Tékozló Homár

Ki ne akarna olyan fuvarozóval menni a reptérre, akinél 1 nap alatt kétszer drágul az út díja?

2019.10.18. 09:26 | Homár Hilda | 40 komment

screenshot_2019-10-17_at_16_49_16.png

 

Feneketlen panaszarchívumunkból előkeveredett egy nyár eleji eset, amit - mivel elég vérlázítóan hangzik, a honlap él, az árak sem változtak rajta - úgy döntöttünk, kitesszük. Egyúttal szeretnénk jelezni a repteritransfer.hu-nak, hogy nem azt hívják dinamikus árképzésnek, amit csinált, ha esetleg azt gondolta volna - mi másra nem is merünk tippelni. 

Kedves Homár

Egy ismerősöm látogatott meg Finnországból, és az esti géppel utazott vissza. Mivel akadályoztatva voltam, gondoltam taxival küldöm ki a reptérre. Az utazása előtti  nap interneten keresztül megrendeltem a szolgáltatást itt: http://repteritransfer.hu/ budapesti-araink. A honlap 5.500 ft-ot írt, számla nélkül.

Nem sokkal később felhívott egy úriember és közölte, hogy 5800Ft-ba fog kerülni, nemérti miért írt a honlap kevesebbet. Mondtam rendben van, nincs mit tenni. Annak rendje-módja szerint megjött a visszaigazoló email.

Másnap a teljesítés napján, kb az indulás előtt 1 órával felhívott egy férfihang és közölte, hogy valamit elnéztek, mert ez a fuvar 6800Ft-ba kerül majd. Hát elküldtem a "P-be"(talán nem kellett volna), mire rám vágta a kagylót.

A honlap ma is ugyanazt az árat mutatja ugyanazokkal a paraméterekkel. Pofátlan, tolvaj társaság amelyik visszaél azzal, hogy másik szállítót nehéz szerezni ilyen rövid idővel az indulás előtt. Nem ajánlom senkinek őket. 

Üdvözlettel

András

 Szakértőink így látják:

Kedves olvasó!

1.  Mit tartalmaz a vállakozási szerződés?
A vállalkozás honlapját áttekintve megállapítható, hogy a személyszállításra vonatkozó szerződés a weboldalon megadott adatok alapján kiadott árajánlat és annak elfogadásával jön létre, az ott meghatározott tartalommal.

Az ilyen módon létrejött szerződést egyoldalúan nem módosíthatja a vállalkozás, ez csak a felek közös megegyezésével történhetne.

Jelen esetben a vállalkozás szerződés módosítására, a díj emelésére irányuló javaslatához nem járultál hozzá, így az eredetileg meghatározott feltételekkel létrejött szerződés maradt érvényben, amelynek alapján a vállalkozás köteles lett volna teljesíteni a szolgáltatást. A teljesítés elmaradásával kapcsolatban a vállalkozás kártérítési felelőssége merül fel a szerződésszegéssel okozott kártérítés szabályai alapján.

2. A vállalkozás megvalósított fogyasztóval szembeni megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot?Jelen esettel összefüggésben megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely valótlan információt tartalmaz, vagy valós tényt olyan módon jelenít meg, hogy megtéveszti vagy alkalmas arra, hogy megtévessze a fogyasztót pl. az adott szolgáltatás ára tekintetében, és ezáltal a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg.

Annak vizsgálatára, hogy az adott esetben megvalósult-e tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat az illetékes kormányhivatal járási hivatalának fogyasztóvédelmi osztálya jogosult erre irányuló bejelentés alapján. Abban az esetben pedig, ha a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat a gazdasági verseny érdemi befolyásolására is alkalmas, akkor az ügyben a Gazdasági Versenyhivatal rendelkezik hatáskörrel.

Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2019.10.18. 09:33:09

"A honlap 5.500 ft-ot írt, számla nélkül."

És számlával mennyi????

És ezt csak így leírják a neten, hogy számla nélkül ócóbb???

Egyébként: taxisok - ezzel minden elmondtam.

HarryKlein 2019.10.18. 10:40:02

És a normális, hivatalos taxi miért nem jó?

azbest 2019.10.18. 10:40:05

@Terézágyú: akinek nem kell céges elszámoláshoz, költségtérítéshez, annak lehet jó a nyugta is.
A számla kitöltése viszont időbe telik, pláne, ha szóban próbálja bediktálni valaki. A reptéren meg nem várakozhat, mert pár perc után már igencsak pörög a parkolási díj.
Nem vagyok fuvaros, de a közelmúltban sokat voltam utas másik, sokkal korrektebb vidéki cégnél.

Terézágyú 2019.10.18. 10:51:43

@azbest:
"akinek nem kell céges elszámoláshoz, költségtérítéshez, annak lehet jó a nyugta is.
A számla kitöltése viszont időbe telik, pláne, ha szóban próbálja bediktálni valaki. "

Itt most nem az áfás számla kéréséről van szó szerintem.

KaTe 2019.10.18. 11:42:28

@azbest: Áfás számla igény esetén kérem az adatokat előre megadni. Probléma megoldva.

"Igény szerint számlát vagy nyugtát állítunk ki a( z utazásról ) gépkocsi bérlésről. "
- Nagyon bizalomgerjesztő tájékoztató a weboldalon.

juhaszvik 2019.10.18. 12:17:11

@Terézágyú: "És számlával mennyi?"

Ha kérdés van, tessék megnézni a honlapon.
Egyébként ugyanannyiba kerül, mint számlával, de mivel már egyben meg is rendelheted, ezért (feltételezem) a folyamat része, hogy megkérdezi, kell-e számla. A posztoló ezzel csak simán hangulatot akart kelteni (be is jött neki).

Mondjuk ettől még lehúzás, amit csinálnak, és jogosan vágta rájuk a telefont.

Terézágyú 2019.10.18. 12:36:45

@juhaszvik1:
"Ha kérdés van, tessék megnézni a honlapon."

Ezzel is ugyanaz van: ha nem szereted, nem csinálod. Ha nincs érzelmi hozzáadott értéke, csak gazdasági érdekeket néz az ember, netalán a saját órabérét is beleszámolja, akkor nem érdemes...

Snagal 2019.10.18. 12:48:34

taxi ez is akár hogy hívják - legalja
a számla igény opciójára jó magayrázat, hogy akkor felevszik az adatokat is a számlához, csak furcsa, hogy ezt miért a kalkulációnál kéri ugye... szóval itt nem az a rossz aki rosszra gondol kivételesen - reflexből ott kérdezik meg ahol kalulálni kell, gondolom freudi-elírás :)

(mondjuk úgy lenne igazán autentikus ha a legördülő listában a "számlát kér" és "okosba' " opciók lennének :))

juhaszvik 2019.10.18. 13:07:36

@Terézágyú: :)

ez már idézettségnek számít, be is írom a CV-mbe

Bálintka. 2019.10.18. 14:16:06

@HarryKlein: Mert gondolom így olcsóbb lett volna, mint a sima taxi. Az eredeti árhoz képest. Bár akkor meg ott a reptéri busz egy ezresért, ami pont azoknak tök jó, akik 1-2 napra jönnek, és nincs bazi nagy bőröndjük.

Nick-son 2019.10.18. 14:48:19

@Terézágyú: én rápróbáltam pár kalkulációra számlával, anélkül, egyforma árat írt ki. Valószínűleg inkább az lehet, hogy ha számlát kér akkor be lehet adni az adatokat nem ott kell kézzel, bemondásra.

A tékozló homár meg a szakértői viszont igazi nagy segítség a bajban, a nyár elején valakinek gondja támad és október második felében máris jön a szakértő segítség :)

Nyilván őrült nagy munka lehet a napi egy posztot beidőzíteni. Brr.. belegondolni is szörnyű.

HarryKlein 2019.10.18. 14:49:32

@Bálintka.: na jó, ez mondjuk lehet, bár a 6800 huf az már közel van taxi tarifahoz mondjuk dél Pestről.

Club Sandwich 2019.10.18. 15:23:11

szerintem: sun. Mindenkinek aki ugy gondolja. Meg aki nem is, annak is.

puszt 2019.10.18. 19:13:54

@azbest: A számla adása nem fáradság kérdése, hanem kötelesség, ami benne van az árban! Az a legördülő ablak teljesen félreérthető, feltételezve, hogy nem írják ki direktben, h számla nélkül olcsóbb (és ha nyugtát sem kér)... Amúgy ha értelmes a honlap, akkor már rendelésnél meg lehetne adni a számla nevet/címet, és teljesülés esetén a kocsiban kinyomtatni vagy pl. van cég, akik utólag postázzák a számlát. A variáló árazókat meg vita nélkül kell otthagyni.

cukrosleves 2019.10.18. 19:42:59

Tisztelt Szakértő!

Szerződést nem köthet közvetlen a fogyasztóval a személyszállító vállalkozás! Mert az taxiengedély köteles tevékenység. Az Uber is ezért vonult ki dirrel-durral.
Tehát ezek a transzferesek full illegállba tolják!
A MiniBUD-nak van szerződése a reptérrel, illetve a hotelekkel köthet még személyszállítási szerződést a vállalkozó, ahol az utas a szobaszámlájával együtt egyenlíti ki a transzfert, és az autóban nincs készpénzforgalom. Minden más taxitevékenység körébe tartozó engedélyköteles tevékenység! Nevezhetik bárminek!

lcsaszar 2019.10.18. 20:30:32

Csak tájékoztatom, hogy amint beülsz a taxiba, és bemondod az úticélt, az már szerződésnek számít. Szóban is lehet szerződést kötni, sőt ráutaló magatartással is (pl. felszállsz az autóbuszra). Az is szabályozva van, hogy mi számít taxinak. Az utas szempontjából legfontosabb a kiírt tarifa és a taxaméter.
Én mindig olyan taxit hívok reptéri transzferre, aminek a telefonszám mind a hét számjegye egyforma. Mindig pontosan jönnek, pontosan tudom, hogy mennyiért visznek ki.

mikimackó 2019.10.18. 23:59:33

tessék a reptér mellé költözni, nem kell taxi !

kolomparlole1114 2019.10.19. 11:44:50

1. Mégis mit várt a poszter egy taxishiénától? (Kb. minden taxis az.)
2. A 200-as busz is kimegy Ferihegyre, az csak 2 buszjegy árába kerül, és ugyanazon a buszsávon megy. Ja, persze, menőzzünk taxival, mi? Akkor meg ígyjárás...

kolomparlole1114 2019.10.19. 11:46:55

@lcsaszar: Ja, de az utólagos áremelés meg szerződésszegésnek számít.

kolomparlole1114 2019.10.19. 11:49:38

@Nick-son: Nem a poszternek szól a segítség, ahogy a homár se, hanem a többieknek hogy ne járjanak ugyanúgy.

Péter 2 2019.10.19. 13:04:55

@HarryKlein: Konkrétan ezt a céget nem tudom, tehát csak általában mondom: az ilyen reptéri transzferek általában minibusszal mennek, fix fuvardíjat fizetsz akkor is, ha több ember kell, mint ami kényelmesen taxiba fér. Ráadásul legtöbbször meghatározott idejű reptéri várakozás is benne van az árban. Meg hát egyszerűen az, hogy pontosan tudod előre, mennyi, nem a taxis fog átvágni akármennyivel.

Péter 2 2019.10.19. 13:08:04

@cukrosleves: Ez így persze nem igaz. Ez is engedélyköteles, hogyne lenne az, csak éppen nem taxiengedély, hanem egy másik. Az ilyen minibuszok oldalán ott is szokott lenni a megfelelő (nem taxi) engedélyszám. Amelyiknek nincs, az nyilván fekete, de amelyiken van, az engedélyes.

cukrosleves 2019.10.19. 13:35:15

@Péter 2: akkor ezt jelezd az NKH felé is, mert a véleményed szerint tévedésből szedik le a rendszámokat a reptéren a rendőrbódénál a kampányszerű ellenőrzéseknél! NT szám édeskevés, ha nem személyszállító tevékenységet végez. Fodrászatot sem nyithat NT számmal.

Etniez 2019.10.19. 13:42:03

Én egyszer próbáltam ilyet, nem tudom már melyik cég volt, jött időben, nem emelt árat útközben, DE!
A kocsi nyeklett, én nem tudom ki adott neki műszakit, de a lengéscsillapítók biztosan illusztrációk voltak, a műszerfalon minden visszajelző lámpa folyamatosan égett, tiszta retek volt az egész, a sofőr folyamatosan relatív gyorshajtott.
Én ilyet többet nem, nem is ajánlom senkinek.

ekat 2019.10.19. 14:25:18

Nekünk pár éve az jön be, hogy autóval megyünk ki, és a Holiday Plus parkolóban hagyjuk.

dr utcai arcos 2019.10.19. 20:02:09

@lcsaszar: Ja. Egyszer hívtam vezetékes helyett mobilról, bele is kerültünk a nyilvántartásba. Néven köszöntenek és elég ha csak annyit mondok, a szokásos fuvar (cég-reptér). Nevezzük őket mondjuk -hasraütéssel- 6x6-nak.

szépjuhászné 2019.10.19. 20:18:46

@ekat: Pontosan! Évek óta így járunk, nekünk kb. egy taxiút árába szokott kerülni. Nem beszélve a kijövetelnél való tökölődésről.

sóhegy049 2019.10.19. 21:47:34

Az alapárból ítélve nem Bürgüzlapúj-alsóról lett volna a fuvar Ferihegyre?
Én, ha utazom, hívom a Főtaxit és kivisz, nameg haza is hoz.
Soha át nem basztak, az előre kalkulálttól tért el párszáz forinttal, mert itt-ott piroslámpa, kisebb dugó.
Ennyi...

ptspts 2019.10.20. 00:37:03

Amikor én a reptérre megyek, fontos, hogy nagy biztonsággal előre tudjam, mikorra érek ki (ezért a gyűjtőrendszerű minibusz kilőve, mert ott más utasoktól is függ az én kiérkezési időm), továbbá, hogy megbízható legyen a fuvarozó (az előre megbeszélt helyen és időben jelenjen meg), továbbá hogy ne legyenek váratlan költségek (ez hangulati és érzelmi szempontból fontos számomra; tehát a fix áras transzfereket preferálom, taxiból meg azokat a társaságokat, amelyeknél nem ugrabugrál az ár).

Konkrétan a budapesti reptérre kijutásnál jó tapasztalataim vannak a 100E és 200E buszokkal a metróról átszállva. Taxival nyilván sokkal gyorsabb (mondjuk a Nagyvárad térről a 200E busz 40 perc alatt van kint a reptéren, a taxi meg 20 perc alatt), de a gyorsaságbeli különbség nem olyan fontos számomra, mint a fenti egyéb szempontok.

cukrosleves 2019.10.20. 06:44:22

Tisztelt Szakértő!
Hiába van NT-szám, és személyszállító engedélye a transzfercégnek, a 99.99%-a illegálba tolja, hiába nevezi gépkocsi bérlésnek, városnézésnek, hajvágásnak, akárminek, bizony taxitevékenységet végez, ami több különleges engedélyhez kötött!

Az utassal nem köthet szerződést a 'cég'!

NKH-ellenőrzésnél a reptéren nem csak a repülőgépek repkednek, hanem a rendszámok a 600 ezres birságokkal együtt. Nem véletlenül!
Az autóban nem lehet készpénzforgalom. Az utas nem a személyszállítónak fizet, hanem a hotelnak, sportesemény szervezőjének egyenlíti ki a számlájával együtt a transzferszolgáltatást, aki vele szerződött partnerral szállítja ki az utast a reptérre. A személyszállító pedig a hoteltől/sportesemény szervezőjétőlk apja meg a szerződésben leírt összeget.

Ha nincs szerződés, -készpénzforgalom van az autóban-, illetve az utas és a személyszállító szerződik kihagyva a turisztikai partnert, akkor más rendelet vonatkozik a szolgáltatóra, mégpedig a taxirendelet!

ze11 2019.10.20. 10:23:55

@KaTe: +1, számla, nyugta vagy azt helyettesítő bizonylat kiállítása nem ügyféligény kérdése, hanem az adózás rendjéről szóló jogszabály előírása.

encir 2019.10.20. 10:29:49

@cukrosleves: aha, akkor ezért....mert itt nem taxit hívsz, hanem autót bérelsz. Igaz, jön vele egy sofőr is.

encir 2019.10.20. 10:31:36

@kolomparlole1114: nem mindenki Bp belvárosból megy a reptérre. Képzeld, lehet, hogy Dabasról.

cukrosleves 2019.10.20. 10:37:14

@encir: Nem! Így nem lehet vállalkozást működtetni! Ha nem tudod kiváltani a szobafestő ipart, nem adhatsz számlát takarításról!
Nevezheti ő autóbérlésnek sofőrrel, vagy városnézésnek is, attól az még nem lesz az. Különben az összes taxis kibújhatna alóla, és szabadáron dolgozhatna sárgítás nélkül. A személyszállítási törvény nagyon pontosan megfogalmazza, és a hatóságok szigorúan büntetik.

encir 2019.10.20. 21:36:33

@cukrosleves: azért írtam, hogy ezért :) én nem tudtam, hogy miért hirdetik úgy magukat, hogy autóbérlés...de már értem. Egyébként már 3X utaztam ilyen transzferrel, szerencsére nem volt semmi gond.

VokAkiVok 2019.10.21. 08:21:59

Reptérre csakis Főtaxival. Még soha nem b***tam rá.

KisIst 2019.10.21. 10:50:17

@Etniez:
"a lengéscsillapítók biztosan illusztrációk voltak"
Na, ezen hangosan felröhögtem... :)

cukrosleves 2019.10.21. 12:46:16

@encir: Bocsánat, félreértettem!
Legközelebb ragaszkodj a helyes számlához, különben ne fizesd ki. Transzferszolgáltatást vettél igénybe, akkor transzferszolgáltatásról kéred a számlát! Nem autóbérlésről, mert nem szeretnél autóbérlést elszámoltatni.
Ha nem tetszik a szolgáltatónak, akkor hívjon rendőrt, jegyzőkönyvezzétek le, miért nem fizettél. (Nem fogja megvárni, ingyenes volt a reptéri utad)

bl4ze 2019.10.21. 14:30:04

Ezek régen "Barát taxi" néven "futottak".
Érdemes megnézni, szedett-vedett társaság, sok panasszal.
SOHA többet ŐKET !!!
süti beállítások módosítása