Tékozló Homár

Az online rendelt láncfűrész visszavág

2019.10.07. 10:00 | Homár Rezső | 54 komment

lanc.jpg

Tibor története tanulságos, na nem a láncfűrész online rendelése miatt, mert azzal még nem feltétlenül van baj, mondjuk most pont igen. A gép nem működik, a messzi messzi kereskedő természetesen megnézni, de csak ha Tibor személyesen beszállítja az eszközt. És mi van akkor, ha nem tudjuk személyesen elvinni azt, amit online rendeltünk?

Adva van egy Érden üzemelő szerszám kereskedelmi cég, a szerszamkell.hu. Rendeltem tőlük, előre fizetéssel egy 34.790 forint értékű Ryobi RCS2340B 2300W elektromos láncfűrészt. Amikor a készüléket összeszereltem, és használni szerettem volna, kiderült, hogy sajnos nem működik, az elektromos motor ugyanis nem indul be. Kipróbáltam minden rendelkezésemre álló dugaljjal, de se kép, se hang.

Felhívtam őket, és megkérdeztem tőlük, hogy ilyenkor mi van? Közölték, hogy vigyem be hozzájuk, Érdre, megnézik, és ha tényleg nem jó, akkor intézkednek. Mivel én Budapesten lakom, autóm nincs, kérdeztem tőlük, hogy mi van akkor, ha egy nyolcvanéves öregasszony vagyok? Mondták: akkor is vigyem be hozzájuk.

Ilyen esetben érdemes megnézni a kereskedő oldalára felrakott ÁSZF-t, ebben szintén szerepel az indoklás nélküli elállási jog, amit szakértőink is javasolnak. Itt nincs szó kizárólag személyesen visszaszállításról, ahogy a 30 napos elállásnál sem, bár ha ezt a megoldást választjuk, akkor a költségeket a fogyasztónak kell viselnie.

Kedves Olvasó! 

Érdemes megfontolni az indokolás nélküli elállási jog gyakorlását, amelyet a termék átvételétől számított 14 napon belül tudsz megtenni az eladó vállalkozásnak címzett egyoldalú nyilatkozattal, amelyet érdemes igazolható módon, írásban megtenni. Az elállás a megkötött szerződést felbontja, a vállalkozás köteles a termék vételárát visszafizetni, a fogyasztó pedig köteles főszabály szerint a készüléket saját költségén visszaküldeni.

Ha ez a határidő már letelt, akkor az eladó felé jótállási igényt tudsz bejelenteni, amely elsődlegesen a hiba kijavítására vagy a készülék cseréjére irányulhat. Ezt a bejelentést is érdemes igazolható módon, írásban megtenni az eladónak.

Nincsen a fogyasztónak olyan jogszabályi kötelezettsége, amelynek alapján a jótállási igény csak személyesen lenne érvényesíthető, a hibás készülék személyes átadásával. A kijavítást a vállalkozásnak a jogszabályban meghatározott eljárás betartásával és feltételek teljesülése esetén el kell végeznie és az ezzel kapcsolatban felmerült költségeket is ki kell fizetnie.

 Ha a cég a jótállási igényt nem teljesíti, akkor  békéltető testülethez fordulhatsz vagy polgári peres eljárást is kezdeményezhetsz a vállalkozással szemben. 

Felhasznált jogszabályok: 

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról

- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tikakukac 2019.10.07. 10:13:24

A cég erősen kerülendő volt eddig is. Pont a hasonló sztorik miatt, de leginkább a kb. soha ki nem küldött és ígérgetett rendelések okán. Van sok-sok rendes barkácscuccos bolt helyettük.

juhaszvik 2019.10.07. 10:19:31

Gondolom ez egy vicc akar lenni. Mármint, hogy Érd mennyire "messzi messzi" település.

Egyébként fogalmam sincs, hogy mit szeretne a posztoló. Menjen ki házhoz a bolt, hogy megnézzék a nem működő fűrészét?

Snagal 2019.10.07. 10:42:11

Örülök, hogy nem volt benne, hogy megrendelte mert 8 gyerekkel van otthon egyszerre és összeszerelés közben megellett a macska is akinek nem tudott emiatt kellően meleget biztosítani mert nem volt mivel felvágni a tüzelőt a kandallóba...
de újabban ezek a pár soros Homár-haikuk már a ló túloldala. Azért némi információ nem árott volna pl:
" Amikor a készüléket összeszereltem, és használni szerettem volna,"
és az mikor is volt? aznap, ahogy kiszállították? vagy még tavaly rendelte de most jutott eszébe, hogy esetleg kipróbálja? azért nem mindegy.
Ahogy az sem derül ki, hogy a poszter mit szeretne? Nyilván nem azt, hogy a cég kimenjen házhoz és ott intézze a garis ügyintázást (HA még garis, lásd fent ugye) - vagy ha igen akkor elég naiv. Jelete, hogy visszaküldené futárral vagy postával? Erre mit mondott a cég?
A homár bevezetőjében arra utaénak, hogy a cég ragaszkodik ahhoz, hogy személyesen vigyék vissza a motyót, de ez nem derül ki a leírásból.

Nem lehetne olyan posztokat kirakni amik kicsit "kidolgozottabbak"? és nem egy ilyen "mi van ha..." jellegű elképzelt tanmesét?

Fausto(tm) 2019.10.07. 10:43:58

@juhaszvik1: pl. küldhetnének érte egy futárt, ha már hulladékot küldenek.

GöTi 2019.10.07. 10:48:17

Nagyon alap dolgot írok le, elnézést...

A visszacsapódásvédő lapot, ami a fényképen a gépet markoló kéz előtt látható, azt hátrahúzta a posztoló?

Antalbaba 2019.10.07. 10:54:24

Más ügyben, de belefutottam már ebbe a 14 nap / nem működik szituba. Mondjuk a MM jó fej volt, visszavették, visszafizették, de azért utaltak rá, hogy ez alapvetően a működő, ~sértetlen cuccokra van kitalálva, az eleve sz@r áru esetén a jótállás/szavatosság/garancia/15+ nap... játszik. Szóval ha visszadobunk egy NEM MŰKÖDŐ valamit 14 napon belül /mégsem kell felkiáltással/, akkor a minimum meglepi az lehet, hogy nem nagyon kapjuk vissza a teljes árát:-(

_Neville 2019.10.07. 11:20:58

Elég gáz eljárás a cégtől, de azért a poszter is menjen már a lusta pesti mindenibe. Basszus, 10 percenként megy vonat Érdre, kb annyi a menetidő is, nem épp a világ vége

juhaszvik 2019.10.07. 11:23:27

@Fausto(tm): lehet, de ezt nem írta sehol. Mint ahogy azt sem, hogy mi is pontosan a problémája, azon kívül, hogy nincs autója és ez még nagyobb gond lenne, ha 80 éves öregasszony lenne.

@Snagal: szerintem szándékosan van megvágva a levél. El nem tudom képzelni, hogy bármiféle bevezető és búcsúzó szöveg nélkül küldte ezt be a posztoló, ráadásul a nevét sem írja, ennek ellenére Rezső Tiborként hivatkozik rá.

KaTe 2019.10.07. 11:50:25

"kérdeztem tőlük, hogy mi van akkor, ha egy nyolcvanéves öregasszony vagyok?"
- Teljesen életszerű, hogy nyolcvanéves öregasszony láncfűrészt vásárol. De ha mégis így tenne, akkor remélhetőleg nem ~1500 forint megspórolása miatt fogja megrendelni pl. az ország másik végéből.

@Antalbaba: 3 napon belül tapasztalt hiba automatikusa cserét jelent, nem? Ha nem próbáltad ki 3 napon belül, az elég nagy pech, ha viszont már később jött elő a hiba (3-14 nap, akkor feltételezhető, hogy már használatba vetted a terméket, így jogos, hogy nem gyakorolhatod az elállási jogod.

MediaMarkt-ból online rendelt okostelefonnál jártam úgy, hogy pixelhibás volt a telefon kijelzője. Másnap személyesen visszavittem. Két lehetőségem volt: Vagy elállok a vásárlástól, vagy cserélik, de akkor már nincs 14 napos elállási jogom.

borso 2019.10.07. 12:13:35

@GöTi: De bizony ám! :-) Ha nincs visszahúzva dughatja bármibe nem fog működni, mert az egy biztonsági retesz. :-)

juhaszvik 2019.10.07. 12:21:39

Én tökre nem értem egyébként, hogy miért jön mindenki ezzel a 14 napos visszaküldéssel. Nem azzal van gondja a posztolónak, hogy mit csináljon a rossz fűrésszel, hanem nem tudja/akarja visszavinni (küldeni esetleg küldetni) a boltba. Ha eláll a vásárlástól, ahhoz ugyanúgy vissza kell vinnie/küldenie a gépet, amire ugye nem hajlandó, mivel Érd annyira "messze" van Budapesttől.

juhaszvik 2019.10.07. 12:27:21

@_Neville: nem akarom védeni a céget, mivel nem is ismerem őket (lehet, hogy egy trehány banda, lehet nem), de melyik eljárásuk gáz? Hogy nincs üzletük a posztoló utcájában? Vagy nem küldenek valakit az elromlott fűrészért? Melyik cég csinálna ilyet?

Terézágyú 2019.10.07. 12:49:27

A régi szar vásárlási rendszerben az ember bement a bótba, ahol összerakták neki, kipróbálták, elmagyarázták a működését, a szeme előtt töltötték ki a jótállási jegyet stb.
Ej, de jó, hogy má ennek vége, hiszen ki kellett menni a lakásból stb.

Tikakukac 2019.10.07. 12:53:43

@juhaszvik1: Ha DOA egy termék, akkor jellemzően megy az ingyen futár és azonnal megy is a csere. Jobb helyeken. Rosszabb helyeken meg ez van, mint fent.
Ez a személyesen beviszem nagy buli, egyszer volt ilyenem egy cégnél, a pesti címemre számláztak, de valójában 250km-re került a cucc és benyögtek egy ilyet, vigyem be, meg kell vizsgálniuk. Kaptak videót és másolatot a papírról, hogy tudok használni multimétert.

Darth Revan 2019.10.07. 14:24:57

@juhaszvik1:

mondjuk olyasmit, hogy kuldenek erte futart. rosszabb esetben elviszi a postara es feladja nekik. szerinted az normalis, hogy barhonnan rendelsz, de ha gond van el kell a cuccossal blattyogni Erdre?!

CsakLajosAz 2019.10.07. 14:28:00

@_Neville: Érden lakom. Azért a vasutállomástól nem 5 perc a bót...

Egyébként én is vettem tőlük dolgokat. Soha többet. Bunkók, egytől egyig. És árban is van jobb. Cserébe sokáig ígéregtnek, hogy a rendelésem összekészítés alatt van. A kérdésre, hogy mikor??? Csak írják a sablont, összekészítés alatt van.

Megrendeléskor hiába tagadom meg, hogy küldjenek spam-et, küldenek. Lemondom. Akkor is küldik...

A bolt egy kupleráj.. egymás hegyén hátán minden.. egy vicc..

Mondjuk a pénztáros magas szőke csaj nem rossz. De ez az össz. pozitív velük.. kerülendő. Soha többet.

juhaszvik 2019.10.07. 14:30:04

@Tikakukac: csak az üzleti akroníma szótár szerint van 14 különböző jelentése a DOA mozaikszónak (a többiről ne is beszéljünk), szóval nyugodtan beszélj magyarul. Ha arra gondolsz, hogy sérült/rossz volt már kiszállításkor (damaged on arrival), azt vagy visszaküldöd még futárral (tudom, ez non sense), vagy kezeled, mint jótállási ügyet.

Mondjuk tök "hasznos" a GVTI, amikor a komplett Polgári törvénykönyvet behivatkozza.
Az ide vonatkozó részt már nekünk kell kikeresgélni:
Ptk. 6:166 § "A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik."
Ebből gondolom következhet az is, hogy ha te elküldöd nekik, akkor ki kell fizetniük a szállítás költségét, viszont azt a jogszabályt nem találom, ami kötelezően előírná, hogy a cégnek kell küldenie egy futárt a meghibásodott termékért.

juhaszvik 2019.10.07. 14:33:36

@Darth Revan: persze, elég abszurd lenne, mondjuk egy cserép muskátlival 400 km-t autókázni, de a cég (feltételezem) nem azt mondta, hogy ne küldje el nekik futárral a posztoló, hanem, hogy ők nem mennek el érte (de mindez tényleg csak feltételezés).
Aztán a futár díját is ki kell fizetniük, legalább is a fenti jogszabály szerint: @juhaszvik1:

Tikakukac 2019.10.07. 15:09:01

@juhaszvik1: Örülök az üzleti szótárnak, tök jó, hogy van ilyen és van benne 14 jelentés. Mivel magadtól is rájöttél melyik verzió a tuti, így teljesen felesleges volt az egészt menet, egyértelmű volt amit írtam. Ugorjunk hát.

Maradjunk annyiban, hogy a paragrafusokat annyira nem, az üzleti etikettet és egyéb fogásokat annál jobban ismerem. Ha döglött gép ment ki, ment utána a futár. Nagyon kevés ilyen van, nem egy nagy érvágás.

Darth Revan 2019.10.07. 15:09:09

@juhaszvik1:

en csak a posztra tudok tamaszkodni, abban pedig az van, hogy vigye be hozzajuk szemelyesen.

Terézágyú 2019.10.07. 15:12:45

@Tikakukac:
"Örülök az üzleti szótárnak, tök jó, hogy van ilyen és van benne 14 jelentés. Mivel magadtól is rájöttél melyik verzió a tuti, így teljesen felesleges volt az egészt menet, egyértelmű volt amit írtam."

Speciel én nem tudtam mi a doa vagy mi, de elkönyveltem az egészet annak, ami: egy érthetetlen kommentnek...

Tikakukac 2019.10.07. 15:14:13

@Terézágyú: Nem, nem. Te csak marha lusta voltál egy guglit megengedni. Hatalmas különbség :)

Terézágyú 2019.10.07. 15:19:25

@Tikakukac:
"Te csak marha lusta voltál egy guglit megengedni. "

Ja, a te kommentjeidhez gugli kell???
Bocsesz, ezt nem tudtam.

Én inkább a "Szűrés"-t használom ilyenkor.

Tikakukac 2019.10.07. 15:21:27

@Terézágyú: Ja, mert amikor valami ismeretlen mozaikszót látok egy hsz.-ben, akkor ott már tekerem is tovább és elkönyvelem érthetetlennek az egészet?
Bocsi, ezt meg én nem tudtam.

Én a "mikróban megmelegítek egy bögre teát" használom ilyenkor, segít feldolgozni az ilyeneket.

juhaszvik 2019.10.07. 16:12:18

@Tikakukac: kicsit vegyél vissza, mert nem áll jól a nagyképűség, közvetlenül ugyanabban a kommentben, ahol beismered, hogy lényegében fogalmad sincs azokról a jogszabályokról, melyeket követned kellene.

Amit írtál, az pedig nem volt "egyértelmű", lévén utána kellett olvasnom, és kiválasztanom egyet a sok jelentés közül. Ha pedig zavar a szemrehányás, akkor vagy legyél alaposabb, vagy fogadd el a kritikát.

Tikakukac 2019.10.07. 16:20:37

@juhaszvik1: Nagyjából annyira van fogalmam a jogszabályokról, amennyire alkalmaznom kell őket. Neked milyen fogalmad van a valós kereskedelemről? Hány hasonló szitut kezeltél és hogyan? Ezt hívják fotelszakértőnek.

De, egyértelmű volt. Leírtad, megtaláltad, szerintem halálos betegséget sem kaptál tőle.
Hasonló stílusban reagálva: ha nem ismered az esethez kapcsolód rövidítéseket és szakmai alapokat, akkor vegyél vissza te. Ha zavar ez a fajta hozzáállás, nos, gépelj akkor a jogszabályaidon :)

juhaszvik 2019.10.07. 16:35:52

@Tikakukac: egy szót sem értettél meg abból amit az előző és az eggyel korábbi kommentemben írtam, tükrözni a szöveget pedig nagyjából kisiskolás tempó.
Én nem vagyok sem jogász, sem kereskedő, de nincs is relevanciája. Indokként használni azt, hogy te üzlettel foglalkozol pedig sem nem szimpatikus, sem logikus, ha érveket nem teszel mellé.

Tikakukac 2019.10.07. 16:46:16

@juhaszvik1: Azért legalább felismerted, hogy "kisiskolás" lett a tempó. Akkor nincs gond, most már lassan megtörténik a felismerés, hogy miért is történt így.

Érveket nem kell tenni sehova, mert nincs is mi ellen vagy mi mellett érvelni. Ha grátisz egyik szakmához sincs nagyon közöd akkor meg főleg extrém fotelkommentes a dolog. Leírtam ez hogyan működik akkor, ha nem akar az ember segget csinálni a szájából. a valóságban. Innentől kezdve jöhet 3 köbméter jogszabály és egy verselemzés is a melléblablából. Már régen el lenne intézve minden, ha küldik a nyomorult futárt azért a fűrészért. De mivel sokan ismerjük a helyet, ez nagyjából elképzelhetetlen.

CCnick 2019.10.07. 17:42:03

@GöTi: A kérdés jogos, engem hívott már fel fater jópár év villanyfűrészelés után, hogy elromlott a gép, nézzem má meg, és a védő volt előre kattanva :)

Péter 2 2019.10.07. 18:19:50

@Tikakukac: Nem, nem volt. Azt kellett volna írnod, hogy sérülten érkezett. Semmivel nem vagy okosabb és szebb egy angol rövidítéstől. Éppen ellenkezőleg.

Tikakukac 2019.10.07. 18:30:28

@Péter 2: Azért, hogy odab@szott ez a rövidítés :D

Nem, nem volt.

Szerintem meg de. Akkor ilyenkor mi van?

Azt kellett volna írnod, hogy sérülten érkezett.

Hogyne. Meg majd más el fogja dönteni, hogy mennyi szakzsargont és általam/általunk használt rövidítést és kifejezést szabad leírnom. Ahha, nyilván így lesz. Ugye akkor innentől ha valaki kicsavart jogásznyelveket dobál be meg bármilyen latin eredetű vagy konkrétan latin szót, akkor mehet a tűzre? Mert ez egy kapcsoló az ember fejében. Öhöm.

Semmivel nem vagy okosabb és szebb egy angol rövidítéstől. Éppen ellenkezőleg.

Az érdekelne, hogy honnan a bánatos fenéből jött az elő benned is, hogy ettől akarok vagy akartam okosabb lenni vagy szebb? Megyek, aztán verem a fejemet egy kicsit egy féltéglával, aztán kérek 50 korbácsütést.

Tikakukac 2019.10.07. 18:47:25

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Na ezt viszont értékelem.

Zuzer78 2019.10.07. 19:27:44

Ugyanez a fűrész számtalan budapesti boltban is van jelentősen olcsóbban...

gigabursch 2019.10.07. 19:58:43

@GöTi:
Na igen...
De ahhoz olvasni is tudni kell, hogy a láncféket ki kell oldani.

patvaros 2019.10.07. 20:03:58

@Tikakukac: Én is vettem tőlük szerszámgépet,ami nem volt jó.visszavittem hetekig nem történt semmi nagy nehezen aztán visszaadták az árát.Lesujtó véleményt irtam,ennek ellenére az év webáruháza lett 2017 ben

Yossarian_M 2019.10.07. 20:50:05

@GöTi: +1, a ryobi az egy komoly cucc, nem elromlos fajta. Egy bp-i poszter aki lancfureszelni akar neten rendelt cuccal viszont gyanus, nagyon gyanus

Tueno 2019.10.08. 07:33:07

Mindig jót röhögök, amikor összecsaptok a semmin. :D

9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
Szerintem ebbe a rossz készülék elszállítása és a javított visszaszállítása is beletartozik.

teofilka 2019.10.08. 08:46:21

A mobilarena.hu-n már kb 2 hete leoltották többen az embert, hogy egy f.sz...

ekat 2019.10.08. 08:49:00

@Igazamvanvagyigazamvan?: Én meg dead on arrival-nek ismertem. :) /Pl. mentőautóval vitt valaki a kórházba érve./

igazi hős 2019.10.08. 09:43:45

@juhaszvik1: Rendeltem egy klímaventillátort az autóhoz egy debreceni vagy nyíregyházi (a lényeg, hogy Pesttől elég távoli) cégtől. Megjött, kicsomagolom, látom, hogy az egyik levegő beszívó nyúlvány eltörött. Két fényképpel küldtem egy emailt a forgalmazónak, válaszoltak, hogy 2 nap múlva jön újra autó Pestre, küldenek egy másikat, ezt pedig csomagoljam vissza és adjam oda a futárnak.
Ez a korrekt hozzállás.

igazi hős 2019.10.08. 09:48:08

@_Neville: Te úgy tudod, hogy ez a cég a vonatállomáson van? Te mennyit sétálnál egy 10 kilós, rossz fogású csomaggal?

igazi hős 2019.10.08. 09:54:07

@Tikakukac: "Na ezt viszont értékelem." Akkkor te nem a "Go F" kezdetű értelmezést vetted magadra, pedig innen nézve nyilvánvalónak tűnt. Látod, a rövidítésekkel sok baj lehet.

Tikakukac 2019.10.08. 09:58:22

@igazi hős: De bizony, pontosan tudom mit írt a kolléga. Azért írtam, hogy értékelem, mert pontosan a rövidítésekről volt szó és stílusosan küldött el melegebb éghajlatokra. Ezt én értékelem, ez stílusos. Nem pedig egyből jön a megkereslek és a családodat húskampóra akasztom jellegű rész.

A rövidítésekkel sok baj lehet, abból, mert nem tudjuk a másik reakciójának miértjét pedig még annál is több.

Szegedi Család 2019.10.08. 12:18:09

Szerintem a gépnek nincs baja csak a láncféket kell rajta kioldani. Ezt annak is tudnia kellene aki eladta a gépet. Ebből is látszik hogy nem onnan kell megvenni ahol a legolcsóbb, hanem ahol értenek is hozzá.

juhaszvik 2019.10.08. 14:57:54

@igazi hős: korrekt: igen. Általános: nem.
Ha nincs előírva valami, akkor a cégek csak akkor csinálják, ha üzletet látnak abban is, ha jó fejek. De ehhez már kell némi előrelátó gondolkodás.

@Tikakukac: én csak jeleztem, hogy nem egyértelmű. Illetve később azt, hogy nagyképűen fogalmazol. Gondolom egyikkel sem vitatkozol :)
A "stílusos" jelzőt köszönöm, a melegebb éghajlatra küldés nem volt szándék :)

Tikakukac 2019.10.08. 15:43:55

@juhaszvik1: Nem neked szólt a stílusos jelző. Olvasd vissza ki kinek és mire válaszolt.

juhaszvik 2019.10.08. 16:05:22

@Tikakukac: ó bocs. Én meg már azt hittem, hogy jófej vagy...

SzAdam 2019.10.08. 19:29:01

"Vagy elállok a vásárlástól, vagy cserélik, de akkor már nincs 14 napos elállási jogom." - Tehát elállsz, majd a visszakapott pénzből veszel egy ugyanolyan terméket ott helyben (online megrendeled telefonról 1 perc alatt), azaz van a cseretermékre is 14 nap elállási jogod. Lehetnének rugalmasabbak...

CsakLajosAz 2019.10.10. 11:13:58

@SzAdam: Szerintem akkor visszakapná a frissen visszavittet. És közölnék, lehetne rugalmasabb :)
süti beállítások módosítása