Tékozló Homár

Hogyan szerezzünk vissza hatvanezer forintot a Vodafonttól?

2019.08.01. 09:23 | Homár Rezső | komment

argh_thanks_for_reminding_me_f2441ba3d7b387e58ee0b3a8debaa6d6.jpg

A szolgáltató lehet bizalmatlan, kérhet előleget az új ügyféltől, de mi van az ügyfél bizalmával? Olvasónknál a Vodafon épp eljátszotta azt. Tőlük még várjuk a választ, hogy mi ilyenkor a helyzet és hol van a 60 000 Ft.

Május elején szerettem volna egy telefont és egy 2 éves előfizetést vásárolni a Vodafone-tól új előfizetőként. Ez azzal járt, hogy egy kb. 60 ezer forintos előleget elkértek tőlem az előfizetésre, mert nem voltam korábban Vodás. Gondoltam, úgyis kifizetném a következő két évben ezt, és nincsenek likviditás-problémáim, úgyhogy beleegyeztem. Sajnos azonban a telefon, amit kaptam, az első pillanattól fogva "nincs szolgáltatás" jelzést írt ki, nem tudott kapcsolódni a Vodafone hálózatára.

Mivel iPhone-ról volt szó, azt mondták, arra nem érvényes a 3 napon belüli csere, hanem el kell küldeni szervizbe. Ez meg is történt, de amikor visszaérkezett a telefon (több mint egy héttel később), még mindig nem volt képes csatlakozni semmilyen mobilhálózatra, úgyhogy mondtam, hogy akkor itt szerződésbontás következik 30 napon belüli elállással.

A mobiltelefonra kifizetett előleget vissza is kaptam (ez a 60 ezer forinton felüli összeg), az előfizetésre vonatkozót azonban azt mondták, hogy csak visszautalni tudják, amit a telefonos ügyfélszolgálaton kell elintéznem. Fel is hívtam a 1270-et, elkérték a bankszámlaszámomat, viszont a szerződésbontás óta eltelt több mint 2 hónapban mindössze 4118 forintot utaltak a számlámra 60 ezer ft helyett, és hiába szóltam nekik erről a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, azóta sem utalták a maradékot (mentségükre szóljon, hogy legalább a probléma létezését elismerték). A legutóbbi határidő, amit mondtak a visszautalásra, múlt hét pénteken járt le.

Mit lehet tenni ilyen esetben? Megvan minden szerződés és számla, próbáljam visszaperelni tőlük a pénzem? Esetleg a szabályozó hatóság segíthet? Már nagyjából nettó 4-5 órát raboltak el az életemből az ezzel kapcsolatos eredménytelen ügyintézéssel (plusz több tízezer forintomat ugye), úgyhogy a Vodafone-hoz többet nem fordulnék ezzel a problémával.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2019.08.01. 09:35:39

Rezső bástya, a vodafont az valami új pénznem?

Keen25 2019.08.01. 09:47:21

Fogod magadat, felhivod oket. Elore jelezd, hogy kered a rogztitett beszelgetest. Szepen nyugodt hangnemben,tedd fel nekik a kerdest, hogy szerzodestol valo elallas eseten mennyi idon belul fizetik issza az eloleget. Erre szerintem 30 napot fognak mondani valsz. Tedd fel a kerdest, hogy miert nem tortent meg a kifizetes, illetve mikor fog megtortenni. Erre mondanak majd valamit. NE erdekeljen. Tedd fel a kerdest, hogy eloszor a fogyasztovedelmi bejelentessel kezdd a dolgot, vagy egybol a fizetesi meghagyas induljon-e el, es csak utana jelentsd fel oket?
Adj nekik 48 orat, utana indulj el es vasald be a penzedet.

KaTe 2019.08.01. 09:50:45

"Mivel iPhone-ról volt szó, azt mondták, arra nem érvényes a 3 napon belüli csere, hanem el kell küldeni szervizbe."
- Aha.

KaTe 2019.08.01. 09:56:22

Most nem azért, de már azzal jogszabályt sértettek, hogy szervizbe küldték a telefont, holott 3 MUNKAnapon belül kötelesek lettek volna előrántani egy új készüléket a régit pedig kedvük szerint dugni oda, ahova jónak gondolják. (illetve ahova én jónak gondolok egy iphonet...) Mondjuk azt nem tudom a nettó 4-5 órának mennyi a bruttója, de sok idegeskedéstől megkímélhetted volna magad, ha az első alkalommal megtörténik a bejegyzés a megfelelő füzetbe (vásárlók könyve) azzal a megjegyzéssel, hogy az eladó szerint az iphone-t 3 munkanapon belül nem lehet cserélni, csak szervizelni.

Xezs7 2019.08.01. 10:51:20

Nettó faszság, hogy az Iphone-ra nem vonatkozik a törvény által előírt 3 nap. Ez a baj, hogy már lassan a szolgáltató is elhiszi, hogy az Iphone más, mint a többi. Pedig ugyanaz, csak túl is van árazva. És hogy egy kicsit a posztolót is: mit tud egy Iphone, ami miatt azonnal kipenget 60 ezret előlegbe? Én ugyanennyit költök egy komplett telefonra 2-3 évente, és mindent visz, ami nekem kell. 100 ezer körül már NFC-s is van, de nekem nem kell NFC. Könyörgöm, felejtsük már el végre azt, hogy az Iphone több, mint a többi, vagy hogy törvények felett áll.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.08.01. 11:27:09

@Xezs7: én sem szeretem az iphone-t, de hadd döntse már el a fogyasztó, hogy mire költi a saját pénzét!

Snagal 2019.08.01. 11:37:33

@KaTe: szerintem szervizbe elküldheti, hogy a hiba keletkezésének okát megállpítsák (kizárják, hogy a júzer balfaszkodott vele), de miután kiderült, hogy ténylegesen szar és a vásárlótól függetlenül keletkezett a hiba valóban cserélniük kellett volna (legalábbis ha jól emlékszem az ún. "3napos" szabályra, az azt mondja ki, hogy hiba esetén nem hivatkozhat a csere miatti többletköltségre a vállalkozása, hanem kötelességük cserélni a terméket)
Nem értem a vásárlónak miért nem ütötte meg a fülét az a mondat mikor a voda kijelenti, hogy az iphone-ra nem érvényes egy jogszabályban foglalt kötelezettség??

Snagal 2019.08.01. 11:40:01

@Xezs7: "mit tud egy Iphone, ami miatt azonnal kipenget 60 ezret előlegbe?"

ha jól értem a 60E előleg az előfizetésre ment, a telefon előlegét nem tudjuk meg de a leírás alapján azt vissza kapta.

Mondjuk én ott fordultam volna sarkon mikor új előfizetőként ahelyett a lábam nyomát csókolgatnák még előleget is kérnek.

Snagal 2019.08.01. 11:43:08

@olvasóink írták: vajon jobb az árfolyama mint a TeleNorvég koronának?
mondjuk inkább az mint a megbízhatatlan kryptovaluta mmint a T-mobitcoin

Fekete Krindusz 2019.08.01. 11:52:07

@KaTe: "holott 3 MUNKAnapon belül kötelesek lettek volna előrántani egy új készüléket a régit pedig kedvük szerint dugni oda, ahova jónak gondolják. "

tehát mégegyszer. Nemrég itt is volt róla cikk. Nem három napon belül kell cserélni, hanem,a három napon belül jelentett cseregény esetén nem lehet hivatkozni arra, hogy a javítás az kettő forint és inkább javítják.

2019.08.01. 12:16:39

Kérem a hozzáértőket,világosítsanak már fel,egy ájfón mitől olyan qrva jó?Jómagam hülye fejjel csak Blackview munkástelókkal foglalkozom,a rothadt almához nem értek.Az ismerettségi körömben is 99%-ban fiatal hölgyeknek van,akik rohadt jó szelfiket csinálnak,hogy a tükörben minél jobban látszódjon az alma,de ezen kívül épkézláb választ nem tudtak adni a kérdésre.Előre is köszönöm.

2019.08.01. 12:47:59

@Xezs7:
Pedig az iPhone más, mert aki megveszi, azzal más hülyeséget is el lehet hitetni.

2019.08.01. 12:51:40

@a lekvár neve puffin:
Zárt, egyszerűbb rendszer, ezért preferálják azok, akiknek van rá pénzük, de nem gadget buzik. Mondjuk ez a célcsoport töredéke lehet, a töbni majom, de racionális indoklást kértél.

KaTe 2019.08.01. 13:27:33

@Fekete Krindusz: Jól mondod, de három MUNKAnapon, nem 3 napon belül. Abban a posztban nem volt raktáron a cseredarabból, a vállalkozás pedig megtagadta a vételár visszafizetését. Gondolom ebben az esetben ki kell várni míg megrendelik/kiszállítják a cseredarabot.

@Snagal: Pont az a lényeg, hogy nem küldheti el, max. utána. A posztoló telefonját szó nélkül cserélniük kellett volna, ahelyett, hogy beküldik szervizbe.

fogyasztovedelem.kormany.hu/node/14235

"A Kúria kifejezte, hogy a kereskedő ilyen esetben sem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni."

- Ha erre azt a példát hoznád fel, hogy a tizedikről kiejtett, 10.000 darabra törött - amúgy zsír új - tévé maradékát a vevő lapáttal összesöpri, majd csereigényt támaszt a vállalkozás felé, akkor a termék cseréjének megtagadása -szerintem- jogos. De javítsatok ki, ha tévednék.

KaTe 2019.08.01. 13:31:20

@Zabalint: Az Iphone a telefonok BMW-je. (vagy AUDI) Kár ragozni.

Xezs7 2019.08.01. 13:41:02

@Snagal: de az az előfizetés meg nem ér annyit. Pont ezzel vágják át az embereket. Egy előfizetés ér maximum 5000-et az én szememben, de a poszter előfizetése lehet olyan 10 ezer havonta, és akkor elkérték a fél évit előre. Szóval akkor úgy kérdezem, hogy mit tud egy Iphone, hogy bevállal érte havi 10 ezres előfizetést?

Snagal 2019.08.01. 13:41:32

@KaTe: jogos, bár nekem itt is fura, hogy a vonatkozó rendelt (vagy legalábbis a linkelt oldalon idézett része) nem tartalmazza, hogy a vállalkozás nem vizsgálhatja ki a hibát csere előtt.
Nekem ez ebből nem volt evidens, csak a kúria döntésében szerepel, hogy a vállalkozás utólag pereskedhet ha kiderül hogy a vásárló volt a hunyó.

2019.08.01. 13:53:59

@KaTe: ha az utcán porig égő béjemvékre gondolok vagy az agyhalott bmwaudimercedes tulajdonosokra,akkor máris megértem ki a célcsoport.Viszont szívesen belebaxom a vízbe az iphonokat vagy hagyom,hogy az én telefonomhoz hasonlóan négy méter magasból egy 38-as villáskulcs essen rá,aztán meglátjuk megéri-e a tripla árat vagy többet.

ekat 2019.08.01. 14:28:38

@a lekvár neve puffin:
Ja mert ezek sértetlen állapotban történő túlélése az újabban ismérve egy jó telefonnak? :)
Nem mintha én vennék annyiért IPhone-t, amennyibe kerül, de mindenkinek megvan az, hogy miért hajlandó áldozni, és miért nem. Teljesen felesleges valakit azért ekézni, mert neki más ér meg sokat, mint neked. Vagy persze olyan is van, aki egyszerűen mindenből csak a legolcsóbbat veszi, na aszerint meg mindenki hülye, aki bármire többet költ....
A környezetemben nem túl sok IPhone van, de azért akad, négyféle okot látok:
1., céges (egyértelmű)
2., azért van neki, mert jónak/a legjobbnak tartja (nem tudom megítélni, de megértem - én is sokszor veszek valamiből egy bizonyos nevet azért, mert azt mondják a jónak / a legjobbnak, noha igazából nem tud(hat)om, hogy ez tényleg így van-e)
3., fiatal, és az IPhone a (cool) telefon és kész
4., szegény, és ez az egy (számára) luxusdolog, amit még azért el tud érni, ha máshogy nem, részletre, és villoghat vele, hogy ő is elért valamit az életben. Hagyjuk már meg nekik ezt a kis örömöt, senkit nem bántanak vele. És a többiek sem. :)

Jessybátsi 2019.08.01. 14:29:57

@KaTe: Nem hiszed el, hogy mondták? Én simán kinézem belőlük.

2019.08.01. 14:30:31

@KaTe:
Nem, nem jó hasonlat, mert egy BMW után simán átülsz egy Audiba vagy Mercibe, illetve fordítva. Az iPhone userek viszont a saját rendszer miatt inkább kaszt jellegű.

2019.08.01. 14:33:28

@a lekvár neve puffin:
Ez megint faszság, mert egy azonos kategóriájú Androidos telefon sem bírná ugyanezt, a mindenálló telefonoknak meg speciális a célcsoportja. Ez olyan, mint ha azt mondanád, az országúti kerékpár szétesik hegyi terepen, vagy az elegáns bőrcipőd nem bírja a tátrai túrakat, bezzeg az 5 ezer Ft-os bakancsod..m

2019.08.01. 14:35:14

@ekat:
A gond inkább ott kezdődik, hogy bemondásra elhiszi, hogy iPhone az más, arra nem vonatkozik a törvény a szolgáltató szerint.

juhaszvik 2019.08.01. 14:40:13

Több kérdés merült fel bennem (már megint, és sokadszor):
1. ez egy általános dolog a vodánál, hogy előleget kérnek egy előfizetéshez? Én magam még sosem találkoztam ilyennel, pedig nem egy hálózatot megjártam már (ki nem...)
2. miért nem röhögte ki a posztoló a 3 napos csere duma miatt a boltost, ahelyett, hogy bólogatott?
3. miért hozta vissza a szervizből a vodafone a még mindig hibás készüléket? hátha jó lesz az úgy a vásárlónak?

Az iphone egy nagy átverés, csak meg kell nézni a nyereségüket. Brutális árak, pitiáner gyártási költségek, csillagászati profit, messze több mint a többi konkurensé, pedig eladott darabban jóval alattuk zárnak.
Többféle ember is vesz almás telefont: van akinek státusz szimbólum, mert azokban a körökben, amikben élnek/mozognak ott ez számít. Van aki azért vesz ilyet, mert kíváncsi és nem ért a telefonokhoz. Bedől az ár/érték csapdának, hogy ami ennyire drága, az biztos csúcs szupi valami lehet. Ezek az emberek általában legközelebb már nem vesznek iphone-t. És vannak a márkafüggők, akikben kialakult egy érzelmi kötődés, mely olyan rózsaszín felhőbe csomagolja a terméket, hogy esélye nem lesz józanul meghallani a kritikát.

ekat 2019.08.01. 14:44:55

@Zabalint: A férjem 'örökölt' egyet a fiától, és utálta, pont azért, mert annyira zárt az Android után.

Xezs7 2019.08.01. 14:58:13

@ekat: családban is van egy örökölt Iphone, a használója ennyivel jellemezte: nincs rá semmi jó applikáció.

aefzuj 2019.08.01. 15:04:15

Hány évesnek tetszik lenni a pószter? Igen? És még hisz a mesékben? A Zájfón az nem egy kereskedelmi forgalomban kapható termék? De az? Akkor hogyan is nem esik a 3 napos cseregarancia hatálya alá? Ja, hogy mégis vonatkozik rá az a szabály? Érdekes dolgok vannak.

Az megvan Pószternek, hogy a vadkapitalista világban az erősebb kutyának jut csak szexuális aktus? Az is megvan, hogy a rablókapitalizmusban a lőteri kutyát sem érdekli az ügyfél/vevő jogainak érvényesítése saját magán kívül? Igen?
Akkor már csak az az infó hiányzik, hogy a polgári nemperes és peres eljárások azért vannak, hogy az ügyfél/vevő lehessen az erősebb kutya olyankor is, amikor a dolog természetéből nem az következne. Az internet korában ez annyira nem lehetne meglepő, új információ.

Amelyik kutya válogat, az nem szexuál. Tessék befejezni a maszatolást és az eszközök közötti válogatást.
Fizetési meghagyást kell benyújtani az illetékes közjegyzőhöz, lesz ott visszafizetés nyomban. Ennyike a sztori, a többi csak picsogás.

body_andras 2019.08.01. 15:27:35

Nem kell ide háromféle mobilszolgáltató meg húszféle okostelefon. Legyen béke, szabadság és egyetértés. Egy szolgáltató, a 4iG, valamint egy telefon, a 2Rule még meg nem nevezett fejlesztése, bőven elég lesz, és minden veszedelem elmúlik. A 3 napos cserekötelezettség értelmét veszíti, hisz aki nem tudja beindítani, az bizonyára sorosbérenc lipsi hangulatbűnöző.

Kondom Keselyű 2019.08.01. 15:44:46

@juhaszvik1:
1: nem,dehogy. mindenhol eloleg nelkul dobaljak a 300k-s telefonokat

Kondom Keselyű 2019.08.01. 15:49:28

@Xezs7:
nagy szakerto lehet az illeto.
500 letoltes felett senki nem engedheti meg maganak, hogy csak androidra,vagy csak iphonera fejleszt.
a nyitott-zart kerdes is regen megoldott azzal,hogy amit nem lehet iosen,ahhoz az androidot is rootolni kell,aminel ugrik a gari

juhaszvik 2019.08.01. 16:19:28

@Kondom Keselyű: gondolom se a kommentemet, de a posztot sem olvastad el rendesen: a 60 ezer forintos előleg az előfizetésre vonatkozik, azon kívül volt előleg a telefonra is.

másik hozzászólásodhoz:
" amit nem lehet iosen,ahhoz az androidot is rootolni kell"
ezzel altatják álomba magukat az iphone fanok... :)

Kondom Keselyű 2019.08.01. 16:44:21

@juhaszvik1:
iphonebol utoljara 6osom volt,amit 1 honap utan eladtam,mivel nem birt ki egy napot sme egy toltessel.
nagyon tavol allok az ios fantol,de azt fixen tudom, hogy minden olyan app,amit s9en hasznalok van iosre,vagy azonos tudasu/jobb.

2019.08.01. 17:40:12

Na,akkor mégegyszer:úgy látom,hogy sok ember nem értette,mit kérdeztem:az árán kívül mi a tök a különbség az androidos teló - iphone között?Örömmel olvastam,hogy egy-két kommentelőnek meghaladta az értelmét a mondat értelmezés.A melósoknak való telók belül tök ugyanazt tartalmazzák mint a többi...csak kívül vannak különbségek.De nyilván jó ebbe belekötni,ha már értelmes választ nem tud adni xyz...

Kondom Keselyű 2019.08.01. 18:02:18

@a lekvár neve puffin: kb. annyi a kulonbseg az android - ios kozott,mint mondjuk a porkolt -rantott hus
bmw - merci
alma - barack.
majdnem ugyanaz,de picit mas. kinek ez izlik,kinek az.

Zuzer78 2019.08.01. 18:34:38

Vodafone és iPhone tuti párosítás. Ja nem.

Lilien Célia 2019.08.01. 21:40:55

Valamit a kedves ügyintéző rosszul mondott el. 3 munkanapos cseréből 2 verzió létezik. 1. verzió: ott rögtön tapasztalják a hibát, ekkor pult alól cserélnek azonnal, aztán ők saját folyamat szerint megoldják a gyártóval az elszámolást. 2. verzió: nem tapasztalják a hibát vagy nem meri bevállalni, mert nem elég egyértelmű. Ilyenkor valóban elküldik szervizbe a készüléket DE a szervizből annyi jön vissza, hogy hibás ->cserélhető, nem hibás->nem cserélhető. Tehát ha hibás volt a készülék a hibás készülék jön vissza a szervizből egy csodás jegyzőkönyvvel, hogy kretén boltos cseréljed.

A 3 munkanapos csere jelen esetben annyit jelent, hogy vásárlástól számítva 3 munkanapon belül jelentette kedves ügyfél, hogy gond van. Ilyenkor csak bevizsgálják a készüléket és ha valóban hibás cserélik és nem javítják, mint tennék a 4. napon történő bejelentésnél. Bár iPhone-t alapból cserélnek a vodafone-nál, mert a márkaszervizükben nincs alkatrész szintű javítás. Ha bármilyen alkatrészes hiba van, akkor új fóliás készüléket kap a tisztelt ügyfél. Nem lehet, hogy simán hálózati gond volt és a sim kártya volt szar? Az meg akkor nem a készülék hibája, hanem a szolgáltatóé. Bár ahogy olvasom amilyen kretének ezzel a visszautalással simán előfordulhat, hogy nem aktiválták a kártyát.

lalibatyo 2019.08.01. 22:11:47

Telekom : tévedésből duplán fizettük ki a havi számlát (kb 12 ezer) én elutaltam az asszony pedig befizette a csekket. Nehogy azt hidd hogy vissza küldték, nehogy azt hidd hogy jóváírták a következő hónapokban, ááááá dehogy. Bementem hátha mégis én tudok valamit rosszul, de kiderült hogy igazam van és tényleg létezik a túlfizetésem már néhány hónapja. A megoldásuk : ne fizessem be a következő számlát de az sajna kevesebb volt mint a túlfizetésem így a következőt követő hónapra pedig annyival kevesebbet utaltam mint ami maradt a túlfizetésből.
- Most várom hogy mikor szólítanak fel hogy "találtak be nem fizetett" számlát, de ha megtörténne kiköltöztetem őket az utcára azt hiszem :)
UPC Direct : felmondtam a szerződést maradt 1-2 ezres időarányos túlfizetésem. Nehogy azt hidd hogy küldtek elszámolást, nehogy azt hidd hogy küldtek pénzt, vagy értesítést
áááááá dehogy. Hallgatnak mint szar a gazban vagy 2 hónapja. Még irodájuk sincs csak 1 telefonszám. Azt hiszem ha felhívom őket úgy megrántom a telefon zsinórját hogy a vonal másik végén hasra esik aki felvette :)
Mondjam még ?

Xezs7 2019.08.02. 00:49:45

@Kondom Keselyű: Nézd, azok az appok amiket ő használni szeretett volna, nincsenek iOS-re. Ez nem szakértőség kérdése. Vagy megírják, vagy nem. Nyilván nem a Facebook-ra kell gondolni, az van mindkettőre.

honza79 2019.08.02. 06:28:47

Nekem anno hasonló problémám volt a hírközlési hatósághoz fordultam es par het mulva vissza kaptam a pénzt es kis kártérítést is. Vagy meg lehet békéltető testülethez fordulni vagy meg a fizetési meghagyás lehet de az a végső megoldásként hagynám...

Tony Almeida 2019.08.02. 08:13:54

@a lekvár neve puffin: Az eredeti alma logó hátul, ami frankón látszik a tükörben, ha lefotózzuk a reggeli hacukát és feldobjuk a fészre a "mai nap története" szekcióba, vagy mianyüvekbe.

CCnick 2019.08.02. 08:30:14

"Mivel iPhone-ról volt szó, azt mondták, arra nem érvényes a 3 napon belüli csere" Neked hazudtak.

CCnick 2019.08.02. 08:34:22

@Snagal: "szerintem szervizbe elküldheti, hogy a hiba keletkezésének okát megállpítsák " Elküldheti ha akarja, de csak az után, hogy szó nélkül odaadta a cserekészüléket. A 3 munkanapos cserénél nincs egyéb opciója. Cserél és kész.

CCnick 2019.08.02. 08:46:39

@Lilien Célia: "A 3 munkanapos csere jelen esetben annyit jelent, hogy vásárlástól számítva 3 munkanapon belül jelentette kedves ügyfél, hogy gond van. Ilyenkor csak bevizsgálják a készüléket és ha valóban"

Ezt honnan veszed?

"A Kúria kifejezte, hogy a kereskedő ilyen esetben sem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni.

Amennyiben a vállalkozás számára gyanús a hiba eredete, s a csereigény érvényesítését követően utólag kiderül, hogy az eredeti termék esetében nem rendeltetésszerű használat esete állt fenn, akkor a vállalkozás polgári peres eljárás keretében érvényesíthet igényt a fogyasztóval szemben."

VIMG 2019.08.02. 08:54:53

@KaTe: Ugyanúgy, sorozatosan szoktak kigyulladni és porrá égni mint a BMW-k?

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.08.02. 09:33:01

"Mivel iPhone-ról volt szó, azt mondták, arra nem érvényes a 3 napon belüli csere, "
Jogszabály meg a mesében? :D

kiet 2019.08.02. 09:47:26

@a lekvár neve puffin: a privát telefonom androidos, mert nem vagyok hajlandó 50e-nél többet fizetni egy telefonért. a céges telefonom iphone 4S volt. a saját tapasztalatom: sokkal kevesebb beállítási lehetőséged van (pl. saját csengőhang - fel is adtam egy idő után -, míg az androidosra bármilyen zenét/zörejt beállíthatsz), illetve a menüje kicsit bonyolultabb, mert csak oda meg vissza "gomb" van. Nem tudom, az újabbaknál változott-e valami. Hacsak nincs extra kívánságod appok terén, akkor nincs nagy gond, nekem ami kellett, az volt iphone-ra is. Kérdeztem az egyik jogász kollégámat, miért van oda az iphone-ért, azt mondta, mert ez a buta embereknek van, és bármi történik - lefagy, leesik, földön kívüli támadás van - telefonálni lehet vele (egy telefonnal, érted... :D )

Snagal 2019.08.02. 10:09:39

@CCnick: ahogy fent is leírtam a rendelt ezt nem tartalmazza, csak hogy egy esetben a kúria így határozott.
Egy jóhiszemű kereksedő simán értelmezheti a rendeletet úgyhogy 3napon belül visszahozott terméknél ha bevizsgálta, és a hiba ténye megállapításra került akkor nem élhet a javítás opcióval a többletköltségre hivatkozva hanem köteles cserélnie.
Aztán ha ebbe beleáll a vásárló akkor a kúria ezek szerint a fenti döntést hozza (vagy legalábbis volt már ilyen eset) de a rendeletben nem találtam erre vonatkozó utasítást.
(tipikus hogy mindenki értelmezze ahogy akarja aztán majd ha vitás helyzet alakul ki a kúria eldönti szerinte ezt hogy kell értelmezni, ahelyett hogy leírnák egyértelműen... )

2019.08.02. 11:19:18

@Kondom Keselyű:
"a nyitott-zart kerdes is regen megoldott azzal,hogy amit nem lehet iosen,ahhoz az androidot is rootolni kell,aminel ugrik a gari"

Ez
Ez nem igaz. Fejlesztettem anno mindkettőre, egy rakás dolog van, ami iPhone-on nem vagy csak sokkal neccesebben oldható meg, nem rootolt Android készülékhez képest (sajátomat amúgy soha nem is rootoltam). Kezdjük azzal, hogy Androidra tudsz appot telepíteni bármilyen forrásból. Aztán a Notification kezelés is sokkal korlátozottabb iPhone-on, valamint Androidon tudsz háttérben futó alkalmazás folyamatait futtatni, iPhone-nál csak egy-két dedikált folyamatot (pl. zenelejátszás). A file rendszerhez is csak erősen korlátozott hozzáférésed van 3rd party appal iPhone esetében, Andoridnál helyből mindent látsz, csak a rendszer file-okat nem tudod szerkeszteni.

2019.08.02. 11:26:12

@a lekvár neve puffin:
Már régen kaptál rá választ: Egyszerűbb, zárt, ami felhasználó függő hogy előny vagy hátrány, valamint egyes körökben pedig menőnek számít.

A mindenálló telefonokat pedig még mindig feleslegesen kevered ide. Én sem igénylek olyan telefont, pedig az iPhone-t sem szeretem.

2019.08.02. 11:31:07

@a lekvár neve puffin: nemtom trollkodsz-e, vagy komolyan kérdezed, de a válasz egyfelől nyilvánvaló, másfelől érdektelen. A válasz így hangzik: semmi érdemi, vagy netán csak ízlés kérdése. Más oprendszer, más dizájn, a napi használatban egetverő különbség nincs egy androidos teló és egy iPhone között, már ha az embernek van annyi sütnivalója, hogy az iPhone-t nem egy ötven rongyos alap android készülékkel veti össze, hanem árszegmensben ugyanolyan androidossal. Mi a különbség a Porsche Cayenne meg a BMW X6 között? Semmi...

2019.08.02. 11:33:44

@Kondom Keselyű:
Ami pedig az appokat illeti:
Nagyobb appoknál valóban mindkettőre fejlesztenek. Viszont simán előfordul, hogy mondjuk egy néhány százezres, esetleg néhány milliós felhasználói bázisú webalkalmazáshoz készítenek mobilalkalmazást, de van rá egy fél embernyi kapacitásuk, így az eredmény vagy az lesz, hogy lesz egy Android app, az iPhone userek meg használják a mobilra nem optimalizált webalkalmazást, vagy látszólag lesz mindkettő, de valójában egy webview fog futni, és a weboldalnak a mobilra optimalizált változatát nyitja meg. És ez még nem speciális terület, speciális területeken sokkal többször találkozni azzal, hogy csak egyikre van, nyilván olyan is előfordul, hogy csak iPhone-ra.

Kondom Keselyű 2019.08.02. 12:19:29

@Zabalint:
en meg sose beszeltem olyan atlag userrel,aki hianyolt volna valami appot iosrol.
te fejleszotokent az 1% nem atlag userbe tartozol.
Amerikaban kb. azt se tudjak,mi az android,szinte mindenkinek iphoneja van.

VT Man 2019.08.02. 12:40:09

@Kondom Keselyű:
"Amerikaban kb. azt se tudjak,mi az android,szinte mindenkinek iphoneja van."

A meseben igen.

A valosagban 55% iPhone, 44% Android, azaz kicsit tobb, mint minden masodik embernek iPhone-ja van, es kicsit kevesebb, mint minden masodik embernek Androidos telefonja.
gs.statcounter.com/os-market-share/mobile/united-states-of-america

Egy masik cikk szerint pont forditva van (52% Android, 47% iOS)
www.statista.com/statistics/266572/market-share-held-by-smartphone-platforms-in-the-united-states/

Kondom Keselyű 2019.08.02. 12:47:12

@VT Man:
csak annak a statisztikának hiszek, amit saját magam hamisítottam

datam 2019.08.02. 13:57:10

@a lekvár neve puffin:

Nekem egyrészt azért van, mert anno vadi újan vettem egy LG G2-t a megjelenés napján. 2 héten belül felpúposodott az akksija, 3 hét szerviz. Aztán kb fél év múlva pixelhiba, eladtam. Utána vettem egy Sony Z5-öt, szintén újan. A vízálló telefon beázott, gyári hibás széria, csere. Kb egy év múlva nem érzékelte a sim kártyát, alaplaphiba, megjavították, eladtam, mert utána is szarakodott még. Vettem egy Samsung Svalahányat, az folyamatosan újraindult, meg túlmelegedett.
Magyarul elegem lett abból, hogy random működnek ezek a telefonok, nem olcsón adták egyiket sem, mind szar volt. Mikor elegem lett, bementem a MM-ba, vettem egy 6-os iphonet. Kifutó cikk volt, akkor is már talán az X volt az új. Azóta a világon semmi bajom nincs a telefonnal. Nincs lefagyás, újraindulás, random kikapcsolás, ehez hasonló software bugok, se hw hibák.
Addig fogom használni, amíg működik, aztán csere. Amilyen minimális app szükségletem van, azt megtaláltam ios rendszerre is.
Asszem megindokoltam, hogy miért.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.08.02. 14:01:20

@a lekvár neve puffin: Én azért szeretem, mert nem kell vele pöcsölni, eddig legalábbis kevesebb gondom volt velük, mint az androidosokkal. Beteszem a felhőbe, oszt' működik. negyed óra alatt átpakol mindent a régiről azújra, és mehetek tovább.
Ez persze kétévente egyszer kell, de plusz előny, hogy szinte az összes nekem kellő gadget alapból rajta van, nem kell kimazsoláznom, melyiket telepítsem a GooglePlayből, amihez nem "jár" rögtön a kínai-orosz kémszoftver. Itt az amerikai jár, de ebben legalább egységes, nem akad össze máséval. :-)
Ráadásul ez egész család egy csoportban van, látjuk, ki merre jár, anyának nem kell állandóan aggódó telefonokat/SMS-eket küldözgetnie.
Az egyetlen dráma az ára lenne, ha újat vennék. És itt jön a másik előnye: egy 4-5 éves ájfon még teljesen jól használható, ehhez képest 2-3 évest az újkorihoz képest röhejes áron kapsz használtan az Ebayen. Most vettem egy SE-t (3 éves modell) 22 eFt-ért az angoloknál, két évig még tuti jó lesz a kamasz gyereknek (eddig egy eggyel korábbit használt, csak annak már a tárhelye kezdett kevés lenni). Ugyanígy lett a nejemé is télen. Mivel itthon az ájfón még mindig státuszszimbólum, így (ahogy elnézem) a gyerek megkímélt 6-osának az ára meghaladja a most beszerzett SE árát. Szóval ha 25-ért felteszem a Jófogásra, akkor két nap alatt elmegy, nullán vagyok, és upgrade-eltem. Kabaré, de ez van.

heidt 2019.08.02. 14:49:14

Nálunk a családban mindenki iPhone-t használ, mivel a többi gépünk is iOS/mac. Volt már olyan telefonunk, ami a gyári garancia vége előtt egy héttel romlott el. Bevittük az Apple szervizbe, bevizsgálták és cserélték új készülékre. Még az adatok áttöltésében is segítettek.

ekat 2019.08.02. 15:01:29

@Csokis: Így nem hangzik rosszul, de én részemről nem mernék használt telefont venni.

igazi hős 2019.08.02. 15:23:11

@KaTe: "Az Iphone a telefonok BMW-je." Mikor volt sorhatos motor az iPhone-ban? Egy BMW (vagy a két másik német) átlag feletti hardvert ad, átlag feletti csomagolásban - jóval átlag feletti árért. És persze egy ígéretet, hogy egy Z4-ben ragadni fognak rád a nők és egy ötösben komoly üzletembernek nézel ki és nem kopaszodó családapának.

2019.08.02. 15:23:32

@kiet: köszönöm a választ,ez legalább nekem is érthető volt.Akkor ezentúl sem foglalkozom velük.A lényeget leírtad,én pont azért szeretem az "eredeti" kínai telókat mert nincsenek tele a gyári,leállíthatatlan,törölhetetlen appokkal,minden beállítás testreszabható.Másrészt fillérekből beszerezhetők az alkatrészek,nem pattintva,hanem csavarozva van minden (ok,strapateló jellegzetesség) a belső felépítésük logikus,oldható kötésekkel,alkatrészekkel.A jogászok külön állatfaj,az ő véleménye nekem nem mérvadó.

2019.08.02. 15:30:04

@Csokis: hát,nálunk a lányom az első kiadású bv6000-et gyűri.Szó szerint.Az én régi telefonom (bv6000s) nyugdíj után próbatelefon lett,az alaplapon kívül már semmilyen része sem eredeti.Akkukat,kijelzőket,hangszórókat,töltőlapokat,mikrofonokat tesztelem le vele eladás előtt.Néha gondolok egyet,meghirdetem aztán vagy elviszik vagy nem.De mindig meglesz az új gazdája,nem aggódom miatta.

igazi hős 2019.08.02. 15:37:18

@Kondom Keselyű: "majdnem ugyanaz,de picit mas" Attól eltekintve, hogy a legtöbb droidos telefonra (az elmúlt 6-7 évben gyártott Snapdragon alapúakra szinte biztosan) felrakhatsz egy másik droidot. Aminek te szabod meg a korlátait, nem kell eltávolíthatatlan FB és hasonló kliensekkel törődnöd és nagyságrenddel hamarabb kerülnek be a biztonsági frissítések, mint bármelyik neves gyártónál (Apple, Samsung, LG, Huawei, egy kutya). iPhone-ra meg kapsz két frissítést és örülhetsz, ha utána még mindig működőképes a telefon.

2019.08.02. 15:44:04

@Eugene Horse: ha nem tűnt volna fel,egyszerűt kérdeztem.45 éves fejjel még mindig tartom magam ahhoz,hogy ha valamit nem tudok,megkérdezem a nálam okosabbat.Az,hogy hülyének néz egy fiatal kölök miatta,pont leszarom.Én is álltam már egy csapat leendő gépész mellette,akiknek fingjuk nem volt róla,hogy egy oszlopos fúrót hol kellene bekapcsolni.Inkább szenvedtek de megkérdezni egynek se jutott az eszébe.Ez van,ez a mai generáció.

2019.08.02. 15:49:03

@datam: Köszönöm a választ.Magyarul ez is olyan mint a benzin-dízel (elektromos) meghajtás bmwmercedesaudi-minden más márka stb.Néha a szervízben hallgatom az iphone javítási árakat,eléggé elgondolkoztat,hogy miért is.

Kondom Keselyű 2019.08.02. 15:54:47

@a lekvár neve puffin:
ez nem korfuggo. lejon a dumadbol, hogy mar az iskolaban sem te voltal az osztaly legjobb tanuloja :D

Amineknevetadokelveszik 2019.08.02. 16:26:49

@Kondom Keselyű: már lehet őket simán böngészni, ha rádugod egy random PC-re? :O Nem kell jailbreak, meg speciális kábel, meg extra programokat telepíteni?
Bámulatos a fejlődés.

datam 2019.08.02. 17:53:41

@a lekvár neve puffin:

Lényegében igen. Qrva drága javíttatni, de sajnos minden mást is az. Nem hiszem, hogy egy csúcs Samsung kijelző olcsóbb lenne, mint egy iPhone kijelző. Amire nekem kell, arra tökéletes. De fontos hangsúlyozni, hogy nem azért vettem iPhonet, mert az iPhone, hanem mert amíg én úgy cseréltem a telefonokat, mint az alsógatyám, addig a a feleségemnek végig kibírta egy 5s, mindenféle gond nélkül. És erre volt szükségem, rühellem a javíttatással/garancia ügyintézéssel járó b@szakodást. Ha ez kifingik, akkor majd jön a következő kifutó modell. Ugyanis itt nincs az, mint az Androidnál, hogy ha a telefonodhoz képest kijön 2-3 újabb generáció, akkor vége a supportnak. Ugyanúgy első nap jön az update, mint a legújabbra. Anno emlékszem, a Sony telefonomra egy évvel később jött az új Android, mint a release dátuma, mert addig hegesztették. Vicc.

datam 2019.08.02. 17:54:45

@kiet:

Valamit rosszul csináltál. Bármilyen csengőhang beállítható, bármilyen üzenet, vagy egyéb értesítés szintén.:)

Xezs7 2019.08.02. 17:57:04

Én egy dolgot nem értek és ez nem fikázás, csak észrevétel. Az Apple mindig is prémium kategóriás készüléknek szánta az iPhone-t, ez tény. Akkor hogy a fenébe fordulhat elő az, hogy nincs (vagy talán sokáig nem volt és már van?) benne gyorstöltés és dual sim lehetőség? Ez utóbbi szükségességéről lehet vitatkozni, oké. De a gyorstöltés azért eléggé alapvető dolog már jó pár éve Android fronton.

VonBraun 2019.08.02. 17:58:07

A pószter nyugodtan terelje hivatalos irányba az eseményeket, sőt, az összeg már túl van a bűvös 50E forintos határon, tehát bűncselekményről van szó, ha a szerződéses időpontra nem kapta meg - de csak abban az esetben.
Ugyanakkor nem érdemes szó nélkül elmenni a sokadik félretájékoztatás mellett sem, amelyet bármelyik telefonos ügyfélszolgálat ad a képzetlen, vagy elegendő IQ-val nem rendelkező alkalmazottak útján. A rögzített beszélgetés alapján ÉN nem nyugodnék, amíg vissza nem keresnék, hogy ki adta a hamis (=hazug) információt, és felvetném a fegyelmi felelősség kérdését, de a képzetlen munkaerő közvetlen vezetőjéét is.

VT Man 2019.08.02. 18:26:52

@Xezs7:
"Az Apple mindig is prémium kategóriás készüléknek szánta az iPhone-t, ez tény. Akkor hogy a fenébe fordulhat elő az, hogy nincs (vagy talán sokáig nem volt és már van?) benne gyorstöltés és dual sim lehetőség?"

Van benne. A kinai valtozatban.
support.apple.com/en-gb/HT209086

CCnick 2019.08.02. 19:35:10

@Snagal: "7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."

Ebben sehol nem szerepel, hogy a kereskedőnek joga van bármit is időhúzni. Ha a vevő cserét kér és a készülék nem müködik rendeltetésszerűen akkor cserélnie kell.

kolomparlole1114 2019.08.02. 20:52:34

1. Pénzt nem utalunk előre senkinek, ez alap.
2. Mivel mégis megtetted, fizetési meghagyás.

kolomparlole1114 2019.08.02. 20:53:56

@VT Man: Ami nem kínai az hamisítvány!

2019.08.02. 20:56:27

@Kondom Keselyű: kétféle ember van.Az egyik a saját hülyeségéből sem tanul a másik meg a mások hülyeségéből tanul.Jómagam a második csoportba tartozom.A tanulás mellett meg ugyanolyanfontos a tapasztalat.Márpedig ha valaki valamit jobban tud nálam vagy egy adott témában tapasztaltabb,attól nem szégyelkek kérdezni.Ennek meg semmi köze ahhoz,ki milyen tanuló volt.De ezek szerint az elevenedbe találtam,a személyeskedés a gyávák menekülése ha már nem tudnak értelmes gondolatot vagy ellenérvet kipréselni magukból.

kolomparlole1114 2019.08.02. 20:56:52

@datam: Ja, van helyette tervezett avultatás, a gariidő végén elkezdi csökkenteni a teljesítményt. Ha ilyen meg Androidon nincs. :D

Xezs7 2019.08.02. 21:14:30

@kolomparlole1114: Ez félinformáció illetve összeesküvés elmélet. Annyi történt, hogy az Apple akkor csökkentette a telefon teljesítményét, mikor az akksi már kezdett meghalódni benne. Annyiban hibáztak, hogy ezt nem közölték a felhasználókkal, illetve nem adtak nekik egy kapcsolót amivel ők maguk tudták volna szabályozni, hogy akarják-e a csökkentést, vagy vállalják az instabilitást. Vagy lett volna benne valami cucc, ami szól, hogy kezd rohadni az akksi, cserére van szükség. Sokmindenben szemét az Apple, de azt azért nem mondanám, hogy csak úgy ok nélkül fogták vissza a telefonok teljesítményét.

datam 2019.08.03. 08:14:56

@kolomparlole1114:

Ez így, ahogy leírtad, nem igaz. De már leírták, hogy miért nem. Ráadásul már nincs benne ilyen, mert azonnal dobtak rá egy új ios-t, amiben kikapcsolható ez a dolog. Értem én, hogy zsigerből kell utálni, anélkül, hogy bármit is tudnál pontosan, mert valaki megmondta, hogy szar. Én is így voltam vele. De amióta használom, másképp látom. Az életben soha többet nem lesz Androidot futtató telefonom valszeg, mert nem hiányoznak a lefagyások, megakadások, rebootok és végtelen ciklusba keveredő bootloopok.

VonBraun 2019.08.03. 08:31:22

@kolomparlole1114: Egy boltban hallottam, ha nem így lett volna, én magam sem hinném el a dolgot. Asszon'gya az eladó a vevőnek: "Nem kínai, de teljesen megbízható termék!"
Hát ennyi.

R!ck4 2019.08.03. 09:05:29

@Xezs7: Először tudni kellene, az ügyfél cégként szerződött-e, mert ha igen, akkor nem fogyasztói szerződés jött létre, és nincs 3 nap, sőt, a fogyasztóvédelemnek sincs köze a dologhoz.

R!ck4 2019.08.03. 09:08:41

@datam: Nekem meg az életben nem lesz duplán árazott, télen nem működő akksis, kikapcsolgató telefonom, ezek a tények téged biztosan nem hátráltattak, sok normálisan gondolkodót viszont igen, na ők ma is az andoidosok táborát erősítik. Évek óta oneplus-okat használok, gond még sosem volt velük, neked is elég lett volna egy normális készülékkel próbálkozni, és nem ért olna csalódás.

ekat 2019.08.03. 09:30:26

@R!ck4: Én eleve csak a drága készülékekről hallom ezeket a lefagyó / melegedő stb. dolgokat, nálunk a családban nem csak az egy db. volt iPhone-nal, de a többi jóval százezer Ft. alatti Android-dal sem volt soha semmi ilyen baj. (Per pillanat nálam a céges Motorola G5, a magán Samsung J7Pro, férjemnek Motorola G5 Plus.)

Xezs7 2019.08.03. 11:07:06

@datam: azért te is túlzol, csak a másik irányból. Nekem még sosem volt végtelen ciklusom meg random lefagyásom Androidon. Ilyen általában akkor van, ha valami hozzá nem értő piszkálgatja, feltesz valami noname ROM-ot, stb.

Xezs7 2019.08.03. 11:08:25

@R!ck4: de az ügyintéző azt mondta (ha hihetünk a poszternek), hogy ez iPhone és azért nem vonatkozik rá a fogyasztóvédelmi törvény. Tehát nem azt mondta, hogy azért, mert cégként vette.

datam 2019.08.03. 11:13:02

@R!ck4:

Ha visszaolvasol, láthatod, hogy milyen típusokkal próbálkoztam. Mindegyik bőven 100 felett volt akkor, adott gyártók épp aktuális csúcskodelljei. Szóval, ez most kapufa.

datam 2019.08.03. 11:19:24

@Xezs7:

Kivétel nélkül gyári volt mindegyik, újonnan vásárolt, semmiben sem modolt. De pl az LG G2 annyira beragadt, hogy újat adtak helyette, mert a szerviz sem tudott vele mit kezdeni. Hidd el, nem azért írom ezeket, hogy az Androidot fikázzam, nekem teljesen mindegy, ki mit használ, ezek csak a tapasztalataim. Nekem nem jelentkezett a fenn említett hidegben nem működés meg hasonló hibák. Mondjuk nem is rohanok megvenni minden szeptemberben a legújabbat, mert nekem teljesen felesleges. Most is egy utolsó szériás 6 van, marad is amíg használható marad. Ha majd kifingik, akkor megveszem az aktuális modell-2-t, nem több százezerért (mert az nettó baromság szvsz), aztán használom boldogan. Nekem se nem státuszszimbólum, se nem kasztba tartozás miatt kell. Hanem mert egyszerűbb, jobban használható arra, amire kell. Azok pedig többnyire a telefonálás, hírek olvasgatása. Hányok egy-két Apple megoldástól, de ez van, el tudom fogadni ezt, cserébe azért, amit kapok.

Xezs7 2019.08.03. 13:09:05

@datam: Oké, elhiszem. Mondjuk én halkan jegyzem meg, hogy az LG-ben sosem bíztam, nem tartom őket jó márkának, legalábbis telefonban nem. Ha telefon akkor Samsung, Huawei vagy Xiaomi, legalábbis nálam. De ez egyéni preferencia, senki ízlését sem szeretném megváltoztatni.

GhostBusters 2019.08.03. 17:26:28

@datam: Mester! 7 éve nem volt lefagyásom, bootloopom Androidon. Ésszel kell használni, az a titka - és nagyon nem mindegy, milyen hardverrel veszünk telefont. Aki egy kivsit sem akar érteni a saját telójához, annak való a bolondbiztos Iphone.

heidt 2019.08.04. 00:34:49

@GhostBusters: Miért kellene értenem a telefonomhoz? Nem programozni akarom, hanem használni. Az autómat sem szerelni akarom, hanem járni vele. A számítógépemben sem akarom cserélgetni az alkatrészeket, csak dolgozni akarok vele. Vannak akik szeretnek bíbelődni a tárgyaikkal és vannak, akik elvárják, hogy a tárgyaik a lehető legjobb módon tegyék a dolgukat. Az én életemben is volt olyan időszak, amikor némi babrálással ismét életet leheltem a 450-es Motorolámba, amikor beledőltem az autóm motorterébe gyújtást állítani és memóriákat, "szerzett" programokat gyömöszöltem a PC be. Nem bánom, mert akkor az boldoggá tett, sikerélményt adott, sőt szórakoztatott. Ha kellene, ma is megtenném, de szerencsére nincs rá szükségem. Éppen ezért én "bolondbiztos" helyett a felhasználóbarát kifejezést használnám.

Leooo 2019.08.04. 01:21:38

@Zabalint: Mert miért pont speciális célcsoport a strapatelefon?? Egy IP69K+MIL minősítésű telefon (pláne, ha nem kerül többe 8.1-es Androiddal, 8 mag 4x2.1 GHz_4x 1.8 GHz, 4Gb/64Gb memóriával, mint $140-180) bárkinek hasznos és használható cucc. Ráadásul Gorilla Glass 5-ös kijelző üveggel, 5.000mAh-s akkuval, wireless töltéssel. És nem kell fosni, hogy jaj leesik a kőre, jaj belepottyant egy tócsába, vagy a partnál a Dunába, jaj félnaponta kell tölteni, meg hasonlók. Aztán, ha jobb kell, majd 2 év múlva, akkor szívfájdalom nélkül eldobom, vagy a kezébe nyomom olyannak, akinek nem telik semmilyenre, s megveszem hasonló árért az akkori state-of-the-Art ugyanilyen minden-álló holmit, s csá. Aki nem sznob buzériából, vagy a vágyálmait követve nyomul a telefon fronton, hanem ár-érték/műszaki adatok/hasznosság alapon, az bizony mindig talál neki valót Androidosból 100.000Ft alatt (sokszor jelentősen alatta) .

Xezs7 2019.08.04. 08:41:33

@heidt: A mai világban sokan nem akarják tudomásul venni, hogy egy kicsit minden használati tárgyhoz kellene érteni. Nem szaki szinten, de alapszinten. Az ember ezzel sok bosszúságot, és pénzt takarít meg. Vagy ott van pl. a lakások szellőzéstechnikája: nekem muszáj volt kitanulnom az alapelveket, mert penészedett a lakás. Sok építőipari vállalkozó azonban nem ismeri ezeket az elveket, és ezért van az, hogy sok ember megrendeli a szuperül záródó műanyag ablakot, majd nem érti, hogy beszerelés után miért penészedik a lakás. És az ablakos nem fog vele foglalkozni, mert ő csak azt adja, amit te rendeltél. de javítottam én már mosogatógépet is, pedig elhiheted, hogy azelőtt soha nem láttam ilyet belülről. Én azt az elvet vallom, hogy ami az enyém, az az én felelősségem. Legalább alapszinten érteni akarok hozzá.

Eva Sz.Maraczy 2019.08.04. 10:02:13

A megoldás a Békéltető Testület. Én már kétszer nyertem pert velük telefon szolgáltatók ellen. Teljesen ingyenesek és segítőkészek.

Katalin Csángó 2019.08.04. 17:58:38

@Eva Sz.Maraczy: Csatlakozom! Nekem egyszer volt velük dolgom. Még megvitatásra sem került az ügy, mert már az a tény, hogy hozzájuk fordultam, egyezségre bírta a másik felet.

Brion 2019.08.04. 20:13:55

Én azt nem értem sosem, hogy miért jó szolgáltatónál részletre venni iphone-t (ipadot, akármitis). Főleg úgy, hogy a poszter azt írja, nincsenek likviditási gondjai. Én egyszer akartam így iphonet, de aztán számoltam. Már az elvileg kamatmentes 24 havi részlet is többe került volna, mint az apple store-ból megrendelt kártyafüggetlen modell. És erre rájön az, hogy váltsak díjcsomagot magasabbra, mert hogy ilyet csak másmilyen díjcsomaggal lehet (ez cirka megduplázta volna a havi díjat 2 évre). Szóval összességében szerintem majd 100 ezerrel többe jött volna ki, és még függő is lett volna (bár tudom, ezt most már könnyű leszedetni, ha már nincs rajta hűség).
Aki Iphone-t akar, és nem tudja egyben kifizetni, azt még csakcsak megértem (bár ilyen bukta mellett azt se igazán), de akinek "nincsenek likviditási gondjai" miért nem rendeli meg 2 kattintással apple store-ból, függetlenül, és akkor bármi baja van az eszköznek kb 2 nap alatt - általában cserével - simán megoldja bármelyik hivatalos szervíz.

Amúgy énis csak apple-t használok, és ha több eszköz van főleg kijönnek a pozitív oldalaik (ipad+iphone+macbook-ot használok én), de tény, hogy sokan státuszszimbólumnak használják csak őket, ami röhejes. De hát ezvan :)

Xezs7 2019.08.04. 22:15:43

@Brion: Jogos a kérdés. Csak arra tudok gondolni, hogy a szolgáltató reklámja, vagy ügyintézője képes annyira behülyíteni elég sok embert úgy, hogy a rózsaszín ködön kívül semmi mást ne lássanak. Egyébként az emberek nagy része nem okos, ha pénzről van szó.

Marciart 2019.08.05. 14:24:20

@Zabalint: Egyszerü letisztult stabil rendszer. Minden fölösleges sallangok nélkül. Egyébként nem feltétlen drágább mint más gyártó hasonló kategoriás készüléke.

Marciart 2019.08.05. 14:26:37

@Brion: Nagyon jól összerakott rendszer, több eszköz is együtt dolgozik, nekem egy iphone meg egy ipad van, olyan mintha a két eszköz egy lenne. Androidról váltottam.

Xezs7 2019.08.05. 16:53:48

@Marciart: De te nem is a kérdésre válaszoltál. Nem az volt a kérdés, hogy miért jó iPhone-t venni, hanem az, hogy miért jó SZOLGÁLTATÓTÓL iPhone-t venni RÉSZLETRE (ami drágábbra jön ki, mintha nem részletre venné).

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.08.05. 18:47:56

@juhaszvik1: akkor adott a következő feladat:
készítettél egy közös pucér fényképet, átadnád a másik szereplőnek is, hogy meglegyen. Hogyan oldod meg internet nélkül?
Megosztás bluetooth-on? Hát az nincs. Beam/NFC? Hát, az sem lehet, mert nincs hozzá menüpont. Akkor?

Xezs7 2019.08.05. 22:12:56

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: valljuk be, erre elég ritkán van szükség. Én életemben egyszer fogadtam így egy mp3-at, azt is csak azért, mert egy tizenéves kiskölyökkel akartam jófej lenni, mert nagyon meg akarta mutatni, hogy milyen fasza zenét szerzett.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.08.05. 22:43:43

@Xezs7: céges táblázatot, vagy sok más egyéb dokumentumot sem szeretnék felhőn/messengeren keresztül megosztani másokkal.

Zsolteee 2019.08.06. 07:42:38

@Brion: hadd cafoljalak meg, ugyanis én pontosan így vettem iPhone-t a vodanal, két éves kamatmentes részletre, és tökéletesen ugyanúgy jöttem ki mintha máshol vettem volna, sot abban az időben a médiában vagy edigitalban drágább lett volna! Így biztosítást is tudtam rá kötni, ami nagyon jól jött, mivel nem sokra rá egy autóbalesetben ripityára tört többek között a telefonom is, szó nélkül cserélték! Mondjuk nekem nem szükséges független telefon, mivel nem akarok szolgáltatót valtani, de úgy tudom, hogy egy tavalyi uniós és magyar rendelkezés alapján már minden telefon független, tok mindegy kitől veszed!

Ez az én tapasztalatom, illetve hasznaltam xiaomit is egy időben, kb két hónapokig, mert ez idő alatt háromszor vittem vissza szervizbe, lassu volt, akadt, fagyott és merült! Pedig edigitaltol vettem gyári dobozban, nem is Kínából rendeltem! A harmadik sikertelen javítás után elraktam a fiókba, majd vettem egy iPhone-t :) ! Ezzel is vannak gondok, de lényegesen kevesebb mint a korábbi andoridos telefonokkal! De ezek az én tapasztalataim!

Brion 2019.08.06. 09:19:00

@Zsolteee: persze, media hasonlóknál lehet olcsóbb, meg hát szolgáltatótól is függ mennyiért adja. Én apple store-on szoktam venni, ott eddig mindig olcsóbb volt. De persze mindenki maga dönti el, hogy szimpi neki :)
Sajnos nekem a legtöbb ismerősömnek negatív tapasztalata volt az ilyen biztosításokkal, szinte sose fizettek, szerencséd volt - már amennyire ez a szitu lehet szerencsés.

Xezs7 2019.08.06. 16:47:21

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Céges táblázatnak semmi keresnivalója sincs a telefonodon. Az, hogy rajta van, legalább annyira veszélyes, mint publikus csatornákon átküldeni. Amelyik cég ezt engedi, ott súlyos információbiztonsági hiányosságok vannak. Egy rendes cégnél minden VPN-en belül történik, és nem engedik, hogy akár csak csatolmányként kiküldj magadnak bármilyen céges cuccot.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.08.07. 17:55:06

@Zsolteee: "A harmadik sikertelen javítás után elraktam a fiókba"
Elképesztő ilyet itt olvasni. Ahelyett, hogy visszakérted volna a pénzedet...

FannyStyleandDesinger 2019.09.29. 12:22:39

Kedves Író!
Nekem is lenne 2 történetem a fent említett céggel kapcsolatban. Én is szívesen elmesélném, hátha érdekes lehet olvasóid számára!
süti beállítások módosítása