Tékozló Homár

Na vajon mit rejt a robotporszívó összerugdosott doboza? UPDATE

2019.10.04. 10:00 | Homár Rezső | 58 komment

via GIPHY

Zolinak gyors segítségre volt szüksége, miután a szervizelésre visszaküldött robotporszívó doboza olyan állapotban érkezett vissza, ami azt feltételezte, hogy a robot sincs túl jól. Vagy reméljük igen, de akkor mi történt a dobozzal? Gyorsan írtunk a szakértőinknek is, hogy legközelebb mindenki tudja, mit tegyen ilyenkor. Unboxing videó! Update 02.04: megoldódott a probléma, újra szív a porszívó! Részletek a poszt végén.

Érdekes dolog történt velünk, nem tudom az Alza.hu-val kapcsolatban van-e tapasztalat, de említésre méltó a bánásmódjuk. Vásároltunk egy Concept robotporszívót (130eFt-ért), ami 3 hét után tönkrement, beadtuk hát, majd 3 hét után vissza is kaptuk. A doboza, amiben visszavittük, makulátlan volt (hiszen új volt). Tessék megnézni hogy kaptuk vissza. 

Szándékosan nem bontottam ki, ők ragaszkodnak hozzá, hogy bontsam ki, mert nem fognak segíteni, amíg csak a csomagolása van összerugdosva. Kíváncsiak rá nagyon hogy mi van a dobozban. Én is. 

Szakértőink szerint a legfontosabb a bizonyíték készítése. Bontsuk ki, de ha gyanús, videózzunk!

Kedves Olvasó! 

Ha a vevő gazdasági társaság, akkor ebben az esetben nem érvényesek a fogyasztói szerződésekre vonatkozó rendelkezések, így pl. nincsen indoklás nélküli elállási jog vagy a jogszabályban meghatározott kötelező egy éves jótállási kötelezettsége az eladónak. Ettől függetlenül az eladó vállalhat az adott termékre ilyenkor is jótállási kötelezettséget, illetve a jogszabály alapján kellékszavatossági felelősség is terheli a hibás teljesítésért. A porszívó hibáját ezen kötelezettségei alapján javította ki a vállalkozás.

Ki kell emelni, hogy a termék csomagolásának sértetlensége a jótállási vagy kellékszavatossági igény érvényesítését semmilyen módon nem befolyásolja. A vevő a csomagolás hiányában is tudja ezeket érvényesíteni az eladóval szemben. A vevőnek az adásvételi szerződés megkötésének tényét kell tudnia vita esetében igazolni, amelyet a vételárról kapott számlával vagy más bizonylattal tud megtenni. Az ügy így valóban nem tartozik a fogyasztóvédelem területére, a Fogyasztóvédelmi Hatóság illetékességi körébe.

Véleményünk szerint a fő kérdés az esettel kapcsolatban az, hogy a termék hibájának kijavítása a vállalkozás részéről megtörtént-e, illetve érte-e károsodás a készüléket. Ha a kijavítás megtörtént és nincs a terméknek hibája, akkor a céget ezzel kapcsolatban további kötelezettség nem terheli, a csomagolást ért károsodásért pedig a kártérítési kötelezettsége merülhet fel a szerződésszegésre vonatkozó szabályok szerint. A kár megtérítésére a vállalkozás ennek megfelelően már ajánlatot is tett.

Ha pedig a kijavítás nem történt meg, akkor a vevőt továbbra is megilletik a törvényben meghatározott szavatossági igények. A hibát az eladó költségén mással kijavíttathatja vagy megfelelő árleszállítást kérhet, illetve a törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén indoklással ellátott nyilatkozatával a szerződéstől elállhat.

Mindezek alapján elsőként tehát javasolható a készülék ellenőrzése, hogy a jelzett hiba kijavítása megtörtént-e, ez történhet akár egy „unboxing” videofelvétel készítésével egyidejűleg az esetleges későbbi bizonyíthatóság érdekében.

A kicsomagolás során tapasztaltak alapján lehet döntést hozni arról, hogy a vállalkozással szemben van-e további követelés, amelyet vita esetén csak bírósági peres eljárás megindításával lehet érvényesíteni, a gazdasági társaság vevő a békéltető testület eljárását nem kezdeményezheti. 

Felhasznált jogszabályok: 

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

Végül Zoli megírta, hogy az Alza.hu-tól megérkezett az új és jó porszívó. 

Visszacsatolásképpen írok mi történt azóta velünk és a porszívónkkal: 

- Ott hagytuk abba, hogy kicsomagoltuk a sérült dobozt, bekapcsoltuk, és ugyanúgy rossz volt a porszívó.
- Írtunk ezután az Alza-nak hogy a porszívó még mindig rossz
- Végre az alza.hu kiküldött saját költségén egy GLS futárt, és elszállították a terméket (kb december végén)
- majdnem egy hónapig nem volt semmi fejlemény, rákérdeztem, és kb 1 hete visszaválaszoltak hogy a futár hozná a porszívót
- Átvettük, és gyanúsan szép új doboz volt, belül pedig egy vadonatúj porszívó. Indoklást, semmi egyebet nem kaptunk, de hát végülis ez is elég.

 

És akkor a 90. napon megteremté a pixelhibát

2019.10.03. 10:00 | Homár Rezső | 42 komment

lzowo29zqgt01.jpg

B. laptopjának kijelzője tud időzíteni: a jótállási idő utolsó napján mondta be az unalmast. Ez a 90. napot jelenti, ám szakértőink válaszából az is kiderül, hogy ennél jóval több időnk van hibát jelezni a kereskedő felé. B. viszont már ekkor azt a választ kapta, hogy bukta a jótállást.

Az év számomra nem kezdődött túl jól: a laptopomba teljes kijelzőt kellett cserélni. Az új gyári alkatrészért majdnem 200e HUF-ot kértek és 90 nap "jótállást" adtak mellé. Mivel a laptopra szükségem volt, az összeget kifizettem a javítás után május 29-én. Minden jól működött, egészen a jótállás 90. napjáig, amikor ugyanis a kijelző közepén elkezdett pixelhibás lenni a vadi új és elviekben gyári alkatrész. Sajnos több pixel is halott egymás mellett, így feltűnő is.

Olvasson tovább!

Most tényleg az én ráutaló magatartásom a lényeg, nem az, hogy a UPC nem szólt, hogy csak 3G-t tud a rendszer?

2019.10.02. 09:58 | Homár Hilda | 128 komment

screenshot_2019-09-26_at_12_41_25.png

2019. augusztustól a Vodafone a UPC tulajdonosa, és ennek egy csomó hozadéka van az előfizetőik számára, például az, hogy vége a UPC Mobilnak, viszont a UPC ügyfelek kedvezményes Voda-tarifákat kapnak. Ez eddig jól hangzik. A gyakorlatban viszont úgy tűnik, vannak érdekes részletek emögött, és még csak nem is az, amit olvasónk kiemelt nekünk a címben: "Nem mondjuk el a boltban, hogy mire fizetsz elő, de akkor sem mondhatod le 14 napon belül, hiába küldünk neked ennek ellenkezőjéről még emailt is". Hanem, hogy "elismerik, hogy a munkatársuk a boltban tényleg nem tájékoztatott arról, hogy csak 3G-t tud a rendszer".  Erről ugyanis a honlapon sem sikerült infót találni.

Kedves Homár!

Július végén a fiamnak kellett egy új mobilelőfizetést kötnünk. Körültekintő vásárlóként körbenéztünk a neten, összeirtuk az összes mobilszolgáltató különböző csomagját, osztottunk-szoroztunk és arra jutottunk, hogy kipróbljuk a UPC-t, ahol már meglevő internetelőfizetésem mellé egy korrekt árnak tűnt az ajánlatuk. Láttuk, hogy a UPC is a Vodafon hálozatán fut és mivel van már Vodafon előfizetés a családban, nem láttunk problémát. Fiamnak sürgős volt a dolog, ezért úgy döntöttünk, hogy nem telefonon rendeljük meg és várjuk, hogy a postás kihozza a SIM kártyát, hanem bemegyünk a legközelebbi UPC boltba és helyben elintézzük a dolgot.

Az ügyintézés simán ment. Volna. Ha az ügyintéző hölgy a szerződéskötéskor kibontotta volna a valóság minden részletét, de sajnos nem tette. Azt ugyanis elfelejtette közölni, hogy a UPC csak 3G sávszélességet ad, hiába a Vodafon hálózatán fut. A hálózatot pedig cca 2 órával később aktiválták, amikor is beütött a rideg valóság és kiderült, hogy ez bizony csak 3Gvel megy.

Olvasson tovább!

Megvetted, elromlott, de közben drágább lett?

2019.10.01. 10:00 | Homár Rezső | 40 komment

via GIPHY

Klasszikus helyzet, amiben nem lehet elégszer elmondani a fogyasztói jogokat. Adott a kereskedő,a jótállási időn belül bekrepált termék és az igényünk egy ugyanolyan, jól működő termékre. De mi van akkor, ha náluk már nincs, vagy van, de azóta felment az ára? Drágábban kell megvennünk? Vagy elfogadni az ajándékutalványt?

euro.jpg

Pár hónappal ezelőtt vettem az Euronicsban egy bluetooth headsetet. Pár hónap után a jobboldali dugó megadta magát. Visszavittem az üzletbe, nagyon kedvesen, korrektül felvették a jegyzőkönyvet, elküldték "bevizsgálásra". 3 héttel később kaptam az sms-t, hogy megjött az eredmény, cserélhetem a terméket, nem tudják javítani. Szuper. Bementem a boltba, jegzőkönyv pecsétel, nézzek egy másikat, szimpla csere. Viszont nem volt ilyen típusú fejhallgató.

Olvasson tovább!