Olvasónk sztorija után hálás szívvel emlékszem vissza arra a saját élményemre, amikor nagyon vártam valami apró csomagot, a postás pedig felcsengetett és azt mondta: "csókolom, megint jött valami szar". Na hát a következő sztoriba nem hangzik el sajnos hasonló sem, pedig olvasónk boldog átvette volna elsőre a sok szarakodás helyett.
Kedves Posta!
A mai napon, 2019. 07. 03-án a tárgybeli küldeményt (azonosító száma: xxx) vártam egész nap, miután egyszer már sikertelenül próbálták kézbesíteni. Egész nap nem mozdultam ki a lakásból, se boltba, se máshova nem mentem emiatt. Kb ötpercenként ellenőriztem az online nyomkövetés rendszerében, hogy hol tart a kézbesítés. 16.15-kor azt láttam, hogy 14.55-ös időponttal bejegyzésre került, hogy "sikertelen kézbesítés, értesítő bedobva".
Ez már csak azért is konkrétan hazugság, mert háromszor is lementem a postaládához (nyilván mert nem először fordul ez elő velem), de egyszer sem volt értesítés bedobva. Egyszer 13 órakor, majd 14.30-kor, és végül 16 órakor is lent voltam. Most, 16.42-kor sincs értesítő a ládában. NEM TÖRTÉNT kísérlet a kézbesítésre!
Próbáltam telefonon felvenni azonnal önökkel a kapcsolatot a Városmajor utcai központi postán, de egyszeri kísérlet után a továbbiakban már csak foglaltat jelzett a készülék.
Szeretném, ha a kézbesítést soron kívül, ingyenesen megoldanák, mert nem tudunk bemenni a küldeményért, ami az ORFK-tól érkező hivatalos irat. Itthon leszek csütörtökön és pénteken is, ha szükséges. Kérem továbbá, hogy az érintett kézbesítőt legyenek szívesek megkérdezni, miért nem próbálta meg kézbesíteni a levelünket. Felháborítónak tartom, hogy noha a múlt héten, sőt, a héten is átvettem 4 másik küldeményt sikeresen, pont a legfontosabbat meg sem kísérlik eljuttatni hozzánk.
Köszönöm.
Olvasónk a levél elküldése után elindult otthonról és nahát ki jött szembe? A postás! Végre megvan a levél, de érthető, hogy itt már nem lehetett megállni.
A jelzett levél elküldése után, 16.50-kor elindultam a dolgomra otthonról. Lent a postaládáknál, mit ád az ég, találkoztam a postással, és megtaláltam az értesítőt is, amit nyilván épp azelőtt dobott be a ládámba, tekintve, hogy tíz perce ellenőriztem, és üres volt. Megkérdeztem, hogy ezt vajon hogy képzelte, mire ő hebegett, habogott, hogy "miért, hát 14.55-kor is itthon volt"? Mondtam, hogy igen, nagyon vártam. Erre annyit kérdezett: "akkor átveszi a levelet"? Nem ordítottam vele, szépen átvettem és mentem a dolgomra.
Vettem a fáradságot arra még aznap este, hogy leírtam kiegészítésként a posta felé is, hogy igen, aznap ÁTVETTEM a küldeményt, de a fent leírt körülmények között. Feltettem a kérdéseimet, többek közt azt, hogy hogy lehetséges, hogy a kézbesítő órákkal korábban regisztrál egy sikertelen kézbesítést, anélkül, hogy egyáltalán megpróbálná, becsengetne, vagy bármi, aztán később, az értesítő bedobása után simán átadja. Minden követhető az elektronikus rendszerben, tehát érthetetlen, hogy ezt hogy képzelik?
A posta válasza 2019.07.16-án az üggyel kapcsolatban meg is érkezett, bár sok mindent nem derült ki belőle.
Hivatkozva a 2019. július 3-án tett bejelentésére az alábbiakról tájékoztatjuk.
Nyilvántartási rendszerünk adatai alapján az xxx azonosítószámú hivatalos iratot először 2019. június 26-án adtuk át munkatársunk részére kézbesítésre.
Az Ön címén a kézbesítés feltételei – csengő, kaputelefon, valamint biztonságos, beazonosítható levélszekrény – adottak, ezért a személyes kézbesítés megkísérlésének és az értesítő elhelyezésének akadálya nincs.
Tájékoztatjuk, hogy a kézbesítési kísérlet megtörténtének igazolására további lehetőségünk nincs, az értesítőket nyilvántartásba vétel nélkül kezeljük, kézbesítésük utólag nem kimutatható.
A hivatalos irat kézbesítése a másodszori kézbesítési kísérlet során, 2019. július 3-án, megtörtént.
Munkatársunk és az Ön között elhangzottak utólagos igazolása nem állt módunkban.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy a posták elsődleges feladata a közvetlen ügyfélkiszolgálás. Telefonos ügyfélszolgálati tevékenységet abban az esetben tudnak ellátni, ha azt a közvetlen ügyfélforgalom engedi. Így előfordulhat, hogy az ügyintézők elfoglaltsága miatt nincs lehetőség valamennyi hívást fogadni.
A történtek miatt szíves elnézését kérjük.
Ha a naiv ügyfél nem naiv, akkor jön a következő: ha nem kap választ, újra kérdez.
"Kedves (ügyintéző neve)!
Ez a "válasz" semmit nem magyaráz meg a kérdéseimből, ezért újra felteszem őket, ezekre kérek pontos, tételes választ.
1. Ön szerint hogy lehetséges, hogy kézbesítőjük SIKERTELEN kézbesítést regisztrált július 3-án 14.55-kor, ami általam is pontosan nyomon követhető volt az elektronikus rendszerben, úgy, hogy nem is járt nálunk, nem csengetett be, pedig végig itthon voltam pontosan emiatt a küldemény miatt? (Képernyőképem természetesen van róla.)
2. Ha sikertelen kézbesítés történt (márpedig szerinte ez történt), hogy lehetséges, hogy ugyanaznap kb 16.45-kor jelent meg a lépcsőházban, és a kezembe adta a küldeményt, miután bedobta az értesítést a részemre ugyanekkor? Nem 14.55-kor!
3. Beszéltek az érintett kézbesítővel? Megkérdezték, mi történt és miért?
4. Az önök válasza szerint semmi nem követhető, semmi nem igazolható. Így tehát a kézbesítők gyakorlatilag azt csinálnak a küldeményekkel, amit akarnak? Ismétlem: nem az első eset, hogy így járok.
Ezekre a kérdésekre várom a választ.
Köszönöm."
És végül a Posta utolsó válasza is megérkezett július 31-én, amitől az egész csak még érthetetlenebb lett. Hogy mit tetszett csinálnia a kézbesítő úrnak?
"Hivatkozva a 2019. július 16-án tett bejelentésére az alábbiakról tájékoztatjuk.
A 2019. július 3-ai panaszára, az xxx iktatószámon megküldött válaszunkat jelen kiegészítéssel fenntartjuk.
Vizsgálatunkat a kézbesítésben érdekelt posta, valamint munkatárs bevonásával folytattuk le.
Kézbesítő kollégánk nyilatkozata szerint, az RL000000 azonosítószámú hivatalos irat 2019. július 3-ai kézbesítését csengetéssel kísérelte meg, melyre válasz nem érkezett. Ezt követően az elektronikus kézbesítési rendszerből értesítőt nyomtatott, melyet azonban figyelmetlenségből nem helyezett a levélszekrénybe.
Fentiekre való tekintettel később visszament a címhelyre annak pótlására, mely során a küldeményt sikeresen átadta az Ön részére.
Az okozott kellemetlenségért munkatársunk nevében is szíves elnézését kérjük."
Összegezve tehát: a kézbesítő azt tesz a küldeménnyel, amit akar, azt mond, amit akar, és akkor írja be sikertelennek a kézbesítést, amikor akarja. Ezt a választ már nem méltattam reakcióra, hisz mit kezdjek ezzel a nyilvánvaló hazugsággal, hogy csengetett, és nem érkezett rá válasz, miközben az előző levelükben ők maguk erősítették meg, hogy minden feltétel adott volt a kézbesítésre, működik a csengő, stb.? Figyelmetlenségből nem tette be a ládámba, de amikor szerintük másodsor visszajött (eimatt), akkor SEM csengetett be, csak bedobta az értesítőt? Ugyan már.
(Az már csak hab a tortán, hogy immár három hete várunk Győrből Budapestre egy elsőbbségi levelet. Természetesen nem érkezett meg, és valami azt súgja, hogy már nem is fog...)
Az utolsó 100 komment: