Tékozló Homár

Amerikában sincs kolbászból az autóbérlés

2019.07.30. 12:48 | Homár Rezső | 83 komment

avis.jpg

Attilláék nagy útra készültek, mindent jól kitaláltak, és még itthonról, a Wizzair oldalán béreltek autót Los Angeles-be az AVIS-nál. Végül egy igazi ügyfélszolgálatos bénázásba botlottak, ráadásul május óta nem is reagálnak az utólag is benyújtott panaszra. Jó sokat buktak a sztorin, aztán elküldték nekünk a levelüket, hogy lássuk: máshol sem megy ez másképp és ott sincs mindenkinek a bőre alatt GPS!

Tisztelt ügyfélszolgálat! 

A fenti bérlésemmel kapcsolatos elégtelen ügyfélkezelést szeretném jelenteni az AVIS részéről.

2019.05.16-án többször  telefonon hívtam az ügyfélszolgálatukat az általuk megadott telefonszámokon (1-888-897-8448, 1-800-354-2847). A problémám az volt, hogy a bérelt autó csomagtartójába záródott a kulcs, és az autót nem lehetett kinyitni. Az eset a kölcsönző helyszínétől nem túl messze, kb 20 percnyire történt. Kértem őket, hogy küldjenek valakit aki kinyitja nekem az autót.

Az eset kapcsán ide-oda irányítottak, újabb és újabb telefonszámot adtak meg, mígnem kiderült, hogy az először hívott számon lehet bejelenteni. Végül sikerült egy ügyintézővel beszélnem, aki miután minden adatomat elkérte (Rental Agreement Number, Reversation Number, Plate Number, Vechicle Description, VIN number, Pickup time and Date, Location) közölte velem, hogy az általam megadott küld valakit 40 PERCEN BELÜL, aki kinyitja az autót. Ez 8 am körül volt. Mivel nemzetközi telefonszámot nem hívnak vissza, ezért megadtam egy helyi telenfonszámot amin keresztül vártam a hívást..(airbnb kontaktunkat adtuk meg végül,hozzá teszem, rengeteg túrista érkezik LA-be hosszabb-rövidebb időre, nem hiszem, hogy feltétlen szükséges lenne az ott tartózkodás végett egyből helyi számot vásárolni, mást pedig nem fogadtak el).

Több mint 1 óra eltelt, nem hívtak, nem jött senki. Azóta sem hívtak!!! Ekkor újrahívtam az ügyfélszolgálatot, majd miután megint minden adatomat elkérték, közölte velem egy másik ügyintéző hogy a rendszerben nem látja rögzítve az előző bejelentést! Annak ellenére hogy minden telefonhívást rögzítenek sem tudta nekem előkeresni. Ezután egy barátom segítségét kértem, aki ismét felhívta a nevemben az Ügyfélszolgálatot. ÚJRA elkérték az összes adatomat, majd azt ígérték hogy 1.5 óra múlva valaki kiérkezik. Megadtuk a telenfonszámot, amin keresztül vártuk a hívást. Természetesen senki nem hívott vissza, újabb óra elteltével sem, így megint nekünk kellett telefonálni.

Miután ismét az elejéről el kellett mondani a teljes történetet, az ügyintéző közölte hogy egy 3rd party company embere fog a helyszínre kiérni, aki kinyitja az autót. Megadta a driver telefonszámát, akit MI HÍVTUNK. A driver közölte, hogy nincs GPS a kocsijában, sem a mobilján, ezért segítsünk neki hogy a megadott cím hol van pontosan, mert nem talál oda. A 21. században úgy gondolom hogy akinek ez a munkája, és az AVIS megbízásában dolgozik, elvárható, hogy ne egy helyismerettel nem rendelkező turistának (=ügyfél) kelljen őt elnavigálni a megadott címre. Teljes körű biztosítást kötöttem az AVIS-sel, úgy gondolom a szolgálatás része az, hogy ők legyenek értem, és ne fordítva. A drivert végül az ismerősöm irányította a címre, mivel ő ott lakik, így el tudta neki magyarázni hogy merre menjen.

Miután kiért, az autót kinyitotta. Hozzáteszem a művelet abból állt, hogy kontakt sprével befújta az anyós oldali ajtót, egy DRÓTOT bedugott és felhúzva azt ki is nyílt.

Ez az első telefonhívásomhoz képest több, mint 6 óra múlva történt meg, 14:00 óra körül. Vagyis 6 órát várakoztattak, (kint a parkolóban ülve csomagokkal, mivel a szállást el kellett hagyni) és több mint 30 perc nettó telefonhívásnyi költségbe került. Úgy gondolom, hogy ez elégtelen ügyfélkezelés volt, nehézkes kommunikációval és nem segítőkész ügyfélszolgálattal.( nem veszi fel a bejelentést és másik számra irányít, de egy másik kollégája ezt megtudja tenni ugyanezen a számon??!!) Ezek kapcsán kérem vizsgálják ki az esetet. Az ügy miatti anyagi sérelmekért kártérítésre tartok igényt. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reunalla 2019.07.30. 12:58:25

És ezt miért egy magyar oldalon?

Tikakukac 2019.07.30. 13:09:45

@reunalla: Mert a posztoló gyanúsan nem bulgár nemzetiségű.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.07.30. 13:17:14

Az AVIS ugyanaz mindenhol. Nemrég volt az Index vagy Totalcar-on cikk, hogy milyen autóbérlős lehúzásokba lehet belefutni...

Snagal 2019.07.30. 13:55:42

lol, a GVTI miért nem írt semmit? :D
ja, azért mert usában történt és ha jól gondolom az usa avis-szal szerződött, nem a magyar céggel (AUTO ReFAIRent Kft)

legközelebb mi lesz a poszt, hogy "törökbe"(kicsimmel) a bazársoron átbasztak az Armányi inggel? És a Rolex sem az volt? Ja és Hasszán nem ütötte be az online pénztárgépbe !

Snagal 2019.07.30. 13:58:15

@Semmitnemérszakitiltással: szerintem ez amúgy nem "avis specifikus" viselkedés, bár a cikkre nem emlékszem, hogy kizárólag Avis volt, vagy más is.
Gondolom a szerencsétlen ügyintézők jutalékot kapnak a fix éhbér mellé és el kell adniuk minél több extra csomagot, hogy meg is éljenek a fizuból. (persze ez nem validálja a dolgot, csak a hátterét próbálom megfejteni)

HereGuru 2019.07.30. 14:01:30

Egyet nem értek. Vagyis egyetértek, de egy dolgot nem értek. Hogy a francba tud az autó kulcsa bezáródni a csomagtartóba?

Thule 2019.07.30. 14:06:11

@HereGuru: úgy, hogy az autó zárva van, te jössz a kocsihoz és csak a csomagtartó nyitó gombot nyomod meg. Az kinyalik de az autó többi ajtaja zárva van. Elkezdesz bepakolni de mivel tele van a kezed, bedobod a kulcsot is a kocsiba. Majd ezt elfelejted és a csomagtartót lezárod, ami gombnyomás nélkül zár is... és voila, a kulcs a zárt kocsiban van.

heidt 2019.07.30. 14:06:22

@HereGuru: Csomaggal együtt kulcs belerak, csomagtartó lecsap.

ROTFL Manó 2019.07.30. 14:07:21

@HereGuru: Hááát, elképzelhető, hogy csak beSZORULT a csomagtartó zárjába a kulcs és nem tudta kivenni onnan a paripa, de a büdös paraszt nem beszéli jól a magyar nyelvet...

:-D

Snagal 2019.07.30. 14:11:45

@Thule: ismét csalódtam a 21. században.
A kulcsnélküli nyitás/zársá/indítás világában egy elektronikával telebaszott autó legyen már képes érzékelni, hogy nem kulccsal zártam a csomagteret és gyanúsan az utast/csomagtérben van a kulcs és figyelmeztessen, hogy "biztos le akarod zárni, paraszt?"

Marsra akarunk utazni 'oszt még ezt se oldottuk meg :D

HereGuru 2019.07.30. 14:12:45

@Thule: A folyamatot értem. A mozdulat mögött rejtőző naivitást viszont nem. Ez olyan, mintha az utcai vízlefolyó felett állva akarnád átrendezni a kulcscsomódat.

heidt 2019.07.30. 14:13:20

Ilyen bezárós történet a mi ismeretségi körünkben is történt párszor. Mind bérelt kocsival. Nem a kölcsönzőt hívtuk(ták), hanem a rendőrséget, akik mindig hívtak lakatost. Az általában fél órán belül odaért és 25-60 euróért pár perc alatt kinyitotta az autót. Kivéve Olaszországban, ahol a rendőrök nyitották ki ingyen. :)

Snagal 2019.07.30. 14:14:08

Mellesleg LA-ben pár utcát sétálsz megfelelően alja irányba és találsz random utcai suhancot aki a vállalkozóhoz hasonlóan 5 perc alatt kinyitotta volna neked 20 dolcsiért :)

ekat 2019.07.30. 14:27:35

Én is panaszt tennék, hogy a JFK-ról nem vitt el a voucher-emen megadott shuttle-es társaság a New Jersey-beli szállodába, merthogy másik állam, de nem panaszkodom, mert végül a német utazási iroda visszatérítette a JFK-ról Manhattan-en át New Jersey-be taxizást, ami amúgyis nagy élmény volt. :)

Gleccsertetű 2019.07.30. 14:52:17

hát, én még most sem küldtem volna senkit

Xezs7 2019.07.30. 15:34:23

1. A poszter helyében meggondoltam volna, hogy beküldjem-e a sztorit, mert itt aztán kapni fog.
2. Nincsenek illúzióim az autók zárjaival kapcsolatban, de hadd jegyezzem már meg, hogy baromira nem megnyugtató az, hogy egy mai autót is ki lehet nyitni egy darab dróttal. Ez Wartburg még oké, hogy ilyen volt, ott senkit se érdekelt a dolog. De biztos, hogy ma is ezt kellene követni?

Darth Revan 2019.07.30. 15:47:42

@Xezs7: lehet wartburgot berelt.

An az Alamonal szoktam berelni az usa-ban, nem markahusegbol, hanem az ovek a legolcsobb ajanlat mindig.
eddig meg nem volt veluk problemam.
A legnagyobb kiralysag, hogy a berelt kategorian belul te valaszthatod ki az autot.
A multkor harom autoba is beleultem, mig vegul egy Nissannal maradtam :)

Darth Revan 2019.07.30. 15:49:44

@ekat: miert nemet utazasi irodaval mentel new yorkba?

ekat 2019.07.30. 15:58:11

@Darth Revan: Nem pont New Yorkba mentem, hanem kétparti út volt leszervezett oda- és átrepüléssel, shuttle-ekkel és szállodákkal, mindkét parton buszozással és sok szabad nappal. Az utóbbira fakultatív programokat ajánlottak, de mi mindig magunk mászkáltunk. Illetve eleve két nappal hamarabb kimentünk, azt is lehetett, azért is volt gondunk a shuttle-lal. És a vonzó üres napokon kívül jó ára volt az egésznek, és a németek nem falvakba szervezik a szállást. (Azóta voltam már csak N.Y.-ban saját szervezéssel, és megint mennénk, ha találnék végre egy jóárú repülőjegyet jan. 1-ére.)

Snagal 2019.07.30. 16:06:11

@Darth Revan: kategóriától is függ szerintem.
alap verdáknál nálam általában a thrifty-t szokta kidobni.
Drágáb kategóriáknál (SUV vagy convertible) meg Alamo és National

Darth Revan 2019.07.30. 16:21:47

@Snagal:

Amerikaban mindig SUV-t berelek, mert arban alig van differencia a kisebb autoknal es igy nem veszek el a sok behemot amcsi autocsoda kozott :)

sanyisanyi 2019.07.30. 16:53:42

"Ez 8 am körül volt."
Én felejt gyors magyar nyelv...

temprasordog 2019.07.30. 16:54:14

keveslem a faszságot mint 8am, driver, 3rd party company

Smartass 2019.07.30. 17:01:49

8 am-kor arrive-olt a driver, akit call-oltunk, yo'

ekat 2019.07.30. 17:43:24

@Darth Revan: Nem is voltak annyira, azaz inkâbb annyian behemótok, mint gondoltuk. :)

Xezs7 2019.07.30. 17:50:26

Engem már csak az érdekel, hogy volt-e party a 'hood-ban és jöttek-e a bro-k.

body_andras 2019.07.30. 17:58:35

@HereGuru: AZ még kristálytiszta nekem is hogy a kulcs a csomagtartóban landol, az ajtó kívülről becsukják >>> a végeredmény egy autó, benne kulccsal, minden ajtaja csukva, emberek ajtón kívül. Oké. De mi aktiválta a központi zárat, ami nyithatatlanná tette az autót? Egy nyestet is bezártak és a kis szemét megnyomta a lakat piktogramot?

Nancsibacsi 2019.07.30. 18:11:42

Azt nem értem hogy 8 óra alatt nem ugrott be a youtube kereső kifejezés? Segítek: open car without key. Első videoban ott van egy rakás módszer. Van amihez drót kell meg valami lapos tárgy, van amihez cipőfűző, szóval ha negyed óra alatt se jut be videonézéssel együtt az autóba, akkor igazi balf.sz. Ja, hogy bezárta a kulcsot a csomagtartóba? Akkor tényleg az :-D

horex · http://horex.uw.hu/ 2019.07.30. 18:22:57

@heidt: Nem a kölcsönzőt hívtuk(ták), hanem a rendőrséget, akik mindig hívtak lakatost.
Helyesen a "Lákátost"! Egyböl azt kellett volna hivni, azok elött nincs zárt zár

Xezs7 2019.07.30. 18:23:02

@body_andras: automatikusan visszazár a központi. Az enyém is olyan.

Cobra. 2019.07.30. 18:23:53

@body_andras: van elég sok autó, ahol a csomagtartó zárja nincs rákötve a központi zárra (biztonsági okokból). Itt ha kinyitod csak a csomagtartót a távirányítóval, akkor az ajtók nem nyílnak ki. Gondolom a posztoló még nem találkozott iyennel, bár ez sem magyarázat arra, miért dobta be a kulcsot a csomagtartóba.

VT Man 2019.07.30. 18:25:40

@heidt:
"Nem a kölcsönzőt hívtuk(ták), hanem a rendőrséget, akik mindig hívtak lakatost."

Igy van, a posztolo is a rendorseget kellett volna hivja, vagy barmilyen gyorsmentot vagy szakit, ez rutinmuvelet.

Dr Gregory House 2019.07.30. 18:53:51

Csak azt nem értem, miért kellett bezárni a kulcsot a csomagtartóba?
Ha nem teszi, nincs probléma.

Medgar 2019.07.30. 19:18:15

"Csomagtartóba záródótt a kulcs" -> Hülye voltam és bezártam a csomagtartóba..

modorfaktor 10/10

kugel2 2019.07.30. 19:23:34

En meg azt nem ertem, miert van az, hogy berleskor mindig ket kulcsot kapok, de megbonthatatlanul osszehegesztve. Nehogy a felesegem zsebeben lehessen az egyik, az enyemben a masik. Pont az ilyen eseteket elkerulendo. Az osszes autokolcsonzo szarjon sunt.

Fülig José 2019.07.30. 19:45:09

én spec elballagtam vóna a nepperhez a pótkulcsé' oszt csumi.... 20 perc oda de vissza biztos hozattam vóna má' magam... ja, ekszkjúz: májszelf... ez az alak egy iggazi ipari f.sz, náh májnermájnung...uff.

Bellagio 2019.07.30. 19:52:33

Nem hivnak vissza kulfoldi szamot. Ezt ki veszi be, komolyan?

Inkvizítor666 2019.07.30. 20:08:59

Minek ment oda a nyomorult modoroskodó faszfej, 5 percet van az usában aztán már magyarul is elfelejt, igazi szánalom köcsög

CID 2019.07.30. 21:43:27

Lehet mem találkozott még az ügyfélszolgálat olyan félcédulással aki bezárza a kulcsot a csomagtartóba, ezért döcögött az ügyintézés.

CID 2019.07.30. 22:04:57

Egyébként ki gondolta komolyan, hogy csak nálunk vannak bajok a szolg. iparban?

cavinton 2019.07.30. 22:15:35

Hétvégén én is lecsuktam a csomagtartót. A bőröndben lévő a nadrágom zsebében volt a kulcs. De ez egy rendes autó. Sípolt, hogy ez így nem tetszik neki. Simán kinyílt, kivettem a kulcsot és utána újra lecsuktam a csomagtartót. Lexus köszönöm!

Facelessbook · www.dont.think.so 2019.07.30. 23:04:38

Katasztrofa ez a poszt. Remelem, ha a poszter megkapja az anyagi serelmekert a karteritest, az osszegbol megtanul rendesen magyarul es angolul is. Irni is, beszelni is.

Xezs7 2019.07.30. 23:30:59

@cavinton: hogy nyitottad ki akkor? Meg hogy lehet egy kulcsot nadrágban hagyni?

hidegsegg 2019.07.30. 23:39:35

@Darth Revan: Én is az Alamonál szoktam bérelni, de néha a Thrifty, Dollar olcsóbb, viszont az Alamo legtöbbször nem terheli be a hitelkártyát kaucióval. Én teljesen meg vagyok velük elégedve, sokszor pofátlanul jó upgrade-et ajánlanak fel. És igazad van, nem szabad kisautót választani, csak hátránya van. Mondjuk egy kis Rogue vagy Escape vagy Cherokee crossoverhez képest napi $1.75-el drágább egy hétszemélyes midsize SUV, miért választanám a kisebbet? Az európai bérlésekhez képest tök jó, amilyen lazán kezelik a felvételt ("ott az a hat suv, válassza ki amelyik tetszik aztán vigye") és a leadást ("Minden rendben volt, uram? Emailben kell a számla vagy itt nyomtassam?Viszlát")

Hórukk 2019.07.31. 00:21:05

@Darth Revan: Én is német irodán keresztül béreltem autót az USA-ban és olyan jó áron kaptam, hogy a kinti ügyintézők nagyot néztek.

Majmász Gedeon 2019.07.31. 00:31:43

@Snagal: „Marsra akarunk utazni 'oszt még ezt se oldottuk meg :D”
Kik akartok a Marsra utazni? Mert valakik már megtették 1962. május 22-én.
aranylaci.freeweb.hu/mars62/mars62.htm

reunalla 2019.07.31. 00:37:17

@Tikakukac: életemben egy amcsi vállalkozással volt problémám, nem lett belőle homár poszt, hanem
1. szint: konkrét üzletet skypeon felhívtam, email (bacták megoldani a problémám),

2. szint: írtam nekik a facebookon (bacták megoldani a problémám)

3. szint: elindítottam a charge backet a banknál

4. szint: kikerestem az üzletcsoport board membereinek a nevét a honlapon, linkedinen megkerestem őket, aki fent volt bejelöltem, volt aki visszajelt és megírtam a problémám ill próbálkoztam az email címek kitalálásával és kaptak emailt —> volt egy találatom, elég magas szintről, valami regionális vezető, gondolom az egyik board member titkárnője lepasszolta neki a levelem—-> probléma megoldva
(Visszakaptam a pénzem 435 dollárt, de ha nem utalják vissza, akkor a banktól kapom vissza, mivel a charge back is ilyen státuszban volt)

Párhuzamosan felnyomtam őket az amcsi fogyasztóvédőknek ;)

Nem lett belőle homár poszt, megoldás itt nem lett volna, mivel nem Magyarországon történt a probléma.

Konklúzió: nem várni kell, hanem szép magyar szóval “eszkalálni” a problémát a megfelelő szintre

Posztoló problémájának gyökéroka nagy eséllyel a nem megfelelő hangnem volt az ügyfélszolgálatossal. Az szokott ehhez vezetni. Anno 20 éve egy cég telefonközpontjában dolgoztam, külső hívás, 5* bontottam a vonalat a hangvétel miatt, 6. alkalommal csak bocsánatot kérni hívott vissza XD

aefzuj 2019.07.31. 01:21:57

"Párom" nem volt ott, hogy segítsen? Elszomorító.
Állapotos kismama bezzeg leszaladt volna gyermekkel a csecsén a kilencedikről is.
Skandallum, hogy mik vannak manapság! Ezek a mai fiatalok! Piha!

juhaszvik 2019.07.31. 08:03:50

Felmerült bennem néhány kérdés a poszttal kapcsolatban:
1. azért használ angol szavakat, mert néhány nap alatt elfelejtett magyarul?
2. azért kérte a barátja segítségét az újbóli telefonos ügyintézésnél, mert végre beismerte magának a posztoló, hogy angolul viszont nem tanult meg? (ez megmagyarázná, hogy miért akadozott az ügyintézés)
3. hogy várta a (airbnb) szállás telefonján a visszahívást, ha már kiköltöztek?
4. mi a baja a drótos megoldással a posztolónak? jobban örült volna, ha a lakászáras megoldást használnák a szerelők, vagyis zárcserét? Elég sokat bukott volna annak az árán...
5. Milyen anyagi sérelem érte a posztolót? Telefonálnia kellett egy olyan ügyben, mely miatta történt?

Tikakukac 2019.07.31. 08:34:05

@reunalla: Ahhham, ez tök jó és nagyon szép. Az írás egyik fele tippelgetés és fikció, másik fele, meg hogyan jön ide.
Ha ő magyar és írna valami olyat, ami releváns lehet a publikumnak, hadd írja már meg ide. Szerintem.

Drago Brutic1 2019.07.31. 08:54:04

Legközelebb dont put a kulcsodat in dö csomagtartó.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.07.31. 09:09:28

@juhaszvik1: A szállásnak otthont adó épületben lehetett nyilvános telefony, ott ez gyakori. Azon várhatnak visszahívást.

Nancsibacsi 2019.07.31. 09:30:13

@cavinton: Igazad van: aki igazi balf.sz, fizesse meg a prémium felárát (Lexus) :-)

_B_ 2019.07.31. 10:33:14

Örök parám, hogy a csomagtartóba zárom a kulcsot valami távoli helyen.
Eddig minden kocsimnál támogatott felhasználási mód volt :)
Csomagtartó lecsukás előtt mindig csekkolom a zsebemet.

Egy kérdés....
Ha kifizetted az aranyárú teljeskörű biztosítást (amit sikeres ember nem tenne :) ) akkor miért nem kúrtad be az ablakot, és nyitottad ki a kocsit magad? Majd szépen begurulsz a 20 percre levő kölcsönzőbe és kérsz cserét.

Darth Revan 2019.07.31. 10:36:46

@Hórukk:

adj egy linket legyszives, legkozelebb en is raneznek a nemet arakra

A nickben nem engedélyezett karakter található 2019.07.31. 10:46:33

A pószter ott hibázott, hogy a kulcsot bezárta a csomagtartóba. Én lakáskulcsot, kocsikulcsot, szállodai kártyát mindig zsebben ha véletlen is bezárásos helyzet adóthat. Pl. ha kiszállok a kocsiból, vagy épp kimegyek az ajtón. Évek rutinja, de soha nem zártam be kulcsot / kártyát.
De az ÜFSZ meg béna, mert ha már kölcsönzőt üzemeltetnek, akkor nem kerülne semmibe erre felkészülni, biztos nem az első és nem is utolsó kulcsbezárós történet ez...

Na én megyek inkább MÁV-val, ott nem marad a kulcs belül. Vagy ha igen, akkor sem az én bajom, és a vonat is azonos esélyekkel indul mint amúgy...

ekat 2019.07.31. 10:47:35

@Darth Revan: Az ő nevében nem tudok nyilatkozni, de én itt nézegetek egy ideje, (bár mondjuk én nem amerikait,) jó megítélésű oldal, és vannak sok helyen felhasználói vélemények.
www.billiger-mietwagen.de/

Mayerling 2019.07.31. 11:36:09

@juhaszvik1: Az anyanyelv - idegen nyelv viszonylatáról már Jerome Klapka Jerome írt viccesen százegynéhány éve a "STAGE LAND" című könyvében, amelyben a színházak belső világát vesézi ki, pl. a következő jelenséget: Az angol színpadon angol színészek által játszott darabban a francia gouvernante-t játszó színésznő az angol nyelvű szövegét végig francia akcentussal mondja. Ezt azonban kipótolja, mert amikor olykor francia mondatokat mond, akkor viszont erős angol akcentussal beszél...

Permetező 2019.07.31. 11:39:15

@Mayerling: elvesztettem a fonalat... Mit kell hova bedugni?

Laredo 2019.07.31. 12:43:15

Engem az érdekelne,hogy sikerült bezárni a csomagtartóba a kulcsot. Poszternek lenni vicces fogyaték...

body_andras 2019.07.31. 13:56:23

@Laredo: Többen is leírták ennek a technikai feltételeit. Az eset emberi oldalát meg talán nem kell jobban elemezni: pech.

heidt 2019.07.31. 14:28:38

Akinek nincs "on call" előfizetése, amin keresztül bármikor kinyitják távolról is a kocsit, az sikeres ember nem lehet!

szepi79 2019.07.31. 15:40:07

@Laredo: velünk egyszer külföldön esett ez meg. nem idén. trabanttal (kombi) voltunk. 3an voltunk, egyik családtagunk szépen akkurátusan bezárta az ajtókat, kinyitotta a csomagtartót, (kivette, amit ki kellett) aztán saját szokása szerint a még nyitott csomagtartó zárját becsukta, kivette a kulcsot, lezser mozdulattal behajította a kulcsot a kocsiba, aztán rábaszta a csomagtartót. tátott szájjal néztük. "most mivan?" kérdezte. aztán rájött.

M. Péter 2019.07.31. 15:48:50

@hidegsegg: A kisebb autó kevesebb üzemanyagot fogyaszt, ez jobb a környezetnek és a pénztárcámnak, kisebb kocsit könnyebb vezetni és parkolni. Egymagamnak mindig a legkisebb kocsit foglalom, az esetek felében nincs is, ezért kénytelenek nagyobbat adni, de azért előtte mindig megpróbálnak egy upgrade-t rámsózni valamilyen "remek" ajánlattal.

hidegsegg 2019.07.31. 16:25:18

@M. Péter: Egy szóval se mondtam, hogy ne lenne jogod a saját bogaradhoz. Én elég sokat vezetek az USA-ban, nem szakad ke az ég ha egy Yarist választasz közlekedésre, de én biztos, hogy nem fogok többé kiskocsiba ülni odaát és megvan rá minden okom. A te szempontjaid viszont engem teljesen hidegen hagynak. (A benzinár teljesen indifferens, februárban $1.85-ért tankoltam Texasban, volt Chicagoban 2.70 áprilisban és egy hete megint Texasban 2.40.

hidegsegg 2019.07.31. 16:28:37

@M. Péter: Jut eszembe, vezettél már az USA-ban? Mert ha a válasz nem, akkor értem a reakciód, ha igen, azt meg nem hiszem el.

CharlieBrown 2019.07.31. 16:36:58

@hidegsegg: Mostansag mar alaomal is az a divat, hogy zarolnak 300$-t a szamlan. Masokkal nem vagyon volt tapasztalatom a nagy vizen tul, de okolszabaly nalam, hogy budget tipusu fillerszekszualo kolcsonzoket nem valasztunk. Marad a National, Alamo, Enterprise. Nincs kedvem bajlodni a sok simliskedo ceggel, hogy az utolso tankolasomrol vigyek slipet, maskulonben ram vernek meg vagy 20$-t....
Mi azt az elvet szoktuk kovetni kb amit ti: kizarolag SUV, csak abbol lat ki az ember a sok pickup es tarsaik kozott. Amit meg rendszeresen megjatszunk, hogy rentalcars.com-on keresztul befoglalom, kifizetem elore az egeszet, akkor a modositas/lemondas ingyenes, es onnantol kezdve kb naponta felmegyek es megnezem valtozott-e az ar. Legutobbi west coast trip (lattam a poszter is halmozza az idegen szavakat, you know ;) ) 1 honapos berlese igy ment le 380.000 HUF-rol 160.000 HUF-ra. Mar nekem volt ego a vegefele, nem akartam modositani :D
Egyebkent meg addig, mig Alamo es National-nal annyi a visszavetel, hogy befenykepez a muszerfalra, es farewell, nem erdekelnek mas cegek. :D

Ja, hogy ontopik is legyek: szegeny poszter balfasz volt, es utana ezzel a homaron el is dicsekszik.

chili wili 2019.07.31. 17:59:03

@ekat: ehhez külön gratulálok, vonattan a Pen station-ön keresztül, (onnan Path-tel) JFK-Jersey City 1 óra és 30 USD, taxival 2 óra és 200 USD ;-)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.07.31. 18:41:52

Egyszerűbb autóknál is bezárható. Megnyomja a gombot a kulcson, majd bedobja a csomagtartóba, és lecsukja a csomagtartót. Általában csak a bal első ajtó nyitott állapota blokkolja a központi zár működését. Ellenben azt gondolom, hogy akármennyire okos is az autó, nem szabadna felhasználói beavatkozás nélkül bezáródnia. És bármelyik ajtó nyitott állapota esetén blokkolni kellene a központi zár működését.

Egyébként az okoskulcsos autóknál nincs ilyen probléma, hiszen ha bent van az autóban a kulcs, akkor az ajtót is ki tudod nyitni ugyanúgy, mintha a zsebedben lenne.

hidegsegg 2019.07.31. 18:45:56

@CharlieBrown: Igen, utóbbi időben az Alamo is belengeti a deposit lehetőségét, de most jöttem haza pár napja Houstonból és néztem, nem zároltak a kártyán semmit. De akkor se mennék máshová, ha beterhelné, teljesen meg vagyok elégedve velük. A rentalcars.com szintén ajánlott kategória szoktam én is rajtuk keresztül foglalni. Egyszer akkora balfasz voltam, hogy minden nálam volt, csak a jogsimat felejtettem itthon, persze, hogy nem kaptam meg a kocsit Denverben. Lyft meg Uber meg taxi, meg egy volt osztálytársam ott orvos. De én voltam a töketlen, nem más. Viszont mivel rentalcars-on keresztül rendeltem, már levették a pénzt. Telefonáltam nekik, azt mondták, ha a következő 6 hónapban rajtuk keresztül foglalok, akkor visszaadják a lét. Ó, mondom, megyek négyszer is. Következő foglalásnál vissza is adták a pénzt, amit a saját hülyeségem miatt majdnem kidobtam az ablakon. Korrekt. A többi tapasztalatom is olyan mint amit írsz, egyetértek. Az az érzésem, hogy aki arra hivatkozik, hogy kis autóval könnyebb parkolni, az egyrészt nem tud vezetni, de valószínűbb, hogy még nem járt Amerikában. Benzin bakker. Februárban 25 dollárból tele tankoltam egy Grand Cherokee-t.

ekat 2019.07.31. 19:00:08

@chili wili: Hogyne, ott álltunk ezer óra útonlét után egy idegen városban háromhétnyi cuccal, az utazási iroda által cserbenhagyva és a shuttle-es cég által visszautasítva, és pont arra vágytam, hogy a reptéri wi-fivel meg a telefonommal, vagy vadidegeneket kérdezgetve kitaláljam, hogy hogyan bumlizhatunk el egy másik állam másik városába. :)
És mint írtam, visszatérítette az utazási iroda, (próbálta volna meg nem visszatéríteni!), és tényleg nagy élmény volt.
(Amúgy New Jersey-t államként emlegettem, konkrétan Elizabeth városába kellett mennünk a Newark-i reptér mellé, később a hotelshuttle -> Newark AirTrain -> már nem emlékszem milyen vasútállomás -> Penn Station útvonalon jártunk.)

Kánikula 2019.07.31. 19:02:27

Van az Avis-nek ilyen "hülyevagyok" biztosítása.

"Lockout Service - Gain entry when keys are locked inside the vehicle. Get replacement keys or locksmith assistance."

www.avis.com/en/offers/us-offers/extended-roadside-assistance

CharlieBrown 2019.07.31. 19:34:38

@hidegsegg: meg mindig elottem van a legutobbi trip osszesitett benzinszamlaja. Cca. 6000 merfold, es 160.000 volt az uzemanyag :D Hangosan felkacagtam. :D
Azok utan amit te meg en leirtunk, tenyleg nem ertem hogy a turoba jarhatott igy a poszter.... :D

CharlieBrown 2019.07.31. 19:35:55

@Kánikula: lehet, hogy az csak 8am elott lerobbano driverekre vonatkozik. :D :D :D

vizsla_barat 2019.07.31. 21:01:23

Legközelebb 911. Kijön a zsaru. Vagy a legközelebbi tow company. 20 dollár. Jó nagy marha a posztoló.

M. Péter 2019.07.31. 21:12:35

@hidegsegg: Éltem is az USA-ban, amikor még 1 dollár alatt volt egy gallon benzin ára.

hidegsegg 2019.07.31. 21:44:18

@M. Péter: És? A személyes carbon footprint heppeden kívül hol tartozik ez az átlag Amerikában autót bérelő európai érdeklődési körébe? Nem, kurvára nem biztonságos európai méretű kisautóval a forgalom 90%-át kitevő, nem jobbratarts rendszert használó nálad jóval nagyobb, kilátást takaró 18wheelerek, full-size SUV-k, pickupok között úgy tenni, mintha te mentenéd meg a földet. Ezt úgy nevezik, hogy irdatlan nagy képmutatás. Ha éltél régebben az USA-ban, akkor tudod, hogy ha az üzemanyagon kellett spórolnod, akkor valamit nagyon elbasztál. Ha ezt valakinek a szemére kéne vetned, az csak te magad lehetsz. Ha tényleg éltél az USA-ban akkor lécci magyarázd már el milyen parkolási nehézségekkel kell szembenéznie egy olyan autósnak, aki olyan autót bérel, amilyet egyébként a helyiek 95%-a használ? Hol az életben találkoztál olyan szituációval, hogy egy mid-size SUV-al nem tudtál leparkolni, de egy Fiat 500-al le tudtál volna? Mert így ez nem életszerű, csak kötözködésnek tűnik, meg annál rosszabbnak, de hát ha valami olyan átlátszó, mint a tisztára mosott ablaküveg, miért én magyarázzam meg?

szopoklész 2019.08.03. 20:54:40

Ez jó. Hülye vagyok és még kérek is érte kártérítést. :) Beszarás. Ez az év vicce eddig!
süti beállítások módosítása