Tékozló Homár

Jelzáloghiteled van és szívat a bankod? Itt van néhány hasznos tanács

2019.10.08. 16:50 | Homár Rezső | komment

shutterstock_99357692.jpg

Gabi egy nagyon tanulságos történetet küldött nekünk, amit minden jelzáloghitellel rendelkező olvasónak érdemes átnézni. A hitelajánlatban szereplő előtörlesztési díj elengedése valahogy elfelejtődött a végtörlesztést követően, de ez nem volt annyira egyértelmű, így Gabinak rendesen utána kellett járnia ahhoz, hogy visszakapja a pénzét. A jótanácsok a poszt végén, ami biztos, hogy egy kicsit érdemes befeszülni, ha nem haladnak a dolgok a megfelelő tempóban. 

Egy keserédes élményt szeretnék megosztani és talán némi tanáccsal szolgálni mások számára.

Idő előtt visszafizettem egy jelzáloghitelt. Ilyenkor általában felszámolnak a bankok előtörlesztési díjat (1-2 % körül).

Amikor a hitelajánlatokat bekértem, akkor az MKB olyan kedvezménnyel ajánlotta a hitelt, hogy vagy az első törlesztőrészletet adják vissza, vagy az előtörlesztési díjat engedik el.

Én ez utóbbit választottam.

Amikor a végtörlesztést intéztem,  beszéltem az ügyintézővel, neki is elmondtam szóban, hogy ugye nem fogják levonni az előtörlesztési díjat, mert nekem az van a szerződésemben.

Pár nap múlva mégis azt láttam a számlámon, hogy levonták az előtörlesztési díjat. Pontosabban, a tételen nem is látszott, fel kellett hívnom a telebankot, ahol az ügyintéző nem tudta megmondani, hogy mi az a tétel. Kapcsolt ide-oda, végül egy illető kibökte, hogy igen, az szerinte is előtörlesztési díj.

Panaszt tettem szóban, és utána írásban is.

Ezen ültek 2 hétig. 30 napuk van a panasz megválaszolására, de miután elég nagy összeget levontak, az a pénz hiányzott nekem, szerettem volna használni. 

Ezután írtam az MNB-nek, ugyanis náluk van most a bankfelügyelet. Van egy telefonszámuk is, és meglepően kompetens személlyel sikerült beszélnem, ezúton is köszönet érte.

Ott megtudtam, hogy ha az MKB-tól 30 napon belül nem kapok érdemi választ, akkor 3 lehetőségem van:

·         Pénzügyi Békéltető Testület elé vinni az ügyet (egyszerűbb és gyorsabb) – ha a bank elfogadja a PBT ajánlását, akkor örülés van

·         Pert indítani

·         PBT + per, ha a bank nem fogadja el a PBT ajánlását. 

Megírtam az MKB-nak, hogy mit sikerült megtudnom és milyen lépéseket fogok tenni. 2 nap múlva megérkezett a válasz és a pénzem. Nyilván csak véletlen egybeesés, bár más hasonló lehúzások után mindig valahogy akkor rendezték fénysebességgel az ügyet, amikor már bejelentettem az adott fogyasztóvédelmi szervnek.

Kértem késedelmi kamatot és sérelmi díjat, illetve perben kértem volna a pénzem uzsorakamatát is (nevezhetjük szabadfelhasználású hitel THM-nek is), mert azt a pénzt nekem máshonnan fel kellett volna vennem, ha szükségem lett volna rá.

Késedelmi kamatot adott végül az MKB. 

Végül néhány jó tanács a jelzáloghitelekhez:

·         Hitelajánlatok bekérése (interneten sok oldal kínálja ezt, és van olyan bank is, amelyik nincs benne a felsorolásban – tessék körülnézni és tárgyalni, telefonálni)

·         Szerződéstervezet alapos átolvasása

·         A végleges szerződés alapos átolvasása (ne érdekeljen, hogy késésben van a közjegyző vagy az ügyintéző)

·         Probléma esetén azonnal telefonálni, és mindenképpen emailben is jelezni a problémát – a bank nem sumákolhatja el a bejelentést

·         Fogyasztói probléma esetén az MNB ügyfélszolgálatnak írni (ugyfelszolgalat@mnb.hu) vagy hívni őket: +36 80 203 776. Telefonon nagyon hasznos információkat tudnak adni az eljárásokról, jogokról, kötelezettségekről.

·         A bankot tájékoztatni a jogellenes magatartásuk lehetséges következményeiről (késedelmi kamat, perköltség, esetleges bírság a felügyelet részéről).

Remélem hasznos lesz pár embernek. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a fekete krindusz 2019.10.08. 17:31:15

tehát mi történt, semmi ?

Tueno 2019.10.08. 18:21:29

Hasznos tanácsra itt nincs szükség, mert akkor az átlagkommentelő nem oszthatja ki a posztert és a többi kommentelőt, hogy okosnak érezze magát.
Ide csak katasztrófasztorik kellenek és balfaszkodó levélírók, mert akkor lehet rajtuk vigyorogni jó magyar módra és bújni a guglit valami überkirály kioktatáshoz. Nem csoda, hogy lassan már 2 éve nem volt itt Boldog Ügyfél sztori. Nincs rá igény.

havrilla 2019.10.08. 18:40:41

@Tueno:
Tényleg ilyen rosszindulatú ostoba barom seggfej vagy?

Tueno 2019.10.08. 18:42:05

@havrilla: Ahhoz sokat kell még tanítanotok.

The Good Boy 2019.10.08. 19:53:18

elnézést, csak most értem ide:
A poszt-tolót már szabad?

amúgy öröm és bódogság, végre egy tudatos fogyasztó, aki figyel, olvas, és harcol! Gratula neki. az lenne a jó, ha ez lenne az általános

peppe83 2019.10.08. 20:36:42

Én évente 1x törlesztgetek elő amennyit tudok, sajnos a 2% a szerződésemben benne van, de az Unicredit ezt a 2%-ot vonja le először és utána az előtörlesztést, amit 30 nappal előbb be kell jelentenem. Viccc.

MrZed001 2019.10.08. 21:08:00

Kollégám 15+ milliós hitelén volt életbiztosítás (még a bank kötötte akinél felvette -tehát nem ő, hanem a bank őrá-, azt azóta bekebelezte másik).
Kollégám hirtelen meghalt, bank be akarta vasalni a hitelt az örökösön (törlessze, vagy egy összegben mert nem elég hitelképes ... anyád !).

Biztosítás mintha nem is létezett volna, letagadták.
Meg még hazudtak is ahogy csak lehet, meg küldözgettek minket "ilyen nincs, járjanak maguk utána" biztosítótól biztosítóig (találjuk ki mi van, mert azt is bekebelezte más, meg szétvált, meg ... KIT ÉRDEKEL ?!??)

2 hónap után meguntuk, egy jól irányzott (eddigi ténykedésüket leíró) és ügyvédileg megfogalmazott tértivevényes panaszlevél központba (felemlegetve benne az MNB + bíróság + Homár triót) követően 5 napon belül jött is a levél, hogy jéééééé, tényleg volt biztosítás !
Nem kell fizetni semmit, hitel lezárva.

És még abban a levélben is hazudoztak egy (sok) sort, hogy nem is jártunk bankfiókba személyesen (4x), meg nem is azt mondták áááááám (DE!), meg mi vagyunk a h-lyék és ők a helikopter ... de kit érdekel csórikám, vesztettél B+, viseld férfi/nő ... de legalább EMBER módjára.
(ok, lehet féltek, hogy kártérítésre azért elvisszük még az ügyet bíróságra -nyert ügy-, meg MNB is +B volna őket az anyjuk hátán ... de a temetés után nem volt "kedvünk" hozzá)

Ráadásul a biztosító kifizeti nekik, szóval veszteni se vesztettek semmit.
Csak az arcukat.
De azt nagyon.
(vagy duplán akarták bevasalni, a biztosítótól meg az örököstől is ?!??)

Tizen milliós sumákolás (?? csalás/sikkasztás/biztosítási csalás ??) egy piros lógós banknál ....

havrilla 2019.10.09. 04:35:12

@Tueno:
Nem kell. Saját magadtól "von aus haus" vagy egy beképzelt szarevő senki.

Tueno 2019.10.09. 05:07:31

@havrilla: És máris igazoltál engem. Köszönöm, pirospont.

2019.10.09. 08:11:19

@Tueno: pont igazad van.Nem rinyál a poszter,elolvasta amit el kell,kijárta-veszekedte magának az igazát,amit a bank nagyívben leszart.Ha az idevaló beírás,posztolgatás,rinyálás helyett mindenki inkább verné az asztalt a multiknál és a többi cégnél akkor előbb-utóbb (inkább utóbb) változnának a dolgok a fogyasztóvédelem terén.Kivételek azok,akik végigjártak a hivatalos utat és mégis hoppon maradtak,de pont ők vannak kisebbségben.Dehát magyarország így szeretlek,inkább sírjük tele a netet minthogy mindenki kiálljon magáért és érvényesítse a jogait (kötelességet nem írok,az tudvalevő,hogy magyar embernek nincs mert amiről nem akar tudni az nem is létezik.Csak a hatalmas éntudat,hogy ÉN vagyok a vásárló és NEKEM mindig igazam van,NEKEM mindenhez jogom van.Akkor is ha nincs de arról nem kell tudomást venni...) A posztoló tette ami a kötelessége:-írásban-szóban jelezte a gondot;-értesítette a felettes szervet,hogy mi a probléma,megkérdezte mit lehet tenni a megoldás érdekében;-értesítette a bankot,hogy mi lesz a következő lépés,nem hagyta,hogy egy semmitmondó levéllel lerázzák;-öröm és boldogság,csak épp neki kellett elintézni azt,ami a bank kötelessége lett volna.Ennyi.Egy normális homár cikkben már szétsírta volna magát a posztoló,hogy átverték a bankban ő pedig otthon ült a beteg macskával,a szoptatós babával,a mozgássérült nagymamával és pont elfogyott a benzin az autóból,rossz volt a lift,fájt a lába és ő akart de nem tudott intézkedni.Kifogás mindig van de VALAKI TEGYE MEG HELYETTEM mert én rohadt lusta vagyok utánajárni és rohadjon meg mindenki aki nem teszi meg helyettem.Hajrá lehet szapulni van még bőr a képemen.

Tueno 2019.10.09. 08:32:42

@a lekvár neve puffin: De hiszen pont azzal a céllal indult az egész rovat, hogy segítsen a pórul járt embereknek. Ez addig jó is volt, amíg el nem foglalta a trollközönség a fórumszekciót, akiknek az egyedüli célja a posztoló lejáratása, a többi fórumtárs anyázása, a gugliból nyert információkkal való utólagos okoskodás és a frappánsnak gondolt béna vicceskedés. Ez az effektív moderáció nélküli oldalüzemeltetés következménye, azaz az "önmoderáló közösség", ami a valóságban nem létezik és pont azt a belterjességet eredményezi, ami itt van: néhány pozitív kivételtől eltekintve frusztrált trollok viszik a kommentfonalat és ezért alkalmi kommentelők nem jönnek ide, így marad ugyanaz a 20 ember és okosságaik.
Míg korábban jobban figyeltek a cégek is erre a fórumra, ma már inkább ennek a 20 frusztrált embernek a dühöngőjévé vált, amire a cégek is csak legyintenek, mert súlytalan. Hol van már a néhány éve látott napi 3-4 poszt 300 feletti kommenttel? Sehol, mert senkinek nem kell az, hogy széttrollkodják a posztját vagy a kommentjét azok, akik itt élik ki a magánéleti kudarcaik miatti haragot. Így ment a Homár a süllyesztőbe a fogyasztóvédelemmel együtt. Kár érte.

havrilla 2019.10.09. 09:06:45

@Tueno:
1. Nagyon sok panaszos van, aki a saját "ballépéseit" próbálja panaszban fényezni.
2.Nagyon sok panaszos van, aki a kényelmessége miatt járt rosszul és ezt akarja kompenzálni.
3.Nagyon sok panaszos van, aki túllihegi a problémáját és azt hiszi, hogy a világ ellene van.
4.Nagyon sok panaszos van, aki államügyet csinál egy emberi csalásból, ami rendszerfüggetlen.

Tehát igen sokan vannak, akik megérdemlik a cikizést.

5. És vannak magyargyűlölő, a saját ostobaságuk alapján beképzelt , mindenki mást lenéző , általánosító, a hazáját leszóló senkik, mint te.

Tueno 2019.10.09. 09:26:39

@havrilla: Jó-jó, ügyes vagy, újabb pirospont és egy keksz.

Usermail317 2019.10.09. 09:36:47

@havrilla: Vagy talán nem a te dolgod eldönteni hogy kinek a panasza jogos és kié nem.
Itt te is csak egy arctalan senki vagy, csak a virtuális pofád nagyobb. Ha pedig segítségre nem tudod használni akkor tartsd csukva pubi ahogy az asszony előtt szoktad.

havrilla 2019.10.09. 10:55:14

@Usermail317:
Ne magadból indulj ki , te szerencsétlen. Inkább olvass és értelmezz.

Kelpo 2019.10.09. 12:25:14

MKB? Dehát az LÖLÖ bankja nem? Akkor mit kell itten csodálkozni, nincs ittem semmi látnivaló kéremszépen haladjunk tovább..

havrilla 2019.10.09. 13:03:52

@Kelpo:
Te szerencsétlen seggfej! Minden bank igyekszik átverni az embereket.
Ne csinálj politikai fórumot egy nem arra szolgáló helyen!

Terézágyú 2019.10.09. 14:12:30

Ez a tueno lenne az a hű-de-releváns-alkalmi kommentelő?????

Csak fröcsög egyfolytában. Ja, ő, nem a pószterre. Mindegy, fröcsög.
Szűrés.

Kelpo 2019.10.09. 14:56:42

@havrilla: Na ismét egy bértollnokot köszönthetünk itt, köszönjük de nem kérünk belőled. Szűrés

szajberpiraty 2019.10.09. 16:46:07

Egy hónapja végtörlesztettem, én kaptam előre értesítést írásban, amiben minden költség benne volt (Takarékbank) . A végén úgy alakult, hogy lett egy kis túlfizetésem is, simán visszautalták. Ha úgy van, ahogy a poszt-toló tolja, akkor neki is visszautalják majd.

idegen a földön 2019.10.09. 18:11:32

Erste Bank dettó.
Ők arra hivatkoztak, hogy a rendszerük csak 2% végtörlesztési díjat tud levonni, és a mostani hirdetményben 2% szerepel.
Én arra hivatkoztam, hogy az általam laponként szignózott, közjegyző által hitelesített (felolvasott) szerződésemben 1% van definiálva, amúgy meg lesz*rom a rendszerük hibáit.

Pénzügyi békéltetőig vittem az ügyet (elvi kérdést csináltam belőle).
Ott kb 5 perc alatt végeztünk, és visszafizették a jogtalanul levont zsét.

ekat 2019.10.09. 19:28:38

@idegen a földön: 1., Döbbenet. 2., Jól csináltad. :)

KolompárRómeó 2019.10.09. 19:29:53

MNB nem opció, mert haver vezeti, lölöt tuti nem bántja.

Tueno 2019.10.11. 06:57:49

@Usermail317: Hagyjad, az ilyen mérges kisemberkéknek is ki kell ereszteni a gőzt. :)
süti beállítások módosítása