Péter elküldte nekünk is a Volánbusznak feltett kérdéseit, amikre válaszolni nem tudunk, de a felvetés érdekes. A néhány kilométernyi plusz nem is mindig eredményez büntetést, ebben az esetben viszont 250 Ft helyett 8745 Ft-ba került a kis kitérő. Az üzletszabályzat szerint persze ez így van rendben, de miért is nem lehet kiegészítő jegyet venni? Hol van itt az utasbarát hozzáállás? Vagy a barátkozást ne itt keressük?
Tisztelt Volánbusz Zrt!
2019.11.24-én az 5671/2 számú járaton utaztam Harkányból Pécsre. Harkányban lakom, Pécsen dolgozom, minden hónapban 30 napos, teljesárú, 30 km-es dolgozó bérletet vásárolok.
Mint tudjuk, Harkányból Pécsre kétféleképpen lehet eljutni: vagy Szalántán keresztül, vagy Görcsönyön keresztül. Az előbbi útvonal rövidebb, az utóbbi picit hosszabb. (26.6 és 36.2 km.) Az esetek 99%-ában Szalánta felé járok, mert a menetrend megfelelő, a járatsűrűség elfogadható. Van azonban néhány olyan eset (havonta 1-2 alkalom) amikor a Görcsöny felé közlekedő járatot választom, mert ez az egyetlen, amivel reggel ¾-ed 5 előtt Pécsre tudok érni, és van, hogy ennyire korán kell bent lennem.
Az említett járaton egy ellenőr megbüntetett, azért, mert az én 30 km-es bérletem nem elegendő a Görcsöny felé számított 36.2 km-es útra. Mint mondtam, ezt a lehetőséget nagyon ritkán veszem igénybe.
Kérdéseim a következők:
- Ha a kiindulási állomásom A, és B-be szeretnék eljutni, akkor nekem, mint utasnak miért kell azzal foglalkoznom, hogy a busz milyen útvonalon éri el a célját? Hiszen az végeredmény ugyanaz. Akkor is Harkányban szállok fel, és Pécsen le, ha a busz teljesen egyenesen megy a lehető legrövidebb útvonalon, és akkor is, ha közben megkerüli a Balatont is.
- Felajánlottam a buszon, hogy kifizetem a bérlet érvényessége, és a hosszabb útvonal közötti különbözetet, azonban – számomra meglepő módon – kiderült, hogy erre nincs lehetőség. Magyarul az üzletszabályzatuk ezt nem teszi lehetővé. Ez annál is furcsább, mert a vasúton ez egy létező, megoldott dolog, hogy ha valakinek bérlete van egy adott szakaszra, de alkalomszerűen mégis hosszabb, vagy más útvonalon szeretne utazni, akkor a bérlete simán kiegészíthető. Véletlenül még a szakkifejezést is ismerem, úgy hívják ezt, hogy „hosszabb útvonal részbeni fedezése”. Ez önöknél miért nem megoldható? Ezek szerint az üzletszabályzatuk nem utas-barát, és még csak nem is rugalmas. Változtassák meg.
- Amikor Pécsről jövök hazafelé az utolsó, 22 45-kor induló járattal Szalánta felé, az a busz minden esetben falujáró, azaz km-ben jóval többet tesz meg, mint a valós távolság Pécs és Harkány között, azonban azon a járaton minden további nélkül elfogadják a 30 km-es bérletet. Ilyenkor nem számít a beutazott távolság? Ilyenkor nem számít, hogy többet utazom km-ben, és menetidőben is?
- Visszatérve a jegykiegészítésre, ha azt az eljárást követem, hogy megnézem, hogy melyik megállóig érvényes a 30 km-es bérlet a hosszabb útvonalon, majd ott odamegyek a sofőrhöz, és vásárolok egy 10 km-es menetjegyet a célállomásig, az 250 Ft-omba kerül. Ezzel szemben az ellenőr ki akarta fizettetni a teljes útvonalra szóló jegyet, 745 Ft-ért, plusz 8000 Ft büntetést, holott az útvonal 75%-ára rendelkeztem érvényes teljesárú bérlettel. Önök szerint ez etikus eljárás? Biztos, hogy megfelelő az önök üzletszabályzata?
- Kérnék egy tételes kimutatást arról, hogy milyen anyagi és erkölcsi kár éri a Volán társaságot az által, hogy én havi 1-2 alkalommal a Harkány – Görcsöny – Pécs útvonalon utazom a Harkány – Szalánta – Pécs útvonal helyett, melynek során mind a kiindulási, mind a célállomásom ugyanaz, és mint említettem, érvényes, teljesárú bérlettel rendelkezem, amihez nagyon szívesen váltanék ezen alkalmakkor kiegészítő jegyet, ha ez lehetséges lenne.
A kiszabott büntetést természetesen egyáltalán nem áll szándékomban befizetni, és kérem annak törlését, mert az egész eljárást alapjaiban érzem jogtalannak, és felháborítónak egyszerre. Levelemet az önök társaságán kívül megküldöm a Tékozló Homár nevű internetes fogyasztóvédelmi blognak is.
Az utolsó 100 komment: