Manapság, amikor a neten bármilyen hosszú és távoli utazást, bármilyen extrákkal könnyedén le lehet szervezni otthon a fotelből, egy repülőjegy és egy repülőtéri autóbérlés intézése egy kis semmi, kezdő turistáknak való feladat, amihez elég, ha ismerjük az aranyszabályt: bármilyen irtózatos, borzalmas, rettenetes, agyzsibbasztó és reménytelen, bizony az apróbetűs részt is el kell olvasni foglalás előtt.
Kivéve, ha a WizzAiren keresztül próbál valaki autót bérelni, mert az alábbi eset alapján ott ez is kevés lesz a meglepetések elkerülésére.
Ezúton szeretnék minden utazót lebeszélni arról, hogy a Wizzairt tovább hizlalva a cég autóbérlési szolgáltatását igénybe vegyétek! Íme, ami velünk történt a napokban.
Mivel alapvetően Abu Dhabi volt az úti célunk, az utolsó pillanatban sajnos meghoztam azt a rossz döntést, hogy a Wizzair dubai repjegyéhez autóbérlést vásároltam. Amint azt az alábbi printscreen is igazolja, a Wizz – többek között – azzal hirdeti a szolgáltatást, hogy kredit vagy debit kártya kell hozzá. Na, ez az állítás dőlt meg a dubai reptér Avis irodájánál kb. a 2. percben.
Ugyanis, ahhoz, hogy az Avis (vagy bármelyik egyéb kölcsönző cég) a Wizzairnek már előre kifizetett autóbérleti és biztosítási díj után az autót átadja neked, kredit kártyával kell rendelkezned, hogy további összegekkel blokkolják a kártyát útdíj, parkolási díj, büntetések és egyebek fedezésére. Hiába bizonygattam az Avisnak a helyszínen, hogy a hotelek rendszeresen blokkolnak összegeket a debit kártyámon, azt mondták, hogy nem tudják azt garantálni, hogy az adott (nagyon magas!) összeggel ne terhelődjön meg a kártyám (a blokkolás helyett). Ezt a kockázatot nyilván nem mertem vállalni, így nem vettem át az autót. Maga az Avis-os srác is egyetértett a döntésemmel, és megnyugtatott, hogy a pénzt vissza kell kapnom.
Amikor másnap jeleztem a problémát a Wizzair felé, azt az udvarias lepasszoló választ kaptam tőlük (angolul!), hogy ugyan megértik a kellemetlenségemet, de 3. féllel szemben felelősséget nem vállalnak és hogy ők ezt előre jelezték. Naná, hogy nem jelezték.
Második megkeresésemre méltóztattak arról tájékoztatni, hogy a „respective agency” weboldalán megtalálom azt az elérhetőséget, ahol panaszt tehetek. A „respective agency” a rentalcars.com volt, amit fogalmam sincs, hogy miért tartanak szitok szónak, miért nem írták meg a cég nevét és esetleg az elérhetőségeket is, pláne, hogy a rentalcars.com weboldalának a bal sarkában ott virít a Wizzair logója és a Wizz oldalán vica versa.
Amikor az autóbérlést megvettem a Wizz oldalán egy árva szó nem hangzott el arról, hogy a Wizz csak pénzt kaszál és ha bármi gondom akad, fussak magam a pénzem után, oldjam meg a problémámat ahogy tudom. Az egészben az volt talán a legfelháborítóbb, hogy arra nem méltatnak, hogy megadják a rentalcars.com nevét és elérhetőségét!
Hab a tortán, hogy a Wizz mindezt úgy hirdeti, hogy az autóbérlés összegéből 10%-ot jóváír a Wizz számládon, ami természetesen így 8 nap múltán sem történt meg.
Rentalcars.com a válaszában azt írta, hogy hívjam fel őket és szóban beszéljük meg a problémát! Angol és francia telefonszámokat adtak meg. Velük ezidáig arra jutottam, hogy a biztosítás összegét visszaadják, de az autóbérlésből levonnak 30.000 forint törlési díjat, ami gyakorlatilag a bérleti összegnek felel meg. Vajon hogy jött ki ez a törlési díj? Válaszukban semmilyen indoklás, hivatkozás sincs. Szembesítettem őket azzal, hogy a weboldalukon azzal hirdetik a szolgáltatást, hogy kredit vagy debit kártya kell a bérlethez, kíváncsian várom, hogy erre mit lépnek? (telefonban azt mondták, hogy az apróbetűs részben ott volt, hogy a csak kredit kártyával vehető igénybe a szolgáltatás…)
Mondanom sem kell, hogy a válaszuk aláírásában ez szerepel:
Sincerely,
Wizz Air Reservations TeamMost akkor ki kivel van??
Ja, és számlát az autóbérlésről sem a Wizzairtől, sem a rentalcars.comtól nem kaptam. Nyilván visszaigazolást (Wizzair team aláírással!) kaptam, de számlát azt nem.
Szóval, ha jót akarsz, óvakodj a Wizztől autót bérelni, a saját hazudozásaikba keverednek bele. Legegyszerűbb, ha a desztinációs reptéren odamész az autóbérlő cégek fülkéihez és kényedre-kedvedre választasz az autók közül – és egyes országokban még alkudni is tudsz velük!”
Kriszta
Kedves Homár olvasó!
A Wizzair weboldalán az autóbérlés szolgáltatás, mint partnerszolgáltatás szerepel. Ennek megfelelően a vonatkozó általános szerződési feltételek alapján az autóbérléssel kapcsolatos szolgáltatást a rentalcars.com márkanevezet birtokló, Walesben és Angliában regisztrált TravelJigsaw Limited cég végzi.
A cégnek az autóbérléssel kapcsolatos általános szerződési feltételei az alábbi helyen érhetőek el: https://cars.wizzair.com/ TermsAndConditions. doaffiliateCode=wizzairWL& serverName=www.rentalcars.com& adplat=homepage_services& preflang=hu A szolgáltatás általános szerződési feltételei között a helyi letéttel kapcsolatban az alábbi tájékoztatás található:
A legtöbb autókölcsönző társaság a bérlés kezdetekor letétet kér az üzemanyag, az önrész és egyéb felmerülő költségek fedezésére. Az esetek többségében csak az elsődleges vezető nevével ellátott, főbb hitelkártyákat fogadnak el (ellenőrizze kártyája elfogadhatóságát Foglalási központunkkal).
Ezt meghaladóan az általános szerződési feltételek a betéti kártyák elfogadásával kapcsolatban nem tartalmaznak rendelkezéseket. A rentalcars.com weboldalon található általános szerződési feltételekben is ugyanaz a tájékoztatás található.
Az általános szerződési feltételekhez képest visoznt eltérő tájékoztatás szerepel a gyakran ismételt kérdések részben, amely szerint:
a foglaláshoz elegendő egy hitel- vagy betéti kártya.
Fentiek alapján felmerülhet a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat gyanúja az esettel kapcsolatban.
A törvény értelmében megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt - figyelemmel megjelenésének valamennyi körülményére - olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót az áru lényeges jellemzői, illetve alkalmazása tekintetében, és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg, vagy erre alkalmas.
Annak vizsgálata, hogy az ügyben történt-e megtévesztő kereskedelmi gyakorlat alapvetően a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozik, ezért bejelentéssel élhetsz a Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál.
Az autóbérlés költségének visszafizetésére vonatkozó igény elbírálására a hatóság nem rendelkezik hatáskörrel. A panaszt a vállalkozás elutasította, ezért a fogyasztó a magyar Európai Fogyasztói Központhoz fordulhat igényével, mert a vállalkozás az Európai Unió területén bejegyzett gazdasági társaság.
Felhasznált jogszabályok: 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
UPDATE
A posztban foglalatakra reagálva az alábbi közleményt kaptuk a Wizz Airtől:
Noha egyedi eseteket a Wizz Air nem kommentál, ahogy az a képernyőfelvételen is látható, a foglaláshoz hitel- vagy betéti bankkártya szükséges (tehát nem feltétlenül megfelelő a kettő közül bármelyik). Sajnáljuk, hogy utasunkat kellemetlenség érte, ám kérjük ügyfeleinket, hogy minden esetben alaposan ellenőrizzék a kiválasztott bérautó felvételének követelményeit, mert a különböző szolgáltatók feltételei eltérhetnek.
Wizz Air
Az utolsó 100 komment: