Pár hete jelentették be, hogy összeolvad a magyarországi e-kereskedelem két meghatározó szereplője, a már nyolc országban jelenlevő Extreme Digital és az eMag magyarországi leányvállalata. Kíváncsiak várjuk, hogy a fúzió után mi változik. Az ügyfélszolgálatokkal például lenne mit csinálni, akárhogy is alakul a 2 brand sorsa. Erre remek példa Anett, Tomi és Mesterházi "Apavlog" Dávid emagos esete. Azt hitted, hogy már mindent láttál? Tévedsz.
Kedves szerkesztőség.
Laikusként sajnos akkorát hasaltam az emagnál , hogy most csak a sebeimet nyalogathatom elsőkörben, de több ponton szükségem lenne szakszerű tanácsra. Utána kutatva az oldalatokon láttam, hogy sajnos nem én vagyok az első akinek meggyűlik az emaggal a baja, így abban a reményben írok, hogy tudtok hasznos tanácsot adni a ballépésemmel kapcsolatban,
Fél évvel ezelőtt rendeltem az emagtól egy kávéfőzőt, jónevű, jó review-kat kapott, jól értékelt termék. Meg is érkezett minden szuperül működött, míg az egyik nap kávé helyett valami híg szmötyit kezdett főzni. Mi mindent a leírásnak megfelelően csináltunk, takarítás vízkőtelenítés( a világ legdrágább vízkőtelenítőjével) minden használat utáni tisztítás, hasonlók, mégis szmötyi jött a gépből kávé helyett.
Fel is hívtam az emagot a 2 éves garancia érvényesítése jogán, ahol kedvesen elmagyarázták ennek az online történő lépéseit. A kitöltendő űrlap után elvitték a kávégépet, természetesen hetekig tartó bármiféle informálás nélkül egyszer csak kaptunk egy ímélt: a gépet átnézték, érkezik.
A terméket tisztítva, eredeti állapotban küldtük meg míg vissza egy undorító, koszos ütött kopott terméket kaptunk,melynek valószínűleg bizonyos elemei ki lettek cserélve / leharcolva mert nagyon rozoga állapotban kaptuk pl a fávé filtert vissza.Sajnos a próba főzés után megállapítottuk hogy a gép továbbra sem működik. Felhívtuk a céget, ahol megkértek, ismét online nyújtsunk be panaszt, a benyújtott kérvénnyel kapcsolatban két napja az alábbi választ kaptuk:
Bejelentett RMA 1380913 számú szervizigényével kapcsolatban szeretném tájékoztatni, hogy a termékre vonatkozó garancia a korábbi beavatkozás alkalmával (3641366) el lett utasítva, a javítás költségeit akkoriban mi bevállaltuk. Ennek értelmében szervizigényét nem tudjuk feldolgozni, így lezártuk. Kérjük keressen fel márkaszervizt, vagy független szakszervizt a készülék javítására. Megértését köszönjük!
Több ponton nem értem a kérdést:- Mi az hogy a garancia nem vonatkozott a gépre, mire vonatkozik ha nem a gépre? (sajnos nem értjük a visszakapot tlapot, egy románul írt oldalt küldtek a számunkra). Miért nem tájékoztatnak erről?- Hogy lehetséges hogy a garanciánm még minimum másfél évig érvényes (a garancia jegy szerint kettő, ugyanis a javított terméknék újra kezdődika garancia), és mégsem néznek még csak rá sem a gépre?
- Hogy írhat ilyet egy beszállító, hogy bevállalta a költséget, mikor ő hírdeti úgy a garanciát hogy háztól házig garancia? Nem is értem, még jó, hogy őt terhelik a költségek?Valamint amiben segítséget szeretnék kérni, hogy ilyenkor, hogy s mint érdemes megtámadni a válaszukat, és érvényre juttatni a garanciámat, valamint érdemleges tájékoztatást kapni. Sajnos a jogi oldalát nem látom tisztán át.Anett
---
UPDATE:
Megjött szakértőink tanácsa Anettnek:
Kedves olvasó!
A 10 000 forint eladási ár feletti tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállási szabályokat egyértelműen rögzítik a jogszabályok. A jogszabály ezen termékek esetében 1 év kötelező jótállást biztosít a fogyasztónak. A jogalkotó a minimum feltételeket rögzíti, a fogyasztó javára mindig el lehet térni, tehát a gyártó vagy forgalmazó vállalhat az 1 év kötelező jótálláson túl, ún. szerződéses jótállást. Valószínűleg ebből a kettőből tevődik össze a te kávéfőződre vonatkozó 2 év jótállás (garancia) is. Fontos tudni, hogy az 1 év kötelező jótállás teljes körű, tehát a készülék minden rejtett hibájára vonatkozik.
Azt írtad, hogy fél éve vásároltad a készüléket, tehát az 1 év kötelező jótállásra szabott határidő sem telt el, ezért a vállalkozás köteles helytállni a hibás teljesítésért. Csak akkor mentesül a kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ehhez azonban független szervizt kell bevonnia, saját költségén, mint ahogy a javítások díjának kifizetését sem háríthatja a vevőre. Tehát a kávéfőző első javítását/javíttatását nem szívességből, hanem jogszabályi kötelezettségből teljesítette a vállalkozás. Érdemes tehát az erről kiállított jegyzőkönyv másolatát elkérni, így fény derülhet a hibára és az elvégzett beavatkozásokra is, vagy ha rendelkezésre rá áll ilyen dokumentum, akkor akár webfordítóval megtudni annak tartalmát.
A beépített, illetve javított alkatrészekre valóban újra indulnak a határidők. Emiatt is fontos tudni, mely részek az érintettek. Az ismét felmerülő hiba esetén vevőként valóban az újbóli bejelentés a helyes eljárás. A visszatérő, ismétlődő hibák akár már a következő jótállási jogot, a cserét is indokolják. Mint ismert, a fogyasztó javára el lehet térni, ami azt jelenti, hogy a felek megegyezése lehet ennél kedvezőbb, akár a vételár visszautalása is. Együttműködés hiányában, a hiba el nem ismerése esetén egy ismételt panaszlevél után az alternatív vitarendezési fórumokhoz érdemes fordulni. A békéltető testület előtti eljárás során lehetősége nyílik a vállalkozásnak megfelelően értelmezni a fogyasztói jogokat. Mivel az Emag egy romániai székhelyű vállalkozás, ezért a Budapesti Békéltető Testület illetékes eljárni.
Felhasznált jogszabályok:
- A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
- Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
- A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rende
Az Emagtól vásárolt készülékem a garanciális idön belül tönkrement. Az Emag oldala szerint csak háztól-házig futárral lehet javíttani. Kitöltöttem az ürlapot, amire azt az automatikus választ kaptam, hogy a futár 36 órán belül jelentkezik. Ez nem történt meg és e-mail sem érkezett az átvétel várható idejéröl. Újabb ürlapot töltöttem ki, ismét semmi. Az ügyfélszolgálati telefont nem veszik fel, fizetös, zenés várakoztatás van. Az e-mailes panaszra a fórumok szerint nem vagy csak hetek múlva reagálnak. Jogszerü-e ez? Mit lehet tenni?
Köszönettel:
Tomi
Tanács Tominak:
Kedves olvasók!
Az E-mag székhelye Romániában van, ezért alapvetően a román jogszabályok vonatkozna rá, azonban Római szerződés értelmében a fogyasztókra vonatkozó jogszabályok tekintetében a magyar jog az irányadó.
A vállalkozás által üzemeltetett webáruház általános szerződési feltételit áttekintettük. Ennek alapján a cég azt vállalja, hogy a háztól házig garancia szolgáltatás alapján a meghibásodott terméket legkésőbb öt munkanapon belül átveszi a honlapon található űrlap beérkezését követően.
A levél alapján a cég eljárása ellentétesnek tűnik az általános szerződési feltételekben meghatározottaknak. A vonatkozó magyar jogszabály is akként rendelkezik, hogy a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a jótállással kapcsolatos kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Fentiek alapján javasoljuk, hogy a vállalkozás számára tegyél írásban panaszt az esettel kapcsolatban, amelyre legkésőbb 30 napon belül kötelesek választ adni, megfelelő indokolással ellátva. Ha a cég erre a panaszra sem válaszol, akkor az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz lehet bejelentést tenni a fogyasztóvédelmi szabályok megsértése miatt. A jótállási igényt érvényesítése céljából pedig az Európai Fogyasztói Központnál kezdeményezhetsz eljárást, amely segít a határon átnyúló jogviták rendezésében vagy a Budapesti Békéltető Testületnél kezdeményezhetsz eljárást,
Felhasznált jogszabály:
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
Ez pedig Mesterházi Dávid kitartó nyomozásának története az Apavlogról. Elhallgatott infók, módosított weboldal, idegtépés, és váratlan extraprobléma abból, hogy az eMag szervize nem idehaza, hanem Romániában működik.
Darth Revan 2019.04.08. 11:06:26
CsakLajosAz 2019.04.08. 11:13:02
Emag és társai, aki sorban verik át az embereket, nem lehet domaiből tiltani? Mindenre az a válasz, hogy román székhely. Ok. De .hu domain :)
2019.04.08. 11:37:36
GiaMarie 2019.04.08. 12:28:24
juhaszvik 2019.04.08. 12:35:19
ez most komoly? a jogszabályok engedik olyan forgalmazó működését idehaza, mellyel szemben ha érvényesíteni szeretném a garanciát, akkor nincs magyar hivatal, ami segítene?
és eljutunk megint oda, ahová mindig, hogy idehaza a jogalkotók nem ismerik el, hogy fogyasztói társadalomban élünk, és ezért ebben a minőségében jóval több védelemben részesülünk. (=sz*rnak a fejünkre)
Lalikám 2019.04.08. 12:37:09
TrishtanAG · tudfan.blog.hu 2019.04.08. 13:13:25
Terézágyú 2019.04.08. 13:14:26
"Emag és társai, aki sorban verik át az embereket, nem lehet domaiből tiltani? "
Most nem azért, hogy az emagot és társait védjem, de egy demokráciában (ez itt az?) az nem elég, hogy egy netes blog tele van panasszal ellenük. Hivatalos fogyasztóvédelmi perek (és megalapozott bírósági ítéletek) kellenének ahhoz, hogy ténylegesen kitiltsák valamelyiket.
A kaszinók más tészta - ott politikai döntés volt.
CsakLajosAz 2019.04.08. 13:18:11
Nem értem, ez hogy juthatott eszedbe. Mélységesen fel vagyok háborodva.
CsakLajosAz 2019.04.08. 13:29:34
Fogyasztóvédelmi panasz? Minek. Hogy megmondják a tutit, mint itt? Hogy rendben van a román levelük? Meg forduljunk az EU panaszirodához? Persze. Majd hónap..
Szinte napi rendszerességgel vásárolok ebay-en, alin, amazonon, gearbest, dx, stb... SOSEM volt gond velük. Bőven8-10ezer vásárláson vagyok túl. (Nem, nem ruhacsipesz, hanem javításhoz elektronikai alkatrészek, szerszámok, amit nem lehet idehaza beszerezni.. meg ajándékok Karácsonyra)
Két kezemen meg tudom számolni a vitás eseteket. MINDIG kártalanítottak, stb. Még akkor is, ha egyértelműen a posta lopta el. Pl ajánlott alá volt írva, átvéve. Kapunkban van kamera, az egész heti felvételt megosztottam a customer service számára. Elnézést kértek. Vissza is utaltak. 699$ volt! Mégis.
Emag és társai... Hát... Nagy szarban lettem volna..
Terézágyú 2019.04.08. 13:36:19
"őszintén... Szerinted nincsenek perek?"
Fogalmam sincs. Vannak?
"Csak én 2 károsultat ismerek közvetlen környezetemben."
És ott voltak perek? Bírósági döntés?
"Fogyasztóvédelmi panasz? Minek. Hogy megmondják a tutit, mint itt? Hogy rendben van a román levelük? Meg forduljunk az EU panaszirodához? Persze. Majd hónap.."
Hát erről beszélek. Hogy nem történik semmi.
Lalikám 2019.04.08. 14:01:54
juhaszvik 2019.04.08. 14:55:44
Mo-n nincs érdemi fogyasztóvédelem. kérdés, hogy ennek tudatában pofátlanok-e a cégek (már amelyik), vagy ettől függetlenül. visszafordítva a kérdést, ha egy másik országban normálisan működő cég betenné Mo-ra a lábát, akkor felvenné-e a többi cég viselkedését, vagy sem?
Nancsibacsi 2019.04.08. 14:58:19
Ha az emagról tudnák az emberek, hogy román, szerinted hányan vásárolnának ott?
FDToth 2019.04.08. 15:15:22
- jonnek erte mindig
- gyorsan reagalnak
- normalisan szervizelnek (volt h elortek vmi es ugy adtak vissza, de megeegyeztem veluk h emiatt ben kuldom ismet, hanem megveszem a torottt alkatreszt es ok kifizetjk. Igy is lett)
- segitenek mindig
Zed is not dead yet 2019.04.08. 15:45:31
Egyébként meg többszöri tapasztalatom, hogy a garanciális panaszokból jobb kihagyni az ilyen kereskedőket, ha egyszer van a cuccnak márkaszervize. Ilyenkor az ember odamegy a számlával és a garanciális papírral és ennyi, nincs ilyen "ki tudja hol jár a cuccom", meg "románul irkálnak valamit". Vagyis lehet ilyen, de kurvára nem a vevő gondja, hanem a márkaszervizé. Mondjuk ebből következik, hogy lehetőleg olyan cuccot nem veszek sehol, amelyiknek nincs magyarországi márkaszervize (vagy ha mégis, fel vagyok rá készülve, hogy a garancia kb. lószart se ér).
Terézágyú 2019.04.08. 15:59:31
"@CsakLajosAz: @Terézágyú: szerintem elbeszéltek egymás mellett. :)"
Itt a homár blogon olyan niiiincs :)
@Nancsibacsi:
"Igazad van, nem kell őket kitiltani"
Én nem mondtam, hogy ne tiltsák ki - én csak azt mondtam, hog valójában jelenleg nincs is "emag-ügy" tudtommal...
2019.04.08. 16:09:52
Ha az emagtól vagy már szürkeimportos cuccokat áruló bolttól veszel olyan cuccot, aminek van magyar márkaszervíze, el fognak hajtani onnan, mert nem hazai forgalmazású a terméked. Pontosan emiatt nem szabad venni semmit sem ott, ahol webshop garanciát ígérnek, vagy ha mégis, akkor ismerni kell a kockázatát.
Szerintem a legnagyobb nyertese ennek az összeolvadásnak a MediaMarkt lesz meg persze még jópár kisebb szereplő, másrészt a vásárlók még nagyobb aránya fog eleve külföldről rendelni, hiszen semmivel nem jelent pluszt ha ugyan .hu a webshop oldala, ha szürkeimportos termékeket árulnak. Az emag + edigital együtt nagyjából az emag vásárlókörét és az edigital vásárlóinak egy kis részét viheti tovább, tehát bukta lesz a fúzió.
Nancsibacsi 2019.04.08. 16:54:34
Másik oldalról amit el lehet érni 1-1 ilyen üggyel - amibe te lehet hogy 100ezreket ölsz bele pénzben és időben - az MAXIMUM egy pár milliós bírság, amit ők röhögve kifizetnek, hiszen kb 2 órányi profitjuk, én meg lehet hogy 1 hónapig dolgozok azért a pár 100 ezerért. Szóval ha esetleg véletlenül évek alatt sikerre is vinném az ügyet, az is nekem fájna jobban, és nem nekik.
Snagal 2019.04.08. 17:00:02
csak a szokásos emag user experience - az lett volna a meglepő, ha sikerül korrekten rendezni egy minőségi kifogást.
MIx 2019.04.08. 17:35:42
Olyan minimális,
vagy semmi információt közölnek a kínált termékről,
ami alapján értelmes ember nem tudja eldönteni,
hogy az adott termék megfelel-e elvárásainak.
Nem is értem, sokan miért vásárolnak tőlük??
mindbender2 2019.04.08. 18:40:48
MI?
MINEK?
Mennyit spóroltatok vele? Adjátok hozzá ezt is, meg a várakozási időt is meg a többi faszságot.
Fillérbaszó majmok.
2019.04.08. 19:39:18
kolomparlole1114 2019.04.08. 19:57:20
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.04.08. 20:19:58
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.04.08. 20:22:22
2019.04.08. 22:35:36
Mondjuk gyakran van elég jelentős árkülönbség a szürkeimportos és a hazai forgalmazású termék között. Pl. amit novemberben néztem, ugyanaz a termék black friday előtt 100k körül volt, black fridaykor emagnál 70k, a legolcsóbb nem szürkeimportos webshopban 85k. Én természetesen utóbbiban vettem meg, de sokan döntenek az előbbi mellett.
Emellett az is gyakori, hogy pl. laptopból olyan változat van a szürkeimportos webshopokban, ami itthon nem is forgalmazott, és épp annak van jó ár-érték aránya.
Hangsúlyozom, én nem vennék így sem, vagy csak nagyon alacsony értékű terméket tőlük, de arra amúgy is ott van az ebay vagy az ali, de sokan bedőlnek, mert simán gyakori a 20-30% árkülönbség is.
MrZed001 2019.04.08. 22:35:43
Ugyanis írásos panasz, ha nem megfelelő választ ad rá az emag, akkor nem békéltető testület (VICC !!!) a következő lépés, hanem:
- Európai fizetési meghagyásos eljárás (EUFMH)
Jogszabályi háttér:
"Az eljárást elsősorban az európai fizetési meghagyásos eljárás létrehozásáról szóló 1896/2006/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet (Eufmhr.) szabályozza, az olyan eljárási kérdésekben pedig, amelyekről a rendelet kifejezetten nem rendelkezik, a nemzeti jogot – Magyarország esetén elsősorban a fizetési meghagyásos eljárásról szóló 2009. évi L. törvényt (Fmhtv.) és a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvényt (Pp.) – kell alkalmazni.
Magyarországon az eljárásra a közjegyzőknek van hatásköre. A kérelmeket csak papíralapon és csak a közjegyzőhöz lehet benyújtani, aki az iratokat papíralapon állítja elő, és kézbesítteti a feleknek. A kérelem bármelyik közjegyzőhöz benyújtható."
"Ha a kötelezett ellentmondással él, az eljárás perré alakul – magyar közjegyző által kibocsátott európai fizetési meghagyás esetén a hatáskörrel rendelkező illetékes MAGYAR bíróság előtt. "
!!!!!!
Ez az egyetlen lehetőség, hogy "pártatlan" magyar bíróság előtt kérd számon az Emag-ot, hogy miért vert át téged, miért nem tartotta be törvényi kötelezettségeit (mint garancia !).
És így valóban kártalanítva leszel, és nem átverve !!!
Permetező 2019.04.09. 08:26:48
na4 2019.04.09. 09:38:59
GiaMarie 2019.04.09. 09:41:03
Tikakukac 2019.04.09. 09:52:11
GiaMarie 2019.04.09. 10:23:52
2019.04.09. 10:33:07
2019.04.09. 10:44:50
Ha valaki cég nevére veszi a terméket, akkor helyből nem illetik meg a fogyasztói jogok. Mellesleg jópár terméknél elő van írva, hogy nem ipari használatra.
Én inkább az Edigital és a MediaMarkt esetében látom, hogy a méretük miatt van panaszból is sok, de egyébként nem annyira gázos üzletek (az Edigitap még nem...). Az Emagnál viszont ki vagy szolgáltatva, hiszen nem kapsz gyári garanciát, inkább csak mákod volt, hogy eddig nem szívtad meg, de bármikor lehet gond.
GiaMarie 2019.04.09. 10:55:37
szopoklész 2019.04.09. 11:49:40
Tikakukac 2019.04.09. 12:28:20
Kelpo 2019.04.09. 12:30:22
Nem tudja hogy Emagon vásárolni ősi román szokás?
Ha ezek tényleg fúzionálnak az edigitallal akkor tényleg vége lesz a szofisztikált(volt eddig is ilyen?) mainstream e-kereskedelem nagy részének magyarhonban.
Sajnos tényleg maradni fog az irl media markt, euronics(!sic), vagy hiperes vásárlás.
Kár, mert edigital még egész tűrhető volt, annak idején ugyanezt játszotta el az a hulladék jófogás az olx-el ami egy normális kiforrott felület volt használható modulokkal, normális háttérrel, erre a jófogás az egészet lehúzta a budin, és a mai napig egy szinte használhatatlan hulladék sajnos.
Na de amíg ilyen birkák vagyunk h ezt engedjük és minden xart megveszünk amit lenyomnak a torkunkon addig meg is érdemeljük bájdövéj.
Tikakukac 2019.04.09. 12:33:37
*suta szerkesztés
Terézágyú 2019.04.09. 12:43:32
"Azért nincs emag ügy, mert simán nem éri meg.... ha esetleg véletlenül évek alatt sikerre is vinném az ügyet, az is nekem fájna jobban, és nem nekik."
Értem én, de akkor ne gyertek olyasmivel, hogy "tilcsákbea zemagot mercsal", mert felesleges.
2019.04.09. 13:02:44
Konkrétan az Emag esetében ott kezdődik, hogy ők eleve trükköznek szürkeimportos termékekkel. A te problémáidnak egyik fele teljes mértékben kiküszöbölhető kereskedőként, ha kizárólag gyártói garanciás termékeket árulsz. Az Emag nem ezt teszi.
A 14 napos elállás egy másik téma, bár megjegyzem, igen, buksz rajta időnként, de a normális vevőid jelentős része pontosan emiatt vásárol hazai webshopban, mert kisebb a kockázata, hiszen ha úgy alakul, elállhat. Én példaul simán azt a boltot választom, amelyiknek van webshopja, kirendelem helyszíni átvételre, és eddig életemben egyszer álltam el. De ha nem lenne webshop, nem azt a boltot választanám, illetve ha nem létezne 14 napos elállás, inkabb megrendelném olcaóbban külföldről. Tehát részben ebből is élsz, hogy ilyen a szabályozás.
2019.04.09. 13:05:57
Akad még egy-két normális webshop, persze attól is függ, mit veszel. De a piaci rést ki is töltheti más. Mindenesetre a legnagyobb nyertese ennek egyértelműen a MM, főleg a webshop része.
Alinda (törölt) 2019.04.09. 13:41:08
A nickben nem engedélyezett karakter található 2019.04.09. 13:50:40
Meg ugye a "vele nem fog megtörténni" hozzállás, illetve, hogy a panaszos miért volt sáros, de nála, a "ócsóérveszem" vevőnél bíz nem lenne ilyen.
A nickben nem engedélyezett karakter található 2019.04.09. 13:51:56
2019.04.09. 14:03:04
Ezek szerint az Emag szervize is az Emag lehet, csak Romaniában, és nem itthon.
Érted, veszel egy Dell laptopot, ha normális boltban veszed, akkor ha elromlik, kijönnek érte, hivatalos márkaszervizben megjavítják. Ha az Emagtól, akkor előbb elviszik Romániába, és ott egy Telemax szintű szerviz javítja. Közben meg ugye alapból pont azért vesz az Embert Dellt vagy HP-t, és nem mondjuk Lenovo-t, mert előbbieknek normális szerviz háttere van.
Alinda (törölt) 2019.04.09. 14:59:39
azbest 2019.04.09. 16:54:22
Sluck Ödön 2019.04.10. 17:04:44
Im just here for the comments 2019.04.10. 21:52:06
2019.04.10. 22:18:53
Hivatalosan valóban nincs olyan, hogy szürke import, ez inkább csak egy köznyelvi kifejezés a magyar vagy európai garanciával nem rendelkező műszaki cikkekre. Ha rákeresel, pl. a Sony és a Nikon oldalán is van erről részletes tajékoztató, ha nem európai lokalizációjú terméket hoznak be, arra nem érvényes Európában a gyártó garanciája.
Szvsz az emag duplacsavarral csinálhatja, de ezt ne vedd készpénznek, mert nem tudom biztosan. Eleve nem európai piacra szánt terméket rendelnek, és nem a magyar áfával hozzák be, hanem olcsóbbal.
axolotl77 2019.04.11. 07:50:18
Sluck Ödön 2019.04.11. 12:56:11
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.04.12. 03:02:55
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.04.12. 03:03:24
2019.04.12. 11:29:44
Már leírtam. Pl. a termék Indiába szánt változatát adják el neked, amire nincs az EU-ban garancia. A "szürkeimport" csak egy köznyelvi elnevezés, maga az importálás fehéren történik, csak épp gyártói garanciád nincs. Mondom, keress rá pl. a Nikon vagy a Sony állaspontjára ezekről. Az meg extra, hogy nem Magyarországra importálják, hanem olyan országba, ahol alacsonyabb az áfa, de ez részben a kormányunk sara is, hogy a legkönnyebben elcsalható adónemünket tették rekord magassá.
koprofágia 2019.04.12. 11:34:08
Fekete Krindusz 2019.04.12. 13:59:39
Az van, hogy nagyon ritka a Worldwide-gyártói garancia. A hierarchiában ott van a hivatalos forgalmazó. Zabalint írja a Nikont és a Sonyt, ha fehér, akkor például a Gorenje Magyarország, ha mobil, akkor a Huawei Magyarország.
A megyei mosógépszerelőt a cégközpont bízza meg. Nem a japán, szlovén, kínai központ, hanem a pesti. Ők pedig tudják, melyik sorozatszámot hozták be az országba. A szerelő pedig ingyen dolgozna.
bati67 2019.04.13. 09:14:03
Csak azért kérdem, mert több ismerősömnek is rendeltem az Emag-ról laptopot... (mert máshol nem találtam 17"-os, i3-as, SSD-s, új laptopot 150-160 eFt-ért)
Xezs7 2019.04.13. 13:16:52
bati67 2019.04.14. 13:50:55
A lényeg az, hogy ne legyen garanciális probléma velük! :-)
2019.04.15. 08:01:01
Az emagnál tudtommal mindem webshop garanciás, úgyhogy hiába magyar abillentyűzete, nem lesz gyártói garanciája.
Máshol azért nem találtál gondolom, mert vagy nincs forgalmazva Magyarországon az adott változat, vagy mert drágább.
2019.04.15. 08:02:16
Egyébként gyakori az is, hogy a billentyűzetet matricázzák, aztán eladják mint magyar billentyűzetest.
2019.04.15. 08:03:43
Mondjuk ma manapság nagy mennyiségben pendrive-ra vagy optikai lemezre lenne szükségem, biztosan szlovákot vennék, mert elvből nem akarom gazdagítani az Artisjus maffiát.
bati67 2019.04.17. 15:31:14
John Heard 2019.04.18. 13:50:02
John Heard 2019.04.18. 13:51:22