Egy könnyed tortúra a hétvégére, ami erősen emlékeztet a Benny Hill jellegű Praktikeres sztorira. Miért ilyen bonyolult valami, ami ekkora hatással van a vásárolói elégedettségre?
Szerencsére nem nagy ügy, ami velem történt az Auchanba, de sok ilyen felesleges elpazarolt fél óra… Szóval egy esettanulmány, hogy a nagy cég, hogy él vissza a vásárló idejével, idegeivel. Tegnapi napon vásároltam a soroksári boltjukban egy elektromos fogkefét. Nem részletezett okokból a termékre mégsem volt szükségem, így kibontás nélkül még aznap visszavittem. Az Auchan visszaváltási procedúrája időrabló, szervezetlen és dilettáns.
A folyamat főbb pontjai:
- Bejelentkeztem az ügyfélszolgálati pulthoz. Mindenáron azt akarták megtudni, ha nincs baja, akkor miért hozom vissza? Egyrészt semmi közük hozzá, amúgy meg 3 napban benne voltam, így éltem elállási jogommal.
- Visszaküldtek a vásárló térbe, hogy keressek egy eladót és nézessem meg vele, hogy minden alkatrész megvan-e és kezembe nyomtak egy sajtcetlit.
Visszaindultam az Ügyfélszolgálat mellett az eladótérbe, ahol az őr kezdett kötekedni, hogy miért megyek ott vissza. Mikor pontosan látta honnan jövök. Tehát a vezetőség által előírt folyamatok rá vonatkozó részét az őr nem ismeri. Az őr nem tudja, hogy ott be lehet menni ilyen esetben? Az őr egyébként vmi pecsétet nyomott a papírra (amit ügyfélszolgálaton nem jeleztek, hogy kellene – néma gyereknek…).
- Végre találtam egy kislányt a pipere eszközöknél. Azt sem tudta miről van szó, de aláírta a papírt egy filctollal. Azaz ez az eladó kislánynak sem volt lila gőze arról, hogy hogyan történik a visszaváltási procedúra. De az is teljesen életszerűtlen, hogy én keresgéljek eladó után a vásárlótérbe, amikor egyébként is kevesen vannak.
- Visszamentem az ügyfélszolgálatra. Ügyfélszolgálaton jelezték nem jó a papír, nincs kitöltve, hogy sértetlen. Most komolyan az ügyfélszolgálaton értelmes embereket alkalmaznak, vagy droidokat? A soron dolgozó mivel tud többet a termékről?
- Vissza az eladótérbe. Őr újra vmit magyaráz, de őszintén nem érdekelt már, faképnél hagytam.
- Nem volt a pipere soron senki. Találtam végre vkit pénztárak felé menet pár perc után. Úgy kellett futni utána, szinte menekült. A középkorú hölgyet csak utolértem. Ő is csak hárítani próbált elsőre, de meggyőztem. Telefonált egyet, újra előkerült az előbbi kislány. Kis meggyőzés után kitöltötte, amit mondtam.
- visszamentem az ügyfélszolgáltra, ahol magyarázkodások közepette (nem elnézést kérve) visszaadták nagy nehezen a pénzt.
Az angol konkurensnél az esetleges visszaváltás kb. 10 perc, a francia multinál kb. háromnegyed óra. A szakemberek által kidolgozott, amúgy teljesen szakmaiatlan és értelmetlen folyamatai szerint az Auchan mi jogon rabolja az időmet? Remélem a folyamat kidolgozója és jóvá hagyója elismeri, hogy hibás rendszert talált ki.
Pénzbeli hátrány nem ért, csak fél órám ment kárba.
WiZZu 2019.09.06. 09:24:23
230e 2019.09.06. 09:29:34
Az más kérdés, hogy nem könnyítik meg a visszavételt.
Snagal 2019.09.06. 09:47:47
ami nem létezik... az más kérdés, hogy az Auchan kedvezően jár el a vásárló felé mikor erre lehetőséget ad - de ezért ne legyél már felháborodva...
Ha már ennyire "tudatos" vásárló vagy miért nem rendelted meg online? Akkor valóban lenne nem 3 hanem 14 napod indoklás nélkül elállni.
Az hogy fél órát ezzel elcsesztél az egyéni döntésed. Dönthettél volna úgy is, hogy a fogkefét amire nincs szükséged kibaszod a kukába - azzal csak 2 mp-et csesztél volna el. Vagy elajándékozod mondjuk karácsonykor - egyel kevesebb ajándékot kellett volna felkutatni az ünnepi tömegben ami lehet lett volna 1 óra is - így megspóroltad volna azt ha már ilyen drága az időd.
Egyébként az Auchan ügyintézése a leírás alapján valóban hagy kívánni valót maga után, amin illene javítani de az ilyen spanyol viaszt fosó, kihaénnem viselkedésen is...
(ps: saját tapasztalat az óbudai Auchanból - nekem ott eddig mindig, minden alkalmazott segítőkészen állt a problémámhoz, szinte minden második sornál találok Auchanos dolgozót és sose húzzák a szájukat ha segítséget kérek - akár útbaigazítást, mit hol találok, vagy ha egy karton sört szeretnék és megkérem, hogy a raktárból hozzon ki nekem ha van, hogy ne a polcról az üvegesből kelljen össze szednem a teljes mennyiséget. )
jaa, és rohatt spár
movhu 2019.09.06. 10:01:42
Egyszer a megboldogult Baumaxban vettem egy csomag függönytartó görgőt. Még a kibontás előtt otthon rájöttem, hogy ez nem lesz jó, kicsit eltér attól ami van. Visszavittem, hogy becserélem. Az alkalmazott szépen megszámolta, kiderült az 50 db helyett csak 49 van benne, így nem buktam a visszavételt, holott már én is 49 darabbal hoztam el.
Darth Revan 2019.09.06. 10:33:55
15 perc es akkor meg sokat mondtam
Snagal 2019.09.06. 10:39:47
WiZZu 2019.09.06. 10:52:53
2019.09.06. 10:58:52
Attila F 2019.09.06. 11:26:43
Nick-son 2019.09.06. 11:33:35
Ha már egyszer bevállalták, hogy visszaveszik önkéntes alapon, szerintem nem annyira valóságtól elrugaszkodott dolog, hogy megkérdezik mért viszed vissza. Mert ha mondjuk az egyéb nem részletezett ok, hogy kipotyogtak azóta a fogaid, vagy máshol találtál olcsóbbat, minden original akkor visszateszik a polcra és nem dobják ki automatikusan, de ha mindene megvan, de ha azt mondod nyeklik nyaklik, csikorog és végig lett próbálva az összes családtagon akkor gondolom jó esetben nem. Mert ha te lennél az a vevő aki ilyen visszavitt cuccot emelnél le a polcról gondolom te lennél a legjobban felháborodva, ha valami kiderülne ami miatt valaki már visszavitte.
Érdemes egyébként tisztességesen emberi hangnemben, kultúrált formában beszélni az eladókkal, ügyfélszolgálatosokkal, még akkor is ha valaki reklamál, mert ezerszer gyorsabban gördülékenyebben megoldódnak a problémák mint mufurckodással. Ugyanez fordítva is igaz.
230e 2019.09.06. 11:34:45
cascade 2019.09.06. 11:45:10
juhaszvik 2019.09.06. 12:15:15
Őr: Ön a jubileumi év 1.000.000-ik vásárlója, és ezért nyert tőlünk egy 2019-es, ötajtós... elnézést... hé, elnézést... á, hagyjuk...
KaTe 2019.09.06. 12:26:13
A helyes megoldás itt az lett volna, ha nem a posztolót küldik be az eladótérbe, hanem a műszaki osztályról küldenek valakit az ügyfélszolgálatra. Ez nyilván azért nincs így, mert a műszakis nem akar / nem tud naponta min. 100x odamenni a műszaki osztályról, hiszen akkor gyakorlatilag az egész napja ebből állna, érdemi munkavégzésre pedig nem lenne ideje, így a megoldás, hogy a vásárlót küldik be az eladótérbe. Az ügyfélszolgálatos abban hibázott, hogy nem hívta fel a posztoló figyelmét, hogy a termék papírját először le kell pecsételtetni az őrrel, illetve a műszakis nem állt rendelkezésre a megadott helyen.
"Végre találtam egy kislányt a pipere eszközöknél."
- Valószínűleg azért nem értett hozzá, mert nem azon az osztályon dolgozik, ahová a posztolót küldték.
" Egyrészt semmi közük hozzá, amúgy meg 3 napban benne voltam, így éltem elállási jogommal."
- Már többen megjegyezték, - én is megerősítem - a posztoló nagyon rosszul gondolja, mivel semmilyen elállási joga nincs, pláne nem egy higiéniai terméknél. Az Auchan jófejségből 30 napos visszavásárlási garanciát biztosít bontatlan termékekre, ami amúgy baromi sok plusz terhet rak az alkalmazottakra, ahogy a konkrét eset is mutatja.
Drago Brutic1 2019.09.06. 12:29:20
Miért kell elnézést kérni bárkinek tőled, ha visszaadsz egy terméket?
Miért droid az az embertársad, akinek be kell tartania bizonyos szabályokat?
Végezetül ennek a posztnak a megírására hány percet töltöttél?
Snagal 2019.09.06. 12:46:51
Ne legyél ilyen szigorú, akkor hogy születnének a használt szájzuhanyos posztok? :)
Mellesleg ahogy rávilágították a poszter sok helyen keveri szezont... a bizti őr kompetenciáját is firtatja, mert a munkáját végezte... az eszébe sem jutott, hogy a biztonságiak többnyire külsős cégek és nem az ott dolgozók kénye kedve szerint hunynak szemet biztosnág technikai dolgokon... be is baszna.
(az persze más kérdés, hogy az Auchan-nak figyelembe kellene vennie ezeket a protokollokat és e szerint kialakítani a visszavételi procedúrát, de szerintem ez nem az őrök hülyesége, hanem az auchan felelőtlensége)
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.09.06. 13:21:35
aefzuj 2019.09.06. 13:51:15
Auchanba, az! Gondolom kiejteni meg ugy szoktad, hogy ósönbe......
Taigetosz pozitiv ez is, igazi balf@sz.
Hogy lehet az, hogy a kiegyensulyozott mentalis allapotu, megfeleloen kepzett es muvelt fogyasztoknak valahogy sosincs fogyasztovedelmi panasza, csak az ilyen paraszt droidoknak? Rejtely, mi?
aefzuj 2019.09.06. 14:04:32
Nevezetesen, hogy a tudatuk nem fogja at azon tenyt, miszerint ok hulyek. Emiatt pedig ugy jarnak el, mintha nem lennenek azok es probaljak lemasolni a nem hulye emberek magatartasait.
Ezzel meg is valaszoltam a homar posztok 99%-anal felmerulo kerdest (de miert?).
LOL
body_andras 2019.09.06. 14:12:58
Na, az Auchan védelmében hadd szóljak: sokkal színvonalasabb mint a madártalan konkurens az út túloldalán, és bár ők is nehezen fogdosnak munkaerőt, legalább nem az van csúcsidőben hogy egy pénztárosnál 2 km sor áll, a többi melós meg jó dolgában épp feltölti még 500 nacho szósz konzervvel az amúgyis 1000 termékkel ellátott polcot.
A posztolónak egy dologban teljesen igaza van: ha bárki odafárad az ügyfélszolihoz, bontatlan termékkel, blokkal a kezében, és az áruház szabályzata szerint visszaadhatja a terméket, akkor az ügyfélszolis munkatárs legyen ebben kompetens. Mocsok egy dolog a bürokrácia, így sem ússza meg fél perc alatt, de elvárható hogy ott helyben a pultnál oldódjon meg az ügy és ne kifogásokat keressen a link dolgozó.
A praktikeres sztoriban is ugyanaz a probléma forrása: az ügyfélszolgálatosok helyenként azt hiszik hogy ők az áruház jolly jokerei akik egy pult mögött megússzák a kasszázást és az árufeltöltést, az ügyfelet meg fölényeskedve elküldhetik a fenébe, hátha megunja és hazamegy.
@aefzuj: Azért bátorkodom megjegyezni, az ügyfél tesz a kereskedőnek szívességet azzal, hogy odaviszi a pénzét. Nehogy már a kenyéradó gazdának kelljen térdre borulnia azért, hogy "egyáltalán szóba álljanak vele". És ez független attól hogy épp terméket akar visszaváltani, hülyeséget akar kérdezni, megfelelően képzett vagy konzumidióta.
@Snagal: Szerintem is van egy bizonyos határvonal, amin túl nem célszerű visszaváltással foglalkozni. Lakberendezési szirszaroknál evidens hogy ha otthon kiderül hogy "Nem fér be" akkor visszaviheted, csak legyen meg a blokk és ne amortizáld le a cuccot. Fogyóeszközöknél, lejáró termékeknél, pláne élelmiszernél mindig fennáll a kockázat hogy nem eladható termék jön vissza. Meg kicsit más az hogy nem ízlik a barackos sör mint az hogy nem passzol a csaptelep alja.
2019.09.06. 14:18:07
Én mondjuk nagyon jól tudom, hogy hülye vagyok, ezzel meg cáfoltam az állításodat.
2019.09.06. 14:27:12
"Na, az Auchan védelmében hadd szóljak: sokkal színvonalasabb mint a madártalan konkurens az út túloldalán, és bár ők is nehezen fogdosnak munkaerőt, legalább nem az van csúcsidőben hogy egy pénztárosnál 2 km sor áll, a többi melós meg jó dolgában épp feltölti még 500 nacho szósz konzervvel az amúgyis 1000 termékkel ellátott polcot."
Hát én pont fordítva látom, leginkább az M5 kivezetőn, de Budaörsön is van összehasonlítási alapom. Általában sokkal nagyobb a sor az Auchanban, nagyon kevés területet leszámítva termékekben is az Auchan az igénytelenebb. Régebben pedig fordítva volt.
Darth Revan 2019.09.06. 14:34:17
"Érdemes egyébként tisztességesen emberi hangnemben, kultúrált formában"
nagyon sokan elfelejtik, hogy a pult masik oldalan is ugyanolyan embetrek allnak, mint ok. Ritka taho parasztul tudnak viselkedni az eloadokkal/ugyfelszolgalattal.
Lancelot0 2019.09.06. 14:45:55
Nincs már ilyen sok-sok éve, hibátlan terméket nem köteles a bolt visszavenni.
mtibor72 2019.09.06. 15:43:11
Semper Fidelis 2019.09.06. 15:56:26
Zuzer78 2019.09.06. 16:55:04
gurigapapa 2019.09.06. 18:48:57
Alkalomadtán ha lesz annyi időd, állj be egy ilyen ügyfélszolgálat mellé, és hallgasd meg azt a rengeteg anyázást, szidást, amit a vevőszolgálatosok kapnak. Isteni munka, majd meglátod, főleg, mikor egy fenti ügyfél üvölt veled, hogy élni akar a háromnapos elállási jogával :-)
gurigapapa 2019.09.06. 19:05:41
2019.09.06. 19:17:19
0rdas 2019.09.06. 22:01:23
Én sehol nem olvastam, hogy bármely párbeszéd bunkó lett volna, egyedül az őr ott hagyás illetlen. Azt elhiszem, hogy 3-4x sorba állni, keresni eladót az időt rabló.
De nem is értem, hogy ha netes vásárlásnál van 14 napos elállási jog, akkor ilyen vásárlásnál miért nincs?
Amúgy meg egyszerűen nem kell ósön-be járni. Majd észbe kapnak. Persze nem 1 embertől.
0rdas 2019.09.06. 22:11:50
Színes karácsonyfa LED sort akartam venni. Mellette ugyanolyan dobozban volt csak fehér sor (cimkén egy felirat szín volt a különbség). A színesbe bele volt keverve fehér, otthon vettem észre. Visszamentem és cserét kértem. Pedig a fehér jó volt. Tesco azonnal cserélte.
A jog ezt hogy fedi le? Hiszen nem tudom bizonyítani, hogy másik vásárló pakolt rosszul vissza, Tesco dolgozó pakolt rosszul, ill. én voltam figyelmetlen.
KaTe 2019.09.06. 22:16:35
"Végre találtam egy kislányt a pipere eszközöknél. Azt sem tudta miről van szó, de aláírta a papírt egy filctollal. Azaz ez az eladó kislánynak sem volt lila gőze arról, hogy hogyan történik a visszaváltási procedúra."
- Inkább eladót, vagy hölgyet. Ha kislányt keresel, előbb-utóbb lehet a böriben kötsz ki.
Amúgy az megvan, hogy higiéniai terméket vitt vissza a posztoló? Azt se 3 napon, se 14 napon, se 30 napon belül nem kötelesek visszavásárolni.
KaTe 2019.09.06. 22:27:24
NewInsights 2019.09.07. 02:56:16
Ti pedig, kedves kommentelők, mi a fa** van veletek? Zsigerből fikázza a frusztált lelketek a posztolót, de ha 5 perce álltok sorba bárhol, biztosra veszem, hogy ti hőbörögtök a legjobban. Rosszul tudta a 3 napot, úr isten, jóhogy nem a halálbüntetés visszaállítását kéritek emiatt.
Thou 2019.09.07. 07:11:34
Thou 2019.09.07. 08:26:40
"De nem is értem, hogy ha netes vásárlásnál van 14 napos elállási jog, akkor ilyen vásárlásnál miért nincs?"
Talán azért mert internetes vásárlás esetén nem tudod kézbe fogni, személyesen megnézni a terméket míg egy üzletben igen. Két külön kategória a kettő.
gurigapapa 2019.09.07. 08:57:47
Mert sok ember "találékony", és látszólag sértetlen csomagolást nem nehéz produkálni. Megveszi a drága új kávéfőzőt, majd visszacsomagolja a régi rosszat az új dobozába, és bepróbálkozik vele, hátha. Megveszi a láncfűrészt, lenyúlja a láncot, majd visszaviszi, hogy meggondolta magát. Vagy megveszi a hangfalat, megtartja a bulit, majd visszaviszi, hogy mégsem kell. Ha a bolt jóhiszeműen visszaveszi, és visszateszi a polcra, te meg megveszed, akkor meg jönnek a homár posztok, hogy "a szemét bolt át akart verni, sérült-hiányos-használt terméket akart nekem eladni".
0rdas 2019.09.07. 10:26:02
lenörd hofstadter 2019.09.07. 11:20:52
Speciel a zosanra pont jellemző, hogy az ilyen termékekből mindig van kint egy a polc tetején amit megfoghatsz, szétszedhetsz, összerakhatod, és ha nem tetszik időben eldöntheted, hogy kell vagy nem. Posztoló ezt elmulasztotta, nem véletlenül fikázzák.
KaTe 2019.09.07. 11:35:19
nyuszis77 2019.09.07. 12:13:15
Volt már hogy karácsony után visszavittem a játékot, mert nem működött megfelelően és ott is szó nélkül visszakaptam a pénzt. Az nem műszaki cikk volt, működött is, de nem úgy ahogy szerette volna az aki kapta, de ment minden percek alatt.
És ezen felül is volt már hogy visszavittem árut és visszakaptam a pénzt. Soha nem esett szó arról, nekem milyen jogaim vannak, hanem mentek a dolgok maguktól, volt papírmunka minden esetben, de max 5 perc.
nyuszis77 2019.09.07. 12:42:45
nyuszis77 2019.09.07. 12:44:58
0rdas 2019.09.07. 13:15:56
lenörd hofstadter 2019.09.07. 14:20:34
"de hát a boltban se lehet kézbevenni a terméket. Csak a lezárt dobozt. "
Ezt:
"Speciel a zosanra pont jellemző, hogy az ilyen termékekből mindig van kint egy a polc tetején amit megfoghatsz, szétszedhetsz, összerakhatod, és ha nem tetszik időben eldöntheted, hogy kell vagy nem. "
Pusszantalak, kötözködésed nem érdekel. Szövegértelmezési problémád sem.
BéLóg 2019.09.07. 16:32:50
Imre Solti 2019.09.07. 17:08:17
spulni 2019.09.07. 19:10:32
sóhegy049 2019.09.07. 19:29:19
1 hónapja egy tabletet vetettem, gagyit, a gyereknek, lelakni jó az... Az eladó adott egy echte dobozos újat. Itthon kiderült, hogy valaki már használta. :-) Visszavittem, 5 perc volt a procedúra, mire kicserélték, pedig ebben benne volt a séta, a pénz ide-oda való átpakolása és a biztonsági őr is. Igaz normálisan elmondtam, hogy mi a "drámám", nem tátott pofával üvöltöztem. Szerintem sokszor a fellépés is "segíteni" tud az emberen. ;-)
Imre Solti 2019.09.07. 20:16:58
Dyra-Papa 2019.09.07. 21:15:31
0rdas 2019.09.07. 21:48:46
2019.09.07. 22:32:24
Világít a torony 2019.09.08. 00:29:00
Csak a yamaha 2019.09.08. 05:16:29
KisIst 2019.09.08. 05:22:11
Azért ez nem egészen így van...
"Kipróbálhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?
Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez [kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemezek), számítógépes szoftver esetében].
Fontos tudni ugyanakkor, hogy ha a terméket nem csak kipróbáltuk, hanem ezen felül is használtuk, akkor a termék ebből fakadó értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk a vállalkozás felé."
fogyasztovedelem.kormany.hu/node/2709#Kipr%C3%B3b%C3%A1lhatjuk-e%20a%20term%C3%A9ket%20az%20el%C3%A1ll%C3%A1si%20hat%C3%A1rid%C5%91%20alatt?
Chastar 2019.09.08. 10:19:51
KaTe 2019.09.08. 11:36:16
@Chastar: A vásárlástól számított 3 munkanapon belül tapasztalt rendeltetészerű használatot akadályozó hiba esetén az eladó nem hivatkozhat arra, hogy a csere aránytalan többletköltséggel jár, ezért inkább szervizbe küldi. Ha nincs raktáron a cseretermék akkor a vásárlónak várnia kell, míg a kereskedő beszerzi. (nem köteles 3 munkanapon belül cserét biztosítani) Ha a termék nem beszerezhető akkor vételár visszafizetése a következő lépcső.
Istencsászáralfakirály 2019.09.08. 11:37:53
_Ne haragudj de ez a modoros, másokat lénéző idióta, aki a posztot írta, arra mi mást lehetne mondani, hogy idióta?
Istencsászáralfakirály 2019.09.08. 11:42:30
Istencsászáralfakirály 2019.09.08. 11:48:21
Egyet értek. Szerintem a a nagyságosúr/nagysasszony most odadugta a zseniális pofáját a vélt problémájával és ezek a szemetek nem ugrálták körbe, mint királykisasszonyt az udvarhölgyei.
kolompar lole 1116 2019.09.08. 21:59:43
nagyonköcsögduda 2019.09.09. 10:27:50
Én ezen a ponton küldtelek volna el az anyád retkes picsájába. Nem elég, hogy nincs igazad (nincs 3 napos szabály), még hülye is vagy és ezt nagy hangon hirdeted is.
Snagal 2019.09.09. 13:12:10
lol... és mit mondott volna nekik?
ennyi erővel a TEK-et vagy Navy SEAL-t is hívhatta volna. Nem röhögték volna ki jobban mint a rendőrség.
Thou 2019.09.09. 13:24:58
gurigapapa 2019.09.09. 13:47:54
2019.09.09. 14:28:15
Ők vállalták a 30 napot. Kivétel:
"Friss élelmiszerek, Növények, Szerzői jogvédelem alatt álló termékek (újság, DVD, számítógépes játékok)"
Saját szabályaik. Igen, a vásárló egy kihanemén ember (de nevezhetjük tudatos vásárlónak is akit nem lehet egykönnyen lerázni), de a bolt is körülményes és rugalmatlan a saját szabályzatát illetően. Ha vállalták a 30 napot, ezt lehetne gördülékenyebben is intézni, mert kizárt, hogy aznap ez volt az első tétel, amit visszavittek.
Terézágyú 2019.09.09. 15:52:55
"Ők vállalták a 30 napot"
De a pószter három naporól beszél....
Most akkor elírta?
Vagy olyanról beszél, ami nem létezik?
Snagal 2019.09.10. 10:14:02
Ha úgy döntenek akkor csinálhatják azt is, hogy termék csere 30 napon belül melynek menete:
tigris bukfenc az ügyfélszolgálat előtt, majd 5 fekvőtámasz, el kell mondani az ABC-t vissza fele és a végén a "mit sütsz, kis szűcs" kezdetű nyelvtörőt időre, hibátlanul. Ezt követően indoklás nélkül vissza veszük a terméket.
De ha nem tetszik akkor nem viszed vissza - ha vissza viszed akkor örülsz hogy van ilyen opció és ha kifogásod van az ügymenetet illetően nem fogy védelmi poszton reklamálsz, hanem megírod az auchan vezetőségének, hogy szerinted nem működik valami jól a rendszer és ha nem változtatnak rajta akkor nem kívánsz náluk vásárolni.
Mert hogy nem fogyasztóvédelmi eset onnantól kezdve, hogy élsz egy opcionális lehetőséggel aminek a menete neked nem tetszik.
Snagal 2019.09.10. 10:33:34
A probléma ott van, ahogy ezt tálalja - az szerintem sokkal rosszabb mint az auchan jó szándékú, de dilettánsan megvalósított áruvisszavételi rendszere.
GatyaPityu 2019.09.10. 14:01:49
OFFFLINE VÁSÁRLÁSNÁL NINCS 3 NAPOS ELÁLLÁS!! Csak az eladó jóindulatán múlik, hogy visszaadja-e a pénzt, vagy sem. Én egy digitális fényképezőgépet vettem (sajnos ostoba módon nem online rendelve) és később, az első használat során láttam, hogy Qrva sz*r képeket csinál (főleg este), zajos, pixeles, stb. Mint egy mobil. Lementem kutyába és kértem az eladó céget, hogy legyen szíves visszavenni akár olyan áron is, hogy nem pénz kell, hanem levásárolom egy drágább típusra beszámítva ennek az árát. Az én esetemben is 3 ember nézte meg a gépet nincs-e eltörve, működik-e, ami eltartott vagy 20 percig. De eszembe sem jutott hőzöngeni, pattogni, inkább illedelmesen megköszöntem a végén és gyorsan távoztam.
Kiskos82 2019.09.11. 01:24:53
A vásárlót védi és segíti a jog, a törvény és sok más dolog a "hülye" eladótól.
DE KI, VAGY MI VÉDI MEG AZ ELADÓT A HÜLYE VÁSÁRLÓTÓL?
:D
Permetező 2019.09.11. 16:24:33
Péter 2 2019.09.13. 12:10:20
PonDrow 2019.09.18. 15:28:57
Némi logisztikai szenvedés - visszapakolni az eredeti csomgolásba nagyjából, meg visszavinni az ügyfélszolgálatra - árán simán visszaadták az árát, nem kellett tételesen átvizsgálni, hogy mi hiányzik-mi a hiba.
Úgyhogy nekem semmi gondom nincs a panaszkezelésükkel. :)
Reactor 2021.12.08. 03:50:17