A szolgáltató lehet bizalmatlan, kérhet előleget az új ügyféltől, de mi van az ügyfél bizalmával? Olvasónknál a Vodafon épp eljátszotta azt. Tőlük még várjuk a választ, hogy mi ilyenkor a helyzet és hol van a 60 000 Ft.
Május elején szerettem volna egy telefont és egy 2 éves előfizetést vásárolni a Vodafone-tól új előfizetőként. Ez azzal járt, hogy egy kb. 60 ezer forintos előleget elkértek tőlem az előfizetésre, mert nem voltam korábban Vodás. Gondoltam, úgyis kifizetném a következő két évben ezt, és nincsenek likviditás-problémáim, úgyhogy beleegyeztem. Sajnos azonban a telefon, amit kaptam, az első pillanattól fogva "nincs szolgáltatás" jelzést írt ki, nem tudott kapcsolódni a Vodafone hálózatára.
Mivel iPhone-ról volt szó, azt mondták, arra nem érvényes a 3 napon belüli csere, hanem el kell küldeni szervizbe. Ez meg is történt, de amikor visszaérkezett a telefon (több mint egy héttel később), még mindig nem volt képes csatlakozni semmilyen mobilhálózatra, úgyhogy mondtam, hogy akkor itt szerződésbontás következik 30 napon belüli elállással.
A mobiltelefonra kifizetett előleget vissza is kaptam (ez a 60 ezer forinton felüli összeg), az előfizetésre vonatkozót azonban azt mondták, hogy csak visszautalni tudják, amit a telefonos ügyfélszolgálaton kell elintéznem. Fel is hívtam a 1270-et, elkérték a bankszámlaszámomat, viszont a szerződésbontás óta eltelt több mint 2 hónapban mindössze 4118 forintot utaltak a számlámra 60 ezer ft helyett, és hiába szóltam nekik erről a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, azóta sem utalták a maradékot (mentségükre szóljon, hogy legalább a probléma létezését elismerték). A legutóbbi határidő, amit mondtak a visszautalásra, múlt hét pénteken járt le.
Mit lehet tenni ilyen esetben? Megvan minden szerződés és számla, próbáljam visszaperelni tőlük a pénzem? Esetleg a szabályozó hatóság segíthet? Már nagyjából nettó 4-5 órát raboltak el az életemből az ezzel kapcsolatos eredménytelen ügyintézéssel (plusz több tízezer forintomat ugye), úgyhogy a Vodafone-hoz többet nem fordulnék ezzel a problémával.
Az utolsó 100 komment: