Tékozló Homár

Mi kell ahhoz, hogy végre kifesse a lakást a szobafestő?

2019.08.12. 10:00 | Homár Rezső | 254 komment

painter-2939546_960_720.jpg

Aki szeretett volna mostanában bármilyen szakmunkát elvégeztetni a ház körül, az biztosan tele van ilyen történettel. Aki meg nem, az sok ilyet hallott. Szobafestő ígérgetés lvl egymillió, hónapok óta a kanapén alvó, mégis igen kitartó lakástulajdonossal.

Történetem egy budapesti, mindössze 42 négyzetméteres, klasszikus polgári lakás felújításának több mint egy évvel ezelőtti tervével kezdődik. Naphosszat tudnám sorolni a példákat a hanyagságra, vagy a kismillió átverésre -- például, hogy egy éve várom vissza az akkor átadott előleget az asztalostól, aki új ablakok készítése mellett a nyílászárók teljes körű felújítását is vállalta. Azóta havi részletekben hozogatja vissza a pénzt, de csak akkor, ha előtte már ráküldtem több sms-t és hívogatni kezdem. Magától még egyszer sem jelentkezett. Többek között őmiatta csúszott meg az egész projekt, hiszen ha a műanyag nyílászárók mellett döntöttem volna a régi ablakok felújítása helyett, akkor már nem itt tartanék. De most nem is őmiatta, hanem M. szobafestő-mázoló miatt írok, mert torkig vagyok az itthoni szakemberek mentalitásával. 

Még idén tavasszal, azaz jó fél évvel ezelőtt kezdtem el sorra hívni a festőket. Akiket ismerőseim ajánlottak, azok már csak június-júliusra tudták volna vállalni, de valahogy M. úr telefonszáma is a kalapba került -- talán valamelyik ablakos cég ajánlotta őt. Március 23-án szombaton meg is jelent nálam felmérni, pár nappal később hívott, kedvező árajánlatot adott és mondta, hogy május 9-e környékén tud kezdeni, plusz mínusz néhány nap, mert lehet, hogy csúszik a korábbi munka. Megegyeztünk. 

A kitűzött határidő előtt elutaztam külföldre, így még április végén rohamléptékben szedtem össze a lakást (szereltem szét az ágyamat, toltam be középre a könyvespolcokat, stb.), hogy mikor hazaérkezem, ezzel már ne kelljen foglalkozni. Az időpont közeledtével már elkezdett idegesíteni, hogy nem hívott, így május 9-én én hívtam, hogy akkor mikor tudna pontosan kezdeni. "Ó, emlékszem" - mondja a telefonba - " jó is, hogy hív, már akartam is keresni. Csúszásban vagyunk sajnos". Mennyi? - kérdezem. "Még egy hónap." Paff. Ez komoly? Az elmúlt 3 hét alatt összeszedett 4 hét csúszást? És ha igen, ez számára biztosan nem tegnap lett nyilvánvaló, de akkor miért nem hívott? Miért aznap tudom meg, hogy még egy hónap csúszás van, amikor kezdenie kellene a munkát?! 

De mivel tudom, hogy nehéz lenne egy hónapon belül festőt találni, ezért inkább nagy levegőt veszek és úgy döntök, hogy átcsövezek egy hónapot a saját lakásomban a kanapén (ágyamat ugye már szétszereltem). Nem akarok tovább vesződni az ajánlatkérésekkel és hogy aztán pont akkor kezdjék el a festést, amikor a korábbi vállalkozó már amúgy is elkezdené. Nem éri meg a fáradtságot - gondoltam. 

Letelik az egy hónap, de ő még nem keresett, ezért kissé aggódva hívtam M. urat. Bemutatkozom, kis szünet. "Ó, igen, már emlékszem. Hát tudja kedves uram, itt még mindig óriási csúszások vannak." Mennyi? "Még két hét." Nem akarom elhinni, hogy megint beültet a hintába, de ha tényleg már csak két hét, akkor legyen.  

M. szobafestő-mázoló a két hét elteltével sem hív. Én hívom ismét, hogy akkor kezdhetünk? "Hát, nagyon sajnálom, de tudja itt mindig kitalálnak valamit, hogy még ezt is meg kell csinálni, meg azt is meg kell csinálni, így nem tudok levonulni az előző helyről". Még két hét, de lehet, hogy három - mondja a telefonba. Ez valami rossz vicc, gondolom én, ezért elkezdek közben más festőket keresni. Ismerősöm ajánl egy szuper csapatot, jönnek felmérni, kapok is ajánlatot 1.3 millióra (!), a 42 négyzetméteres lakásra. Megköszönöm a lehetőséget és leteszem a telefont. Egy másik csapat is jön felmérni, tudnak is jövő héten kezdeni. Isteni szerencse! Másnap hívnak a hozzávetőleges árakkal de azért este küldik az ajánlatot. Örülök, várom. Nem jön. Várok még. Nem jön. Hétvégén azért már telefonálok, hogy nem kaptam meg. Utánanéznek. Ja, nincs meg nekik az email címem, azért nem küldték. (Miért nem szóltok?!) Küldik, kétszer olyan drága mint Mackó úré, de felőlem legyen, kérdezem, hogy akkor a hét végén tudnak-e kezdeni, ahogy megbeszéltük. Nem, nem tudnak, mert azóta már bevállaltak egy nagyobb munkát, ők azt hitték, hogy engem nem érdekel, azért nem küldtem el az email címem, így majd csak egy hónap múlva tudnának jönni (amikor én már nyaralni mennék).  Agybaj. 

Jó, akkor térjünk vissza az eredeti M.-hoz, aki természetesen azóta sem jelentkezett. Két hét elteltével ismét hívom. "Nem tudok most pontosat mondani, hívjon fel a hét közepén, akkor jobban látom mennyi van még hátra". Hívom. "Hát, még biztosan két hét, de akkor ő megy nyaralni, így amikor majd visszajön a nyaralásból és rendbeszedi magát, akkor utána való hétvégén "MEGPRÓBÁLJA" (!) megcsinálni. Aha, szóval "megpróbálja megcsinálni". Magamban már kötöttem a fogadásokat. 

Most augusztus 6-a van, mindketten visszajöttünk a tervezett nyaralásból, így gondoltam negyed éves csúszás után végre elkezdhetünk dolgozni. Hívott azóta? Persze, hogy nem. Én azért felhívtam ma délután és csodák-csodája: sajnos ágyban fekszik, kórházban is volt, sajnos-sajnos, hát-hát, nem is tudja mikor-meddig. 

Ezúton is, őszintén, jobbulást szeretnék kívánni neki. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TarzanBorz 2019.08.13. 23:23:39

@látjátok feleim szümtükkel: És hogy egyébként meg épületes :) hozzászólásom is legyen. Az eredeti problémát úgy oldanám meg, hogy az amúgy is kamarába kényszerített és a pénzükért semmit nem kapó szakiparosok csak úgy vállalhassanak munkát hivatalosan, ha kamarai engedélye van. A kamarának meg kötelessége lenne nyilvános adatbázisban a panaszokat és a dicséreteket regisztrálni, hogy mindenki olvashassa. Nyilván ezt finomítani kell, de kiindulásnak jó lehetne....

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.08.13. 23:35:08

bróhaha, kőkemény.Én modjuk speciel semmit se telefonáltam volna, hanem magam nekiállok, annyira egyszerű dolog ez, hogy nincs még egy.Idekint nincs munkaerőhiány, csak eszetlen méretű rezsióradíjak, így én kezdtem el, nem nagy dolog.egyszerre csak egy szobát, vagy szobarészt kell kipucolni a bútoroktól, vagy legalább elhúzni a falaktól.Ha fél évig tart, akkor sincs semmi, nem kerget a tatár.De ha jövőre lesz befejezve, úgy is jó.
:D

2019.08.14. 00:18:27

@The Good Boy !: "ígérgetés helyett a telefonban már kijelentették, hogy 75, illetve 100 méter alatt neki sem fognak"

Ezt sose fogom megérteni, ebben az országban baszki mindenki 2 nap alatt akar milliárdos lenni, valahogy kihalt az egészséges vállalkozói szemlélet, meg a cégépítés. Aztán persze jön még kutyára dér, tudjuk milyen a gazdaság, meg az építőipar: hamajd lepkehálóval kell fogni a fizetőmegrendelőt, és 2 ügyfélre jut 10 szaki, majd bármilyen szar meló jó lesz, csak velük csináltasd. Hungari. Jobb ma egy túzok....

The Good Boy ! 2019.08.14. 01:26:10

@Jankove: mondok jobbat: tavaly akartam teraszt építtetni: jön a szakember, oszt szoroz, majd készít egy tényleg korrekt, barátságos árajánlatot, amin rajta van, hogy a munkadíj 90.000. HUF. Elmondja továbbá, hogy ez egy szúk nap alatt teljesen elkészíthető project, max a lábaknak a beton alapját kell egyik este megcsinálnia, ami max 1-2 óra, egy segédmunkással lenyomja az egészet. Majd az emberünk eltűnik, ígérget, mindenkire fogja, hogy nem tud jönni. És nem kell neki egy bő napi munkáért nettó 90 ezer pénz (Jó a culágernek ad belőle 20-at, még akkor is 70 nettó van neki a zsebben (mivel nekem nem hitellel ment a házvétel és átépítés, nem kellett számlákat gyűjtögetni). És nem kell ennyi pénz. ez még a szomszédos Ausztriában is egy nagyon erős napi díjnak mondható, ami nem megszokott az építőiparban sem, hogy 200+ eurót kereshet a szakmunkás. Végül egy sokkal komolyabb munkát csináltattam, 3szoros értékben, amiből a munkadíj végül összesen 130 lett, két és fél nap szakmunkával. tehát valakinek ennyi is elég volt (másfél nap két segédmunkással, egy napot pedig 1 segéddel)
Mivel közvetlenül az osztrák határ mellett élek, ezért nem meglepők az árak, de azért voltak érdekes pillanatok: a kőművesemmel megállapodtunk egy bizonyos órabérben, meg a segédjének az órabérében: aztán sajnos a segédje még a munka vége előtt lelépett, ezért egy kőműves rokonával állt össze a szakim. majd amikor első nap igy jöttek együtt, mert segédet nem talált: a kőműves kolléga bejelentette az órabérét: Ami effektíve az akkori osztrák kőműves órabérnek felelt meg. Nagyon gyorsan megköszöntem azt, hogy jelenlétével emelte a nap fényét, és megkértem, hogyha ekkora önbizalma van az árazásban, akkor kint Ausztriában tevékenykedjen, mert nem osztrák bérviszonyok között mozgó embereknél dolgozik idehaza. Én elismerem, hogy egy szakembernek magasabb az órabére mint egy segédnek, és azt is megértem, hogy nehéz segédmunkást találni idehaza, de azt is elmagyaráztam, hogy egy munkafolymathoz nekem elég 1 kőműves és egy segédmunkás, úgyhogy vagy annak fényében tárgyalunk, vagy elköszönünk egymástól (nem az én problémám, hogy a szakember nem tud segédet prezentálni maga mellé). Végül csak jó lett neki az általam beajánlott, magyar viszonyok között még mindig elég kellemes órabér. Hihetetlenek az emberek...

Attila F 2019.08.14. 02:01:52

@Xezs7: Nem tudom, hol élsz. Az én 42 év tapasztalatommal a következő a menete a szakembörök kihívásnak: megbeszéltek egy időpontot, mondjuk péntek kettőre. Épp letennéd a telefont, hogy „akkor péntek kettőkor várom”, mire megszólal, „igen-igen és akkor előtte való nap még hívom”. Meglepődés, visszakérdezés: „minek hív előtte? Nem jó a péntek kettő?”. „De-de-de, természetesen ott leszek.” Megnyugvás, öröm. Mielőtt bontanád a vonalat: „akkor előtte való nap még hívom!” és lerakja. Természetesen nem hív és el se jön pénteken kettőkor. A harmadik megbeszélt időpontra eljön. Meglátja, mit kell szerelni és sűrű bazmegelések és kurvaanyázások közepette pocskondiázik, hogy ki volt az a kókler, aki így csinálta meg „ezt” (ezt = bármi, amit szerelni kell). Levág egy Mucsi-összeset, hogy érzékeltesse, mekkora hatalmas kihívással kell most szembenéznie. (Ha majd megint elromlik *ez* és másik szerelőt hívsz, akkor ő ugyanígy fogja leugatni a mostani szaki munkáját is.) Személyes kedvencem az volt, amikor a zárlatos csillárhoz hívtunk villanyszerelőt, aki a karját az égbe dobva rohant ki a LÉPCSŐHÁZBA, hogy aszongya „bassza telibe az isten, ha ő ehhez hozzányúl”. Azt hittem, mindjárt megszaggatja a ruháját, mint egy sorstragédiában. Nagy nehezen meggyőztem, hogy ugyan nézze már meg a csillárt, ha már kibumlizott Erzsébetre. Megnézte, nem b.szta telibe az isten, fél óra alatt megcsinálta. De általában nem csinálják meg elsőre, hanem VISSZA KELL JÖNNIÜK, mert nincs náluk szerszám/alkatrész vagy épp sietnek máshova. Az nyilván nem elvárható, hogy szerszámmal mászkáljanak, mert az nehéz és „úgyse tudja, pont mi fog kelleni”, ezért inkább legközelebb visszabuszozik Érdről Erzsébetre a négyes racsnis csillagkulccsal, mer úgy SOKKAL egyszerűbb, esetleg tétován téged fognak kérdezgetni, hogy nem adtak-e tartalék programválasztó gombot a mosógépedhez, amit ő most tudna használni. Ilyenkor időpontot már nem lehet megbeszélni, majd nyolc és kettő között jön valamikor, te meg állj készenlétben, mint egy ugrásra kész puma.
Na, és akkor most jön a fizetés: mondod, hogy azért mégiscsak kérnél számlát, mert mondjuk a biztosítónak le akarod adni. Vagy csak úgy kérsz, mert ugye kötelező adni. Erre majd azt mondja, hogy „persze, csak akkor nem egy százas lesz, hanem száz plusz áfa”. Te meg nézel nagy boci szemekkel és mondod neki, hogy a telefonba még százat mondott, ez nettó ár lett volna? „BEZONY ÁM! Hát hova gondol, kisnagysád, majd az államnak dolgozok INGYEN?”, és akkor még te érzed majd magad hülyének, hogy elképzelted, hogy ő majd az államnak dolgozik ingyen, te ostoba. Tétován még mondod neki, hogy de hát a Tescóban se a nettó ár van kiírva, hogy a kasszáknál még jól nyakon b.sszanak plusz 27 százalékkal, de itt már ő van nyeregben és az észérvek leperegnek róla. Itt fogja még hozzá tenni azt is, hogy 127000 ugye a munkadíja, de másfél óra parkolást is fizetett az utcán, úgyhogy még adjál neki 520 forintot külön, kápé. Ötezresből nem tud visszaadni, így jártál, majd legközelebb felkészültebb leszel vagy leszaladsz a sarki éjjel-nappaliba váltani, addig ő megvár. Szóval, szépen fizetsz, két hét múlva újra tönkremegy az egész hóbelevanc és minden kezdődik elölről.

Xezs7 2019.08.14. 07:58:23

@TarzanBorz: Én meg utoljára ilyen hisztit, mint ami itt van, óvodában láttam. Ezért jogos a nyenyenye. Felnőtt emberek itt hisztiznek, tiszta szégyen.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.08.14. 08:49:59

@mi szél hozott?:

Ja. Tegnap szedtem szét egy kézi gyalut. A gyaluház egyik vége csapágyazva, a csapágyfészek a burkolat. A másik végén már hibátlanul látszik a sok ostoba mérnök szerint nem létező tervezett elavulás, ott a csapágy a késházba került, a burkolatba meg bele van nyomva egy 8-as tengelydarab. Ki is verődött, ahogy az az avulás nagykönyvében elő van írva.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.08.14. 08:53:16

@Jankove:

Ez magyarisztán, Ha a rendelési mennyiség nem konténer, vagy hosszúplatós teherautó, a kereskedő már szóba sem áll veled. Amint megtudta, hogy vegyszerből nem tartálykocsival rendelnék hetente hanem csak néhány 10 literet, már vissza sem hívott.

CCnick 2019.08.14. 09:01:05

@TarzanBorz: meg vagy te aki szimplán egy seggfej

Xezs7 2019.08.14. 09:08:00

@Attila F: Én tudom, hogy sok a kókler. Nálam az már eleve felejtős dolog, ha busszal járkál egy mester. Az egyáltalán nem hatékony. Sajnos ránk, fogyasztókra van bízva, hogy kiszűrjük a kóklereket a saját érdekünkben.

KaTe 2019.08.14. 09:15:15

@Attila F: Ez amit leírtál inkább a kókler építőipari definiciója... :)

MINDENRE lehet embert találni, csak a 10 évvel ezelőttihez képest min. 3x, 4x-es áron. Aki szerint ez tök rendben van, azzal kár vitatkozni, majd megtapasztalja a saját bőrén.

Jó látni, hogy vezető állásban dolgozók (remélem nem egy egyszemélyes KFT vezetői állásáról beszélsz) is képesek pl. festeni, burkolni. Ezzel nincs is baj, mindenki úgy b**a el a szabadidejét, AHOGY és AMIVEL jónak gondolja.

Az, hogy munka után csinálja a glettelést, csiszolást, az remek ötlet, még szerencse, hogy tekintettel vagyunk a körülöttünk élő emberekre is. Javasolhatnátok a vasárnapot is, hiszen nincs is jobb a vasárnap reggeli csiszolás/fúrás/kalapálás/flexelés, stb. hangjánál..

Aki szerint a gáz-villany-vízszereléshez (nem, nem egy lámpa, vagy egy csaptelep cseréjére gondolok) nem kell szakértelem, az potenciális veszélyforrás mindenkire, aki vele/körülöltte él. A ÚR mentsen meg minket ezektől az emberektől...

A posztoló problémája elsősorban az volt, hogy a mesterember a megbeszélt időpontra nem jelent meg, helyette újabb időpontokkal hitegette őt ahelyett, hogy megmondta volna, hogy ez nem fog összejönni. Aki ez alapján - az amúgy kissé túlzottan jóhiszemű - posztolót hozza ki hibásnak, az egy komplett idióta. Javaslom, keressen más szakembert. Lehet, hogy feláras lesz, de legalább nem kell újabb negyedévet várni rá.

_B_ 2019.08.14. 09:20:48

@Tikakukac: Figyu, a 2 ajtós szekrény nem előny, hacsak nem kidobóember vagy. A legszívósabbak a szikár, max. középmagas emberek. Aki túl izmos vagy túl magas, annak garantált az izületi probléma, ha nem vigyáz nagyon magára.
Csomó burkoló és festő szikár ember, 25 kilónál többet nem nagyon kell emelniük egyszerre. Persze ha 75 kiló csempésdobozt visz egy fordulóra, mert ő kurva erős, akkor garantáltan bele fog rokkanni idővel.
Van rokonom aki kőműves volt, végigmelózta az egész életét, 80 körül jár most, kb ő a legfittebb öreg a családban.
A legtöbb mozgásszervi baja az irodistáknak van, meg annak aki sokat járt kocsival, nem a melósoknak.

Xezs7 2019.08.14. 09:35:55

@b.feher: Nagyon sokan bőven többet keresnek nettó 350-nél irodai majomkodással, talán ezért. Egyébként én már gondolkodok rajta, hogy ki kéne ugrani ebből. Az irodai meló tele van fontoskodó majmokkal, akik semmihez sem értenek, de nagyon jól tudnak órákon át a semmiről beszélni. Na ezekből lesznek vezetők, és hallgathatod naphosszat az üres szavakat, és vagy bólogatsz hozzá, vagy leugatod őket, de ez utóbbi esetben nem leszel a kedvencük. Nekem konkrétan emiatt utálatos a multi, de egyelőre ez még mindig nem akkora törés a sok jó mellett, hogy kilépjek. Mert azért a multiban van jó is, ezt kár lenne tagadni. Mindazonáltal örülök neki, hogy ezt így eldöntötted és végig is viszed, sok sikert hozzá!

Tikakukac 2019.08.14. 09:42:49

@_B_: Na, akkor te is figyu: kétkezi munkás volt a komplett családfánk egészen a mi generációnkig, úgyhogy pontosan tudom milyen testalkat és milyen fizikum kell ahhoz, hogy letolj egy életet bennük.
Az utolsó kijelentésre valamilyen anyagot előkotorhatnál, az irodisták egészen biztosan szívnak a sok ülés miatt, abban pedig szintén biztos vagyok, hogy apáméknál nincs egyetlen villanyszerelő sem ment nyugdíjba egészségesen, ahogyan burkolót/kőművest/asztalost sem tudok egyetlen egyet sem, aki 60 fölött van és nincs semmi baja. Nagyfater egészséges volt, neki a rengeteg kapálás és társaik miatt a kezében az összes ízület beállt, sík egyenesre. A burkolónk, aki anno tényleg szuper munkát végzett, most bénult le gyakorlatilag, grátisz szinte teljesen süket is lett.
Így megy ez munkáséknál.

KaTe 2019.08.14. 09:55:44

@Tikakukac: Na én még olyan festővel nem találkoztam, akinek nem lógott volna ki a szájából a cigaretta, mondjuk úgy 20 percenként. Biztos baromi egészséges, egy kis festék-higítószaggal megtoldva. 10 májbetegből 9 ezt ajánlja.

Tikakukac 2019.08.14. 09:57:10

@KaTe: Mondjuk az elmúlt 2 festő aki szar munkát végzett, az pont nem cigizett. Egyik nem is ivott.
Van ugye a mondás: parkettás ritkán nyer szellemi vetélkedőt. És ilyenből van egy pár tucat. Mindenki mérlegelje miért is léteznek ezek.

Xezs7 2019.08.14. 10:00:00

@Tikakukac: Ebben veled értek egyet. Szerintem nincs az az isten, hogy egy fizikai melós jobb állapotban legyen 65 évesen, mint egy irodista vagy akár egy gépjárművezető.

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.08.14. 10:38:58

@KaTe:

"A ÚR mentsen meg minket ezektől az emberektől..."

Jogos. Hogy is jönne ki, hogy én tisztában vagyok a villanyszerelés szabályaival annak ellenére, hogy nem ez a szakmám, és arra bízom az életem, hogy az Úr majd megment attól az ostoba baromállat szakembertől aki a zöld-sárgába kötötte a fázist. Új építésű háznál, ergo csak hivatalos villanyszerelő lehet a lakhatási miatt.

Az, hogy a gázos "szakember" (új telepítésnél és más gázos munkánál sem lehet olyan aki nem hivatalos szakember), vagy inkább szarember nem robbantotta rám a házat, csak annak köszönhető, hogy festés miatt ki kellett kötnöm a gázboylert, és akkor derült ki, hogy a szigetelés nem a csatlakozás felületét fogja, hanem be van csúszva a csőbe.

Ennyit a szarember szakemberekről.

TarzanBorz 2019.08.14. 10:41:01

@CCnick: Látom érzékenyen érintett, hogy magadra ismertél. Nem baj, ez a jó út kezdete...

havrilla 2019.08.14. 10:48:23

@VT Man:
Így igaz.
Barátom csak úgy kapott emeletráépítési engedélyt, hogy fábol építhette meg. Azóta 2-3 évente mindig kálvária, hogy embert találjon, aki lefesti, pedig nem kér számlát, annyit fizet amennyit kérnek és nem is kell egy faborítás lefestéséhez nagy szakmai tudás.
De hát mindenki az életet bankárként, befektetőként, logisztikusként és gendertudósként karja élni.

2019.08.14. 10:52:00

@b.feher:
Van egy szobafestő rokonom. Azért a válságban ez nagyon nem úgy nézett ki számára, mint mostanában, mikor egyszerre van vilaggazdasági fellendülés, egy rakás állami látványberuházás, emellett családtámogatás címen építőipari szubvenció. Én ha feladnám a "kényelmes" irodai munkamat, inkább villanyszerelőnek tanulnék, mert azt kevesebben tudják megtanulni, és recesszióban sem esik annyira vissza az igény rá, mert kevesen merik megcsinalni maguknak, és kevesebben is merik halogatni, ha kell.

2019.08.14. 11:01:24

@b.feher:
Speciel pénzügyi egyetemi(MSc) végzettséget nem nagy kunszt szerezni, ha van bármilyen irányú bachelor diplomád. De nem látom, hogy keresettek lennének, inkább a tapasztalataikon múlik, nem hogy mi a végzettségük.

Snagal 2019.08.14. 11:07:00

isten ments, hogy ebbe a darázsfészekbe belenyúljak ami itt megy :)

de a sok egymás baszogatását olvasva felmerül bennem a kérdés:
ha a szakmunkás mesteremberek tényleg olyan kurva sokat keresnek és azt mind zsebre is teszik + szarásig vannak munkával akkor egy külföldi nyaraláson egy-egy egzotikusabb helyen miért nem futok bele olyan magyarokba akik villanyszerelők, kőművesek vagy szobafestők? Miért mindig nagy cégek top menedzserei, közép- és felsővezetői, IT szakemberek, vagy kis/közepes vállalkozások ügyvezetőibe botlok?
Soha senki nem mondta még, hogy "kifestettem két 100+nm-es házat, aztán gondoltam el jövök kipihenni cannes -ba, mert megtehetem, jövőhétre is lesz meló bőven, gyűjtök az újzélandi túrára már".
Ja és valahogy sosem látom mondjuk egy G mercibe beülni otthon mikor leteszi a melós verdát ami minimum egy 20éves kombi.
Szóval hova lesz ez a sok pénz amit megkeresnek?

_B_ 2019.08.14. 11:25:25

@Snagal: elbasszák, mert nem számolnak, nem terveznek. Ez nem csak a melósokra igaz, hanem az emberek nagy részére
A nettó 500e-1M keresetű IT-snek megfelel a xiaomi telefon meg a 10 éves kocsi, a betanított munkás meg hitelre megveszi az ájfont, havi 20-at fizet 2 évig. meg fizetésnapon meghivja a haverokat inni.

2019.08.14. 11:31:04

@_B_:
Meg eleve összesen kevesen vannak. Mert a gyári munkás nem keres jól, aki alkalmazottként dolgozik szerelő, az sem keres jól. Nettó legalább 500-at kereső IT-sből sokszor annyi van, mint legalább ennyit kereső villanyszerelőből.

2019.08.14. 11:49:17

@Snagal: elmondom neked, hogy a szakmelós nem úgy gondolkodik, mint a menedzser, és nem prioritás neki, hogy balin áztassa a valagát, ellenben lehet, hogy olyan bankszámlája van, hogy beleszédülnél, meg lehet, hogy van hat háza a faluban, mert abban látja az értelmet. Tévedsz ha hiszed, hogy szemre megmondod, ki a gazdag, ez bizonyos embereknél számít, mert megveszik a Rolexet meg a drága autót, hogy hadd vakuljon a sok paraszt, míg más ingatlanokat, földeket vesz, és kantáros gatyában jár kisplatóssal.

KaTe 2019.08.14. 12:14:55

@csúti csüngőhasú tolvaj: Akiről te beszélsz, azt kóklernek hívják, nem szakembernek.

@Snagal: Szakmunkás mesteremberek? Budapesten egy segédmunkás havi 5-600E forintot kap kézbe. A legtöbb nem tud bánni a pénzzel, hó végére elverik az egészet. Szórakozásra, nőre, akármire. Kb. 10%-a tud előre tervezni, nincs pénzügyi ismeretük, de sokuknak még egy bankszámlájuk se.

steery 2019.08.14. 12:28:14

@CCnick: A henger totálisan alkalmatlan eszköz a falfestésre. Kipróbáltam, fröcskölt mindenre, szó szerint csak a fal nem lett tőle festékes. Az ok: a falak sosem függőlegesek és simák, hanem enyhén egyenetlenek, hepehupásak, így képtelenség rajtuk hengerelgetni. Vágtam is ki a kukába az egész szemetet, úgy ahogy volt. Egy sima ecsettel gyönyörűen, fröcskölés nélkül lehet bármilyen egyenetlen felületet lefesteni. Nagyobb falnál így akár 1 liter festék is megspórolható, ami nem az emberre meg a padlóra hullik.

TarzanBorz 2019.08.14. 12:59:56

@steery: Az persze egy pillanatra sem merül fel benned, hogyha a henger totálisan alkalmatlan eszköz, akkor miért áll hegyekben a boltokban.
A hengerhez is kell érteni, nem bonyolult, sokan maguktól is rá tudnak jönni a nyitjára és akkor harmadannyi idő alatt végeznek.

gyongyi70 2019.08.14. 13:16:58

@TarzanBorz: Figyuszka, leírtam már: az apukám mérnök, előtte gépészeti technikumba járt, ezért rutinból hegeszt, ő tervezte és kivitelezte a szülői házban a fűtési és villanyrendszert, a belső lépcsőt, beépített szekrényeket, konyhát, stb.. Az öcsém építőmérnök. Mi úgy nőttünk fel, hogy természetes volt a családban, hogy nem félünk hozzányúlni az otthoni dolgokhoz, és van kellő szakmai háttér is hozzá.
Amikor építkeztünk, és szerettünk volna pár hónapon belül beköltözni, természetesen mi is mesterembereket hívtunk, de akkor még akadtak normálisak, bár igaz, ami igaz, ott is két ács-csapatot és három gépészeti-csapatot fogyasztottunk el, a villanyszerelőnk után pedig majdnem felgyulladt a házunk, az volt a szerencse, hogy a gipszkarton mennyezet fölött, ahol szabadon lifegtek a vezetékek rendes szigetelés nélkül üveggyapot szigetelés volt, ami lefojtotta a tüzet, ezért csak füst és pörkölődés történt. A férjem és öcsém javították ki utána, most már biztonságos. Azt viszont a mai napig szívjuk, hogy bár több áramkör van a házban, képest volt egyre tenni a konyhát és fürdőszobát, pedig jó távol vannak egymástól fizikailag, pedig épp e két helyiségben üzemelnek általában nagyobb energiaigényű háztartási gépek, úgymint mosógép, sütő, tűzhely stb. Nálunk az van, hogy vagy ebéd/vacsora készül vagy mosunk. De annyi baj legyen.

De ennyit rólunk...

Ami a a többi embert illeti, természetesen senkinek sem ajánlott villanyhoz, gázhoz stb-hez hozzányúlni, de én bizony hallottam már olyanról, aki egy villanykapcsoló cseréjéhez is villanyszerelőt (próbált volna) hívni, azt azért meg kell tudni oldani, minden drótot ugyanúgy kell visszadugni, ahogy találtuk és kész. A festés-glettelés, vakolat-javítás, burkolás viszont egyáltalán nem bonyolult dolgok, régen (talán a Baumax?) még tanfolyamokat is szervezett, de számos tutorial videó is van fent a neten. Elsőre persze nem fog olyan könnyen menni, mint annak, aki bemutatja a filmet, de egy kis gyakorlás után már igen. Főzni is, vasalni is, takarítani, a kerti munkákat is (metszés, ültetés, stb.) is általában megtanulja az ember a szüleitől, és régen bizony ebbe beletartozott pl. a meszelés is, ami nagymamám idejében faluhelyen kifejezetten női munkának számított.

Azt se felejtsd el, hogy akiket kioktatsz, jórészt diplomás emberek. Ha a dokid képes volt megtanulni az emberi ideghálózat működését (nem mellesleg fizikából felvételizett az egyetemre és az orvosi műszerek működési elve miatt később is tanult ilyesmit) és nem jön a mester, akkor bizony néhány villanyszerelői szakkönyv átlapozása után képes nekiállni villanyt szerelni is.

Én is rengeteg szakcikket, tanulmányt átolvastam (és nem csak magyarul) a korszerű hőszigetelésről, hogy elkerüljük a hőhidakat, amikor vmit gyanúsan akartak megoldani a kőművesek, és bizony beleszóltunk, ha rosszul akarták csinálni. Szintúgy, amikor megrepedt aljzatbetonra akartak ráburkolni, mert kimaradt a dilatáció.

Egyszóval: aki nem "szakember", az még nem feltétlenül hülye és képtelen a szakmunkák elvégzésére. Fordítva valóban neccesebb: nem hinném, hogy villanyszerelőként jó ötlet nekilátni egy agyműtétnek.

Xezs7 2019.08.14. 13:34:50

@_B_: Jól szóltál, hasonlót akartam írni én is.

Xezs7 2019.08.14. 13:42:38

@gyongyi70: A villanykapcsoló cseréje pont az a dolog, amire én azt mondom, hogy nagyon határeset. Én természetesen álmomban is kicserélem, sőt azt is kimérem neked, hogy aki előtte beszerelte, az vajon a fázist vagy a nullát szakította-e meg. Mert mondjuk az én lakásomban mikor megvettem, volt olyan kapcsoló, ami a nullát szakította, aztán ha egyszer rosszul nyúl valaki a foglalat felé úgy, hogy még épp nincs belecsavarva égő, vagy az égő éppen összetört (ilyet is szedtem már ki) és ki kell piszkálni a menetes részt, akkor kész a baj.

De az van, hogy nagyon sokan képtelenek arra, hogy figyeljék a részleteket. Szétszednek valamit, és nem jegyzik meg, hogy mi hol volt, csak úgy összebasszák, hogy csinálhassanak mást, mert a meló felénél jönnek rá, hogy nincs is kedvük ehhez igazán.

Szóval villanyszerelést én csak óvatosan ajánlom, és csak azoknak, akik alapvető villanyászati dolgokkal tisztában vannak, és mondjuk van otthon legalább egy működő fázisceruzájuk.

Ráadásul, ha azt követi mindenki, amit te mondasz, hogy minden vezetéket ugyanoda, ahol volt, akkor egy, az általam említett, fordítva bekötött kapcsoló ugyanúgy marad, mint azelőtt: nem a fázis lesz megszakítva.

TarzanBorz 2019.08.14. 13:45:35

@gyongyi70: Figyuszka, én nem tudom mit akarsz ezzel a sok betűvel bizonyítani, de egyet viszont egyértelműen sikerült: azt, hogy nem érted mi volt a gondom veled és a többi hasonló kommentelővel. És figyuszka az, hogy nekem más a véleményem arról, hogy ebben a posztban miről, hogyan kéne csevegni, abból te nem fogod megtudni hogy én mennyire vagyok képzett bármilyen téren, sőt azt sem, hogy az én apukám milyen képzett volt és a testvéreim mennyire okosak. Tovább megyek bármiről bármit írhatsz, mert itt senki sem ellenőrzi: lehetsz kukabúvár, atomtudós, vadakat terelő juhász, az egyetlenegy (hogy ismételjem) amit én meg tudok állapítani, az az, hogy amit leírtam nem érted, bárki vagy és bárki az apukád.

gyongyi70 2019.08.14. 13:50:16

@TarzanBorz: Figyuszka, értem, mit akartál írni. Egy normális piacgazdaságban, normális adórendszerrel és oktatással valóban az lenne a legjobb, hogy mindenki azzal foglalkozzon, amihez a legjobban ért (még akkor is, ha jobban ért a szakmunkához a szakinál, az összhasznosságot az növeli jobban, ha idejét a számára legjobban menő dologra fordítja (lsd. komparatív előny elmélete), de ma Maon nincs se normális piacgazdaság, se normális adórendszer, se normális oktatás.

_B_ 2019.08.14. 13:53:45

@steery: Ha nem lakkhengerrel állsz neki falat festeni, akkor azért megy a falra is.
A falfestő hengerek szőrösek, többféle sűrűségű, hosszú és anyagú. Nem véletlenül, festéktől és felülettől függ melyiket kell használni. A festékfelesleget legurítod a rácson (vissza a vödörbe), mielőtt a falra teszed, és nem táncolni kell vele a fal előtt hanem szépen gurítani akkor nem fröcsög :D Hamar bele lehet jönni.
Ecsettel soha nem fogsz olyan szép egyenletes felületet kapni, csíkos lesz. A hengertől csak kicsit rücsis, de teljesen homogén.

2019.08.14. 14:03:14

@Xezs7:
Én mikor a villanybojlert pucoltam ki, illetve később kicseréltem ugyanolyan modellre, akkor fel is írtam, hogy voltak a vezetékek, mert nagyon paráztam, hogy elfelejtem vagy rosszul jegyem meg. Akinek ez napi rutin, annak már arra áll rá az agya, de nekem csak 3 ismeretlen vezeték volt, amit ki kell kötni, majd újra bekötni.

TarzanBorz 2019.08.14. 14:04:53

@gyongyi70: Szuper, köszi. Egy valami gondolat még kimaradt amit nem említettél és ezt ugyan most neked írom, de nem neked szól.
Azért, mert valaki valamit nem csinál meg, hanem szakemberrel akarja megcsináltatni, arról ne kezdjük el kitalálni, hogy adócsaló, meg ügyetlen, akármi, nota bene béna tök. És mivel semmit nem tudunk róla, ne kezdjük el győzködni vég nélkül, hogy csak az a megoldás, hogy ő csinálja meg.

gyongyi70 2019.08.14. 14:16:26

@TarzanBorz: Persze, nem tudhatjuk... Én anno csak internetről ismertem egy hölgyet, akivel egy csoportban, másokkal együtt gyereknevelésről, erről-arról jókat beszélgettünk, mert egyszerre születtek a gyerekeink. A beszélgetéseink alapján teljes életet élt, mint én: építkeztek, gyereket neveltek, strandra jártak...és csak évek után egy rosszindulatú beszólásból tudtam meg, hogy sosem tudott járni. Megdöbbentem, mert írásaiból, és a róla kialakuló képből nekem ez nem jött le, mert jó értelemben teljes életet élt.

Ezért nyilván, bármi elképzelhető a panaszkodó 42 nm-es lakástulajról is. De azért a legtöbb embernek (a keress mást, fizess többet) mellett az is eszébe jut, hogy ember, miért nem csinálod meg?! (Ha már kipakoltál-leszereltél mindent, ami sokszor időigényesebb, mint maga a festés.)

De, persze nem vagyunk egyformák. Amikor a menza kajára panaszkodok, gyakran megkapom, hogy miért nem főzőcskézünk a gyereknek és pakolunk be neki kaját... igen, elvileg ez egy megoldás, de egy hosszú munkanap, gyerekek innen-onnan összeszedése, tanulás, lecke-átnézés után mi (és főleg én) már nem állunk neki főzni. Ebben valószínűleg az is benne van, hogy nem szeretek főzni és sajnálom rá az időt. Lakberendezni, lakástszépíteni meg szeretek, ezért ennek szívesen nekiállok szabi alatt, hétvégéken.

TarzanBorz 2019.08.14. 14:39:46

@gyongyi70: Szép választ írtál, azt gondolom ez lenne a kiindulási alap mindenkinek. Tanácsot lehet adni, ajánlani is dolgokat, azzal nincs probléma, sőt, még a posztoló is lehet, hogy örül neki.
"De, persze nem vagyunk egyformák." ezt kell szem előtt tartani mindenkinek és nem ítélkezni.

Xezs7 2019.08.14. 15:03:49

@Zabalint: Manapság ha szétszedek valamit, ami kicsit bonyolultabb, vagy ismeretlenebb számomra, alaposan dokumentálom a szétszedés részleteit fényképekkel. Ez nekem nagyon jól bevált, csak figyelni kell arra, hogy már a kezdeti lépésekről is legyen kép, ne a végén jusson eszébe az embernek, mikor már késő. De a rajz is megteszi, nyilván.

Xezs7 2019.08.14. 15:10:09

@gyongyi70: Szerintem itt alapvetően kétféle ember véleménye ütközött a kommentekben.

Első típus: Látom, hogy úgy nem fog menni, ahogy én először szerettem volna, megoldom máshogy a dolgot (hogy hogy, az most tök mindegy, ezerféle variáció van mindenre).

Második típus: Nem látom, hogy úgy nem fog menni, ahogy én először szerettem volna, bár már sejtem, de én ezt akkor sem fogadom el. Inkább toporzékolok és hisztizek, hogy márpedig legyen úgy, ahogy én először akartam, és ha az első típus vázol egy megoldási lehetőséget, azt azonnal lesöpröm, mert nekem az kell, amit én elsőre kigondoltam, és hisztizek tovább.

BiG74 Bodri 2019.08.14. 15:22:40

@Zabalint:
Én az egyik boylerem takarítása előtt, fényképeztem.( Használt, a házzal együtt vettem)
Aztán hülye módon ugyanúgy összeraktam. Nagyon nem volt jó. Átnéztem, megtaláltam a hibát, és rájöttem miért volt olyan nett állapotban. Mert nem tudták használni!

Én mindent megcsinálok, mert kevés olyan szakembert ismerek aki szak is, meg rá is ér.
A villanyszerelést meg remélem szeptembertől tanulom is.

A festés alapon egy egyszerű dolog.

2019.08.14. 15:44:18

@BiG74 Bodri:
Én is mindent meg próbálok csinálni, viszont alapból eléggé ügyetlen vagyok, és kevés az affinitásom ezekhez a dolgokhoz, így többféle youtube videó, rengeteg idő, és nem tökéletes a legtöbb esetben a végeredmény. Én is gondoltam villanyszerelést tanulni, mert az az egyik legkritikusabb része a lakásnak, így azt most leszámítva nagyon egyszerű dolgokat, nem merem megcsinálni. Ha megtanulnám, akkor első nagy projekt a lakásunk vezetékeinek kicserélése lenne, amit így nem kellene feltétlenül egy lépésben megcsinálni, és sokat tanulnék belőle.

kolomparlole1114 2019.08.14. 15:58:53

"Hát, nagyon sajnálom, de tudja itt mindig kitalálnak valamit"

Akkor ezek a Diegos srácok!!!

Megoldás a problémára: odahívni több melóst is, amelyik előbb elkezdi, azé a pénz, a többi mehet haza. Nem szép dolog kamura odacsődíteni mindenkit? Hát istenem, nemdolgozni se szép dolog. Amilyen az adjonisten, olyan lesz a fogadjisten...

kolomparlole1114 2019.08.14. 16:03:11

Amúgy ez azért van, mert aki képes dolgozni, az már rég Londonban van, aki meg alkesz lumpen munkakerülő, azokról meg cikkek születnek a Homáron. Ez van, itt már csak a selejtje maradt. És az is inkább az osztrák-német melót várja, közben meg a faszát veri, téged csak azért hiteget, hogyha mégse esne be néha 1-2 hét németfizus meló, akkor nagy kegyesen hajlandó elmenni hozzád is, de persze ha közben hívják, instant eldobja a kanalat és rohan németbe.

kolomparlole1114 2019.08.14. 16:04:13

@BiG74 Bodri: "boylerem"

Fiú ler? Az milyen?

BiG74 Bodri 2019.08.14. 16:09:58

@steery:
A plafont is lehet hengerrel festeni fröcsögés nélkül.

BiG74 Bodri 2019.08.14. 16:12:11

@kolomparlole1114:
Azt a kötözködős mindenit! Hát jó hosszú spagócája van!

kolomparlole1114 2019.08.14. 16:16:40

"Zoltán Tóth
Gondolkozzatok már. Nem 42 nm kell kifesteni. Az csak az alap terület. A falak simán 3-400 nm. És valószínű nem csak guritani kell. Egy rossz vakolatú, máló, leharcolt felülel ményalapozása, dryvit hálózása, 2x glettelve, 3x festve simán eléri a 3200-3500ft+áfa.
Mindenki annyira profi. De YouTube tol nem lesztek szakik. Nem védem az embert, de annyi munka zúdult az itthon maradókra, hogy azt se tudja az ember hol áll a feje. Az 1,3 gurigát csak osszátok el 3500 +áfával és kiderul mennyit kell érte dolgozni. Írta a posztolo hogy polgári lakás. Az nem egy kertes ház vagy panel. Nagy magas, gyenge vakolat, görbe, stb."

1.3 milla az úgy 4 havi fizetés. És nem is minimálbérből. Tehát 2-5 napi melóra nem fogunk ennyit kifizetni. Vagy a melós is fizessen ilyen álomösszegeket a boltban kenyérért (legyen mondjuk 20 rongy kilója, mert a péknek meg az az összeg tetszik jobban a 300 Ft-nál).

kolomparlole1114 2019.08.14. 16:18:42

@BiG74 Bodri: Aki külföldiül akar májerkodni, az legalább helyesen tegye. A szótő a boil, tehát boiler. Vagy ha nem megy, akkor magyarosan bojler. De y?

BiG74 Bodri 2019.08.14. 16:18:45

@Zabalint:
A végeredmény tökéletességéhez nem csak tudás kell, hanem nagy gyakorlat is. Viszont, hogy mennyire nem tökéletes az elég széles skála. Ha örömet is okoz, hogy meg tudsz oldani egy problémát, biztonsággal, csak esetleg pici szépséghibával, vagy kis anyagi többlettel, már megérte. Viszont tény, hogy illik jól átgondolni, mihez is nyúlsz!

BiG74 Bodri 2019.08.14. 16:23:58

@kolomparlole1114:
A boyler szóból lejött, hogy külföldiül akartam májerkodni? Ó, te sasszem!

Másrészt, hogy mennyit kell dolgozni a lakásban az nem volt leírva. Ezért mondták sokan, hogy az egyszerűbb festést bizony az ember magának is meg tudja oldani. De nem kötelező, és attól sem lesz rosszabb ember, ha mégsem.

2019.08.14. 17:12:03

@BiG74 Bodri:
Úgy vagyok vele, hogy ha tudom valaminek a hibáit, mert én csináltam, akkor az nekem jó sajat használatra, de pl. ha lenne egy lakásom bérbeadásra, nem merném úgy bérbeadni.

2019.08.14. 17:15:03

@kolomparlole1114:
Nem kívánságműsor, hogy mennyiért csináltatod meg, ha nincs olyan, aki olcsóbban elvállalja. Úgyhogy vagy dobja a posztoló a festést, megcsinálja maga, vagy keres valakit, aki olcsóbban megcsinálja. Nem derül ki M mennyiért nem vállalta, de láthatóan annyiért nem vállalta, csak sunyiskodik és nem mondja ki.

BiG74 Bodri 2019.08.14. 17:21:30

@Zabalint:
Érthető, bár ez is inkább csak a jogszerű felelősségvállalásról szól.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.08.14. 19:13:38

@fűbenfában: Öreg, olyan hangnemben beszélj, amilyenben személyesen is meg mernéd tenni...Nagyon hamar rá lehet faragni, ha nem így teszel.

CCnick 2019.08.14. 20:13:08

@steery: "A henger totálisan alkalmatlan eszköz a falfestésre. Kipróbáltam,"

Ehhez képest kb mindenki (a festők is) azzal csinálja. Vagy mindenki hülye hozzá, vagy te vagy mégis az.

CCnick 2019.08.14. 20:18:23

@TarzanBorz: valamit félreértettél. a korábbi kommentjeid alapján ezen mondjuk nem csodálkozok, nem az értelem lehetett az oviban a jeled.

CCnick 2019.08.14. 20:23:40

@KaTe: "Az, hogy munka után csinálja a glettelést, csiszolást, az remek ötlet, még szerencse, hogy tekintettel vagyunk a körülöttünk élő emberekre i"

Komolyan kérdezem, szerinted a glettelésnek, csiszolásnak (meg úgy a szobafestés bármelyik munkafolyamatának ) mekkora hangja van? Túl hangosan kenődik fel a glettvasról a gipsz a falra vagy túl hangosan dörzsölődik a smirgli a falhoz esetleg túl nagy zajjal cuppog a festőhenger forgás közben a falra tapadva?

CCnick 2019.08.14. 20:26:54

@KaTe: "Aki szerint a gáz-villany-vízszereléshez (nem, nem egy lámpa, vagy egy csaptelep cseréjére gondolok) nem kell szakértelem"

Ezt senki nem írta, kár a belső démonaiddal nyilvánosan hadakozni. Festésről volt szó, meg burkolásról, esetleg egy válaszfal felrakásáról.

szopoklész 2019.08.14. 20:40:56

@CCnick: Nézd onnan, hogy mennyit adnál egy kétbalkezes festőnek munkadíjként. Ügye?

látjátok feleim szümtükkel 2019.08.14. 21:09:25

@steery:

Részben igazad van, a festékbe mártogatós hengerrel elég nehéz szépen dolgozni. De lehet.
Viszont van olyan henger, aminek a belsejébe be kell önteni a festéket, lezárni, és gurigázni a falon, míg a festék ki nem fogy, akkor újra kell tölteni. Ez nem csöpögteti szét a festéket, legfeljebb az ügyetlen kezű ember, amikor beönti a hengerbe.
Konyhát két sorral hófehérre bűvöltem egy ilyennel. Pedig csak tv shopos cikk.

És képzeld, még a korong ecsettel is nagyon szépen lehet festeni. Mondjuk az tényleg csöpögteti a festéket.

TarzanBorz 2019.08.14. 21:33:01

@CCnick: Ördögöd van, tényleg nem az volt.
Tudod az óvodában nem adnak a gyerekeknek fogalmat jelnek. A kedvedért: fogalom az a valami amit egy gyerek nem tud lerajzolni.
Mondhattad volna, hogy nem volt sakk a jelem, vagy Rubik kocka, vagy ördöglakat például, de ez kábé annyira volt frappáns visszavágás, mit az alábbi viccben:

Cirkusz érkezik a faluba. A bohóc minden este kihív egy önként jelentkezőt a porondra és megkérdezi:
- Mondja kend, maga a szamár eleje?
- Nem.
- Akkor maga a szamár hátulja?
- Nem.
- Netán maga a szamár közepe?
- Nem.
- Akkor kend maga a szamár!
Így megy ez minden este. Teljes a falu szégyene. Végül elhatározzák, hogy ez így nem mehet tovább, szólni kell Józsi bácsinak, a tréfák és frappáns visszavágások nagymesterének, csak ő mentheti meg a falu becsületét.
Eljön az utolsó előadás. A bohóc kihívja a porondra Józsi bácsit, a tréfák és frappáns visszavágások nagymesterét.
- Józsi bácsi, a tréfák és frappáns visszavágások nagymestere, maga a szamár eleje?
- Nem.
- Akkor Józsi bácsi, a tréfák és frappáns visszavágások nagymestere, maga a szamár hátulja?
- Nem.
- Akkor netán Józsi bácsi, a tréfák és frappáns visszavágások nagymestere, maga a szamár kozepe?
- Nem.
- Akkor hát Józsi bácsi, a tréfák és frappáns visszavágások nagymestere, maga a szamár.
- Hm... Tudod mit Bohóc! A k*rva anyádat!

Szerintem ne kezdj elme-párbajba senkivel, mert nincs hozzá fegyvered.

látjátok feleim szümtükkel 2019.08.15. 08:43:57

Mellesleg a lakásban előferdülő javítási-felújítási munkák nagy részét meg lehet tanulni sok netes oldalról, meg még mindig kiadnak két szuper lapot. Ha valaki nem ismerné, akkor ajánlom neki az ezermestert vagy az öltelmagazint. Már sok okos ötletet hasznosítottam belőlük, festésre is.

A jó mesterembert meg ismerősi körben kell keresni, mert az igazán jót kézről-kézre adják. Nem árt ezért nyitott szemmel, és füllel járni a világban.

Az áram kérdéskörében pedig csak azt tanácsolni, amit egy néhai tankönyvet író fizika tanár mondott a vezetékes áramról, és az elemről. Úgy próbálta a gyerekkel megértetni az kettő közti különbséget, hogy az oroszlán is olyan, mint a macska, csak egy kicsit nagyobbacska. Ezt nem árt fejben tartani.

CCnick 2019.08.15. 09:39:34

@Tikakukac: "Örülök neki, hogy a festők nem 2 ajtós szekrények. Ritkán is pakolnak 25 kilós Ytongokat a válluk fölé." Ugyan nem 25 de a 20kilós rigipsz zsákból egy halom meg a 16literes festékek nem a saját lábukon sétálnak fel a liftnélküli 4. emeletre. Valamint a 30as ytong classic 15 kiló, a 10es válaszfallap 5 kiló.

CCnick 2019.08.15. 09:43:25

@szopoklész: "Nézd onnan, hogy mennyit adnál egy kétbalkezes festőnek munkadíjként." Rossz az összehasonlítás. Azt nézd, hogy a henger hosszú nyéllel 2ezer pénz a géped meg 50ezer pénzmert ugye mindkettővel te dolgozol nem a festő.

CCnick 2019.08.15. 09:54:45

@látjátok feleim szümtükkel: "Konyhát két sorral hófehérre bűvöltem egy ilyennel" mondjuk érdemes normális festéket venni és máris nem lesz nehéz dolgozni a normál hengerrel se és nem is kell 2sorral se szívatni magunkat. Ami a teszkós festékkel 4 sor és még mindig csikos egy kicsit az a h*ra kékfedelessel 2 sor, a h*ra golddal meg az 1. réteg tökéletes. És a gold nem kerül 4x annyiba mint a teszkós és egy ezressel drágább a 16 liter mint a kékfedeles. És Steery barátunk egyszer nem tudta volna az ecsetét befestékezni azzal a mennyiséggel ami egy szoba átgurítása alatt elcsöpögött úgy, hogy életem első szobahengerezését csináltam :)

Tikakukac 2019.08.15. 10:09:59

@CCnick: És ezekből kell százat felvinni/nap. Szinte ugyanaz, látom.

Ha pedig már kilózgatunk: a 375-ös főfalazó pedig 28,8kg. Ebből pakoltam fel 110 darabot. Ja és persze ezek sem maguktól kerültek a helység mellé, oda is kellett szépen vinni.

Egyéb?

steery 2019.08.15. 11:01:43

@_B_: Úgy csináltam, ahogy írod, mégsem lett olyan szép. Az ecsetes felület viszont remek lett. Úgy tűnik, nálam máshogy müxik a fizika. Az engem nem érdekel, hogy mindenki más hengerrel csinálja. Engem csak az érdekel, hogy nálam jó legyen a falfestés.

2019.08.15. 12:23:59

@látjátok feleim szümtükkel:
"Az áram kérdéskörében pedig csak azt tanácsolni, amit egy néhai tankönyvet író fizika tanár mondott a vezetékes áramról, és az elemről. Úgy próbálta a gyerekkel megértetni az kettő közti különbséget, hogy az oroszlán is olyan, mint a macska, csak egy kicsit nagyobbacska. Ezt nem árt fejben tartani."

Egyenáram, váltóáram?

2019.08.15. 12:26:09

@steery:
Barlangot persze, hogy csak ecsettel lehet :-)

Xezs7 2019.08.15. 12:53:58

@Zabalint: mindkettő rendesen meg tud csapni elegendő feszültség és áramerősség mellett.

2019.08.15. 15:45:13

@Xezs7:
Igen, csak mivel baromira nem mindegy műszaki szempontból, hogy egyenáram vagy váltóáram, ezért nagyon rossz és hazug hasonlat a macska vs. oroszlán, hogy az egyik kisebb, a másik nagyobb.

Xezs7 2019.08.15. 17:24:38

@Zabalint: Ilyet senki sem állított, még a tanár sem. Azt állította, hogy az elem olyan mint a macska, kicsi és nem veszélyes, míg a hálózati áram olyan mint az oroszlán, veszélyes az emberre nézve. Sehol nem említette hogy egyenáram vagy váltóáram. Nem az a dolog lényege, hanem a feszültség és az áramerősség, amit ezek le tudnak adni.

Komolyan ennyire kötekedőblog lett ez a Homár? Oké hogy én is vastagon kiveszem a részem belőle, de basszus, csihadjatok már, ez már túlzás.

2019.08.15. 19:02:24

@Xezs7:
Bazdmeg olvasd már el mit mire írtam, mielőtt trollkodsz.

CCnick 2019.08.15. 19:26:38

@Tikakukac: azért azt szerintem te is beismered, hogy egy átlag kőművesnek nem napi feladat a liftnélküli 4. emeletre felpakolni egy komplett családi ház teherhordó falszerkezetét vállon

Kicsit próbálj leszállni a földre.

Tikakukac 2019.08.15. 19:42:27

@CCnick: Szálljunk le, rendben. Akkor számold át mennyit visz 20 kilót a festő a negyedikre és mennyit visz síkon a kőműves.

Ha kész, írj bátran, alig várom. Na pá.

CCnick 2019.08.15. 20:01:10

@steery: hogy te kétbalkezes vagy arról nem a technika tehet. És igen, azon az alternatív Földön ahol te élsz (rengeteg kommented alapján biztos vagyok benne, hogy te valami párhuzamos univerzumból irsz ahol pl nincs energiamegmaradás, a varázslás és mágia működik, az influenzát nem a vírus okozza stb...) valószínúleg a fizika is másképp működik.

Xezs7 2019.08.15. 20:31:26

@Zabalint: Olvastam, faszkodás az egész. Rádjött a kötözködhetnék, belekötöttél valamibe amit szándékosan félreértettél.

CCnick 2019.08.15. 20:32:07

@Tikakukac: egy valamirevaló kőműves nem igazán hurcolja a téglát, azért van a segédmunkás, hogy a keze alá pakolja az anyagot. Kezdem azt hinni, hogy te építkezést max a család garázsánál láttál élőben amit faterral ketten raktatok össze.

Tikakukac 2019.08.15. 20:38:56

@CCnick: Nem tudom feltűnt-e, hogy hogyan áll az ország bármilyen szakemberrel, ideértve egy sima segédmunkást is. Bizony, remekül. Ásó használatához 2 hétig kergettünk embert.

Én is kezdek hinni valamiben. De azt most nem írom le.
Idedugod a kicsi orcádat és akkor 1cm távolságból is meg tudom neked mutatni a mostani építkezés egyes részleteit, ki mit és hogyan pakolt, vannak fantasztikus fotók és videók is róla.

szopoklész 2019.08.15. 21:03:44

@CCnick: Igen, és erre írtam korábban, hogy én nem szopok többet hengerrel. Szopjon az, aki feltalálta és még hozzá két anyja is van.

szopoklész 2019.08.15. 21:08:54

@CCnick: Ja és még valami. Simán megtehetem, hogy veszek ilyen gépet, mert megtehetem. :) Festőnek pedig nem fizetek, mert balfaszok. 1x én is elkövettem azt a hibát, hogy festőt hívtam. 4 napig piszmogott és a 4 szobából csak kettővel volt kész ráadásul kurva nagy koszt csinált. Elzavartam a picsába és a másik két szobát pedig kifestettem a szaros hengerrel. Szóval, te csak szopjál tovább a hengereddel kiscsávó. :)

CCnick 2019.08.16. 09:17:48

@szopoklész: Van 50ezer forintod egy gépre? Hű de menő vagy, mindjárt elalélok.

steery 2019.08.16. 11:42:19

@Zabalint: Ez így igaz. Én is folyton ezt mondom. Ránézésre nem látszik, de amikor festi az ember, rögtön kiderül, milyen egyenetlenek mindenhol a falfelületek. Derékszögű sarkok, élek meg sehol nincsenek. Hát ilyen volt 50 éve a magyar építészet.
@CCnick: Honnan tudtad, hogy két balkezem van? A titkosszolgálat árulta el? A többi megállapításod is mind stimmel.

látjátok feleim szümtükkel 2019.08.16. 12:38:35

@CCnick: "... egy valamirevaló kőműves nem igazán hurcolja a téglát, azért van a segédmunkás, hogy a keze alá pakolja az anyagot."

Kicsit agyadra ment a meleg, vagy a esték?

Mit gondolsz a segédmunkás által oda hordott tégla, meg malter meg egyéb anyag az magától mászik egybe fallá? Nem a kőműves emelgeti? Láccik, hogy fingod sincs a témához, de durrogsz, mintha te lennél az észgyártó.

2019.08.16. 14:20:20

@Xezs7:
Ok, nem kell elolvasnod, mostantól én sem fogom azt, amit írsz, ignore on.

2019.08.16. 14:22:04

@CCnick:
Az előbb te találtad drágának a "csodagépét".

2019.08.16. 14:23:36

@steery:
Nekem nem ez a tapasztalatom, hengerrel simán jól megy, ha jól csinálod nem sokat förcsköl, ecsettel nehezebb, körülményesebb, azt a sarkokra, hajlatokra találták ki, oda valóban nem jó a henger.

látjátok feleim szümtükkel 2019.08.16. 14:45:28

No, lehet számolni a bukszában lévő zsozsót, oszt el lehet dönteni, hogy ki is fesse ki a lakást!

www.portfolio.hu/ingatlan/lakas/dragulhatnak-az-epitkezesek-ennyi-lesz-iden-a-minimalis-epitoipari-rezsioradij.334553.html?utm_source=hirkereso_es_kapu&utm_medium=portfolio_linkek&utm_campaign=hiraggregator

"Az építőipari rezsióradíj 2019. évre meghatározott, általános forgalmi adó nélküli legkisebb mértéke 3696 forint/óra." Ja, és még ehhez számold hozzá az áfát is!

Xezs7 2019.08.16. 14:56:17

@Zabalint: Hagyjuk. Nem tudom mi bajod, olvastam amit írtál, de szándékosan elferdítetted az eredeti gondolatot. Úgy látom ez a Homár megmérgezi az embereket, mindenki addig ferdíti a dolgokat, amíg bele nem tud kötni. Teljesen fölöslegesen, szándékosan belekeverted a dologba az egyen- és váltóáramot, pedig senki még csak nem is utalt rá, hogy erről lenne szó. De te elkezdted ezt az általad kreált szalmabábot püfölni, mikor szóltam, hogy fölösleges. Túl sok ezen a blogon a feszkó. Igyekszem kevesebbet olvasni, mert ami itt megy, az már rohadtul egészségtelen. És itt most nem csak rólad van szó.

steery 2019.08.16. 16:28:18

@Zabalint: Igen, csakhogy egy lakás tele van sarkokkal, hajlatokkal, görbületekkel. A legnehezebb egyébként a plafont lefesteni. Kell hozzá erős kar meg masszív létra.

CCnick 2019.08.16. 20:21:19

@Zabalint: feleslegesnek találtam és valamiért ami felesleges az 50ezer is értelmetlen. És hát aki egy ilyen szar megvásárlását valami hűdemenőnek érzi az hát hogy is mondjam...

CCnick 2019.08.16. 20:23:10

@steery: '"Honnan tudtad, hogy két balkezem van?" Akinek a hengerből több festék megy a földre mint a falra annak még az se biztos, hogy megvan mind a két balkeze.

azbest 2019.08.16. 23:49:39

3 éve nagyon rá is csodálkoztam, amikor olyan festőcsapat jött pontos időpontban, akik elvállalták a pakolást is az előre megbeszélt pluszpénzért. Az egész lakást úgy leragasztották nylon fóliával, mintha egy dexter epizód lett volna. S két nap alatt kifestettek 5 helyiséget, méghozzá meglepően olcsón - főleg a homáros tapasztalatok után vidékről ideköltözve.
Persze valószínűleg az is nagy szerepet játszott ebben, hogy a főnök ismerőse volt lakótárs.
Csak annyi bonyodalom volt, hogy az alattunk lakó feljött tán egyszer panaszkodni, hogy hagyják abba a munkát dél előtt 11 órakkor, mert ő aludni szeretne. Megköszönték a tájékoztatást, majd folytatták az aznapra ütemezett feladatokat, kb délután 3ra végezve.

EgySimaEgyfordított 2 2019.08.17. 22:13:41

Jobb , ha ez ember autodidakta megtanul glettelni és festeni.....

_B_ 2019.08.22. 10:36:51

@Zabalint: "ecsettel nehezebb, körülményesebb, azt a sarkokra, hajlatokra találták ki, oda valóban nem jó a henger."
Egyébként én már csak ott festek nagyritkán ecsettel falat ahova a mini 10 cm-es henger nem fér be.
Sarokban, csövek és egyéb cuccok mögött mi ilyennel festünk:
p1.akcdn.net/full/503810101.teddy-henger-topex-20b599-10cm-mini-polyakril-szalhossz-11-mm-emulzios-festekekhez.jpg
süti beállítások módosítása