Gabi egy nagyon tanulságos történetet küldött nekünk, amit minden jelzáloghitellel rendelkező olvasónak érdemes átnézni. A hitelajánlatban szereplő előtörlesztési díj elengedése valahogy elfelejtődött a végtörlesztést követően, de ez nem volt annyira egyértelmű, így Gabinak rendesen utána kellett járnia ahhoz, hogy visszakapja a pénzét. A jótanácsok a poszt végén, ami biztos, hogy egy kicsit érdemes befeszülni, ha nem haladnak a dolgok a megfelelő tempóban.
Egy keserédes élményt szeretnék megosztani és talán némi tanáccsal szolgálni mások számára.
Idő előtt visszafizettem egy jelzáloghitelt. Ilyenkor általában felszámolnak a bankok előtörlesztési díjat (1-2 % körül).
Amikor a hitelajánlatokat bekértem, akkor az MKB olyan kedvezménnyel ajánlotta a hitelt, hogy vagy az első törlesztőrészletet adják vissza, vagy az előtörlesztési díjat engedik el.
Én ez utóbbit választottam.
Amikor a végtörlesztést intéztem, beszéltem az ügyintézővel, neki is elmondtam szóban, hogy ugye nem fogják levonni az előtörlesztési díjat, mert nekem az van a szerződésemben.
Pár nap múlva mégis azt láttam a számlámon, hogy levonták az előtörlesztési díjat. Pontosabban, a tételen nem is látszott, fel kellett hívnom a telebankot, ahol az ügyintéző nem tudta megmondani, hogy mi az a tétel. Kapcsolt ide-oda, végül egy illető kibökte, hogy igen, az szerinte is előtörlesztési díj.
Panaszt tettem szóban, és utána írásban is.
Ezen ültek 2 hétig. 30 napuk van a panasz megválaszolására, de miután elég nagy összeget levontak, az a pénz hiányzott nekem, szerettem volna használni.
Ezután írtam az MNB-nek, ugyanis náluk van most a bankfelügyelet. Van egy telefonszámuk is, és meglepően kompetens személlyel sikerült beszélnem, ezúton is köszönet érte.
Ott megtudtam, hogy ha az MKB-tól 30 napon belül nem kapok érdemi választ, akkor 3 lehetőségem van:
· Pénzügyi Békéltető Testület elé vinni az ügyet (egyszerűbb és gyorsabb) – ha a bank elfogadja a PBT ajánlását, akkor örülés van
· Pert indítani
· PBT + per, ha a bank nem fogadja el a PBT ajánlását.
Megírtam az MKB-nak, hogy mit sikerült megtudnom és milyen lépéseket fogok tenni. 2 nap múlva megérkezett a válasz és a pénzem. Nyilván csak véletlen egybeesés, bár más hasonló lehúzások után mindig valahogy akkor rendezték fénysebességgel az ügyet, amikor már bejelentettem az adott fogyasztóvédelmi szervnek.
Kértem késedelmi kamatot és sérelmi díjat, illetve perben kértem volna a pénzem uzsorakamatát is (nevezhetjük szabadfelhasználású hitel THM-nek is), mert azt a pénzt nekem máshonnan fel kellett volna vennem, ha szükségem lett volna rá.
Késedelmi kamatot adott végül az MKB.
Végül néhány jó tanács a jelzáloghitelekhez:
· Hitelajánlatok bekérése (interneten sok oldal kínálja ezt, és van olyan bank is, amelyik nincs benne a felsorolásban – tessék körülnézni és tárgyalni, telefonálni)
· Szerződéstervezet alapos átolvasása
· A végleges szerződés alapos átolvasása (ne érdekeljen, hogy késésben van a közjegyző vagy az ügyintéző)
· Probléma esetén azonnal telefonálni, és mindenképpen emailben is jelezni a problémát – a bank nem sumákolhatja el a bejelentést
· Fogyasztói probléma esetén az MNB ügyfélszolgálatnak írni (ugyfelszolgalat@mnb.hu) vagy hívni őket: +36 80 203 776. Telefonon nagyon hasznos információkat tudnak adni az eljárásokról, jogokról, kötelezettségekről.
· A bankot tájékoztatni a jogellenes magatartásuk lehetséges következményeiről (késedelmi kamat, perköltség, esetleges bírság a felügyelet részéről).
Remélem hasznos lesz pár embernek.
a fekete krindusz 2019.10.08. 17:31:15
Tueno 2019.10.08. 18:21:29
Ide csak katasztrófasztorik kellenek és balfaszkodó levélírók, mert akkor lehet rajtuk vigyorogni jó magyar módra és bújni a guglit valami überkirály kioktatáshoz. Nem csoda, hogy lassan már 2 éve nem volt itt Boldog Ügyfél sztori. Nincs rá igény.
havrilla 2019.10.08. 18:40:41
Tényleg ilyen rosszindulatú ostoba barom seggfej vagy?
Tueno 2019.10.08. 18:42:05
KaTe 2019.10.08. 19:41:02
The Good Boy 2019.10.08. 19:53:18
A poszt-tolót már szabad?
amúgy öröm és bódogság, végre egy tudatos fogyasztó, aki figyel, olvas, és harcol! Gratula neki. az lenne a jó, ha ez lenne az általános
peppe83 2019.10.08. 20:36:42
MrZed001 2019.10.08. 21:08:00
Kollégám hirtelen meghalt, bank be akarta vasalni a hitelt az örökösön (törlessze, vagy egy összegben mert nem elég hitelképes ... anyád !).
Biztosítás mintha nem is létezett volna, letagadták.
Meg még hazudtak is ahogy csak lehet, meg küldözgettek minket "ilyen nincs, járjanak maguk utána" biztosítótól biztosítóig (találjuk ki mi van, mert azt is bekebelezte más, meg szétvált, meg ... KIT ÉRDEKEL ?!??)
2 hónap után meguntuk, egy jól irányzott (eddigi ténykedésüket leíró) és ügyvédileg megfogalmazott tértivevényes panaszlevél központba (felemlegetve benne az MNB + bíróság + Homár triót) követően 5 napon belül jött is a levél, hogy jéééééé, tényleg volt biztosítás !
Nem kell fizetni semmit, hitel lezárva.
És még abban a levélben is hazudoztak egy (sok) sort, hogy nem is jártunk bankfiókba személyesen (4x), meg nem is azt mondták áááááám (DE!), meg mi vagyunk a h-lyék és ők a helikopter ... de kit érdekel csórikám, vesztettél B+, viseld férfi/nő ... de legalább EMBER módjára.
(ok, lehet féltek, hogy kártérítésre azért elvisszük még az ügyet bíróságra -nyert ügy-, meg MNB is +B volna őket az anyjuk hátán ... de a temetés után nem volt "kedvünk" hozzá)
Ráadásul a biztosító kifizeti nekik, szóval veszteni se vesztettek semmit.
Csak az arcukat.
De azt nagyon.
(vagy duplán akarták bevasalni, a biztosítótól meg az örököstől is ?!??)
Tizen milliós sumákolás (?? csalás/sikkasztás/biztosítási csalás ??) egy piros lógós banknál ....
havrilla 2019.10.09. 04:35:12
Nem kell. Saját magadtól "von aus haus" vagy egy beképzelt szarevő senki.
Tueno 2019.10.09. 05:07:31
2019.10.09. 08:11:19
Tueno 2019.10.09. 08:32:42
Míg korábban jobban figyeltek a cégek is erre a fórumra, ma már inkább ennek a 20 frusztrált embernek a dühöngőjévé vált, amire a cégek is csak legyintenek, mert súlytalan. Hol van már a néhány éve látott napi 3-4 poszt 300 feletti kommenttel? Sehol, mert senkinek nem kell az, hogy széttrollkodják a posztját vagy a kommentjét azok, akik itt élik ki a magánéleti kudarcaik miatti haragot. Így ment a Homár a süllyesztőbe a fogyasztóvédelemmel együtt. Kár érte.
havrilla 2019.10.09. 09:06:45
1. Nagyon sok panaszos van, aki a saját "ballépéseit" próbálja panaszban fényezni.
2.Nagyon sok panaszos van, aki a kényelmessége miatt járt rosszul és ezt akarja kompenzálni.
3.Nagyon sok panaszos van, aki túllihegi a problémáját és azt hiszi, hogy a világ ellene van.
4.Nagyon sok panaszos van, aki államügyet csinál egy emberi csalásból, ami rendszerfüggetlen.
Tehát igen sokan vannak, akik megérdemlik a cikizést.
5. És vannak magyargyűlölő, a saját ostobaságuk alapján beképzelt , mindenki mást lenéző , általánosító, a hazáját leszóló senkik, mint te.
Tueno 2019.10.09. 09:26:39
Usermail317 2019.10.09. 09:36:47
Itt te is csak egy arctalan senki vagy, csak a virtuális pofád nagyobb. Ha pedig segítségre nem tudod használni akkor tartsd csukva pubi ahogy az asszony előtt szoktad.
havrilla 2019.10.09. 10:55:14
Ne magadból indulj ki , te szerencsétlen. Inkább olvass és értelmezz.
Kelpo 2019.10.09. 12:25:14
havrilla 2019.10.09. 13:03:52
Te szerencsétlen seggfej! Minden bank igyekszik átverni az embereket.
Ne csinálj politikai fórumot egy nem arra szolgáló helyen!
Terézágyú 2019.10.09. 14:12:30
Csak fröcsög egyfolytában. Ja, ő, nem a pószterre. Mindegy, fröcsög.
Szűrés.
Kelpo 2019.10.09. 14:56:42
szajberpiraty 2019.10.09. 16:46:07
idegen a földön 2019.10.09. 18:11:32
Ők arra hivatkoztak, hogy a rendszerük csak 2% végtörlesztési díjat tud levonni, és a mostani hirdetményben 2% szerepel.
Én arra hivatkoztam, hogy az általam laponként szignózott, közjegyző által hitelesített (felolvasott) szerződésemben 1% van definiálva, amúgy meg lesz*rom a rendszerük hibáit.
Pénzügyi békéltetőig vittem az ügyet (elvi kérdést csináltam belőle).
Ott kb 5 perc alatt végeztünk, és visszafizették a jogtalanul levont zsét.
ekat 2019.10.09. 19:28:38
KolompárRómeó 2019.10.09. 19:29:53
Flavius Mundus Puncius 2019.10.10. 09:03:37
Tueno 2019.10.11. 06:57:49