A jótállás és a garancia kérdése mindig izgalmas, ha mire felmerül, a cég eltűnik, vagy megszűnik. A végelszámolás alá került fürdőszobás helyén egy új bolt üzemel, ami csak ránézésre ugyanaz, a céginformációk szerint viszont semmi köze a régihez. De mit tehet itt az egyszeri csaptulajdonos, aki magas és jóképű értékesítőktől vásárolt, aztán jól megbánta?
Legnagyobb elkeseredésemben fordulok Önökhöz. Abban már nem reménykedem, hogy ügyem megoldódik, de abban igen, hogy a nyilvánosság elé tárva a problémám sokakat meg tudok óvni attól, ami engem és családomat ért. Történetemet az alábbiakban szeretném megosztani:
Sajnos jó magam és családom is az építőiparban dolgozó, egyik szélhámos cég áldozatává váltam. Még 2 évvel ezelőtt vásároltam egy Imhaus nevű német cégnél a fürdőszobám felszereléséhez szükséges termékeket. Meggyőző volt a cég, és nagyon vonzó az ajánlat: ha náluk veszem meg a termékeket, akkor igaz egy későbbi időpontban, de kiajánlanak egy olyan megbízhatónak beállított kivitelezőnek, aki A-tól Z-ig megcsinálja a fürdőszobánkat, ráadásul még kedvezményt is ígért az akkor még szimpatikus, magas, jó megjelenésű értékesítő. Belevágtunk, fizettünk.
Mondanom sem kell, még 2017-ben sem volt fürdőszobám, a kivitelező nagynehezen elvállalt bennünket (már az sem érdekelt bennünket, hogy nem a legjobb minőségben dolgozott), persze végig arról beszélt, nem is tudja miért dolgozik még az Imhaus ügyfeleivel, csak a baj van mindig stb.. Azóta a cég eltűnt, hiába írtam meg a véleményem a Google-n, semmi sem történt, hiába tettem bejelentést, már nem tudnak mit kezdeni a céggel, felszámolás alatt. Igaz, a Facebooon még mindig megtalálható Imhaus Magyarország néven, a Fehérvári úti címükkel.
Kálváriánk viszont alig 1 év használat után kezdődött. Bevásároltunk a PRIMA és VIGOUR nevű termékekből. Német, minőségű, 10 év garanciával rendelkező termékeknek adták el nekünk. Sajnos most már tudjuk, minden volt az, csak német nem. A mellékelt képek talán jelzik, 1 éves használat után hogy néznek ki a krómozott csaptelepek (állítólag a vízkő nehezebben rakódik le, direkt egy fürdés után fotóztam, a kissé fénye vesztett króm csapot), most tekintsünk el attól, hogy lettek felszerelve. A zuhanykabinról inkább már nem is beszélek: törött görgők, a keretnél repedező üveg, a fém keret rozsdásodik, és még sorolhatnánk.
Reklamáltunk, a még elérhető telefonszámon, ahol átirányítottak egy most működő céghez, aki állítólag a régi ügyfelekkel foglalkozik. Csupán csak a törött alkatrészeket akartuk pótolni, és a csaptelepeket cseréltetni. De, ÉS ITT a csattanó: elmentünk a Fehérvári úton az adott céghez, AQUA DESIGN fürdőszoba szalon a neve. Megdöbbenésünkre ugyan azon a helyen működik, ahol az Imhaus működött, még a logók is ugyan olyanok az üzletben, mint a másiknál. A honlapjukon, a Facebookon ugyan az a címük is, mint a régi cégnek. És érdekes módon a PRIMA és VIGOUR termékek is ugyan olyan formában vannak kiállítva, mint az Imhausnál. Amikor bementünk meglepődve tapasztaltuk, hogy jóformán itt egy névváltozás történt, az ott dolgozó eladó is ismerős volt, még a másik cégtől, az árcímkék ízléstelen, fehér papírra nyomtatva egyszerűen csak át voltak ragasztva a régi cégről az újra (ez lenne a nagy német minőség?), a csepp alakú logó több helyen ki volt téve, csak a régi nevet szedték le. Teljes volt a döbbenetünk. Komolyan! Még a burkolatok is kint voltak azon módon, ahogy kiválasztottuk!!!! Szóhoz nem jutottam a párommal... A problémánk türelmetlen meghallgatása után egy újabb terméket akart eladni nekünk az eladó, mondván biztos rosszat vettünk, de arról, hogy cseréljék a terméket hallani sem akart. pedig a telefonos hölgy őket jelölte meg, mint utódjuk, és a garanciális cserékkel megbízott cég.
Eljöttünk, minek után teljesen világossá vált számunkra, hogy ez a szélhámos cég változatlan felállásban, talán még ugyan azon eladókkal is működik tovább, és szédíti az embereket a piacon. Erre utaltak a teljesen ugyan olyan módon kiállított termékek, a színek, a logók, a márkák, az ismerős arc, az azonos cím, az arrogancia, tulajdonképpen minden. Komolyan, még indig el vagyok hűlve, ha csak átgondolom azt, ami ért bennünket ott. :-( Véleményünket közzé tettük a Googleon, amit persze töröltek folyamatosan, a Facebookról le vagyunk tiltva, pedig a párom nevén véleményeztünk. Folyamatosan követjük a céget, sokan írnak sok panaszt, hasonló történeteket, de mindent kipucolnak, törölnek, blokkolnak. Nagy energiát fordítanak rá, szemmel láthatóan, biztosan nem véletlen. :-( A Fogyasztóvédelemhez is elküldtük ügyünket, de olyan kuszának tűnnek a cég szálai, hogy lassan, vagy egyáltalán nem jutnak előre, legalábbis legutóbbi válaszukból ezt szűrtük le.
Sokat tanultunk mi is, pedig alaposnak tartjuk magunkat. Megnéztük a termékek honlapját, a cég hátterét, de akkor még nem találtunk semmi arra utaló jelet, hogy így járhatunk. Utólag már látszik a becsapás, mert már nem működnek ezek a honlapok (vigour,hu, vagy a prima, pedig még prospektust is kaptunk, meg kell jegyeznünk igényes, szép volt).
Felháborító, hogy ez a mai szigorú ellenőrzések mellett megtörténhet, hogy egyesek cégeket cserélgetnek, becsapnak vásárlókat, és működhetnek. Ennyi lenne? Új cég, új névvel, és kész? Csak abban bízom, hogy ezen a fórumon fel tudjuk hívni a figyelmét mindenkinek, hogy nagyon figyelmesen járjanak el a vásárlások során, és főként ezzel a céggel, az AQUA DESIGN fürdőszoba üzlettel, mert ott folytatják, ahol abbahagyták, megítélésünk szerint.
Az ügyben megkerestük az Aqua Design Kft-t is, akik a válaszukban elmondták, hogy átvették ugyan az Imhaus bemutatótermét és árukészletét, de mivel nem jogutódok, így semmi közük semmihez. Viszont van egy remek tippük, ha a régi cég vezetését keresnénk.
Tisztelt Tékozló Homár!
Az alábbi reklamáció úgy gondoljuk nem tartozik hozzánk, cégünk teljes mértékben elhatárolódik az alábbiakban leírt rágalmazó levéltől. A név nélküli levél írójának az Imhaus Bt. -vel és az ott vásárolt termékekkel van problémája, mely cég teljes mértékben független tőlünk! A leírt fehérvári úti bemutatótermet valóban mi üzemeltetjük, melyet miután az Imhaus Bt. kivonult Magyarországról, hivatalosan átvettünk és továbbra is fürdőszobaszalonként üzemel. Továbbiakban cégünk teljesen áttekinthető tulajdonosi hátérrel rendelkezik, és amennyiben bármilyen általunk forgalmazott termékkel probléma merül fel természetesen a garanciális ügyintézést is vállaljuk.
Az alábbi levél írója nálunk semmilyen szolgáltatást nem vett igénybe és semmilyen terméket sem vásárolt. Így nem is tartozik ügyfeleink közé, egy másik cégnél vásárolt termékre kért garanciális ügyintézést tőlünk, melyet teljesíteni nem a mi hatáskörünk.
Továbbá amennyiben az Imhaus Bt.- vel elégedetlen, a cég korábbi vezetőségét az Újfürdő Magyarország Kft. -nél találja,így javasoljuk további viták elkerülése végett ott érdeklődjön!
Üdvözlettel:
Aqua Design Kft.
Feltettük a kérdést azzal kapcsolatban is, hogy akkor miért irányították át az Imhaustól a panaszost ehhez a céghez azzal, hogy a régi ügyfelekkel foglalkozik és mit jelent, hogy "a telefonos hölgy őket jelölte meg, mint utódjuk, és a garanciális cserékkel megbízott cég". Meglepetésként pedig felbukkant egy újabb cégnév!
Minket biztos, hogy nem jelölhetett meg az Imhaus a garanciális ügyintézés végett, közel két éve vettük át a bemutatótermet és eddig egy ügyfél sem jött hozzánk garanciális csere ügyében. (Az alábbi
panasztevőn kívül, akiről személyes véleményem az, hogy nem is létezik, mert egyik munkatársunk sem tud az említett ügyről, hanem a konkurens fürdőszobaszalon melyet előző e-mailben leírtam próbál üzletrontást véghez vinni, ilyen rosszindulatú és hamis vádakkal.)
Egyébként a garanciális ügyintézést tudomásom szerint a Gienger Hungára Kft. vette át mint az Imhaus anyavállalata.
Szakértőnk szerint a cégadatok alapján tiszta a helyzet: az Imhaus végelszámolás alatt van, így hiába mond bárki bármit a telefonban és hiába működik egy másik cég ugyanott, ugyanúgy, a fenti igény hitelezői igénynek minősül. Már csak el kell ismernie a végelszámolónak, besorolni és fizetni. Csak.
Kedves Homár Olvasó!
Az esettel kapcsolatos igényérvényesítési lehetőségek felmérését az eladó vállalkozás pontos meghatározásával érdemes kezdeni, hiszen a jótállási kötelezettség az értékesített fürdőszobai berendezésekkel kapcsolatban az eladó vállalkozást terheli.
Az eladó vállalkozás neve a termékek ellenértékéről kiállított számlából, megrendelőlapról, jótállási jegyről vagy más egyéb szerződéssel kapcsolatban rendelkezésre álló dokumentumból ismerhető meg.
Ha ez megtörtént, akkor javasolható annak adatait megtekinteni a www.e-cegjegyzek.hu oldalon, hiszen ennek alapján hiteles információhoz juthat a fogyasztó az adott gazdasági társaság működéséről és az esetleges jogutódlásról is.
A cég megszűnése esetében egy másik gazdasági társaság csak akkor lehet felelős pl. a jótállási kötelezettség teljesítéséért, ha a cégjegyzékbe bejegyzett módon is jogutódlás történt egy cégátalakulással kapcsolatos bírósági eljárás lefolytatását követően. A cégjegyzékben a gazdasági társaság jogutódjai is szerepelnek.
Abban az esetben azonban, ha a jelenleg működő gazdasági társaság nem jogutódja a korábbi cégnek, akkor nem tartoznak felelősséggel a korábbi cég tartozásaiért, illetve a jótállási igények teljesítéséért.
A cégjegyzékben fellelhető egy imhaus Magyarország Bt. nevű cég, amely jelenleg végelszámolási eljárás alatt áll. Ez azt jelenti, hogy a cég tulajdonosai maguk határozták el a gazdasági társaság megszüntetését és nem a fizetésképtelensége miatt került sor az eljárás lefolytatására.
Ha a termékek eladója ez a gazdasági társaság volt, akkor a végelszámolási eljárás során a céggel szembeni igényeket hitelezői igényként lehet érvényesíteni a cég székhelyére történő írásbeli bejelentéssel. A végelszámoló a bejelentett igényt minősíti és azt vitatott vagy elismert igényként tartja nyilván.
Ha a cég a hitelezői igényt nem ismeri el, akkor az polgári peres eljárás megindításával érvényesíthető. Ha elismeri az igényt, akkor a végelszámolási eljárás csak az igény teljesítését követően fejezhető be, ekkor szűnhet csak meg a gazdasági társaság végelszámolás útján.
Felhasznált jogszabály:
- 2006. évi V. törvény a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról
PartyMikee 2019.05.08. 10:18:53
napalm 2019.05.08. 10:44:56
Permetező 2019.05.08. 10:55:48
Terézágyú 2019.05.08. 11:01:49
Miii??? Mik mellett...történhet meg????
Permetező 2019.05.08. 11:04:43
Terézágyú 2019.05.08. 11:06:51
Nem értem... mik mellett????
Permetező 2019.05.08. 11:09:42
Terézágyú 2019.05.08. 11:17:18
Bocs, olyan nagy itt a zaj, vagy csak én nem tudom értelmezni ezt a hang/betűsort, de fogalmam sincs, hogy mire gondolsz, illetve mire gondolt a pószter... Azt értem, hogy a nyuszi tojja a húsvéti tojást, de ezt...
Permetező 2019.05.08. 11:18:55
Permetező 2019.05.08. 11:28:26
killerkaller 2019.05.08. 12:36:34
PartyMikee 2019.05.08. 12:39:28
Paeonia 2019.05.08. 12:48:54
Én is kértem tőlük árajánlatot fürdőszoba cuccokra, 200 - 250 ezer volt a kezdő ár amit az értékesítőjük az itthoni helyszíni felméréskor mondott. Az üzletükben ugyanez, munkadíjjal együtt már közel 800 ezer lett volna, és eléggé agresszívan próbáltak a vásárlásra rávenni. Amikor nemet mondtam, közölték, hogy ők nem jótékonysági intézmény, és az ingyenes felmérést nem szívjóságból csinálták, hanem számítottak a vásárlásra utána. Hát, kapják be, akár vásároltam is volna, ha nem ilyen sunyik. Milyen jó, hogy nem estem a csapdájukba.
Az Aqua Design-nek is van egy sajátos bunkó stílusa a fenti válaszaik alapján. "Rágalmazás", nem is létező vásárló, stb...
Posztoló, a helyedben a gyártót keresném meg.
Sluck Ödön 2019.05.08. 14:09:27
Terézágyú 2019.05.08. 16:02:06
"a "majd mi ajánlunk egy jó kivitelezőt, ha nálunk vásárolsz" szöveg egyenértékű a repülésben a "bal motor ég" jelzéssel"
az a baj, hogy a mai magyar helyzetben szinte minden (és bármilyen módszerű) "mesterember-keresés" egyenértékű azzal, hogy "úgyis átb*sznak, csak kérdés, hogy a teljes összeggel, vagy csak a felével, és úgyis késni fognak, pár héttel, vagy hónappal, úgyis tönkremegy a munkájuk egy éven vagy két éven belül".....
juhaszvik 2019.05.08. 16:14:50
sosem vetemedem erre, de most jöjjön, mert kihoztad belőlem: menj a jóédestudodhova Mikee, ahol hozzád hasonló okoskodó b*rmok kávézgatnak majd a te hátadon.
ez jól esett. :)
nem vagyok fogyasztóvédelmis, de úgy általában szívén viselem a közalkalmazottak és (azon belül) a kormánytisztviselők sorsát, és pontosan tudom, hogy mennyire vannak megszívatva mind a béreket mind a munkát illetően, és a magas létszámhiány miatt mindenki 2-szer annyit dolgozik, csak hogy valamennyire még forogjanak az ország fogaskerekei (tény, nem sok sikerrel, de erről em ők tehetnek). ráadásul teszik ezt úgy (már aki még nem mondott fel), hogy az ilyen idióták, mint te is zéró elismerést nem mutatnak feléjük, miközben érted, miattad dolgoznak. most az a gondod, hogy íróasztalnál ülnek? ezt sajnálod tőlük, komolyan?
Terézágyú 2019.05.08. 16:23:30
Nyugalom... van abban igasságg, amit mondott...
juhaszvik 2019.05.08. 16:46:44
ami miatt felhúztam magam, hogy én tudom: akikre az adott kormányhivatalban a fogyasztóvédelem ki van osztva, még 8-10 másik szakterületet is visz, mivel nem rég mondott fel 3 másik kollégája, de őket sem lehet leszólni, mivel pont azért mentek el, mert eddig is embertelen sok mindent csináltak, sz*r pénzért.
szóval az "igasság" nem egyenlő az előítéletekkel és a felszínes gondolkodással.
ezt leszámítva béke...
Permetező 2019.05.08. 16:50:27
Terézágyú 2019.05.08. 16:57:02
Én se csípem, amikor a közalkalmazottakat/tisztviselőket en bloc szidják, de amit az illető mondott az nem volt annyira sértő, annál is inkább, mert nem a kávézgatás volt a lényeg szerintem hanem ez: "Fogyasztóvédelem pedig, mint olyan sajnos jogi relevanciával nem bír. Egy kis eldugott irodában ......" stb. stb.
juhaszvik 2019.05.08. 16:58:56
a "közalkalmazottakat" nem kell sajnálni, de ismeretlenül h*lyeségeket írni sem róluk. átlag, normális emberek, saját gondokkal és bajokkal, akikkel kapcsolatban ha tájékozott az ember, akkor tudja, hogy mostanában nagyon rájuk jár a rúd. földön fekvő emberbe meg nem rúgunk bele...
de még egyszer: bocs a stílusért. elragadtattam magam.
juhaszvik 2019.05.08. 17:02:42
de persze nem veled vajon bajom.
Terézágyú 2019.05.08. 17:07:31
" ha te lennél az említett tisztviselő, és azt írnák rólad, hogy "kiválóan elkavézgató, meg netezgető""
De nem én vagyok. És gondolom te se.
És emlékezhetsz, hogy mennyire gagyinak, semmitmondónak tartjuk a gévétéi ide beírt szövegeit...
Szóval akkor a gévétéit lehet szidni, de ha beleveszi valaki, hogy közalkalmazottak, akkor máris a pártjukra állsz? :)))
Permetező 2019.05.08. 17:07:58
juhaszvik 2019.05.08. 17:19:13
én nem állítom, hogy a fogyasztóvédelem jól működik idehaza (vagy hogy bármilyen érzékelhető életjelet mutatna), azt sem, hogy az egy-egy egyén ne követne el (akár óriási) hibákat az adott hivatalban, vagy azt hogy az adott hivatalnok által leírt levél rendben van. sőt pont hogy zavar, ami rendszerrel történt, történik, ahogy egyre szarabbul működik az államigazgatás. én látom, hallom, érzékelem közelről.
de az említett kijelentésnek köze sincs a valósághoz, szimplán egy régről beidegződött sztereotípia, ami hangulatkeltésnek kiváló, csak akkor meg ne lepődjön meg senki, ha az én hangulatom is ezzel arányosan változik.
Xezs7 2019.05.08. 17:22:33
juhaszvik 2019.05.08. 17:36:59
sajnos. más kérdés, hogy én az ilyen könnyen megúszható ügyeket súlyosabban büntetném, már csak azért is, hogy ha egyszer mégis sikerül elkapni őket, akkor hosszabb időre nélkülöznie kelljen őket a tisztességesebb piaci résztvevőknek.
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.05.08. 18:45:19
2019.05.08. 18:57:45
Az illető véleményem szerint hülye, ha felmondana hosszútávon ő is jobban járna, és az ország is. Egy rossz rendszert nem kellene fenntartani saját káron.
szemétpasi 2019.05.08. 18:58:01
Amúgy a fogyasztóvédelmet teljesen jogosan szidják. Vicc, hogy ebben a rohadt országban nincs egy olyan szervezet akihez az egyszeri ember fordulhat a nyiltan törvénytszegő és csaló cégekkel szemben. A békéltető testület az egy semmi, egyáltalán nem alternatívája egy rendes jogkörrel rendelkező hivatalnak.
De mondjuk azt nem a fogyisok hibája, hogy elvették a jogkörüket. De az már bizony hogy az övék, hogy iszonyat lassan válaszolnak többnyire és akkor is olyan mintha el sem olvasnák, egyből megy a "menj a békéltető testülethez" sablon.
Permetező 2019.05.08. 18:58:19
Balfredo Alfredo 2019.05.08. 20:36:42
Xezs7 2019.05.08. 20:46:34
juhaszvik 2019.05.08. 22:35:48
van, aki komolyan veszi a hívatását. és tudom kívülről viccesnek hathat, de lehet a hivatalnok is hívatásként gondol a munkájára, és nem csupán a pénzért, a megbecsülésért csinálja.
nem bántásból mondom srácok, de sok-sok ember van, akinek nem a pénz a minden.
PartyMikee 2019.05.08. 22:45:42
juhaszvik 2019.05.09. 07:51:17
ad2: itt viszont te mosol össze dolgokat. nem vonom kétségbe, hogy van ilyen vagy olyan tapasztalatod a közigazgatással kapcsolatban, de kétlem, hogy az összes megyei/járási kormányhivatal vonatkozó munkatársának munkamoráljával tisztában lennél. csak mert neked rossz tapasztalataid vannak, attól még nem kellene általánosítani. mit értesz "teljes kormányhivatal" alatt? (eléggé értelmezhetetlen, ha engem kijavítottál, akkor magaddal is tedd meg). miért pont a másodfokot említed, és miért lenne a kormányhivatal rendszerint másodfok? és még egy kérdés: nincs elsőfokon fogyasztóvédelmi ügy?
"a világon semmit nem dolgoznak, kurvára nem rossz pénzért" - ez az amiből látszik a hogy mégsem ismered annyira behatóan a "kuplerájt". ha már nem teszed meg személyesen, hogy esetleg megkérdezel erről néhány érintettet, akkor legalább olvass utána:
index.hu/belfold/2019/04/10/kormanyhivatalok_tomeges_felmondas_koztisztviselok/
"zömében pártkáderek ülnek benne" - ez megint nettó h*lyeség. ner-esek nem mennek el kormánytisztviselőnek, max vezetőnek berakják felülről, de a piti irodai emberke munkája annyira nem vonzó a szimpatizánsok számára. persze ezzel nem azt mondom, hogy nincs politika a rendszerben (sőt), de úgy érzem, hogy itt most te is összemosol valamit.
SZIGMA 2019.05.09. 09:05:56
Tudnál erre példát mondani?
Mert egy orvos, mentős, rendőr, tűzoltó hivatástudata tiszta sor számomra, de egy irodai front office, back office munkánál nem nagyon látom ezt.
juhaszvik 2019.05.09. 09:49:59
de nem említetted például a tanárokat vagy a tudósokat, akik szintén a hivatásuknak élnek. nem mentenek ki embereket a tűzből, de attól még konszenzus van arról, hogy mennyire létkérdés a munkájuk. sajnos a hivatalnokok részei az állami gépezetnek, amit divat csípőből utálni. korábbi kommentemet ismételve mondom, hogy jogosan, de valahogy nem jutna eszembe egy orvost amiatt okolni, mert egy kórházban nincs elég személyzet vagy rendelkezésre álló műszer.
a hivatásos munkák egyik negatív értelemben vett jellegzetessége, hogy nem fizetik meg őket, a munka fontosságának fényében pláne. ez ugyanúgy igaz a hivatali dolgozókra is. ha valaki úgy dönt, hogy otthagyja a hívatását és elmegy a magánszférába magasabb bérért dolgozni, az lemond a hivatásáról, függetlenül attól, hogy rendőr volt vagy műtős, esetleg tisztviselő.
további megemlítendő dolog, hogy a hivatali dolgozó abban a hátrányos helyzetben is van, hogy amíg egy orvos, egy tanár vagy egy rendőr eddigi tapasztalatával és megszerzett tudásával el tud helyezkedni a magánszférában (-> magánkórház, magán iskola, biztonságtechnika stb.), addig egy hivatalnok csupa olyan dolgot kénytelen megtanulni, melyekre a hivatalon kívül senkinek semmilyen szüksége nincs. ez is valahol egy áldozat, de persze egyéni érzékenység kérdése, hogy ki hogyan tekint erre.
2019.05.09. 09:53:49
Egyrészt ebbe nem jó belekeverni a személyes érintettséget, mert ha egy gyilkos megöli egy szeretted, akkor sem tartom azt helyesnek, ha te döntesz a büntetésről, és nem a bírósag. Tehát igen, lehet hogy épp az alulfizetett tűzoltó menti meg a házamat.
Másrészt viszont azzal, hogy alulfizetetten maradnak, fenntartanak egy olyan rendszert, ami egyre szarabbul fog működni Barmennyire is elhivatottak, valójában az ő jószándékuk is felelős azért, hogy idővel több ház fog porrá égni, több gyerek kap elégtelen oktatást, többen halnak meg fertőzésben a kórházakban, többen szívnak a hivatalok lassúsága, rugalmatlansága miatt. Ugyanis ha hagynák a faszba az egészet, akkor az állam kénytelen lenne fizetést emelni, emellett hatékonyabbá, jobbá tenni ezeket a szolgáltatásokat. Ami most van, azt addig lehet eljátszani, amíg vannak elhivatott hülyék.
Ami pedig a pénzt illeti, bizonyos határig oké, írja fel az elhivatottság az anyagiakat, de amikor az állam ezzel visszaél, és a egy pár éves válságkor elrendelt bérfagyasztást az azt követő fellendülési időszakban is folyamatosan fenntart, miközben haszontalan látszatberuházásokra költ akkor bizony vagy egy emberként kellene tiltakozniuk, vagy felmondani, amint lehet. De nem, sőt aki fel mer szólalni, annak legtöbben asszisztálnak a kicsinálásához.
A hivatali elhivatottságot meg keveseknél hiszem, főleg olyan hivatalok esetében, akik nem hozzáadnqk, hanem vapamely bürokratikus szabály miatt elvesznek az emberek életéből.
2019.05.09. 09:56:27
"ner-esek nem mennek el kormánytisztviselőnek, max vezetőnek berakják felülről, de a piti irodai emberke munkája annyira nem vonzó a szimpatizánsok számára. "
Budapesten biztosan nem, de van ahol a közigazgatás a kevés lehetséges munkahelyek egyike, és tényleg ölik egymást érte, ott jól jönnek a kapcsolatok.
2019.05.09. 09:58:33
Nem gondolom, hogy ha mondjuk egy tanár magánoktatásba megy, akkor feladta volna a hivatását.
Terézágyú 2019.05.09. 11:13:22
"A hivatali elhivatottságot meg keveseknél hiszem, főleg olyan hivatalok esetében, akik nem hozzáadnqk, hanem vapamely bürokratikus szabály miatt elvesznek az emberek életéből."
Ebben az országban minden hivatal ilyen. Ha valamelyik nem ilyen, akkor a nép (amely rühell minden szabályt, ami rá is vonatkozik) ilyennek ÉRZI.
juhaszvik 2019.05.09. 11:20:30
természetesen jó lenne, ha az emberek egységesen tudnának fellépni az érdekeik és a köz védelmében, ha más nem azzal is, hogy mondjuk együtt feláll mindenki, és otthagyja a céget. viszont ennek eltűnt a kultúrája Mo-ról, vagy soha nem is volt, nem tudom.
viszont az ilyet meg kellene szervezni, mert ugye x.y. orvos hiába áll fel, és mondja, hogy gyerekek ez így ahogy van sz*r, mert ezzel csak cserben hagyja a többieket. ellenben ma Mo.-on sokan a szakszervezeteket szitokszóként használják (lehet jogosan), de mégis ők a deklarált intézménye ennek.
az elhivatottságról még annyit: ez lényegében egy döntés. ha valaki a saját érdekein felülemelkedve csinál valamit, az mondhatni hivatásszerűen végzi a dolgát. legyen szó orvosról, tanárról vagy akár egy takarítóról is, ha a saját boldogulásán túlmutató cél érdekében végzi a dolgát, ha nem csak a pénzforrást látja a munkájában, akkor az a hívatása. (de ez csak az egyéni véleményem). én azokra a hivatalnokokra gondoltam, akik így végzik a dolgukat, és nyilván mindenkinek más a tapasztalata arról, hogy hol milyen létszámban dolgoznak ilyen emberek.
a tanár/magántanár analógiám a tudás felhasználására vonatkozott, nem az hivatásra. a fentiekből gondolom lejön, hogy úgy gondolom, nincs köze az elhivatottságnak az állami alkalmazáshoz.
Xezs7 2019.05.09. 13:45:34
Xezs7 2019.05.09. 13:47:54
2019.05.09. 15:37:28
A különbség, hogy a versenyszférában leszarom, ha egy cég a saját pénzéből henyélőket tart fenn.
juhaszvik 2019.05.09. 15:52:32
SZIGMA 2019.05.09. 16:20:45
Míg az állami szolgáltatásoknál nincs semmi beleszólásod, levonják az adókat a pénzedből, adnak valamilyen szolgáltatást és te kénytelen leszel azt végigjárni, mert itt nincs olyan, hogy maszek Földhivatal vagy Okmányiroda.
juhaszvik 2019.05.09. 16:43:35
a másik dolog, hogy tudsz országot cserélni. persze nehezebb, mint elautózni a távolabbi lidlbe, de opciónak opció (de félreértés ne essék, senkit nem bátorítok, hogy itt hagyjon minket. de mondjuk az ellenkezőjére se...)
Szarazkoro 2019.05.09. 17:06:01
2019.05.09. 17:11:29
Ja, csak ha a Spar nem hatékony, és drágább emiatt, akkor máshol vásárolok. A hivatal esetében ritka, hogy választhatok.
juhaszvik 2019.05.09. 17:13:10
amúgy: :)
2019.05.09. 17:14:26
Nyilván nincs tökéletes piac, mindig vannak hibák, meg monopóliumok is előfordulnak. De az állam és az allami vállalatok monopóliuma ezeknek a csúcsa, ahhoz képest minden hatékonyabb.
Másrészt az országváltás hatása is sokkal kevésbé hatékony, mert lassú, és magas a költsége ahhoz képest, hogy másik boltba megyek. Ezért ez sem tudja hatékonyabbá tenni az államigazgatást.
Szarazkoro 2019.05.09. 17:20:42
De igen elszomorodtam, hogy le kell mondanom a netezgetes kavezgatas poziciojarol :(
Xezs7 2019.05.09. 17:22:27
SZIGMA 2019.05.09. 17:56:58
Az országcserés felvetésed nem változtatja meg az előző hozzászólásom lényegét:
"Míg az állami szolgáltatásoknál nincs semmi beleszólásod, levonják az adókat a pénzedből, adnak valamilyen szolgáltatást és te kénytelen leszel azt végigjárni, mert itt nincs olyan, hogy maszek Földhivatal vagy Okmányiroda. " Hogy ez a Magyar Köztársaság (vagy Magyarország? melyik a helyes) vagy a Német Szövetségi Köztársaság, a levonás és végigjárás szempontjából mindegy, nyilván a kapott szolgáltatásban érezhető a különbség. Amúgy szerintem nem nagy elvárás egy állam polgárai részéről, hogy a saját hazájukban tudjanak boldogulni és ebben az állam is legyen partner, legalább az államigazgatás részéről.
SZIGMA 2019.05.09. 18:02:46
Permetező 2019.05.09. 18:24:20
SZIGMA 2019.05.09. 18:55:18
Akinek a helyettese majd elmondja, hogy azért ilyen a csaptelep, mert:
" A vízbűl veszi ki a zokszigént... teccik érteni"
Balfredo Alfredo 2019.05.09. 19:40:55
Az a baj, hogy már évek-évtizedek óta lebegtetik ezt a cserbenhagyásos dolgot, az alkalmazottak lekiismeretére apellálva és még mindig vannak, akik bedőlnek neki. Nem gondolnám, hogy sori betanított munkásként rosszabbul keres valaki, mint közalkalmazottként.
Amúgy nesze neked közalkalmazott meg közhivatal meg közbürokrácia:
444.hu/2019/05/09/az-ovonok-megalaztak-es-rendszeresen-kiabaltak-a-gyerekkel-az-ovodaban-megis-a-szulok-ellen-indult-eljaras
Permetező 2019.05.09. 20:28:11
Egyébként azon a csaptelepen elég sok víz tud átfolyni a gyártó leírása alapján: "300ezer litr... 30ezer? vagy nem tudom..."
juhaszvik 2019.05.10. 09:03:09
@Balfredo Alfredo: nem tudom milyen lebegtetésre gondolsz. nekem a lelkiismeret egy belső késztetés, és nem az alapján születik, hogy más mit mond. nem vagyunk már gyerekek, illik továbblátni azon, amit mások sugallni akarnak.
Xezs7 2019.05.10. 09:21:04
Terézágyú 2019.05.10. 09:39:42
"Sok szülő ... eleve úgy nevelik a gyereket, hogy ne hallgasson a tanárra, mert az csak ellenség, rosszat akar."
Ez így van. Nemcsak így neveli, de valami rosszul értelmezett gyerek-védésből MINDIG a gyerekének ad igazat a másik ember ellenében, akkor is ha nagyon jól tudja, hogy a gyereke megtette amivel vádolják, vagy éppenséggel ő maga is jelen volt az esetnél.
Én már rászóltam egy tizenévesre(!) aki a buszmegállóban bagózott, és a mellette álló idősebb nő rikácsolva kelt a védelmére - kiderült, hogy az anyja.
Nem, nem cigányok voltak.
2019.05.10. 12:01:25
Szerintem meg a "cigányok" az egyik véglet, a másik véglet pedig azok a szülők, akik helyből abból indulnak ki, hogy mindig a tanárnak/óvónőnek van igazuk.
Szarazkoro 2019.05.10. 13:55:05
Péter 2 2019.05.10. 14:46:25
Balfredo Alfredo 2019.05.10. 18:57:10
Ebben bizonyára igazad van.
Mindazonáltal nem engem kell meggyőzni, hanem azt a közalkalmazottat, aki önsorsrontó és önkizsákmányoló módon az értelmetlenségig szolgálja a rendszert. Ráadásul a munkáját is sz.rul végzi, mert ő az, akivel a hivatalban találkozol, és aki nem tudja, hogy az adott ügyre milyen eljárás vonatkozik, csak azt hajtogtja, hogy ők ezt így szokták csinálni. Nem csak hogy az ügyedet nem intézi el, de a lassúságával és és fontoskodásával elszúrja az idődet, emeli a vérnyomásodat, ergo rövidíti az életedet. Ennyit a gondoskodó államről meg annak hű képviselőjéről.
Permetező 2019.05.10. 18:59:06
Xezs7 2019.05.10. 20:33:07
Péter 2 2019.05.10. 23:53:49
Xezs7 2019.05.11. 10:47:06
Permetező 2019.05.11. 11:17:54
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.05.13. 15:01:10
- annak idején fogyasztóvédelem néven futó bagázsnak beadvány: beszkennelt vásárlók könyvi bejegyzés a bolt bélyegzője nélküli dokumentumról, jegyzői hitelesítés nélküli VK az áruházban, bizonyítottan megsértett 3 db szabály a panaszkezelés során --> eredmény: 0 Ft bírság
- tavalyi beadvány: a forgalmazó gondolkodási időt kér a panasz bejelentésekor, határidőn túl(!), telefonon(!) tájékoztat az elutasításról és bár a fogyasztó megkeresése esetén ő a kötelezett, mégis szervizhez irányít további ügyintézésre (!) --> eredmény: 0 Ft bírság, mindez nem bizonyítható a gyökér szerint (az igazolt módon történt visszajelzés hiánya nem bizonyíték önmagában?? a rögzített telefonbeszélgetés sem volt az)
Más egyéb hivatali ügyekben is azt tapasztalom, hogy a szövegértéssel is alapvető problémák vannak. Szóval engem cseppet sem zavar senki önérzete, mivel a saját tapasztalataimat bizony általánosítani fogom (nem lehet, hogy akkora szerencsétlen legyek, hogy feszt idiótákhoz kapcsolnak a hivatali rendszerek).