Tékozló Homár

Kiegészítő jegy helyett pótdíj lett a megoldás

2019.11.29. 10:00 | Homár Rezső | 115 komment

1247362.jpg

Péter elküldte nekünk is a Volánbusznak feltett kérdéseit, amikre válaszolni nem tudunk, de a felvetés érdekes. A néhány kilométernyi plusz nem is mindig eredményez büntetést, ebben az esetben viszont 250 Ft helyett 8745 Ft-ba került a kis kitérő. Az üzletszabályzat szerint persze ez így van rendben, de miért is nem lehet kiegészítő jegyet venni? Hol van itt az utasbarát hozzáállás? Vagy a barátkozást ne itt keressük?

Tisztelt Volánbusz Zrt!

2019.11.24-én az 5671/2 számú járaton utaztam Harkányból Pécsre. Harkányban lakom, Pécsen dolgozom, minden hónapban 30 napos, teljesárú, 30 km-es dolgozó bérletet vásárolok.

Mint tudjuk, Harkányból Pécsre kétféleképpen lehet eljutni: vagy Szalántán keresztül, vagy Görcsönyön keresztül. Az előbbi útvonal rövidebb, az utóbbi picit hosszabb. (26.6 és 36.2 km.) Az esetek 99%-ában Szalánta felé járok, mert a menetrend megfelelő, a járatsűrűség elfogadható. Van azonban néhány olyan eset (havonta 1-2 alkalom) amikor a Görcsöny felé közlekedő járatot választom, mert ez az egyetlen, amivel reggel ¾-ed 5 előtt Pécsre tudok érni, és van, hogy ennyire korán kell bent lennem.

Az említett járaton egy ellenőr megbüntetett, azért, mert az én 30 km-es bérletem nem elegendő a Görcsöny felé számított 36.2 km-es útra. Mint mondtam, ezt a lehetőséget nagyon ritkán veszem igénybe.

Kérdéseim a következők:

-          Ha a kiindulási állomásom A, és B-be szeretnék eljutni, akkor nekem, mint utasnak miért kell azzal foglalkoznom, hogy a busz milyen útvonalon éri el a célját? Hiszen az végeredmény ugyanaz. Akkor is Harkányban szállok fel, és Pécsen le, ha a busz teljesen egyenesen megy a lehető legrövidebb útvonalon, és akkor is, ha közben megkerüli a Balatont is.

-          Felajánlottam a buszon, hogy kifizetem a bérlet érvényessége, és a hosszabb útvonal közötti különbözetet, azonban – számomra meglepő módon – kiderült, hogy erre nincs lehetőség. Magyarul az üzletszabályzatuk ezt nem teszi lehetővé. Ez annál is furcsább, mert a vasúton ez egy létező, megoldott dolog, hogy ha valakinek bérlete van egy adott szakaszra, de alkalomszerűen mégis hosszabb, vagy más útvonalon szeretne utazni, akkor a bérlete simán kiegészíthető. Véletlenül még a szakkifejezést is ismerem, úgy hívják ezt, hogy „hosszabb útvonal részbeni fedezése”. Ez önöknél miért nem megoldható? Ezek szerint az üzletszabályzatuk nem utas-barát, és még csak nem is rugalmas. Változtassák meg.

-      Amikor Pécsről jövök hazafelé az utolsó, 22 45-kor induló járattal Szalánta felé, az a busz minden esetben falujáró, azaz km-ben jóval többet tesz meg, mint a valós távolság Pécs és Harkány között, azonban azon a járaton minden további nélkül elfogadják a 30 km-es bérletet. Ilyenkor nem számít a beutazott távolság? Ilyenkor nem számít, hogy többet utazom km-ben, és menetidőben is?

-     Visszatérve a jegykiegészítésre, ha azt az eljárást követem, hogy megnézem, hogy melyik megállóig érvényes a 30 km-es bérlet a hosszabb útvonalon, majd ott odamegyek a sofőrhöz, és vásárolok egy 10 km-es menetjegyet a célállomásig, az 250 Ft-omba kerül. Ezzel szemben az ellenőr ki akarta fizettetni a teljes útvonalra szóló jegyet, 745 Ft-ért, plusz 8000 Ft büntetést, holott az útvonal 75%-ára rendelkeztem érvényes teljesárú bérlettel. Önök szerint ez etikus eljárás? Biztos, hogy megfelelő az önök üzletszabályzata?

-  Kérnék egy tételes kimutatást arról, hogy milyen anyagi és erkölcsi kár éri a Volán társaságot az által, hogy én havi 1-2 alkalommal a Harkány – Görcsöny – Pécs útvonalon utazom a Harkány – Szalánta – Pécs útvonal helyett, melynek során mind a kiindulási, mind a célállomásom ugyanaz, és mint említettem, érvényes, teljesárú bérlettel rendelkezem, amihez nagyon szívesen váltanék ezen alkalmakkor kiegészítő jegyet, ha ez lehetséges lenne. 

A kiszabott büntetést természetesen egyáltalán nem áll szándékomban befizetni, és kérem annak törlését, mert az egész eljárást alapjaiban érzem jogtalannak, és felháborítónak egyszerre. Levelemet az önök társaságán kívül megküldöm a Tékozló Homár nevű internetes fogyasztóvédelmi blognak is. 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Taxomükke (UK) 2019.11.29. 10:37:45

Ilyen jellegu (tehat hogy milyen utvonalon megy a busz vagy vonat) megkulonboztetes es arbeli kulonbseg, valamint ehhez kapcsolodo megkotes) van itt Angliaban is, csak itt mondjuk azt akarjak elerni, hogy ne Londonon at kozlekedj, ha lehet.
Ez a volanbuszos hulyeseg csak baszkolodas.

nagyonköcsögduda 2019.11.29. 10:47:43

Egyik oldalról érthető a poszt toló siralma. Másik oldalról viszont:
tételezzük fel, hogy valaki megveszi ugyanazt a bérletet, mint a poszter. Esze ágában sincs Pécsre menni, ő a hosszabb útvonal Pécs előtti utolsó településre kíván menni. Tegyük fel, hogy a 36,2 km-es útból a busz már 34-et megtett. Mindezt havi rendszerességgel oda-vissza. Egyből beljebb van pár száz vagy ezer forinttal, mert a rövidebb útra vett bérletet , de a hosszabb úton közlekedik. Ha ellenőrzés jön, csak annyit kell mondania, hogy Pécsre megy.

Terézágyú 2019.11.29. 11:48:36

Hm....

"Ha a kiindulási állomásom A, és B-be szeretnék eljutni, akkor nekem, mint utasnak miért kell azzal foglalkoznom, hogy a busz milyen útvonalon éri el a célját? "

Hm. Hát te magyaráztad el fentebb a dolgot... És mondtad hogy eddig is mentél a másik útvonalon párszor...

"Amikor Pécsről jövök hazafelé az utolsó, 22 45-kor induló járattal Szalánta felé, az a busz minden esetben falujáró, azaz km-ben jóval többet tesz meg, mint a valós távolság Pécs és Harkány között, azonban azon a járaton minden további nélkül elfogadják a 30 km-es bérletet. Ilyenkor nem számít a beutazott távolság?"

Nyilván nem, mert itt a Volán dönt úgy, hogy ugyanazon az útvonalon most többet megy busz (mert több helyen áll meg)
De ha nagyon akarod, akkor majd megoldják, hogy ott se legyen érvényes.

"- Kérnék egy tételes kimutatást arról, hogy milyen anyagi és erkölcsi kár éri a Volán társaságot az által, hogy én havi 1-2 alkalommal a Harkány – Görcsöny – Pécs útvonalon utazom a Harkány – Szalánta – Pécs útvonal helyett"

Na jó, itt szállt el minden jóindulatom a pószter irányában...
Elmész te a ****ba ezzel a hülye szöveggel. És arról kérhetsz részletes kimutatást.

mbazs 2019.11.29. 12:31:11

@Terézágyú: Ezúttal hogyhogy nem állsz bele a helyesírási hibákba?

Nick-son 2019.11.29. 12:47:59

Nem egy, nem kettő útvonalon eljátssza ezt a volán. Van olyan falu ahova gyerekkorom óta tesz minden áldott nap kitérőt minden áldott járat. Egyszerre megy öt járat az iskolásokkal reggel egymást előzgetik, mindegyiken megutaztatják őket, nem engednek belőle. Mért ne lenne elég, ha csak egy térne le, mért kell mindegyiknek?

Miután ki is fizettetik a kerülőt a volánnak egy tiszta haszon és nem érdekli akarják-e az utasok vagy nem.

Csak annyi millióm lenne ahány tonna gázolaj elmegy erre évente életem végéig nem kellene dolgoznom.

Majmász Gedeon 2019.11.29. 13:06:35

@mbazs: az az én feladatom, úgyhogy írom is:

¾-ed 5 -> ¾ 5
a bérlet érvényessége, és a hosszabb útvonal közötti -> a bérlet érvényessége és a hosszabb útvonal közötti
hosszabb, vagy más útvonalon -> hosszabb vagy más útvonalon
utas-barát -> utasbarát
Változtassák meg. -> Változtassák meg!
22 45-kor -> 22.45-kor (vagy 22:45-kor)
...km-ben, és menetidőben is? -> ...km-ben és menetidőben is?
az által -> azáltal (de inkább: azzal)
jogtalannak, és felháborítónak -> jogtalannak és felháborítónak

2019.11.29. 13:17:18

@Majmász Gedeon: De előtte tanulj meg helyesen írni.
Az említett mondatokban a közös alanyon kívül csak külön bővítményei vannak az állítmányoknak, így szükséges a vessző. Szívesen.

Talmiimla (törölt) 2019.11.29. 13:22:46

@Cathie83: :D

Opportunista mikroba 2019.11.29. 13:39:27

@Majmász Gedeon: Ó, a vesszőknél sokkal nagyobb hibák is vannak a szövegben, csak párat:
- Zrt.!
- dolgozóbérlet (vagy dolgozói bérlet)
- teljes árú
- nekem mint utasnak (nem kell vessző, nem összehasonlítás, vö. nekem utasként)
stb.
Ettől függetlenül szerintem van igazság abban, amit írt. Ugyanannyi büntetést fizet, mint az, aki egyáltalán nem vett jegyet? Ez nem szép, kedves Volán.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2019.11.29. 15:06:49

@t.davidblog: Mintha ilyet írt volna a poszter is, hogy vett egy 10 kilométeres jegyet pluszban, de ezt nem fogadta el az ellenőr.

mbazs 2019.11.29. 15:08:38

Szerintem nevezzék át a Tékozló Homárt Helyesíró Rozmárnak.

Club Sandwich 2019.11.29. 15:19:26

@mbazs: Szerintem a Rozmarnak is jo, vagy nem?

Opportunista mikroba 2019.11.29. 15:43:05

@mbazs: Majmász bácsi vagy Majmász néni?

Opportunista mikroba 2019.11.29. 15:44:24

@Opportunista mikroba: Ja, hopp, látom. Bácsi. Gedeon bácsi, a nők bálványa...

Baluci 2019.11.29. 17:54:12

Mi a tököm az a "falujáró"?

mbazs 2019.11.29. 18:11:16

@Baluci:

Amikor minden kis zsákfaluba bemegy a bekötőutakon.

SZIGMA 2019.11.29. 18:27:55

@Baluci: Ilyen a volános bus(z)ójárás, csak itt nem elijesztik a rossz szellemeket, hanem hazaszállítják.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.11.29. 22:44:34

A végeredmény ugyanaz, de más viszonylat. A távolságból megállapítható, hogy nem arra a viszonylatra szól, tehát függetlenül a kezdő- és végponttól a teljes távra meg kell venni a jegyet.

A másik, hogy nem az ellenőrrel kell alkudozni, hanem még felszálláskor odamenni a buszvezetőhöz, és kérni egy kiegészítő jegyet (amit valószínűleg nem fog adni, kifizetteti a teljes utat). Én is jártam így, csak nem bérlettel, hanem előreváltott jeggyel. Ráadásul ott még a km is megvolt, mert a hosszabb verzióra volt érvényes a jegy.

Majmász Gedeon 2019.11.30. 00:18:56

@Cathie83: „Az említett mondatokban a közös alanyon kívül csak külön bővítményei vannak az állítmányoknak,...” Ha már többes számban írod az állítmányokat, akkor bővítményeik.
De egyébként miről hadoválsz? A tagmondatok közé kell vesszőt tenni, az és, s, meg, vagy kötőszavak használata esetén is, itt azonban nem tagmondatokat választanak el a vesszők. Felsoroláskor nem teszünk vesszőt eléjük.
Idézet A magyar helyesírás szabályaiból (247. d) pont):
„Ha azonos mondatrészek között és, s, meg, vagy kötőszó áll, eléjük nem teszünk vesszőt: A tésztára sok mákot és cukrot szórt. Ég és föld között lebegett. A rózsának, a szegfűnek vagy a levendulának az illatát szereted? Stb.”

Club Sandwich 2019.11.30. 00:47:49

Bolcsesz-szagot erzek...

ebella 2019.11.30. 04:55:55

@Club Sandwich: Az még nem lenne, baj, ha nem játszaná itt az eszét. Szerény véleményem szerint, ami nem a témába vág azt ki kéne baszni innen. A vélt vagy valós nyelvtani hibák, meg nem a témába vágnak. Igaz ez a beírás sem. De ez meg sem született volna, ha a nyelvtani szabályokat betegesen magoló, nulla toleranciájú szerencsétlen arcok, nem folyamatosan azzal foglalkoznának, ki hova tesz vesszőt. Beteges, monomániás és kicsit sem intelligens. Az okos ember elnézi a másik kis hibáit. Mert az biztos, hogy neki is ezer van a hibákból.

Im just here for the comments 2019.11.30. 06:33:39

Ha nem fizeted ki, akkor majd elkezd szépen ketyegni, x hét után még több lesz a bünti, aztán pár év múlva jöhet a homár poszt a jogtalan behajtásról.

Im just here for the comments 2019.11.30. 06:36:11

@Cathie83: "Az említett mondatokban a közös alanyon kívül csak külön bővítményei vannak az állítmányoknak, így szükséges a vessző."
Lol, magyarázd már el, ez melyik MHSZ szerint indokolja a vesszőt felsorolások esetén.

Permetező 2019.11.30. 07:59:50

@Im just here for the comments: aztán a jogtalan kilakoltatásről... Aztán meg a melegedők zsúfoltságától.

2019.11.30. 08:30:26

@Majmász Gedeon: @Im just here for the comments:
Csak szopatom a népeket tuttam h egyből ugranak majd rá. :D:D
Szinte láttam ahogy remegő kézzel guglizzák ki a marhák a szabályokat. :D
Nyelvtannácikat mindig jó kicsit dógoztattni.

Permetező 2019.11.30. 09:54:49

@Cathie83: a nyelvtannaci olyan mint az autbuzi. Egy dologra nagyon ügyel hogy az rendben legyen közbe annyira nem képes hogy elmenjen a Polgár Jenő hivatalba a Jenő úrhoz...

Opportunista mikroba 2019.11.30. 10:26:16

@Cathie83: Mondjuk egy igazi profinak egy ilyenre reagálni laza ujjgyakorlat, szóval annyira azért nem dolgoztatod meg... :)

2019.11.30. 10:38:52

@Opportunista mikroba: Mindig ezt mondják és halál nyugisnak akarnak tűnni, de tudjuk, hogy ez nem igaz. A nyelvtannáci soha nem akar segíteni, csak a saját vélt vagy valós tudását fitogtatja, mert kompenzálni akar. Ha valaki ezt a tudást megkérdőjelezi vagy ellentmond, rögtön bekapcsol a védekező reflex és addig nem hajlandó leszállni a témáról, ameddig be nem bizonyítja az igazát vagyis azt, hogy ő a másiknál sokkal jobb.
Mi sem bizonyítja jobban, mint a kínos gonddal ideszórt kéretlen helyesbítések.
A háttérben mindig olyan ember van, aki az élet egyéb területein nem tud érvényesülni vagy egyáltalán nem is figyel már rá senki. Bolond öregember-szindróma.
Tipikusan az a fajta troll, aki újra és újra visszajár elolvasni a saját írását, hogy elégedetten mosolyogva konstatálja, micsoda ász.

Opportunista mikroba 2019.11.30. 11:03:48

@Cathie83: Lehet. Biztosan kompenzál valamit. Amikor pl. egy ilyen témánál hosszasan sorolja, hogy milyen helyesírási hibák vannak a szövegben, az tényleg csak farokverés - neki lehet, hogy jólesik, de másnak nem túl sok haszna van belőle. (A magam védelmében: én csak azért soroltam fel pár hibát, mert mindenki a vesszőkre ment rá, és jelezni akartam, hogy ennél azért súlyosabb tévesztések is vannak a szövegben. De magamtól nem szoktam kezdeményezni a poszter szövegének korrektúrázását.)
Viszont azt továbbra is fenntartom, hogy egy profit minimálisan sem dolgoztatsz meg azzal, ha rákérdezel a részletekre. Seperc alatt nyomni fogja, különösebben még el sem kell gondolkodnia. Lehet túráztatni, ha ez neked örömet szerez, de nem érdemes szakmai oldalról.

IamReallyARobot (törölt) 2019.11.30. 11:12:33

Én is szívtam ezzel pár évig a volánon, mert havi 4 szombat miatt a 25 km-es havibérlet helyett a 37 km-es változatot kellett volna vennem. Senki se akar bekanyarogni mindeféle pusztába, ahol egyébként sem száll fel/le soha senki.

25 km: 17.600 Ft
37 km: 26.400 Ft

Úgyhogy megvettem az olcsóbb havibérletet és a fennmaradó 4 szombatra vettem külön jegyet (5120 Ft). Még így is jobban jöttem ki anyagilag. Nem érdekelt volna, ha fizeti a meló a 86%-át, mint sok helyen.
Aztán átálltam robogóra és kijöttem harmadannyiból és még a buszra se kellett várni.

A legelején én is sunnyogtam az olcsóbb bérlettel, de egyszer lebuktam és csak azért nem büntetett meg az ellenőr, mert siettek a másik csatlakozásra ami ott várt rájuk, én meg védtem a védhetetlent (25 =/= 37). Tanultam belőle.
Úgyse változtatnak az üzletszabályzaton, mert nem kötelező igénybe venni a szolgáltatásukat.

2019.11.30. 12:14:21

@Opportunista mikroba:
Ezen aztán nem veszünk össze, mindig van valaki aki jobban tudja a dolgokat. A lényeg azon van, hogy az adott dologra szükség van-e a poszt szempontjából? Erre nincs. Vannak jobb helyesírású és rosszabb helyesírású emberek és ezen nem fog változtatni a kihanemén kioktatás, azt mindig csak saját magának csinálja az ember. A mostani poszter helyesírása pedig nem is olyan fos, hogy ekkora kioktatást érdemeljen. A másik fószertől pedig még nem olvastam a helyesírási hibák cincálgatásán kívül hasznos választ. Szimpla troll és annyi is a hozzáadott értéke, néha pedig meg kell túráztatni a trollokat. Az a jó bennük hogy mindig az elvárható módon reagálnak, mert ez egy mentális betegség egyértelmű tünetekkel.
Hogy ne csak offoljak, ha a munkáltató fizeti a munkábajárás költségeinek nagy százalékát akkor a drágább bérletet kell megvenni, és nincs gond.Nem a te hibád, hogy a Volán járata néha hosszabb. A munkáltatóval kell közölni, hogy a bérlet ára azért annyi, mert az a járat falujáró. Ha nem fogadják el, akkor fizessenek jegyek alapján ahogy sok munkáltató csinálja. Minden jegyről külön számla és a végén összesített utazási költségtérítés.Hamar be fogják látni, hogy jobban járnak a drágább bérlettel.

Tehetséges ugandai buzi 2019.11.30. 12:42:51

@Im just here for the comments: Hogy jön ide a Magyar Honvédelmi Szövetség?!?

Opportunista mikroba 2019.11.30. 12:43:34

@Cathie83: Én sem akarok veszekedni, meg ezt a majmász nevű akárkit sem ismerem. De ezentúl majd figyelem a népművelő tevékenységét :))

ON: Abban nem értek egyet a posztolóval, hogy az ellenőrnek bármit is bemondásra el kellene hinnie (pl. hogy csak rettentő ritkán haladja meg az X kilométerre szóló bérletét), az viszont szerintem nagyon nem jó, hogy nincs súlyozás a büntetésben. A börtönben sem lenne jó, ha ugyanazt a büntetést kapná egy besurranó tolvaj, mint egy gyilkos.

Konyvtaroslany 2019.11.30. 12:55:51

@Opportunista mikroba: Majmász Gedeonnak kábé évtizedes múltja van a blog.hu helyesírás-ellenőrzésében. Éééérted, már az időhatározóddal is gond van, mert nem _ezentúl_ kellene figyelned, hanem az elmúlt éveket visszaolvasnod.

:-)

Opportunista mikroba 2019.11.30. 13:26:25

@Konyvtaroslany: Jaj bocsánat, hogy ennyire nem ismertem egy ilyen nagy nevet! Ezentúl jobban figyelek, megígérem!

Im just here for the comments 2019.11.30. 13:54:38

@Cathie83: értem én, h nehéz beismerni, ha tévedsz, na de ennyire?

a fekete krindusz 2019.11.30. 17:45:22

Tételezzük fel, hogy nem bérletet vált a poszter, hanem egyszer utazik és jegyet vált. Van egy olcsóbb és egy valamivel drágább járat is. A drágábbat választja – objektív okokból, mert azzal tud beérni a megbeszélt időpontra - és kéri a munkáltatójától annak átfizetését. Vajon elfogadná-e a poszter, ha a főnök visszafizetné az útiköltséget, de csak a rövidebb, olcsóbb járat árát, vagy, ahogy a poszter is kiszámította, a légvonalbeli távolság hányadát?

KaTe 2019.11.30. 23:25:18

" Az esetek 99%-ában Szalánta felé járok, mert a menetrend megfelelő, a járatsűrűség elfogadható. Van azonban néhány olyan eset (havonta 1-2 alkalom) amikor "

- Bár sose voltam jó százalékszámításból, de ha az esetek 99%-át vesszük, akkor 365 napra kb. 4 nap jönne ki, amikor a megszokottól eltérően közlekedik. Ő viszont havi 1-2 alkalmat említ. Ráadásul, ha figyelembe vesszük, hogy csak munkanapokon jár be dolgozni, akkor lehet inkább 90%, vagy kevesebb.

"A kiszabott büntetést természetesen egyáltalán nem áll szándékomban befizetni, és kérem annak törlését, mert az egész eljárást alapjaiban érzem jogtalannak, és felháborítónak egyszerre."
- Semmi gond, majd behajtják rajtad.

KaTe 2019.11.30. 23:28:46

@KaTe: Rögtön hozzá is tenném, hogy ha azt havi 1-2 alkalmat vesszük, amikor oda-vissza megspórolja a 250 forintot és kb. 1 éve dolgozik a jelenlegi munkahelyén, akkor most kb. pariban van a társasággal. Ha min. másfél éve, akkor pedig még mindig nyerőben van.

Dezsike 2019.12.01. 21:27:17

A rendszer eleve elcseszett. Alapból a két megállóhely közti légvonalbeli távolságot kéne figyelembe venni, nem a megtett utat. Az utast aztán marhára nem érdekli, hogy a busz merre megy, csak az, hogy honnan indul és hova érkezik, a két pont közti távolság a mérvadó. A zónázás sem utasbarát, mert van, hogy párszáz méterért kell 20 km-t kifizetni. De ez nem a Volán és a MÁV sajátja, országos szinten kellene megreformálni az egészet, a helyi közlekedéssel egyetemben.

a fekete krindusz 2019.12.01. 22:38:42

@Dezsike: nincs nem elcseszett rendszer, ha nem veled szúr ki. Az időalapút pont neked nem kell bemutatni, mert ismered, de másoknak: Pozsonyban időalapú jegy van : 15, 30, 45 és 60 perces. A lakótelepről a belvárosba mehetsz autóbusszal és villamossal. Ami számít, az a menetrend. A autóbusz elvileg 13 perc alatt járja meg a távot, persze csúcsidőben igennagy késést is össze tud szedni. 25 perc simán előfordulhat, mégis elég a 15 perces jegy.
A villamos más irányból, de ugyanoda megy, hivatalosan 16 perc alatt. A késés minimális, de 30 perces jegy kell rá.

A zónázás valakinek sokat spórol, valaki meg nagyon szív vele.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.12.01. 23:17:17

@Opportunista mikroba: Szerinted ebben súlyozni kell. Szerintem viszont a pótdíj lényege az, hogy egy átalánydíj. És ezért egységes. Mert nem tudják eldönteni ki hányszor utazik jegy nélkül, milyen távolságra, stb. csak azt, hogy két sikeres pótdíjazás között összességében mennyi a bliccelés, mennyi az ellenőrzés költsége, stb.

És átalánydíjat ilyenkor nem súlyozunk. Ráadásul a havi néhány eset az összességében két pótdjazás között nem lesz kevés.

És bármennyire is azt olvassuk, hogy a bérletét elfogadják este, közel sem biztos, hogy akkor fedezi a díjszabási távolságot, könnyen lehet, hogy csak a sofőrök figyelnek kevésbé oda, mert tőlük csak annyit várnak el ellenőrzéskor, és esténként is jönne a büntetés. De ez is egy megszokott útvonal, eddig is így utazott, csak most kapták el. Ezaz valószínűleg éveken át a pótdíj sokszorosával maradt a cég adósa az emberünk. Más magatartás (csúcsidejű utazás) esetén jóval kevesebb bliccelés esetén is elkapnak valakit.

Ne ezért lenne igazságtalan egy olyan súlyozás amiből a valószínűleg több kárt okozó ember jön ki jól.

És a többi utas megveszi a hosszabb távolságra a jegyet mert vállalta a díjszabási távolság alapú elszámolást.

Oké, az emberünknek van esélye belemenni a perbe és arra hivatkozni, hogy ez szerinte tisztességtelen. Valószínűleg veszít, de sok ilyen per kapcsán a perekedő emberek és a társadalom is akkor jár jól, ha ezek eljutnak a bíróságig.

De ettől függetlenül az emberünk úgy hőbörög, hogy közben ő is vállalt a díjszabási távolság alapú elszámolást. Nem fizette ki ezt a díjat. Ha végiggondoljuk pár hónapra visszamenőleg a különbség több, mint a pótdíj. Ezek után úgy követel arányosságot, hogy aki kevesebbet utazott, mint a pótdíjban kifizet, az fizessen még többet egy kamu arányosság miatt, míg ő pótdíjjal, perköltséggel együtt is nyerjen a bulin?

Igen: Azért nem sajnálom a fizetni való miatt, a várható perköltségek miatt, stb. mert így is jobban jön ki, mint aki tisztességgel megveszi a bérletet, vagy akár annál is aki a nem fedezett napokra idejében jegyet vesz. És rendszeres bliccelőként jobban jár, mint az elkapott alkalmi bliccelő. Még akkor is, ha a perköltségek kapcsán lesz másodfok is. Nincs miért sajnálni és ezzel tesszük próbára a feltételek törvényességét. De ettől még a pert valószínleg bukja, mert nincs igaza és a Volán behajtja rajta a pótdíjat.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.12.02. 00:02:05

@Dezsike: A légvonalbeli távolság nem jó.

A probléma abból ered, hogy a költségeket kell valamilyen arányban az utasnak állni.

Te akkor akarsz utazni, amikor gazdaságosan közlekedteni, megtölteni a buszt akkor és csakis akkor lehet, ha az hosszabb útvonalat jár be, és ennek van némi plusz költsége VAGY a félig üres buszra egy jelentős felárat fizetsz mert a te igényeid miatt üres ülést is kell vinni, de a sofőr bére akkor is ketyeg, a busz akkor is fogyaszt, stb.

Csakhogy a feláras gyorsjárat a településnek, országnak sem érdeke, ebben kevésbé lenne hozzájárulásnak alapja. Ez piaci alapon részben a telekocsi (Oszkár), részben az "iránytaxi" (profitorientált mikrobuszok akár oszkáron), akár a profitorientált autóbuszos szolgáltatások terepe. Akinek van a környéken kocsija, jó időpontban teszi meg az utat annak bárki ajánlhatja, hogy hirdesse meg ezt Oszkáron.

Ha ezek nem megoldhatóak olcsóbban és még mindig a kerülővel együtt kifizetett út a legolcsóbb, akkor így tud a ritka igényei alapján korrektül hozzájárulni a költségekhez.

Ugyanakkor a kiegészítő jegynek pl. lenne értelme.

juhaszvik 2019.12.02. 09:30:06

Az utasnak nem akkor kell elkezdenie a fentiekhez hasonló témákon gondolkodnia, miután találkozott az ellenőrrel, hanem még azelőtt, hogy felszáll a buszra. Sofőrnek: "Elnézést, megmondaná, hogy lehet-e ezzel a bérlettel (...) és ha nem, akkor mit tudnék csinálni (...)". Kb. ennyi, és most nem lenne egy felesleges csekkje a posztolónak.

Mondjuk jobb helyeken a sofőrnek ki kellett volna szúrnia ezt, és ez az amit nem tudok, hogy az ellenőröktől jár-e dádá a buszvezetők felé, amiért felengedik az ilyen érvénytelen jeggyel/bérlettel utazókat...?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.12.02. 09:44:08

@juhaszvik1: a probléma ott kezdődik, hogy a volán jegyek és bérlet nem viszonylatra szólnak, hanem távolságra. Igaz, hogy mindkét busz A-ból B-be megy, de nem ugyanazon az útvonalon. Bérletet ugyan viszonylatra kér általában az ember és ilyenkor kap a két pont között közlekedő legrövidebb útvonalon közlekedő járatnak megfelelő km-est. És adott esetben ez nem minden buszra érvényes kiegészítő jegy nélkül. Aki évek óta volánnal utazik, annak ezt illene tudni. Lehet, hogy a hősünk is tudta, csak eddig sikerült elsunnyogni...most meg nem.

Egri2 2019.12.02. 10:40:58

onlajnok:

én úgy gondolom, hogy a Volán hozzáállása finoman szólva etikátlan. Indoklom:
1. Ha úgy adja el a bérletet, hogy viszonylatra, tehát A és B község között, akkor engem, mint használót rohadtul hidegen hagy, hogy A-ból B-be a busz milyen útvonalon visz el. Ha kirándultat, csak bosszantó, mert tovább tart, de semmiképpen sem extra szolgáltatás.
2. Ha úgy adja el a bérletet, hogy távolságra, azaz A-ból 20 km-re, akkor miért is problémázik azon, hogy A-ból C-be már nem érvényes, holott C község is 20 km-en belül van, csak tök más irányba?

nagyonköcsögduda 2019.12.02. 11:19:38

@Egri2: " Ha úgy adja el a bérletet, hogy viszonylatra, tehát A és B község között, akkor engem, mint használót rohadtul hidegen hagy, hogy A-ból B-be a busz milyen útvonalon visz el. Ha kirándultat, csak bosszantó, mert tovább tart, de semmiképpen sem extra szolgáltatás."

Akkor ugye az sem zavar, ha a kirándulás miatt fél 8 helyett csak 11-re érsz be a munkahelyedre?

2019.12.02. 11:44:55

@onlajnok:
Nem, nem távolságra szól. Ha távolságra szólna, az azt jelentené, hogy veszel Harkányban egy bérletet, ami mondjuk 30 km-re jó, és akkor nem csak Pécsre mehetnél vele, hanem mondjuk Drávaszabolcsba vagy Villányba is, mert azok is 30 km-en belül vannak. De nem így van, mert csak Pécsre mehetsz vele.

Valójában ezek a bérletek konkrét útvonalra szólnak. És ezzel van a probléma, mert normális esetben nem a te dolgod lenne, hogy adott időpontban melyik irányban tudják megszervezni a járatot, hol lesz ehhez elég utas. A posztolóé még nem is annyira szélsőséges példa, vannak olyan viszonylatok is, ahol a két város között van egy főút, a gyors járatok végig ott mennek, a lassúak balra és jobbra is beugranak falvakba, majd visszajönnek ugyanazon a bekötő úton a főútra. A két végállomás között közlekedőknek mennyire jogos, ha ezeket a beugrásokat ki kell fizetniük? Mert bizony ki kell fizetniük, pedig nekik csak plusz idő. Erre jön még rá, hogy a gyors járatok meg jellemzően távolabbra mennek, és ahogy már más posztban is volt róla szó, jó eséllyel, főleg csúcsidőszakban nem fogják felengedni rá azt, aki a következő városba megy, így mehet a falujáróval jóval lassabban, és még rá is fizethet pluszban...

végrehajtó helyettes 2019.12.02. 11:54:54

Én csak arra lennék kíváncsi, hogy jegyet váltva az egyik buszon többet fizet, mint a másikon?
Mert ha igen, nem hiszem hogy van miről beszélni. Hosszabb távolságot tesz meg a busz, drágább a jegy, így drágább a bérlet is.

Pécsről Harkány felé el lehet jutni úgy is, hogy érinted Pestet és Debrecent is. Ugyanaz lesz a végállomás, mégis egy leheletnyivel több utat teszel meg közben. :)

Egri2 2019.12.02. 11:59:48

@nagyonköcsögduda: öööö....mit nem értesz? Pont ezt mondtam, hogy az csak bosszantó különút, nem pedig extra szolgáltatás. Ha én A-ból B-be szeretnék eljutni, akkor miért kell extra díjat fizetnem azért, mert néha a busz benéz C és D községbe is?

Zirowe 2019.12.02. 12:03:35

"Visszatérve a jegykiegészítésre, ha azt az eljárást követem, hogy megnézem, hogy melyik megállóig érvényes a 30 km-es bérlet a hosszabb útvonalon, majd ott odamegyek a sofőrhöz, és vásárolok egy 10 km-es menetjegyet a célállomásig, az 250 Ft-omba kerül."

De nem követte, szóval amikor jött a kaller, neki nem volt érvényes jegye arra a szakaszra, így hiába pampog.
Ha megvette volna arra a részre és úgy büntetik, akkor jogos a panasz.
Így meg csak számolja ki mennyit spórolt az elmulasztott kiegjegy vásárlásokkal és örüljön, hogy csak ennyire büntették meg.

Opportunista mikroba 2019.12.02. 12:04:37

Én is sokkal egyértelműbben tartanám a HONNAN-HOVÁ jegyet. Aztán, hogy a busz hogy jut oda, az ő dolga. Hogy mennyi a benzin, az is az ő dolga. Állapítson meg egy olyan árat, hogy nyereséges legyen. Ez a kilométer-számolgatás tényleg csak arra jó, hogy a nem teljesen erre trenírozott utas előbb-utóbb belefut egy nagy büntetésbe.

Egri2 2019.12.02. 12:08:49

Felteszem a kérdést másképpen is.

Mi van akkor, ha: napi szinten utazom bérlettel A-ból B-be. A két község 9 km-re van egymástól, 10 km-es bérlet OK. Aztán a Volán kitalálja 10.-én, hogy ezentúl minden egyes járata ezen az útvonalon bemegy C zsákfaluba (+4 km oda-vissza), mert bemegy. Így már nem férek bele a 10 km-es bérletbe, tehát 25.-én az ellenőr már meg is büntet. Szerintetek ez így teljesen rendben van. Ugyanonnan indultam, ugyanoda érkeztem, X éve nap, mint nap. Csak szerintem gáz viselkedés ez a Volántól? Csak mert megtörtént...

Opportunista mikroba 2019.12.02. 12:17:14

@Egri2: Szerintem egyáltalán nincs rendben. Fizettessék a +4 kilométert, és annyi. Továbbra is nevetségesnek tartom, hogy ebben az esetben akinek nincs jegye erre a +4 kilométerre, az ugyanannyi büntetést fizet, mint aki egyáltalán nem vett jegyet (tehát TUDATOSAN bliccelt).

végrehajtó helyettes 2019.12.02. 12:50:07

@Egri2: nálunk hasonló a helyzet. Kisvárosból nagyvárosba egy adott 40 km-es főúton tudsz elmenni, de van több kis település útközben, melyet útba ejthet a busz. Ha mindenhová bemegy, kb. +15 km a megtett távolság. De ha én A és B között váltok jegyet, akkor ugyanazt a díjat fizetem az utazásért, mintha nyílegyenesen menne A településről B településre.

De a poszter szerintem már helyzetben van. Idézem: "Van azonban néhány olyan eset (havonta 1-2 alkalom) amikor a Görcsöny felé közlekedő járatot választom".
És nálam ez a legfontosabb információ: ő ezt a járatot VÁLASZTOTTA. De ha ezt választja, akkor vegyen már olyan bérletet, ami erre a járatra is alkalmas. De ha nem akar plusz 1-2 ezer forintot költeni rá, akkor viszont vegye tudomásul hogy mely járatokra szállhat fel a bérletével és melyikekre nem.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.12.02. 13:29:06

@végrehajtó helyettes: igen, ez nem az a szituáció, amikor a busz útba ejt kisfalukat is. vagyis, hogy bizonyos járatok tesznek egy hurkot, letérnek a főútról, majd vissza. Hanem tökre más irányba megy.

nagyonköcsögduda 2019.12.02. 13:52:53

@Egri2: akkor próbáljuk meg újra, idézet becses személyemtől:
"tételezzük fel, hogy valaki megveszi ugyanazt a bérletet, mint a poszter. Esze ágában sincs Pécsre menni, ő a hosszabb útvonal Pécs előtti utolsó településre kíván menni. Tegyük fel, hogy a 36,2 km-es útból a busz már 34-et megtett. Mindezt havi rendszerességgel oda-vissza. Egyből beljebb van pár száz vagy ezer forinttal, mert a rövidebb útra vett bérletet , de a hosszabb úton közlekedik. Ha ellenőrzés jön, csak annyit kell mondania, hogy Pécsre megy. "

Ahoj- 2019.12.02. 21:47:04

És mk van azzal, hogy 26 kmgt utazik de 30-at fizet. Miért? 2019-ben űrtechnika lenne legvonalat számolni és a pontos km után fizetni?

no.nick.today 2019.12.03. 04:31:30

Kedves Poszter!

Ha beváltható utaskilométereket akarsz, akkor járj repülővel! Valami flancos légitársasággal, biznisz klasszon.

Amúgy vegyél 40km-es bérletet, és mindenki mehet a levesbe...

Egri2 2019.12.03. 08:23:13

Sajnos az van amúgy, hogy a Volán, MÁV és társai nem igazi szolgáltató cégek. Szolgáltatásról beszélünk, de valójában nem az. Arra gondolok, hogy ha bemegyek egy boltba, és azt látom, hogy az áru vacak és drága, a bolt koszos, az eladó bunkó, akkor átmegyek egy másik boltba vásárolni, ahol az eladó kedves, az áruház tiszta, az áru színvonalas, és korrekt áron van.

Na, ugyanezt a Volán/MÁV esetében nem tudjuk megtenni. Ha lenne 2 vasúttársaság, ott állna reggel az állomáson mindkettőtől 1-1 vonat, és eldönthetném, hogy a késve induló, koszor, ócska, drága jegyes, tapló kalauzos vonattal menjek, vagy az olcsóbb, tiszta, pontosan indulóval, akkor lenne választásunk, és a MÁV igen hamar tönkre is menne. Volán dettó. Egyikük sincs igazán piaci helyzetben. Amíg pedig monopól helyzetben vannak, addig úgy is fognak az utashoz hozzáállni.

2019.12.03. 10:17:48

@Egri2: "Ha én A-ból B-be szeretnék eljutni, akkor miért kell extra díjat fizetnem azért, mert néha a busz benéz C és D községbe is?"

Mert ha minden egyes utast figyelembe vennének és mindenki olyan járatot akarna magának, amivel a lehető legolcsóbban jut el a célállomásához, akkor tízszer annyi járatot kellene üzemeltetni. Akkor nem 400 Ft lenne egy jegy, hanem négyezer.
Az egyik reggel hatkor akarna közvetlen járatot, a másik éjfélkor, a harmadik 11 óra 27 perckor.
Az egyik Humbákpusztára bemenne, de Ótvarpusztára már nem. A másik csak Főfaszvárosból menne Munkatelepre, a harmadik megállna a Disznótelepi iskolasornál is felvenni a gyereket.
Sosem lesz mindenkinek jó és nem lehet 25 buszt indítani egyetlen város felé ötpercenként. Az is csoda, hogy ennyi van. A legtöbb kistelepülésen eddig sem lehetett meglenni autó nélkül.

2019.12.03. 10:44:32

@végrehajtó helyettes:
Olyan értelemben választotta, hogy gondolom nem akart 2 órát várni a következőre, ami a rövidebb úton megy. Mert általánosságban a Volán úgy szervezi meg két nagyobb település között a közlekedést, hogy vannak falujáró meg gyors járatok is, és ezekkel együtt alakul ki valami emberi járatsűrűség. Ez azért "vicces", mert ahogy épül le az országban a vidéki tömegközlekedés, egyre többször csak a falujáró lesz, mivel a Volán társaságoknak kötelessége marad valami minimumot biztosítania a zsákfaluknak, úgyhogy aki még mindig a buszt választja, egyre többet fizethet, miközben egyre rosszabb szolgáltatást kap, így persze öngerjesztő módon tovább csökken az utasszám.

Opportunista mikroba 2019.12.03. 10:45:47

@Cathie83: Nem ez a lényeg, hanem az árképzés. Igenis, állapítsanak meg egy olyan árat A és B település között, ami a cégnek is megéri, és az utasok számára is reális. És ne az utasnak kelljen már állandóan arra figyelnie, hogy most csak Kisbéláspusztára fordul be a busz, vagy kivételesen Nagybéláspusztára is. Vagy egyikre sem, hanem nyílegyenesen megy A-ból B-be. Ezt egyébként simán meg lehetne csinálni, csak éppen egyszerűbb (és sokkal kifizetődőbb) egy bonyolult rendszer csinálni. Ha minden utas átlátná a rendszer, miből lennének a büntetések?

2019.12.03. 10:46:14

@PeniValdes:
De hasonló szituáció, mert a két végpont között van egy rövid, gyors útvonal, és van egy másik útvonal, másik falvak érintésével, aminek pontosan ugyanaz a lényege a végpontok között utazó utas és a falvak lakói szemszögéből is, csak nem annyira feltűnő a dolog, mint a hurkos megoldásnál.

2019.12.03. 10:56:06

@Cathie83:
Mindenhol a világon úgy van, hogy a tömegek igényei alapján valamilyen kompromisszumos megoldás alapján szervezik a járatokat, ennek megfelelően vannak falujáratok, gyorsjáratok, eszerint alakulnak a viszonylatok is. De a világon nem mindenütt fizettetnek ezen szervezésnek megfelelően eltérően, nem mindenhol fizettetnek többet, ha épp a falujáró járatot érte el az utas, aki két város között utazik. Hanem pl. úgy szervezik, hogy zónák vannak, és a kiinduló, valamint a célzónád közötti árat fizeted, teljesen mindegy, hogy épp milyen járattal és hány átszállással jutsz el oda.

2019.12.03. 11:00:21

@Opportunista mikroba: Ez már inkább felelősségtudat kérdése.
Ha valaki tudja, hogy X városban fog dolgozni és oda busszal fog bejárni, annak előzetesen ellenőriznie kell az útvonalat. Ez már a szerződés megkötése előtt meg szokott történni, mert a munkáltatóval meg kell beszélni, hogyan is fogunk bejárni. Rugalmasabb helyeken a munkaidő is a tömegközlekedési lehetőségekhez igazodik, hogy az ember beérjen munkaidőre és hazafelé is legyen egy járata, de ne kelljen órákkal korábban bemennie, mert nincs más járat.
Rugalmatlan helyeken pedig ha nincs járat, nincs munka.
Na ilyenkor üti fel az ember az online menetrendet és nézi végig a lehetőségeit.
Szinte biztos, hogy kisebb településekre csak olyan járatokat fog találni, ami kanyarog a falvakban. Az csak bónusz, ha nem kell átszállni.
De a lényeg az, hogy csak a felelőtlen ember nem nézi meg előre, hogy az adott útvonal hány km-es. Oda van írva a járatszám alá. Ráadásul a bérleten fel van tüntetve az is, hogy milyen települést érintve közlekedünk, így elrontani csak akkor lehet, ha valaki szándékosan a kevesebb kilométert akar megadni.
Egyébként a rövidebb útvonalon közlekedő buszra olcsóbb a jegy, ha valaki be tud azzal járni dolgozni, akkor jól jár.

Opportunista mikroba 2019.12.03. 11:05:32

@Cathie83: A munkáltató az esetek jelentős többségében pont leszarja, hogy jársz be dolgozni. Ha meg tudod oldani, lesz állásod, ha nem, akkor nem lesz.

2019.12.03. 11:28:14

@Opportunista mikroba: A korábbi munkahelyemen én választottam meg a munkába járásom idejét, mert így volt busz. Mondhatta volna, hogy ha nem tudok 8-ra járni a többiekkel együtt akkor viszlát, de nem tette. Így lett 9-5 a munkaidőm. A havi egy kötelező szombaton egy órával korábban mehettem haza, mert akkor indult az utolsó buszom. Nem minden munkáltató mocsok.

Opportunista mikroba 2019.12.03. 12:16:54

@Cathie83: Nem, nem mind. Csak sok. Mázlid volt.

Opportunista mikroba 2019.12.03. 12:19:59

@Cathie83: Nem is azt mondanám, hogy mocsok. Csak épp a bonyolult megoldás helyett még egy munkáltató is jobban szereti az egyszerűt. És valahol érthető isMinek feccöljön energiát olyanba, akinek gond a munkába járás (akár a busz miatt is), ha simán talál olyat is, akinek nem? Senki sem pótolhatatlan.

2019.12.03. 12:33:02

@Opportunista mikroba: Vagy csak elkezdődött az a folyamat, ami ma is tart. A munkáltatók már nem ülhetnek magas lovon, ahonnan a helyedre másik 25 embert találhatnak bármikor. Az "el lehet menni máshova" zsarolási módszer már nem működik, mert a fos helyekről az emberek tényleg elmennek máshova, oda, ahol többet kapnak jobb körülmények között.
Azokról nem is beszélve, akik még az országot is elhagyják több-kevesebb időre, pedig belőlük is van egy fél budapestnyi. Már csak az marad meg a rossz és rugalmatlan helyeken, aki semmiképpen nem akar költözni még országon belül sem.

Opportunista mikroba 2019.12.03. 12:49:34

Ez mind nagyon szép, meg részben igaz is, csak az a bibi, hogy a nem AKAR pontosan addig érv, amíg valaki kizárólag önmagáért felelős. Magyarul nincs családja. Nézzünk egy tök átlagos családot. Apa, anya, két gyerek. Apa elveszti a munkáját. Lenne munka 200 km-re, de: anyának van munkája. Hogy ott, ahol apának lenne munkája, neki is lenne-e, az kétséges. Vagy igen, vagy nem, de ha elköltöznek, és ugyan apának lett munkája, de most meg neki nincs, pont ott vannak, ahol a part szakad... Aztán: X gyerek még iskolába jár. Y gyerek még szintén iskolába jár, de egyáltalán nem biztos, hogy ugyanabba. És ha még tagozatos iskolába is járnak, még bonyolultabb a helyzet. + Van egy hitellel terhelt lakásuk. Viszont a megtakarításuk minimális, esetleg már nincs is, mióta apának nincs munkája.
És ez nem valami ritka, hajánál fogva előrángatott példa, ezerszer gyakoribb, mint az, hogy valaki azért nem megy a munka után az ország másik felébe, mert egyszerűen lusta megmozdulni.
Nem tudom, hol élsz, nem is tartozik rám, de tapasztalatom szerint a pestiek szoktak nagy arrcal osztani az észt arról, hogy "csak az nem talál munkát, aki nem akar". Én Csongrád megyében lakom, az ilyet szívesen lehívnám egy kis élettapasztalatot szerezni. Gyere le, jó öcsém, és itt próbálj önmegvalósítani... :)

2019.12.03. 15:04:35

@Opportunista mikroba: Nagyon próbálod elvinni a szegény-gazdag ellentét felé a kérdést, úgyhogy ráharapok. A leépült országrészek sosem fognak javulni, így aki ott képzeli el a jövőjét, ott vesz lakást hitelre és az ottani körülmények közé szül gyereket, az vállalja a nehézségeket. Mindenkinek, még a legszegényebbeknek is megvan a lehetőségük a tanulásra, a fejlődésre, az ösztöndíjra. Az átlaggyerekek nem kapnak ingyen könyveket, pedig nem mindenki gazdag. Kitörthetnek onnan, ha akarnak. Ha nem akarnak és megmaradnak azon a területen, ahol nincs munkalehetőség, az nem a gazdagabb területen élők hibája.
A többszázezer külföldre költözött magyar is tanúsítja, hogy ha valakinek vannak ambíciói, az többre viheti az életben. Ilyenkor a többiek csak gúnyosan mosolyognak, hogy mit osztja valaki onnan az észt, miért nem megy Csongrádra szerencsét próbálni?
De miért menne? Szar helyekről ki kell törni, nem ott kell megváltani a világot. Úgyse fog menni.
Minek ott családot alapítani, ha egy nyomorult munkahely elvesztése is felborítja az egész életüket? Több gyereket vállalni ilyen körülmények közé? Ez az igazi felelőtlenség.
De olyan könnyen vérig tud mindegyik sértődni, ha valaki rámutat ezekre: Tanultál?Szakmád van? Mennyi? Több lábon állsz? Beszélsz idegen nyelveket? Vannak terveid? Fejlődőképes vagy? Karriered volt előbb vagy gyereked? Melyik válaszod igaz ezekből?
De mindig csak a másik lehet a hülye, aki 100%, hogy ezüstkanállal a szájában született.
Mindig mindenki hibás. Ha nem a gazdagok, akkor a politikusok.
Most pedig már egy nyomorult összeszerelő üzemben is 200e bruttó felett keresnek a sima munkások 200 km-rel arrébb, mert nincs kit felvenni. DIKTÁLHATTOK! És igen, ingyenes a buszjárat is oda-vissza! Sőt, ingyenesen beiskoláznak! Erre mi van? 500 km-re Kárpátaljáról kell felvenni embereket, mert a határon belüli magyar keletről baszik odamenni. Kevés a 200e bruttó.
De tudjátok mit öcséim? Akkor megfelel nektek az ottani életvitel, az 1 darab állás és a létbizonytalanság. Cserébe mindig mutogathattok a kőgazdag pöstiekre.

semk700 2019.12.03. 15:31:36

@Opportunista mikroba: szerintem ma már nagyon-nagyon sok munkáltató örül, ha lasszóval tud fogni magának új dolgozókat és a régiek nem mennek ki a lajtán túlra dolgozni, nemhogy még teljesíthetetlen feltételeket szabjon

szekertabor · provo.blog.hu 2019.12.03. 16:03:59

Vicces, hogy a közlekedési társaságok úgy váltottak a km alapú jegyről a célállomásig szóló jegyre, hogy közben nem (vagy nem konzekvensen) alkalmazzák azt az elvet, hogy nem a ténylegesen megtett út számít, hanem a legrövidebb út.
Konkrét példa: 820 és 830 járatok Budapest és Pilisszántó között ugyanazzal a bérlettel használhatóak, noha a 830-as járat Pilisszentiván-Solymár felé is tesz egy kerülőt, ami a pilisvörösvári vasútállomásra történő betérést is tartalmazza, és naponta néhány járat Pilisvörösváron a Nyár utca felé is tesz egy 1,5 Km-es kerülőt. A különbség szinte biztosan meghaladja az 5 km-t, vagyis a 830-as busszal Budapestre járni drágább lenne. Pécs és Harkány között a jelek szerint ez a fajta rugalmasság nem tapasztalható.
Persze értem én, hogy egy hajléktalan mennyit spórolhat azon, hogy a rövidebb útvonalra szóló bérlettel utazgat egész nap a hosszabb útvonalon - melegedőnek használva a buszt, de az átlag utasnak drágább az ideje, és ha a hosszabb útvonal utolsó előtti állomására utazna, akkor is jobban megéri a rövidebb útvonal végállomásán átszállni. Ha az adott időpontban van ilyen járat!
A Volán inkább azért vonakodhat elismerni a bérlettel rendelkező utasok szabad útvonal-választását, mert olyan ritkán indítja a szóban forgó járatokat, hogy az utasnak nincsen reális választási lehetősége, így további pénzeket lehet róla legombolni.

2019.12.03. 16:34:59

@Cathie83:
Először is Baranyában a legtöbb ember örül, ha van valami munkahelye, ha ez pedig egy gyár vagy mondjuk közintézmény, akkor fix kezdés van, nem variálhat.

Másrészt valószínűleg sosem utaztál rendszeresen volánnal, mert rendszeresek a változtatások, csak emiatt különösen necces lenne egy csóró régióban munkahelyet váltani.

2019.12.03. 16:39:10

@Cathie83:
Csak az nem megoldás, hogy mindenki költözzön Budapestre. Mondom ezt úgy, hogy 5 éve én is Budapesten élek. Többek között épp a rossz közlekedés miatt épül le az ország többi része.

2019.12.03. 16:40:25

@Opportunista mikroba:
És pont azt adta elő, amit leírtál, hogy elő fog adni :-)

2019.12.03. 16:47:09

@Cathie83:
"Most pedig már egy nyomorult összeszerelő üzemben is 200e bruttó felett keresnek a sima munkások 200 km-rel arrébb, mert nincs kit felvenni. DIKTÁLHATTOK! És igen, ingyenes a buszjárat is oda-vissza! Sőt, ingyenesen beiskoláznak! Erre mi van? 500 km-re Kárpátaljáról kell felvenni embereket, mert a határon belüli magyar keletről baszik odamenni. Kevés a 200e bruttó.
De tudjátok mit öcséim? Akkor megfelel nektek az ottani életvitel, az 1 darab állás és a létbizonytalanság. Cserébe mindig mutogathattok a kőgazdag pöstiekre."

Az megvan, hogy a 2019-es minimálbér bruttó 149 ezer, a garantált bérminimum 195 ezer Ft? A 200 bruttó az minimálbér némi műszakpótlékkal, tehát ennél kevesebbet a cég nem is fizethetne.

Egyébként egy ismerősöm dolgozik épp abban a régióban (már másik megye, de közel van), diplomás munkakörben, olyan szakmában, amiben azért nehéz találni embert, mert elmenekülnek a pangás elől, még ha maguk jól is kereshetnek. Voltak más régiókban hirdetések magas fizetést ígérve, ő meg elköltözne otthonról, ezért volt pár állásinterjún. Minden esetben kiderült, hogy fele sem igaz annak a bérnek, amit ígérnek, mindenhol volt valami trükk, amivel kijött az összeg, amit a valóságban nem kereshetnek meg még sok-sok túlórával, és kvázi ügynöki tevékenységgel sem. Eddig mindenütt kevesebbet kapott volna, mint a kis szülövárosában.

Opportunista mikroba 2019.12.03. 17:15:29

@Zabalint: Egyébként én azért merek a pestiek "nevében" beszélni, mert én is az voltam. Ott születtem, ott nőttem fel, ott diplomáztam, és csak utána költöztem "vidékre". És míg pesti voltam, nekem is nagy volt az arcom, amolyan "mindent lehet, csak akarni kell". Aztán néhány év után lejjebb vettem az arcomból... De ehhez saját tapasztalat kellett.

Opportunista mikroba 2019.12.03. 17:16:58

@Zabalint: Minden olyan fizetésígérettel vigyáz kell, ami úgy kezdődik, hogy "akár..." (pl. akár 300 ezer nettó).

Pamper úr 2019.12.03. 21:57:05

Látom itt sokan nem tudnak szöveget értelmezni, én megpróbálom.
A poszter nem azért választja a hosszabb utat ALKALMANKÉNT, mert a büntetés reckírozása a hobbija, hanem mert a szóban forgó járat hajnali 3 50-kor indul, és ebben az időpontban CSAK ez az egy van onnan Pécs felé, és az éppen a hosszabb úton megy. Ha lenne ilyen hajnali időben a rövidebb úton menő járat is, szerintem nem lett volna poszt sem...
A poszter szíves örömest kifizetné a KÜLÖNBÖZETET ezen alkalmakkor, szépen leülne a seggére, és kész, de nyilván nem érzi jogosnak, hogy bár a busz (az ő szempontjából tök lényegtelen tényként) hosszabb úton megy, ő fizesse ki a teljesárú jegyet, attól függetlenül, hogy van egy bérlete, ami azért minimum beszámítható lenne. Szerintem a felháborodás annak szól, hogy eleve nem is létezik a kiegészítő jegy fogalma a volánnál.... Pedig létező dolog ez, ahogy már mások is írták. A vasúton (pedig az se egy emberbarát cég), pedig még működik is.

lobster thermidor 2019.12.04. 08:16:10

A 30 km-es bérlettel lehet százszor 25 km-t utazni, 35 -öt egyszer sem. Valójában kit is károsítanak meg, a felhasználót, vagy a busztársaságot?

2019.12.04. 08:56:51

@Zabalint: Kifogások-kifogások-kifogások. Hazudnak az álláshirdetésekben, hazudnak az interjúkon, hazudnak a bérszámfejtők, hogy szegény munkás ne kapja meg a 200e bruttóját. Helyette inkább marad ott, ahol egy állás elvesztése az élet elvesztésével egyenértékű. Logikus. Mondjuk annyira mégse, mert ha nem adják meg a kialkudott bért, akkor a munkás szevasz-pápá és máris a másik üzemben dolgozik. Ja, itt nyugaton azt is lehet, nem kell meghalni 1 db gyárban.
Ezen nem lehet segíteni se Pestiként (egyébként nem ott élek, de psszt), se Pécsiként, de még németként se. Sosem azok nyomorogtak, akik folyamatosan tanultak és képezték magukat, hogy aztán ambíciókkal telve építsenek karriert. Még azok is boldogulnak, akiknek nincs sok ész a fejükben, de mennek és próbálkoznak, változtatni akarnak a sorsukon. Az említett kárpátaljaiak nagyon örülnek az itt lenézett és nemlétezőnek titulált fizetéseknek, köszönik szépen. Csak aztán a keleti nyomorból mégis kitörni szándékozók nehogy koppanjanak, amikor mindenhol a jobb sorsra érdemes uhorszkit találják azokon a helyeken, amikre annyira fintorogtak előtte.
Épp szolgált is itt az élet egy aktuális példával. Megszűnt a helyi áruház, nagyjából 30 ember veszítette el a munkáját karácsony előtt. Korábban a hirdetőfelületek mindig csurig voltak a helyi gyárak hirdetéseivel, de nem kellett a munka 1300 bruttóért sem. Lassan kezdtek megjelenni a kárpátaljaiak és betöltötték a folyton üresen álló helyeket, ma már nagyon ritka az álláshirdetés itt a felületen. Miután megszűnt a bolt és 30 embernek kellett volna hirtelen munka, nem találtak helyben semmit. Elkezdődött a mocskos ukránozás a fácsén a városi csoportban.
Na nem kell a kardjába dőlni senkinek, távolabb vannak még helyek bőven, jobb helyeken 300e bruttóért. Még. Csak akkor dolgozni kell, túlórázni, buszozni és nem lehet hisztizni, hogy minimálbérből hal éhen a család.
Kifogások-kifogások-kifogások.

IamReallyARobot (törölt) 2019.12.04. 09:15:33

@Cathie83:
Mnek a sok duma? A hülye mekdonácba megy meg autóhuzatot varrni amíg fel nem váltják a robik, az okos meg továbbtanul és bárhol talál melót. Mindenki a helyére kerül.Fin.
Még csak az kéne hogy a tanulatlan nyócáltalános suttyó réteg is annyit kapjon, mint az aki nem csak ült a seggén a suliban hanem tanult is.

2019.12.04. 09:45:52

@Opportunista mikroba: Bocsi, személyeskedés nem jön be. :) Következő kérdés?

Egri2 2019.12.04. 10:29:04

Visszatérve egy kicsit a témához: még mindig nem értem.

Amikor felszállok egy buszra, nem azt mondom a sofőrnek, hogy "adjon egy 15 km-es jegyet, legyen szíves", hanem "adjon egy jegyet X községbe, legyen szíves". Rohadtul nem érdekel, és nem is kell, hogy tudjam, hogy a kiindulási állomástól az adott község hány kilométerre van. Mi vagyok én, Google Maps?

Véleményem szerint, ha veszek egy havi bérletet X és Y község viszonylatában, azzal a pénzemért korlátlan utazási jogot vásárolok a két község között. A Volán a pénzért vállalja, hogy engem a két község között napi szinten akár többször oda-vissza elszállít. Nem rémlik, hogy ebben lenne bármilyen olyan kikötés, hogy "X és Y község között, DE csak ezen és ezen az útvonalon". Az, hogy ezt a távolságot a busz néha nem a legrövidebb útvonalon teszi, számomra csak kellemetlen, időrabló kitérő, nem pedig extra szolgáltatás, hogy még külön fizessek is érte.

2019.12.04. 11:58:01

@Cathie83:
Annyira egybites ez a gondolkodásmód, amit előadsz. Nem, nem csak az kerülhet szopóágra, aki lusta, nem tanult, stb. Nagyon szűk a látóköröd. Meg magyarázd meg, miért épp én gyártanék kifogásokat mások számára?

A 200 bruttó pedig még mindig éhbér kategória, akárhogy is ragozod, annyiért senki sem fog költözni, mert idénymunkákkal jobban jön ki egy évben.

2019.12.04. 12:02:04

@Egri2:
Mehetne a km alapú jegy is, csak akkor meg mehessen vele bárhová az adott megállótól, ami 15 km-en belül van. Ilyen formában viszont logikátlan.

PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2019.12.04. 12:33:06

@Egri2: lehet hogy azóta változtak a dolgok, de amikor én még busszal utaztam x és y között, akkor ha jegyet akartam, akkor x és y között kértem egy egészet, diákot, ha viszont a bérletet akartam, akkor nem x és y közé kértem (nem kérhettem, próbáltam, de a nő a pultban összeomlott) hanem egy 20 km-es bérletet kértem, amire aztán rá kellett írni hogy honnan akarok hova.

2019.12.04. 12:40:45

@Cathie83:
Ha többen vannak, akkor a másiknak is kell munka, kérdés milyet és mennyiért talál. 200 bruttóból pedig a lakás bérlés nem jön ki.

Másrészt vicces az a panasz, hogy csak ukránokat találtok, pedig milyen jól fizettek, miközben a törvényi minimumot jó ha kifizetitek. Na, ez az igazi kifogásgyártás.

"Édes faszom... persze ez van akkor, ha valaki leszarja a megoldást, csak úgy igazítja a mondandóját, hogy az ő érvei legyenek igazak. Szóval igazatok van. Keleten maradni és várni a csodát jobb."

Bocs, de te szarod le a kiinduló problémát is, és magyarázod meg, miért jó, ami nem jó. Még egyszer, mi a faszomért gyártanék kifogásokat másoknak, mikor nem az én problémámról van szó? Egyszerűen a véleményemet írtam le, nincs olyan kényszerem, hogy igazam legyen, lehet hogy kurvára nincsen igazam, csak akkor meg kellene cáfolni, és nem ilyen egybites kifogásokat gyártasz szöveggel, amivel érvek helyett inkább az asztalra szarsz.

Opportunista mikroba 2019.12.04. 12:42:56

@Cathie83: Az a baj, hogy egyrészt végletekben gondolkodsz (nyomortanya vs. fejlett vidék), másrészt nem veszed figyelembe pl. azt, amit a példacsaládomnál írtam: egy élethelyzet, főleg ha már családban gondolkodunk, rendkívül összetett. Folyamatosan csak azt hajtogatod, hogy ha X helyen nem lehet jól keresni, Y helyen meg igen, akkor el kell költözni Y helyre. Csakhogy az élet nem fekete-fehér.
Mondok egy konkrét példát. Én Szegeden élek. Ez a régió nem a rengeteg munkalehetőségről híres, és akkor még finoman fogalmaztam. Viszont Szegeden van az ország egyik legjobb középiskolája, a Radnóti. Tegyük fel, hogy nekem nincs jó állásom, viszont a gyerek a Radnótiba jár, ügyes, okos gyerek, a jövőjét egyelőre szépen alapozza. Vegyem ki innen, és tegyem át egy másik, lehet, hogy közel sem ilyen jó szakközépiskolába, csak mert nekem ott esetleg, egy ideig, lenne jó állásom?... És ezer ilyen példát lehetne még írni. Erre írtam, hogy az élet összetett. És ha már nem csak a saját sorsodért vagy felelős, még összetettebb. Ez nem lustaság vagy nem lustaság kérdése.

Opportunista mikroba 2019.12.04. 12:45:00

@Opportunista mikroba: Javítás: nem szakközépiskola, csak középiskola (mivel a Radnóti gimnázium).

Opportunista mikroba 2019.12.04. 13:05:30

@Cathie83: Nagyon nem akarsz megérteni, de nem baj.

2019.12.04. 14:30:25

@Cathie83:
"Hazudsz."

Bazdmeg, feljebb leírtam mennyi a törvényi minimum. Ha egyműszakos, 8 órás, túlóra és hétvége mentes, akkor is alig fizettek többet a minimálbérnél.

Nem Pest, de tisztában vagyok a nyugat-dunántúli, vagy az elmaradottabb régiókban lévő megyeszékhelyek ingatlan áraival is.

Amikor pedig egy család költözik, az úgy néz ki, hogy előbb munkát talál az egyik fél valahol, akkor ott valakivel társbérletezik, majd a másik is jön utána gyerekekkel, amikor neki is lesz munkája. Ez ilyen éhbér mellett nem fog menni, főleg nem ha bizonytalan a helyzet, akkor már elmegy mosogatni külföldre. És tádám, meg is vannak azok az emberek, akik potenciális alkalmazottaitok lehettek volna, ha nem éhbért fizettek...

2019.12.04. 14:31:37

@Cathie83:
Fordítva ülsz a lovon, ezek az emberek nagyrészt nem választottak lakhelyet, hanem eleve ott éltek.

Pamper úr 2019.12.04. 17:03:54

@Egri2: Ott a pont, én is pontosan így gondolom.

Balfredo Alfredo 2019.12.08. 11:27:02

@Zabalint: "Másrészt vicces az a panasz, hogy csak ukránokat találtok"
Az meg egyáltalán nem vicces kérdés, hogy népgazdasági szinten miért éri meg ukránokat foglalkoztatni és miért nem előnyösebb valamilyen módon maradásra bírni a hazai munkaerőt?

Balfredo Alfredo 2019.12.08. 11:32:06

@Opportunista mikroba: "És ha már nem csak a saját sorsodért vagy felelős, még összetettebb."
Hogy még összettetteb legyen: már azért is felelős vagy, hogy csak a saját sorsodért vagy felelős vagy mások sorsáért is!
Aki gyereket vállal, azzal azt is vállalja, hogy a gyerek sorsáért is felelős. Másképpen fogalmazva kisebb a szabadságfoka és jobban zsarolható. Fokozatok nyilván vannak, mert nem mindegy, hogy minimálbérből élőként vagy bankigazgatóként vállal valaki gyereket. Ugyanakkor az is igaz, hogy olyan világban élünk, amiben bárkit, bármikor, bármilyen állásból kitehetnek. A gyerkvállaláskor ezzel is zsámolni kell.

itepgolab 2019.12.10. 19:44:38

@Nick-son: Remelem nem vagy gyogyithatatlan beteg, illetve ongyilkos sem akarsz lenni a kozeljovoben. Ugyanis 4 felesleges busszal, napi 10-10 km-rel odavissza, es mondjuk 35 literes fogyasztassal szamolva kb 8 tonna uzemanyag kidobasrol van szo. 8 millio forintbol meg ha eleted vegeig nem dolgozol, akkor van hatra nagyon ovatosan szamolva 4-5 eved...

Reactor 2019.12.21. 04:56:20

Ehhe, tökéletesen igaza van a cikkírónak. A Volánbusz itt konkrétan úgy járt el, mint a taxis hiénák szoktak (ami elvileg büntetendő is). Ha én felszállok Dunapettingen egy buszra, ami Spermafüzitőig megy, miért kéne érdekeljen, hogy az adott járat tesz egy hurkot Kiskunbüdösfütykösön? Ez legyen a Volán problémája, nem az enyém. Tehát ha leszállok a buszról a kiskunbüdösfütykösi bekötőútnál, aztán visszaszállok rá, amikor visszafele jön a busz, és megy tovább Spermafüzitő felé, akkor az ellenőr elvileg nem büntethet. Vélhetően volna módja a Volánnak kijavítani ezt a vargabetűt, csak éppen nem érdeke, mert így legalább a törvényesség látszatával lehet bírságolni pár palimadarat.

@IamReallyARobot (törölt): Tiszta sor, semmit nem muszáj. Aztán csődbemennek majd, ugyanis a Volánnak van kismillió alternatívája. Nem fog megszakadni a szívem.
A "tanulatlan nyócáltalánosos" réteget pedig azért kell jól megfizetni, kedves barátom, hogy legyen, aki kenyeret süt neked, megjavítsa a lyukas kazánodat, megtankolja az autódat, kibányássza az ércet életveszélyes tárnákból, megfékezze a tűzvészt, ha valamelyik sokdiplomás szuperintelligens idióta bekapcsolva felejti a gáztűzhelyt, és elvigye a szemetedet. Az általad lenézett, megvetett "suttyó" réteg nélkül te rövidúton éhenhalnál.
Ez a "jönnek a robotok, és majd lesz nemulass" pedig viccnek nagyon jó, csak éppen előbb fog befagyni a pokol, minthogy ez bekövetkezzen. A filmvásznon nagyon szuper az Emlékmás meg a Sztár Trekk, csak épp a valóságban nem fog működni.

@nagyonköcsögduda: Engem speciel nem zavar. Tudnak nélkülözni 2-3 órára szerintem.

@Cathie83: Tényleg nem mindegyik mocsok, csak a bő 98 százalék. A rejtett erőforrás se csupa Mága Zoltánból áll.
A munkáltatók az ország nagy részében még bőven monopolhelyzetben vannak. Pláne az olyan településeken, ahol rekordmagas a munkanélküliség. És ilyenből van a legtöbb. Nyugodtan lehet zsebdiktátor a beosztottakkal, a melóst ettől semmiféle mechanika nem védi meg.
A leépült országrészek valóban nem fognak felzárkózni, pláne amíg ilyen legalja rablóbanda csőcselék vezeti az országot. Ők csak a romboláshoz értenek, ahhoz viszont mindennél jobban. Egy normálisan működő országban a kormányzat biztosítaná a munkahelyek egyenlő eloszlását. Idehaza Abszurdisztánban pont az ellenkezője történik.
A lehetőség MESSZE nem adatik meg mindenkinek a kitörésre. Teljesen más esélyekkel indul az életben egy újpesti és egy szabolcsi. Az újpesti még 8 általánossal is ki tud törni, a szabolcsi három diplomával és hat nyelvvizsgával se tud.
A többszázezer magyar, aki külföldre menekült ebből a mérhetetlen jólétből, vélhetően rengeteget nélkülözött, mire végre összejött annyi zsé, hogy végre itthagyhatja ezt a szétrókázott romhalmazt, és esze ágában sincs visszajönni. Szerinted, ha lenne annyi pénze a szabolcsi, nógrádi, csongrádi stb. nincsteleneknek, hogy kimehessenek, nem tennék azonnal? Dehogynem, húznák a kondenzcsíkot Németbe, vissza se néznének.
Minek ott családot alapítani, ahol rosszak a körülmények...okés, csak akkor nem kell taknyot nyelve "migrácsozni" nagyokat, mert ezekszerint nekik van több eszük, megfogadják a "jótanácsodat".
A kérdéseid pedig eléggé együgyűek. Tanult? Kapaszkodj meg: iszonyú sok a diplomás álláskereső. Szakmája van? Rengeteg embernek van, csak munkahely nincs. Mennyi? Optimális esetben 1 szakmából is meg lehet élni, manapság 2-3 is kevés. Idegen nyelvek? És mire megy vele idehaza, ha beszéli őket, a nyelvvizsgája senkit nem fog érdekelni. Vannak-e tervei? Ja, csak épp gempa nincs hozzá. Fejlődőképes-e? Idehaza ez semmit nem számít. A karrier pedig...várjon ötvenéves koráig a gyerekkel?
A politikusok pedig vastagon hibásak ebben, akár tetszik neked, akár nem. Ők akarták a hatalmat, igaz? Nos, akkor a balhét is ők viszik el.
Igen, az összeszerelő üzemekben valóban 200 felett keresnek a melósok. A gond csak az, hogy Budapestet, Győrt, és nagyon elszórt eseteket kivéve ez az állítás nem igaz. Ingyenes buszjárat itt speciel nincs, ahogy ingyenes oktatás se.
Normális országban 1 darab állásból is fenn lehet tartani egy családot. Idehaza Abszurdisztánban még 2-3 is kevés hozzá.

Reactor 2019.12.21. 05:14:56

@Cathie83: Persze, ez mind-mind csupa kifogás, és a kvázi 5 millió nincstelen tök poénból él csóró életet, sőt, mi is azért írjuk ezeket, hogy jóóóóóóóóól kikúrjunk veled, muhahahaha.
Ha valaha is a munkaerőpiac közelébe szagoltál volna, tudhatnád, hogy általános a munkavállalók átrázása. Legyen szó állásinterjúról, álláshirdetésekről, vagy bármi másról, a munkáltató ott szivatja meg a melóst, ahol tudja. És mivel mindenki a munkáltatót képviseli, büntetlenül meg is teheti.
Az az állításod pedig egyszerűen fals, hogy sose azok nyomorogtak, azok nyomorogtak, akik folyamatosan tanultak és képezték magukat, és ambíciózusak. Maximum te nem tudsz róluk, ezért úgy vagy velük, mint az egyszeri parasztbácsi a zsiráffal.
Felőlem nyugodtan hozathatnak ide ukrán, ugandani, bangladesi munkásokat is. Előbb-utóbb ők is rá fognak jönni, hogy az itt kapott fizetésük levonások után kb. semmire se elég. Egyáltalán nem lepne meg, ha kiderülne, hogy csak a Németbe való távozásuk költségét akarják megszerezni ők is, aztán cirkálnak is kifele ebből a tejjel-mézzel folyó Kánaánból.
Az stimm, hogy vannak 200 kilométerrel odébb is munkahelyek. Az már ugye más téma, hogy mire onnét hazaér az ember, épp csak annyi ideje lesz, hogy vécére elszaladjon, aztán mehet is vissza a pályaudvarra, hogy odaérhessen kezdésre. Pláne, ha még túlórázik is. Csinálja ezt 15-20 évig, aztán 45 évesen el is viszi az infarktus. De ez is mind-mind csúnyarossz kifogás.
200 bruttóból meg lehet élni, ez speciel igaz. Igencsak alacsony színvonalon, félretenni például fizikai képtelenség belőle, de meg lehet. A 400 bruttó pedig csak akkor igaz, ha mindkét házastárs dolgozik (ami persze egyáltalán nem biztos). Agglegényből, vénlányból, elváltból pedig egyre több lesz amúgy, köszi, hogy kérdezed.
A nyomortanyából való elhúzáshoz ugyanaz kell, ami Montecuccoli szerint a háborúkhoz: pénz, pénz és pénz. Sok pénz. Sok-sok pénz, és pindurkát még annál is több. A nyomorgóknak pedig pont ez nincsen, tehát huszonkettes csapdája.
Az árak nincsenek elszállva, tényleg, csak van egy államilag fújt ingatlanlufi, ami már odáig fajult, hogy vidéken egy bedőlt oldalú disznóólért is helyből elkérnek 10 millát. Hát igen, pech. Ezzel aztán ki lettünk segítve ám.
Az elköltözés messze nem plauzibilis dolog, a fent felsorolt okokon kívül is számtalan akadálya van. A legáltalánosabb az, hogy nincs miből. És amúgyis, miért kéne költözni? Érdekes, egy országhatárral odébb nyugatabbra sehol nem látni, hogy munkanélküli tömegek özönlenék el a nagyobb városokat, a hegyi falvak is remekül megvannak.
Olyan megoldást, ami univerzálisan mindenki számára nyitva áll, azóta se közöltél, de az ujjal mutogatás, na az prímán megy. Valahogy nem tudok csodálkozni azon, hogy senki nem asszisztál az álláspontodhoz.
süti beállítások módosítása