Tékozló Homár

Ki adott ZÖLD utat ilyen BORZALMAS csomagolásnak. RONDA és HASZONTALAN!

2019.06.28. 11:09 | Homár Hilda | 141 komment

screenshot_2019-06-27_13_50_43.png

Olvasónk problémája elsőre nehezen volt érthető, mert egy láthatóan tejföl feliratú fotót mellékelve morgolódott azon, hogy tejföl helyett pirosat joghurttal vágta tönkre a családi ebédet, de ezt a zaklatottsága számlájára írtuk. Problémája ugyanis azonnal érthetőbbé vált, amint a Piros tejföl mellé odatettük egy Piros joghurt fotóját. Hát tényleg Marika néni legyen a talpán, aki tudja, hogy mit vesz - azon túl, hogy valami Pirosat.

Tisztelt  CBA, Nem tudom, hogyan gyárthatnak ilyen csomagolásban tejfölt, kefírt, joghurtot. A PIROS lóbetükkel van viszont mi van benne az miniatúr olvashatatlan betükkel van. Hogy kerülhet ki ilyen forgalomba. Nincs erre előírás???? Csak saszeműeknek árulnak? Vigyek külön szemüveget a termékükhöz?? Mellékeljenek egy nagyítót is a pultjukhoz. Sikerült elrontanom az ételt tejföl helyett joghurttal. Köszönjük. Miért ilyen az a meglepetés, hogy milyen az étel tejföl helyett joghurttal??? Így támogatják a természetes kiválasztódást, hogy ha rosszabb a szeme valakinek haljon éhen? Ki adott ZÖLD utat ilyen BORZALMAS csomagolásnak. RONDA és HASZONTALAN Többet nem veszem a terméküket inkább valami mást. És mi ez a randa piros???  Szégyejjék magukat.

img_0166.jpg

Megkérdeztük, hogy csak a vásárlókat szomorítja a CBA ezzel a dizájnnal, vagy esetleg valami szabályozásra is fittyet hány.

Kedves olvasó!

Az előrecsomagolt és a végső fogyasztók részére értékesített élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásra vonatkozó előírásokat európai uniós és magyar jogszabály is meghatározza, amelynek betartása minden hazai élelmiszer iparral foglalkozó vállalkozás számára kötelező.

Ezek az előírások az adott csomagolás színére vonatkozó szabályokat nem határoznak meg, de többek között rögzített a tájékoztatás kötelező adattartalma, amelynek könnyen hozzáférhetőnek jól olvashatónak és letörölhetetlennek kell lennie. A jogszabályi rendelkezések pontosan meghatározzák azt is, hogy a tájékoztatást mekkora betűmérettel kell rögzíteni, ez elsősorban a csomagolás vagy a tárolóedény méretétől is függ. Ki kell még emelni, hogy a csomagoláson található tájékoztatás nem lehet megtévesztő, ennek pontos kritériumait is tartalmazza az európai uniós előírás.

Az élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásra vonatkozó szabályok betartását a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal jogosult ellenőrizni, ha a csomagolással a vállalkozás a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen (megtévesztő) kereskedelmi gyakorlatot is megvalósít, akkor az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság, illetve a gazdasági verseny érdemi érintettsége esetén pedig a Gazdasági Versenyhivatal jogosult eljárni a jogsértéssel kapcsolatban.

A csomagolásra vonatkozó egyéb panaszodat pedig a termék gyártója részére tudod megküldeni.

Felhasznált jogszabály: Az Európai parlament és a Tanács 1169/2011/EU RENDELETE - 36/2014. (XII. 17.) FM rendelet az élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásról (itt: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=173097.331005)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Snagal 2019.06.28. 11:30:38

jesszus, egyeseknek azért súlyos problémákkal kell meküzdenie az életben...
Nekem meg kavics ment a cipőmbe, minnyá írok is róla egy homár posztot :(

" És mi ez a randa piros???"
Amikor megvetted akkor még nem zavart a "randa" piros? örültél, hogy 20 fillérrel olcsóbb volt mint a többi. De most, hogy benézted már randa lett?

Az összehasonlított képek nem túl pontosak, ugyanis a tejföl a kép szerint 2x akkora mint a joghurt (330g vs 150g) - ha ennek ellenére tényleg ugyanakkorák a valóságban akkor tényleg valami átbaszás van :D
Mellesleg ha ugyan akkora is azért azt lehet látni, hogy más a zsír tartalom a tejfölnél és a joghurtnál (tejfölnél a megszokott 12% é 20% helyett 14 nekem eleve fura lenne ahhoz, hogy jobban megnézzem)
Mellesleg a poszter bármit megvesz tejföl helyett, ha hasonló csomagolásban árulják? Ha "Piros" márkanév alatt ilyen műanyagpohárban étolajat árulok akkor azt dönti bele a kajába csak mert hasonlított a tejfölre?
Nem igazán értem a logikát, ha én tejfölt keresek és valamire rá van írva, hogy "Piros" azért megnézem már, hogy mégis mi a lóf_sz az.
A gyártó helyénben a dizájnert ill. aki elfogadta azt nyilván nyakon vágnám ezért, de ez nem fogy. védelmi poszt érzésem szerint - pláne nem akkora amekkora hisztit levágott itt a tésasszony

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.06.28. 11:31:34

Én azt javaslom, hogy írasson szemüveget, vagy küldjön olyat vásárolni, aki lát.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.06.28. 11:34:34

@Snagal: mindkettőből van 150 és 330g-os kiszerelés, csak Hilda nem találta meg valamiért a képet a kicsi tejfölről.

Snagal 2019.06.28. 11:35:02

ja és egy tipp a poszternek:
Ha Auchanban teccik vásárolni érdemes odafigyelni, a Tipli márkanév alatt árult termék se nem tejföl (bár a csomagolása hasonlít) se nem barkács kellék - csak nehogy azzal is póruljárjon :)
(mondjuk az ebédet feldobja vele :D de a csavar lötyögni fog benne ;))

2019.06.28. 11:48:33

"szégyejjék" "???" Nagyon lol :D Ez tuti kamu.
Más a pohár formája.
Más a termék sűrűsége, innentől a tapintása is.
De legalább jól bevásárolt.

2019.06.28. 11:52:22

@Snagal: tipikus magyar vásárló.Benézte,visszavinni nem tudja,rohadjon meg a bolt.Másrészt felbontás után még nekem,főzni nem tudó laikusnak is feltűnik,hogy más az állaga...Egyébként is rohadt spar...(főleg,hogy a párom pünkösd hétvégére vett náluk fóliás csirkemellett.Hát,az a szag alapján,ami áradt belőle vasárnap felbontás után,tuti nem az agyonreklámozott húsüzemük minőségi terméke volt.Természetesen náluk minden rendben,csak kiváló minőségű termékeik vannak...mi vagyunk a hülyék,minek hagytuk kint a napon...nem tudom,a NÉBIH mikor látogatja meg őket.A kutya jól járt,kapott másfél kg csirkemellett)

2019.06.28. 11:54:04

Most ezt azért kellett betenni, hogy a komment szekcióban egyetértés legyen abban, hogy a posztoló hülye?

Egyszer gyerekkoromban Romániában vettünk valami zacskós tejnek kinéző dolgot a boltban, de nem tudtunk románul, kiderült, hogy kefír. Fúj, utálom a kefírt. Akkor még nem volt homár, megírtam volna...

vanek ur 2019.06.28. 12:35:31

@Zabalint: Nekem meg Csehországban sikerült a 10 grammos teavaj helyett élesztőt vennem. Csak csehül volt ráírva minden, és ugyanott volt a hűtőben, ahol a margarin...

@poszt: Amúgy bennem az is felmerül, hogy a natúrjoghurt általában a gyümölcsjoghurtok és egyéb tejdesszertek környékén szokott lenni a hűtőpultokban, a tejföl pedig egy kicsit jobban máshol. Talán ez is feltűnhetett volna a poszternek (kivéve, ha valaki más a tejfölök közé tette vissza a neki épp nem kellő joghurtot).
Tanulság: mindig meg kell nézni, mi kerül a kosárba (mi van a dobozra írva, mi a lejárati ideje - egyik drogériában most júniusban láttam a polcon tavaly decemberben lejárt zabitalt).

Terézágyú 2019.06.28. 12:43:55

Szerintem igaza van a pószternek.
Egyrészt rohattcébéa, vegyék magyar kézbe, és akkor mingyárt jobb lesz!
Másrészt, igen, elképesztő, hogy mennyire szarul van ráírva bármi is a termékekre... sötétszürke alapon fekete bolhabetűk stb.

szekertabor · provo.blog.hu 2019.06.28. 13:12:19

Már elnézést, de a fogyasztónak joga van hülyének lenni. A fogyasztóvédelem pontosan arról szól, hogy a gyártó-kereskedő-szolgáltató ezzel ne éljen vissza, és ne tévessze meg a hülye fogyasztót (se).
Hogy mit tartalmaz a csomagolás, az lényeges információ. Hogy a márkaneve (!) Piros, az ebben az esetben lényegtelen, vagy legalábbis kevésbé lényeges. Lényeges információt nehezen olvasható módon feltüntetni szemétség, és a konkrét esetben ostobaság is.
Más kérdés, hogy a CBA mennyire feltűnően írta ki a polcra, hogy JOGHURT, amennyiben ez kellően nagy betűkkel fel volt tüntetve, a posztoló felháborodása nem indokolt.

Snagal 2019.06.28. 13:22:47

@szekertabor: a cég részéről balfaszság, hogy nem jutott eszükbe rendesen ráírni mégis mi a franc van a pohárban.
De a posztoló ily mértékű felháborodása szerintem akkor is indokolatlan. Megvett egy pohár valamit amire az volt írva, hogy "Piros" - a dobozon fehér krém van kanálban.
Ez simán lehet tejföl, kefír vagy joghurt is... az, hogy ő ebből a három ésszerű opcióból betippelte az egyiket ami neki kellett az az ő balfaszsága... mert azért a terméken rajta van mit tartalmaz csak nem olyan feltűnően. Szóval leginkább saját magára kellene kiakadnia

2019.06.28. 14:38:13

@Snagal:
Forgalomba kellene hozni hasonló rakétát Reggeli Ital, esetleg valami gejl vegyeslikőrt Győri Édes Jó Reggelt néven, utóbbit a győri szeszgyár gyártaná.

Darth Revan 2019.06.28. 14:45:14

Azertannyi empatia lehetne a kommentelokben, hogy belegondoljanak egy idos, nem tul eles latasu ember eletebe

igenis, ha teljesen ugyanolyan dizajnnal aruljak a ket kulonbozo termeket, akkor legalabb a nevuket NAGY betukkel irjak rajuk

rarabel 2019.06.28. 15:19:00

Javaslatok:
1. szemüveg,
2. nagyító,
3. pénztáros/vevőtárs megkérdezése
4. általános iskola 1. osztályának elvégzése.

Snagal 2019.06.28. 15:21:49

@Zabalint: Tekintettel arra, hogy a kiváló Tipli is ott készül igazából csak annyira vagyunk ettől az utópiától (véletlen szójáték:)) hogy átnevezzék Jó Reggeltre :)
én támogatnám :D

juhaszvik 2019.06.28. 15:36:34

Megint abba a hibába estünk gyerekek, hogy a posztoló stílusa (és a mondandó körítése) miatt nem vesszük észre a panasz jogosságát. (Tisztelet a kivételnek)
A lényeg, hogy ha ugyanazon a márkanéven, ugyanolyan csomagolásban és megjelenésben árulunk különböző termékeket, akkor ne egy kis szöveg különböztesse meg őket. Igen, a joghurt és a tejföl állaga, valamint a színük különbözik, de ez csak otthon derül ki, a kibontás után. Csak a mert a posztoló akkor sem vette észre, attól még maga a probléma fenn áll.

Maga a poszt amúgy borzalmas, simán kinézem, hogy a szerkesztőségben zavarta valakit a jelenség, és írtak hozzá egy ilyen "poénos" levelet. Második lehetőség, hogy tényleg vannak ilyen böszme emberek.

2019.06.28. 15:42:59

@juhaszvik1: "ugyanolyan csomagolásban" kb. 10000 árnyalatnyival világosabb kék a joghurt.
Nem akarok vasárnap sírni :D
Valaki nagyon elemében volt, a mellékelt képtől külön kész vagyok.

Nick-son 2019.06.28. 15:47:00

Tényleg nem szerencsés, hogy így ennyire hasonlítanak a csomagolások. Főleg, hogy a CBA célközönsége egy jó részben az idősödő korosztály akinek vagy mindegy, vagy nem tud máshova menni. Persze a vevő mindig a hibás mindenben, ha valamit nem vesz észre mért nem figyelt jobban, de azért lehetne nekik segíteni. Esetleg.

juhaszvik 2019.06.28. 15:49:02

@Átlagosunalmas: és ha mondjuk két hét múlva megkérdezem tőled, hogy melyik termék volt a világos kék és melyik a sötétkék, akkor tuti megmondanád? Vagy általában egy átlag ember?

Snagal 2019.06.28. 15:52:27

@juhaszvik1: biztos ma kevés bennem az empátia azért nem tud megesni a szívem a poszteren, vállalom.
De akkor azt árulja már el valaki mi alapján vette meg? Rá van írva, hogy PIROS - ez valami nemzetközi egyezmény szerint a 3 fehér, krémállagú élelmiszerből mindneképpen a tejfölnek kell lennie? Ha nincs rá írva semmi láthatóan, a márkajelzésen kívül akkor megveszi és reklamál ha nem az amelyikre ő gondol?

spulni 2019.06.28. 16:02:54

Azért nem akkora rettenet ha tejföl helyett joghurtot használt. Egy rakás kajába inkább azt teszek. Főleg ha a tejföl épp elfogyott. Más lesz a kaja, de néha még jobb is.

juhaszvik 2019.06.28. 16:11:50

@Snagal: nem állítom, hogy a posztoló egy zseni (sőt abban sem vagyok biztos, hogy létezik), de ha nem tudja, hogy lehet két különböző termék, akkor miért feltételezné? Mármint egy rátermett egyén, mint te meg én (kacsint) kiszúrtuk volna. De még csak ne is az átlagból indulj ki, hanem vedd számításba az időseket és a gyerekeket. Vagy egyszerűen csak azt a szitut, amikor pénztártól rohansz vissza, hogy mégis ezt vedd meg.

2019.06.28. 16:14:18

@Snagal:
Ennél egyszerűbb, túlgondolod:
Feltehetőleg nem először vett ilyen csomagolású terméket tejfölként, és most összetévesztette. Én is jártam már így, csak én elismerem, hogy saját hülyeségem: egy Griesspuding névre hallgató Landliebe termék helyett vettem egy Sahne Puding-ot, mert hasonlított a csomagolása, és rossz helyre került a polcon, csak reflexből pakoltam 4-et, és 1 nem az volt.

2019.06.28. 16:16:06

@Snagal:
Át azért ne nevezzék, a világ sokat veszítene a Tipli márkanév megszűnésével, menjen csak több márkanéven. Kőműves actimel :-)

staropramen 2019.06.28. 16:17:38

Arról a "lényegtelen " apróságról most ne is beszéljünk, hogy a LIDL lánc nagyon régóta PILOS néven árusítja saját márkás tejtermékeit.

Snagal 2019.06.28. 16:18:57

@juhaszvik1: úgy értem, ha nincs ráírva (vagy csak nagyon apró petűkkel) hogy ez mi, akkor honnan tudod, hogy Kefír, tejföl vagy joghurt?
Nyílván ezek létezéséről mindenki tud, így nem vesz meg egy poharas terméket random anélkül, hogy megnézné mit vett, mert 1:3 az esélye, hogy eltalálja vakon :)

Snagal 2019.06.28. 16:24:08

@Zabalint: van ilyen, hogy mellé nyúl az ember és néha ez a termék dizájn hibája is - bárkivel megeshet. De valahogy a te posztodat nem láttam itt a homáron, hogy az összes pudinggyártó égjen el a pokol tüzén :)
Nem vitatom, hogy ez a tejföl brand így ahogy van szar ami a megjelenését illeti és korbáccsal verném el aki ezt jóváhagyta.
De, hogy ez fogyasztovédelmi eset lenne ráadásul ilyen mértékű felháborodást indokolna azt kétlem.
Nagyanyám egyszer a süteményben véletlenül cukor helyett sót rakott... nem lett finom a krémes :D de nem átkozta el a gyárakat, hogy biztos a fogyasztók átbaszása miatt néz ki hasonlóan a cukor és a só is :)

Snagal 2019.06.28. 16:25:19

@Zabalint: A Tipli örök :)
délig tartó lendület :)

2019.06.28. 16:27:16

@juhaszvik1: Nem tudom, igazából most is gugliznom kellet, hogy felvértezzem magam a tudással. Hmm valószínüleg nem :/

Paeonia 2019.06.28. 16:38:18

Kedves posztoló!
1. CBA-ban nem vásárolunk, mert szar, drága, koszos, átb@asznak az árakkal, stb.
2. Sok olyan étel van, amibe tejföl helyett teljesen jó a kefír vagy a joghurt is, (szóval olyan nagyon azért nem lehetett rossz az a kaja amit főztél).
3. Igen, vinni kell szemüveget a vásárláshoz. Én is viszek. Muszáj, mert az apróbetűk és a minőségmegőrzési idő az fontos, meg kell nézni.
4. Van olyan bolt, (DM) ahol a bevásárlókocsin van nagyító, szóval jogos igény - lenne - a vásárlótól hogy rendesen lehessen látni, hogy mi micsoda.
5. Homárnak írogatás mellett ugye írtál a CBA-nak is? Ha nem, akkor miért nem?

Xezs7 2019.06.28. 17:53:04

Kis trükk. Először benézed, ezért visszamész, és veszel tejfölt is. Így két dolgot adnak el neked egy helyett. Na ez a CBA-s varázs.

enipeni 2019.06.28. 18:33:42

mondjuk kivancsi vagyok mi az az etel amiben a tejfol nem helyettesitheto joghurttal. Egyszer a eletben egeszsegesen ettetek, gratulalok a csaladnak!

Xezs7 2019.06.28. 22:07:59

@enipeni: Már mitől lenne egészségesebb a joghurt mint a tejföl? Mármint nem mondom hogy bármelyik egészségesebb mint a másik, egyszerűen ilyet nem lehet kijelenteni. A joghurtot meg én sem szeretem sok kajához tejföl helyett. Pl egy rakott krumplira alap hogy tejfölt rakok. A joghurtnak más íze van, meg folyik mint a takony. Nem oda való ennyi. A gyrosba meg nem fogok kérni tejfölt mert oda meg az nem való.

mikimackó 2019.06.29. 01:05:34

sok agyoniskolázott menjen be a Lidl-be, oszt bogarássza ki a tejföl-frissföl-finomföl kombóból a neki kellőt, főleg akkor, ha siet........., ha véletlenül összekeveri, jelentkezzen egy nagy marha pofonért..........., én szóltam !

MrZed001 2019.06.29. 02:38:15

Tök mindegy, hogy a vásárló vaksi-e (netán LÁTÁSSÉRÜLT !!!), az hogy a PIROS minimum 10x akkora betűkkel van ráírva, mint az hogy joghurt (ráadásul se nem feltűnően, se nem környezetétől elütően) ... ez maga a probléma.
Az hogy a CBA kiteszi-e a polcra, hogy tejfölök vannak ott szintén irreleváns.
Ilyen csomagolásban termék nem kerülhetne a polcokra. (PONT)

lobster thermidor 2019.06.29. 05:20:16

Azért ha a tejföl helyett joghurt kerül az ételbe, nem történik akkora dráma, nem lehet vele annyira eltontani az étel. Ilyen alapon a szegény indiaiak, és srí lankaiak mindig szar ételeket esznek, amk persze nem igaz sőt, mert arrafelé nem ismerik a tejfölt, viszont a nálunk fogyasztott joghurtnak megfelelő, bár annál egy kicsit sűrűbb állagú bivalytejből készült curd kerül főzéskor az ételbe némi tejszínnel, vagy sűrű kókusztejjel keverve.

Permetező 2019.06.29. 06:52:41

Addig nincs gond amíg a Piros hipó csomagolása nem hasonlít a teljfölére.

Im just here for the comments 2019.06.29. 07:51:05

Nem tudom eldönteni, h ez most komoly, vagy csak trollkodás :D

juhaszvik 2019.06.29. 08:55:45

@Im just here for the comments: gyanús, hogy elég kicsi a közös halmaza azoknak a személyeknek, akik egyrészt választékosan fogalmaznak ("természetes kiválasztódás", "zöld utat ad"), másrészt nem tudják helyesen leírni azt a szót, hogy "szégyellje". A ronda és haszontalan emlegetése pedig már-már komikus, poénba illő.

@Paeonia: "Homárnak írogatás mellett ugye írtál a CBA-nak is? Ha nem, akkor miért nem?"

nem tudom, hogy írt-e levelet a CBA-nak, de a posztoló szövege így kezdődik: "Tisztelt CBA...", szóval akár az is lehet, hogy igen.

Permetező 2019.06.29. 10:10:31

@Im just here for the comments: csak szeretett volna bekerülni a műsorba

Taxomükke (UK) 2019.06.29. 10:13:45

Mindenki hulye, kiveve az itteni torzskommentelok.

Xezs7 2019.06.29. 10:15:31

@lobster thermidor: meg is lehet nézni, hol tart ma India :)

2019.06.29. 10:25:11

Kizárt dolog, hogy összekeverjem a kettőt. Be se teszem a lábam cba-ba. :)

Karipapa01 2019.06.29. 10:28:32

@a lekvár neve puffin: "...fóliás csirkemellett.Hát,az a szag alapján,ami áradt belőle vasárnap felbontás után,tuti nem az agyonreklámozott húsüzemük minőségi terméke volt."

Tényleg nem az volt! :D Ugyanis az "agyonreklámozott húsüzemükben" (Regnum) csak marha- és sertéshúst dolgoznak fel szárnyashúst nem. Sőt az epét is eltávolítják nem úgy, mint egyes kommentelők a hozzászólásaikból.

2019.06.29. 10:41:12

Nem tudok betelni ezzel a poszttal, komolyan :D

...
(eszembe jutott, hogy ha már így alakult, ebbe a joghurtba ha görögdinnye darabokat teszünk, akkor kész a fincsi gyümölcsös nyári nassolnivaló)

Permetező 2019.06.29. 11:47:22

@Taxomükke (UK): ez mindenhol így van ahol kommentelők kommentelnek

További Magyar Hang 2019.06.29. 12:18:58

A tejföl sötétkék, a joghurt világoskék, amúgy mindkettő Piros. Ravasz.

2019.06.29. 16:59:08

@Karipapa01: Nézzük,konkrétan pont leszarom honnan jön.A reklámban ezt tolják,én ezt velük azonosítom.A k. ügyfélszolgálatnak szokásos a reakciója,náluk minden rendben fogjam be az orrom mert én vagyok a hülye (egy filmben ez a kajálda reklámja:nem érzed a szagát ne is kérd...) a többi kérdésre adott válasz pont ugyanezek a válaszok jöttek.Tudtommal sosem találnak semmit a nébih ellenőrök,igaz?Viszont az a szutyok akkor is büdös volt a spart meg eddig is rühelltem ezután is fogom.

killerkaller 2019.06.29. 16:59:47

Tanulság: az apróbetűs részt mindig el kell olvasni

ekat 2019.06.29. 18:58:33

@Zabalint: Ezt már én is elkövettem a némettudásom ellenére. Akkor derült ki, hogy a csokis Sahne Pudding még jobban be is jön a férjemnek, mint a grízes csokis.

ekat 2019.06.29. 19:00:48

@Snagal: Mióta pár hete páran itt vadul panaszkodtak, hogy milyen kevés már itt a poszt, azóta el van árasztva hülyébbnél hülyébb ügyekkel. Nem bííírok nem összefüggést látni.

kisf 2019.06.29. 21:08:53

@enipeni: Túrós csusza, tejfölös kenyér.......Mi gyermekkorunkban tonnaszám loptuk a tejfölt a hűtőnkből...:)

Permetező 2019.06.30. 09:03:04

@kisf: jaja mi is mivel nagyon nem is volt más a hűtőben

Karipapa01 2019.06.30. 09:40:50

@a lekvár neve puffin: Szived joga rühellni! Ha csak azt írod, arra nem is reagáltam volna. De amit írtál az olyan, mintha rühellnéd a szomszédod és ezért lekurváznád a 8 éves kislányát. Na ehhez szóltam hozzá.

élhetetlen 2019.06.30. 12:22:40

@Snagal: “a cég részéről balfaszság, hogy nem jutott eszükbe rendesen ráírni mégis mi a franc van a pohárban.”. Na, kb. eddig van igazad. Az hogy tudni kell, hogy 12 %-os tejföl van, 14 %-os nincs, na, ne már! “mert azért a terméken rajta van mit tartalmaz csak nem olyan feltűnően.“. Lehet, hogy a fotó csal, de mintha piros alapon rózsaszín kisbetűket látnék. Az, hogy mi van a dobozban, lényeges info, azt kéne feltűnően ráírni, ahogy más gyártmányoknál is a pohár tetején van nagy betűkkel. Igaz, akkor nem lehetne cikizni azt, aki nem olvasta ki az egész poharat.

élhetetlen 2019.06.30. 12:38:43

@onlajnok: Én meg azt javaslom, hogy mielőtt megoldod itt a problémát, pár dolgot gondolj át. Olvasó szemüvegben, főleg pár dioptria fölött, nem lehet menni. Egy termék, felteszed a szemüveget, aztán leveszed, és vársz, míg a szemed visszaáll, mész egy métert, és ugyanez. Nem egyszerűbb, ha a pohár tetejére ráírják nagy betűkkel, hogy tejföl, mint pl. a Danone-nál? A másik, hogyne, jellemző Magyarországon, hogy mindenki, aki rosszul lát, és egyedül él, az bentlakó házvezetőnőt tart, hogy leküldhesse vásárolni. Mert akinek van a családban, akit leküldjön, annak meg nem kell a tanácsod.

élhetetlen 2019.06.30. 13:01:45

@rarabel: 1, Másnak már írtam. Olvasó szemüvegben, főleg pár dioptria fölött, nem lehet menni. Egy termék, felteszed a szemüveget, aztán leveszed, és vársz, míg a szemed visszaáll, mész egy métert, és ugyanez. Nem egyszerűbb, ha a pohár tetejére ráírják nagy betűkkel, hogy tejföl?
2, nagyító. Mondjuk egyik kezében már van két szatyor, meg a kosár. A másikban a nagyító, a harmadikkal leveszi a kiolvasandó árut? Vagy minden alkalommal rakjon le mindent a földre, ahol eseleg valaki felrúgja, vagy áthúz rajta egy kocsit? A kérdés az előző.
3, pénztáros. Hogy képzeled? Ott a sor, te előremész, és kérdezel, és nem lincselnek meg, vagy kirángatod a kasszából, hogy segítsen? Ha van is az eladótérben árufeltöltő, őt a munkájában tartod fel, az meg, hogy egy vevőtárs bevásárol veled, nem jellemző.
4, Lehet, hogy te elvégezted az általános iskola 1. osztályát, de empátiát nem sokat szedtél fel, pedig az is tanulható. Segíthetne egy érzékenyítő tanfolyam, hogy megértsd, másnak lehetnek olyan problémái is, amik neked nincsenek.

Permetező 2019.06.30. 13:03:32

@élhetetlen: ráadásul a színét sem helyesen tűntették fel ugyanis nem piros hanem fehér

élhetetlen 2019.06.30. 13:23:55

@MrZed001: Végre egy teljesen normális hozzászólás. Igazad van. “Az hogy a CBA kiteszi-e a polcra, hogy tejfölök vannak ott szintén irreleváns.”. Ez is igaz, mert a vásárlók is fegyelmezetlenek, levesz valamit, mégsem kell, nem oda teszi vissza. A terméknek kell könnyen azonosíthatónak lenni. Eszembe jutott egy régi sztori a CBA-s hozzáállásról. Mikor megjelent az ESL tej (áldassék, aki kitalálta), a sarki CBA-ban kirakták az UHT tejek közé, hisz ez is hosszan eláll. Mikor szóltam, hogy ezt hűteni kell, nem az volt, hogy bocs, nem olvastuk el, hanem, hogy a vásárlók rakták vissza rossz helyre. Persze, mind a nyolcat, amit kísérlet képpen berendeltek.

MrZed001 2019.06.30. 14:18:41

@élhetetlen:
" Mikor megjelent az ESL tej (áldassék, aki kitalálta), a sarki CBA-ban kirakták az UHT tejek közé, hisz ez is hosszan eláll. Mikor szóltam, hogy ezt hűteni kell, nem az volt, hogy bocs, nem olvastuk el, hanem, hogy a vásárlók rakták vissza rossz helyre. "

Erről meg nekem az jut eszembe, hogy CBA-ba meg Interspar-ba is megfigyeltem már azt a szokást, hogy kiviszik raklapon az árut a vásárlótérbe. Gondolom, hogy majd feltöltik az ottani készletet.
És utána ott áll órákon, fél (?) napokon át.
Ezzel nem is lenne gond, de az az áru JÉGKRÉM, FAGYI, tejtermék, meg felvágott volt.

1x esett meg velem, hogy ilyen dobozos fagyit vettem (Carte d'or), és evéskor éreztem ahogy ropog.
Elsőre nem tudtam miért.
Másnap már igen: Instant szalmonella. Kiolvadt, újrafagyasztották.

2019.06.30. 14:40:23

@élhetetlen: 4. ponthoz: empátia kell, de nem ilyen piti dolgokhoz.

élhetetlen 2019.06.30. 15:01:44

@Átlagosunalmas: “de nem ilyen piti dolgokhoz”. Az empátia ott kezdődik, hogy átgondolod a másik helyzetét, megpróbálod megérteni, hogy mi a gondja, akkor is, ha ez neked nem lenne gond. Ha te döntöd el, hogy mi a piti dolog, ami másnak fontos lehet, akkor ne beszélj empátiáról, mert nem tudod, miről beszélsz..

rarabel 2019.06.30. 16:07:24

Zseniális!
Briliáns!
Utolérhetetlen!

2019.06.30. 17:00:42

@élhetetlen: Ez a kioktatás akkor lett volna igazán teljes, ha közben szenteltvizet fröcskölsz a fejemre.

Különben egyetértünk ebben, csak pár tényezőt figyelmen kívül hagytam.
Óppárdon.

2019.06.30. 17:03:37

@rarabel: Ugye? Szerintem is, mostmár tényleg be kéne fejeznem, mert kiteljesedik a szén alapú létformám (vagy a röhögéstől vagy az erkölcsi megsemmisüléstől)

élhetetlen 2019.06.30. 17:10:34

@Átlagosunalmas: Nem kioktatni akartalak, csak leírtam, hogy én hogy látom. Bocs.

élhetetlen 2019.06.30. 17:17:34

@Átlagosunalmas: Csak mot látom, hogy rarabellel szépen egymásra találtatok, együtt röhögni jobb, mint egyedül. Jó szórakozást!

zrx_xzr 2019.06.30. 18:14:18

aki CBA-ban vasarol sikeres ember nem lehet :D

lobster thermidor 2019.06.30. 18:26:08

@Xezs7:
Most, hogy mondod...
Sejthettem volna, hogy a tejföl az oka. :)

2019.06.30. 18:33:41

Szerintem a Mesés termékekről koppintották az ötletet, ahol ha nem vagy ott lélekben, bármit vehetsz a tejföl-kefir-joghurt hármasból.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.06.30. 18:46:39

@a lekvár neve puffin: Ja, kérem, aki kidobálja a Puffint, és nem spájzol be helyette hagymás babot, az megérdemli! Egyébként normális boltokban ilyenkor a blokk, plusz üres csomagolás (amin látszik, hogy még nem járt volna le) elég ahhoz, hogy visszakapd a pénzed. Van olyan, hogy elillan a védőgáz, vagy be sem kerül. Bocsánatot kérnek, és ennyi. Másfél kiló mell már az az ár, amiért megmozdul az ember.

cascade 2019.06.30. 18:47:30

@Átlagosunalmas: A két pohár formája csupán egy hajszálnyira különbözik egymástól, a vásárlónak nem hiszem, hogy az a legfontosabb gondja, hogy a makro-eltéréseket elemezgesse a polcon. Valószínűleg tényleg más a termék sűrűsége is, ennek a megállapítására javaslom lyukassza ki a tetejét záró fóliát és az ujját bedugva győződjön meg róla.

CCnick 2019.06.30. 19:49:47

Multkor bementem a VW szalonba, gondoltam veszek egy Golfot, rámutattam az egyikre, kifizettem, hazavittem oszt csak otthon vettem észre mennyire átbasztak, tele van az egész kocsi mindenhol batárnagy VW jellel oszt csak a fenekén van apró betűkkel ráírva, hogy Polo. Hát mi ez ha nem a vásárló átbaszása?

CCnick 2019.06.30. 19:56:39

@juhaszvik1: "Igen, a joghurt és a tejföl állaga, valamint a színük különbözik, de ez csak otthon derül ki, a kibontás után" Meg a nevük is különbözik ami szerepel a dobozon több helyen, szerepel a hűtőpulton ahonnan elvette. Komolyan lassan ott tartunk, hogy ami nincs szép nagy színes ábrákkal jelölve az nincs is?

Permetező 2019.06.30. 19:59:39

@zrx_xzr: és különben is ősi jeti szokás

CCnick 2019.06.30. 20:04:19

@MrZed001: "10x akkora betűkkel van ráírva, mint az hogy joghurt " Egy samsung/LG/Akármi tv dobozán minimum 10x akkora betűkkel szerepel az, hogy samsung/LG/Akármi mint az, hogy HD2345234462MM vagy UHD2315643-xd, akkor hazaviszed a HDreadyverziót az UHD helyett mert hát fene se olvasgatja azokat a számokat mikor ott van nagyban a Márkanév?

CCnick 2019.06.30. 20:25:37

Egyébként talán nem véletlen, hogy a doboztetőt csak nagyon érintőlegesen fotóza le az elkövető, ugyanis ott, szemben a doboz oldalán nem tökéletesen olvasható szöveggel - tökéletesen és tiszán olvasható mi van a dobozokban. Ráadásul a 12%-os tejföl azt tényleg szinte egy sürübb joghurt, nyilván a kék szint a dobozokon az alacsony zsírtartalmat jelzi, a 20%-os "igazi" tejföljük az kékmentes pirosfehér. online.prima.hu/s/cba-piros-tejfol-20-330g-10000074706?cat=108020

CCnick 2019.06.30. 20:36:52

@élhetetlen: ""Az hogy tudni kell, hogy 12 %-os tejföl van, 14 %-os nincs, na, ne már!" azért aki ebben az országban él az vagy 20%-os vagy 12%-os tejfölt lát random átlagemberbolt hűtőpultjában, ha más a szám az minimum gyanakvást kelt bárkiben mármint aki képes elolvasni a betűket és számokat, nem csak színek és formák alapján vásárol.

CCnick 2019.06.30. 20:39:48

@élhetetlen: " Egy termék, felteszed a szemüveget, aztán leveszed" Érdekes módon erre kismillióan képesek, csak a homáron az élhetetleneknek elképzelhetetlen, hogy aki csak szemüveggel lát az szemüveggel megy vásárolni.

Xezs7 2019.06.30. 20:42:27

@lobster thermidor: Ez csak része a nagy egésznek. Ott minden el van kúrva.

CCnick 2019.06.30. 20:44:42

@cascade: "a makro-eltéréseket elemezgesse a polcon" azért a több helyen szereplő felirat nem minden univerzumban számít elemzendő makronak, elég elolvasni.

élhetetlen 2019.06.30. 21:19:30

@CCnick: Ugyan, ha mindig 20 százalékos tejfölt veszek, miért figyelném, hog ami nem kell, az 12, vagy 14 %-os. És, ha piacra dobnak egy 14, vagy tizenöt %.os tejfölt? Te gyanakodni fogsz, én meg azt veszem meg, amire olvashatóan rá van írva, hogy tejföl, és 20%-os, és fel sem tűnik, hogy lett egy 15%-os. “Érdekes módon erre kismillióan képesek”. Nem mondtam, hogy nem, csak azt mondtam, hogy egyszerűbb, ha akkora betűkkel van rajta a termék neve, pl.tejföl, (mint a Danone-nál a tetején) és a zsírszázalék, hogy még a három dioptriás olvasót sem kell elővenni. Mit nem értesz még? És mire jó, ha nehezítjük a vásárló dolgát, böngéssze csak a poharat, hátha megtalálja az infót, valahol oldalt, hogy mi van benne, miután már körbenézte, és elolvasta az összetevőket is? Népnevelés, tudatosítás, vagy minek látod? Miért tetszik ez a megoldás?

MrZed001 2019.06.30. 21:56:44

@CCnick:

"Egy samsung/LG/Akármi tv dobozán minimum 10x akkora betűkkel szerepel az, hogy samsung/LG/Akármi mint az, hogy HD2345234462MM "

Aham ... egy gyors google keresés és:
www.flickr.com/photos/15138854@N05/6949731607
hardverapro.hu/dl/uad/2016-09/3276687/14734319547848_b.jpg

Te mi lenne ha egy kissé kisebbet hazudnál ?
Talán kevésbé esnél pofára ?
Háááát az meglehet :DD
Mert ez kb az arcal a beton kategória volt :DD
LOOOOOL

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.30. 22:40:43

@Snagal: nem egészen. Mondjuk a hipo és a háztartási sósav csomagolása sem baj, ha eltér. Kár lenne összeönteni.
Mellesleg a gyártó érdeke lenne a megkülönböztethetőség.

2019.06.30. 22:42:11

@cascade: Jó :) hát akkor túrázok rajta még egy kicsit.

"a vásárlónak nem hiszem, hogy az a legfontosabb gondja"

* egy boltban
* a vásárlónak

Ha:
*ragaszkodik a termékhez
*a "márkanév" mellett nem keres egyéb infókat
*amennyiben nem találja de még mindig azt akarja, nem kér segítséget
*nem piszkálja a tudat, hogy valami nem ok
*több évtizedes kemény vásárlói tapasztalata van (magyarázná a másik kérdésed)

mégis mi a legnagyobb gondja, ha nem az, hogy azt hozza el onnan amit tervezett

????? ??????? ?????

A többiről remélem nem kell esszét írnom, mármint hogy szerintem ez inkább egy karikatúra.

Szóval ha kérnélek hogy hozz nekem spagettit hoznád a makarónit mert feltűnőbb, hogy kilátszik a tészta és nincs rajta, hogy:

WARNING!
Likas a közepe!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.06.30. 22:45:27

@CCnick: figyelj, egy külön szakma foglalkozik azzal, hogy a vásárlásra ösztönözzön, például azzal, hogy a terméked jól megkülònböztethető legyen másokétól. Aztán jòssz te, és megmondod a tutit: mindnek legyen egyencsomagolása, hisz olvasni mindenki tud!
Utoljára hol vásároltál? 1980-ban, a GUM-ban?

Permetező 2019.06.30. 22:47:17

Ha 150g piros joghurtot és ugyanennyi piros tejfölt összekeverek akkor azok azonnal megsemmisítik egymást? Mert ha igen akkor felhasználhatnánk meghajtásra.

2019.07.01. 05:35:06

@Taxomükke (UK):

Csak te vagy a hülye, hazátlan soroscsicska.

CCnick 2019.07.01. 07:20:04

@élhetetlen: " És, ha piacra dobnak egy 14, vagy tizenöt %.os tejfölt?" Hát ha te MINDIG 20%-ost veszel és mégis gondolkozás/elolvasás nélkül beraksz a kosárba valamit amin 14% van csak mert a doboza alakja hasonlit az összes többi hasonló alapanyagú termékre akkor még nagyobb a baj.

@Igazamvanvagyigazamvan?: ", például azzal, hogy a terméked jól megkülònböztethető legyen másokétó" szerinted a cba PIROS termékcsoport könnyen összekeverhető pl a Danone termékekkel?
"mindnek legyen egyencsomagolása, hisz olvasni mindenki tud!" Ezt írtam volna? Mindemellett ha jól megnézed a !sajátmárkás termékek! a nagyáruházakban pont ezt csinálják akár budget, akár tutitipp akár tescovalue akár technika a sajátmárka neve

CCnick 2019.07.01. 07:38:48

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Mellesleg a gyártó érdeke lenne a megkülönböztethetőség. " A gyártónak az az elsődleges érdeke, hogy az ő termékét a másik GYÁRTÓ termékétől meg tudd különböztetni. Ezt a cba szutykot melyik másik gyártó termékeivel kevered össze?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.01. 08:13:13

@CCnick: A Tesco saját márkás tejföl még a zsírtartalom szerint is megkülönböztethető a színe szerint.
A joghurt pedig eleve más formájú csészében van a tejfölhöz képest. Tehát pont hozza az általam említett kritériumokat.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.01. 08:15:54

@CCnick: adott esetben önmagával keverték össze. Az elégedetlen vásárló a legrosszabb reklám.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.01. 08:19:17

@CCnick: ennek a típusjelzés-márkajelzés témának a TV esetén sok jelentősége azért nincs, lássuk be.
Általában nem a csomagolás alapján veszed meg....

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.01. 08:23:28

@CCnick: néha az az érdeke, hogy összekeverd a másik gyártó termékével. Hogy ne menjünk messze, nézd meg a Tesco value margarint!

MrZed001 2019.07.01. 09:30:10

@CCnick:

Na és mesélj, melyik képre igaz amit írtál, hogy:

"Egy samsung/LG/Akármi tv dobozán minimum 10x akkora betűkkel szerepel az, hogy samsung/LG/Akármi mint az, hogy HD2345234462MM "

HOL ???
A legdurvább amit találtam talán 2-2,5x-es méret.
Nem 10+ ...

Ráadásul háttértől elkülönül, és méretre nem nagyítóval kell olvasni.

Szóval nyugodtan folytasd a hülyeséget, egyre mélyebben ásod bele magad ...

Snagal 2019.07.01. 09:43:56

@élhetetlen: " én meg azt veszem meg, amire olvashatóan rá van írva, hogy tejföl"

Ez a lényeg! Ha nem tudta, hogy ez tejföl, mert nem látta rajta az apróbetűt (bár a tetején már sokkal olvashatóbb ahogy itt CC belinkelte) akkor mi alapján vette meg??
Aki járt már élelmiszerboltban sőt, még főzni is szokott (ami a poszterről kiderült) az nyílván tudja, hogy a tejföl mellett lehet még kapni joghurtot és kefírt is (hogy más extra termékekkel most ne zavarjam a példát) ami hsonló kiszerelésben és küllemre is.
MIÉRT VESZED MEG AZT A TERMÉKET AMIN TE CSAK ANNYIT TUDSZ ELOLVASNI, HOGY "PIROS" ???? Amennyiben tisztában vagy vele, hogy az a fenti 3 tételből bármelyik lehet.
Ha meg vettél ebből a termékből tejfölt és joghurtot is (szándékosan) csak a hűtőben keverted össze a kettőt akkor meg tudod, hogy amikor a főzéshez kikapod a hűtődből akkor oda kell figyelned mert a két termék balfasz csomagolása hasonlít egymásra. Ha ez neked gond akkor nem ezt a terméked veszed - a termék meg majd szépen megszűnik a picsába ha ezzel sokan így tesznek.
Itt nem az olvasó kellemetlen ebédje iránt tanúsított empátia hiányzik az emberekből hanem csak szimplán olyan hisztit vágott le amit 8 év felett nem szokás (az alatt is csak akkor ha a kólás nyalóka helyett cseresznyéset kap a csimóta) ilyen pitiáner dolgok miatt (főleg, hogy ő döntött a "kiváló" Piros termék mellett, pedig vehette volna a Mizot, a Danont, vagy a nádudvarit meg még ezer másikat... ja, hogy ez 20fillérrel olcsóbb volt? De azért elvárja, hogy Ive tervezze a dizájnt meg a formatervet és gondolom minőségre is minimum ugyan olyan legyen mint a legdrágább tejföl.

élhetetlen 2019.07.01. 11:19:25

@Snagal: Ez kezd unalmas lenni. Te is leírtad, hogy “a cég részéről balfaszság, hogy nem jutott eszükbe rendesen ráírni mégis mi a franc van a pohárban.”. Aztán egy oldalon keresztül magyarázod, hogy a vevőnek mit kellett volna csinálni, és a csomagolás úgy jó, ahogy van, csak a vevő figyelmetlen. Az empátiáról meg nem az ebéd kapcsán írtam, hanem a többség “jótanácsairól”. Vegyen szemüveget, vigyen nagyítót, küldjön le valakit vásárolni, stb., mert ez mind egyszerűbb mindenkinek, mint a termék nevét akkora betűkkel írni, hogy még a három dioptriás szemüveget se kelljen elővenni.

élhetetlen 2019.07.01. 11:40:47

@CCnick: Egyre zazább vagy. “Hát ha te MINDIG 20%-ost veszel és mégis gondolkozás/elolvasás nélkül beraksz a kosárba valamit amin 14% van csak mert a doboza alakja hasonlit…”. Ez most mi? Miért raknék a kosárba 14%-osat, ha azt soha nem veszem? Ezzel mit bizonyítasz? De nem erről van szó. Aki akármelyik tejfölt veszi, annak joga van a jól látható termékmegnevezéshez. Nézd meg a Danone tejfölt, hogy mekkora betűkkel van a tejföl, és mekkorával a márka, és lökd tovább a süketet.

2019.07.01. 12:16:13

@Karipapa01: a gond az,hogy a példád köszönő viszonyban sincs azzal,amit írtam.Én még nem láttam olyan spáros reklámot,ahol a csirkefeldolgozó vagy csomagoló üzemüket reklámoznák.Regnumot igen.Átlagparasztként összekötöm a kettőt és ennyi.A szomszéd kislánya köszöni szépen jól van.Haragban sem vagyok senkivel.Aztán lehet mások ezt máshogy gondolják csak szemtől pofába nem merik vállalni.

2019.07.01. 12:23:38

@Csokis: ja,csak tedd meg ezt egy hosszúhétvégén...pár dolgot összeszedtem az adott boltról (Szeged,Szentháromság utca) Az alábbi jött vissza:A panaszokat kivizsgáltuk.a boltvezetővel való egyeztetés után nem találtunk semmilyen hiányosságot.Nos,az alábbiak szerepeltek:-boltnyitás,hivatalos kitett időpont 06.30.Náluk ez 06.30-.06.45 között bármilyen időpont lehet.Akciós termék sosincs.De akció után minden ki van rakva.Spar saját márkás termékek.Kb. nagyítóval kell őket keresni mert érdekes módon mindig el vannak fogyva.Két kassza van,abból üzemel egy.Vagy egy sem csak az őr áll ott és néz bután ki baxa be a kasszába a termékeket mert megunta az értelmetlen várakozást.Nyilván ha én boltvezető vagyok,qrvára nem azt fogom mondani a telefonba,hogy nálunk minden szar...

Snagal 2019.07.01. 12:26:34

@élhetetlen: ez tényleg unalmas... mit nem értesz azon, hogy IGEN, szerintem is szar a dizájn - és nem, nem tudok sajnálni egy olyan posztert aki magából kikelve sipákol mert megvett valamit amin nem olvasható szerinte a termék típusa. (és persze miután elbaszta utána már a piros szín is ronda lett de annyira nem volt ronda, hogy megvegye... hogy jön ez ide, hogy neki melyik piros árnyalat jön be a Pantone színskálán?)
Ezt tényleg olyan nehéz megérteni? Mindneképpen csak abban az egysíkú megoldásban tudsz gondokodni, hogy szerintem vagy a poszter a fasz és a gyártó az atyaúristen, vagy fordítva?
Ennyi erővel legyen mimnden termék fehér alapon fekete Timesnewroman-nal feliratozva, mindenféle márkajelzés meg grafikai dizájn nékül. Sőt, ha már ennyire azon van a hangsúly, hogy miértnem gondolnak a gyengénlátókra, akkor miértnem hápogtok, hogy nincs rajta braille-írással? A vakok dögöljenek meg? Pedig ezen a vonalon elindulva jogos elvárás... vagy van egy szint a látáskorlátozottságba akiken még segítenél de alatt már taigetosz?

élhetetlen 2019.07.01. 12:49:15

@Snagal: Kicsit túlpörögtél. Attól, hogy lehetne normális méretű a termék neve a poháron, eljutottál a braille-írásig., és szerinted aki ennek hiánya miatt nem hápog, aszerint a vakok megdögölhetnek. Jó futam, de én ebből az agymenésből kiszállok.

Snagal 2019.07.01. 13:19:46

@élhetetlen: nem én kezdtem el fantazmagóriákat szőni itt arról, hogy aki túlzónak tartja a poszter önkívületi állapotban megírt levelét az nem gondol bele milyen rossz egy szemüvegesnek...
furcsa mód a nagyra tartott empátiáddal a szemüvegesekig jutottál csak, én csak feltettem egy teoretikus kérdést több más mellett, de ezen megsértődve inkább tovább állsz meg kiemelsz 1-1 mondatot, miközben elegánsan elfelejted lereagálni azt pl. hogy miért vesz meg valaki egy olyan terméket amin nem találja meg (dizájn vagy a látása hibájából, végülis tök mindegy), hogy mi van benne?
Nem jellemző, hogy megveszek random dolgokat amin nem találam meg a csomagoláson, hogy mit tartalmaz, csak a doboza hasonlít arra amit én keresek (pláne hogy tudom, van még legalább 2 másik de küllemre hasonló termék).
Ha a termék dizájn olyan szar, hogy végig kell olvasnom a teljes dobozt akkor vagy nem veszem meg ha sietek vagy elolvasom. (monjduk egy tejfölös dobozt végig olvasni max 1 perc, de akkor már a gyártási helyet és összetevőket, mindent végig olvastam)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.01. 14:15:47

@a lekvár neve puffin: Egy próbát -meg egy beírást a vásárlók könyvébe- megér. De ha genyóznak, simán felnyomhatod őket a Sparnál is, a franchisor szokta szeretni, ha lejáratják. Esetleg keress pár lejárt terméket (ilyen helyen alap, hogy mindig van), fotó, és fogyvéd, megspékelve azzal, hogy nem adták oda a vásárlók könyvét.

élhetetlen 2019.07.01. 16:05:21

@Snagal: “nem én kezdtem el fantazmagóriákat szőni itt arról, hogy aki túlzónak tartja a poszter önkívületi állapotban megírt levelét az nem gondol bele milyen rossz egy szemüvegesnek...”. Nem szőttem fantazmagóriákat, csak arra reagáltam, amit írtak, hogy írasson fel szemüveget, vigyen nagyítót, küldjön le mást vásárolni, miközben tényleg szar a dizájn. Itt már csak te vagy önkívületi állapotban, lásd az idézett mondatodat. “miközben elegánsan elfelejted lereagálni azt pl. hogy miért vesz meg valaki egy olyan terméket amin nem találja meg (dizájn vagy a látása hibájából, végülis tök mindegy), hogy mi van benne?“. Egyszerű, tévedésből, amit elősegített a dizájn. Hogy szerinted mi jellemző, az nem érdekel, te legfeljebb azt tudod, hogy rád mi jellemző. Egyébként még az is lehet, hogy a joghurt a tejfölök között volt. A sarki CBA-ban előszeretettel ömlesztenek, májasok a földszinti pultban, a zöldfűszeres, majorannás, hagymás, natúr beöntve. De olyan is volt, hogy akciós corn flakes, 8 féle tömött sorban, a polcra kiírva, hogy akció. Levettem a hatodikat, és csak a kasszánál derült ki, hogy csak az első öt akciós. Nem mentem vissza megnézni, hogy jelölték-e egy vonallal, hogy mik az akciósak. Tehát nem vagyok szerinted jellemző tulajdonságú vásárló, aki alapos, mint te, és, ha valahol bedőlök, csak én lehetek a hibás. És nem megsértődve állok tovább, egyszerűen elég belőled.

CCnick 2019.07.01. 19:20:12

@Igazamvanvagyigazamvan?: "A Tesco saját márkás tejföl még a zsírtartalom szerint is megkülönböztethető a színe szerint. "

Mint ahogy a posztbeli cba-s is a 20%-os piros a 12%-os kék.

"Általában nem a csomagolás alapján veszed meg.... "

Hanem mi alapján teszed be a kocsiba a kinézett terméket? Nem a rajta levő tipusszám alapján hanem az alapján, hogy samsung meg tv van a dobozban és majd otthon kiderül, hogy mit tud?

"néha az az érdeke, hogy összekeverd a másik gyártó termékével. "

Hát akkor jól meg kell nézni mit veszünk, ugye szerinted is?

@MrZed001: Te is vegyél szemüveget

CCnick 2019.07.01. 19:24:31

@élhetetlen: "a vevő figyelmetlen" Ez mondjuk vitathatatlan tény. Ha a vevő megvesz valamit amin TÖBB helyen szerepel mi van benne pedig nem azt akarta venni ami benne van akkor figyelmetlen, ezen nincs mit szépíteni.

CCnick 2019.07.01. 19:30:11

@élhetetlen:
"Az, hogy mi van a dobozban, lényeges info, azt kéne feltűnően ráírni, ahogy más gyártmányoknál is a pohár tetején van nagy betűkkel"

Ott van a TETEJÉN nagy betűkkel olvashatóan. Az oldalán vagy nyilván a muanyagraolcsonnyomtatás korlátjai miatt kicsit nehezebben olvashatóan feliratozva. Az általad elvárt tetején viszont tökéletesen olvasható.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.01. 19:30:46

@CCnick: tényleg kiragadtál egyetlen mondatot, hogy az egész gondolatmenetet cáfold???
Ne mondd, hogy annak alapján veszel TV-t, hogy melyiken nagyobb a felirat! Pont a tv-nél nem is látod a csomagolást, amikor választasz!

A másik témában meg magad cáfolod. Ha a cba különböző színeket használ, akkor az adott példa pont félrevezető. Öngól!

élhetetlen 2019.07.01. 19:47:23

@CCnick: Na ne! Ezt írtam: “Aztán egy oldalon keresztül magyarázod, hogy a vevőnek mit kellett volna csinálni, és a csomagolás úgy jó, ahogy van, csak a vevő figyelmetlen.”. És ezt te úgy érted, hogy azt mondtam, hogy a vevő figyelmetlen. És helyeselsz: “Ez mondjuk vitathatatlan tény.”. Nem kínos, hogy nem vagy képes megérteni egy mondatot?

MrZed001 2019.07.01. 20:30:15

@CCnick:

"Te is vegyél szemüveget "

Na meséld barátocskám, hol van az a 10+ -szor akkora LG felírat ?
Gyerünk, erőltesd meg magad !
Eddig amit találtál az a VICC kategória. Még egy kósza 5x -es sem tudsz felmutatni ?!??
Szánalmas.

Tudod, ha h-lyeséget beszélsz legalább :
a, csendbe sunnyogj el a balfenéken (sehonnai bitang ember ... )
b, ismerd be, hogy béna voltam és hülyeséget írtam (ajánlott, a tisztességes és ÉRTELMES emberek által választott variáció)

És nincs c, meg d, csak olyan szánalmas embernek álcázott ostoba lény (vagy oviban ragadt DEMIÉÉÉÉRT kölök), akire kár a szót is pazarolni.

Xezs7 2019.07.01. 22:45:32

Fúbazmeg, ti képesek vagytok egy pohár tejfölön is összeveszni? Ez teljesítmény baszod!

2019.07.02. 09:14:04

@Xezs7: Ez már nem nem csak egy tejföl. Ez egy megfilozofálnivaló erkölcsi dilemma alapjává nemesedett.

MrZed001 2019.07.02. 17:00:33

@Átlagosunalmas:
"Ez egy megfilozofálnivaló erkölcsi dilemma alapjává nemesedett. "

Én inkább úgy mondanám, hogy a FAKE NEWS-erek (vagy önjelölt influenszerek, vagy ifj. G.W. Bush IQ-jú józsikák) bepróbálkoztak a balgaságaikkal, mire az internet józan és épp eszű része lekevert neki(k) pár realitás pofont.

Sőt, tovább megyek, szerintem EZ a követendő példa.
Mert a hülyeség különben csak terjeszkedik és burjánzik és ....

hogy is volt az a vicc:
- régen a b.zulást üldözték
- majd elfogadják
- ma már reklámozzák is
- én kivándorlok ... Nem várom meg, hogy kötelezővé tegyék !

EgySimaEgyfordított 2 2019.07.02. 18:59:18

CBAba sose megyek.Icuka se érdekel.

Ashariell 2019.07.03. 01:07:10

Az anyamat. Bár ennyi gondom volna, hogy a bótba bogarásszam mit veszek...
Az derogál, hogy igen, vigyen magával szemüveget, és megnézze mit vesz.
Az én 80 éves anyám sem reszt ókullárét vinni és kiböngészni mit is vásárol.
Némely ember úgy el van kényelmesedve, hogy a lajhár hozzájuk képest sport ikon. Az anyamat.

Potpolett 2019.07.03. 14:20:57

2019 van és valaki nem bojkottálja a CBA-t? Miért? Mert a termékeikkel a gerincüket nem keresve is elégedett vagy micsoda?:D

Karipapa01 2019.07.03. 16:47:07

@a lekvár neve puffin: "Én még nem láttam olyan spáros reklámot,ahol a csirkefeldolgozó vagy csomagoló üzemüket reklámoznák.Regnumot igen.Átlagparasztként összekötöm a kettőt és ennyi."

Ja bocs... Hogy te mit csinálsz a te dolgod. És bátran sértegesd csak azokat a henteseket, akik a Regnumnál mindent megtesznek azért, hogy jó minőségű termék hagyja el az üzemet. Akik nap mint nap szigorúan betartják az ISO 22000 szerint vállaltakat, betartják a vonatkozó HACCP előírásokat. Erra jön az átlagparaszt és összeköti egy külső független céggel. Ennyi... Bravó!

CCnick 2019.07.04. 08:45:18

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Ne mondd, hogy annak alapján veszel TV-t, hogy melyiken nagyobb a felirat! "

Én nem de tejfölt se az alapján veszek, hogy a doboza tejfölösdoboznak néz ki messziről. Azokra reagáltam aki szerint a 20as fontméret egy dobozon olvashatatlanul kicsi

CCnick 2019.07.04. 08:47:01

@élhetetlen: "Aztán egy oldalon keresztül magyarázod"

nem egy oldal, egy nem túl összetett mondat: "Elolvassa mi van a dobozra írva mielőtt megveszi. "

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.04. 10:28:06

@CCnick: tehát: az indokolja szerinted, hogy a joghurt és a tejföl doboza ugyanúgy néz ki, hogy a tejföl és tejföl között más színű dobozolás segít eligazodni....
Tv vásárlásnál a kitett terméket működés közben látod, annak alapján hozol döntést. Majd mesélj, hogyan kóstoltad végig a cba-ban a tejfölöket....

siófoki35 2019.07.04. 12:27:09

Amúgy is átverés. Az van ráírva hogy piros, de igazából fehér!!! :d

CCnick 2019.07.05. 10:06:51

@Igazamvanvagyigazamvan?: "a joghurt és a tejföl doboza ugyanúgy néz ki" A pontosítsuk, a 12%-os tejföl doboza néz ki hasonlóan (nem pont ugyanúgy) mint a 14%-os joghurté, és a 12%-os tejfölös dobozon TÖBB HELYEN szerepel a "12% félzsíros tejföl" míg a joghurton a "14% joghurt" felirat.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.05. 22:34:14

@CCnick: pontosítok: a színkódra utaltam. Mellesleg a fotó alapján könnyen összetéveszthető.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.07.05. 22:36:49

@CCnick: : tehát: az indokolja szerinted, hogy a joghurt és a tejföl doboza ugyanúgy néz ki, hogy a tejföl és tejföl között más színű dobozolás segít eligazodni....

Bocs, erre nem válaszoltál. Az nem válasz, hogy azért azonos a színe a tejfölnek és a joghurtnak, és azért különböző a színe a tejfölnek, mert rá van írva, hogy zsírtartalom.

r_0_b_3_3 2019.07.06. 14:56:12

Persze lehet itt a végbélteméket szeneslapáttal tapicskolni, hogy a vásárló gyökér, de azt ne próbálja meg SENKI megmagyarázni, hogy soha semmit nem vett csak csomagolás alapján, és még sosem vásárolt így - tévesen - valami mást pont a csomagolás hasonlósága miatt.

Amúgy meg egymás és a posztoló szutykolása, kioktatása közben pont elsiklottatok egy lényeges mondat fölött amit egyébként pont a GVTI válaszában lehet megtalálni és ez alapján ülőgumó tájékon lábbal illetni az összes hasonlóan eljáró (alig különböző csomagolású) sajátmárkás terméket forgalmazót:

"Ki kell még emelni, hogy a csomagoláson található tájékoztatás nem lehet megtévesztő"

A tájékoztatás valóban nem megtévesztő, a csomagolás egésze viszont az. A két termék csomagolása laza 90%-ban megegyezik. Ennél még az is kevésbé lenne megtévesztő ha mindkét csomagolás teljesen fehér lenne, és csak a szöveg lenne rajta, hogy tejföl / Joghurt, vagy macskaeledel.

Ez a megoldás mennyivel több dizájneri munkát igényelt volna? Persze akkor talán a poszt sem születik meg és az ügyeletes billentyűzethuszároknak sem lenne miért egymás hajának esnie (a joghurtos doboz képét lustaságból nem csináltam meg):

i.imgur.com/EEogc1f.jpg

Továbbá pedig jellemző a társaság szűk látókörére, különös tekintettel a betűméreteken és típusokon lovaglókra, hogy rendben, tanuljon meg olvasni a tisztelt vásárló. Ugyanez azt hiszem elvárható a tisztelt posztolóktól is, hiszen olvasni legalább annyira KÉPTELENEK mert az a joghurt csak 1,4%-os nem pedig 14... Ezt a logikát követve Ők is vennének a 14%-os "tejföl" helyett 1,4%-os joghurtot és jönnének panaszkodni?

Ja nem... az egojuk nem engedné.

r_0_b_3_3 2019.07.06. 18:54:13

@Átlagosunalmas: Hááát... ha úgy érzed, hogy pont Te lettél megszólítva... Szórok én kilószám, de teporszívózod össze! :D
(tudod, mint a tűlevél a lakásban amiből még húsvétkor is kerül elő...)

Osztom a véleményed, talán csak annyiban "vitatkoznék", hogy nem mára lett az, kb a "gorenje turizmus" óta és sajnos van sejtésem, hogy még nincs itt az alja.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.07.07. 13:02:59

@MrZed001: A raktárban -40 fokra lehűtik a jégkrémeket, így elég sokat kibír hűtés nélkül, amíg pakolják. Persze fél napot azért nem.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.07.07. 13:05:48

Budakeszi Prímában úgy voltak közvetlen egymás mellé kitéve a piros termékek, hogy: 20% tejföl - joghurt - 12% tejföl - kefir. Tehát a joghurt a két tejföl közé volt kirakva.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.07.07. 13:07:06

@CCnick: Az nem 14%, hanem 1,4%. 1,4%-os tejföl meg elég soványka lenne.

MrZed001 2019.07.07. 15:59:18

@Peti817172M:
Talán épp itt a homáron (not sure) volt régebben (évek) egy cikk (még talán fénykép is volt), hogy reggel ment a boltba és ott álltak a raklapon a fagyasztott termékek (fagyi) a vásárlótérben ... majd este is ment és még mindig ott állt ugyanúgy.
Azaz egész nap álltak a 25+ fokban (ez is nyáron volt, kint 30+).
Sajnos nem egyedi eset.

body_andras 2019.07.09. 14:59:27

@killerkaller: ez már túl van az apróbetűs fogalmon. ez egy elcseszett tipo és rossz grafika amit hozzáértő vezető nem enged nyomdába. még a megkülönböztető szín se segít mert nagyon sok ember enyhén színtévesztő és nem is tud róla.
azt azért halkan én is meg merem jegyezni, hogy a posztolónak az ínycsiklandó fogás elkészítése közben, a beszerzéstől a tálalásig volt 4 alkalma is megnézni hogy minden rendben van-e, ehhez képest egészen addig eljutott, hogy az ebédlőasztalnál szökőkútként köpi fel a joghurtot, amit tejfölnek hitt (vagy fordítva), és csak aztán reklamált.
süti beállítások módosítása