Oké, hogy a homár is ember, de mégsem illet volna többször felröhögni a lenti sztorin, hiszen valójában egy komoly Vízművek általi szívatásról van szó. A lakásvásárlás után kapott 200 ezres számla önmagában súlyos, a többi szerencsétlenkedésről nem is beszélve, de nagyon szerettük olvasónk stílusát, elnézést.
A történet 2019 május 16-án kezdődik azzal, hogy vettem egy minigarzont, és becsületes fogyasztóként úgy gondoltam, hogy a nevemre veszem a közműveket. Mérőszámmal, adásvételivel és birtokba vételi jegyzőkönyvvel felszerelkezve nekifutottam a Vízművek telefonos ügyfélszolgálatának.
Az első meglepetés akkor ért amikor a hölgy közölte, hogy az ő rendszerükben ilyen vízóra nincs, de még csak ilyen cím se létezik, úgyhogy ez valami almérő lehet, nem az ő kompetenciájuk. Kissé hitetlenkedve megköszöntem a tájékoztatást, és ennyiben maradtunk. Megkerestem a lakás előző tulajdonosát, aki roppant készségesen rendelkezésemre bocsájtott egy régebbi számlakivonatot, amiből egyértelműen kiderült, hogy eddig a Fővárosi Vízművek számlázott erre az órára.
Ismét felhívtam a vízművet, és még egyszer nekifutottam az átíratásnak. A hölgy a régi számla alapján megtalálta mégiscsak a rendszerben a mérőmet, és kérte az adásvételi első az adatokat tartalmazó lapjának, és utolsó, aláírásokat tartalmazó oldalának, valamint a birtokba vételi jegyzőkönyvnek egy másolatát. Elmondása szerint, amikor elküldöm, válasz emailben tájékoztatnak a befogadásról, és egy héten belül az átírásról. Immár rutinosan mellé csaptam az előző tulaj számlakivonatát, gondoltam ezzel sikerül rövidre zárni egy hibalehetőséget.
Peregtek a naptár lapjai, közben elmentem nyaralni is, már július lett, de a vízműtől csak nem jön email. Újra felhívom az üfsz-t ahol az épp aktuális ügyintéző kérdésemre felvilágosít, hogy a beküldött adásvételiből nem tudták egyértelműen azonosítani a mérőt és a kolléga visszadobta hiánypótlásra. Kár, hogy engem nem értesítettek róla, mert úgy nem könnyű pótolni a hiányzó adatokat, ha nem is tudok róla. De ha már itt vagyok, megkérdezem milyen adatot nem sikerül kideríteni a dokumentumokból. Hiányos volt az adásvételi mert csak az első és utolsó lapot küldtem el. Ehhez különösebben nem tudtam mit hozzáfűzni, hisz valóban így lett elküldve, és nyilván nem mentség, hogy nekem ezt mondták.
Na de sebaj, elküldtem az immár hiánytalan adásvételi szerződést, mert gondolom a vízóra átírásához elengedhetetlen, hogy én milyen kondíciókkal vettem az ingatlant, mennyiért, és az eladóra, illetve rám nehezedő, az ide vonatkozó polgári törvénykönyv paragrafusainak felsorolását stb. stb. Persze a befogadásról nem kaptam emailt, de Láss csodát, július 19. én megjött a várva várt email, hogy a kért átírást elvégezték a szerződés postai úton érkezik.
Türelmes ember lévén, és ismerve a magyar posta tempóját, nem zavart, hogy közben augusztus lett, de úgy a hónap közepén már azt gondoltam időszerű lenne rákérdezni, hogy vajon hol tartunk. A jól ismert számot tárcsázva, megtudhattam, hogy márpedig ők már réges rég elküldték nekem a szerződést, sőt már az első havi vízszámlát is. Valami hetedik érzékem azt súgta, hogy meg kell kérdeznem, vajon hova küldték azt a számlát. A hölgy készségesen felolvasta, Rákóczi utca 11 Nagyon jó, az egyetlen probléma, hogy én a Rákóczi Ferenc út 11-ben lakom. Akkor cím módosításra van szükség mondta a hölgy, én pedig egyet értettem vele. Azt ugyan a mai napig nem tudtam megérteni, hogy az előző tulaj, hogy kapta meg a számláit, ha nekik ez a címük volt a rendszerben, vagy ki és miért írta át a címet, hisz a vízórák azért elég ritkán költöznek tudtommal. Várakozás idő újra indul, és lám szeptember közepe, és levél a vízművektől. Hurrá gondoltam, egész addig a pillanatig, amíg ki nem bontottam a levelet. Nem a szerződés volt, hanem egy több mint 200 ezres vízszámla.
Kissé meghökkenve néztem, hisz egy 20 négyzetméteres garzont, ha feltöltök, mint egy akváriumot, akkor sem fér bele ennyi víz, úgy pedig, hogy nem is lakom benne…. Hát, némileg sokalltam. Telefon a már bejáratott számra, és jelzem, hogy ezzel a számlával most nem értenék egyet, és félve kérdezném meg hogy ez, hogy jött ki? Igazándiból gondoltam mindenre, tán rám sózták az az előző tulaj sarát, vagy csőtörés volt és az alattam levő garázst változtattam csónaktárolóvá, de a valóság sokkal meglepőbb volt. Mivel május 18-án nem engedtem be a vízóra leolvasót, ezért becsült értéket számláztak. Itt utalnék vissza arra a tényre, hogy én a lakást 16-án vettem. Azért 2 napra ennyi vízfogyasztást becsülni, az bizony derekas. A hölgy is csak hümmögött a vonal végén, úgyhogy abban maradtunk, kivizsgálják az ügyet. Gondoltam, ha már ilyen intenzív kommunikációban vagyok a Vízművel akkor ne kelljen nekem mindig elrohangálnom a levelekért, inkább küldjék levelezési címre, amit azon nyomban meg is adtam a hölgynek.
Ez természetesen nem sikerült, úgyhogy a következő héten ugyan oda jött a levél, amelyben kérésemre engedélyezték a 200 ezres vízszámla részletekben való törlesztését. Hát nem teljesen erre gondoltam, úgyhogy megint telefonáltam. Elmeséltem az egyre hosszabb storymat az épp soros ügyintéző hölgynek és jeleztem, hogy sem egyben, sem részletben nem kívánom kifizetni, amit nem használtam fel. Egy füst alatt nehezményeztem, hogy bár megadtam levelezési címet, mégsem oda jött a küldemény. A hölgy felvilágosított, hogy nincs a rendszerben levelezési cím regisztrálva. Meg se lepett. Kértem fussunk neki még egyszer hátha most sikerül. Ezen kívül milyen megoldását tud javasolni a problémámra, még az előtt, hogy a végrehajtóhoz kerülne az ügyem. Nincs más megoldás, mint egy hivatalos leolvasás, megbeszélt időpontban kijön a megbízottjuk, dokumentálja a vízórát, fotó, kitölt, megír, feltölt stb. Megbeszéltük a következő hét elejét, okt 12 dél és 16 közt. Na itt jegyezném meg, hogy az egyetlen normális ember ebben az egész kócerájban a leolvasó volt. 11 kor felhívott, hogy ha nekem megfelel előbb is tudna jönni, mert úgy alakult, hogy pont arra jár, egy 10 percen belül odaérne. Így is történt, fotózott leírt, kérte én is fotózzam le, megadta a nevét és hogy kb. 2 nap múlva adja le, akkor kerül be a rendszerbe, utána tudok újra telefonálni, és intézkedni, és eszembe ne jusson befizetni a számlát.
Időközben nekem is volt ezer más dolgom, nem telefonáltam 2 nap múlva, egy hét után tértivevényes levél a Vízműtől de láss csodát, immár a megadott levelezési címre. Reggel munka előtt átvettem, és…….. felrobbantam. Fizetési felszólítás a 200 ezres számlára. Nem vagyok egy ideges típus, de többször kellett elnézést kérnem az ügyintézőtől, hogy kissé indulatos vagyok. Elmondtam, hogy másfél hete voltak leolvasni, engem úgy tájékoztattak, hogy 2 nap múlva már a rendszerben lesz és korrigálni fogják mert a valós fogyasztásom május 16-tól október 12-ig négy (4)köbméter volt. Utána nézett és mondta, hogy igen, már le van adva a leolvasás, de még nincs a rendszerben, nem javították. De ez napokon belül meglesz.
Ma, november 7. én két vaskos boríték a postaládámba. Kibontom, a kisebbet, és láss csodát. A május óta várt szerződésem. Miért nem lehet ezt elküldeni emailben, mint ez ELMŰ-nél? Térjünk a második borítékra. Kibontom és vajon mi van benne? a 200 ezer forintnyi számlám, részletezéssel, egyenleg közlő, csekkel, és egy levéllel, miszerint számlamásolati igényemmel az üfsz.-hez fordultam, és ez egyébként díjköteles szolgáltatás, de méltányossági alapon elengedik. Holnap reggel azt hiszem megint telefonálnom kell...
Attól tartok a történetnek még nincs vége. Tisztán látszik, hogy nem tétlenkednek, hisz végül megjött a szerződésem, már a levelezési címemre jönnek a dokumentumok, és minden lehetőséget megadnak, hogy be tudjam fizetni a számlám. Csak a kommunikáció.... A tempó......., és a becslésen is lehetne mit csiszolni. Ők írták a számlalevelemre. Fogyasztásom az átlaghoz képest emelkedett, 6148 %-kal. Nem tűnt fel senkinek?
Ezt a kis szösszenetem elküldtem a Vízmű webes felületén, hátha történik valami. Kaptam róla befogadó email-t, iktató számmal, és a kedvenc mondatommal..... -Várjak türelemmel, az ügyintézés folyamatban. -
connector 2019.11.11. 10:13:36
Terézágyú 2019.11.11. 10:17:52
spike179 2019.11.11. 10:23:25
juhaszvik 2019.11.11. 10:38:18
Tudom, bilibe lóg a kezem...
CsakLajosAz 2019.11.11. 10:38:37
10 éve rossz helyre megy a számla. Próbáltuk sokszor. Feladtuk. Időnként anyós ad egy pack számlát, befizetjük..
Űrtechnika, hogy a lakcím, és tartózkodási cím más. Dehát...
Modjuk olyan is volt, hogy a nyomáscsökkentő beragadt... (10bar feletti a nyomás néha..) kijöttek..majd kaptam az agymosást, hogy a nyomáscsökkentöm rossz, fizetős a kiszállás. A hangsúly az enyémen, amit állítólag én tettem oda... és a fizetősön van...
Probléma: a nyomáscsökkentő a plombált részen volt, plomba alatt.. és így vettük a házat, sőt, volt már óracsere is korábban.
Nyugis vagyok, de itt elszaladt a cérna :)
CsakLajosAz 2019.11.11. 10:42:16
Mindenhol..
Aki készíti, nem használja, sosem tette, nem is akarja. Így a gondokat sem érti. A droid, aki használja meg hiába jelzi 10*, nem történik semmi, vagy a szerződések hibájából, vagy mert a fejlesztőkhöz el sem jut... Aztán a droid megunja, ígymarad...
Hidd el, nem egy ilyet volt szerencsém megtapasztalni..
connector 2019.11.11. 10:43:02
GiaMarie 2019.11.11. 10:53:44
juhaszvik 2019.11.11. 11:16:01
@GiaMarie: elég beteg sztori. Ha te hibázol, akkor istennek nem tudod kivakarni magad. Persze ha ők hibáznak, akkor már örülhetsz, ha elismerik, vagy egyáltalán a tudomásodra jut.
végrehajtó helyettes 2019.11.11. 11:30:16
Valahogy a közművek közül a vizesek a leginkább problémásak mindenhol. Két kirendeltséggel napi szintű a kapcsolat, mintha versenyeznének egymással hogy melyik tud több retardáltat alkalmazni. És no offence, ezek tények.
"Így is történt, fotózott leírt, kérte én is fotózzam le"
Nade miért kellett a leolvasó embert lefotózni? :)
végrehajtó helyettes 2019.11.11. 11:39:14
Módosítják, viszlát. :D
De ez a védendő fogyasztó tök jó, ezen jót nevettem. :) Persze neked annyira ez nem volt vicces gondolom.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.11. 11:46:43
Péter 2 2019.11.11. 12:10:48
Szívesen.
CsakLajosAz 2019.11.11. 12:15:07
Hidd el. Semmi nem fog történni. Persze érdemi...
Nem hasból írom... :)
Zirowe 2019.11.11. 12:21:36
Egyes számú hiba.
Birtokbavétel napján az előző tulajjal és friss képek az órákról+jegyzőkönyv+szerződéssel elbattyogni az összes szolgáltatóhoz és szépen átírni mindent, előző tulaj meg rendezi a korábbi számlákat.
Kész.
Terézágyú 2019.11.11. 12:32:42
"Aki készíti, nem használja, sosem tette, nem is akarja. Így a gondokat sem érti. A droid, aki használja meg hiába jelzi 10*, nem történik semmi, vagy a szerződések hibájából, vagy mert a fejlesztőkhöz el sem jut... Aztán a droid megunja, ígymarad..."
....
"Az történik, hogy a droid kap agymosást, fegyelmit, kirúgják. Aztán vagy még több droidnak lesz elege, és elmegy, magától, még hülyébbek maradnak, vagy szopnak tovább. A rendszer be lett vezetve, főnök aláírta, hogy jó. Innentől a software cég, vagy csoport nem csinál semmit, mert nem hibás, így lett elfogadva. A módosítás az fejlesztés.. külön kassza, külön pénz...
Hidd el. Semmi nem fog történni. Persze érdemi..."
Minden szavadat aranyba kéne önteni, akkora nagy igazságok...
Sajnos... :((((
Taxomükke (UK) 2019.11.11. 12:39:39
havrilla 2019.11.11. 12:43:27
Hogyne lenne köze a tulajdonosnak. A szerződés megkötése időpontig ő fizet, utána a vevő.
Pár éve , amikor házat vettünk, amint az ügyvéd kész volt, a feleségem elment az eladóval a szerződés néhány példányával a szolgáltatókhoz és fél óra alatt elintézték, mind a hármat (víz, gáz, áram ) úgy, hogy az eladó ott helyben fizette az általunk bemondott mérőállásig a cehet. Azt előző nap olvastuk le. Minden átírás gyorsan és problémamentesen ment és után a nevünkre jöttek a számlák. Ha az eladó 20 millát kap kézhez, akkor , mint vevő igenis elvárom, hogy a szerződéskötési napon mindent elintézzünk, még akkor is ha neki szabadságot kell kivennie. És vegye a fáradtságot minderre. Addig az ügyvédnél volt letétben a pénz, amíg nem volt minden tökéletesen rendben. Visszamentünk az ügyvédhez és egy külön papíron rögzírtettük, hogy minden rendben és a pénz átadható az eladónak. Így az eladónak is érdeke volt a gyors és megfelelő ügyintézés.
A panaszos vevő téblábolását és ráérő ügyintézését nem értem. És mi van, ha tetemes tartozása volt az eladónak? Addig nem írják át, amíg az rendezve nincs. Nem értem, hogy a vevő, mikor 10 milliót vagy tízmilliókat kiadott, akkor miért nem vett ki egy nap szabadságot és addig nem áll le, amíg mindent el nem intéznek az eladóval? Ha normálisan csinálták volna, akkor ott helyben lehetett volna minden problémát helyrehozni.
havrilla 2019.11.11. 12:47:48
Nem stimmel a történeted. Gondolom gázról van szó. A fogyasztói rendszeren soha nem lehet 10 bár, mert sokkal előbb lezárnak a biztonsági berendezések a gázállomásokon.
A nyomásszabályzót a szolgáltató díjmentesen cseréli.
nem hantázol egy kicsit, csak azért, hogy szidj egy szolgáltatót?
havrilla 2019.11.11. 12:49:49
Elég nagy hülyeség volt a tizedes leolvasás. A számlázási rendszer egészszámra van beállítva.
havrilla 2019.11.11. 12:52:16
Ez a normális és ésszerű. Na de , hát vannak akik szeretik a problémákat önmaguk előállítani...
Terézágyú 2019.11.11. 12:52:44
"A szolgáltatóknál csak halmozottan fogyatékos embereket alkalmaznak. Nekem ELMÜ sztorim volt ilyen. Online diktálós módszerrel a 12489.9 óraállást figyelmetlenségből 124899-ként rögzítettem pár évvel ezelőtt."
Akkor ki is a halmozottan fogyatékos??
GiaMarie 2019.11.11. 13:19:55
juhaszvik 2019.11.11. 13:23:41
Terézágyú 2019.11.11. 13:24:32
CsakLajosAz 2019.11.11. 13:30:09
CsakLajosAz 2019.11.11. 13:31:17
CsakLajosAz 2019.11.11. 13:33:05
Meg... Faszé van tizeses, ha nem kell diktálni.. ez is igaz...
Terézágyú 2019.11.11. 13:35:50
De ha én eltévesztem egy szám leolvasásását (!), akkor nem szidok másokat, hogy mennyire fogyatékos, mert kénytelen tartania magát a szabályokhoz, amiket a főnökei hoztak...
CsakLajosAz 2019.11.11. 13:42:10
É2I 2019.11.11. 13:43:53
Sosem a minőséget nézik a felügyeleti hatóságok, hanem a tempót, ennek alapján szabnak ki bírságot. Ez aztán meg is látszik, eredményez ilyen és még ilyenebb ügyintézéseket.
Maga a telefonos ügyintézés túl van értékelve, de nyilván ez a legolcsóbb és a szolgáltatók nem is törekednek képzett szakemberek megfizetésére. A jó kis excel tábla meg powerpoint prezi meg mindent elbír, azzal lehet fényeznie a főnökségnek magát, meg nem adott főnöknek kell napi több száz ügyet felvenni.
CsakLajosAz 2019.11.11. 13:44:51
Bocs, de ezt nem hagyhattam ki :) a tetkó jó ötlet.
Vercsi V 2019.11.11. 13:52:18
havrilla 2019.11.11. 14:00:13
A vízszolgáltatók meg nem szoktak egyéni nyomáscsökkentőt beépíteni a vezetékükbe. Az ilyet bizony a mérő után építik be. AÍz a leoldás is érthetetlen,mert nem így működnek.
De hát te tudod.
É2I 2019.11.11. 14:03:12
Amúgy sem költözködik az ember havonta. Max az albérletesek, de ott meg más a teendő, függve attól, hogy a tulaj át akarja-e íratni a közműveket.
De el vagyunk kényelmesedve és a szolgáltatók se szeretik a személyes ügyfélszolgálatot túlságosan. Nem is lenne ezzel baj, csak éppen úgy be lett korlátozva a hatóságok részéről a telefonos ügyintézés ideje, hogy azzal a minőség a béka segge alá került egy kilométerrel.
Vercsi V 2019.11.11. 14:08:59
De amúgy az szomorú, hogy ennyire nem működik semmi :(
CsakLajosAz 2019.11.11. 14:11:05
Értem, és igazad van, az ország 99.9% igaz, amit mondasz. De ez Érd... Ez Mordor parkváros .
reunalla 2019.11.11. 14:28:31
CsakLajosAz 2019.11.11. 14:31:21
Én nem alszom attól rosszul, hogy Ő nem hiszi :)
juhaszvik 2019.11.11. 14:32:30
CsakLajosAz 2019.11.11. 14:37:55
BéLóg 2019.11.11. 16:58:09
Utóirat, az NÉHA segíteni szokott, ha NEVET jegyzetelsz és ez alapján reklamálsz, legkésőbb a MÁSODIK ügyintéző, akinek ezt persze elmondod, esetleg összeszedi magát.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.11. 17:21:07
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.11. 17:23:11
Zuzer78 2019.11.11. 18:19:28
gdobo76 2019.11.11. 18:23:21
Im just here for the comments 2019.11.11. 18:23:47
CsakLajosAz 2019.11.11. 18:23:49
gurigapapa 2019.11.11. 18:46:02
Aztán a volt tulaj kapott egy számlát, ahol egyben kiszámlázták neki a villanyóra állását, azaz sokéves fogyasztását egyben, mintha sosem fizetett volna semmit. Örült neki nagyon. Bement megint, de szerencsére gyorsan korrigálták a hibát. Úgyhogy vannak érdekességek.
Túl sok felhasználó 2019.11.11. 19:25:41
havrilla 2019.11.11. 19:27:22
Ok. Igazad van. Elnézést, de nem tudtam, hogy Érd az másik bolygón van.
Before · http://azbeszt.blog.hu 2019.11.11. 19:40:40
Már egy szoftver tervezésekor olyan szintű inkompetenciával találkozik az ember, hogy az sírnivaló, és minél nagyobb egy szervezet, ez annál inkább igaz. Namost, ha két ilyen nagy szervezet találkozik (a megrendelő és a fejlesztő is), akkor ritkán sül ki belőle valóban emberközeli, alaposan átgondolt, tesztelt produktum.
CsakLajosAz 2019.11.11. 20:18:16
Soha... Hisz papíron kész..
Szerintem ezek után mindent értesz. A választások előtti játszóteres balhé itt a legyintés kategória...
A nyomáscsökkentő ehhez képest...
qwertzu 2019.11.11. 20:24:02
Vazze, fürödni meg mosni kéne néha. :)
Sue Mary 2019.11.11. 20:30:21
A lakáshitel ügyintézésem során kétszer jelentem meg személyesen a bankban, egyszer amikor elmondtam, h mit akarok, másodszor pedig szerződés aláírásakor.... 6 hét alatt elintéztem az adásvételi szerződés aláírásától az utalásig (pedig volt csok és lakáskassza is, valamint az eladónak idegen banknál hitele)
lcsaszar 2019.11.11. 20:32:33
Túl sok felhasználó 2019.11.11. 20:59:49
HaCS 2019.11.11. 21:15:21
Van bármilyen ösztönző (pozitív, vagy negatív) a rendszerben, bármelyik szolgáltató bármely részlegénél/osztályánál (ügyfélszolgálat, pénzügy, jog, IT, bármely...) a normális, ügyfélbarát ügyintézés irányában?
Vagy, mint ahogyan több hozzászólásból is felsejlik, csak bemennek dolgozni, és sz*rnak bele az egészbe. Semmi nem az ő dolguk.
Ezek szerint az kijelenthető, hogy ha nem is a leghülyébb, de kétségtelenül a saját munkájukra legigénytelenebb emberek dolgoznak ezeken a helyeken.
Leooo 2019.11.11. 21:31:20
CsakLajosAz 2019.11.11. 21:38:58
Régen ezt a ****** úgy oldotta meg, hogy amíg nem volt **** (ügyfélazonosító) szám, nem tudta az ügyfél, addig nem foglalkoztak vele. Hisz az elintézett hívás, javul a statisztika :) ha újra telefonál azonosítóval, akkor is 50% a feladatnak eleve azonnal javítva volt...
Pedig lehetett keresni telefonszámra, névre, címre, még fingszagra is... De amíg nem volt szolgáltatás azonosító... Addig hiba sem :)
Dolgoztam olyan helyen, ahol volt egy fazon, ő írta a komplett folyamatirányító rendszert. Adatbázist, mindent. A nulláról. Ha kérdés, gond, igény volt, bárki felhívhatta, megírta, javította, módisította. (A legutolsó droidnak is segített) aztán jött az ISO minősítés kora. A srác, meg a cucc repült. Jött az egyik multi programja, ami nem volt testreszabható, tudta, amit az amcsik megálmodtak... Na onnantól volt baj... De lett ISO minősítés... :-)
Ilyen ez a pop szakma...
Hidd el. Rossz nêzni, ügyfélszolgálatosok mit nyelnek, szívnak, hallgatnak.. de amíg a kereslet ilyen, addig a kínálat is. Egy programozó nem monhat olyat a megrendelőnek, hogy ez marhaság... A baj a sok beépített, és eltartott vízfejjel van. A megrendelő, és a szállító oldalon is...
2019.11.11. 21:42:52
Ki büntetné őket? Ezek a "szolgáltatók" majdnem mind állami vagy önkormányzati tulajdonban vannak.
haXXor 2019.11.11. 22:03:41
HaCS 2019.11.11. 22:07:56
Azzal a mentalitással, mellyel itt engem győzködni próbálsz (hogy ti. mindig más a hibás), nemhogy nem cáfolod, de pont alátámasztod azt, amit írtam.
Mindenki meg tudja magyarázni, miért végzi rosszul a munkáját. Pont erről beszélek.
Másrészről:
Ha olyan mutatókat tekintenek KPI-nak, melynél előny, ha nem foglalkozik a dolgozó az ügyféllel, akkor azt hiszem az ösztönzőkkel kapcsolatban is pont telibe találtam. Vagyis nem, mert még sokkal rosszabb a helyzet.
CsakLajosAz 2019.11.11. 22:16:57
De sosem!!!! Hibáztattuk őket... Egyik munkahelyemen sem, ahol ez volt a munkánk... Áldozatok. Egy költséghatékonyságra, munkaminimumra kihegyezett rendszer áldozatai... Ahogy az ügyfelek is..
Hidd el, ez külföldön is ilyen. Oroszoknál,Németeknél, Finneknél, Osztrákoknál biztos. Többit nem tapasztaltam még :)
Persze ettől még nem jó. De megnyugtató, hogy kelet-nyugat egy kutya :)
HaCS 2019.11.11. 22:38:52
Én meg olyan helyen dolgozom, ahol korrekt minőségben kötelező elvégezni a munkát. Az ügyfél az első, ha ő a kereteken belül másképp szeretné, másképp csináljuk, ha ki szeretne lépni a keretekből, akkor találunk módot, megegyezünk. Ha kérése van nem konkrétan teljesítjük szó szerint, amit kér, hanem a célját próbáljuk meghatározni, és a legjobb megoldást ajánlani. Néha rettentő idegesítő kérések vannak, de az esetek túlnyomó többségében büszke vagyok a végeredményre.
Szinte csak a Fizika szab határt, egyébként konkrétan úgy táncolunk, ahogy az ügyfél fütyül.
Már meg ne haragudj, de hogy áldozatnak állítod be, aki a körülményektől függetlenül fizetést kap az el nem végzett, vagy hitvány minőségben elvégzett munkájáért, azt a leghatározottabban kikérem magamnak!
HaCS 2019.11.11. 22:43:35
Valamint egy kalap alá venni (=áldozat) a fizető ügyfelet, aki nem kap semmit, a pénzt kereső(!) emberrel, aki széttárja a karját és nem tesz semmit, az egyszerűen vérlázító!
HaCS 2019.11.11. 23:14:30
Elnézést az indulatért!
Kicsit felhúztam magam. Természetesen semmi személyes problémám nincs veled, vagy a mondandóddal. Érteni vélem mit akarsz mondani, csak nem értünk egyet.
The Good Boy 2019.11.12. 00:02:40
Saját történet vidékről, mondhatnám, nagyon vidékről: veszek egy házat egy halottól. Vagyis a három örököstől.
A halál után, de még a hagyatéki és az adásvétel előtt helyi vízmű kicseréli a vízórát, így lesz egy 0-n álló óra. Megveszem a házat. Ismerősök figyelmeztetnek, nehéz ügy lesz, mert rengeteg rémtörténet van több hónapos, akár 8 hónapos átírási procedúrára, mert a helyi vizeseknek nem megy a gördülékeny és leginkább ügyfélközpontú ügyintézés.
okés. netről az átvezetéshez, átiráshoz tartozó irat letöltve, az kitöltve a szerződő (halott) adataival, ráírva a vízórán látható állással, (ami nem nulla, hanem igazából már majdnem az egyesen áll, de mivel az örökösök ügyintéző tagja precíz ember, ragaszkodik az 1 m3-es óraálláshoz, ne az én saram legyen)
Pechemre utána munkaügyben elutaztam, ezért feleségem ment be a nem túl közeli megyeszékhelyen található szolgáltatóhoz. Ügyintéző kedves, de feltűnik az évszázad csalásának gyanúja: a tulajdonos cserét igazoló nyomtatványon nem a szerződő aláírása szerepel. Mondja is a feleségem, hogy az nem igazán menne, mert a szerződő egyéb okokból nem igazán képes semmit aláírni, lévén egy éve elhunyt, ami egyébként a csatolt iratokból ki is derül. Nem baj, akkor is kell a szerződő aláírása, de ha az nincs, akkor egy halotti anyakönyvi kivonat is megfelel. Feleségem eljön, majd nemsokára beszerezzük az anyakönyvi kivonat másolatát. Sajnos megint egyedül megy a feleségem ügyíntézni, mivel én ismét üzleti úton vagyok, neki is kevés az ideje, nem tudunk egyszerre ott lenni, vagy úgy hogy én intézzem. Anyakönyvi kivonat alaposan átnéz, de erősen bólogat az ügyintéző hölgyecske: ez neki nem lenne jó, mert nem hiteles másolat, csak fénymásolat. végül nagy kegyesen csak elfogadja azt, majd rendezi tovább a papírokat, és észreveszi, hogy a kitöltött bejelentési nyomtatványon csak az egyik eladó szerepel. Megint fejvakarás, sajnálkozás, ezt bizony nem tudja befogadni: kellene a másik két eladótól egy nyilatkozat, hogy a benyújtott bejelentési lapon szereplő harmadik eladót megbízták a kijelentéssel, ügyintézéssel kapcsolatos dolgok intézésével (mondjuk alapból nem vágtam, hogy ezt miért nem mondta először a kedves ügyintéző. Értem én, hogy neki ott kell lennie, pénzt is kap érte, melegen is van, de nekünk pénz a benzin, meg pénz az idő). Hamar lerendezte a feleségem a megbízást, de megkértem, hogy harmadik alkalommal már én is szeretnék részt venni ezen a tortúrán, hátha asztalt borítok, ha újra kitalálnak valamit. Úgyhogy pár héttel később immár ketten megyünk. Papírok rendben, már szinte látom a fényt az alagút végén, amikor jön az elmondásból ismert szörnyülködés, fejrázás. "Nem jó ez így." Nekik kellene egy újabb nyilatkozat, hogy az esetlegesen felmerült költséget kinek tudja kiszámlázni a vízmű az előző tulajdonosok közül, amihez kell majd egy levelezési cím is. Majd a hölgy összerakja a paksamétát és átnyújtja. Feleségem majd fel robban, már áll fel. Én miközben állok fel, megkérdezem, hogy nem lehetne, hogy én állom a költségeket helyettük, ha valami felmerül, ha kell nyilatkozom is erről. De a hölgy hajthatatlan, ezt így nem lehet, kell egy ilyen nyilatkozat. Felállok, de mivel nem hagy nyugodni a dolog, visszakérdezek, hogy mégis milyen költsége lehet egy eladónak egy 1 éve üresen álló, új vízórás ingatlannál? Mire teljes természetességgel mondja az ügyintéző, hogy hát a jelenlegi óraállás (1 m3), meg a náluk lévő állás (0 m3) közötti fogyasztás kiszámlázására. Azt hittem rosszul hallok: kiveszem a paksamétából a nyilatkozatot, megmutatom neki, hogy jól értem-e, hogy az 1 m3-es óraállás miatt megy a huzavona, mire azt mondja a hölgy, hogy igen, az az előző tulajdonos fogyasztása. Erre visszaültem, elvettem az asztaláról a tollát, majd az egyes számot átjavítottam nullára, majd letettem az egész iratköteget elé, hogy akkor most ez így már megfelel-e? Visszakérdez, hogy most tényleg én akarom-e kifizetni más fogyasztást??? Na ott eltört bennem valami, majdnem tényleg ráborítottam az asztalt, de csak annyit fűztem hozzá, hogy talán túlélem, ezt aplusz 1 m3-nyi fogyasztással terhelt vízszámlát, maximum ma az étteremben a vacsora után nem rendelek magamnak desszertet.
Egy m3 miatt akart megint 60 km-t autóztatni. Komolyan mondom sokszor akkora idióták, mint egy ház, rugalmasságnak, helyzet felismerésnek, probléma megoldó képességnek a csírája sincs meg bennük (tisztelet a vélt nagyszámú kivételnek).
Ezek után teljesen megértettem, hogy egyeseknek miért kerül több hónapba az ügyintézés, mert birka módon minden egyes vélt, vagy valós problémát külön-külön tárnak fel...
marosy 2019.11.12. 05:44:19
star70 2019.11.12. 06:17:43
star70 2019.11.12. 06:26:38
Nahgon cifra ez a törtenet en csodalom az iroja türelmet:-))
sellőlány 2019.11.12. 07:09:41
sellőlány 2019.11.12. 07:17:33
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.11.12. 07:49:15
Amineknevetadokelveszik 2019.11.12. 07:58:12
Terézágyú 2019.11.12. 09:08:48
Nem mondta senki, hogy 100%-os sikerességet garantál a személyes ügyintézés.
De nagyobb esély van rá.
Mint ahogy esőben is kimehetsz esernyő nélkül is meg esernyővel is. Lehet hogy esernyővel is szarrá ázol - de ugye esernyő nélkül nagyobb az esély rá...
CsakLajosAz 2019.11.12. 09:36:03
Egyébként ezt a jelet ismerEDE: :) illetve :-)
CsakLajosAz 2019.11.12. 10:27:00
blog.hu/user/35768/tab/activity
Érdemes megnézni a hozzábőffenéseit. Igazi kultúr ember... És még én politizálok.. most leírom, ha már engem becsmérelt: ez egy pöcs.
horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 10:35:00
"Holnap reggel azt hiszem megint telefonálnom kell.."
Itt van a hiba, mert a szó elszáll, a beszélgetés azonositóját vagy nem kéri el a poszttoló vagy elfelejti feljegyezni
Emilezni kell! Írás!
horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 10:37:21
Bizonyára nem vettél/adtál ingatlant
Az eladónak nullás igazolásokat kell bemutatni a szolgáltatóktol, mérőóra állásokat együtt leirni gyáriszámukkal együtt és mindkettőtöknek aláirni
Ha ez megvan, akkor lehet elkezdeni a közművel átiratását
horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 10:43:51
"Mondja is a feleségem, hogy az nem igazán menne, mert a szerződő egyéb okokból nem igazán képes semmit aláírni, lévén egy éve elhunyt, ami egyébként a csatolt iratokból ki is derül. "
Meg is érdemled a hercehurcát ha hagyatéki eljárás elött vettél ingatlant, de az ügyvéded is kókler lehetett ha elkészitette az adásvételit
Erre a földhivatal biztos nem jegyzi be a tulajdonjogot
ekat 2019.11.12. 10:48:33
Ha már lakcímnél tartunk...
A Földhivatal anno nem fogadta el lakcímemnek azt a lakást,
-amit zárt végű lízingeltem az OTP Lakáslízingtől
-amiről lakcímkártyám volt, hogy benne lakom
Az el nem fogadásról az el nem fogadott lakcímemre küldött levéllel értesített....:D
VT Man 2019.11.12. 10:50:17
"majd a régi tulajjal együtt bemenni személyesen és átíratni a mérőket."
Jelzem, hogy 2019-et írunk. 2019-et. Nem 1970-et.
Már nem járunk be személyesen. Posta, email, amúgy is vidéken vannak a központjaik.
Mondjuk ebben az egy esetben persze mégis csak be kellene menni, de alapesetben felesleges.
VT Man 2019.11.12. 11:00:08
"Birtokbavétel napján az előző tulajjal és friss képek az órákról+jegyzőkönyv+szerződéssel elbattyogni az összes szolgáltatóhoz és szépen átírni mindent, előző tulaj meg rendezi a korábbi számlákat."
Azt kívánom az ilyen kommentelőknek, hogy minden egyes hozzászólást Wordben kelljen megírniuk, majd kinyomtatni papírra, és személyesen bevinni az Index irodájába, kérve, hogy kerüljön be a Homár blogba.
Gondolom az időtök úgyis ingyen van.
The Good Boy 2019.11.12. 11:00:23
mielőtt belém állsz, és ki akarsz osztani, nem ártana, ha értő módon olvasnád a leirtakat:
"A halál után, de még a hagyatéki és az adásvétel előtt helyi vízmű kicseréli a vízórát"
Tehát a vízóra lett a hagyatéki eljárás előtt kicserélve, nem a házvétel volt az előtt.
Azért ne "hülyézz" már le engem, meg az ügyvédemet, főleg, hogy neked nem megy az értelmezése az írásomnak.
Béke, fórumtárs!
Zirowe 2019.11.12. 11:03:09
De azért neked kívánom, hogy majd szopj jó nagyokat, ha rád kerül a sor.
Terézágyú 2019.11.12. 11:05:07
Ja, mer te k*rva modern ember vagy.
Hát szívjál, ha semmiképpen nem tetszenek a tanácsok azoktól, akik már "sikeresen túlvannak" ezeken a dolgokon.
Pierr Kardán 2019.11.12. 11:07:33
Fejér megyében vettünk ingatlant. A vizet Bicskén kellett volna intézni, az áramot Biatorbágyon, a gázt Budapesten, a szemétszállítást pedig Székesfehérváron. Ráadásul Budapesten kívül eleve egy héten csak 1 - 2 nap működik az ügyfélszolgálat, természetesen nem ugyanazokon a napokon!
Tehát ez összesen 4 különböző helyszín, 3 különböző napon elérhető ügyfélszolgálatokkal. Kellene erre 3 nap szabi (nekem is, az eladónak is), plusz kb. 100 km autókázás.
Szóval intézze a tököm személyesen !!!!!!!!
Amúgy a vidéki telefonos/emailos ügyintézés kicsit barátibb, mint az itt olvasható horror történetek, arrafelé az emberekben még pislákol a segíteni akarás parazsa, az informatikai rendszerük ugyanolyan vacak, de legalább megvan az igyekezet az emberekben a dolgokat rendezésére :-))
CCnick 2019.11.12. 11:15:26
Úgy is lehet csak akkor esetleg homárposzt lesz belőle meg hosszú hetek. Meg úgy is, hogy besétál az ember és 10perc.
havrilla 2019.11.12. 11:34:22
Mindeb megyeszékhelyen, nagyobb városban és Budapesten is vannak ügyfélszolgálati irodák. Az ügyvédek, akik intézik az adásvételt, általában ilyen helyeken vannak, tehát minden adott egy helyen.
havrilla 2019.11.12. 11:38:20
Nem sok idő, te beképzelt vagy, hogy mindent elektronikusan intéznek az emberek. Csak a buta pesti belvárosiak hisznek ebben.
Minden megyeszékhelyen, nagyobb városban van ügyfélszolgálati iroda és az adás-vételt intéző ügyvéd is ilyen helyeken fogad ( ahol személyes megjelenés kell ) , tehát minden egyhelyen és igenis néhány őra alatt mindent el lehet intézni. Nem kell lustának lenni, mikor adott esetben többtízmilliós pénzről van szó.
havrilla 2019.11.12. 11:46:01
Kicsit érthetetlen. Mi Vas megyében vettünk házat és Szombathelyen (pedig az 30 km-re van ) mindent el lehetett intézni személyesen. Ügyvéd és 3 szolgáltató fél óra , a 4. szolgáltatónál ( szemét ) írásbeli bejelentésre postafordultával küldték e szerződést, melynek egy példányát aláírva vissza kellett küldeni. Azóta semi probléma. És mindez egy délelőtt megvolt. Szerintem mellébeszélsz, mert Székesfehérváron is el lehetne intézni mindent egyszerre.
horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 11:51:36
Soha nem hülyéztem le senkit a neten!
Ha a kommentemet "belédállásnak" veszed, az sem helyes
Viszont ha a tapasztalaton alapuló véleményem más, azt leirom
Mégegyszer elolvastam a kommentedet
Mi a fenéért sürgölődtél, akár vizóra átirás, azonositással, amikor az ingatlan nem volt még az örökösök nevén?
Kitöl akartad megvenni az ingatlant, az elhunyttol?
Szoval továbbra sem értem
havrilla 2019.11.12. 11:52:36
Utánanéztem. Mindent el lehet intézni egy Fejér megyei lakosnak(háztulajdonosnak) Székesfehérváron. És gyakorlatilag minden nap van ügyfélfogadás.
Vagy te bonyolultan szereted?
zserzsenne 2019.11.12. 11:55:32
Járjon a tököm az eladóval ügyfélszolgálati irodákba ücsörögni.
fda 2019.11.12. 13:08:52
Melyik számlázási rendszer? Mindegyik?
Egyébként úgy látom nem ment át a lényeg. A lényeg az volt, hogy elírtak egy számot, amit utólag képtelenek voltak kijavítani és aki hibázott, annyit mondjon mellé hogy bocsi.
The Good Boy 2019.11.12. 13:13:41
adva van egy ingatlan, amiben meghal a tulaj. örökli tőle 3 fő, lemegy a hagyatéki, majd meghirdetik eladásra. én megveszem, de a hagyatéki után marad a halott nevén a vízóra, mert azt nem jelentették át a szolgáltatónál (ahogy a gázt és a villanyt meg a szemétszállítót sem), mégis a másik 3 szolgáltatónál egyszeri alkalommal, 10 perc alatt, mindenféle egyéb nyilatkozat vagy halotti anyakönyvi kivonat nélkül, a netes letöltött papír kitöltését követően lezajlik az átírás, csak a vizeseknél szórakoztak (nem csak nálam, mivel többen is figyelmeztettek, a vízügy nem egyszerű).
tehát még egyszer: teljesen jogszerűen az örökösöktől a hagyatéki eljárás után lett véve. Tisztában vagyok vele, hogy máshogy nem menne.
Remélem érthető voltam most már számodra is
Terézágyú 2019.11.12. 13:48:31
Szóval az emil továbbra se megbízható....
horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 13:54:14
Hogy hagyhattad figyelmen kívül a vizórát?! Rohangáljanak az örökösök!
Tökéletesen érthető így már.
horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 13:57:21
Terézágyú 2019.11.12. 14:24:24
Most ezen hiába poénkodsz, az utóbbi hónapban egy csomóan mondták ezt. Évekig a gmail tűnt a legmegbízhatóbbnak....
horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 14:44:35
Nálam 100éve semmi nem ment a spamba aminek nem kellett. Más free szolgáltatónál bizony rendszeresen
NoOne 2019.11.12. 17:22:17
Nem feltétlenül, de a kiálló szöget bekalapálják. Ha az eljárásrendtől (vagy mitt'omén hogyan hívják) -- ami ugye az illetékes "alkotó"/jóváhagyó szerint "mindenre gyógyír" -- eltérő probléma esetén az ügyintéző még akkor sem intézkedhet önállóan, ha tudna. Hív(hat)ja a felette lévőt, aki vagy tud/akar dönteni vagy nem..., de ha ez túl sokszor fordul elő az ügyfélszolgálatossal, annak nem fognak neki örülni az biztos. A szerencsétlen, aki pedig eleinte még segítene, vagy megszokik vagy megszökik.
élhetetlen 2019.11.12. 17:30:04
CCnick 2019.11.12. 18:04:38
Rugovicsvalagba 2019.11.15. 14:12:23
kalaci 2019.11.17. 08:10:57
A válaszom az volt, hogy rendben, de úgy, hogy addig nem fizetek, amíg a fogyasztásom utól nem éri a félreírt köbmétert. Két hét múlva a számlámon volt a visszautalt összeg. Utána még két hónapig leveleztünk az elmaradt kamat miatt, de azt is visszakaptam (akkoriban 8% körül járt a banki alapkamat).