Tékozló Homár

Rendelsz, utalsz, aztán se mobil, se pénz

2019.11.08. 10:00 | Homár Rezső | 130 komment

via GIPHY

Bármilyen körültekintően is vásárolunk, vannak azok a helyzetek, amiket nem láttunk jönni. A webshop rendben van, nem találunk rossz véleményt a kereskedőről sem (kivéve, hogy tavaly nem volt együttműködő, na), aztán valahol, valami mégis elcsúszik. Olvasónk rokona a kinaimobilwebshop-ról rendelt és rendőrségi feljelentés lett a vége. 

Homárolvasóknak nem szolgál tanulságul a történet, azonban szükségét érzem, hogy ez a cég is szerepeljen az oldalon, mert ha valakinek, a kínaimobilwebshop.hu-nak van itt keresnivalója. e9a892e99fb3-thumbnail2.jpg

Sajnos az egyik családtagom rendelt a fent említett webshopon keresztül egy telefont kb. 110 ezer forintért. A cég megküldte a proformaszámlát, az átutalás megtörtént, szállításra 5-6 munkanapot mondtak.

A 15. munkanap környékén érdeklődésre telefonon azt állították, 5 napon belül biztosan megérkezik a telefon. Újabb 10 munkanap elteltével ismét csak hitegettek.

Újabb 5 nap elteltével az ÁSZF-ben olvasható módon a családtagom elállt a vásárlástól. Az üzletszabályzatban olvasható, hogy "Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást".

Nos, ez nem valósult meg, ímélre és telefonhívásra nem reagálnak. Természetesen a termék sem érkezett meg.

A rendőrségi feljelentést megtettük. 

A családtag kiokítása megtörtént, őt (vagy engem) szidni nem ér.

A levél posztolása előtt újra rákérdeztünk, hátha rendeződött az ügy, de sajnos nem, a nyomozás már megkezdődött. Mi is megkeressük a céget, várjuk a válaszukat.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick-son 2019.11.08. 10:21:32

Én nem szidlak. Ma nem.

rarabel 2019.11.08. 10:33:55

Egyéni vállalkozó üzemelteti a webshopot.

végrehajtó helyettes 2019.11.08. 10:39:40

Ma péntek van, nem fogom hülyézni a családtagot.

Amúgy is leírta, hogy nem ér. Elvette minden eszközöm.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.08. 10:40:13

@Lalikám: biztos van egy ilyen pszt generátoruk, ami csak az ilyen nevenincs-sosehallottamróla webshopok nevét és telefon típusát cserélgeti egy template-ben.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.11.08. 10:41:40

"A családtag kiokítása megtörtént, őt (vagy engem) szidni nem ér." - akkor meg mi a tökömnek írtál ide. Normális embernek eszébe sem jut ilyen helyről rendelni. A többi meg úgyse olvassa.

Nick-son 2019.11.08. 11:01:25

@rarabel: az nem jelent semmit, mert egyrészt akármennyi alkalmazottja lehet, másrészt az egyéni vállalkozó a tevékenységéért a teljes vagyonával felel, nem úgy mint egy kft ami lehet kisebb méretű is amúgy mint egy egyéni vállalkozó...

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.11.08. 11:12:50

Mindenkinek javaslom a scamadviser oldalt, mielőtt bárki online rendel noname oldalakról. Bár ezt pont biztonságosnak hozza. :O

juhaszvik 2019.11.08. 11:21:53

"A családtag kiokítása megtörtént, őt (vagy engem) szidni nem ér."

Csak ne vicceskedjünk. Ez egy komoly oldal. (nem röhög)

@kekecke: miért ajánlod, ha magad bizonyítottad, hogy nem ér semmit? Engem eléggé össze lehet zavarni, az ilyen viselkedéssel...

CsakLajosAz 2019.11.08. 11:23:35

Post tolót, meg rokont nem lehet, akkor magamat. Hülye vagyok, hogy elolvastam.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.11.08. 11:32:20

@juhaszvik1: korántsem azt bizonyítottam, hogy nem ér semmit. Hanem azt, hogy ott ez az oldal biztonságosnak van ítélve (és vannak céginfók is). Értő olvasás?

CsakLajosAz 2019.11.08. 11:33:32

@CsakLajosAz: Mégse...

Aszongya a gúgli, hogy 1224 Bp, Magaslati utca 1-5 (amit Homar Rezső belinkell pdf...) alatt biza a Bondor Konténer, konténeres sitt szállítás, hulladék szállítási szervezet működik (is)

Namostakkor... 2 logikus lehetőség van.

1. Ezek konténer szám szállítják a kínai telefont

2. Találtak a hulladékban egy rakás telefont :)

Nem tudom de konténerestől telefont venni...

CsakLajosAz 2019.11.08. 11:39:10

@CsakLajosAz: Beszarok...

"Átvételi pont BELVÁROSBAN ! Előre egyeztetett időpontban és helyen. Átvételi pontot mindig mi adjuk meg ez Budapesten belül értendő előre le beszélt helyen."

Így, ezzel az írásmóddal...

Atya gatya!!!! Még mindig nem a post tolót szidom... De ez elképesztő.

2019.11.08. 11:46:41

Rendeltem az atverlekbalek.cn oldalról egy Csingcsung 1200 talpborotváló gépet. Naivan bízva az oldal és a világmárka megbízhatóságában, előre utalással fizettem a tulajdonos Unga Dong Mugabe nigériai számlaszámara. Azóta eltelt két hónap, de a készülék azóta sem érkezett meg, pedig többször is írtam az oldalon megadott leszarunkbalek@gmail.com címre, de nem válaszoltak. Felháborítónak tartom, hogy egy nívós bolt megtehet ilyet. Ne baszogassatok, hogy hülye vagyok, mert egy hatalmas Mastercard logó volt az oldalon, és azóta amúgy is kiokosítottam magam, hogy nem szabad olyan helyről rendelni, ahol nem lehet Facebookkal bejelentkezni és ahol keki színű a menü. Oké, én megtanultam, de nem várható el minden vásárlótól, hogy ezt felismerje, hol van ilyenkor a fagyasztóvédelem?

CsakLajosAz 2019.11.08. 11:47:08

Terézágyú! Hol vagy ;)

Lalikám 2019.11.08. 11:51:01

@onlajnok: Igen, kicsit egysíkú lett ez a blog, én is erre céloztam.

CsakLajosAz 2019.11.08. 11:52:29

@Zabalint: fogyvéd nincs.

Tudod mé? Mert nem kaptak listát, kit nem lehet baszogatni.

Ezt nekem egy Nav-os mondta. Ők se kaptak, emiatt nincs bekopogtatós vagyonosodási vizsgálat.. menne a NAV az után. Szép ház, szép autók, szlovák rendszámmal.. elő a tablet. Ki lakik itt. Áhhh Raffael úr... Csengetés. Raffael úr. Úgy látszik a nyilvántartásban, hogy ön munkanélküli, asszony rokkant nyugdijjas. Akkor kérném, jövő hét kedden 9:15-re Haller utcába az elmúlt 5 év adópapírjaival csoszogjon má be... Addig megnézzük a számláit, meg a tulajdoni viszonyokat...

Hidd el. Ha nem lenne hova elkölteni a lopott, csalt pénzt, jobb lenne a helyzet.

2019.11.08. 12:06:33

nem vagyok hajlandó senkit sem sajnálni, aki előre utal webshopos vásárlásnál. Senkit. Plusz itt megint arról van szó, hogy fillérszexualizáló alanyunk gondolom valami kemény 3-4-5 ezer forintos árelőnyért bizniszelt az eleve vállalhatatlan nevű sufnibolttal, és az sem tűnt fel neki, hogy előre kell fizetni. Nyelje be, tanulópénz, ettől okosodik.

juhaszvik 2019.11.08. 12:13:39

@kekecke: akárhányszor olvasom, amit írtál, abból az derül ki, hogy egy olyan valamit ajánlasz, ami biztonságosnak mondja azt az oldalt, amiről a posztoló bizonyosan állítja, hogy nem az. Tehát ha csinálta volna azt, amit mondasz, akkor ugyanúgy megveszi a telefont, és ugyanúgy pórul járt volna. Szóval, amit ajánlottál, az "nem ért volna semmit".

juhaszvik 2019.11.08. 12:19:56

@Zabalint: szerintem az lehet a baj, hogy bekerült spambe, amit a nigériaiak válaszoltak. Általában jelzik, ha fennakadás van a hátárátlépés miatt, ilyenkor utalni kell nekik 100-500 dollárt, és utána halad tovább minden. Ez megismétlődhet 3-szor, 4-szer is, attól függ hány határon kell átvinni az öszvérek hátán a mobilt. De az is nehezíti az ügyet, hogy mindenféle gyémántbányához kapcsolódó örökösödést is ők intéznek.

borso 2019.11.08. 12:21:57

Akkor 100.000-edszer is! Nem utalunk előre! Soha. Futár jön 500 Ft kikészítve, megvárja a csomagbontást, OK, fizetek, nem OK, vidd vissza cimbora. Ennyike! De látom ezt havonta egyszer legalább le kell írni. A webshop neve meg omen est nomen.....

borso 2019.11.08. 12:23:13

@CsakLajosAz: pont ezt kellene!!!! De nem ez van sajnos.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.11.08. 12:25:36

@juhaszvik1: te már csak tudod, hogyan gondolkozik a posztoló.

CsakLajosAz 2019.11.08. 13:12:29

@kekecke: Pick me... Pick me... I know!!!!! Pick me!!!

Terézágyú 2019.11.08. 13:32:14

@CsakLajosAz:
"Terézágyú! Hol vagy ;)"

Itt. Mé? Hiányzok?

CsakLajosAz 2019.11.08. 13:41:29

@Terézágyú: Még nemm csak feltűnt, hogy nincs reakció :)

Laredo 2019.11.08. 13:44:42

,,...Családtagot szidni nem ér...”

De. A családtagod leftdick.

,,...Vagy engem...”

De.Ha ,,kioktattátok”,és a feljelentés is meg volt a jagallóságon,minek küldted be a sztorit?

2019.11.08. 13:44:47

@juhaszvik1:
Köszi, megnéztem, valóban válaszoltak, valójában ezek rendes, becsületes emberek. Azt mondja, ez a modell már nincs, de ha utalok még 899 dollárt, akkor küldi az utódját, az 1300-at, aminek a talpborotválás mellett kávéfőző funkciója is van. Szóval kiderült, hogy mégis rendes, talpig becsületes vállalkozó, már utaltam is az összeget.

Terézágyú 2019.11.08. 13:47:12

@CsakLajosAz:
Ááááá, kis huncut, ne tagadd, hiányzok.... :D

De drága vaaaaaaaaaagy.......................

CsakLajosAz 2019.11.08. 14:07:03

@Terézágyú: Na akkó a késdöfés :)

HiányzoM :)

ikes igéknél az m-re végződtetett alak a helyes. :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.08. 14:09:59

@Lalikám: Két év múlva Vadászati Világkiállítás, készülni kell.

DarkWolf 2019.11.08. 14:22:37

Kedves levélíró

Hülyének lenni nem szégyen, csak ciki ezt nagyban hirdetni.

DarkWolf 2019.11.08. 14:32:14

És már megbocsáss de aki a mai világban, az információ tárháza mellett amit az internetnek hívnak, lehajtott arccal befut a faszerdőbe és aztán még sír a szája: hát, ez van.

Értelmes felnőtt embereknek ezt magyarázni se kel, de persze könnyebb hárítani és elvárni azt hogy az életben mindig valaki más majd fogja a kezedet. Ezzel nem a csaló oldalakat akarom védeni csak arra akarok rávilágítani hogy ahhoz hogy valakit átverjenek, ahhoz két fő minimum kell: a csaló és a balek.

Hadd kérdezzem meg ezt: te szívesen vennél telefont az aluljárós barnult bőrszínű honfitársadtól okosban? mert az ilyen sufnioldalakon vásárlás kb ezzel egyenlő csak mintha a már említett utcai sutyi árusnak még a pénztárcádat is örömmel és dalolva odaadnád. Az a bizonyos rokonod ugye a nigériai hercegeknek is örömmel küldi a százezreket?

DarkWolf 2019.11.08. 14:33:59

@Lalikám: sokkal inkább kijöttek a hülyék az erdőből kipanaszolni a bánatukat a neten.

SZIGMA 2019.11.08. 14:49:22

Na nézzünk valamit 110 ezer környékén.

Legyen ez mondjuk egy Xiaomi Mi 9T 6gb/128GB

Kínaimobilwebshop.hu: 117 999 Ft
Aqua.hu: 115 490 Ft
Turbado.hu: 114,380 Ft

Ismeretlen, gyagyi helyről drágábban. Gratulálok!
Persze lehet, hogy az álomtelefon nem ez volt és az tényleg akár 200 Ft-tal is olcsóbb volt ezen a csodás weblapon ("Paypallal vagy előre utalással tud fizetni.Utánvétel nincs!"), de most komolyan, ennyiért megérte kiváltani a vadászengedélyt, a szopóálarcot meg a térdvédőt hozzá???

Xezs7 2019.11.08. 15:45:00

Csak a szokásos kérdésem van: Honnan a fenéből túrják elő a vásárlók ezeket a nevenincs webshopokat? Gugli dobja ki, vagy árgép, vagy csak úgy random megtalálja? Hát van ilyen, Csupi?

ekat 2019.11.08. 15:48:47

@borso:
Képzeld el, nem te vagy a világ közepe, és a bölcsek köve sincs nálad. És senkire nem kötelező a véleményed, százezerszer elmondva sem.
És képzeld, nem mindenki csak sajátmaga szállít(tat)ó magyar kisvállalkozótól rendel, ami az egyetlen hely, ahol meg lehet tenni, amit mondasz.

ekat 2019.11.08. 15:52:22

@SZIGMA: Engem az Aqua meg a Turbado név se nyugtat meg. Bár a tévénk pont az előbbiből van (70.000 Ft spór Media-hoz képest), de nyugtalan is vagyok azóta. Bár imádom....mármint a tévét. :)

Taxomükke (UK) 2019.11.08. 15:58:42

Rendeljetek tőlem inkább! A webshopom címe: www.sokpenzertlofasztse.com

SZIGMA 2019.11.08. 16:54:43

@ekat: Azért a 3 versenyzős mezőnyben amit kreáltam, magasan a kínaiwebizé fölött vannak.
Aqua-tól már rendeltem, az flottul ment, Turbado-t még nem próbáltam, de a fenti példánál maradva, a Turbado 2 év teljes körű garit ad a telóra, az Aqua 1 év jótállást.
A TV miatt ne légy nyugtalan, kerüld a híradót és a politikai műsorokat és nyugodt leszel. :)

sysTEM 2019.11.08. 17:39:41

@borso:
- hidd el vannak becsületes webshopok, többnyire nem a legolcsóbbat kell választani az arukereson
- fizess bankkártyával, vagy barionnal, ahol nincs bankkártyás fizetés az eleve gyanús
- ha kibontod a csomagot akkor a legtöbb futarceg nem engedi hogy te leragazd és úgy kuld vissza mert azt fogjak mondani te vetted ki a cuccot, futár meg mossa kezeit majd. A legtöbb webshop a csomagolást kamerára veszi.
- ha utánvéttel fizetsz attól még küldhetnek mást, előző pont erősen játszik
- a karácsonyi pörgéskor szinte kizárt hogy várjon rád a futár

Horváth Toya 2019.11.08. 17:40:42

@borso: "Akkor 100.000-edszer is! Nem utalunk előre! Soha. Futár jön 500 Ft kikészítve, megvárja a csomagbontást, OK, fizetek, nem OK, vidd vissza cimbora".

Akkor 100-000-szer is!! Hiába kéred 2000Ft-al drágábban utánvéttel, nincs az a futár aki bevállalja a bontást!! Kicsomagolod, nem kell aztán nem fizeted ki??? A futár meg ott marad egy felbontott csomaggal amit visszavisz. És a cuccnak bármi baja van, akkor hogy bizonyítja hogy nem ő bontotta, tette tönkre???? Gon-dol-kozz!!!
"Ennyike! De látom ezt havonta egyszer legalább le kell írni."

Praedikator 2019.11.08. 17:44:19

@Zabalint: :D :D Egyre több a hülye na....De szuper oltás! :D

ekat 2019.11.08. 18:26:29

@SZIGMA: Akkor jó, mert sosem nézek rajta. :)

ekat 2019.11.08. 18:27:24

@ekat: +ilyesmit, ezt véletlen kitöröltem

SZIGMA 2019.11.08. 19:21:10

@ekat: én is csak por...tréfilmeket... :)

heidt 2019.11.08. 23:01:02

@CsakLajosAz: "Egy éve gyakorlatilag nem végez vagyonosodási vizsgálatot az adóhivatal, mert a kormánypárti politikusoknak vélhetően elegük lett abból, hogy az ellenzék politikai bunkónak használja az eljárást.
Több milliárd forintos bevételtől esik el az állam a szakértők szerint azért, mert a kormány gyakorlatilag megszüntette a vagyonosodási vizsgálatokat. Egy módosítás nyomán tavaly január óta már csak akkor indíthat az adóhatóság vagyonosodási vizsgálatot magánszeméllyel szemben, ha valaki önmagát jelenti fel, vagy ha a rendőrség már nyomoz az adott személy ügyében vagyon elleni bűncselekmény gyanújával." (Magyar Nemzet, 2017. FEBRUÁR 6.)

Kan Solo 2019.11.09. 01:34:58

“ Mi is megkeressük a céget, várjuk a válaszukat.”

Jó várakozást kívánok!

CsakLajosAz 2019.11.09. 08:05:14

@heidt: Az én infóm korábbi volt. Akkor most minden rendben, Tóni háza nőhet, pógár dögüllön meg..

peter3374 2019.11.09. 08:13:52

Azt kene felfognia a sok okosnak, hogy teljesen mindegy ,hogy korultekinto volt-e a vasarlo vagy nem, akkos sem o a hibas! A felelos az az elado aki atverte meg az allam, hogy lezullesztette a fogyasztovedelmet, ami mara leginkabb arrol szol, hogy legyen jolfizeto allasa par embernek vezetokent es semmit se kelljen csinalni, hibas a rendorseg is aki a sokadik bejelntesre sem megy ki ehhez a kinaiwebshopos emberkere es nem kapjak el.

KaTe 2019.11.09. 08:44:29

@peter3374: Autópálya pihenőnél rendszeresek a román "vendégmunkások" akik zoknitól/lepedőtől/övtől kezdve az iphone 4-ig mindent árulnak.

Az egyszerű emberben ilyenkor a következő kérdések merülhetnének fel:
- Nem ismerjük a forrást, a termék minőségét
- Nem tudjuk érvényesíteni a fogyasztói jogainkat esetleges hibás teljesítésnél
- Számlát/nyugtát nem adnak, egyértelmű feketegazdaság

Tök egyértelmű szituáció, mégis kint vannak, nem vegzálják őket, ráadásul van olyan idióta s@gg, aki vásárol tőlük. A te értelmezésed szerint minden pihenőhelynél legalább 1 rendőrnek kint kellene állnia, az én véleményem pedig az, hogy szóba se kellene állni velük és akkor nem árulnák a vackukat, mert nem lenne kinek eladni.

Tapasztalatból mondom, hogy az emberek többsége nem szeret "ügyekbe keveredni" - fő a békesség alapon. Még akkor se, ha kamu iphoneval cseszik át, vagy lehúzzák egy ilyen kínaitelefonos sz@r webáruházban. Ha minden érintett IDŐBEN/AZONNAL megtette volna a feljelentést, szerintem már ülne a tulaj. Ne hidd azt, hogy itt csak a fogyasztóvédelem/rendőrség életképtelen. Maguk az érintettek (a vásárlók) is vastagon kitesznek magukért. Kár szépíteni.

szambacsi 2019.11.09. 09:08:56

Hasonló rossz tapasztalatom volt most az a-z olcsóság webshoppal. 2 hónap után sértődötten visszautalták, de attól még a reklamációt nem kezelték megfelelően Többszöri kérésemre, hogy hívjanak fel, nem tették. Semmitmondó nyomonkövetési linkeket küldözgettek.
Illetve egy robot küldte, mint kiderült.
A mai napig nem közölték, miért nem kaptam meg a megrendelt terméket.
Tisztelt vállakozók!
A reklamációt érdemes ám komolyan venni és normálisan kezelni, mert az elégedetlen vevő ma már igen könnyen és gyorsan rossz hírét tudja kelteni egy cégnek! Semmi más nem kell, csak pl. egy youtube videóban elmesélni az esetet és a linket nyilvánossá tenni. Erre buzdítok egyébként mindenkit, mert ma már a cégek csak a nyilvánosságtól félnek, egy belső rendszerükön eljuttatott panasszal sokszor nem foglalkoznak, mert az nem nyilvános.
Hiszen jól megy a szekér a reklamálók nélkül is.

ekat 2019.11.09. 09:34:52

@KaTe: Ja, múltkor meglepve láttam 'RayBan'-t árulókat a Hegyeshalom utáni első pihenő parkolójában...
És abszolút egyetértek, eleve azt sem értem, hogy itt Pesten az utcán - tereken minden szart áruló emberektől, fehér seftestől / romától / idős vidéki nőtől / népviseletes asszonytól miért vesz bárki bármit.

2019.11.09. 09:46:01

@KaTe:
Láttam olyat, hogy a szekus határozott fellépéssel elzavarta ezeket az árusokat, de mikor legközelebb arra jártam, megint ott voltak, és árulták a telefonokat és a parfümöket. Ugyanazok, ugyanott.

A probléma ott kezdődik, hogy ezeknek megéri ott lenniük, mert vannak akik ostoba emberek, akik vásárolnak tőlük, pedig tudják, hogy mennyire megbízhatatlan a forrás, és még ha maguk a vásárlók is gerinctelenek, leszarják, hogy lopott, épp egy telefonnál, ami letiltható, hatalmas kockázatot vállalnak. A parfüm meg végképp értelmezhetetlen számomra, a tipikus parfümöt használók bemennek egy parfüm boltba, és ott megveszik a kedvenc illatukat, nem a zugárustól veszik, ezzel szemben egy random ember mit akar. Elhitetik vele, hogy 60 ezres parfüm, de csak most csak neked odaadjuk 2 ezerért, és akkor vagizhat a 60 ezres parfümmel? Most eltekintve attól, hogy a legtöbb ember, magam sem ismerném fel ha hamisítvágy, aki helyből nem használ parfümöt, az mire megy egy random drága parfümmel? Vagy csak jól akart járni.

Na, sok volt a rizsa, a lényeg, hogy ha a hülye emberek nem vennének ezektől, akkor ők nem árulnának a benzinkutaknál.

havrilla 2019.11.09. 11:26:32

@peter3374:
Na, egy seggfej politizáló.
A jelszó eddig az volt, hogy az állam ne avatkozzon bele a gazdaságba. Döntsétek el és ne rinyáljatok mindenért.
Ha az állam érdemben megoldani akarná ezet a helyzetet, olyan mértékben kellene jogilag körülbástyázni, olyan mértékben kellene ellenőrizni mindent és mindenkit, mely a legvadabb szocializmusban lehetne. Akkor meg azért sivalkodnátok.
Szabadság és szabad akart van. Mindenkinek jogában áll hülyének lenni.
Ezek ugyanúgy működnek, mint nyugaton, de ott az állampolgár gerincesebb és adott esetben jobban elgondolkodik.
Egy példa? Egyik panaszos sír, hogy az általa megbízott vállalkozó nem jelenik meg, nem menti ki a késést, hiányzást, stb. A panaszos éveken át csak vitázik, könyörög, stb. Nyugaton a második problémánál vagy akár az első után, ha nem tudja tényleg kimenteni magát elzavarja a megrendelő a vállalkozót , sőt perelheti is. Ha így csinálnának az emberek, akkor nem lenne ennyi problémás "vállalkozás".
De hát joga van mindenkinek nagyon ostobának lenni.

2019.11.09. 11:47:19

@sysTEM: hagyd rá.Neki az utánvétel az istene,az istennek sem akarja megérteni,hogy aki át akarja baszni,az át is fogja.Barion,paypal stb...a magyarok 90%-nak kapitalista csökevény,amit tilos használni,igaz fogalmuk nincs róla,hogy működik.

vaki78 2019.11.09. 13:34:54

@SZIGMA: hát a Paypalnál pont lehet refundot kérni, úgyhogy az előreutalásnál jobb lett volna...

peter3374 2019.11.09. 14:35:22

@havrilla: milyen politika te agyhalott????

SZIGMA 2019.11.09. 16:12:47

@vaki78: Igen, a paypalnál működik, feltéve, ha "pay for goods" vagy miként küld pénzt vagy pedig az oldalon a fizetési résznél adott ez a lehetőség. Az utánvét nincs viszont elgondolkodtató.

CCnick 2019.11.09. 16:33:44

@a lekvár neve puffin: továbbra is várom az utánvéttelátbaszottak és az előreutalással átbaszottak homárposztjainak arányát. A másik poszt alatt elfelejtettél reagálni.

FDToth 2019.11.09. 16:45:42

A wbshop nyelvezetebol latni h elegge gyatra kehet az uzemelteto. De az a baj - vagyis nem baj vegul is - h azbemberek akik vasarolnak azok is ennyire hulyek, nem tunik fel nekik, ezert lehet ennyi csalo. Egyik hulye kihasznalja a masikat.
Rendksrrg meg nem tud es nem is akar mit kezdeni ezekkel.

KaTe 2019.11.09. 17:11:04

@SZIGMA: Azért a PayPal se mindenható. Ha az eladónál valamilyen okból már nincs zárolható fedezet, akkor nagyobb tranzakciónál nem biztos, hogy kártalanítani fognak saját zsebből. Régebben olvastam, hogy bizonyos összeghatár felett - ha az eladón már biztosan nem tudják behajtani - egyszerűen széttárják a kezüket...

Kőműves Kellemetlen 2019.11.09. 17:18:08

@Taxomükke (UK):
Megpróbáltam rendelni tőled egy 999 999 Ft-os butatelefont (azt hallottam, 1 milla fölött már lehet, hogy átverés), de nem nyílik meg a weblap.
Nem jönnél egy belvárosban előre megbeszélt helyre átvenni a pénzt?
A telefont nem kell hoznod, ráér, ha 1 éven belül szállítod.
De tutira meg kell ígérned!

Kőműves Kellemetlen 2019.11.09. 17:26:48

@havrilla:
Igen. De te már kezdesz erősen visszaélni ezzel a jogoddal.

havrilla 2019.11.09. 18:19:25

@peter3374: A mondataid alapján seggfejkém.
"Az állam lezüllesztette a fogyasztóvédelmet", "jól fizetős állás ( a politikusoknak" és "hibás a rendörség".
Mond, annyire ostoba vagy, hogy elfelejted a saját mondataidat?

havrilla 2019.11.09. 18:22:20

@Kőműves Kellemetlen:
Szép az önkritikád.
Jó tükür vagytok?

Amúgy önkínzó módon mindenkit hibázattatok, szidjátok az államot...de akkor is ez a helyzet marad 100 év múlva is talán. Nyugaton sem tudják évtizedek óta ezeket a csalásokat megakadályozni államilag. Csupán a "kiokosodás" segíthet csökkenteni a csalás, átverés lehetőségét.

Péter 2 2019.11.09. 18:49:39

@havrilla: A fene se akar itt szocializmusbeli szabályokat, ne vesd már el ennyire a sulykot. Ezek a csalók ténylegesen kimerítenek több Btk-s tényállást. Azzal együtt, hogy tiszában vagyunk vele, hogy a virágzásukat a buta emberek serege nyújtotta piacnak köszönhetik, azért elvárnánk, hogy a fenti büntetőjogi kategóriák kezelésére szakosodott hatóságok tegyenek valamit, ami azért láthatóan több a nullánál. Ennyi az egész. És nem gondoljuk, hogy a problémát egyszer s mindenkorra meg lehet szüntetni, de nagyon határozottan úgy véljük, hogy a mainál azért lényegesen több eredményt lehetne elérni.

ekat 2019.11.09. 19:04:14

@Kőműves Kellemetlen: Ja, rá vagyok kattanva mint minden nő. :)

élhetetlen 2019.11.09. 21:00:31

@Eugene Horse: “nem vagyok hajlandó senkit sem sajnálni, aki előre utal webshopos vásárlásnál”. Mindenkinek megvannak a kényszerképzetei. Te nem fizetsz előre. Én igen. Sokan szidták már itt a eMAG-ot is, rendeltem egy mini hűtőt, ingyenes kiszállítás, hozzácsaptam egy három lyukú hosszabbítót is, ne kelljen ezzel külön foglalkoznom. Jött a proforma számla, egy kiszállítási díjjal. Felhívtam őket, hogy mi ez, ja, csak a hűtő szállítása ingyenes, a hosszabbító másik beszállító, ott van kiszállítási díj. Levennék ezt a tételt a rendelésből? (majd hoz egyet egy haver). Két órán belül jött a tétel törölve levél, és az új számla. Fizettem, előre, és két nap múlva jött a hűtő. Szóval az előre fizetés még nem öngyilkossági kísérlet.

élhetetlen 2019.11.09. 21:31:11

@CCnick: Nem tudom az arányokat. Csak a valós helyzetet értékelem. Mit biztosít az utánvét? Csak annyit, hogy megkapod a csomagot. A tételes átvétel, az külön kategória, az csomagbontással jár, külön pénzért. Az egyszerű utánvét. Hogyan képzeled? Példát mondok, megjött a csomag, kerámia tepsi, nem megfelelő méretű dobozban, átlósan, naná, hogy félbe tört. Ha most a futár kényszeríthető lenne, hogy várja meg a csomagbontást, ahogy nem az, akkor a bontáshoz hozzon egy kamerát, amivel bizonyítható, hogy a megrendelő ejtette le, mikor kivette a dobozból, és nem a futár törte el? Kicsit macerás, pedig ez egy egyszerű tepsi. Várja meg a futár, amíg beüzemeled a készüléket? Ezek a problémák utánvétnél ugyanúgy jelentkezhetnek, mint. előre fizetésnél.

Xezs7 2019.11.09. 23:29:40

@Zabalint: Szerintem a célcsoport ilyenkor mindig az a fajta ember, akinek kisebbségi komplexusa van attól, hogy ő nem engedhet meg magának dolgokat, pl. parfümöt rendes boltból (megjegyzem 4-6000 Ft-okért a DM-ben egész jókat kapni). Na az ilyen amikor megtudja, hogy seftes "eredeti" parfümöt kaphat pár ezresért, azonnal előtör belőle a megmutathatnék, a kivagyiság: lám, hadd lássa a világ, hogy nekem mégis telik ilyenekre. Ugyanez a fajta ember vesz hitelre iPhone-t, mert bár neki nem telik rá, azért meg akarja mutatni, hogy mégis. Másképp iszonyatosan frusztrálná a dolog, bár amúgy frusztrálja így is, mert az igazi iPhone gazda, aki zsebből fizette ki, olyan autóból száll ki olyan nővel, amire a részletfizetéses iPhone-os már tényleg csak legyinteni tud. És sajnos sok olyan ember van, aki a külsőségeket nézi, és elhiszi, hogy ha megszerez 1-2 dolgot amit normális esetben nem tudna, akkor máris a kívánt társadalmi csoporthoz tartozik. Szomorú, de kurva sok ilyen ember van.

Cnere 2019.11.10. 00:56:18

@élhetetlen: mindig minden poszt alatt előjönnek az okosok, akik szerint aki okos, az addig nem fizet, amíg nem bontja ki a csomagot és nem üzemeli be a cuccot. Ja, hogy az ilyen emberek az életben nem vettek még át futártól csomagot, na igen. Már az MLP-s csomagost se lehet meghívni egy kv-ra, mert annyi melója van. Munkaerőhiány. Pár éve még simán elszívott egy kv-t velem.
Az emag-nál volt vagy még mindig van olyan, hogy ők megállapodtak és a csomag kibontását meg kell várnia a futárnak és emiatt elméletben a futárnak adnak plusz időt a terhelés elosztásnál. A gyakorlatban a srác szerint ugyanannyi csomagot kap, senkit nem érdekel, hogy emagos vagy másmilyen.
sőt blackfrájdén jön egy külső vállalkozó, aki azt se tudja, hogy eszik vagy isszák, mondja, hogy felőle kibonthatom de ő nem tud vele mit kezdeni.
Pár kezdő futár esetleg megengedi, hogy fizetés előtt kibontsa a megrendelő a csomagot, de az első nagyobb balhé után letesz róla gyorsan.
A rutinos futárok meg már egész komoly külső doboz sérüléssel is át tudják adni a csomagot, mindig úgy forgatják, terelik a figyelmet. Utána meg 1 percen belül már túl vannak hetedhatáron, esélytelen rajtuk leverni.

2019.11.10. 08:43:54

@a lekvár neve puffin:
Szerintem nem azt mondja, hogy ne lehetne átverni utánvéttel. Hanem hogy előre utalásnál jellemzőbb. A rossz webshoposok többsége nem módszeres csaló, hanem csak tróger, és baromi sokat számít náluk hozzáállásban, hogy már megkapták a pénzt, vagy ha átveszi a vásárló, akkor kapja meg. Főleg akkor, ha az ő oldalán valami gebasz van.

Egyébként én elsősorban az üzletben átvételt preferálom. Ha ez nincs, akkor pickpack pont és társai. Utána jön a futáros utánvét. Előre utalás csak legvégső esetben, ahol elkerülhetetlen, de csak kis értékű cuccnál, hazai webshop esetében nem is vagyok hajlandó előre utalni, hiszen belföldön meg kellene oldani az előbbiek valamelyikével, gyanús ha mégsem.

2019.11.10. 09:22:47

@Xezs7:
Én is ilyenre gondoltam. Viszont az iPhone-os példád még az illető totalis pénzügyi tudatlanságával is jar, hiszen aki nem engedhet meg magának valamit, az hitelre még kevésbé engedheti meg magának, ők viszont egy hónapnál nem látnak távolabb.

CCnick 2019.11.10. 09:51:15

@a lekvár neve puffin: "na,akkor nézzük." Előreutalás miatt folyamatosan szopnak a juzerek, utánvéttel meg elméletben előfordulhatna ugyan de a valóságban nem szokott előfordulni tehát a két fizetési mód közül csak a "hülyék" preferálják azt amivel a létező valóságban kb soha senki nem szokott szopni ahelyett amivel a létező valóságban rendszeresen szopnak hiszen ELMÉLETBEN az utánvéttel is lehetNE gond.

Tudod, sok embert nem ütnek el a zebrán a kamionok között pirosban átszaladva, és néha a zöldön is elcsapnak egy kismamát, de azért az értelmesebbje mégis megvárja amig zöld lesz a gyalogosember a dobozban hiába mondja a pirosbanfutkározó, hogy a zöldlámpa csak egy idióta fétis

VonBraun 2019.11.10. 12:58:31

Akinek nem tűnik fel egy webshop helyenként (többnyire) központozás nélküli, a magyar helyesírást alternatív módon érvényesítő, kültelki szöveghasználata - na, azoknak készült ez az egész majomfogó.
" Átvételi pontot mindig mi adjuk meg ez Budapesten belül értendő előre le beszélt helyen."

Xezs7 2019.11.10. 15:24:34

@Zabalint: Sokszor hetekre is képtelenek tervezni. Nekem az amerikai modell pl. nagyon nem tetszik, ahol sok helyen hetente fizetnek. Ezzel tulajdonképpen arra nevelik az embereket, hogy elég csak egy hétre tervezni, utána megint lesz pénz. Jó, nem mondom, hogy akkor innentől fél évente fizessünk munkabért, de az ilyen egyik napról a másikra élőknek tényleg ez kellene. Sajnos sok ilyen van, de nem csak minálunk, hanem szerte a világon. És ez nem fogható a szegénységre, ez inkább tudatlanság meg komplexus.

Kőműves Kellemetlen 2019.11.10. 16:48:52

@havrilla:
Nem, pucika.
Egyrészt nem tudom, mi a lófasz az a tükür, másrészt valóban jogod van hülyének lenni, de ennyiszer élni ezzel a jogoddal már erősen közelít a joggal való visszaéléshez.

Nem várom el, hogy megértsd, nem a te szinted, magas ez neked, mint disznónak a tehénvályú.

élhetetlen 2019.11.10. 21:22:00

@CCnick: Nem “hülye“ vagyok, csak úgy intézem a dolgaimat, ahogy tudom. Nekem az okoz gondot, hogy kp. legyen itthon, és lehetőleg apró is. Mert, ha valaki lemegy a kártyámmal pénzt felvenni, kap egy adag húszezrest, és egy bolt sem vált. Azt meg felejtsd el, hogy a futárnak tudnia kell visszaadni. Ja, csak ha 20 db. 1500 forintos csomagja van, és mindenki húszezressel fizet, mennyi visszajáróval kéne elindulnia reggel? Ha tudok kártyával fizetni, mikor kihozzák, azzal fizetek, ha nem, előre utalok, és az elmúlt 15 évben egyszer sem volt problémám. Az, hogy te nagyon okosnak képzeled magad, még nem jelent semmit.

élhetetlen 2019.11.10. 22:26:30

@Zabalint: “Egyébként én elsősorban az üzletben átvételt preferálom. Ha ez nincs, akkor pickpack pont és társai.” Csak próbálom értelmezni.Üzletben átvételt. Van olyan termék Magyarországon, ami csak egy itteni webshop üzletében vehető át, egyébként sehol nem kapható? Csak kérdezem, mert nem tudom. Miért nem mész el egy boltba megvenni, ami kell, ha a webes üzletbe szívesen elmész? A pickpack pontot még értem, ha az ország másik végéből rendeltél, de én a minihűtőt, sőt, anno a soproni légtisztítót sem cipeltem volna haza. “Utána jön a futáros utánvét”, az összes nyűgével, amit már írtam. Ez más téma. Ketyeg egy üzlet, de nem jövedelmez annyit, hogy béreljen ötven pickpack pontot. Gyanús, ne rendeljünk tőlük, mert csak a postával küldik ki a csomagot, náluk viszont nincs mobil kártyaleolvasó terminál. Így is lehet látni a dolgokat.

élhetetlen 2019.11.10. 22:50:28

@Zabalint: “Viszont az iPhone-os példád még az illető totalis pénzügyi tudatlanságával is jar,”, lehet. De az általánosságban a hozzáállásd téves.“ aki nem engedhet meg magának valamit, az hitelre még kevésbé engedheti meg magának, ők viszont egy hónapnál nem látnak távolabb.”. 23 éves voltam, mikor bekölltöztem az üres lakásomba, pénzem egy fillér sem maradt, négy birkabőrön és egy lepedőn aludtunk. Igen, hitelből vettem erősítőt, hangfalat, magnót, lemezjátszóm már volt, mert sokkal jobb volt zenét hallgatva a földön aludni, mint kukán élni , hogy előbb összejöjjön az ágyra, szekrényre való, és ha összejött volna, akkor nézni a szekrényt zenehallgatás helyett, míg össze nem jön a pénz arra, amit először vettem meg hitelre. És tovább láttam egy hónapnál. Lehet, hogy ezt nem érted, de mindegy.

Kőműves Kellemetlen 2019.11.11. 03:41:00

@élhetetlen:
Mondjuk azért, mert a webes boltban általában jóval olcsóbb, viszont nem tartanak árut a boltban, hanem a megrendelt árut rendelik be a nagyker raktárából (és pont ezért tudnak olcsóbbak lenni, mert nem kell kurva nagy fölös raktárkészletet fenntartaniuk)?
Ma már a nagy cégeknél (pl. E-digital) is kevés dolog van a boltban, ha megrendeled, berendelik, és átveheted. Esetleg felhívhatod őket, hogy van-e a boltban, mert bemennél érte, így 1-2 napot nyersz, ennyi a raktárból berendelés ideje.
Már persze ha szeretsz 10-15 percen át géphangot hallgatni a telefonban, mire embert kapcsol a rendszer.

Zsoltbacsi 2019.11.11. 06:02:50

@élhetetlen:

" Azt meg felejtsd el, hogy a futárnak tudnia kell visszaadni."

Már írtam neked, hogy a normális futár ipartelepen/céges környéken/irodaházakban kezd, és mire lejárja azt a kört, már annyi aprója van, hogy egész nap azoktól próbál szabadulni

"Ja, csak ha 20 db. 1500 forintos csomagja van, és mindenki húszezressel fizet, mennyi visszajáróval kéne elindulnia reggel? "

Ez mennyire reális szerinted? Főleg, hogy csak a fuvardíj 1000-2000 ft....
Én napi max 1-2 ilyen csomaggal találkozok

teofilka 2019.11.11. 09:16:59

Mindig a vásárlót ekézitek, hogy miért fizet előre...
Mert az online áruházak azon fillérbaszósdiznak (nincs is ilyen szó :)), hogy nem rendelik meg pl GLStől azt a szolgáltatást, hogy a futárnál bankkártyával is lehessen fizetni.
Egy kezemen meg tudom számolni azon webshopokat, ahol a rendelést ki lehet fizetni a futárnál bankkártyával.

juhaszvik 2019.11.11. 10:19:01

Érdekes, hogy megy a szájkarate az előre/utólag fizetésről, miközben nem abból az irányból jön létre a probléma, ahonnan a vásárló megközelíti.

Egyrészt ott van az a jogi hézag, hogy csak akkor érvényesítheted bizonyos jogaidat, ha az átvételkor megnézed a csomagot, viszont a legtöbb futárcég nem ad erre lehetőséget. Kérdés, hogy ilyenkor ki hibázik? A futár, hogy nem ad lehetőséget? Vagy a kereskedő, amiért nem kényszeríti ki ezt a futárnál?
Az nem magyarázat, hogy nincs ideje a futárnak. Ez a futárcég üzletpolitikája, hogy mire mennyi időt hagy, erről sem a vásárló, sem a kereskedő nem tehet.

Másrészt ott van maga a csalás. A "kereskedő" nem szállíttatja el az árut, vagy nem azt, nem abban a formában vagy állapotban. Ilyenkor a vásárló szeretné visszakapni a pénzét, ha előre fizetett, ami persze gyakran nem történik meg.

Az előreutalás kényelmes mind a vásárlónak, mind a kereskedőnek, de amíg vannak csalók és amíg nem oldják fel a fenti, kiszállítással kapcsolatos ellentmondást, addig én @CCnick: kollégának adok igazat.
Persze az utánvét sem nyújt mindenre megoldást, de az nem elég érv az előre fizetés mellett, hogy hibát keresünk a másik megoldásban.

De nem álszenteskedem. Én is szoktam előre fizetni, de csak, ha muszáj, vagy tapasztalatból lehet tudni, hogy többszörösen megbízható a kereskedő.

végrehajtó helyettes 2019.11.11. 11:35:09

@juhaszvik1: "Az nem magyarázat, hogy nincs ideje a futárnak. Ez a futárcég üzletpolitikája, hogy mire mennyi időt hagy, erről sem a vásárló, sem a kereskedő nem tehet."

Nem az idő a probléma. Elég gyakran járnak az irodában futárok, mindegyik azt mondta hogy a belső szabályzatuk nem teszi azt lehetővé, hogy kibontsd a csomagot és ha nem megfelelő, akkor visszavigye.
Ha te bármilyen szinten megbontottad a csomagolást, ők onnantól nem hajlandóak foglalkozni vele.
Hogy mi ennek a jogi háttere, na azt jó lenne tudni.

juhaszvik 2019.11.11. 11:46:16

@végrehajtó helyettes: Csak azért hoztam szóba az időt, mert nem egyszer volt kifogásként megemlítve, hogy a futároknak mennyi dolga van, és nem érnek rá.
A másik kifogás, amit te is mondasz, hogy nem lehet, mert benne van a szabályzatban, és kész. És ezért beszéltem jogi hézagról. Vagy a szabályzat törvényellenes, vagy a jogszabály nincs rendesen megírva.

2019.11.11. 13:02:01

@Kőműves Kellemetlen:
Nem tudom pontosan mit írt a troll, mert régóta szűröm, és csak ezért nem oldom fel, de feltételezem azt kérdezhette, hogy mi értelme van online üzletbe rendelni az árut.

Nos, amit írtál, azon kívül még számos előnye van a sima helyszíni vásárláshoz képest pl.:
- Otthon, nyugodt körülmények között válogathatok.
- Él a 14 napos elállás, ha simán ott leveszed a polcról, akkor nem.
- Nem csak akkor előnyös, ha nagykertől rendeli a bolt, ha rendelsz, hanem akkor is, ha van készleten, és ezzel le tudod foglalni, ellenben ha rendelés nélkül odamész, potyára is mehetsz, hiszen akár elöttedd is elvihették a terméket.
- Ugye eleve több boltban keresem, hogy van-e a termék, ha van, van-e készleten, és ha igen, mennyiért árulják, ezeket a boltokat nem kell fizikailag végigjárni, csak abba az egybe bemenni, ahonnan megrendeltem.

élhetetlen 2019.11.11. 14:22:28

@Zsoltbacsi: “Ez mennyire reális szerinted? Főleg, hogy csak a fuvardíj 1000-2000 ft....”. A probléma ugyanaz, akár 1500 forintról, akár 66500 forintról van szó. És hiába írod le többször, hogy a futár tele van apróval, ha már volt ilyen problémám, hogy egyikünknek sem volt aprója (apró alatt értem az ezrest is).

élhetetlen 2019.11.11. 16:08:06

@Kőműves Kellemetlen: Amiket leírtál, azt tudom. Én is szoktam boltba rendelni, de csak akkor, ha valami filléres kacatot veszek a konyhába, és többe kerül a szállítás, mint az áru, és, ha a bolt útba esik valamelyik ismerősömnek, tehát nem nagy strapa felszedni az árut. Egyébként házhoz kérem, nem futkosok utána. (Ez nyilván életviteltől is függ). Csak ennyi volt a bolt, webes bolt összehasonlítás. Tehát nem az volt az igazi kérdés, hogy mi értelme webes boltba rendelni, hanem az, hogy mennyivel jobb, mint a házhozszállítás.
A másik, ha már téged kevert bele Zabalint, attól még nem vagyok troll, hogy nem értek egyet vele sok mindenben. Nekem előre utalni is egyszerűbb, mint összekészíteni egy adott összeget itthon, és az elmúlt 15 év alatt még nem volt problémám. Az “aki nem engedhet meg magának valamit, az hitelre még kevésbé engedheti meg magának, ők viszont egy hónapnál nem látnak távolabb.” szöveget meg hülyeségnek tartom, fentebb írtam még példát is, hogy miért.

Xezs7 2019.11.11. 17:27:57

@élhetetlen: Leginkább én is Pick Pack Pontra vagy webes boltba rendelek, kivéve persze, ha a termék méretei miatt azt képtelen lennék gyalogosan/kocsival elszállítani. Az okok:

- a terméket kényelmesen itthon kiválasztom, minden paraméterét megtalálom, teszteket olvasok róla
- olcsóbb, mint egy raktárkészlettel rendelkező boltban
- mire odamegyek, tudom, hogy van az adott termék
- ha lenne kiszállítási díj, azt így megúszom
- nem kell otthon ülnöm és korgó gyomorral várnom a futárt, hanem akkor megyek el otthonról, amikor akarok

Nekem pl. ez utóbbi a legfontosabb. Én nagyon utálom azt, amikor épp nem vagyok otthon egy órát és nyilván akkor jön a futár. Általában kajálni szoktam kiugrani, és valahogy mindig megtalálják azt az intervallumot. Vagy mikor szólnak, hogy aznap ez már nem fér bele (kevésszer, de volt ilyen) akkor meg mehet az újratervezés.

Egyébként szerintem Zabalint nem meggyőzni akart téged, kár így lerohannod. Senki sem mondta azt, hogy amit te csinálsz az hülyeség. Mindenki mástól érzi jól magát, csupán ennyi a történet.

Személyi hitelt szerintem is hülyeség felvenni, de ha a te esetedben ez egy olyan dolog volt, hogy nem sűrűn fordul elő, belátható időn belül megkerested a hifi árát, a személyi hitel (fel)ára a fizetésedhez képest nem volt túlságosan nagy, akkor azt mondom, hogy talán. Az ember nem egy gép, nem lehet mindig mindent képletek szerint csinálni, de azért igyekezni kell.

Zabalinttal viszont mi kifejezetten arról a rétegről beszéltünk, akik rendszeresen, erőn felül veszik felfele a hiteleket, és ahogy kicsengették az egyiket, máris jön a másik, és soha eszükbe sem jut, hogy talán lejjebb kéne adni az igényeket, és emellett elkezdeni észszerűen pénzt gyűjteni. És jellemzően olyan termékeket vesznek, amikre nincs igazán szükségük, vagy csak státuszként van jelen az életükben. A drágább okostelefonok tipikusan ez a kategória.

élhetetlen 2019.11.11. 19:51:43

@Xezs7: “Leginkább én is Pick Pack Pontra vagy webes boltba rendelek”.
Az érveidet értem, egy szavam sincs a webes rendelés ellen, tízenöt éve a brokkolit is házhoz rendelem, nem csak a hűtőszekrényt. . Az utolsó pont: “nem kell otthon ülnöm és korgó gyomorral várnom a futárt”. Erre írtam, hogy “Ez nyilván életviteltől is függ”. Mikor még dolgoztam, akkor is fél-távmunkás voltam, itthon is volt irodai környezetem, akkor maradtam itthon, amikor akartam. És munkaidőben, (ami éjfélig is tarthatott, tudod, rugalmas munkaidő), ha korgott a gyomrom, legfeljebb a konyháig mentem.
Ez hosszú lesz. “Zabalint nem meggyőzni akart téged, kár így lerohannod.”. Nem akar meggyőzni, csak letrollozott, (Zabalint 2019.11.11. 13:02:01), régóta szűr. Igen aug-ban válaszolt utoljára, mikor a Balatonba pisálásról volt szó a strandon. szoljanyanak.blog.hu/2019/08/02/menjunk_mar_be_a_vizbe_annyira_kell_hugyoznom?full_commentlist=1#comments Hosszú, nem érdemes átnézni. A vége ez volt. “Na, nézzük! Így kezdted: “Ha bemegyek 200 méterre, akkor ott már hugyozhatok? “ Erre írtam, hogy nyugodtan. Csak te ezt már elfelejtetted, és kezded előről a mélyvízben úszással, és széplelkezel. Ezt írtam még: “Erről beszélek, hogy azért a zsúfolt strand közepén ne. “. Ez azt is jelenti, hogy, ha lemész éjszaka, amikor max. öten vagytok a vízben, oda pisálsz, ahova akarsz, mert nem valószínű, hogy bármelyik idegen testközelbe megy. De te jössz az okossággal: “Ha nem akkor, amikor tömeg van, akkor a diffúzió miatt teljesen mindegy hogy a bójákon belül vagy kívül tette.”. Egy szóval sem említettem, hogy a bója pisahatár lenne, de napközben a bójákon belül van a tömeg, mert még a medencében stabilan úszó gyerekeket sem engedik általában a mélyvízbe, mert jöhet egy hullám, benyelhet, stb. A bójának csak ennyi köze van az esethez. És még csak nem is érted, mennyire logikátlan vagy. Ha kérhetlek, ne kezd előről újra!”.
Válasza: “Én meg egy szóval sem állítottam, hogy szerinted az pisahatár lenne. Rendkívül irritáló ahogy kiemelted azt az egy mondatomat, a szövegkörnyezet értelmezése nélkül, és teljesen mást akarsz beleérteni. Rühellem az ilyesmit, mert ezzel te szarsz oda az asztalra értelmes vita helyett, és ha emiatt otthagyom az asztalt, vagy szóvá teszem, még én vagyok a paraszt. Arról beszéltem, hogy senki az égvilágon nem beszélt egymás orra alá hugyozásról, amíg te el nem kezdted, és szalmabábként használod az összes veled vitatkozóval szemben.”.
Én: “Jesszusom! Próbáltam összeszedni, az ezt mondtad, ezt válaszoltam dolgokat logikusan. és még nézetkülönbség sem volt igazán, csak valami ciklusba estél. “Arról beszéltem, hogy senki az égvilágon nem beszélt egymás orra alá hugyozásról, amíg te el nem kezdted, és szalmabábként használod az összes veled vitatkozóval szemben.”, ezt is megbeszéltük, vagy legalábbis leírtam, de nem számít. (A gyerekek sokat vannak a víz alatt, a ki bírja továbbtól a kézenállásig van minden. Ha valaki itt csurrant, az igenis az orra alá csurrant valakinek. Ez egy egyszerű tény. ) Ezek szerint nem szövegkörnyezetben, hanem egyszerűen, szólóban sem tudod értelmezni a mondatokat. És már ott tartasz, hogy az lenne az értelmes vita, ha erre “Én meg egy szóval sem állítottam, hogy szerinted az pisahatár lenne” azt válaszolnám, hogy én meg egy szóval sem állítottam, hogy te azt mondtad, hogy, én azt mondtam, hogy stb. Na, ne! Ha szerinted az, hogy ezt a zagyvaságot már nem vállalom, az az asztalra szarás, akkor nyald fel, és utána gondolkodj egy kicsit, és hagyj békén, mert ami sok, az sok, hülyeségből is. “
Válasza: “Bocs, nem ismertem fel időben, hogy troll vagy, mostantól részemről ignore on.”. Így lettem troll! Ja, közben valakinek azt válaszolta, hogy “Belefosok, hányok majd bele is verem.”. További kellemes egyetértést!
Értem, hogy miről írtok, csak nem értek egyet azzal, hogy mindenki hülye, aki előre utal, vagy kölcsönt vesz fel, stb. “ez egy olyan dolog volt, hogy nem sűrűn fordul elő,”. Nem sűrűn, de két lakást és két nyaralót (nem párhuzamosan, csak váltás) is kölcsönnel vettem meg. Mert szerintem jobb valamit úgy fizetni, hogy már használom, élvezem, mintsem még egy évig, kettőig ábrándozni róla, és gyűjteni rá (esetleg közben többet drágul, mint amennyit össze tudok gyűjteni). Áruhitelem is volt olyan, az egyik egy autó, hogy bőven volt rá pénzem, de felajánlották a felére a 0 THM-es frank alapú kölcsönt, ott helyben a kezembe nyomták a havi részleteket, egy fillérrel sem fizettem többet, mintha kp. vettem volna meg. Miért ne fogadtam volna el? A másik egy TV, hűtőszekrény páros. Akkor is az üzletben ajánlották a 0 önerőt, 0 THM-t, azt is elfogadtam. És nem, nem vertek át, hidd el, 10 számot össze tudok adni.

Xezs7 2019.11.11. 21:34:15

@élhetetlen: Teljesen másról beszélsz, mint amiről szó van. Enni simán kimehet az ember, az ebédidő az ebédidő. Nem mindig van főtt kaja a konyhámban. A hitelt meg senki sem a lakásra értette, és pláne nem a 0 THM-esre. Ha igazán érteni akarnád, akkor értenéd, hogy itt azokról van szó, akik erőn felül veszik fel a _NEM_ 0% THM-es hiteleket olyan dolgokra, amikre nekik egyébként nem is tellne _SOHA_, még gyűjtögetéssel sem. És itt be is fejeztem, mert minden elhangzott, amit érdemesnek találtam a témában.

Zsoltbacsi 2019.11.11. 22:03:33

@végrehajtó helyettes:
@juhaszvik1:

Létezik megoldás a problémára, szinte minden futárcégnél létezik olyan szolgáltatás, hogy a futárnak kötelessége megvárni a csomag kibontását, általában "tételes átvétel"nek hívják. @élhetetlen:-nek már többször leírtam, hogy ezért a pénzért (1-2000) ennyi jár. Sok cégnél lehet kérni extrákat, csak ne lepődjetek meg, hogy akkor 6-7000 lesz a fuvardíj....

Másrészt a futárcégnek semmi köze ahhoz, hogy mi van a csomagban belül, óriási bukó lenne nekik, ha engednék a bontogatást több okból is:
1: elszaporodnának a lopások
2: a webshopok általában csak a sikeresen kikézbesített csomagok után fizetnek, tehát egy kiszállított, de nem átvett csomag duplán bukó nekik (vissza is kell szállítani)
3: esetleges probléma esetén sok időt elvesz a jegyzőkönyvezés

" És ezért beszéltem jogi hézagról. Vagy a szabályzat törvényellenes, vagy a jogszabály nincs rendesen megírva."

Lehet hogy ebben igazad van, de akkor nem csak nálunk, hanem az unióban kb mindenhol. Azokban az országokban mindenhol ugyanez van, amiket ismerek (A,D,I,GB) amíg nem virítod a pénzt,és írod alá, hogy átvetted, addig a futár nem adja ki a kezéből az árut (ha a csomagolás kívülről sértetlen).

2019.11.11. 22:11:48

@Xezs7:
Gondolom a troll azzal vádolhatott, hogy mindenkit lehülyéztem szerinte, aki hitelt vesz fel. Pontosan az ilyen szalmabábak miatt kezdtem el ignorálni (manapság már másodiknál ezt teszem, régebben túl sokat vitatkoztam ilyen alakokka). Most minek vitatkozzak olyannal, aki folyton olyanba köt bele, amit nem is állítottam. De most sem kellett volna ebbe belemennem, mert közvetve megint őt etettem.

Egyébként vissszatérve a hitelre, szerintem a következő esetekben nem hülyeség, de nyilván lehetnek olyan esetek is, amikre nem gondolok:

1. Bármilyen vállalkozás, beruházás. Azt hiszem ezt nem kell magyaráznom, de adott esetben még befektetési hitel sem feltétlenül őrültség.

2. Lakáshitel, mert életkorban elcsúszás van a lakásigény és a potenciális jövedelem között, vagyis hamarabb kell lakás a családalapításhoz, mint hogy megkeresed. Legalábbis a legtöbb embernél, ha sem szülői segítség, sem nagyon kiemelkedő jövedelem sincs. Bár jobb lenne kerülni, sokaknak nem elkerülhető.

3. A 2-es pont rövidebb időtáv esetén. Pl. még nincs tartalék, de elromlik a mosógép, valami nélkülözhetetlen dolog kell, a jövedelem már megvan, de összegyűjtött pénz még nincs. Az iPhone nem ilyen, hacsak nem freelancer fejlesztő, aki arra is fejlesztene (1-es pont), mert telefonáláshoz, online jelenléthez van sokkal olcsóbb okostelefon.

A parfüm, amiből kiindultuk, pedig speciális igény, elég kevés az esélye, hogy a benzinkúton az illegális épp azt árulja, ami az illetőnek kell (az a márka, az az illat, úgyhogy elég valószínű, hogy az általad említett hülyékből élnek meg.

élhetetlen 2019.11.11. 22:55:26

@Xezs7: Persze. Ezt írtam: “Értem, hogy miről írtok, csak nem értek egyet azzal, hogy mindenki hülye, aki előre utal, vagy kölcsönt vesz fel, stb.”. Mert ti általánosítottatok. “akik erőn felül veszik fel a _NEM_ 0% THM-es hiteleket olyan dolgokra, amikre nekik egyébként nem is tellne _SOHA_, még gyűjtögetéssel sem.”. Ez a jellemző, ami alapján azt kell írni, hogy “hiszen aki nem engedhet meg magának valamit, az hitelre még kevésbé engedheti meg magának, ők viszont egy hónapnál nem látnak távolabb.”? Vagy valami elképzelt kategória? Abból, hogy hitelre veszi meg, hol következik, hogy nem fogja tudni fizetni a részleteket? Ti csak valami szélsőségről írtok. Én nem ismerek senkit, aki hitelt vesz fel, nem tudja fizetni, ezért hitelt vesz fel, stb. Úgy tudom, hogy a bankok, mielőtt kölcsönt adnak, minősítik az ügyfelet. De ti tudjátok jobban.
A másik, “az ebédidő az ebédidő”. Hozzáállás kérdése. Az utolsó 15 évemet egy országos adatbázis stoppolásával töltöttem. Ha valami előkerült még a próbaszámlázás előtt, és szóltak, akkor félretettem az ebédemet is, akkor is, ha már előttem volt, először javítottam, hogy ne késleltessem másik harminc munkatárs munkáját az ebédidőmmel. Na, én is elmondtam, amit még akartam ezzel kapcsolatban, itt van a vége, fuss el véle…

élhetetlen 2019.11.11. 23:20:52

@Zsoltbacsi:Helyes vagy, csak a memóriád rossz. Több helyen, hosszan leírtam, hogy miért nem megy, és nem is várom el a csomagbontást, példaként a kerámia tepsit szoktam írni. Hogyan bizonyítaná a futár, hogy nem ő törte össze, hanem én ejtettem le, mikor kivettem a kibontott csomagból. Ez részedről rossz célzás, rossz lövés. Mi csak arról vitáztunk, hogy szerinted a futár tele van apróval, én meg mondtam, hogy volt olyan, hogy itt álltunk, neki csak tízezrese van, nekem csak húszezresem, és nem szándékoztam 8500 ft borravalót adni. Ez ugyan megtörtént, de szerinted ilyen nincs. Ja, volt még olyan, hogy szerinted a futár a társasház kapujáig köteles csak hozni az árut, de szerencsémre ezt a többi futár nem tudja, úgyhogy az 1000-2000-ért a lakásajtóig hozzák, és nem kérnek ezért plusz 5000-t.

Zsoltbacsi 2019.11.12. 05:33:26

@élhetetlen:

Olvasd el még egyszer, hogy mit írtam :)
A csomagbontást a többiek hozták fel, Te csak úgy kerültél a képbe, hogy ennyiért ez jár.

A futárnál lévö aprót meg mindenki döntse el maga, kinek hisz. A legtöbb futárnál délelőtt 10re, tehát 20-30 (főleg céges) cím után, minimum 2-300K van. Lehet hogy neked mindig peched van, velem kb fél évente fordul ilyen elő, az is csak reggel/délelőtt.
Szóval nem azt írtam, hogy kizárt ilyen, hanem hogy nem jellemző.

CCnick 2019.11.12. 07:17:03

@élhetetlen: mindjárt elkezdelek megsajnálni, szegény örgasszony akinek csak 20ezresei vannak. [elmorzsolegykönycseppet]

CCnick 2019.11.12. 07:18:59

@élhetetlen: "és az elmúlt 15 évben egyszer sem volt problémám."

A posztolónak meg volt.

Meg az összes posztolónak aki előreutalt itt a homáron.

Te szeretsz veszélyesen élni más meg nem. Fogadd el.

2019.11.12. 10:10:37

@CCnick:
Eszembe jutott még egy dolog. Ha valaki egy kamu webshopot üzemeltet, ilyen occokinaitelefon.com és társait, azok sem feltétlenül veszik a fáradságot, hogy utánvéttel téglát küldjenek, inkáb nem is teszik lehetővé az utanvétes rendelést, mert sokkal egyszerűbb, veszélytelenebb szamukra, ha nem kell futárcéggel szórakozniuk, aztan pár hónap múlva jópar előreutalást bezsebelve odébb álnak.

A téglát küldök módszer egyszerűen sokkal kevésbé rugalmas, mint az előreutalást várok, aztán nem küldöm el a terméket. Mellesleg vaterán is sokkal több volt az utóbbi módszerrel dolgozó csaló, mint a téglás.

élhetetlen 2019.11.12. 14:32:44

@Zsoltbacsi: Lehet, hogy nekem is rossz a memóriám, de ez a két téma az, ami rendszeresen előjön, az előre utalás, és a csomagbontás. Ezt tetézte valaki azzal, hogy a futár csak a társasház kapujáig köteles hozni a csomagot. Ha nem te voltál, akkor bocs. “Lehet hogy neked mindig peched van”. Csak azt írtam, hogy “már volt ilyen problémám, hogy egyikünknek sem volt aprója”, ez nem jelenti azt, hogy mindig ez van..

élhetetlen 2019.11.12. 14:57:10

@CCnick: Sosem mondtam, hogy szegény vagyok. A korommal sincs gondom, csak a lábammal. Lehet, hogy te fiatal vagy, de ne aggódj, majd elmúlik. Gyúnyolódj csak!
Már írtam, “Nekem az okoz gondot, hogy kp. legyen itthon, és lehetőleg apró is. Mert, ha valaki lemegy a kártyámmal pénzt felvenni, kap egy adag húszezrest” Ezt olyan nehéz megérteni? “Te szeretsz veszélyesen élni más meg nem. Fogadd el.”. Elfogadom. Én nem írok olyanokat, hogy mindenki hülye, aki NEM utal előre, ha érted. És az első kommentemben is csak azt írtam, hogy az “előre fizetés még nem öngyilkossági kísérlet”.

CCnick 2019.11.12. 17:09:54

@Zabalint: nem véletlen, hogy a téglátküldenek csak az elörefizetéshívők fantáziájában fordul elő nem a valóságban.

CCnick 2019.11.12. 17:15:51

@élhetetlen: alapvetően a kutyát nem érdekli se az anyagi helyzeted se az egészségi állapotod, te szoktad rendszeresen felemlegetni, hogy miért azt egy szakember biztos meg tudná állapítani. Másrészt senki se gondolta, hogy az előrefizetés az öngyilkossági kísérlet lenne így ezzel se mondtál semmi érdekeset. Maradjunk a tényeknél, a homáros posztokban a medvéhez szopni járó vadász 10ből tizszer előre fizet, innentől kezdve kicsit vicces az előrefizetésfanatikusok rajongása. Leginkább egy olyan poszt alatt ahol ismét szopott az előrefizető.

élhetetlen 2019.11.12. 18:46:15

@CCnick: Ha nem tűnt volna fel, erre válaszoltam. “mindjárt elkezdelek megsajnálni, szegény örgasszony akinek csak 20ezresei vannak. [elmorzsolegykönycseppet]”. “se az egészségi állapotod, te szoktad rendszeresen felemlegetni”, pl. most azért, mert ezzel magyarázom, hogy miért nem megyek el a weben megrendelt áruért a boltba, nem azért mert szeretek veszélyesen élni, ahogy fogalmaztál. Ez nyomós indok, ettől még nem szorulok szakemberre ebben a kérdésben. Csak neked ez nem megy át. “senki se gondolta, hogy az előrefizetés az öngyilkossági kísérlet lenne”. Csak azt mondtad, hogy aki előre utal, az veszélyesen él. Ja, ez tényleg nem ugyanaz, de mintha gondolati szinten hasonlítana. Amit a végén írsz, az az igazán vicces. Egy ilyen poszt alá csak azt lehetne írni, hogy “hülye a poszter”, “vadász, te szopni jársz ide?”, egymás után százszor? Ja, és csak a poszthoz lehetne hozzászólni, másik kommentelőhöz nem, ha nem értesz egyet vele? Össze tudod rakni ezeket a morzsákat? Ha nem, nekem az is mindegy, de most már hess a szemétkedéseiddel.
Még adalék. Ha már ilyen szellemi közösségben vagytok Zabalinttal, elmondhatnád neki, hogy elég szánalmas ez a nem olvasom, nem válaszolok neki, másnak írom meg, hogy mit válaszolnék neki futam.

wazzu 2019.11.12. 20:05:57

Nyitvatartás:
Webshop mindig nyitva
Átvételi pont BELVÁROSBAN ! Előre egyeztetett időpontban és helyen.
Átvételi pontot mindig mi adjuk meg ez Budapesten belül értendő előre le beszélt helyen.

Húha, húha! :)

Reactor 2019.12.17. 21:38:40

Így jár, aki előre utal. A webshopok a bűnözés melegágya, arra szakosodtak, hogy a naiv, hiszékeny butabirkákat jól lehúzzák. Ahol nincs lehetőség utánvétes vagy személyes vásárlásra, az 99% hogy átrázás. Akinek van egy kis esze, az ilyen helyekről vásárol, ha már az offline vásárlás túlságosan avítt fogalom a számára. Akinek meg nincs, nos, az frankón eltartja az erre szakosodott csalókat.

@KaTe: És mit ér vele a vásárló, ha megy a policájokhoz lamentálni? Rosszabb esetben már a portán kiröhögik, jobb esetben felveszik a jegyzőkönyvet, aztán 3 hónap után kap egy papírt a nyomozás megszüntetéséről, amivel kitörölheti a seggét. Ez a magyar rendőrség, szánalmas egyenruhás közbohócok gyülekezete.

@Zabalint: A szekus talán második alkalommal kicsit erélyesebben léphetne fel akkor. Nyolc napon túl gyógyulóval aligha hiszem, hogy harmadjára is kint árulnának.

@havrilla: Aha értem, tehát kvázi szabad kezet adsz a bűnözésnek. Merthogy micsoda dolog már az, hogy az adóforintjainkból fenntartott rendőrség fellépjen a bűnözők, csalók ellen. Ahh, az már totalitárianizmus a köbön!
Oké, lehet ezt így is, de akkor engem se csukjanak le, ha csalni próbálok. A törvények vagy mindenkire vonatkozzanak, vagy senkire se.
Az államot pedig teljesen jogosan szidja mindenki. Mi az uralkodás első szabálya?
MINDENÉRT te vagy a felelős.
Erről pedig ennyit, ide egy pontot kérek.

@a lekvár neve puffin: Persze, jó poén betondarabot küldeni utánvéttel, csak azt felejted el, hogy utánvétnél ott a feladó címe, a pakkon is és a feladóvevényen is. Tehát ha betondarabbal próbálsz átrázni valakit, igen nagy az esélye, hogy egy héten belül ugyanazzal a betondarabbal fogja valaki kásává zúzni a koponyádat...
Szóval igen, lehet féltéglát meg hasábfát küldeni a feladónak a pénzéért cserébe, csak hosszú távon igen káros az egészségre.
Az meg nettó baromság, hogy megrendelnek utánvéttel valamit, aztán nem veszik át. Ebbe nekik mi a biznisz? Mit nyernek ők ezzel? Ja, semmit.

@élhetetlen: Tényleg nem, csak épp bazinagy lutri. A legtöbb ember pedig nincs abban az anyagi helyzetben, hogy egy egyszerű vásárlásból is szerencsejátékot csináljon.
Aki pedig hitelből szerez meg valamit, annak nem futja rá. Ez tény. Függetlenül attól, hogy te személy szerint minek tartod.

@Cnere: Felírod az autó rendszámát, és bejelented a cégnél. Időpont alapján pillanatokon belül visszakövethető, ki volt szolgálatban és hol.

élhetetlen 2019.12.17. 23:02:30

@Reactor: Na, jól kiosztottál mindenkit! "csak épp bazinagy lutri”. 16 éve élek az internetről, ha van mobilterminál a futárnál, akkor utánvéttel rendelek, ha nincs, akkor előre utalok. 16 év alatt még nem volt olyan, hogy nem jött meg az áru, ez a bizalmam alapja. Majd, ha jövőre átvernek, lehet, hogy újragondolom. Írtam a törött porcelán tepsiről. Mindegy, hogy előre utaltam, vagy utánvéttel kérem, a teendőm ugyanaz. Vigyem vissza, vagy csomagoljam be, és adjam postára. A futár nem viszi vissza, mert arra nem szerződött a cége az eladóval, és meg a futárral nem tudok hirtelen szerződést kötni a visszaszállításra, mert ehhez nincs joga.
Amit a lekvár nevének írtál: “Az meg nettó baromság, hogy megrendelnek utánvéttel valamit, aztán nem veszik át. Ebbe nekik mi a biznisz? Mit nyernek ők ezzel? Ja, semmit.“. Véletlenül is összejöhet. Két hete majdnem nem vettem át az árut. Szól a kaputelefon, de a csengési idő alatt nem érek el a gombig. Aztán megszólal a mobilom, amit a sietségben a nappaliban hagytam. Mire visszaérek, letette. Hívom, hangposta. Na, második visszahívásnál megvan, még a ház előtt, jön. Ha kilőtt volna, akkor csak az van, hogy nem vettem át a csomagot.

Reactor 2019.12.17. 23:23:41

@élhetetlen: Erre mondják azt, hogy addig jár a korsó...
16 éve nem vágtak át előrefizetéssel, tehát soha nem is fognak? Ez a 16 év mire garancia? Semmire. Én is vezettem 16 évig balesetmentesen, ettől még holnap ugyanúgy karambolozhatok, ha a sors egy mattrészeg idióta sofőrrel hoz össze.

Ami a tepsit illeti: törékeny cuccot alapból nem vásárolnék úgy, hogy ki tudja, hány ember kezébe kerül, mennyien ejtik le, rúgnak bele, pakolnak rá egy zongorát a csomagtérbe, hanem elmegyek személyesen az adott üzletbe - ha a fővárosban van, akkor oda - és úgy viszem haza, mint a hímestojást. Mielőtt megkérdeznéd, vásároltam már így: egy Zsolnay porcelánkészletet Budapesten a Falk Miksa utcai antikvitás-boltból. Decemberben, ráadásul, amikor a sztrádák jégpályára voltak fagyva, és Mezőkövesdnél uszkve öt autó rohant egymásba. Haza is ért a porcelánkészlet egy aránylag elfogadható darabban. Ha pedig mégis összetörik, az egyszemélyben az én hibám lesz. Aki ezen is spórolni akar, az megérdemli, hogy kézbesítés után kirakósjátékot játsszon a kerámiatepsijével.
Nem véletlen, hogy a kényesebb (robbanó, radioaktív, fertőző) anyagokat se futárcégekre bízzák.

Az pedig teljesen más téma, ha valaki véletlenül nem tudja átvenni a csomagját, mintha valaki szándékosan nem veszi át. Mellesleg ilyen esetekben a posta otthagy egy cetlit, amivel átveheted a pakkot az adott kerületi postahivatalnál, de szokott lenni náluk második kézbesítési kísérlet is.

élhetetlen 2019.12.18. 00:04:38

@Reactor: “16 éve nem vágtak át előrefizetéssel, tehát soha nem is fognak?”. Olvass figyelmesebben. Ezt írtam: Majd, ha jövőre átvernek, lehet, hogy újragondolom. “törékeny cuccot alapból nem vásárolnék úgy, hogy…”. És aki nem tud elmenni az áruért, az inkább ne vásároljon, de ne kockáztasson? Ez nem biztos, hogy spórolás kérdése. Vaterán már én is vettem úgy porcelán tálat, hogy kifizettem előre, de kértem az eladót, hogy ne küldje el. Mondta, hogy két havonta jön Pestre, kivártam, míg a ház előtt adta oda, de ez kivételes, egyéni megállapodás. “Mellesleg ilyen esetekben a posta otthagy egy cetlit, amivel átveheted a pakkot az adott kerületi postahivatalnál”. Ha a Postával szállíttatnak. A GLS nem fogja lerakni a csomagot a postahivatalnál, és a következő kézbesítésnél lehet, hogy nem az jön, aki először, és hiába beszélted meg, hogy csengessenek kétszer. A Tesco-nál van egy szállítói megjegyzés, ami a saját embereinek szól, ott be tudom írni, hogy csengessenek újra, az működik, de ez a futárcégeknél nem alap. Ki tudsz még oktatni valamiről a téma kapcsán?

Reactor 2019.12.18. 00:54:55

@élhetetlen: Aki nem tud elmenni az áruért, az vagy ne vásároljon, vagy kockáztasson, és ha összetörve érkezik a tepsi, szentségeljen csak. A szerencse már csak így működik: nem mindig kedvez.
A kézbesítő mellesleg mindig szokott SMS-ben jelezni az érkezése előtt. Sőt, online vásárlásnál lehetőséged van a "közlemény" rovatban megadni a futárnak, hogy mikor érkezzen. Ha nincs ilyen rovat, onnét nem vásárolok. Nem vagyok köteles egész nap otthon strázsálni, hogy na vajon mikor méltóztatja a kedves futár-pajti kihozni.
Az online vásárlásnak jóval több a kockázata az offline-hoz képest. Aki bevállalja és látatlanban vásárolgat, az bevállalja azt is, hogy történhet egy kis ez meg az. Kamu a termék, kamu a webshop, esetleg mindkettő, a futárcégnél az ügyfélszolgálatos félrehallja a címet, vagy a címkézésnél kerül rá rossz cím, valamelyik alkalmazottnak kicsúszik a kezéből, a csomagtérben legalulra kerül, és rápakolnak egy komplett ebédlőasztal-szettet, a futár a házad tájékára se néz, de azért bepipálja magának, hogy kézbesítés megtörtént...ilyen, és sok más ehhez hasonló hihetetlen izgalmak várják az online vásárolgatókat! És utólag te semmit nem fogsz tudni leverni se a webshopon, se a futárcégen, senkin.
Akinek még így is megéri kockáztatni, hajrá. Csak akkor nem kéne idejönni ríni nagyokat, és saját magán kívül mindenki mást hibáztatni, mert jogosan kapja ilyenkor a körberöhögéseket.

élhetetlen 2019.12.18. 20:13:56

@Reactor: Nyertél, ezt nem lehet überelni. “Aki nem tud elmenni az áruért, az vagy ne vásároljon, vagy kockáztasson”. Ugye, ez nem elhatározás , hanem élethelyzet kérdése is lehet. Aztán a blablád, és végül az “Akinek még így is megéri kockáztatni, hajrá”. Nem érted, hogy ez nem csak döntés kérdése lehet? Mindegy. “nem kéne idejönni ríni”. Mert te életedben mindent kivédtél, soha semmi nem ment félre, mert mindenre felkészültél. Bravo! A tepsiről, nem szentségeltem, hívtam a boltot, ez szerencsére a városban volt, vigyem vissza, kicserélik. Én: gondolják, ha csak úgy el tudnék menni oda, akkor házhoz rendeltem volna? Kis pusmogás, jó zárás után valamelyikőjük kihozza. Kihozta a csereárut. Így is lehet/lehetne élni, kereskedni is.
Ez már csak szórakoztatás, volt egy futamom, mikor Amerikából aprópénzt vettem, nem az összes tagállamét, csak ami tetszett. Megjött az áru, darabra megvolt, de két Montana volt, és a Wyoming hiányzott. E-mail, az eladó írja, hogy ő elad, a felesége csomagol, már érti, hogy miért nem passzol soha a leltár. Hahaha. És elküldte a fél dolláros Wyoming-t, pedig a postaköltség messze több volt, mint az érték, én meg kissé kalandos úton visszajuttattam a Montana-t. Ő megtehette volna, hogy fütyül a reklamációra, én megtehettem volna, hogy nem küldöm vissza a filléres árut, így is lehet élni, de én jobban szeretem az ilyen bizalmi futamokat.
Tudom, hogy milyenek a viszonyok, csak nem szeretem. És nem látom jó megoldásnak, hogy az, aki még bízik az emberekben, az csak körberöhögést érdemel.

Reactor 2019.12.18. 20:26:38

@élhetetlen: Nem hinném, hogy bárkinek is az élete múlna azon, hogy meg tud-e venni neten egy kerámiatepsit anélkül hogy ezer darabra ne törjön, vagy hogy némileg drágábban meg tudja-e venni ugyanezt személyesen.
Ez teljesen döntés kérdése. Senki nem tart töltött revolvert a vásárló fejéhez, hogy márpedig csak és kizárólag neten vásárolhat kerámiatepsit. Még vidéken is bőven van rá lehetőség, hogy boltban válogasson, nemhogy a fővárosban, ahol egymást érik az üzletek. Az illető elbattyog egy ilyenbe, megnézi, megtapogatja, a pénztárnál kifizeti, és van öröm-boldogság. Nincsen csalás, suskus, visszakövethetetlen webshop vagy eladó, és a többi nyalánkság, ami ezen az oldalon rendszeres. Sőt, ha nem piacon vásárolta, még számlát is kap - amennyiben mégis kiderülne a tálról, hogy használhatatlan vacak, bármikor visszamehet reklamálni, és a fogyasztóvédelem is kicsit nagyobb sikerrel tudná érvényesíteni a jogait.
Ha a törött tepsiddel felhívod a boltot, azok körömszakadtukig tagadni fogják, hogy eleve törötten kézbesítették ki neked. Még az is lehet, hogy igazat mondanak. Azt viszont 100 százalékban garantálni fogom tudni, hogy ezt sehogysem fogod tudni leverni rajtuk. Se a bolt, se a futárcég nem fogja vállalni a felelősséget. Vagy egymásra mutogatnak, vagy rosszabb esetben rád. Nincs az a bíróság, ami ezek után megítélné neked a visszafizetést, vagy a kárpótlást. Bármilyen fogadást állok.
Ja, és ha már így rákérdeztél, igen: eddig minden vásárlásom alkalmával ki tudtam védeni a csalókat. Próbálkoztak keményen, csak épp egynek se sikerült. Aki emberben bízik, könnyen csalatkozik, tartja a mondás. Én senkiben sem bízom, ezért is nem tud átrázni senki semmivel.

élhetetlen 2019.12.18. 21:08:10

@Reactor: Na, ez a pont, ahol abba is hagyhatjuk a beszélgetést. Ha te nem tudod elképzelni, hogy van ember,aki ugyan nem tud elmenni vásárolni boltokba, de a lakásában eltotyog, és még sütni is tud a kerámia tepsiben, ezen nem tudok segíteni. És, hogy ki mennyire képes befutni a fél várost, ez nem “teljesen döntés kérdése”.
“Ha a törött tepsiddel felhívod a boltot, azok körömszakadtukig tagadni fogják, hogy eleve törötten kézbesítették ki neked. Még az is lehet, hogy igazat mondanak. Azt viszont 100 százalékban garantálni fogom tudni, hogy ezt sehogysem fogod tudni leverni rajtuk.”. Leírtam, este házhoz hozták a csereárut. Buktad a fogadást. Szerencsére nem egészen olyan a világ, amilyennek te látod. “eddig minden vásárlásom alkalmával ki tudtam védeni a csalókat.”. Én meg 16 év alatt nem találkoztam velük. És, mint írtam: majd, ha jövőre átvernek, lehet, hogy újragondolom (a hozzáállásomat). Addig jó így. .

Reactor 2019.12.18. 21:55:02

@élhetetlen: Vannak ilyen emberek, igen. És az ilyeneknek többnyire vannak gondozóik vagy segítőik, ugyanis nélkülük nem húznák sokáig. Hacsak nem fénnyel táplálkozik vagy fotoszintetizál az illető, boltba előbb-utóbb el KELL mennie. Vagy neki, vagy másnak.
Mindazonáltal, az ilyen emberek csak igen-igen aprócska részhalmazát alkotják a társadalomnak, tehát a csak ilyenekre szakosodott csalóknak felkopna az álluk rövidúton. SZVSZ az átrázott többség átlagos hétköznapi buta ember, aki túl arisztokrata elmenni vásárolni, vagy meg akar spórolni ezer forintot, és megszállottan keresi a minél olcsóbb ajánlatokat az Árgépen. Mert őt ugyan senki nem fogja átrázni, az mindig csak másokkal történik meg ugye.
A bolt, ahol a törött tepsit kaptad, a városban volt. Ráadásul fizikális boltról beszélünk, mégcsak nem is webshopról. Remek. Most próbáld meg ugyanezt eljátszani valami Isten háta mögötti webshoppal jópár ezer kilométerre Szecsuán tartományi székhellyel, ami jó eséllyel valami Kim Csingcsangcsung hajléktalan nevére van iratva. Nagyobb összeget mernék tenni rá, hogy nem sikerül. Pláne, mióta már ingyenesen is letölthetsz ilyen-olyan VPN programokat meg Tor-t, amivel aztán a Jóisten se mondja meg, pontosan honnét is írsz.

élhetetlen 2019.12.18. 22:50:11

@Reactor: Aha. “És az ilyeneknek többnyire vannak gondozóik vagy segítőik, ugyanis nélkülük nem húznák sokáig. Hacsak nem fénnyel táplálkozik vagy fotoszintetizál az illető, boltba előbb-utóbb el KELL mennie.”.16 éve húzom, nincs gondozóm, csak a lábam ment tönkre, nem az agyam. Nem kell lemenni a boltba. Több élelmiszer áruház házhoz szállít. Ha az általam tökéletesnek minősített savanyú káposzta kell, csak akkor kérek meg ismerőst hogy onnét hozzon. Ez egy elég értelmezhetetlen megjegyzés részedről. “az ilyen emberek csak igen-igen aprócska részhalmazát alkotják a társadalomnak, tehát a csak ilyenekre szakosodott csalóknak felkopna az álluk rövidúton.” Hogy jutott eszedbe, hogy a csalók lenyomozzák, hogy ki a vevő, és ennek tudatában próbálnak csalni? Hogy kiválogatják, hogy ki rendel kényelemből, ki kényszerből? Kicsit zavaros az indoklásod. “Ráadásul fizikális boltról beszélünk, mégcsak nem is webshopról.”. Fizikális bolt is üzemeltethet webshopot is, onnét rendeltem. Igaz, nem rendeltem Kim Csingcsangcsung hajléktalan nevére bejegyzett boltból, mert külföldről csak Amerikából, és Angliából rendeltem, de olyan volt, hogy egy alföldi boltból rendeltem a weben keresztül 20 méter anyagot, kifizettem, és megbeszéltük, hogy mérjék le, tegyék félre, hogy ne fogyjon el, de ne küldjék el, mert több hónapra elmegyek, majd, ha hazajöttem, telefonálok, hogy jöhet az áru. És jött. Szóval, ha hiszed, ha nem, vannak még tisztességes emberek, az eladók, és a vevők között is.

Reactor 2019.12.21. 04:09:53

@élhetetlen: Van egy-két bolt, ahol létezik házhozszállítás, de ez messze nem a boltok 100 százaléka. Még ötven sincs. Én lennék a legboldogabb, ha nem kéne kimozdulni a kérómból soha semmilyen indokkal, de sajnos ki kell. Olyan nincs, hogy elvagy odahaza mint a befőtt, nem mész ki sehova, és kiszolgálnak. Sajnos.
A csalókat nem érdekli, ki a vevő, csak a pénzük. Arra utaltam, hogy igencsak kevés az olyan ember, aki mozgássérült, és ezért nem jár fizikálisan létező boltba, hanem netről rendelget ezt-azt. Ezzel szemben bődületes nagy azoknak a száma, akik túl arisztokraták felrakni a seggüket autóbuszra, taxiba, vagy akár saját kocsiba, és amúgyse vásárolnák meg a terméket szakboltokban, de még hipermarketekben sem, mert ott milyen drága, ehelyett gondolkodás nélkül nyomatják az Árgépet, és a legelső www.ugyatvaglakhogybeszarsz.hu színvonalú kamuoldalon képesek kiadni minden pénzügyi adatukat, csak mert háromezerrel olcsóbb. Jobb esetben csak a vételárat bukják, rosszabb esetben szárazra szívják a bankszámlájukat is. Aztán amikor idejönnek sipákolni, még nekik áll feljebb, amikor kollektívan kiröhögik őket.
Nem meglepő, hogy a döntő többség ilyen. Az is, ami a Homárra mondjuk nem kerül fel, de a Zsaru magazinba vagy a Police.hu-ra annál inkább. Mint ahogy az sem, hogy a tettesek 99,99 százaléka sosem kerül rendőrkézre.
Fizikális bolt is üzemeltethet webshopot, igen, a bibi csak az, hogy ott semmivel se olcsóbb az adott termék, mintha az áruházban vennéd meg. De még ha lenne is ilyen, a kiszállítás díját így vagy úgy, de ki kell fizetned.
Vannak még tisztességes emberek, igen. Egyre kevesebben. Ha ez lenne az általános, aligha volna szükség a Homárra meg fogyasztóvédelemre.

csikocska 2019.12.21. 21:51:36

@Reactor: most kivételesen nem kötekedni akarok veled (de tényleg!), de vásároltál valamilyen műfajú videojátékot a saját játék fiókodra online?
Én már 2 éve hogy olyan videojátékokat vásárolok több különböző szoftveráruházból, amikről úgy gondolok, hogy megéri teljesen legálisan használni. Például a Minecraft (amely az érthetetlenül sokat szidott Microsoft céghez tartozik hivatalosan), Terraria, Stardew Valley és hasonló indie játékokat teljesen komplikáció mentesen tudtam vásárolni PayPal-on keresztül és egyszer sem vették el köcsög barmok a fiókjaimat, főleg mert elég összetett jelszavakat állítottam be a belépéshez.
Már 4 éve, hogy nem használtam DVD lemezeket archiválásra, mert rájöttem arra, hogy teljesen jól kiváltja egy felhőmentést is alkalmazó Steam fiók a kihasználatlan optikai lemezeket. Nem csak az achievementek miatt jó egy biztonságos fiók, hanem mert bármelyik gépnél belépve lehet ott folytatni, ahol abbahagytam egy-egy adott játékot.
Vannak játékok, amelyeknek készültek közösségi oldala, de legális példánnyal kell rendelkezni (ilyen a The Binding of Isaac Rebirth) a használatukhoz.
cs89
süti beállítások módosítása