Vajon válogathat a buszvezető, hogy kit visz el és kit nem? És ha tudják, hogy tele lesz a busz, miért nincs erről információ? Mi is tele vagyunk kérdéssel, a válaszokat még várjuk a Volántól.
Egy kis Volán buszos storyt hoztam. Előzetesben annyit rólam, hogy évek óta ingázok minden nap Kecskemét és Budapest között. Összességében elmondhatom, hogy megvagyok elégedve a Volánnal. Kényelmesebb, olcsóbb, pontosabb mint a MÁV, most azonban olyan történt ami miatt úgy gondoltam írok nektek, mert úgy tűnik a volán nem nagyon akar foglalkozni a problémával.
Tudni kell, hogy Kecskemét és Budapest között két járat közlekedik. Egy gyors járat, ami végig az autópályán megy és egy lassú járat, ami Örkény-Lajosmizse irányon át közlekedik hosszabb menetidővel.
2019 augusztus 10-én szombaton (munkanap) 16:15kor szerettem volna felszállni a Kecskemét Kunszentmárton Szarvas Orosháza HJV-752es rendszámú autóbuszra a Népligetben. Elsőnek értem oda, de ahogy az lenni szokott az előre váltott menetjegyesek szállhattak fel elsőnek (ezzel problémám nincs is, hiszen azért van a helyjegy).
Csakhogy annyian váltottak helyjegyet, hogy a sofőr közölte, hogy csak 12 ember szállhat fel és Kecskemétieket nem visz el. Aki Kecskemétre akar utazni, az szálljon fel a szintén 16:15-kor induló Kecskemét Örkény Lajosmizse buszra. Ezzel több probléma is volt. Egyrészt a menetidő hosszabb, így aki időre ment volna, az elkésett. Másodszor mire ez kiderült, már indulás előtt néhány perccel voltunk és a Lajosmizsei busz megtelt, azon se volt hely. (Egész pontosan álló hely volt csak, amit 34 fokban, teli buszon nem vállaltam be, amúgy is gyenge a gyomrom.)
Így többen is kénytelenek voltunk megvárni a következő buszt és reménykedni, hogy lesz helyünk.
Ha annyi előre váltott jegyet vettek, miért nem küldtek mentesítő járatot? Ez nem az első alkalom, hogy ilyen történik, csak máskor nekem sikerült felszállnom. És miért nem szól előre a sofőr hogy aki Kecskemétre akar menni az ne várjon a sorba, hiszen elvileg a sofőr tudja hogy hány hely van lefoglalva. Miért nem szabályozzák hogy hány hely jegyet adnak ki előre?
Egyszerű, minden nap ingázó bérletes utas csak haza szeretne jutni mihamarabb.
Régebben volt olyan élményem is, hogy simán nem engedett fel a sofőr, mert ő nem visz kecskemétieket (bár megáll ott). Akkori megkeresésemre a Volán csak annyit mondott, hogy mivel Kecskemét van legközelebb Budapesthez, így nem élvezünk elsőbbséget felszállásnál. Csak akkor szállhatunk fel, ha van még hely. A havi bérletárak meg az egekben.
Így is gondolkodás nélkül a Volánt választom a MÁV helyett, mert mint mondottam: olcsóbb, kényelmesebb, pontosabb, tisztább mint a vonat. Már ha felfér az ember.
Levelem a Volánnak is elküldtem, várom a válaszukat. Nem kárpótlást akarok és nem is szidni bárkit. Azt szeretném ha történne változás, mert sokadik alkalommal történik ilyen. Én csak szeretnék mihamarabb haza jutni, és mivel minden nap más időpontban jövök haza, kiegészítő hegyjegyet sem tudok venni a bérletem mellé.
Darth Revan 2019.08.14. 10:25:12
Lalikám 2019.08.14. 10:25:25
Lalikám 2019.08.14. 10:30:17
szekertabor · provo.blog.hu 2019.08.14. 10:31:41
2019.08.14. 10:37:15
Snagal 2019.08.14. 10:39:25
"Ez nem az első alkalom, hogy ilyen történik, csak máskor nekem sikerült felszállnom."
Ez mondjuk "szimpatikus" hozzáállás, hogy ez rendszeres probléma de addig nem érdekelt amig még te felfértél a buszra.
2019.08.14. 10:41:12
A legviccesebb a Volánbusz online jegyvásárlási rendszere. A buszsofőr egy kinyomtatott listán keresi ki, hogy valóban vettél-e jegyet...
Snagal 2019.08.14. 10:46:42
A sofőr hátradőlt és mondta, hogy akkor megvárjuk a következő járatot hátha arra át tud szállni valaki, mert így nem mehet tovább, veszekedni meg nem fog senkivel, hogy szálljon le a buszról. A következő jűrat 1 óra múlva jött volna... az utolsó felszálló végül meggondolta magát (gondolom nem akarta hogy meglincseljék:)).
Embertelen volt, úgyhogy én nem bántam ezt az új szabályt, meg kurvára veszélyes is, egy autópályán 110zel robogó buszon állva utazni.
Snagal 2019.08.14. 10:50:35
" Kecskemét Kunszentmárton Szarvas Orosháza"
de nem engedték (tehát ez lehetett az autopályás járat, ha ez volt az első opció amit a poszter szeretett volna)
én úgy értelmeztem, hogy ez megy kecskemétig pályán aztán a többit főúton vagy ami van (nem vagyok járatos arra felé:)) így aki kecsóra megy annak fasza mert pikkpakk ott van, míg a másik járat gondolom azért megy "nem autópályán" mert menetközben több megállója van és kecskemét a végállomás.
body_andras 2019.08.14. 10:59:37
Tipikus magyar szolgáltató meg annak méltó alkalmazottja, aki a fizető ügyfélnek megmondja, mit lehet és mit nem. "Kecskeméti nem szállhat fel". Akkor lenne fair ha erre a kecskeméti azt mondhatná hogy "Te meg ne dolgozz az én adómért és jegyáramért".
Többen is írják, hogy helyjegyet kéne venni. Bevallom rég ültem Volánon, utoljára pár éve mentem Hévízre... Létezik olyan, hogy sorszámozott hely, amit plusz pénzért megvehetsz, és ha nem fizetsz akkor lutri hogy feljutsz valaha a buszra? Ez mégis mi a p*csa? Vagy az egyik rendszer legyen, vagy a másik, a kettő együtt értelmetlen. Ha csak ~55 székecskét lehet egy járaton értékesíteni akkor már a jegyvásárlásnál derüljön ki hogy felülhet-e rá. A bérletes pedig (plusz költség nélkül) pénztárnál vagy appon kérje a helyet arra a járatra, amivel menni óhajt, időben. Ha ingázó akkor előre több napot is befoglalhat. De olyan rendszert fenntartani, hogy pár helyet drágábban lefixálunk, a többi meg "aki kapja marja", 2019-ben elég kőbunkó szokás. Akkor inkább ne legyen helyjegy, hanem maradjon sima bérlet vagy 12 órán belül felhasználható menetjegy. Írják ki: a tisztelt vásárló nézzen szembe annak szomorú lehetőségével, hogy a busz megtelhet; aztán aki 12 órán át hiába várt Nyírborzasztón hogy eljusson Borsodrettentőre, az visszakapja a jegyárat.
Darth Revan 2019.08.14. 11:07:47
igaz en mar regen hasznaltam a volant, de helybiztositasert nem kellett fizetni. ugyanannyiba kerult, mint a buszon vasarolt jegy. a berlethez pedig ingyenesen lehetett valtani. a helyjegybol nem adnak ki tobbet, mint a busz kapacitasa.
2019.08.14. 11:19:02
Amikor én buszoztam rendszeresen, nem volt egyáltalán helyjegy néhány Volánbusz gyorsjaratot leszámítva. A nem gyorsjáratoknál eleve értelmezhetetlen, mert nincs hozzá semmilyen infrastruktúra, csak néhány nagyobb induló buspályaudvaron van lehetőség erre.
2019.08.14. 11:20:10
A gyakorlatban hiába veszel helyjegyet, mert mivel csak nagyon kevés járaton van ilyesmi, ezért az utasok 90%-a nem is tud a létezéséről, így le kell harcolnod.
body_andras 2019.08.14. 11:50:45
Egyszer Eurolines jegyet vettem Triesztbe, online kijelöltem azt a széket amin a legszívesebben tölteném el a 9 órás vergődést. Kötelezően választható helyjegy jogcímen. Na a buszsofőr közölte hogy az ő buszán nincsenek számozott székek, a kiosztás is más mint az online felületen, úgyhogy a helyjegy érvénytelen, lehet özönlő állatként rohanni az ülésekért. Persze hogy befoglalta a kiszemelt helyemet egy szatyros nyugger - tudod, az a fajta akik minden buszon Tarzanná vagy Hulkká változnak. No nem mintha nem szarnám telibe hogy hova ülök, csak ha már a kiszemelt helyet értékesítik, elég szenyó dolog ha mást adnak érte.
A Malév aranykorszakában olyan is volt hogy 40 hellyel többet adtak el mint amennyi a gépen valójában volt. De az már repülés, más műfaj...
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.08.14. 12:34:53
Ezt tizenéve csinálják gyorsjáratokon. Főleg azért,, mert a gyorsjárat a nagyobb városok közti utazásokra van.
Múltkor láttam ilyet, hogy 6-8 erőforrás közölte a gyorsjáratos sofőrrel,hogy őket le fogja tenni ...-ban, ahol nincs megállója. Megtette.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.08.14. 13:59:44
Darth Revan 2019.08.14. 14:28:08
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.08.14. 14:32:25
Facelessbook · www.dont.think.so 2019.08.14. 15:05:15
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.08.14. 15:14:53
Xezs7 2019.08.14. 15:23:24
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.08.14. 15:23:45
2019.08.14. 15:37:55
A legolcsóbb a MÁV Start VIP Klub kártya lenne, és vonat.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.08.14. 15:42:34
Macskond 2019.08.14. 15:45:02
ezen a járaton akkor 2001 óta biztos ez megy én is évekig jártam vele.
A járat BP-Kecskemét- Szeged- Hódmezővásárhely, ésa távloabbiakat szólítják előre, meg az előre váltott jegyeseket (már amikortól ez lett, mert 2001-ben még nem volt)
Elég gyakran kellett állni vagy jobb esetben az olajos lépcsőn ülni papíron vagy hasonlón.
Aztán 1 felköltöztem és csak hétvégén ment ez a cirkusz...amúgy is a vasárnapi és a pénteki járat ilyen kaotikus. aztán vettem autót... :-)
A vonat amúgy kényelmesebb (bár drágább még úgy is hogy a vonat miatt a kecskeméti buszjárat jegyárán 200Ft körüli büntető összeg is van. !! A vonattal az a baj (nem régi tapasztalat amig a kocsi szervizbne volt "próbálgattam" hogy 4 alkalomból 3x késett, egyszer mindjárt 3,5 órát, mert kigyulladt a mozdony...
azbest 2019.08.14. 15:48:59
A bibi az, amikor felszállóhelyen okoskodnak a sofőrök. Főleg olyankor, amikor mégcsak nincs is tömeg. Mentesítő meg... meg persze a kavarások miatt két szék közé lehet ülni, ahogy a fenti példa is mutatja. Azaz mindegyikről lemarad.
Van aki azért hisztizik a kommentek közt, mert nem lehet állni a buszon. Öreg, a kresz miatt sem szabadna állni. Sőt, a helyközi, távolsági buszokon kötelező az utasoknak is használni a biztonsági övet. Múltkor volt baleset kapcsán, hogy a szerencsétlenül járt busz utasait szépen megbüntették azért, mert nem kötötték be magukat.
cemeteryman 2019.08.14. 15:49:06
cemeteryman 2019.08.14. 15:53:42
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.08.14. 15:54:52
2019.08.14. 16:41:10
"Van aki azért hisztizik a kommentek közt, mert nem lehet állni a buszon. Öreg, a kresz miatt sem szabadna állni. Sőt, a helyközi, távolsági buszokon kötelező az utasoknak is használni a biztonsági övet. Múltkor volt baleset kapcsán, hogy a szerencsétlenül járt busz utasait szépen megbüntették azért, mert nem kötötték be magukat."
Akkor küldjenek mentesítő járatokat. Ezek szerint szerinted az a megoldás, ha inkább ott hagyják az utast.
idegen a földön 2019.08.14. 16:41:36
Országos személyszállítási szolgáltatás esetében az utasok elszállításának sorrendje a
következő:
a) az utazáshoz előre váltott és a járatra érvényesített menetjeggyel és helyjeggyel
rendelkező utasok,
b) a nagyobb távolságra utazó utasok,
c) az a) pontban meghatározott utazási igazolvánnyal nem rendelkező fogyatékkal élő és
csökkent mozgásképességű utasok, valamint a kisgyermekkel utazók,
d) bérlettel vagy más utazási okmánnyal rendelkezők.
Azonos elbírálás alá eső utasok között a jelentkezés sorrendje az irányadó.
Szívesen.
2019.08.14. 16:45:27
"Alapvetően logikus, hogy párhuzamos buszjárat esetén a nagyobb távolságra menő a távolabbra menőket viszi el, mivel nekik nincsen más járat. Némelyik járatnál fel is tüntetik, hogy bizonyos megállók csak leszállóhelyek. "
Nem, a logikus az, ha eleve úgy tervezik a menetrendet, hogy fel se merüljön a kérdés (pl. csak felszállóhely Kecskemét, vagy külön gyorsjárat csak Kecskemétig). Nem egyszer jártam úgy, hogy ezen elv miatt, hogy a távolabbra utazók szállhatnak csak fel, nem juthattam már el aznap a célomig, mert nekem a közelebbi megállón kellett volna átszállnom. Aki meg a távolabbiba ment, annak még volt aznap járata.
Brion 2019.08.14. 17:08:44
Ez a legközelebbi megállóra mégy akkor nem szállsz fel pedig azért érdekes, mert már egész hosszú távok is vannak így. Pl most már 2 óránként mennek olyan Népliget - Orosháza/Makó/Hódmezővásárhely végállomásokkal rendelkező autópályás járatok, ahol az első megálló Csongrád. Ami kb 140 km a Népligettől..
Még ha másik autópályás de Kecskemét-Kiskunfélegyháza stb viszonylatokba már bemenő járatot is nézünk, minimum 1 órával hosszabb a menetidő.
Tényleg semmi értelme így az előre megváltott helynek, mi is mindig már 2-3 nappal előre váltjuk neten, és ott toporgunk minimum félórával előtte. Igaz, mi pár havonta járunk csak, egy napi ingázónak fél órával előtte mindig topogni rengeteg időkiesés :(
_Neville 2019.08.14. 19:25:01
sikvidéki 2019.08.14. 21:20:08
sikvidéki 2019.08.14. 21:20:08
M. Péter 2019.08.14. 21:47:56
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.08.15. 10:40:10
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.08.15. 10:43:08
2019.08.15. 11:01:25
És a poén az, hogy piaci alapú szolgáltató nem is léphet piacra. Találkoztam olyannal, hogy egy cég meghirdetett péntek és vasárnap esti járatokat egy vidéki egyetemváros és Budapest között mindkét irányba, de valamilyen jogszabály vagy tököm tudja mi tiltja, ezért hamar megbüntették. Pedig amúgy olcsóbb volt az 50%-os diákjegynél, és nagy volt rá az érdeklődés, pedig abban a viszonylatban az egyik legjobb a vonatközlekedés az országban.
chrisred 2019.08.15. 12:40:51
Hát most nagy kedvet csináltál a bérletvásárláshoz.
totii 2019.08.15. 13:24:53
Kőbánya-Kispesttől viszont már csak 63 perc. Egyénfüggő, kinek melyik tetszik.
kolomparlole1114 2019.08.15. 13:26:11
kolomparlole1114 2019.08.15. 13:30:45
kolomparlole1114 2019.08.15. 13:37:13
-Adam- 2019.08.15. 13:37:25
Ez azt jelenti, hogy a vonatosok is buszoznak most, megnövelve az utasforgalmat.
-Adam- 2019.08.15. 13:44:45
totii 2019.08.15. 13:47:32
-Adam- 2019.08.15. 13:54:36
A vonatpótlásra külön buszok vannak, nem is azért mondtam. Csakhogy az olyan emberek, akik eddig vonattal jártak Kecskemétről Pestre, most átnyergeltek buszra (mert fele annyi idő és nem kell átszállni vonatról ugyanúgy buszra). Ezzel a volán forgalma megnőtt ezen a vonalon, amivel nem számoltak és most szűkös a kapacitás.
Sir Gombóc 2019.08.15. 13:58:14
2019.08.15. 14:07:45
Mindkettővel utaztam sokat, a buszok közül is van olyan, amelyiknek nyithatatlanok az ablakai, és volt hogy nem működött a légkondi, az sokkal durvább volt mint vonatban ugyanez, mert ott tényleg nulla a légmozgás, és arányaiban jobban tömve volt emberrel, mint bármely vonat (kisebb beltér magasság, kevesebb folyosó), ráadásul ott esély sincs elmozdulni a helyedről.
2019.08.15. 14:08:57
Nem is a buszsofőrökkel van a gond, nem miattuk lutri az, hogy az utas tud-e utazni, vagy ott marad.
kolomparlole1114 2019.08.15. 14:10:59
kolomparlole1114 2019.08.15. 14:13:26
totii 2019.08.15. 14:19:49
A műszaki hiba pénteken volt, de már vágányzár alatt, így az a Cegléd-Kecskemét távot nem érintette: iho.hu/hir/nem-lennenk-a-140-es-vonal-helyeben-a-kofi-is-elesett-190809
Coligny 2019.08.15. 14:24:16
-Adam- 2019.08.15. 14:26:24
A vonatnak az az előnye, hogy tágasabb és tudok dolgozni laptopon (buszon nem tudom kényelmesen használni). De amúgy nekem minden szempontból praktikusabb a busz (olcsóbb, megbízhatóbb - bár lehet, csak szerencsém van, mert nem a tömeggel utazom).
-Adam- 2019.08.15. 14:28:50
Kalmen 2019.08.15. 14:29:02
A visszautunk is kalandosra sikeredett egy enyingi baleset miatt (kifordult egy kocsi a buszunk elé...). Emiatt nekem személy szerint 4x kellett átszállnom, hogy hazajussak. Egyszer a mentesítő buszra, utána Kecskeméten a Szegedire. A szegedi forgalmi iroda visszafordította az algyői buszt, hogy az elvigyen Algyőre, ahol bevárt az utolsó vásárhelyi busz.
Sosem gondoltam, hogy részese leszek ilyennek, mert eddig mindig elkerült a baj. De respect a DAKK embereinek.
2019.08.15. 15:13:57
Én fordítva is találkoztam ilyennel, amikor az első osztalyon nem ment a légkondi.
Az esélyekben meg nem tapasztaltam releváns különbséget, vonaton és buszon is hasonló arányban tapasztaltam, hogy légkondis, de nem megy, ezért a nem nyitható vagy kis ablakok miatt szauna van. De buszon ez majdnem mindig durvább.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.15. 15:38:10
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.15. 15:39:18
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.15. 15:43:32
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.15. 15:45:34
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.15. 15:46:53
2019.08.15. 15:57:51
Pl. a spanyol AVE és AVANR vonatok is kötelezően helyjegyesek.
2019.08.15. 15:59:23
2019.08.15. 16:01:30
Nem, a piaci szolgáltatónál foglaltság alapú árazás van, és kötelező helyfoglalás, így ez a sztori nem fordulhatott volna elő, hogy helyben szembesül azzal, hogy nem utazhat. Lásd repülők.
2019.08.15. 16:06:57
body_andras 2019.08.15. 16:32:59
yerico1 2019.08.15. 17:34:36
élhetetlen 2019.08.15. 17:47:31
élhetetlen 2019.08.15. 17:59:54
FlybyWire 2019.08.15. 18:10:58
Áldottuk azokat a sofőröket, akik a Budapest-Pécs/Mohács/Baja vonalakra Pesten nem engedték fel a heringrajként előrenyomakodó dunaújvárosiakat: nekünk volt napi 2-3, nekik óránként 2 buszuk, de persze a kényelmes seggük a puha távolságira vágyott volna, szopjon aki a világ végére menne, az ő 40 perces útja sokkal fontosabb, nehogymá fél órát várjon.
Öröm látni, hogy ma is vannak még normális cégek, normális sofőrökkel.
FlybyWire 2019.08.15. 18:16:09
élhetetlen 2019.08.15. 18:33:32
élhetetlen 2019.08.15. 18:55:48
2019.08.15. 18:57:51
Faszság. Akkor legyen Dunaújváros deklaráltan csak felszálló megalló azon a járaton,bés akkos senki sem tervez azzal. Kurva jó tud lenni, ha betervezel egy utat, de mivel hátrasorolnak, és nem engednek fel, így esélytelen elérned aznap a célodat.
Persze lehet ezt csinálni ahelyett, higy értelmesen legyenek megtervezve a menetrendek, és ne alulméretezve a kapacitások, csak így faszom sem fog buszozni úgy, hogy lutri, hogy sikerül-e eljutni a célba.
2019.08.15. 18:59:55
élhetetlen 2019.08.15. 19:20:23
élhetetlen 2019.08.15. 19:48:03
FDToth 2019.08.15. 20:57:37
mbazs 2019.08.15. 22:12:45
Ami a Népligetben megy "sorbanállás" néven, az valami undorító. Mint a disznók a vályú körül, úgy megy a tülekedés, meg is utáltam miatta a buszozást.
exilis 2019.08.15. 23:40:26
Lengyelpiac Hu 2019.08.16. 00:28:16
Ez így ahogy van egy faszság,ezt ugye te is érzed?
Szolgáltatást veszel igénybe a pénzedért,vagy nem?
Hol van az leírva,hogy csakazért nem szállhatok fel egy kibaszott volán tepedelem fostalicskára,mert pl Kecskeméten akarok leszállni?
Nem az utasokkal jár el etikusan a volánlószar,hanem pusztán a saját zsebét nézi. Legszívesebben nyílván azokat az utasokat viszik el,akik messzire mennek,mert ők lesznek azok, akik többet fizetnek
Im just here for the comments 2019.08.16. 06:35:25
Im just here for the comments 2019.08.16. 06:38:40
2019.08.16. 08:33:41
Ja bazdmeg, én is kurvára áldottam, mikor én A városból utaztam volna B városnál átszállással X kisvárosba a C városba tartó busszal, és csak azokat engedték fel, akik C városba mentek, így aznap már tömegközlekedéssel nem juthattam el a célomig...
Az a durva, hogy még véded is a hígfost, mert neked épp jobb volt mint más szerencsétleneknek, holott az egész helyzet nem állhatna elő, ha korrekt lenne a szolgáltatás.
Im just here for the comments 2019.08.16. 09:56:12
Van egy járat A és B város között, ami megáll 15 bokornál, meg van egy járat A és B város között, ami megáll abból a 15 köztes bokorból 3-nál. Abban biztos lehetsz, hogy aki A-ból utazik valamelyikbe ebből a 3 bokorból napi szinten, az hétszentség, hogy nem az elsőre fog felszállni, hanem a másodikra. Holott az a járat nem ezeknek a napi ingázóknak lenne fenntartva, hanem azoknak, akik nagy távolságra mennek, és azért áll meg a köztes 3 bokornál, mert lehetnek esetleges átszállók. Azért nem jutsz fel a buszra, mert boldog-boldogtalan azzal akar utazni, mert a másik koszosabb, büdösebb, hangosabb, egy ezer éves ikarusz, a távolsági meg sokszor klímás volvo vagy merci.
Egyébként nem értem a háborgásod, 15 évvel ezelőtt nekem valóban nagy segítség volt, mikor a mucsaröcsögére utazók nem foglalták el előlem a helyet, miközben én 200 km-re mentem, ők meg leszálltak az első bokornál, hát kövezz meg érte :D
Egyébként ezt már csak bónuszként: nem védek semmit meg senkit, a volánt és a mávot is utálom, és konkréten a tömegközlekedés kritikán aluli állapota miatt döntöttem úgy, hogy leteszem a jogsit és járok inkább autóval. De hát úgysem arra válaszolsz, amit az ember ír, hanem arra, ami a fejedben történik, mint már annyiszor, úgyhogy mindegy is.
2019.08.16. 12:19:12
Azért szállnak fel arra bazdmeg, mert azokon a helyeken is megáll. Ha azt akarja a volán, hogy ne szálljanak fel arra a buszra, akkor ne legyen azokon a helyeken megálló, vagy legyen csak felszálló megálló.
Teljesen felesleges volt részletezned, értettem mit mondasz, erre írtam egy ellenpéldát (átszállás), amikor pont az marad ott, aki aznap már nem tud eljutni a céljához, mert ezen járaton ő megy a közelebbre. Ez saját tapasztalat is, mert jártam már így.
A faszt nem védesz semmit, azt a megoldást véded, amikor a közelebb leszállókat inkább otthagyják. Én meg példával világítottam rá arra, hogy ez így nem mindig igazságos, másrészt pedig ha korrekt lenne a szolgáltatás, fel sem merülne a dilemma.
"De hát úgysem arra válaszolsz, amit az ember ír, hanem arra, ami a fejedben történik, mint már annyiszor, úgyhogy mindegy is."
Te ignoráltad 100%-ban az ellenpéldámat, majd leírtad pontosan ugyanazt részletesebben, hülyének nézve engem, mint ha elsőre nem értettem volna miről ugatsz faszkalap.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.16. 12:25:31
2019.08.16. 12:26:55
"Egyébként nem értem a háborgásod, 15 évvel ezelőtt nekem valóban nagy segítség volt, mikor a mucsaröcsögére utazók nem foglalták el előlem a helyet, miközben én 200 km-re mentem, ők meg leszálltak az első bokornál, hát kövezz meg érte :D "
Mit nem értesz a háborgásomon? Nekem meg ugyanez a gyakorlat 10-15 évvel ezelőtt nagy szívás volt, pedig nem Mucsaöcsögére mentem, csak egy közelebbi városban szálltam volna át.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.16. 12:27:43
2019.08.16. 12:29:00
Eddig még nem, és tudom, hogy van ilyen is, bár az online checkin miatt manapság ez ritka, hogy utolsó pillanatban derüljön ki. De ez megintcsak olyan kérdés, ami szabályozható, büntethető. Az államot viszont senki nem fogja büntetni, ha mégis, mi fizetjük.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.16. 12:31:17
2019.08.16. 12:33:29
Ja, és még annyit, hogy voltam ugyanezen miatt én is a fasz jobbik oldalán is, de ettől még nem adom elő, hogy mennyire kurva jó volt, én sajnáltam azokat, akik lemaradtak, és eszembe sem jutott hasonlítgatni, gúnyolódni, meg őket hibáztatni, hogy azzal a járattal akartak menni "mucsaöcsögére", és nem egy másikkal.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.16. 12:34:43
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.08.16. 12:36:06
2019.08.16. 12:49:21
Egyszerűen törvénnyel kellene tiltani a túlfoglalást.
Egyébként meg hogyan? Checkin után a beszállókártya már a faladosnál is helyre szól. Vagy ugyanarra a helyre adnak ki többet. A túlfoglalás gyakorlatának az a lényege, hogy mindig van olyan utas, aki nem jelenik meg. Ha legkésőbb a checkinnél helyet kapsz, akkor ezt csak úgy tudják megoldani, hogy a többi utas ne tapasztalja, hogy mi a pálya, ha az utolsó becsekkoló már nem kap helyet, hanem jelzik neki, hogy betelt. Mert ha nem így lenne, akkor random lenne szétszórva a dupla foglalás, és csak beszállás után derülne ki.
2019.08.16. 12:51:48
Igen, az autózhat, erre jutottam én is. Mert vonat meg nincs minden viszonylatban, vagy csak aránytalanul durva átszállásos kerülőkkel. Így ebben a formában viszont a mi adónkból tartunk fel egy rendszert, amivel szerencse kérdése, hogy eljutsz-e a célba. Tehát szerinted inkáb a semmiért adjunk ki adópénzeket, mint hogy többet, de létező szolgáltarásért.
aefzuj 2019.08.16. 14:08:07
Vajh, miért váltottak oly sokan előre helyjegyet? Csak nem tudták, hogy mi a szitu? Érdekfeszítő.
Akinek nincs pénze az egyébként elérhető "normális" szolgáltatásra és helyette az olcsóbb am de gyalázatos verzióra fizet be (állóhely), az miért nem a tükör előtt állva elmélkedik azon, hogy kapitalizmusban az egyetlen megoldás a magasabb vagyon/jövedelem az ilyen jellegű problémákra?
Jah, mert annak végül munkaszaga lenne és tenni is kellene érte valamicskét? Borzasztó dolgok vannak.
pat bateman 2019.08.16. 15:01:59
(Az meg egy külön posztot is megérne,hogy sok viszonylatban versenyzik egymással a két szolgáltató, sok éve nem tudják összehangolni a járatokat.)
pat bateman 2019.08.16. 16:44:01
Im just here for the comments 2019.08.17. 06:31:50
_Neville 2019.08.19. 00:45:17
135711 2019.08.21. 07:18:09
135711 2019.08.21. 07:38:06
2019.08.21. 18:34:25
Az a durva, hogy tényleg van, hogy felbassza az agyamat egy troll a blogszférában, de te épp az vagy, aki ennek közelébe sem értél. A távolsági buszozás nekem régi, de már elmúlt bosszúság, nem csak az autó miatt, vonaton manapság is utazok néha, hanem lakhely miatt is, inkább csak nevetségesnek érzem manapság, ha valaki egy olyan gyakorlatot véd meg, ami miatt számomra, és sok más ember számára (a posztoló is vonatra fog váltani, ha van egy kis esze) már régóta szóba sem jöhet a buszozás, csak mert neki egy pillanatnyi előnyt jelentett a pórul jártakkal szemben.
2019.08.21. 18:38:24
Pontosan erről van szó. Ez így lutri, nem szolgáltatás. Inkább az a fura, hogy sokan nem is értik miért probléma.
Head Honcho 2019.08.24. 19:10:42