Mivel az ATM-et nem a bank üzemelteti, hanem egy külsős cég, a bank végignézi, ahogy az automata egymás után nyeli el az ügyfelek kártyáját. Ráadásul vissza se adja, így az ügyfél nem véletlenül lesz ennyire felzaklatva. Update: az ügy megnyugtatóan rendeződött, részletek a poszt végén.
Tisztelt Budapest Bank!
Visa Premium kártyámat 2019. november 13-dikán délelőtt a XI. Eleven Center (XI. Rétköz utca 7.) Budapest Bank fiókban lévő ATM műszaki hiba miatt bevonta. A kártya kiadásakor a kiadó szerkezet (gondolom léptetőmotor) egyértelműen nem működött, a kártyát képtelen volt kiadni, a bevonás tényét a képernyőn közölte majd elkezdett a készülék szirénázni. Az ott lévő alkalmazottjukkal lefolytatott beszélgetést követően elmentem a MOM Parkban lévő fiókjukba és ott új kártyát igényeltem, mivel elmondásuk szerint a bevont kártyát megsemmisítik.
Kérdéseim a következők:
- Ma november 25. van, lassan 2 hete nem tudom használni a kártyámat. Eddig semmilyen tájékoztatás, telefon, email nem jött, hogy mi történik.
- Se a Rétköz utcai fiókjukban lévő ATM-en semmilyen matrica, felirat nem segített abban, hogy mi a teendő ilyenkor, valamint az ott lévő alkalmazottjuk se volt túl segítőkész, ugyanis annyit vetett oda foghegyről, hogy nem én vagyok már az első aznap, akinek bevonta a gép a kártyáját, s hogy nem a bank üzemelteti az ATM-et, hanem valami külsős cég. Ez is érdekes, hogy ehhez nekem mi közöm, hogy kivel üzemeltetik a gépet? Én a Budapest Bankkal állok szerződésben, nem pedig Kukutyin Lajos Bt-jével, tehát a Budapest Banktól várom el, hogy rendesen tájékoztasson, intézkedjen és ne csak a vállát vonogassa.
- Kérdésemre, ha nem én voltam az első, akinek a hibás gép bevonta a kártyáját, akkor miért nem írják ki rá, hogy rossz: megint a vállvonogatás jött, hogy nem ők üzemeltetik, és hívjam a 1440-et vagy mit. Ez Önök szerint korrekt ügyfélkezelés, hogy még X embernek bevonja a kártyáját aznap és mind csak vállvonogatást kap?
- Senki (se az Eleven Center-beli, se a MOM-os alkalmazott) nem mondott legalább annyit, hogy "bocs", ez is korrekt ügyfélkezelés Önök szerint?
- Mérnökként elgondolkodtam azon, hogy milyen műszaki színvonalúak lehetnek ezek az ATM-ek, ha még azt se tudja érzékelni, hogy nem működik egy léptetőmotor? Ehhez elég lenne egy kb 20Ft-os fotocella, amely észlelné, hogy a kártya nem haladt ki N másodperc után sem a nyíláson, és ezt követően a gép beküldene egy riasztást a központba, hogy "elromlottam" s eztán lezárná saját magát. A 70-es években ez a színvonal még elment, de 2019-et írunk, ennél ma már egy kávédaráló is modernebb. Arról nem is beszélve, hogy egy kávédarálóval ellentétben ez a gép emberek tucatjaival tud elég komolyan kiszúrni, mire észreveszi a tisztelt karbantartó cég, hogy lopkodja a kártyákat (mivel úgy tűnik, hogy a bank munkatársait ez egyáltalán nem érdekli és ezáltal nem is szólnak a karbantartásnak, hogy valami probléma van vele).
- Nagyon remélem, hogy ez az egész után még nem nekem kell majd kifizetni a kártya legyártásának díját, mert abban ugye egyetértünk, hogy ez már az arcátlanság csúcsa lenne.
- Végül: ha megint elmegyek egy ilyen hitvány ATM-hez és az újra bevonja a kártyámat, akkor megint heteket kell várnom a kártyára önhibámon kívül? Ez szerintem már bőven kimeríti a szerződésszegés fogalmát.
Kérném, hogy mihamarabb tájékoztassanak a kártya sorsáról és adjanak választ a fenti kérdéseimre. Jelen levelemet továbbítottam a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi blognak is.
Személyes adataim nem nyilvánosak.
Tisztelettel:
A probléma megoldódott, az ügyfél megírta nekünk a megnyugtató befejezést is:
Tisztelt Homár Rezső!
A kártyagyilkos ATM és a közöny” c. ügy kapcsán a következő történt a Budapest Bank részéről:
Email érkezett:
“Természetesen mindent megteszünk annak érdekben, hogy a jövőben hasonló probléma ne fordulhasson elő. Az eset kapcsán keletkezett költségeit (újragyártási díj, bankkártya átvételi díj, pénztári készpénzfelvételi díj) 4 193 Ft összegben jóváírtuk a fizetési számláján, emellett bízva a további jó üzleti kapcsolatban bankkártyájának éves díját is visszatérítettük a számlájára 9 544 Ft összegben.”
Ez a visszatérítés meg is történt.
Szerdán (2019. dec. 4) személyes hívást kaptam az említett fiók vezetőjétől, amelynek során mégegyszer elnézést kért, ígéretet tett a hasonló esetek kezelésének javítására és felajánlotta, hogy bármilyen probléma esetén nyugodtan keressem meg.
Összességében nagyon korrektnek tartom a fentieket, így az eset kapcsán bennem szálka nem maradt.
Alf56 2019.11.28. 10:25:05
Ez nettó hazugság.
Darth Revan 2019.11.28. 10:54:23
nem ertem, hogy mi tart otthon annyi ideig legyartanai egy kartyat. itt irorszagban 2 munkanap alatt megjon
mbazs 2019.11.28. 10:58:29
Én voltam, akivel ez történt. A kártyát nem kaptam vissza. Szerinted ha nem semmisítették meg, akkor mit kezdtek vele? Odaadták Marika néninek? Az ügyintéző egyértelműen közölte, hogy nem kapom vissza, fel se merült más lehetőség, csak az újragyártás.
Darth Revan 2019.11.28. 11:05:30
ami viszont erthetetlen, hogy mennyire nem igyekeznek ujat kuldeni.
mbazs 2019.11.28. 11:21:53
Ezt a panaszt 25-dikén írtam, és őszintén szólva pont aznap este kaptam meg a levelet otthon, amiben szóltak, hogy elkészült az új.
Nekem nem is ezzel volt főleg a bajom, hanem egyrészt ezzel a "nem érdekel" fapofa hozzáállásukkal, másrészt tényleg egy "elnézést" se hangzott el. Ha már utóbbi meglett volna akármelyikük részéről, azt mondom OK, rendben van.
Egyébként az se világos, hogy pl. hallottam van ez a Revolut, virtuális bankkártyákat lehet asszem rajta csinálni stb. Ilyenkor ezek miért nem tudják pl valami biankó átmeneti kártyára ráregisztrálni az embert, hogy addig is tudjon kártyázni? Én sokat használom pl. netes vásárlásokhoz (is). A technikai háttere szerintem bőven meglenne, csak valószínűleg sz@nak bele, "majd vár a hülyéje" címszóval. Nagyon be vannak kényelmesedve, ahogy elnézem.
Thule 2019.11.28. 11:47:24
A Revolut és a Transferwise is ad fizikai kártyát is ha igényled, tehát ilyen esetben máris van tartalékterv a fizikai fizetésekre is. Virtuális kártyát csinálni pedig kb 5 másodpercig tart, sőt, 1x használatos virtuális kártya is létezik, kifejezetten előnyös a bizonytalan helyekről való vásárláskor (ez mondjuk nem az alapszolgáltatás része).
Tanulság: virtuális számla nélkül ne éld az életed, ilyenkor életmentő, amúgy meg rengeteget lehet spórolni a sokkal jobb deviza váltási árfolyamokon.
mbazs 2019.11.28. 12:04:23
Nagyon köszi, ez mind hasznos infó volt! Úgyis már nézegettük itt a Revolutot, akkor regisztrálok is :) Thx!
KaTe 2019.11.28. 12:06:31
- Első körben idáig jutottam, úgyhogy rögtön a lényegre is térnék:
A magyar helyesírás szabályai szerint "Az évet és a napot jelölő számjegyekhez a toldalékok pont nélkül, kötőjellel kapcsolódnak"
A fenti esetben a "DIK" maga a kötőjel, az "án" pedig a toldalék. Tehát a megoldás:
"13-án", esetleg "13. napján".
mbazs 2019.11.28. 12:09:44
Jogos, mindig tanul az ember, köszi.
KaTe 2019.11.28. 12:16:23
"Ehhez elég lenne egy kb 20Ft-os fotocella, amely észlelné, hogy a kártya nem haladt ki N másodperc után sem a nyíláson, és ezt követően a gép beküldene egy riasztást a központba, hogy "elromlottam" s eztán lezárná saját magát."
- Arra nem gondoltál, hogy lehet, hogy pont az a 20Ft-os fotocella ment tönkre? Szerintem kár belevenni a panaszba a műszaki fejtegetést, kivéve, ha te tervezted a szóban forgó atm-et.
mbazs 2019.11.28. 12:28:04
Dolgoztam autóiparban is, beágyazott rendszerek stb, azért ennél bőven komplexebb problémák is megoldhatók szoftverből. Pl. ha egy ilyen érzékelő elromlik, valszeg konstans fix szintet fog kiadni mindig, ezt figyelve máris látszik a szoftverben, hogy nem nyert a cucc, szabad hibába menni. Elég primitív probléma, ezt illene tudni 100%-os biztonsággal érzékelni manapság. De szigorúan véve igazad van, végülis ha kiszakad alattam a busz alja és leviszi a lábamat, akkor se szólhatok bele, hogy hogyan is rakták össze, mivel nem én terveztem.
Baldrick68 2019.11.28. 12:41:14
Éééés iiiiigen :D
Végre feltűnt az első hozzászóló, aki egy ilyen nyilvánvaló szituációban is képes kidomborítani, hogy a panaszos miért is volt hülye....
Köszönjök Emese! :D
Amúgy ezt a blogot szoktam felhozni példának, hogy a magyarok milyen széthúzóak és kicsinyesek.
Tök mindegy, hogy hogyan szivatták meg a panaszost, de az első 10 hozzászólásban lesz egy főokos aki kifejti, hogy ő volt a hülye. :D :D
a fekete krindusz 2019.11.28. 12:47:38
Nick-son 2019.11.28. 13:01:18
KaTe 2019.11.28. 13:13:51
@Baldrick68: Hol írtam olyat, hogy a posztoló volt a hülye? Egyszerűen csak kár belevágni felesleges műszaki okfejtésekbe.
Amúgy, csak nekem tűnt fel, hogy a posztoló pont a lényeget felejtette el beleszőni a levelébe, miszerint: KÉREM ÜGYEM MIHAMARABBI KIVIZSGÁLÁSÁT(!). Mert így marad a megszokott 2 oldal sablonválasz meg aszf hivatkozás.
@mbazs: Ha kiszakad a busz alja, akkor az illetékes hatóság, illetve a kirendelt szakértő majd kivizsgálja, hogy mi történt, te pedig találgathatsz, de ettől még nem lesz igazad.
mbazs 2019.11.28. 13:26:21
Ahogy olvastam 30 nap alatt néznek utána, gondolom egy irgumburgum ezen nem segít.
puszt 2019.11.28. 13:34:39
(Pl. OTP kártya OTP automata)
juhaszvik 2019.11.28. 13:39:41
mbazs 2019.11.28. 13:47:55
Amúgy ahogy látom, nem én voltam itt a Homáron az első ilyen problémával:
homar.blog.hu/2018/11/20/mi_kozom_van_ahhoz_hogy_az_atm-nek_valami_baja_van
The Good Boy 2019.11.28. 14:16:49
A történet: egyik szombati napon pénzt akartam felvenni, az egyik kisváros otépés automatájából. A gép hibátlan működést jelzett, szokás szerint kérte a kártyát. Azt behúzta, és semmit nem csinált, csak a szokásos reklám szpotok mentek, meg kérte a kártya behelyezését. Itt már tudtam, a kártyámat elnyelte az ATM, mert semmi mást nem csinált.
(A sztoriban itt megállnék egy röpke pillanatra, mert került bele egy sajnos igazi magyaros momentum: ahogy ülök be az autóba, a parkolóból odajön hozzám egy úr, és kérdezi: magának is elnyelte a kártyáját? Mondom: igen, miért? mondja, mert neki is elnyelte percekkel korábban... Kérdezem: és beszólt az automatán kiirt hibabejelentőn? mondja, nem, mert kíváncsi volt, hogy másét is benyeli-e... Mondom neki: ez most komoly, hogy szó nélkül a parkolóból végignézte, hogy más is pórul jár-e, ahelyett, hogy szólt volna? Mondja, igen... Itt egy kicsit megreccsentem, és mielőtt pofán vágtam volna, inkább egy "gratulálok magának" kíséretében beültem a kocsiba és eljöttem onnan. Hihetetlen az emberi agyatlanság, meg a nekem rossz, legyen másnak is rossz mentalitás)
Ezután felhívom az ügyfélszolgát, aki előbb értetlenkedik, hogy az automata nem nyel el ok nélkül kártyákat, majd miután többször mondtam, hogy nem az enyém az egyetlen, erre továbbra is mondogatja, hogy márpedig az csak úgy nem nyel kártyát, meg nem hibásodik meg, vagy ha igen, küld egy hibajelzést. Ezután kérdi, melyik automata, elmondom neki, majd közli, hogy az hibátlan működést jelez. Mondom, akkor állítsák le, vagy írassanak rá ki hibajelzést, hogy az automata nem működik. Ezt megígérte, hogy megteszik (nem néztem utána, hogy végül valóban lett-e rajta hibajelzés, vagy kikapcsolták-e). Kérdésre azt elmondta, hogy 15 napon belül kapom kézhez a kártyát (ez pont jól hangzott, mivel 3 nap múlva külföldre indultam üzleti útra, szerencsére van másik számla és hozzá kártya, meg van otp simple is, de az idege azért megvan, hisz kikerült a birtokomból a kártyám). Hétfőn bementem a számlavezető bakfiókba (ami légvonalban kb. 700 méterre van az automatától), hogy bejelentsem a kártya elnyelést, vegyek fel kp-t, meg megérdeklődjem, mikor mehetek a kártyáért. Az amúgy nagyon kedves ügyintéző közli, hogy a kártyát az automatát üzemelő cég veszi ki az ATM-ből, azt felküldik pestre (250 km a kisváros és pest közötti távolság), onnan jön vissza, és majd a számlához megadott számomon, meg emailben értesítenek, de általában 15 nap alatt soha nem érkezik be a kártya. Mondom ez jó, mert a saját ügyfélszolgálatisuk mondta a saját ászf-jükből idézve. Válasz: ez nem jelent semmit.
17. napon bemegyek, kártya még nincs, nyugtatnak, hogy majd sms-ben meg emailben tájékoztatnak, ha beérkezik a kártya. Aztán a 30. napon megint bementem, igaz értesítést nem kaptam, és kiderült, hogy már napok óta a fiókban a kártya. Szóval happy end, de azért rengeteg kérdés merül fel:
1: miért nem jeleztek, hogy mehetek a kártyáért?
2: írtam egy panaszt a 17 napon az otépének, amire előbb jött egy válasz, hogy a panaszomat azonnal kivizsgálják, csak azonosítsam magamat. ez megtörtént, amire ugyancsak érkezett válasz, hogy majd a törvényi határidőn belül kivizsgálják a panaszomat, és azóta semmi, immár 3 hete
3: az otp direkt felületén van chat funkció, amit a panasz előtt igénybe vettem: ott a sablon válaszok mellett (mint a sci-fi filmekben a kezdetleges társasági robotok), igazából semmi normális infóval nem lettem közelebb, egyetlen hasznos infó az volt, hívjam az otépé központi számát és kérjem a bankkártya ügyintézést, ahol meg tudják mondani, hogy hol tart a kártyám. Ezzel csak az volt a baj, hogy a telefonos ügyfélszolgánál semmilyen ügyintézést nem tudsz elvégezni a 10 jegyű azonosító és 3 jegyű telekód nélkül. Mondom semmit, és ha kb. 20 évre visszamenően jól emlékezem, akkor a 10 jegyű azonosító az a bankkártya utolsó 10 számjegye, a 3 jegyű kód pedig annak utolsó 3 számjegye. Ami azért jó, mert nincs a kezemben a kártya, náluk van, így nem tudhatom (oké, azóta beugrott, hogy talán a simple tartalmazhatja, de nem néztem meg azóta sem), de a telekódot vagy húsz éve a saját biztonságom miatt megváltoztattam, de mivel azóta a banki ügyintézés alapvetően változott meg teljesen, a fene se használja ezeket már sok éve. Szóval így semmit nem tud az ember ügyintézni (a panaszhoz emailben elég volt az anyja neve, születési dátumommal, a telefonoshoz meg sehogy nem lehet eljutni adatok megadása nélkül...)
4: minek az ászf, ha ők maguk nem tartják be a rájuk vonatkozókat?
mbazs 2019.11.28. 14:24:06
Pfu ez komoly. Az én történetem a tiedhez képest egy tündérmese :)
Darth Revan 2019.11.28. 14:49:53
mondjuk remelem mar nem dolgozik az OTP-ben az a kollega.
Az automata altal elnyelt kartyat nem utaztatjak sehova sem, azt azonnal letiltjak es a megsemmisitik. Alapveto szabaly, hogy ha a kartya mas ember kezebe kerult onnantol kezdve a bank nem tartja biztonsagosnak es tiltja. Megha a sajat automatajukbol is veszik ki
Facelessbook · www.dont.think.so 2019.11.28. 15:26:07
Ez hagyjan, vannak olyan helyek is a vilagban, ahol a kartya fizikai jelenlete nelkul is lehet penzt kivenni az automatabol. Csupan be kell lepni az adott bank appjaba, ott kivalasztani a "Cardless Cash" opciot, beutni, hogy mennyi penzre van az embernek szuksege, majd az automatanal a megfelelo menut kivalasztva, majd az appban/sms-ben kikuldott kodot beutve az ATM kiadja a kert osszeget.
Opportunista mikroba 2019.11.28. 15:33:40
ekat 2019.11.28. 15:35:35
mbazs 2019.11.28. 15:47:22
ekat 2019.11.28. 16:03:14
Taxomükke (UK) 2019.11.28. 16:46:44
Aréna 2019.11.28. 17:13:42
The Good Boy 2019.11.28. 17:23:07
FDToth 2019.11.28. 17:32:33
Nalam pl elmu 04.01-en hozott meroorar, elotte nem volt csak ideglenes. Jott azbelso szamla, amibne 04.01 elotti teteleket szamlaztak, ami lehetetlen. 3-szornirtam az ugyfelszolgalatnak, hogy ez igy nem jo, kuldjenke normlais szamlat. Semmi, egyszeruen nem ertettek, jottek es jottek a helyebitok ugyanugy 04.01 elotti tetelekkel. Mondom ezek hulyek leszarom, fizetem az atalanyt es kesz, aztan jon egy sms szeptemberben h akkor kikapcsolajk dijtartozas maitt. 2 naponba kerult mire tallatam olyan ugyintezot aki felfogta a probleamt. 2 hete sikerult megoldani, persze be is fizettem azonnal. Erre ma jon a felszolitas h kikapcsoljak tartozas miatt (mert ugy ok a regi szamlakat nem toroltek a rednszeurokbol). Es mit tudsz csinalni! Kb semmit, ugy sem ertik meg.
Aztan ugye maiko kerem h kartlanitsanak vmilyen formaban, akkor az a valasz h kuldjek leveket a jogi osztalyuknak szamlakkal igazolva... rohej
Club Sandwich 2019.11.28. 17:33:11
mbazs 2019.11.28. 18:02:59
Írtam már, hogy jogos (bár nem értem, hogy a "13-án" miért logikusabb, mivel ebben nincs pont, de mindegy, ez a szabály).
4tay 2019.11.28. 18:10:53
Nem szükséges egy bevont kártyát megsemmisíteni, mert a visszaélés vele nagyon korlátozott számú ember számára lehetséges, ami miatt ez a korlátozott számú ember nem próbálkozik vele. Kisebb esély van rá (mert ehhez agy is kéne), mint arra, hogy a pénzszállító hazaviszi a pénzt a gépből (és az sem túl sűrű eset).
@mbazs: " egy "elnézést" se hangzott el"
Ez azért van, mert nem érzi magáénak a problémát, nem érzi magáénak a céget, ahol dolgozik. A társaságon belül valaki más hibájáért nehogymá' neki kelljen elnézést kérni. Ha meg még nem is az ő cégük a hibás? Nna.
Annyira nem fogsz hasraesni a revolut-tól sem, mert a kártyádat ugyanúgy bevonja a gép, sőt. Azt viszont tuti nem kapod majd vissza soha. (Ha csak nem vagy polgármester és rántják a helyszínre a töltőket a kedvedért.) A virtuális kártya nem használható sehogyan a fizikai helyett (leszámítva az online teret persze).
"Ehhez elég lenne egy kb 20Ft-os fotocella, amely észlelné, hogy a kártya nem haladt ki N másodperc után sem a nyíláson, és ezt követően a gép beküldene egy riasztást a központba, hogy "elromlottam" s eztán lezárná saját magát."
A legtöbb igénybevételt az első kártyatovábbító görgő kapja, mert ott tuszkolják be a kártyát a népek. Emiatt az kopik el elsőnek, viszont az gondoskodik arról, hogy visszajusson hozzád a kártya. Valószínűleg nálad is azzal lehetett a baj (betoltad a második görgőig, majd vissza már nem tudott jönni).
Javaslom, hogy használj contactless funkciós ATM-eket. (ha nem dugod be, nem tudja elvenni)
Mindenkinek ezt javaslom.
Folytatva az esetedet:
az olvasó érzékelte (igen, opto érzékelőkkel), hogy nem bírta kilökni a kártyát, ezért ki is írta neked, hogy bevonta. De ez lehet meghajlított farzsebes kártya, törött (igen, ez is gyakori), vagy ragacsos kártya miatt is, esetleg valami extra tartalom miatt (pl. bizonylat a kártya mellé dugva).
Éppen ezért a sikeres visszavonási művelet után az olvasó ismét üzembe helyezi magát. Erre találtak ki egy bevont kártya számlálót, mert ha eléri a beállított értéket, akkor gyanús, hogy nem az emberek hülyültek meg, hanem a géppel van gond. Ilyenkor leáll magától a forgalmazás.
Mivel hülyéből iszonyat mennyiségű van, ezért sok a bevont kártya is (lejártakat is megeszi és az is növeli a számlálót), így azt senki nem fogja élőben követni. A hibákat pedig a gép és a töltők visszajelzése alapján vizsgálja ki a szervizszolgálat.
És valóban, a kártya először a töltő cég központjába kerül a "járattal", onnan elküldik a bank központjába, onnan pedig belső postán kimegy a számlavezető fiókba.
@Facelessbook:
"vannak olyan helyek is a vilagban, ahol a kartya fizikai jelenlete nelkul is lehet penzt kivenni az automatabol"
Ezen helyek egyike Magyarország. Pl. az ERSTE egyik szolgáltatása ez, amit leírtál.
Az otp-s virtuális kártyához szükséges egy otpdirekt szerződés a számlaszerződés mellé. Havi párszáz forint.
HASZNÁLJÁTOK A PAYPASST!
mbazs 2019.11.28. 18:22:28
Köszi szépen az összefoglalót!
Viszont:
"az olvasó érzékelte (igen, opto érzékelőkkel), hogy nem bírta kilökni a kártyát, ezért ki is írta neked, hogy bevonta"
Nem. Kiírta, hogy vegyem el a kártyát, vagy még kicsit vár (asszem 30mp-ig) és bevonja. Második figyelmeztetés is volt, hogy nemsoká bevonja, ha nem veszem el. Nem emlékszem a pontos szövegekre, de nagyon úgy nézett ki, hogy azt hitte, hogy kiadta, csak én nem veszem el, mert elfelejtettem.
4tay 2019.11.28. 18:41:50
Akkor vélhetően nem az igazi a sw. beállítás a BB gépein? Passz.
mbazs 2019.11.28. 18:45:42
Amúgy még egy dolog döbbentett le, hogy az ügyintéző az új kártya átvételekor azt mondta, hogy ilyesmi simán előfordulhat akkor is, ha a gépet éppen frissítik. Ilyenkor állítólag újraindítja magát, nem érdekli, hogy éppen művelet van rajta folyamatban, és ilyenkor is elveszi a kártyát. Ha ez igaz, és nem csak urban legend, akkor ez nagyon gáz, ez már tényleg a védhetetlen kategória.
4tay 2019.11.28. 18:45:54
4tay 2019.11.28. 18:48:12
mbazs 2019.11.28. 18:50:36
Nem tudom, hogy megtörténhet-e, de ő mondta ezt, nem én találtam ki.
Reméljük nem igaz :)
The Good Boy 2019.11.28. 22:59:41
Mindenkinek ezt javaslom."
Na nekem ez lett a legfontosabb tanulság az esetemet követően...
és már legutóbb is így vettem fel pénzt, telefonnal, még amikor nem volt kezemben a kártya, ráadásul azóta már nem is kártyázom ilyenkor sem, hanem a simple telefonnal
mbazs 2019.11.28. 23:24:09
Amúgy én nem nagyon láttam még ilyen contactless ATM-et, mind hagyományos volt, ami szembejött.
aefzuj 2019.11.28. 23:27:37
The Good Boy 2019.11.28. 23:28:21
Amivel én találkoztam, azokon a kezelő pult jobb alsó sarkában van szép zöld led villogással jelezve, meg a szokásos érintős jellel animálva.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.11.29. 08:31:33
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.11.29. 08:33:58
Terézágyú 2019.11.29. 09:10:22
"A mernoknek nyelvtudosnak is kell lennie? Az nem a bolcsesz veletlenul?"
Ebben az esetben ez nem nyelvtudósi probléma, hanem egy olyan helyesírási kérdés, amit még az általánosban megtanítanak.
Club Sandwich 2019.11.29. 09:53:12
Club Sandwich 2019.11.29. 09:54:29
Taxomükke (UK) 2019.11.29. 10:39:06
fákkje 2019.11.29. 11:31:19
Csak nem egy "isten ajándéka"?
fákkje 2019.11.29. 11:32:40
Nick-son 2019.11.29. 12:30:58
Van egy ismerősöm, ilyeneket szervizel. Amikor rég megszűnt a támogatása voltak amik még mindig XP alatt működtek... pedig azt se volt tilos soha újabbra cserélni. Találtak már fel azóta attól jobbat és mégsem.
Úgy vannak vele, jóvanazúgy. Amíg nem a tiéd nyeldesi le és nem téged szarnak le telibe addig véded őket, mert a te elméleted szerint úgy jó az egész ahogy van, mert ha lehetne már biztosan jobb lenne. Aztán ha egyszer érintett leszel és a posztolóhoz hasonlóan jársz átértékeled a nézeteid.
Majmász Gedeon 2019.11.29. 13:24:45
(gondolom léptetőmotor) -> (gondolom, léptetőmotor)
...közölte majd... -> ...közölte, majd...
...elmentem a MOM Parkban lévő fiókjukba és ott új kártyát igényeltem, -> ...elmentem a MOM Parkban lévő fiókjukba, és ott új kártyát igényeltem,
...intézkedjen és ne csak a vállát vonogassa. -> ...intézkedjen, és ne csak a vállát vonogassa.
...bevonja a kártyáját aznap és mind csak vállvonogatást kap? -> ...bevonja a kártyáját aznap, és mind csak vállvonogatást kap?
...hogy milyen műszaki színvonalúak lehetnek ezek az ATM-ek, ha még azt se tudja érzékelni, hogy nem működik egy léptetőmotor? -> ...hogy milyen műszaki színvonalúak lehetnek ezek az ATM-ek, ha még azt se tudja érzékelni, hogy nem működik egy léptetőmotor.
...hogy "elromlottam" s eztán lezárná saját magát. -> ...hogy "elromlottam", s eztán lezárná saját magát.
...a bank munkatársait ez egyáltalán nem érdekli és ezáltal nem is szólnak a karbantartásnak,... -> ...a bank munkatársait ez egyáltalán nem érdekli, és nem is szólnak a karbantartásnak,...
...hogy ez az egész után... -> ...hogy ez után az egész után...
...ha megint elmegyek egy ilyen hitvány ATM-hez és az újra bevonja a kártyámat,... -> ...ha megint elmegyek egy ilyen hitvány ATM-hez, és az újra bevonja a kártyámat,...
Kérném, hogy mihamarabb tájékoztassanak a kártya sorsáról és adjanak választ a fenti kérdéseimre. -> Kérem, hogy mihamarabb tájékoztassanak a kártya sorsáról, és adjanak választ a fenti kérdéseimre!
25-dikén -> 25-én
...azt mondom OK, rendben van. -> ...azt mondom, OK, rendben van.
ebella 2019.11.29. 13:35:23
Club Sandwich 2019.11.29. 14:25:06
mbazs 2019.11.29. 15:05:31
ekat 2019.11.29. 15:12:11
...hogy milyen műszaki színvonalúak lehetnek ezek az ATM-ek, ha még azt se tudja érzékelni, hogy nem működik egy léptetőmotor? -> ...hogy milyen műszaki színvonalúak lehetnek ezek az ATM-ek, ha még azt se tudja érzékelni, hogy nem működik egy léptetőmotor.
-> ....hogy milyen műszaki színvonalúak lehetnek ezek az ATM-ek, ha még azt sem tudják érzékelni, hogy nem működik egy léptetőmotor
Egyrészt.... másrészt meg attól senkinél nem leszel jobb, hogy helyesebben írsz, viszont ezekből a hozzászólásokból az üvölt, hogy felszínesen nézve címeres seggfej vagy, mélyebbre tekintve meg egy önbizalomhiányos, az egóját más lenyomásával fényezni akaró szerencsétlen.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.29. 17:26:38
molyos1 2019.11.29. 17:48:41
Maradj csak a a dátumok helyesírási szabályainál.
rarabel 2019.11.29. 18:48:31
Péter 2 2019.11.29. 21:19:28
Majmász Gedeon 2019.11.30. 00:04:19
Club Sandwich 2019.11.30. 00:56:58
Ha mar osztod az eszet: ez a mondat szerintem magyartalan. Nekem baromira szurja a szemem az a "Mert" ott a mondat elejen. Most gondolom majd idecibalsz a joegtudja hany szabalyt, hogy marpedig az helyes. Nekem akkor is jobban hangzik kotoszo nelkul.
Im just here for the comments 2019.11.30. 06:41:29
Dikán
DIKÁN PASZMEK
öreg baka nem rakéta 2019.11.30. 07:15:55
ekat 2019.11.30. 08:20:28
És amúgyis, a műveletlen ember nem kihagyja a vesszőket a mondatokból, hanem minden olyan helyre is tesz, ahova nem kellene. :)
ekat 2019.11.30. 08:25:38
öreg baka nem rakéta 2019.11.30. 08:31:49
ekat 2019.11.30. 09:41:55
Az én megközelítésemben meg azon múlik a dolog, hogy régen többet olvastak az emberek, illetve amiket olvastak, azok helyesen voltak meg- és leírva, és rendesen, magyarul voltak megfogalmazva. Azaz volt honnan ragadjon rájuk. Most meg nincs, mert tényleg az újságírók többsége se tud már rendesen írni és fogalmazni, meg a külföldi könyveket fordítók sem.
Legalábbis én attól, hogy jelen voltam a magyarórákon, még egy szál szabályt se tudnék megnevezni, mert rohadtul nem érdekelt az egész tanulás-hülyeség. :D De nyári szünetben volt, hogy napi öt könyvet olvastam...
Permetező 2019.11.30. 09:49:26
ekat 2019.11.30. 09:55:30
:D
Hát a hasonlat... izé... nem teljesen ül, de aláírom, vizuális típusnak kell lenni ahhoz, hogy az olvasás segítsen.
ekat 2019.11.30. 10:01:15
Illetve ha mostanság olvasnak sokat, az nem biztos hogy segít, mert a külföldi bestsellerek pl. általában szörnyen vannak fordítva. Magyartalanok, téves és/vagy tükörfordítások vannak bennük, műveletlenségi hibák, és nem veszik figyelembe a beszélő korát és társadalmi osztályát sem.
Permetező 2019.11.30. 10:38:55
ekat 2019.11.30. 11:11:22
Péter 2 2019.11.30. 14:36:26
A helyesírással az van, hogy a blognak lenne dolga kijavítani, mielőtt közreadja. Ezek a levelek nem dokumentumok, nem kell, hogy szó szerint stimmeljenek, a szerkesztőségek triviális feladata volt mindig, hogy javítsanak. És ez is az, szerkesztőség. Ez nem valami magánember blogja, ez az Index fogyasztóvédelmi rovata, tök mindegy, hogy minek nevezi magát. Ide kell egy normális, magyar nyelvhez és helyesíráshoz is értő szerkesztő, aki elvégzi ezt a feladatot. Csak hát Rezsó, akárki is van mögötte, azt hiszi, hogy az ő dolga kimerül a kopipasztában. Téved.
Kololo 2019.12.03. 00:07:53
Az autószervizben is ezt szoktátok csinálni, mikor bementek egy olajcserére és ott elmondják, hogy mi szorul még javításra?
Vagy itt csak az egótok miatt érzitek sértve magatokat? Főleg attól nevetséges ezt olvasni, aki nem is lett megszólítva.
Ha nem tetszik, ignorálni kell, nem pedig csípőből visszatüzelni...
Én, informatikusként is szánalmasnak tartom, hogy hová süllyedt rengeteg ember helyesírás terén.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.12.04. 12:03:33
@ekat: "csak irritálnak mindenkit"
Engem nem irritál. Javítsa csak nyugodtan, ennek is itt a helye szerintem. @Péter 2: És szerintem is a "szerkesztőnek" kéne kijavítania.
IamReallyARobot (törölt) 2019.12.04. 15:12:07
nyuszis77 2019.12.05. 08:27:30
Más esetben már jártam úgy, hogy belefutottam a nem mi üzemeltetjük sztoriba, az nagyon kiábrándító tud lenni. Ha a két esetet összevonom, akkor az valóban egy olyan eset amit lehet én is kiírnék magamból.
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2019.12.09. 13:00:36
kolompar lole 1116 2019.12.31. 22:52:08