingyenes, márkaszervízbeli alkatrész cserét jelentett, amelyet a gyártó ilyenkor lenyel. Vagyis mindenképpen érdemes lett volna kideríteni, hogy a tűzet mi okozta, és pl. az is fontos lett volna, hogy azon a területen a független szervíz végzett-e beavatkozást. Mert ha mondjuk csak olajat cseréltek, és a kábelkorbács lett zárlatos, akkor ez nemigen a szervíz sara... De ez már késő bánat - ez a hajó már elment.
felhőkergető 2019.02.21. 09:21:54
igaz, ez béjjemvé, és más okból gyulladnak ki:
totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/07/21/a_bmw_kiirta_hogy_engine_failure_es_mar_langolt_is/
totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/07/14/vegigneztem_ahogy_porra_eg_a_bmw-m/
totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/06/05/ismet_elpusztitotta_magat_egy_bmw_520d/
Terézágyú 2019.02.21. 09:22:49
"Az meg hogy sok hozzászóló a családi vacsora menüjét hiányolja, meg azon nevetgél, hogy egy tízéves autó nem új (mintha a tízéves autóknál már természetes lenne a spontán öngyulladás) ismételten bemutatja az igazi szívből jövő rosszindulatot"
...amelyet a pószter (a mindenkori) provokál ki, a nagyotmondásával, a történet lényegtelen részeinek felpuffasztásával, és a fontosabb tények elhallgatásával.
Általában ha a pószter annyit ír, hogy kigyulladt az autója, akkor mindenki sajnálná - de ezzel a sok szöveggel sikerül elérnie, hogy mégse...
2019.02.21. 09:23:20
drover(fanyul társa) 2019.02.21. 09:25:39
A téli szélvédő mosó szivárgott a fuvókákhoz menő cső hibája miatt, és a párolgó matéria lobbant be, a kipufogó leömlő oldalán. Egy ismerősnek a piros lámpánál gyulladt ki, az én és az ő esetében is világosan visszakövethető volt a tűz nyoma, mivel még idejében sikerült eloltani. Olvastam, hogy volt akinek a garázsban történt beállás után gyulladt ki. Nekem a motorháztető bánta, mg a tűzfal szigetelése. A bizonyos hiperáruházban vett kék színű téli szélvédő mosót a szerelőm simán meggyújtotta egy tálkában, demonstrálva a címkéjén lévő nagy piros láng jelentését. Szerintem nem szabadna árulni, nem csak hogy fokozottan tűzveszélyes, ahogy írják, hanem merénylet.
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.02.21. 09:30:19
Fiona Schultz 2019.02.21. 09:40:51
A Volvo egyértelműen átverte őket a saját szakértővel, így utólag persze lehet okoskodni, hogy a tulaj milyen naiv volt. Mindenesetre tanulságos.
A szervizről meg annyit, hogy évekig hordtam az újonnan vásárolt autómat márkaszervizbe, többször durván átvertek, mire elpártoltam tőlük.
Azért egy jó ügyvéddel érdemes lenne a posztolónak megvitatni a kérdést.
Egyébként autóvásárlás előtt állunk, a Volvo az egyik jelölt márka, de most csökkent egy nagyot a presztizse.
Christian Smith 2019.02.21. 09:41:05
Muad\\\'Dib 2019.02.21. 09:48:13
Mimimi? Én pont mostanában kaptam 13 éves kocsimra visszahívási papírt, lehetséges elektromos tűz okozta veszély miatt. Ingyenesen cserélik az érintett alkatrészt.
KaTe 2019.02.21. 09:49:12
@Marty Mcfly: Próbálok felnőni a posztolóhoz, szólj, ha szerinted is sikerült.
@nemorino: Engem nem győzött meg. A fél poszt ökörségről, hozzá nem értésről, feltételezésről és alap nélküli vádaskodásról szól, de egy képet már megerőltető lett volna feltölteni.
movhu 2019.02.21. 09:57:10
Kíváncsi lennék az autó előéletére. Mert nagyon nem mindegy, hogy te hoztad ki 2009-ben a szalonból vagy 5-6 évesen 60-80000 kilométerrel az órájában vetted meg mint frissen külföldről behozott autó, amivel Günter a német pap járt át a szomszéd parókiára misét tartani és mindig fűtött garázsból indult vele.
Ez utóbbi esetben ugyanis könnyen meglehet, hogy az autó valójában többszörös futásteljesítménnyel bír, amiből következik, hogy a karbantartást nem feltétlenül lehet szakszerűen végrehajtani.
(A magyar autópiac legnagyobb rákja, hogy a mai napig le van tojva még az is az állami szervek részéről, hogy az autó például 100.000 kilométerrel kevesebbel érkezik a műszaki vizsgára, mint legutóbb.)
Egyszóval nekem érdekes infó lenne az esettel kapcsolatban az autó előélete kicsit bővebben.
slowMotion 2019.02.21. 10:14:52
1) Rogton videozni kellett volna, ahogy eg (youtube volvo reklam, ha elutasitoak...)
2) Igazsagugyi szakertot hivni a helyszinre (mert az o szakvelemenyet tobbnyire elfogadja a birosag)
3) Ahogy valaki irta endoszkoppal vizsgalni uregeket, mert a megbontas elroncsolhat nyomokat
4) A legfontosabb dologrol nem irt a poszter - tenylegesen es biztosan kizarhato-e valami ok (szakszerutlen javitas, nem OEM alkatresz beepites, ragcsalo, auto lekovetheto-e eloeletileg, stb)
Christian Smith 2019.02.21. 11:00:11
Marty Mcfly 2019.02.21. 11:04:47
szerintem kicsit tul toltad az ironiat, es kicsit athajlott egy lenezos szemelyeskedesbe;
de te biztos minden helyzetnek az ura vagy es tokeletesen tudod, hogy az adott pillanatban mit kell tenni.
sajnalom a korulotted eloket, mert rohadt idegesito alak lehetsz ezzel a mindenttudo okoskodasoddal
cuppantas ;-)
Christian Smith 2019.02.21. 11:11:15
Jake Peralta 2019.02.21. 11:17:14
Ha ilyen történt, akkor tényleg semmi köze hozzá a volvónak.
Jobb lett volna egy független szakértőt felkérni a tűzeset kivizsgálására. Vagy előre tájékozódni, hogy a volvó "vizsgálata" hogy fog történni. Mert ha ott elmondják hogy szétverik az autót, akkor a tulaj még mondhat rá nemet is.
Muad\\\'Dib 2019.02.21. 11:21:02
Ja, csak mint fent linkeltem a gyártóknak rendszeres szokása a gyártói hiba letagadása. Lásd: Takata, GM, BMW, stb.
KaTe 2019.02.21. 11:21:46
"Felhívtak minket néhány nap múlva. Elmondták, hogy mennyire sajnálják a dolgot mindenben segíteni fognak, és ha nem volt utólagos átalakítás az autón megtérítik a kárunkat. Külön megköszönték, hogy nem reklámozzuk az esetet a médiában, hanem nekik szóltunk csak. Mondtuk, hogy nem is ez a célunk. Segítsenek nekünk, hisz ez hatalmas veszteség nekünk. Közöltük, hogy mindenben együtt működünk, hogy ne történhessen senkivel ilyen többé."
- ez meg olyan, mintha valami mesekönyvben olvastam volna. Csipkerózsika igazán felébredhetne álmából, mert ha csak nem valami autónepperrel beszélgetett a vonal másik végén, akkor ilyet szöveget a büdös életbe nem hallhatott egy HIVATALOS márkaszerviztől.
Nincs közöttünk csicska 2019.02.21. 11:22:14
Elkuldtek az ugyfelet a sunyiba, azaz tettek a kotelesseguket.
cselaxi 2019.02.21. 12:05:02
juhaszvik 2019.02.21. 12:55:34
Tavaly októberben, minden előzmény nélkül kiégett a 2009-es volvo S80-as autónk. A tűzoltók szerint elektromos zárlat okozta a tüzet. A gépjármű megóvott állapotú volt, nem márka-, de megbízhatónak ítélt szerviznél volt rendszeresen karbantartva.
Többek javaslatára a a Volvo Magyarországi képviseletéhez fordultunk, ahol azt az ígéretet tették telefonon, hogy amennyiben nem volt utólagos átalakítás az autón, megtérítik a kárunkat.
Elszállítottuk a Budapest Váci úton található Volvo Galériába, ahol egy tűzesetekre specializálódott szakértő megállapította, hogy semmiféle utólagos átalakítás nem történt az autón. Ezt követően nekiálltak a jármű átvizsgálásának, amely számomra (bár nem vagyok szakértője a témának) úgy tűnt, hogy ezt tették oly módon, hogy a probléma tényleges okára ne lehessen később se rájönni (konkrétan szétverték a kiégett jármű vonatkozó részét), majd megállapították, hogy "nem találják a tűz okát", majd ezt később emailben is megerősítették.
A svédországi központtal egyeztetve ugyanezt a választ kaptuk, kiegészítve a feltételezéssel, hogy a tüzet valószínűleg nem gyári alkatrész okozta, és ezzel elutasították a felelősséget. Számomra ez azért ellentmondásos, mert az átvizsgálás során nem találtak erre utalóan semmit sem. Továbbá, kérésem ellenére sem a hazai, sem a svédországi képviselet nem volt hajlandó kiküldeni az írásos jegyzőkönyvet és a vizsgálatról készült fotókat sem.
Kérdésem, hogy létezik-e bármilyen kártérítési lehetőség, illetve jogorvoslat a kiégett járműre vonatkozóan és/vagy az eljárásra vonatkozóan?
Köszönöm a válaszokat,
üdv
Egy Röviden Fogalmazó ex-Volvo tulajdonos
juhaszvik 2019.02.21. 13:23:15
"Szóval hazaértünk, az autónak különös hangja nem volt, nem írt ki semmi hibaüzenetet. Ami a legborzasztóbb, hogy akkor szállt ki belőle édesanyám, párom, a két éves kisfiam, a tíz éves lányom és jómagam." - szerintem az lett volna a "borzasztó", ha azelőtt száll ki a család az autóból, mielőtt hazaérnek, de ez már egyéni érzékenység kérdése
"Kipakoltunk a csomagtartóból. Bementünk a házba, leültünk vacsorázni. Ez összesen 10-15 perc volt." - nekem nagyjából két-három perc megszárítani a hajam, hétvégenként félórát szoktam futni, Budapestről Londonba a repülő átlagosan 140 perc alatt ér oda
"Rögtön megcsapta az orrom az égett műanyag szag. Azt gondoltam, hogy a telefontöltő ezért gyorsan kihúztam." - itt már felderengett egy Háború és béke hosszúságú leírás lehetősége
"Az egész család sokkot kapott." - legalább egy rövidre szabott mondat. remélem vettek fel látleletet, különben nem releváns (mint a teljes szöveg 3/4-e)
"Az imádott S 80 amiért annyit dolgoztunk amit azért választottunk mert a” legbiztonságosabb autó,,ez él a köztudatban, amit annyira szerettünk, megsemmisült egy óra alatt." - egy komplett autó pár perc alatt képes teljesen lángba borulni, ezért nem igazán tudom, hogy mi tartott ennek 1 órán keresztül. lehet tényleg jó a kocsi...
"A következő napokban egyre több helyen próbáltunk segítséget kérni, hogy mit tegyünk." - azt mondjuk érdemes lett volna kifejteni, hogy kitől: ügyvéd, szakember, szomszéd, óvó néni?
" teljesen eltüntette az árulkodó bizonyítékokat melyek egyértelműen elektromos zárlatra utaltak a generátorból" - ha a posztoló birtokában volt az egyértelmű bizonyíték, akkor miért vitte el a volvosokhoz? nem értem...
"Ráadásul azt is mondták, hogy húsz éve nem volt tűz a Volvónál." - én sem találom nyomát, hogy a volvo gyárban, vagy bármelyik márkakereskedésnél tűz ütött volna ki.
"Nem volt nekünk elég a sokk (...) még át is vert minket mindenki." - oké, lehet, hogy sokan átvertek, mert az előfordul, ha az ember nem tanul a hibáiból, de hogy mindenki? komolyan mindenki, még Bobby is a Dallasból?
killerkaller 2019.02.21. 13:25:49
Ez ma már nehezen kivitelezhető mert a JSZP-n (Jármű Szolgáltatási Platform) pillanatok alatt kiderül a csalás.
"Egyszóval nekem érdekes infó lenne az esettel kapcsolatban az autó előélete kicsit bővebben."
Egyetértek, a panasz objektív megítéléséhez kevés az infó. A poszter pedig inkább érzelmi húrokat penget konkrét adatok nélkül.
Jake Peralta 2019.02.21. 13:57:45
Egy kis ellentmondás. Hogy lehet kifogástalan állapotban egy autó amit nem is a márkaszervizbe javítanak?? Az ilyen szervizek 90%-ban nem gyári eredeti alkatrészt szerelnek be. Szóval nagy pénzt merek rá tenni, hogy max a poszter szemében volt kifogástalan.
2019.02.21. 13:59:31
2019.02.21. 14:01:10
2019.02.21. 14:02:24
Nincs közöttünk csicska 2019.02.21. 14:09:41
1. nem feltetlen csalas, mert 1reszt aki rogziti az allast az nem figyel oda (sajat tapasztalat), siman beir 1 nullaval tobbet (ez nem egy kozhiteles nyilvantartas)
2. van hogy oracsoportot/muszerfalat cserelnek vmi mas hiba miatt
3. ezert ha fele annyi km, mint az elozo ellenorzeskor, arrol sem ertesitenek senkit
4. azert pozitiv hogy egyaltalan van vmilyen nyilvantartas - de ha a kocsi mondjuk 5 eves volt, amikor elkezdtek nyilvantartani, akkor a korabbi dolgok homalyosak...
2019.02.21. 14:11:42
2019.02.21. 14:14:47
drover(fanyul társa) 2019.02.21. 14:18:34
Itt mindenki műszaki analfabéta? Mi az Isten van a generátorban, vagy egy csőben futó kábelkorbácsban ami nagy lánggal ég? Ha zárlat van akkor szikra van, aztán kioldanak a rákapcsolt biztosítékok. a gyulladáshoz idő kell és egy eresztő üzemanyagvezeték vagy az említett ablakmosó az elöregedett, megkeményedett és szivárgó vipoláncsövekkel.
2019.02.21. 14:20:18
2019.02.21. 14:21:34
2019.02.21. 14:23:27
movhu 2019.02.21. 14:29:44
KaTe 2019.02.21. 14:35:59
"-négy évesen vettük az autót,második tulajdonosai vagyunk..."
- Igazából nincs is több kérdésem.
"-nem egyedi eset a miénk...csak rá kell keresni...volvo fire..."
- Keress rá a "ferrari fire", "lamborghini fire", "jaguar fire" szavakra is. Ezek szerint egyik se megbízható autó.
"-kijelentették a volvonál,hogy független szakértő véleményét nem fogadják el"
- A volvonál kijelenthetik azt is, hogy az ég zöld, ettől még nem fogják felülírni a törvényeket.
"-nem írtem sehol, hogy volvo szervizben lett szervizelve...azt írtam, hogy Magyarországon bejegyzett,hivatalos,független szerviz szervizelte..."
- A szervizkönyvben mi szerepel?
"-9 éves volt az autónk, de úgy gondolom hogy nagyapám 1973as trabija sem gyulladhat ki álló helyzetben minden féle előjel nélkül...sem egy hetes sem két hónapos autónál sem természetes az öngyulladás..."
- De, kigyulladhat, méghozzá minden előjel nélkül. Ezt hívják meghibásodásnak.
"-az autó tűzeset utáni átvizsgálásán az első vizsálat az autó állapotát mérte fel...a szakértő úr megállapította,hogy az autó teljesen gyári állapotú,nem történt benne semmi utólagos beszerelés...(mégis azt írták, hogy az autóban nem gyári alkatrész okozta a tüzet!???)"
- Írásban, jegyzőkönyv van róla? Kötelesek kiadni egy másolatot erről.
"Aki gyereket bánt bármilyen módón is az a szemembe nem ember...szégyellje magát minden ehhez hasonló..."
- Tökéletesen egyetértünk. Ezért se érdemes belekeverni egy olyan történetbe, ahol ez tök irreleváns.
"-és a legfontosabb!!! szalámis,vajas szendvicset ettünk ha jól emlékszem..."
-Így kerek a történet!
juhaszvik 2019.02.21. 14:38:32
vizsla_barat 2019.02.21. 14:39:55
juhaszvik 2019.02.21. 14:43:07
mindeg., amit még fontos lenne tudni: kiderült, hogy miért kisregényként adta elő a 8-10 mondatos sztorit?
Alternatív 2019.02.21. 14:48:25
Egyszer kiment egy biztosíték, és emiatt nem indult be az autó. Kihívtam az assistance-ot, hogy nézzék meg, és ha kell, vigyék el a szervízbe. Előbb egy szerelő jött, nem egyből az autómentő, és mielőtt kicserélte volna a biztit, jól körülnézett. Az történt, hogy a nagyobb akku oldaléle hozzádörgölőzött egy kábelköteghez, és kidörzsölte a szigetelést pár kábelen.
Ezt kellett megoldani, és csak utána betenni az új biztit.
A volvósnak nem volt ilyen szerencséje, se a kocsival, se a szerelővel...
Gabor Gabor 2019.02.21. 14:58:09
www.carcomplaints.com/Volvo/V70/2001/recalls/volvo-bosch-cooling-fans-04v451000.shtml
Mi0 2019.02.21. 14:58:10
2019.02.21. 15:00:50
Jake Peralta 2019.02.21. 15:06:57
"-Casco nem volt az autón, de megkérdeztük és nem is fizettek volna..."
De. Csak olyan cascot kell kötni. Tudom drágább, de van ilyen. (nekem is ilyen van a kocsimon)
"-9 éves volt az autónk, de úgy gondolom hogy nagyapám 1973as trabija sem gyulladhat ki álló helyzetben minden féle előjel nélkül...sem egy hetes sem két hónapos autónál sem természetes az öngyulladás..."
Lehet 1 éves autó is. Mint írtam egy kertesházas részen előfordulnak nyestek. Amik pont az autók elektromos kábelét szeretik megrágni. Mielőtt bizonyítékok nélkül ekézed a volvót, jobb lenne ilyenekbe is belegondolni.
"-sehol nem olvasható az, hogy az autó garanciájának lejárata után gyulladásra hajlamos(ha nem volvo szervizben szervizelt) "
Mivel nem is hajlamos. Tudsz pontos, és hivatalos számokat mondani, hogy a legyártott, és ma még futó példányok közül hány gyulladt ki BIZONYÍTHATÓAN a gyenge gyári minőség, vagy tervezési hiba miatt?
"-kijelentették a volvonál,hogy független szakértő véleményét nem fogadják el"
Kijelenthetnek bármit. Nem nekik kell elfogadni hanem a bíróságnak.
"-nem írtem sehol, hogy volvo szervizben lett szervizelve...azt írtam, hogy Magyarországon bejegyzett,hivatalos,független szerviz szervizelte..."
Gyári eredeti, vagy utángyárott alkatrészekkel volt szervizelve? Mit jelent nálad a "bejegyzett" szerviz?
"-az autó tűzeset utáni átvizsgálásán az első vizsálat az autó állapotát mérte fel...a szakértő úr megállapította,hogy az autó teljesen gyári állapotú,nem történt benne semmi utólagos beszerelés...(mégis azt írták, hogy az autóban nem gyári alkatrész okozta a tüzet!???)"
pl 10 éves autóban elég ritka a gyári eredeti akkumlátor, de előfordul gyújtókábel csere is.
"-nem egyedi eset a miénk...csak rá kell keresni...volvo fire..."
Pontos számokat.. ha már vádaskodsz.... A totalcaron volt egy cikk a kigyulladó BMW dízel kocsikról. Ha jól emlékszem ott 3 konkrét és bizonyított példát (ugyan azon motorkód) is tudtak hozni. Te hány ilyet ismersz?
Nincs közöttünk csicska 2019.02.21. 15:12:04
Thunder_th 2019.02.21. 15:19:36
zeddez 2019.02.21. 15:23:04
úgyhogy teljesen mind1, honnan veszed meg bele az ugyanolyan alkatrész számú fesz.szabályzót pl, max a márkakereskedés 2x annyiért fogja a kezedbe adni ugyanazt
általában ezekben Bosch van ebből
Laredo 2019.02.21. 15:59:09
Kuglóf. Az 2019.02.21. 16:14:05
Kuglóf. Az 2019.02.21. 16:16:24
Kuglóf. Az 2019.02.21. 16:26:12
Christian Smith 2019.02.21. 16:55:35
Christian Smith 2019.02.21. 16:58:53
RHalacska 2019.02.21. 17:29:23
Ezért is kell az eloltott tüzeket is bejelenteni. Nem, nem a tábortűzről beszélek.
RHalacska 2019.02.21. 17:31:57
2019.02.21. 17:35:56
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.02.21. 17:36:57
@LebensraumamOsten: Nem használok ilyesmit, biztos összekeversz anyáddal.
Quuuziii 2019.02.21. 17:58:55
dekás dezső 2019.02.21. 18:17:46
BEZZEG a Kangú. Szint semmi sem látszott rajta, sőt. Peckesebben állt mint valaha. Meg a kötelezőm is nagyon szép lett ezután.
És akkor most? Mi derül ki ebből? Lófasz, nagy semmi. Az. :D
A posztolót sajnálom, szar ügy az ilyesmi.
Zionnépe 2019.02.21. 18:18:44
Később mutatták a szakik, hogy nagyon szerencsétlen kialakítása volt a töltőnek, mert véletlen is kis el lehetett úgy mozdítani, hogy rövidzárat okozzon, illetve "rosszul bedugni" is. Mondtam is, hogy gyakran átkoztam azt a vacakot, mert nem mindig töltötte a telefont és mozgatni kellett a szivargyújtó-csatlakozóban...
Szóval akár nálatok is lehetett akár ez is a kiváltó ok, pláne a hasonló bakelitszag miatt!
Nekem azt ajánlották, csak normális gyártótól vegyek ezután ilyesmit, és a garancia lejárta után dobjam ki, mert ha tüzet okoz utána az autóban, nem fog érte fizetni a gyártó (amúgy is hosszú lesz a meccs, ha a gari megvan).
Az autónál pedig ragaszkodjatok csak az "eredeti állapot" visszaállításához, ugyanis emennyiben a karosszériaelemek nem égtek nagyon szét, akkor azokat, az autóvázat, az üvegeket... stb ami ép maradt akár több százezres nagyságrendben is el tudjátok adni bontónak, vagy bontva!
A töltővel meg fussatok szintén egy kört, ha megvan még a gari rá (vagyis akkor még meg volt)!
kékféltégla 2019.02.21. 18:31:19
juhaszvik 2019.02.21. 18:47:18
Burgermeister 2019.02.21. 18:52:46
Nancsibacsi 2019.02.21. 18:54:57
Nancsibacsi 2019.02.21. 19:04:10
Az új autóban is elég ritka, mert ezeket pont beszállítóktól veszik. A gyár leginkább a kasztnit meg a motort gyártja. Azt én értem, hogy a logo hiány gari buktát jelent egy autónál - és ezzel nagyjából a kötelességüket el is háríthatták, de ettől még nem derült ki, hogy mitől gyulladt ki az autó. És soha nem is fog, a márkaszervíz "szakértése" után. Az egész sztori nem arról szól, hogy járt volna-e pénz a pórul járt volvosnak, hanem hogy egy márkaszervíz nem független szakértő, sőt alapvetően nem is szakértő ilyen esetben.
Phteven 2019.02.21. 19:17:05
KaTe 2019.02.21. 19:57:19
- Na most ebből számomra az következik, hogy a posztoló nem az autóban húzta ki a telefontöltőt, de persze ne legyen igazam...
"Ebből a barokkos leiratból nem derült ki, hogy vacsora közben hogy kezdték el érezni az égett műanyag szagot. Az ablak (elvileg) csukva lehetett, elvégre tél van."
- Ha már kigyulladt, akkor jó eséllyel beszivárgott némi égett műanyag szag is.
zuu69 2019.02.21. 20:17:45
Ha újautóként, szalonból veszed és bizonyítottan végig márkaszervíz szervizeli, akkor lenne némi esély arra, hogy peren kívül a károd egy részébe beszáll az importőr és a javító szervíz közösen. Főként akkor, ha a következő autódat is náluk veszed.
Ezt hívják ún. ügyfélpolitikai hozzájárulásnak, hiszen semmilyen jogszabály nem köti őket a szerződéses (vállalt vagy fizetős) jótállás letelte után (általában max. 5-7 év).
Vagy, fizetsz egy műszaki szakértőt (aki bizonyítja, hogy a hiba oka már a gyártáskor megvolt) és egy ügyvédet, majd pereskedsz évekig, a roncsot meg tárolod addig valahol.
Az pedig, hogy az importőr vagy a gyár telefonon keresztül, látatlanban elismerné a felelősséget, háát...szerinted mennyire szaporodnának el a leégős f.stalicskák hirtelen?
2019.02.21. 20:17:51
Sajnos még garancia időn belül is vannak gyártók amelyek keresik a kiskapukat.
Ráadásul tömegtermelés van, bonyolultabbnál bonyolultabb és megbízhatatlanabbnál megbízhatatlanabb alkatrész hegyek vannak egy autóban, amire rátesz egy lapáttal még a sok elektronika és még egy lapáttal az EU szabályozás miatti környezetmegfelelési kényszer. Ami ugyan van, de inkább csak bonyolult trükközés mint a környezetre kevésbé káros technológia.
Viszont a szakértői vizsgálón és a galéria cégen simán leverném azoknak az alkatrészeknek a mai listaárát amelyek amúgy épek voltak az autón. Ha más nem baseball ütővel.
Ha azt nézzük, akkor az ép elemeket, alkatrészeket el lehetett volna adni bontott alkatrészként.
Feltéve, hogy minden úgy történt, ahogy le van írva.
Sanya Szabó 2019.02.21. 20:25:41
2019.02.21. 20:32:54
USA-ban nem szórakoznak. Ott nem ilyen Mekk-Elek szakértők állapítják meg a gyártók hibáját és felelősségét. Példaként lehetne említeni a Takata légzsák problémáját, vagy a gázpedál beragadását stb.
Ha azokat az esteket nézzük, akkor az is elkezdődött valamikor és sokan meghaltak mire visszahívási akciót hirdettek volna a gyártók.
Vagy mostanában a BMW-k motorfelpörgése és kigyulladása.
Olyan Volvosokat kell keresni akiknek szintén kigyulladt az autójuk. Nem csak Magyarországon.
Azt is érdemes figyelni, hogy a jövőben mikor gyullad ki egy Volvo, meg annak is érdemes figyelni akinek Volvoja van.
Zionnépe 2019.02.21. 20:42:43
@Sanya Szabó: Nem feltétlen tapló. Sajnos nagyon sok ember pont azt a lényeges infót hallgatja el, ami a kárhoz vetett! Dolgoztam pár évig márkaszervizesként (IT területen, pár ezer vevőt érintően, nem csak a hasamra ütve írom), és sajnos az a tapasztalat, hogy az őszinteség nem erőssége a vevőknek!
Lehet használtak valami olyat előtte az autóban véletlenül vagy szándékosan is, ami bizony egy esetlegesen már gyengébb vagy eleve nem arra tervezett eszközt túlterhelt.
Én így tudom elképzelni, miért nem találta meg a szakértő a tényleges hibaforrást! Azért márkaszervízben főleg neves gyártóknál nem kóklerekkel dolgoztatnak, pláne szakértőként.
Zionnépe 2019.02.21. 20:44:08
Jake Peralta 2019.02.21. 20:45:09
2019.02.21. 20:51:58
Ez igaz, csak manapság meg a SUV lett a divat. A csapból is ez folyik. Ami ha frontálisan találkozik egy mai gyártású kis-közepes vagy éppen felsőkategóriás autóval akkor nem kérdés ki lesz a győztes.
Ezért ha sok pénzem lesz akkor vagy Ford F150-et veszek, vagy egy Uralt, nem fog számítani, hogy 100-on mennyit eszik.
2019.02.21. 21:01:55
Jelen állás szerint az egyik félnek ismerjük az álláspontját. Ha feltűnt volna neked, de ezek szerint nem tűnt fel pedig a komment elején így kezdtem:
"Amennyiben igaz a történet, akkor azért felvet bizonyos kérdésket a történet."
Namármost ha azt írta, hogy az ép elemeket -a tűz és az oltást követően is ép- is szétverte a "szakértő" úr, akkor sokmindennek lehet azt nevezni csak igazságügyi műszaki szakértőnek nem, pláne nem is tudta megállapítani a tűz okát.
Hozzáteszem újra, hogy még nem ismerjük a galéria és a "szakértő" álláspontját.
A fenti leírásból ezt lehet kihozni. Ha majd megismerjük a másik oldal véleményét, ha egyáltalán hajlanak arra, hogy megnyilvánuljanak az ügyben, akkor megváltozhat az én véleményem is. Ameddig hallgatnak, addig az azt jelenti, hogy nem cáfolják az ügyet.
Tinman 2019.02.21. 21:02:02
Egy 10 éves S80-as Volvo 200e km alatt 2 milla körül vihető, ez annyi, amennyiért egy full fapad Dacia Logan szintű szarokat lehet venni 0 km-el. Gondolom nem kell ecsetelni, hogy melyik egy autó és melyik egy rakás szar.
A "kisember" inkább vesz egy minőségi használtat, mint egy új hulladékot.
Tinman 2019.02.21. 21:05:35
juhaszvik 2019.02.21. 21:21:49
de persze tuti én látom rosszul, és mindenki volvo-val furikázik...
Zionnépe 2019.02.21. 21:27:59
Nekem sajnos a sztori büdös.
Tinman 2019.02.21. 21:28:12
Volvo tulajként együttérzek, de az egész írásod nem tudom értelmezni.
10 éves az autód, nem Volvo márkaszervizbe hordtad, rég nem garos már, a típusra abs. nem jellemző a kigyulladás, nem volt belőle tömeges visszahívás, Casco-d nincs.
Fogalmam sincs mit szeretnél. Kiégett és totálkáros lett az autód. Ez benne van a pakliban. Ritka, de benne van.
Miért várod el bárkitől, hogy megtérítse a károd? Casco nem volt, innentől nincs miről beszélni, lehet nézegetni a következő nem Volvo-t, hiszen te most leírtad az egész márkát egy iszonyat ritka és szerencsétlen eset miatt, ami erősen esélyes, hogy a Volvotól teljesen független szerviz kendácsolása után következett be.
Én sem hordom márkaszervizbe a Volvo-m, nincs rá Casco-m, és én is pont abban a helyzetben vagyok, hogy egy megyeszékhely megszűnt Volvo márkaszervize helyén nyitott, a régi szerelőkből álló brigád szereli az autóm, ha gond van. Ellenben maximálisan tisztában vagyok vele, ha holnap kiég, akkor kapok egy "így járt" kártyát és eszem ágában nem lenne a hazai Volvo-t basztatni a kínommal.
Az tény, hogy a Volvo szarjon T-Rex-et, amiért nekem is legközelebbi márkaszerviz 100+ km, mert megszüntették a közeli nagyvárosban, így nyilván nem hozzájuk járok.
teéjesenmindegy 2019.02.21. 21:37:17
Háát, posztoló, nem tudom, ez így oltári nagy marhaságnak tűnik, neked nem?
Egy leállított autóban alapból nincs áram. A generátor meg pont az a cucc, ami termeli az áramot, amikor pörög a motor. Az álló autó generátora ha zárlatos akkor mi a szent szar tud történni? Kb. pont ugyanaz mint amikor a kihúzott hűtő kompresszora zárlatos - semmi.
Ezt a marhaságot nem tudom ki találta ki, de igazán elmesélhetné, hogy az álló generátor honnan szedi a delejt, hogy felgyulladjon.
Ami a te esetedben történhetett az az, hogy hazaértetek a forró motoros kocsival, beálltatok a garázsba, ahol valami éghető anyagot sikeresen begyújtott, vagy az, hogy a turbó volt felizzva, és kis üzemanyag rácsepegett.
Tinman 2019.02.21. 21:37:50
A kisember a 2.4-es 163 lovas dízel S80-assal 4.8 literből járkál, mert nincs pénze a 7.5 literes benzinzabáló 1.2-es csotrogányokra. Ahogy egy esetleges balesetben is jobb esélyekkel szeretne indulni, mint egy Splash tulaj... meg a kényelem, meg a megbízhatóság, meg a vezetési élmény, etc.
Még a végén kiderül, hogy a kisember nem is olyan hülye, max allergiás a motortűzre, ami meg szerencsére ultra ritka.
2019.02.21. 21:42:23
Mi csak latolgatunk, kívülről szemléljük a történetet. Lehet úgy is ahogy te írod és lehet úgy is ahogy én írom.
Ha nem fognak nyilatkozni, akkor ők is sárosak.
teéjesenmindegy 2019.02.21. 22:15:01
KaTe 2019.02.21. 22:31:55
Facebook bejegyzés a posztolótól:
"Németországban lett először forgalomba helyezve."
- Tehát az előélet máris megbukott.
Sipos Hajnalka 2019.02.21. 23:10:20
Sipos Hajnalka 2019.02.21. 23:14:56
Etniez 2019.02.22. 00:06:05
heidt 2019.02.22. 01:14:07
"www.thetimes.co.uk/.../fire-destroys-volvo-hybrid...
Ez új volt mégis kigyulladt..."
Nem volt szerencséje, mert volt olyan, aki el is olvasta a cikket és válaszolt is:
"Kezdetben azt hitték, hogy a tűz esetleg a töltési folyamathoz köthető, mivel akkor az autót éppen töltötték.
A CCTV felvételek azonban később megmutatták, hogy a gyújtogatás történt.
A felvételeken látszik, hogy egy fiatalember, valamilyen üzemanyagot önt a gépkocsi motorháztetejére este fél tizenegy körül."
Thunder_th 2019.02.22. 05:12:27
Christian Smith 2019.02.22. 06:39:10
2019.02.22. 08:34:01
2019.02.22. 08:36:37
2019.02.22. 08:41:18
2019.02.22. 08:46:18
2019.02.22. 08:48:57
Terézágyú 2019.02.22. 08:56:32
"Ellenben maximálisan tisztában vagyok vele, ha holnap kiég, akkor kapok egy "így járt" kártyát"
Így van.
Pontosan az a helyzet, mint a minap a másik pószternél, aki vett magánembert egy használt telót, és egy hét múlva tönkrement neki. Nincs mit tenni, ez benne volt a pakliban - így járt.
Terézágyú 2019.02.22. 09:00:28
"hozzászoktam a sok attrocitáshoz október hatodika óta"
Az eset óta folyamatosan atrocitás ért??? Szomorú... elgondolkoztál azon esetleg, hogy miért van ez így?
Christian Smith 2019.02.22. 09:07:19
2019.02.22. 09:16:48
Terézágyú 2019.02.22. 09:19:17
"Csak a nyelvtannácik kedvéért tisztázzuk , hogy nincs kialakult irásképe, ezért jobbára mindkettö helyes. Lásd Attila vö. Atilla ."
Azért egy személynév teljesen más kérdés, mint egy sima összetett főnév.
Egyébként küldök neked egy pár í-t meg ő-t. használd egészséggel.
tede 2019.02.22. 09:22:14
Nem értek hozzá, de elképzelni se tudom, hogyan lehet egy tűz után pontosan megmondani, hogy mi okozta. Feltételezve, hogy nem egy szakbarbár vagy direkt a nyomok eltussolására kinevezett szagértő vizsgálja.
Ugye itt egy dolog lehetne nyerő, ha kiderülne valamilyen komolyabb tervezési vagy olyan anyag hiba, ami tömegesen fordult elő, mert akkor a gyár kénytelen lenne visszahívni az autókat és mindjárt jobb helyzetben lenne a károsult is. Valószínűleg ilyen nem lesz.
A sok fórumtroll meg akik nekimennek a károsultnak, hát nekik csak annyit lehet tényleg kívánni, hogy gyulladjon ki a 3.14csába az ő autójuk is. Majd megkommenteljük a blogjaikat utána, hogy van benne pár felesleges mondat, ami nem tartozik a tárgyhoz, miért nem volt a 10 éves kocsin casco és amúgy is burzsujok, mert az átlag magyar autó életkor 14 év, úgyhogy ne sírjanak.
Azt felejti el minden retardált, hogy ez előfordulhat ám vele is ez vagy hasonló, még ha kicsi is az esélye és inkább gondoljon bele, hogy akkor ő mit csinálna ilyen helyzetben.
Nekem nem autóval, de még nagyon régen vettem egy commodore amigát még 92-ben egy sráctól, 2 nap után megdöglött. 1 havi fizetésem volt. A gyerek hárított, hogy biztos bekapcsolva dugtam rá a tápot, anyád 3.14csáját köcsög. Utána elvittem itt pesten egy szervízbe. A f.szfej szervizes először 8e forintért cserélni akart benne valamit, de csak vártam és vártam és semmi nem történt. Nem tudtam hamarabb bemenni, 2 hét után a szervizes gyerek eltűnt, a szervíz vezetője azt mondta, hogy már nem dolgozik ott és a gépem sincs meg, mert "hazavitte a munkát" a srác, de megadhatja a címét. Na bmeg, mondtam, nehogy már én menjek utána, bár így utólag azt kellett volna csinálnom. Rá újabb 1 hetére visszakaptam egy működésképtelen gépet, amit jó eséllyel donorgépnek használt az a k.csög szerelő, aki "hazavitte a munkát". Elvittem egy másik szervízbe, ahol egy normálisabb manus megnézte és mondta, hogy hallotta, hogy sokan ezt csinálják, hogy kibelezik a bevitt gépet és donornak használják és mondta, hogy nincs értelme megjavítani. Visszamentem az előző szervízbe, de lepattintottak, hogy hát ők nem tudnak ilyenről, semmiről, meg hát visszaszerezték a gépet és még az alap szervíz díjat is elengedték nekem, mit akarok még tőlük?
Tanulság? Ja, tudom, én voltam a hülye....
Csak tényleg azon kell elgondolkodni mindig, hogy hasonló helyzetben mit tenne az ember, mint amikor kigyullad és szétég az autója. Nyilván ilyenkor mindenki szeretné, ha a gyártó kártalanítaná őt, de a gyártó meg mindent megtesz, hogy ne kelljen.
Christian Smith 2019.02.22. 09:32:04
Thunder_th 2019.02.22. 09:33:44
Christian Smith 2019.02.22. 09:42:02
1. A madárnak ez egy álom volt igy érzelmesen közeliti meg.
2. Nincs pénze megjavitani és még a lölapon sincs hasonló kategoriáju auto.
3. Nem a Volvo a hibás mindenért és balkánban szerelt 10 éves autóra én sem adnék egy fillért sem.
4 Volt biztositása? ( Nekem a 9 éves Meganra évi 300€ kb. ) Hát bassza meg a spur köcsögét, aki nem kér teljes átvizsgálást, nincs biztositása, de vajaskenyeret eszik
Christian Smith 2019.02.22. 09:44:29
drover(fanyul társa) 2019.02.22. 09:47:17
Végre egy ember aki racionálisan gondolkodik, és látott már autót kinyitott motorháztetővel is. :)
Christian Smith 2019.02.22. 09:49:04
Xezs7 2019.02.22. 09:49:11
Christian Smith 2019.02.22. 09:55:20
2019.02.22. 09:58:38
Ui: Hát ha te férfi vagy, akkor inkább nem üldözlek.
2019.02.22. 09:59:59
Christian Smith 2019.02.22. 10:02:14
2019.02.22. 10:03:18
2019.02.22. 10:05:18
Christian Smith 2019.02.22. 10:05:54
Terézágyú 2019.02.22. 10:08:35
"Köszönöm. kevert ékezetben csak ezt dobja föl."
Ó, de sajnálom.... te szegény.
De azért beszéljünk csak a helyes magyar nyelvhasználatról....
Christian Smith 2019.02.22. 10:12:08
Terézágyú 2019.02.22. 10:13:16
"A németek lassan "wiegehtsdir"-t is egybe irják. Náluk ez nemzeti sport. Mire egy német is kiolvassa és megérti legalább fél perc. Amugy semmi köze a magyar helyesiráshoz."
A magyar nyelv (~helyesírás) is kedveli az egybeírásokat. Nem annyira mint a német, de eléggé. (Mindenesetre sokkal jobban jobban, mint a ma imádott ángol)
Már a Halotti beszédben is....
Amikor kétségei támadnak valakinek, hogy egybeírjon-e egy szót, akkor nagy százalékban jó választás lesz az egybeírás (és hibás a különírás).
És milyen érdekes, hogy azok, akik nagyon "óvatosak", és minden összetett szót külön írnak, éppen azok szokták leírni, hogy "eltudtam menni" és hasonlók. Érdekes, ilyenkor nem kultiválják a különírást...
Terézágyú 2019.02.22. 10:15:13
"Örvendek, hogy el tudta mégis olvasni. Csak gratulálni tidok, hogy ezt az Enigma nehézségü feladványt megfejtette. Az ön dija egy a postaládájában lévö , Orbán cárevics által aláirt új nemzeti komzultáció "
Azokat felbontás nélkül kidobom.
De te meg megölelheted orbánékat, meg a "nemzeti oldalt" mert annyit értenek a magyar nyelvhez, mint te.
Christian Smith 2019.02.22. 10:23:23
Xezs7 2019.02.22. 10:27:14
Xezs7 2019.02.22. 10:30:07
Xezs7 2019.02.22. 10:32:14
Xezs7 2019.02.22. 10:43:43
Christian Smith 2019.02.22. 10:49:34
Christian Smith 2019.02.22. 10:53:06
Kotit 2019.02.22. 11:02:25
Mert vele, ill (ahogy más is írta) igazságügyi kárszakértővel kellett volna kezdeni. Ugyanakkor én azt is megértem, hogy a Volvoval kezdte és bedőlt az ígérgetésnek. Őszintén: ki gondolta volna, hogy ezután a lehetséges bizonyítékok megsemmisítése következik?
Christian Smith 2019.02.22. 11:10:31
Christian Smith 2019.02.22. 11:15:12
2019.02.22. 11:21:40
2019.02.22. 11:23:12
2019.02.22. 11:25:42
Christian Smith 2019.02.22. 11:25:48
1. A generátor full fém az max starter lehwt egy eletro tüznél
2. Családnak semmi köze a káreseményhez
3. Ha nem az általa vázolt probléma, egy 10 éves szarra vár csodát
Mi volt a motivácio megirni ezt a szar posztot?
És igen , van két kislányom, feleségem, söt két autónk is...
De a fos 6 éves Seatba a hétvégén töltöttem 2,5 liter olajat, mert egy szar a vw
Hála az égnek , nem baszta haza a nejem .
1.6 110 Le és az enyém is hasonlo , csak 300 kilóval többel gyorsabb. A nejem német de soha többé nem akar német fost
Christian Smith 2019.02.22. 11:28:39
Christian Smith 2019.02.22. 11:33:10
Kotit 2019.02.22. 11:56:16
A többit nem értem miért írtad nekem...
Christian Smith 2019.02.22. 12:01:31
Xezs7 2019.02.22. 12:03:35
Christian Smith 2019.02.22. 12:05:59
Xezs7 2019.02.22. 12:07:22
Christian Smith 2019.02.22. 12:07:38
Xezs7 2019.02.22. 12:09:09
Christian Smith 2019.02.22. 12:09:52
Christian Smith 2019.02.22. 12:11:28
Xezs7 2019.02.22. 12:12:25
Xezs7 2019.02.22. 12:13:34
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 12:45:56
Mint már írtam nincs szüksègünk kárörvendő, mindenkinèl okosabb emberek pocskondiázására....Október hatodikán törtènt az eset ès annyi pontot használok amennyit szeretnèk...èn megírtam a törtènetünket mert mint bárki másnak, nekem is van hozzá jogom...akit nem èrdekel olvasgathat tovább nyugodtan...köszönöm a hozzászólásokat legalább nevettem egy jót...aki tènyleg segített annak mèg egyszer köszönöm a többieknek meg kívánok boldogabb esemènydúsabb jövőt
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 12:56:13
Xezs7 2019.02.22. 13:02:09
Jake Peralta 2019.02.22. 13:20:29
Azért ha már olyan bőszen véded magad, és pocskondiázod a volvo-t hitelesebb lennél, ha válaszolnál a konkrét kérdésekre.
Amíg ezt nem teszed, addig csak egy vádaskodó ember vagy. És ki tudja milyen fontos részletet hagytál ki "véletlenül" a beszámolódból.
KaTe 2019.02.22. 13:25:33
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 13:36:19
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 13:36:19
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 13:43:43
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 13:45:50
KaTe 2019.02.22. 14:00:28
Te tényleg azt hiszed hogy a bíróságon majd mosoly és együttérzés fog fogadni? A Volvo védőügyvédje azon lesz, hogy darabokra szedje az egész sztorit és belekössön az összes ellentmondásba, amit itt előadtál. Kezdve ott, hogy kijelented, hogy egyértelműen a generátor okozta a tüzet. Mi alapján? Ezt írta a független szakértő? Készült róla jegyzőkönyv amiben szerepel, hogy a tűz forrása EGYÉRTELMŰEN a generátor? Ki készítette és mikor?
Tanukkal, jegyzőkönyvekkel, kép - és videófelvételekkel lehet bizonyítani. Dámai köntösbe csomagolt, több bekezdésre taglalt élménybeszámolóval nem. Azt szeretnéd, hogy mindenki részvétnyílvánítások és mély sóhajok közepette mondogassa, hogy "Azok a szemét multik..." majd 5 perc múlva elfelejtve az egészet menjen a dolgára? Mert akkor jó úton haladsz.
Quuuziii 2019.02.22. 14:29:52
Kedves Hajnalka!
Valóban megírtad a történetedet egy nyilvános blogon, ahol az emberek el tudják olvasni, és elmondani róla a véleményüket. Ha ez számodra sértő, vagy bántó, akkor legközelebb vagy egy olyan oldalnak írj, ahol nem lehet hozzászólni, vagy rögtön a bíróságnak, vagy csak simán az asztalfiának. Köszönjük!
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 15:11:56
Nagyon szívesen olvasgatom a kommenteket, hiszen ebből nyerek újabb ötleteket és éppen ez volt a célom a történet megírásával. Az "elmondani róla a véleményüket"mondatrészhez csak annyit, hogy a vélemény nem egyezik meg szerintem némelyik kommentelő ízléstelen és provokáló hozzá" büffentésével" . Nagyon sok oldalon beszélgetek az esetről nagyon sok emberrel és tartom a kapcsolatot a hozzám hasonló károsultakkal. Bárkinek megírom ami érdekli az üggyel kapcsolatban, de azt nem vagyok köteles szó nélkül hagyni ha valaki belemászik "név,arc nélkül" és ismeretlenül a magánszférámba és bántó szavakkal illet engem vagy a családomat. Csak én ezt nem bunkó módban teszem mert én nem ezt tanultam.
Köszönöm!
Xezs7 2019.02.22. 15:18:04
Quuuziii 2019.02.22. 15:22:16
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 15:35:47
Teljes mértékben igazad van.Sajnos ilyen az internet. Ha minden kommentet magamra vettem volna már hidd el itt sem lennék. Próbálom kiszűrni a rosszindulatú embereket, de már van aki nagyon messzire megy a sértegetéssel. Igyekszem mindenkinek kedvesen válaszolni eddig szerintem nem is írtam senkinek semmilyen sértő vagy személyes hozzászólást.
Köszi!
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 15:37:13
Jah,kifelejtettem: ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ..................
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 15:39:16
Nem pocskondiáztam a volvot csak leírtam azt, ami történt...pontosan úgy ,ahogy történt...ha valaki kérdésére nem válaszoltam elnézést kérek...legyen szíves megírni melyik válaszadás alól bújtam ki...megválaszolok minden kérdést ami értelmes...
Jake Peralta 2019.02.22. 15:56:18
Xezs7 2019.02.22. 16:24:07
teéjesenmindegy 2019.02.22. 16:33:30
Figyelj, ha ennyire nem értesz hozzá, akkor legalább ne kötekedj.
Az akksi rajta van, ad áramot. Az így van. És a generátorba megy az áram az akksiról szerinted? Minek? Ott mit csinál? A neve alapján nem áramot generál a generátor, hanem a Volvoban fogyasztó? Szerinted a biztosítékok nem arra valók, hogy ha zárlatos valami, akkor azokat üsse ki?
Akárki mondta ezt a marhaságot, hogy "a zárlatos generátor álló helyzetben szikrát csinált" hülye volt hozzá. Konkrétan minden szava marhaság.
Na, most egy ilyen szakértő hozzászólás alapján állsz úgy a volvos emberhez, hogy az jól eltűntette kalapáccsal a bizonyítékokat. Nézz meg egy generátort,
images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41fagaa%2BebL._SX425_.jpg
Ez a fémöntvény úgy tűnik neked, hogy kalapáccsal tönkretehető? Meg olyan nagyon éghetőnek tűnik?
Az teljesen irreleváns, hogy a garázsban gyújtott be valami rongyot, vagy az udvaron valami száraz falevelet. A lényeg az, hogy forró cuccal megállsz, onnantól nincs menetszél ami hűtené.
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 17:41:45
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 17:44:47
SZIGMA 2019.02.22. 18:07:51
"Az akksi rajta van, ad áramot. Az így van."
Ez igaz.
"És a generátorba megy az áram az akksiról szerinted? Minek? Ott mit csinál?"
Bár nem vagyok autóvillamosságis, de úgy látom, általában az akkura menő szálról megy vissza direktben egy szál a feszszabályzóra. Valami oka csak van, mondjuk feszültség vagy áram érzékelés.
"A neve alapján nem áramot generál a generátor, hanem a Volvoban fogyasztó?"
Ha meghibásodik, akkor bizony az áram folyhat a generátor felé is, pl. diódazárlat.
"Szerinted a biztosítékok nem arra valók, hogy ha zárlatos valami, akkor azokat üsse ki?"
Ezen a körön nem hiszem, hogy van biztosíték.
Akárki mondta ezt a marhaságot, hogy "a zárlatos generátor álló helyzetben szikrát csinált" hülye volt hozzá. Konkrétan minden szava marhaság.
A szikrát én se gondolnám, de a zárlat miatti hő a vezetékszigetelést meg tudja olvasztani, nem tudom, mennyire lehet gyúlékony.
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 18:43:44
Visszakerestem a megválaszolatlan kérdéseket.
-Nem egyedi eset vagyunk...van egy csoport ahol a magyarországi képviselet által sértett autó tulajdonosok vannak fent, nem egy tűzesetes van csak nincs az ilyen reklámozva, hisz mint láthatjuk értelmetlen reklámozni...de egyébként ha egyedi esetek lennénk akkor meg éppen ezért tehette volna meg a cég, hogy próbál segíteni...igazán nem lett volna megterhelő nekik szerintem...(nem várunk új autót,sem milliókat ahogy páran gondolják)
-a bejegyzett szervizként arra gondoltam,hogy hivatalos márkafüggetlen szerviz
-akkumulátoron kívül semmi nem volt cserélve, de a szakértői véleményben le van írva,hogy az akkumulátornak semmi köze a tűzhöz...
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 18:54:24
Igen a kábel szigetelés kezdhetett olvadni és a nagy hő következtében meggyulladt minden műanyag, amiből ugye rengeteg van a motortérben...mikor észleltük a tüzet kis lángcsóvák jelentek meg a szélvédőnél mire egyet fordultunk már lángolt az egész a lángok akkor már jöttek a lámpáknál a szélvédőnél és még alul a kerekeknél is...fél óra alatt kiégett a motortér olyan szinten, hogy a tűz előtt egy fogpiszkálót se lehetett volna beejteni az oltás után ülve bele is fértünk volna...
teéjesenmindegy 2019.02.22. 21:49:41
"az akkura menő szálról megy vissza direktben egy szál a feszszabályzóra. Valami oka csak van, mondjuk feszültség vagy áram érzékelés."
A fesszabályzás az oka.
"Ha meghibásodik, akkor bizony az áram folyhat a generátor felé is, pl. diódazárlat."
Diódazárlat? Mármint a feszszabályzó diódája tönkremegy, és hirtelen elkezd a másik irányba vezetni? Amerre amúgy nem? Én a büdös életben nem hallottam ilyenről.
Azért nincs arrafele biztosíték, mert ez nem fogyasztó, ez így marhaság.
Ez teljes marhaság amit elő próbálnak adni.
Zárlatos generátor álló helyzetben begyulladt... pff.
teéjesenmindegy 2019.02.22. 21:59:33
Hát figyelj. Akkor erőltesd ezt a marhaságot, mert valami hülye ezt mondta.
Mellesleg ha onnan indul a tűz, akkor te hogy vártad el, hogy a szarráégett generátort meg minden egyebet majd onnan lecsavarozza a vizsgáló? Amikor minden műanyag meg van olvadva, a csavarok elgörbültek a tűzben?
Most komolyan, legalább találd már ki, hogy végül is mit akarsz.
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 22:41:29
Nem kell minket sajnálni,de elegünk van a gyűlölködő, jellemtelen, rosszindulatú emberekből...mièrt kell ezen lovagolni ...tudod mit legyen neked igazad...csak ne írogass már össze-vissza kèrlek...hol jó kedved van hol rossz...èn ebben nem vennèk rèszt se időm se türelmem hozzá...jó ötleteket várok ès ha hiszed ha nem nagyon sokan segítenek csak nem kötik az orrára minden kommentgurunak...további szèp estèt ka.te
Xezs7 2019.02.22. 22:43:03
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 22:45:49
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 22:49:42
Xezs7 2019.02.22. 22:52:22
Xezs7 2019.02.22. 22:59:39
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 23:12:03
Zuzer78 2019.02.22. 23:12:07
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 23:17:27
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 23:19:03
Zuzer78 2019.02.22. 23:20:39
Sipos Hajnalka 2019.02.22. 23:22:09
Jake Peralta 2019.02.23. 06:49:44
"fél óra alatt kiégett a motortér "
Ha egy autó fél órán át ég akkor nem csak a motortér ég ki hanem az egész porrá ég. Tehát kizárt hogy fél órán át égett volna.
"Igen a kábel szigetelés kezdhetett olvadni és a nagy hő következtében meggyulladt minden műanyag"
Ezt honnan tudod ilyen pontosan? Ki állapította meg? Te? Vagy egy tűzszakértő?
".a vezetèkköteg már izzott mikor megálltunk vele"
Ezt honnan tudod? Eddig egy szó sem volt róla hogy megállás után benéztetek volna a motortérbe. Esetleg neked vagy a párodnak röntgenszeme van hogy ilyet észrevesz?
KaTe 2019.02.23. 08:39:06
Tudod mit értél el? Semmit. Megpróbáltad hergelni az embereket, hátha sikerül egy kis nyomást gyakorolni a gaz multira a közösség erejével. Hát nem jött be, ugyanis nem tudsz mindenkit palira venni a drámázással.
Mutass egy embert, aki bántotta a gyerekeidet. Esetleg rám gondolsz? Kicsit túlzás, hogy bántottam volna. Persze az egész történeted túlzásokról szól, úgyhogy ezen már meg se lepődik az ember.
"se új autót,se milliókat. Tudom mit akarok ès meg is csinálom. Szerintem te lèpj tovább a következő cikkre"
- szerintem meg ne másoknak akard megmondani, hogy hova lépjenek. Ugyanis nem vagy abban a helyzetben.
Sipos Hajnalka 2019.02.23. 09:19:21
Sipos Hajnalka 2019.02.23. 09:28:29
SZIGMA 2019.02.23. 09:58:20
"az akkura menő szálról megy vissza direktben egy szál a feszszabályzóra. Valami oka csak van, mondjuk feszültség vagy áram érzékelés."
A fesszabályzás az oka.
Ezt magyarázom.
"Ha meghibásodik, akkor bizony az áram folyhat a generátor felé is, pl. diódazárlat."
Diódazárlat? Mármint a feszszabályzó diódája tönkremegy, és hirtelen elkezd a másik irányba vezetni? Amerre amúgy nem? Én a büdös életben nem hallottam ilyenről.
Ez a legelemibb elektrotechnika, a legegyszerűbb félvezetővel, a diódával. A dióda nyitóirányban vezetőként viselkedik, záróirányban szakadásként. Itt egyrészt egyenirányít, másrészt megakadályozza, hogy az akkumulátor felől áram folyjon a generátor felé.
Ha a félvezető zárlatba megy, akkor bizony drótként viselkedik és egyfelől váltakozófeszültség megy az akku felé, másfelől meg egyenáram fog folyni az akkutól a generátor/feszszabályzó felé. Te sem hallottál még erről, Hajnalka sem, nem is várja el senki, hogy mindenki tisztában legyen ezzel, attól függetlenül ez így van.
Azért nincs arrafele biztosíték, mert ez nem fogyasztó, ez így marhaság.
Üzemszerű működés esetén a generátor az áramforrás és az akku a fogyasztó, a te logikád szerint ez indokolná a biztosítékot. Valószínűleg az indításkori nagy áramfelvétel miatt nincs ez a kör biztosítva. Ha erre az áramfelvételre méretezve biztosítanák is, akkor sem biztos, hogy kioldana ilyen esetben.
Ez teljes marhaság amit elő próbálnak adni.
Nem teljes marhaság, látatlanban nehéz bármit is mondani, logikusan végiggondolva próbálnak magyarázatot keresni, és a zárlat vagy a rossz érintkezés miatti túláram és melegedés ott van a lehetséges okok között. Én meghallgatnám egy autóvillamosságis vagy egy tűzvizsgáló véleményét is és beismerném, ha rosszul tippeltem.
Zárlatos generátor álló helyzetben begyulladt... pff.
Mi a te tipped,amit logikusan érvelve le is tudsz vezetni?
Sipos Hajnalka 2019.02.23. 10:52:45
Navarone 2019.02.23. 11:05:03
Xezs7 2019.02.23. 11:36:05
Xezs7 2019.02.23. 11:37:19
SZIGMA 2019.02.23. 12:16:34
zuu69 2019.02.23. 13:45:21
"A párom is autószerelő."
Kedves Hajnalka, ezzel kellett volna kezdeni.
beste 2019.02.23. 14:36:42
Az miért borzasztó, hogy kiszálltak akkor? Jobb lett volna, ha benne maradnak?
beste 2019.02.23. 15:01:47
beste 2019.02.23. 15:22:39
2019.02.23. 15:59:21
Olvastam a reakcióidat. Sajnos a blogszféra, azon belül a Homár blog egy külön világ, olyan mocsárba léptél bele itt, amit nem ismertél ezidáig. Még azt a posztolót is kikezdik, akinek 100%-ban konzisztens a posztja, ha másért nem, akkor azért, hogy miért ment bele minden részletbe, ha meg nem ment bele minden részletbe, akkor persze elhallgat dolgokat. Ha érzelmi szálat visz bele, akkor még durvább reakciókat vált ki. De ezt nem tudhattad. Ha beszállsz a kommentháborúba, akkor azzal adsz igazán csak táplálékot a trolloknak, és ebben a harcban teljesen esélytelen vagy, ezek a kommentelők nem most kezdték, rutinosak az ilyesmiben. Mindent és mindennek az ellenkezőjét be fogják "bizonyítani" függetlenül attól, hogy igazad van vagy nem. Egyetlen dolgot tehetsz teljesen ignorálod őket, el sem olvasod a kommenteket.
Abban mondjuk igazuk van, hogy reálisan ebnől az ügyből nagyon nehéz jól kijönnöd.
2019.02.23. 16:50:03
Aki 2 milliós sok éves Volvót vesz, annak elvileg jobb anyagi helyzetben kellene lennie, mint aki egy új Suzukit, egyszerűen azért, mert előbbi rendes karbantartása sokkal drágább. Na meg az 1.2 benzines kisautók eleve kevesebb km-nél optimálisak, mint a TDI-k. Az más kérdés, hogy ezeket a lepukkadt régi TDI-ket egy csomóan lakótelep cirkálónak veszik, és okosban műszakiztatják, basznak karbantartani.
Sipos Hajnalka 2019.02.23. 19:54:32
Sipos Hajnalka 2019.02.23. 19:56:53
gergo1000/2 2019.02.23. 22:06:00
rendőrségnél tettek feljelentést gondatlan veszélyeztetés okán?
persze mindent megtesznek majd, hogy ne kelljen vizsgálni semmit, de sok kör után hátha lesz egy nem volvos szakértői vélemény,. Ami ha kicsit is nektek ad igazat, akkor felhasználható a polgári perben. Ez ingyen van, csak sok meló
gergo1000/2 2019.02.23. 22:08:11
Jake Peralta 2019.02.23. 22:57:01
Xezs7 2019.02.24. 08:30:39
LSV 2019.02.24. 16:00:28
Sipos Hajnalka 2019.02.24. 17:39:51
Sipos Hajnalka 2019.02.24. 17:41:20
Sipos Hajnalka 2019.02.24. 17:42:44
Sipos Hajnalka 2019.02.24. 17:45:00
Sipos Hajnalka 2019.02.24. 17:46:06
Leooo 2019.02.24. 20:49:39
Quuuziii 2019.02.24. 21:30:04
Jake Peralta 2019.02.25. 06:17:31
Sipos Hajnalka 2019.02.25. 12:31:29
WLaci 2019.02.25. 13:16:47
Kotit 2019.02.25. 13:30:44
Sőt: ... ... ...
Kotit 2019.02.25. 13:36:06
Ez alapján pl. simán beperelhetnek...
Sipos Hajnalka 2019.02.25. 13:40:18
Sipos Hajnalka 2019.02.25. 13:41:36
Sipos Hajnalka 2019.02.25. 13:46:44
WLaci 2019.02.25. 13:46:55
Kotit 2019.02.25. 13:47:10
Sipos Hajnalka 2019.02.25. 13:49:29
Sipos Hajnalka 2019.02.25. 15:49:22
NagyonTitok 2019.02.25. 16:50:21
beste 2019.02.25. 19:53:02
Tinman 2019.02.25. 20:55:36
Cserébe viszont a fogyasztása erősen baráti.
Nem tudom ki, hogy és miért vesz használt, de kiváló állapotú Volvo-t, de úgy látom Hajnalkával már ketten is vagyunk itt, akiknek az autója elég fontos volt és kiemelten figyelt rá. Az övére már sajnos nem, de az enyémre elég jó még ránézni, meg beülni, benne létezni és közlekedni vele. Olyan messze van a lepukkant állapottól, hogy az leírhatatlan. Na ja... költöttem is rá ez nem vitás.
Sipos Hajnalka 2019.02.25. 21:00:26
Sipos Hajnalka 2019.02.25. 21:02:02
Sipos Hajnalka 2019.02.25. 21:05:29
Xezs7 2019.02.25. 21:54:31
Kotit 2019.02.25. 22:44:19
Sipos Hajnalka 2019.02.26. 08:10:43
Kotit 2019.02.26. 09:39:44
Xezs7 2019.02.26. 12:32:29
Sipos Hajnalka 2019.02.26. 14:41:16
Sipos Hajnalka 2019.02.26. 14:43:08
Kotit 2019.02.26. 20:37:09
Sipos Hajnalka 2019.02.26. 21:14:02
killerkaller 2019.02.27. 08:30:56
A cikk elgondolkodtató, bár abban nem a generátorról van szó. Ha autónk érintett a visszahívásban, felmerülhet az első tulajdonos, esetleg a kereskedő érintettsége is.
Sipos Hajnalka 2019.02.27. 08:51:17