Ha egy drága holmit vásárolunk, különösen szeretjük tudni, hogy valóban azt kapjuk e a pénzünkért, amiért fizettünk. Vásárlónkat nem hagyja nyugodni, miért hiányzik a megszokott felszerelés a felsőről, a boltban viszont hiába kérdezte és utólag sem kap választ.
A napokban anyukám vásárolt egy Marc Cain felsőt a budapesti Van Graaf áruházban az Alle bevásárlóközpontban. A Van Graafról annyit érdemes tudni hogy egy német ruházati lánc ami a Peek-Cloppenburghoz tartozik és több üzlete van Németországban, Ausztriában illetve Közép-Kelet Európában. Budapesten a drágább üzletek közé tartozik, főleg német prémium márkákat (Hugo Boss, Marc Cain, Lacoste, Joop) és a saját márkáit forgalmazza.
Én személy szerint sokat vásárolok Németországból Marc Cain termékeket, így ismerem milyen módon vannak címkézve a termékeik. A gyárilag plombált zsinóron lóg a márkanévvel ellátott címke kiegészítve vásárlói tájékoztatóval/méretezéssel illetve sokszor csomagolnak az adott termékhez kiegészítő gombokat, gyöngyöt, flittert ha mondjuk a hordás során elveszne a ruháról és szükséges pótolni. De hát ez egy német prémium márka, Németországban is a drágább márkák között tartják számon. Rendszeresen megjelennek teljes oldalas hirdetéseik nagyobb német divat lapokban.
A lényeg az lenne, hogy a kiválasztott felsőről hiányzott vagyis levágták a gyárilag le plombált címke a márkanévvel, címkével és a kiegészítő alkatrészekkel. Mivel ez egy díszített felső kellett hogy legyen hozzá csomagolva egy kisebb levélben flitter és gyöngy.
Mindezt a fizetés előtt szóvá tettem az üzlet dolgozóinál, de inkább engem kezdtek ironizálni a furcsa észrevételem miatt. A vezető pedig nem volt házon belül vagy nem volt megtalálható a kérésemre.
Így kifizettük a 39.990 forintos vételárat, majd aznap írtam e-mailt a cég budapesti központjába de választ nem kaptam.Aggályosnak tartom, hogy egy német prémium márkás ruhadarabról már az üzletben hiányzik a gyári címke/certifikát ami a termék eredetiséget is igazolja kiegészítve a gyárilag csomagolt alkatrészekkel.
Szakértőnk ha tisztában vagyunk a hiányosságokkal és mégis megvásároljuk a terméket, akkor ennyike.
Kedves Olvasó!
A vállalkozást kellékszavatossági felelősség terheli a megvásárolt ruhadarabbal kapcsolatos hibás teljesítésért, amelynek alapján annak megvásárlásától számított két éves időtartamon belül köteles biztosítani, hogy a termék megfelel a szerződésben vagy jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan az eladó, ha a fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
A levél alapján megállapítható, hogy a ruhadarab hiányossága már a vásárlást megelőzően ismert volt, így ez az áru olyan hibájának tekinthető, amely már a szerződéskötés időpontjában is ismert. A vásárlást megelőzően tehát a fogyasztónak lehetősége volt arra, hogy a vázolt hiányosság ismeretében döntsön annak megvásárlásáról.
A termék megvételét követően erre a hibára tehát a vállalkozás kellékszavatossági felelőssége nem terjed ki.
Ezzel együtt a cég köteles az írásban benyújtott panaszra legkésőbb annak átvételétől számított 30 napon belül szintén írásban, indokolással ellátott levélben választ adnia. Ha a vállalkozás ezt elmulasztja, akkor ezzel kapcsolatban az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál kezdeményezhető eljárás a fogyasztói jogok megsértése miatt.
Felhasznált jogszabályok:
Az utolsó 100 komment: