Zsófi tollkabátja úgy eresztette magából a pihéket, mintha a kabát alatt folyamatos párnacsata zajlott volna. Akinek már volt ilyen, az tudja, hogy egy-egy toll néha normális, de itt nem csak ennyiről volt szó, úgyhogy Zsófi tudatos vásárlóként visszavitte a kabátot és kérte a minőség ellenőrzését. Sajnos a szakértői vizsgálat nem értett egyet Zsófival, ami szerinte csak úgy lehetséges, hogy meg sem történt. A következő lépés a fogyasztóvédelem és a független szakértő lehetne, de írtunk az üzletnek is, várjuk a választ. Update: Az üzlet válasza a poszt végén, de sok újdonság nincs benne. Néhány toll nem tol. De akkor hány toll toll? Update2: Zsófi megfogadta a kommentelők tanácsát és a gyártóhoz fordult. A boldog befejezés a poszt végén!
2019. október 10. napján szezonközi leárazás keretében vásároltam a Mammutban található Dockyard üzletben egy Helly Hansen W Tundra Down télikabátot. Már jó pár hete nézegettem, de kicsit borsosnak éreztem az árát, így a 20 %-os kedvezmény pont kapóra jött. Fontos hangsúlyozni, hogy ekkor valamennyi Dockyard üzletben, minden termék le volt árazva, tehát a kabát leárazására nem minőségi hiba feltüntetése mellett került sor.
Mivel egy nagyon meleg télikabátról van szó, egészen december elejéig nem is hordtam. Az első két hétben rendkívül elégedett voltam a vele, meleg volt és jól is nézett ki, ennél többre nem is volt szükségem. Aztán a 2. hét után észrevettem, hogy miután leveszem, néhány apró pihe marad az alatta viselt ruhámon. Az elején még nem is foglalkoztam vele, aztán napról napra egyre több pihe/nagyobb toll jött ki minden egyes viselés alkalmával, ekkor elkezdtem utána nézni, mit is tudnék kezdeni a helyzettel. Végül úgy döntöttem, hogy az előírásoknak megfelelően kimosom és szárítógépben megszárítom, hátha ez javít valamit a helyzeten. Nem javított, de végülis nem aggódtam, meg volt a blokk, a családommal törzsvásárlók vagyunk az üzleteikben, biztos nem lehet probléma. Utóbb kiderült, hogy ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna.
Végül január 6-án írtam a Dockyard központi ügyfélszolgálatára a helyzet megoldása érdekében, ők pedig azt válaszolták, hogy menjek be abba az üzletbe, ahol a kabátot vásároltam, ott kezelik a panaszomat. Január 12-én elmentem a Mammutba, az egyik eladónak előadtam a problémát, felvette a jegyzőkönyvet, leadtam a kabátot, azzal az ígérettel, hogy elküldik azt szakértőnek. Mikor összehajtogatva leraktam a pultra a kabátot, akkor is jól láthatóan repültek ki belőle a kisebb-nagyobb toll pihék, meg sem fordult a fejemben, hogy ezt ne látná valaki. Miután az általuk ígért 5 munkanap eredménytelenül telt el, - és már majd megfagytam szövetkabátban - január 20-én felhívtam az üzletet, hogy mi lett a vizsgálat eredménye, amikor is közölték, hogy a szakértő "nem észlelte az általam jelzett hibát".
Január 21-én bementem az üzletbe, átvettem a kabátot, ismét kaptam egy jegyzőkönyvet (aminek ugyanaz a kelte, mint annak a jegyzőkönyvnek, mikor leadtam a kabátot). Az üzletben még azt javasolták, hogy próbáljak meg írni a központi Dockyard e-mail címre, írjam le a panaszomat, illetve azt is, hogy már mióta törzsvásárlójuk vagyunk (voltunk) az üzleteiknek. Itt már kezdtem aggódni az elmém épsége miatt, és komolyan elkezdtem rajta gondolkodni, hogy lehet csak én látom azt, hogy a kabát viselése után tiszta toll az alatta viselt ruhám?
Így január 25-én ismét adtam egy esélyt a kabátnak, és a szombati bevásárláshoz felvettem, aztán ahogy hazaértem rájöttem, hogy nem, nem ment el az eszem, a kabátból már gyakorlatilag folyik a toll. Ekkor csináltam néhány képet a kabát alatt viselt, és attól tollas ruhámról, írtam a központi Dockyard e-mail címre, csatoltam képeket, de azóta sem érkezett semmiféle reakció.
Mostanra pedig úgy érzem, hogy a Dockyard szezonközi leárazás ürügyén rám sózott egy általuk ismert hibával rendelkező terméket, holott sehol sem volt feltüntetve, hogy a kabátnak bármiféle problémája lenne. Tovább erősíti ezen gyanúmat, hogy a kabát leadásakor, illetve átvételekor kapott jegyzőkönyvek kelte egyazon nap, (azon túl, hogy arra sem voltak képesek, hogy a jegyzőkönyv keltének dátumát átírják) ez pedig azt valószínűsíti számomra, hogy még csak el sem küldték szakértőnek a kabátot, csak elsuvasztották néhány napra a raktárba.
Több tollkabátom volt már, különböző árkategóriákból, és egyedül a tízezer forintos engedte magából a tollat, igaz az is kibírta legalább a nyolcadik mosásig. Úgy tűnik, egy leárazva is majdnem százezer forintostól nem várhatja el az ember ezt a minőséget. Én ugyan soha többé nem vásárolok Dockyard üzletben, de reggelente, mikor majd megfagyok használható télikabát nélkül, sokszor gondolok rájuk szívélyes gondolatok kíséretében.
Az Dockyard válasza is megérkezett. Mivel soha egy ilyen Helly Hansen kabátra sem volt panasz és az nem lehet, hogy egy hibás legyen és ebből tollak jöjjenek, ezért nem is jönnek.
Az említett kabát a Helly Hansen kollekciónk egyik kiemelt téli darabja. Az idei - szokásosnál enyhébb - télen ezt a télies terméket nagyon jól adtuk el, mostanra alig pár darab maradt belőle üzleteinkben. A levélírójukon kívül egyetlen panasz sem érkezett erre a modellre. Az eset kapcsán a termék hazai forgalmazóját is megkerestük, ők sem kaptak semmilyen reklamációt erre a modellre, gyártási hibáról nem tudnak. Sem az üzletben dolgozó kollégáink, sem a szakvélemény kiadására jogosult szakértőnk nem tapasztaltak olyan problémát, amit a vásárló említett. Egy tollkabátnál előfordul, hogy néha 1-1 kisebb pehely átjut az anyagon esetleg a varrás mentén, de ezen termékek szövése nem olyan, hogy abból – a vásárló szóhasználatával élve – kifolyjon a toll.
Mi a gyártás során fennálló hibát, rendellenességet nem tapasztaltunk, ezért a panaszt nem találtuk megalapozottnak. A vásárló a jogszabályok szerint a Békéltető Testülethez fordulhat panaszával, erről őt is tájékoztattuk. Az őt ért kellemetlenséget sajnáljuk, de mi az eddigi megszokott és jogszabályok szerinti módon kezeltük panaszát.
Bár nem nagyon bízott abban, hogy bármit elér vele, Zsófi végül a gyártóhoz fordult. És láss csodát!
Ezúton is köszönöm azon kommentelőknek, akik azt javasolták, hogy problémámmal forduljak közvetlenül a Helly Hansenhez. Úgy voltam vele, hogy igazából nem veszíthetek semmit, de kicsit szkeptikus voltam a kérdésben, mivel ha a magyar viszonteladó szakértői vizsgálat alapján sem érzékelte a problémát, akkor kicsi esélyt láttam rá, hogy néhány e-mail váltás, és fénykép csatolás alapján a probléma megoldódna, de szerencsére nem így történt. A képek és az általam leírtak alapján a velem kapcsolatot tartó ügyfélszolgálati munkatárs sajnálatát fejezte ki arra vonatkozóan, hogy ilyen probléma merült fel, és a mai napon postázták is a részemre az új kabátot. Mindez azt hiszem nagyon szép kontrasztot mutat a Dockyard panaszkezeléséhez képest, azt pedig mindenki eldöntheti, hogy hosszú távon melyik a kifizetődőbb.
Terézágyú 2020.02.13. 10:14:49
De hát így jár, aki a kínai piacon vesz egy ócó gagyi kabátot.
Ja, hogy valójában mammut, dokkjárda, meg nellahansentundra százezerért???
Akkor mégis inkább a kínai piac...
"reggelente, mikor majd megfagyok használható télikabát nélkül"
Most szégyelljem magam, hogy nekem legalább három télen is használható kabátom van?... :(((
2020.02.13. 10:21:08
Terézágyú 2020.02.13. 10:24:17
"soha többé nem vásárolok Dockyard üzletben"
Hát, ez a szokásos homár-pószter metódus - és alighanem a legtöbb retorzió, ami megtörténik a boltokkal szemben...
Terézágyú 2020.02.13. 10:28:07
Hát, én teljesen megértem a pósztert, általában nagyon sok ember nem látja/hallja meg azt, amit nem akar. Pl. azt is csak én látom a buszra várakozók közül, hogy ott áll valaki és bagózik, illetve a buszon is csak én hallom, hogy méterekkel arrébb szól valakinek a fülhallgatója...
homar-fan 2020.02.13. 10:38:08
Amúgy a jó oldalát kell nézni a dolognak, lassan elmondhatja, hogy 200 EUR-s kabátja van, úgy mindjárt nem tűnik olyan drágának!
Amúgy meg 100 rongyért én biztos már megtennék mindent, nem engedném el annyival, hogy kötsögök és nem vásárolok ott többet.
Jake Peralta 2020.02.13. 10:43:13
Gratulálok. Poszter pont az aki 2 éves hitelre veszi meg a legújabb almás telefont, hogy lehessen villogni a barinők előtt.
2020.02.13. 10:51:14
Van neki másik, lásd az említett szövetkabát, csak azt nem találja elég melegnek. És amúgy nem mindegy neked, hogy mennyiért vesz kabátot?
Jake Peralta 2020.02.13. 10:57:31
És ha történik valami a kabátjával, akkor mit vesz fel? Akkor ki lesz a hibás?
Ha meg nem számít a pénz, akkor vegyen egy másikat, és ne fagyjon meg a szövetkabátban.
Roltii 2020.02.13. 11:00:57
Vercsi V 2020.02.13. 11:04:18
Vercsi V 2020.02.13. 11:04:18
2020.02.13. 11:18:02
Ezek irreleváns részletek, a lényeg, hogy selejtes kabátot kapott, és basznak kicserélni. Akkor is igaza lenne, ha 10 ezres, meg akkor is, ha 10 milliós kabát lenne.
Terézágyú 2020.02.13. 11:19:31
"Ezek irreleváns részletek"
Akkor a pószter ne írja le, és pláne ne hivatkozzon rá ennyiszer.
2020.02.13. 11:23:42
Teljesen irreleváns, hogy 100 ezres vagy 10 ezres kabát, a 10 ezrest is kutya kötelességük lenne javítani vagy cserélni, ha szavatossági idő alatt ilyen problémák vannak vele.
Egyébként csak részben igaz, hogy ezzel az árral a minőséget veszed meg. Vannak ma már a tolléval felérő tulajdonságú mesterséges töltőanyagok, de a posztolónak fontos volt a toll, ami jellemzően drágább. Emellett a ruha divatcikk is, nem mindegy neki, hogyan néz ki. 100 ezernél biztosan kapsz jóval olcsóbban is olyan kabátot, ami van olyan meleg, és a minősége is jó, csak épp a másik két szempontot nem fogja teljesíteni.
Én télen egy olcsó, túrázasra kevés de nem is feltűnően annak kinéző túrakabátban járok, és ez akkor sem volt gond, mikor dress code volt a munkahelyemen, hiszen az csak a benti öltözetre vonatkozik, egyébként meg nem vagyok oda az elegáns öltözetért. De hangsúlyozom, ennél a kabátnál nem teljesül a divat és a természetes alapanyag, mint feltétel.
2020.02.13. 11:26:37
Ezért jó a homár, lehet ezeken a részleteken csámcsogni, nem mondom, hogy én nem szeretek, csak attól még az első az, hogy egyébként ezen ügyben egyértelműen a posztolónak van igaza, legalábbis ha elfogadjuk az állítását a kihulló tollakról (miért ne tennénk).
Ez nem az a kategória, mint mikor a cégnevet sem tartalmazó atverlekbalek.com-ról rendelnek hamis batzpapucsot, aztán csodálkoznak, hogy átverik őket.
Terézágyú 2020.02.13. 11:33:22
"Ezért jó a homár, lehet ezeken a részleteken csámcsogni"
Igen :)
"Ez nem az a kategória, mint mikor a cégnevet sem tartalmazó atverlekbalek.com-ról rendelnek hamis batzpapucsot, aztán csodálkoznak, hogy átverik őket."
Nem, ez az a kategória, hogy azt hisszük, hogy ismert külfődi cég, meg százzzzzzzezer forintos cucc, akkor biztos jó, biztos nem lesz vele baj, örökké tart... aztán meg nem.
Jake Peralta 2020.02.13. 11:36:38
De ha a poszter ennyiszer leírja akkor (számára) biztos nem olyan mellékes részlet.
Laredo 2020.02.13. 11:39:28
Poszter megérdemli a sorsát,fusson csak az akciósan 100 rugós kabát után,a törzsvásárló családjával együtt.
Jake Peralta 2020.02.13. 11:41:08
www.dockyard.hu/helly-hansen-w-tundra-down-coat-53301-v-482
SZVSZ elég csúnya is.
2020.02.13. 11:50:11
Az nem mellékes részlet, hogy 100 ezer Ft már van akkora összeg, hogy nem kellene annyiban hagynia, néhány ezer Ft-ért még nem biztos hogy érdemes sokáig verni az asztalt, ennyiért igen.
Az meg gondolom költői túlzás, hogy most meg fázik a kabát nélkül.
2020.02.13. 11:52:38
Tehát azért, mert sokkal többért vett kabátot, megérdemli, hogy leszarják a jogos reklamációját, hogy selejtes kabtot kapott? Jó eséllyel nálad is találnánk olyan terméket, amit az átlagosnál drágábban vettél, akkor gondolom te is megérdemled, ha selejtest kapsz a boltban. Nem 800, hanem 3000 Ft-os párizsit vettél a boltban? Megérdemled, ha fosol tőle.
Terézágyú 2020.02.13. 12:07:48
"Az meg gondolom költői túlzás, hogy most meg fázik a kabát nélkül."
Az írói munkásságának a része? :)))
atal 2020.02.13. 12:22:00
Kondom Keselyű 2020.02.13. 12:44:13
szekertabor · provo.blog.hu 2020.02.13. 12:46:39
ekat 2020.02.13. 12:50:50
Savanyú a szőlő, vagy mi van?
Ha meg a fanyalgónk azzal jön, hogy őneki is beleférne, de ő bezzeg juszt sem vesz ilyet annyiért, akkor: mi köze hozzá, hogy ki mit szeretne, ki mit vesz, kinek mi mennyit ér meg? Jó eséllyel ő meg másvalamit vesz annyiért, amennyit más nem adna érte.
Semmilyen tollas kabáttól nem várom, hogy tollakat hullasson, de egy ennyibe kerülőtől pláne nem. Úgyhogy a poszternek igaza van, és ezért írt ide, és ezzel kellene foglalkozni.
hátezmilegyen 2020.02.13. 12:53:18
Jól van, akkor felteszem én a kérdést, mi történik a tollkabáttal, ha farmer funkción magas fordulattal mosod ki? Igen, az :)
Amúgy a nagyi tollpárnájából 60 év után is alig jön toll, szóval, ha nem a pószter szúrta el, ennek valami gagyi műanyag anyaga van.
Terézágyú 2020.02.13. 12:57:41
"Komolyan nem értem azokat a hozzászólásokat, amik akkor érkeznek, ha mer valaki valamit nem kínai piacos áron venni."
Nem arról van szó, hogy "hogy mer", hanem arról, hogy mennyire van értelme ilyen drága kabátot venni, ha egyszer a drágával ugyanúgy előfordul, hogy használhatatlan lesz, és a gyártó/eladó "világcég" pont annyit törődik a reklamációval, mint a kínai piacos árus. Semennyit.
Ha van tanulság a pószter sztorijában, akkor ez az.
ekat 2020.02.13. 12:58:28
4.0 out of 5 stars
Almost perfect - feathers and zipper February 1, 2020
Size: LargeColor: 990 BlackVerified Purchase
I love this coat! I got a large (I’m 5’7”, 168 lbs, build: wider at shoulders, shorter torso, athletic legs) and I have enough room for layers, but don’t usually need it because this coat is so warm! I love the length and how puffy it actually is- whereas with other “puffy” coats I’ve tried have felt thin. I would’ve given this 5 stars except that some of the feathers have started coming out (when I wore a black sweater I could see them on my sweater). I was hoping this coat was like the other HH coats (my husband has the men’s version of the adore puffy parka) that have a tougher (tighter woven?) fabric which seems to prevent the feathers from coming out but will report back after more wear to see if it loses a lot of feathers. Additionally the zipper sometimes is difficult to zip. It has to be in a specific angle for me to be able zip all of the way up.
ekat 2020.02.13. 13:05:18
Szigorúan közgazdasági szemmel nézve nincs, igen. De ugyanezzel a logikával akkor mindig mindenből a legolcsóbbat kellene venni.
De mi emberek vagyunk, és vágyaink vannak, meg igényeink. És igen, a drágábbal is pórul lehet járni, és? Ez benne van a pakliban. Viszont normálisan (nem mindig!) a drágább árunál reklamációt is jobban lehet intézni. De ezt jobb lett volna magától a Helly Hansen-től venni. :)
További magyar hang 2020.02.13. 13:09:50
2020.02.13. 13:52:43
Ebből a szempontból nem az ár a különbség, hanem hogy egy bejegyzett, működő, bolttal rendelkező cégtől veszed, vagy valami fekete/szürke zúgkereskedőtől. Előbbi esetben is ráfázhatsz, csak az esélye teljesen más. Volt olyan poszt, amikor eleve 100%-os átbaszási rátájú webshopban (magyarnév.com címen feltűnően google translate szöveg, cénév nuki, áru megnevezése önellentmondó, stb., stb) próbálkozott a posztoló, aztán csodálkozott.
FDToth 2020.02.13. 14:01:55
Illetve persze mindenki mas, de amikor kb nincs mar tel nem nagyon erdemes ilyen durva telikabatot venni arra az 1-2 hetre.
Anno nekem sosem volt olyan tollkanatom ami ne ‘ereszetz’ volna, ezek ilyenek (ha pici tollakbol van akkor azok kijohetnek, illetve a szelloses miatt az anyag sem anyira vastag).
Persze ettol meg a kabat ocska csak hat nehez lesz ezt bizonyizani.
Tollkabatot meg nem kell venni
Im just here for the comments 2020.02.13. 14:33:30
Terézágyú 2020.02.13. 14:38:17
"És igen, a drágábbal is pórul lehet járni, és? Ez benne van a pakliban."
Ezt ne nekem mondd, hanem a pószternek.
"Viszont normálisan (nem mindig!) a drágább árunál reklamációt is jobban lehet intézni."
Lehet, de itt a homáron mindig azok az esetek vannak, amikor pórul jár a vásárló. Ez már a blogos műfaj velejárója :)
Permetező 2020.02.13. 15:53:32
user friendly 2020.02.13. 16:08:55
Hát gratulálok.
KaTe 2020.02.13. 16:18:37
Horváth Toya 2020.02.13. 16:21:46
chili wili 2020.02.13. 16:32:06
KaTe 2020.02.13. 16:37:32
- Az azért érdekelne, hogy ez a mondat így ebben a formában nem merít ki a cég jó hírnevének megsértését? :)
Zuzer78 2020.02.13. 17:12:28
BnB István 2020.02.13. 17:27:20
peter3374 2020.02.13. 17:48:16
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.02.13. 18:18:11
Tatai Katalin 2020.02.13. 19:15:14
midnight coder 2020.02.13. 19:41:10
Csirkefogo82 2020.02.13. 20:20:49
Teljesen igazad van. Én 5 éve hordom ugyanazt a Lacoste toll kabátot hiba nélkül (idén a két zsebét javítani kellett). Inkább kifizetek 50-60-70 ezret érte de azt hordható évekig.
Club Sandwich 2020.02.13. 21:02:23
Club Sandwich 2020.02.13. 21:03:27
Antalbaba 2020.02.13. 21:06:50
Szubrina 2020.02.13. 21:27:00
Nem bántásból mondom, de ha ezeken a pulcsikon (képek) már kábé "folyik a toll" a kabátból, akkor ez semmi, már bocs 2-3 pihe látható és nyilván a legdurvább állapotot fotóztad le.
A helyedben vennék egy 200 e Ft-os fehér pulcsit (akciósan)és azon nem látszana ez az amúgy is alig látható m2-3 pihe, ami amúgy is csak a feketén látszik.
eo 2020.02.13. 21:50:51
Igazamvanvagyigazamvan? 2020.02.13. 23:19:14
szépjuhászné 2020.02.13. 23:19:42
Igazamvanvagyigazamvan? 2020.02.13. 23:24:50
Ja, hogy utólag vagy okos?
Igazamvanvagyigazamvan? 2020.02.13. 23:27:34
marosila 2020.02.13. 23:34:18
Helly Hansen Magyarország Kft.
Visiting Address: Rétköz u. 5. 1118 Budapest
Postal Address:
Phone 1: E-com Sales and Order Inquiries: 0 680017725
Phone 2: Warranties: +36 17890533
www.hellyhansen.com/en_hu/customerservice
Igazamvanvagyigazamvan? 2020.02.13. 23:40:10
Devizka 2020.02.13. 23:53:08
Killary Fucking Clingon 2020.02.13. 23:55:51
SzZoole 2020.02.14. 00:01:59
2020.02.14. 07:44:52
ekat 2020.02.14. 07:48:33
1.) Milyen érdekes, hogy mégis az Amazon.com-on is hulló tollokat emleget a dzseki vásárlója
2., Tudom, hogy hol nem fogok soha vásárolni...
2020.02.14. 07:51:52
Bár a posztban szerintem nem ilyenről van szó, hanem erősen divattermékről, de a jó kabátnak nem csak az az ismérve, hogy meleg, hanem az is, hogy nem fülled be.
Egyébként volt 1,5 hét, amikor viszonylag hideg volt, -10 is, akkor fagyott be a Balaton annyira, hogy ha még egy hétig tartott volna a fagy, akkor lehetett volna biztonságosan korcsolyázni.
2020.02.14. 07:54:51
"aki meg nem.. nah, az itt sipákol, hogy jogtalanul panaszkodik"
Ez pontosan ugyanannyira proli mentalitás, mint amit fikázol. Mert hogy aki sokallja az árát, az biztos nem teheti meg, bezzeg én.
Zuzer78 2020.02.14. 08:02:21
SzZoole 2020.02.14. 08:04:23
Szerintem a hölgy a leárazott kabátot is túlárazottan vette.
Helly Hansen Womens Ylva Natural Feather Down Parka Coat, akció nélkül is £260, ami átszámolva is 104 ezer forint.
Az Amazon oldalán ugyanez a kabát £224 ami 90 ezer forint.
Jake Peralta 2020.02.14. 08:15:41
Szóval értem én hogy divat meg HH meg akármi.... de 100-ért veszek 2 jó minőségű, és MÁRKÁS télikabátot.
SzZoole 2020.02.14. 08:16:25
Ha nem a label-ön feltüntetett jelek útmutatása szerint járt el akkor bizony lehetséges!
Az ilyen jellegű kabátokat érdemes profi dry cleaner céghez vinni, szerintem.
Zuzer78 2020.02.14. 08:45:36
SzZoole 2020.02.14. 08:52:48
Felénk, UK, egy Canada Goose toll kabát tisztítása profi dry cleaner cégnél £45, igaz ez a kabát £800-1200 közt lehet venni típustól függően.
Zuzer78 2020.02.14. 08:55:36
SzZoole 2020.02.14. 09:06:34
Btw, te nem a tücsökfölde-i zuzer vagy?
2020.02.14. 09:08:27
Nem derült ki olyasmi, hogy csak akkor tudja megvenni. Annyi derült ki, hogy kivárt egy akciót, és akkor vette ki. Én is volt, hogy kivártam egy akciót valamiben, amit normál áron is könnyen megvehetnék, de tudtam, hogy szokott lenni akció, nem volt sürgős, és így több pénzem maradt.
2020.02.14. 09:18:46
2020.02.14. 09:20:39
kewcheg 2020.02.14. 09:26:56
lalibatyo 2020.02.14. 09:37:42
Zuzer78 2020.02.14. 10:00:18
Jake Peralta 2020.02.14. 10:10:40
Másrészt ha annyira fázik, miért nem vesz egy másik kabátot? Inkább megfagy minden nap? Vagy csak próbálta dramatizálni a helyzetet?
2020.02.14. 10:19:53
theHassan 2020.02.14. 10:22:23
federti 2020.02.14. 10:23:21
SzZoole 2020.02.14. 10:25:51
ebella 2020.02.14. 10:32:19
Szóval akinek futja, érdemes jó cuccokat venni. Ráadásul éppen azzal spórol. Teljesen jogos, ha felszólal valaki, hogy egy százba kerülő kabát, legyen évekig jó, hordható!
Van is egy mondás: Nem vagyunk olyan gazdagok, hogy rossz minőségű cuccot vegyünk.
Jake Peralta 2020.02.14. 10:33:14
De ha ennyire tele van a kedves poszter hölgy, akkor szerinted miért nem vesz másik kabátot a napi fázás helyett?
Lehet hogy szerinted csóró vagyok, de én akkor sem fázok a télen. És nincs is 100 ezres kabátom.
2020.02.14. 10:44:25
ebella 2020.02.14. 10:46:08
Bár ez utóbbira is van egy jó példám. Egy kínai a vegyes szarjaival bárhol kereskedhetne. Én rendszeresen veszek nála füstölőt, apróságokat. A tizedik füstölőt ingyen adta. Nem volt róla szó előzetesen, de mégis. Nem is leszek hűtlen hozzá, pedig néha gondoltam rá, akár máshol is megvehetném, annyi ilyen esik utamba.
nagyonköcsögduda 2020.02.14. 10:54:38
Opportunista mikroba 2020.02.14. 10:57:46
Jake Peralta 2020.02.14. 10:59:17
"De ha ennyire tele van a kedves poszter hölgy, akkor szerinted miért nem vesz másik kabátot a napi fázás helyett?"
FDToth 2020.02.14. 11:04:54
Jake Peralta 2020.02.14. 11:06:05
"De ha ennyire tele van a kedves poszter hölgy, akkor szerinted miért nem vesz másik kabátot a napi fázás helyett?"
Mellesleg akiknek tényleg nem számít hogy 100-ért vesznek kabátot azok nagyon ritkán írogatnak a homárra.
FDToth 2020.02.14. 11:08:43
csak példa, külföldi webshopokkal: írsz nekik, tök kulturáltan visszaírnak, elhiszik, és kompenzálnak, vagy visszafizetik az árát. pl vetteünk alsóneműt, sajnos szöszöl, az összes. Azt írták vissza h még nem érkezett rá panasz, de természetsen visszafizetik az árát, és nem is kell visszaküldnei. 49,9 EUR
Vagy rendeltem órát. nyikorgott 5 hónap után. Visszaküldtem, visszafizették az árát szó nélkü és még apostaköltésg 80%át is.
Ezt így kell cisnálni, nme pedig magyra módra h pattuntunk, hárítunk.
Dockyard nálam kiesett
Opportunista mikroba 2020.02.14. 11:23:03
CCnick 2020.02.14. 11:29:14
ja, ezzel magyarázzák meg maguknak a sznobok a sznobfeláras szarjaik megvásárlását.
nekem még életemben nem hullott szét kabátom pedig 40 év alatt nem költöttem rá összesen 100ezret.
CCnick 2020.02.14. 11:37:43
Opportunista mikroba 2020.02.14. 11:55:14
Jake Peralta 2020.02.14. 11:56:17
Ezt próbálom megértetni velük, de szerintük, én vagyok a csóró paraszt :))
Opportunista mikroba 2020.02.14. 11:57:35
2020.02.14. 11:59:02
"Lehet csűrni csavarni, de aki ennyiszer emlegeti a kabát árát az nem engedheti meg magának."
Nem feltétlenül. Kereshetnék bármennyit, egy nagyobb értékű lehuzásnál én is emlegetném az árat. Mert mint már korábban is írtam, nem mindegy, hogy mekkora összegről van szó, 1000 Ft-ért én is hagynám a fenébe, 100 ezerért már nem.
"Másrészt ha annyira fázik, miért nem vesz egy másik kabátot? Inkább megfagy minden nap? Vagy csak próbálta dramatizálni a helyzetet?"
Szerintem egyrészt próbálta dramatizálni a helyzetet, másrészt nem valószínű, hogy egy 10-20 ezres kabáttal szerette volna pótolni, addig inkább járt a szövetkabátjában. Vagy te egyből vettél volna egy másik 100 ezres kabátot, úgy hogy még nem is tudod, mi az eredménye az ügynek?
Jake Peralta 2020.02.14. 11:59:22
Mi viszont erről a konkrét posztról beszélgetünk.
Opportunista mikroba 2020.02.14. 12:01:45
Jake Peralta 2020.02.14. 12:03:20
Nincs 100 ezres kabátom. De bármikor fel tudok venni egy második de még egy harmadik kabátot is amiben nem fogok fázni.
Szóval
1. dramatizálni akart a kislány.. -> nem szimpi
2. tényleg utolsó fillérjeit adta a kabátért .. -> buta
Én megérzésből (és a posztban leírtakból) a 2-es opciót tartom esélyesnek.
És az persze vitán felül áll, hogy a boltnak ezt a helyzetet NEM így kell kezelni, kabát árától függetlenül.
Jake Peralta 2020.02.14. 12:04:18
2020.02.14. 12:04:52
"A drága cuccokat árulók a minőségből élnek."
Ez egyáltalán nem törvényszerű, főleg nem divatcikkeknél. A designer cuccoknál például eleve nem a strapabírás, tartósság a fontos, és az az árral sincs feltétlenül arányban. Inkább csak adott célú, kategóriájú, jellegű ruhákon belül van ilyesmi összefüggés.
De ez lényegtelen, mert teljesen mindegy miért vett a posztoló 100 ezres kabátot, így is, úgy is jogos a panasza, és pofátlanság a pénztárcájában turkálni.
2020.02.14. 12:06:04
Mondjuk ettől még a rongyrázó, mint típus létező jelenség. A konkrét posztolóról egyáltalán nem derült ki ilyesmi.
juhaszvik 2020.02.14. 12:06:23
Elég bicskanyitogató a reakció a bolt részéről, tényleg érdemes lenne megkerülni őket. Sajnálom a posztolót, még akkor is, ha ilyen csúnya kabátban jár. Egyébként nem azért fázott, mert nem vett másik kabátot, hanem azért, mert addig nyilván nem vesz másikat, amíg esély van rá, hogy a másikat rendbe hozzák (a fázós rész még viszonylag a sztori elején van).
Az árakról: Kínában kiröhögnek, ha 10-20 ezer forintot költesz egy kabátra, Indiában ha költesz a kabátra, Nigériában megkérdezik mi az a kabát. Luxemburgban a csövesek hordanak olyan kabátokat, melyekre idehaza nem telik a többségnek. Szóval minden nézőpont kérdése.
2020.02.14. 12:12:20
Az Apple jelenségnél nem ez a baj. Hanem előadják felső kategóriában (ami eleve vicc, mert nem minden felső kategória, ami Apple, sőt...) a kizárólagosságát. Pedig semmi baj nem lenne, ha annyit mondanának, hogy ők az Apple termékeket szeretik, ennyi.
Egyébként az is egy sznob, és szegényeket lenéző duma, hogy túl szegény vagyok hozzá, hogy olcsó dolgokat vegyek. A tényleg szegények nem évente fogják megvenni a 10 ezres kabátot, hanem akár másodkézből vesznek egy olcsó kabátot, és hordják sok évig még szakadtan is. Akinek meg aprópénz a márkás ruha, az nem fogja ritkábban cserélni, mint egy átlagember. Ezzel nem azt mondom, hogy nem éri meg drágább ruhát venni, mert a minőségnek pusztán egyetlen faktora a tartósság, egy jobb anyagminőség, varrásminőség, kialakítás a komfortot is növeli, és még csak nem is a minőség az egyetlen ésszerű szempont.
2020.02.14. 12:16:22
"Egyszer egy étteremben jeleztem, hogy nyers a csirke. Pincér válasza: "más nem panaszkodott". Visszakérdeztem: "ezt valaki másnak a tányérjáról vették el?"."
Ez a hozzáállás azért is gusztustalan duma a részükről, mert könnyű addig szolgáltatóként, kereskedőként jópofizni, amíg minden a legnagyobb rendben van, a valódi fogyasztóbarát hozzáállás a problémák kezelésénél derül ki. Mert hibaarány mindenütt van, az nem mindegy, hogy ezekhez hogyan állnak hozzá.
"Egyébként nem azért fázott, mert nem vett másik kabátot, hanem azért, mert addig nyilván nem vesz másikat, amíg esély van rá, hogy a másikat rendbe hozzák (a fázós rész még viszonylag a sztori elején van)."
Ott a pont, ezek szerint nem csak nekem sikerült megértenem.
2020.02.14. 12:18:06
"Az árakról: Kínában kiröhögnek, ha 10-20 ezer forintot költesz egy kabátra, Indiában ha költesz a kabátra, Nigériában megkérdezik mi az a kabát."
Mondjuk Indiában és Nigériában én is max. esőkabátot vennék. :-)
A kínaiakról viszont ne hidd ezt, főleg ne a nagyvárosokban. Másrészt az ottani 10-20 ezer Ft-os kabát az itt többször annyiba kerülne.
2020.02.14. 12:18:24
Opportunista mikroba 2020.02.14. 12:20:06
2020.02.14. 12:22:30
Opportunista mikroba 2020.02.14. 12:23:28
Jake Peralta 2020.02.14. 12:29:18
ekat 2020.02.14. 12:35:18
Ha valaki valamit hitelfelvétel nélkül meg tud venni, akkor azt megengedheti magának. Innentől már csak prioritások kérdése.
És hogyne emlegetné, egy 100.000 forintos dzsekitől még kevésbé várja az ember, hogy tollakat hullajtson, mint egy 20.000 forintostól.
2020.02.14. 12:35:37
Opportunista mikroba 2020.02.14. 12:39:00
ekat 2020.02.14. 12:42:24
Tudod. vannak nőnemű emberek, akiknek nem mindegy, hogy mit vesznek, beleszeretnek valamibe, és megveszik. Még ha drága is.
Csók, Amy
ekat 2020.02.14. 12:43:45
Jake Peralta 2020.02.14. 12:43:49
Opportunista mikroba 2020.02.14. 12:52:23
ekat 2020.02.14. 12:54:58
juhaszvik 2020.02.14. 12:58:22
Erre gondoltam a kínaiak esetében. Jócskán közelebb van az ottani ár a gyárihoz, mint idehaza. Én 19-ért vettem egy sima kabátot még novemberben, Kínában nyilván nem annyiba kerül az üzlet bérlése és az eladói bérek, mint mondjuk idehaza a Westendben, ráadásul a szállítás és a nagykeres dolgok sem kerülnek rá.
Másrészt ha bérekről van szó, akkor a nagyvárosi kínaiakat szokás említeni, ami nagyjából már hasonló, mint az itteni, de az átlag azért még gyengébb (jóval gyengébb, mint az itteni vidék/város összehasonlítás).
Harmadrészt költői túlzásokba estem :) lásd India és Nigéria, bár mondjuk ez is India:
www.transindus.co.uk/media/6944/blog-highlights-of-the-indian-himalaya.jpg?anchor=center&mode=crop&width=800&height=500&rnd=131559978250000000
Opportunista mikroba 2020.02.14. 13:07:23
szombi 2020.02.14. 16:07:34
KaTe 2020.02.14. 16:34:38
The Good Boy 2020.02.14. 16:37:10
Ez vicces, mert nekem van egy mondásom, ami autóvásárlás előtt szokott kijönni belőlem, amikor elkezdik a tutit magyarázni, miszerint: "nem vagyok ahhoz elég gazdag, hogy használt bmw-t tudjak fenntartani."
Poszthoz, illetve a HH márkához: elég sok HH termékem van, szerettem, jó minőségűnek és tartósnak tartom (igaz kabátom nincs, nem is volt), de tavaly nyáron vettem egy HH tornacipőt, aminél a harmadik (alapból csak pár órás utcai) használat során vettem észre, hogy a nyelv végénél egyszerűen olyan az anyag színe, mintha hipót öntöttek volna rá (hozzáteszem, nem vagyok kövér, vagy izzadós, nem zokni nélkül használtam, hanem minőségi, "titokzoknival" (hű, de hülye szó ez), ami felért a nyelv elszíneződő részéig, tehát a cipő egyáltalán nem érintkezett bőrfelülettel. Még párszor használtam, aztán úgy döntöttem, hogy ezentúl hanyagolom a HH márkát. Még egyik cipőmnél, vagy tornacipőnél sem jelentkezett ilyen hiba. Mivel külföldön vettem, és idehaza nem létező üzletben, ezért benyeltem a dolgot.
A komment szekcióhoz is lenne pár mondatom: néhány emberkén nagyon érződik a flusztráció, hogy valaki 100ezres kabátot mer/bír venni. Sajnálom őket. Sajnos rosszul vannak szocializálódva. Én pl. soha nem tudnék neheztelni valakire, akinek jobban megy a sora mint nekem, inkább örülök a sikerének (nem tolvaj politikusokra gondolok). Még úgy is - noha megtehetném -, hogy én soha nem adnék ki kabátért ennyi pénzt. Vagyis 1 kabátért ennyit. Annak ellenére, hogy nekem is van hasonló árkategóriájú kabátom, csak pl. amikor nem azonnali használatra kell egy termék, én is tudok pár napot, vagy hetet várni egy jó akcióra (nem netes, hanem élő, felpróbálós lehetőségre). Attól, hogy valamit megtehetsz, mert olyan az anyagi helyzeted, attól még nem szükséges szórni a pénzt. És persze, hogy az ember vár 1-2 hetet, hátha kiderül, hogy cserélik a hibás kabátot, nem kell egyből boltba futni egy másikat venni. Gondolom erre értette a poszt-toló a drámai "szövetkabátban kellett fáznom" gondolatot is.
krumplikáspapri 2020.02.14. 20:55:24
Szubrina 2020.02.14. 22:29:12
Szubrina 2020.02.14. 22:41:14
Megmondom őszintén, h fogalmam sincs mit vár a nő egy 100-ezres kabáttól, h megszólaljon? Úgy gondolom, h egy 20 ezresnek éppen annyit kell tudnia, cipzár, bélés stb...mint egy 100 ezresnek.
Ebből következik, h az ő balfalsága, ha 100 ezret ad ki egy kabátra főleg, h sztem alapból nem engedheti meg magának, hiszen alig várta, h "leakciózzák".
Taxomükke (UK) 2020.02.14. 23:15:00
Lotti Kis 2020.02.15. 05:07:15
Igazamvanvagyigazamvan? 2020.02.15. 07:36:07
Tényleg szeretném tudni!
Egy országban, ahol mindenki azon van kiakadva, hogy minek vesz valaki drága terméket, itt vagy te, a parasztvátesz, aki látja előre, mi az a kiváló minőségű áru, amit olcsón adnak!
Hisz nem az a lényeg, hogy a HH szart gyártott, a kereskedô pedig nem kezeli a vásárlói kifogást.
Lóf... mama! Az a lémyeg, hogy TE jobban tudod! Mindegy is, mit, de te okosabb vagy!
Na, nekem ez a bajom. Inkább adj valami tanácsot a kislánynak, mint egyesek. Abból kiderülhetne, hogy tényleg okos vagy-e.
Szóval, ne legyen pofád lapos, gondolkodj, találj megoldást, segíts.
peter3374 2020.02.15. 09:57:48
jegeskaveee. 2020.02.15. 13:58:28
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2020.02.15. 20:19:36
100 ezer forintos kabátra van pénze, de ha az épp nincs kéznél, akkor megfagy, mert nem tud venni magának átmenetileg egy 10 ezer forintosat, vagy valakitől kölcsönkérni legalább. WTF?
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2020.02.15. 20:20:58
miért, jobb?
nekem még nem volt 100.000 Ft-os kabátom, de olyan se, amiből dőlt volna a toll
Zuzer78 2020.02.15. 22:22:01
2020.02.16. 07:29:17
A két véglet pontosan ugyanannyira proli. Ha irigy csórónak nevezed, aki nem érti minek a 100 ezres kabát, akkor te is épp ugyanolyan proli vagy mint ő, hiszen pontosan ugyanannyira és ugyanúgy része az értékrendednek a termékek ára.
2020.02.16. 07:33:16
Ettől a konkrét kabáttól függetlenül elég nagy különbségek lehetnek olcsó és drága kabát között szimplán minőségben is, még hanem is egyenesen arányos, és nem is mindig a drága a jobb. De ha nem lenne is, mi a francnak mondod meg, hogy ki mit vegyen? Ezek divatcikkek is, amelyeknél az egyéni preferenciáink alapján döntünk, ha neki az tetszett annyiért, miért ne azt venné?
ekat 2020.02.16. 09:02:16
Szubrina 2020.02.16. 09:27:29
A homár posztok íróit 99%-ban sajnálom, mert igazságtalanság éri őket és mivel kis hazánkban nincs jogbiztonság bizony szívhatják a fogukat, nagyon ritka, ahol történik vmi pozitív a végén. Viszont ebben az esetben nem érzem jogosnak, a kabátnak vízállónak kell lennie, viszont szellőznie is kell, ezért belülre olyan anyag kell, aminek vannak "pórusai" különben berohadnának a tollak a csajszi testkipárolgásától. Az a 2-3 toll, amit a csaj "tollfolyásnak" nevezett, csekély ár a kabát szellőzéséért, na érted? Menj más posztok alá és ott támadd a posztírók ba@tatóit, mert máshol jogosan tehetnéd!
Opportunista mikroba 2020.02.16. 11:18:07
peter3374 2020.02.16. 11:25:47
peter3374 2020.02.16. 11:29:35
ebella2 2020.02.16. 12:51:16
Mivel ebben van személyes gyakorlatom, biztosan tudom, hogy megéri. És én még kifejezetten drága cuccal nem jártam rosszul, bár kétségkívül volt, ami nem hozat az elvártat, de az inkább feltörekvő márkáknál és sportcipőknél fordult elő, amik gyakran nem sokkal jobbak, mint a jóval olcsóbb, de azért nem gagyi cipők. Ezzel együtt sokkal többet hoztak mint a legolcsóbb, kínai boltos cuccok. Ár/érték arányban is.
Szubrina 2020.02.16. 12:55:14
Mi a p@csáért sajnálnám tőle?
Én csak azt mondom, h attól, h valami egy nullával többe kerül, mint bármelyik másik, nem jelenti, h minőség, az emberrel önnön hülyeségét fizettetik csupán meg.
Az egy dolog, h éhező gyermekeket, állatokat lehetne hónapokig ellátni ebből a pénzből, de én erről nem szóltam egyszer sem egy szót sem, mert ezt magadtól is tudnod kell.
Miért sajnálnám, ha akarnám meg tudnám venni, de mit kezdjek egy 100 ezres kabáttal, amikor egy 7 ezressel pont megvédem magam a hidegtől, roppant csinosnak érzem benne magam és mások is megdicsérik, ja és nem kell hozzá ludak ezreit megkopasztani, sőt nem is ereszti a bélését, bosszúságot sem okoz. Na hármat találhatsz ki ebben a sztoriban a hülye, de az biztos, h nem én.
peter3374 2020.02.16. 13:00:10
Szubrina 2020.02.16. 13:03:46
Előtte vajon milyen kabátja lehetett, ami tönkrement??? Értsd meg, egy bizonyos összeg felett nem tud minőségibb lenni egy kabát, nem tudják annyival jobban megvarrni, nem tudnak annyival jobb cérnát vagy anyagot használni, mert egyszerűen nem létezik egy bizonyos szintnél drágább, minőségibb anyag és ez a szint meg sem közelíti a 100 ezret.
Itt csupán a nevet fizeti meg.
100 ezer Ft-os tollkabátot meg kimosni mosógépben (WTF?), összeállnak a tollak, szerintem egy ilyet specko tisztítóba kell vinni.
Szubrina 2020.02.16. 13:05:50
Szubrina 2020.02.16. 13:11:21
Ha még a 71 ezresen is szénnékeresi magát a cég, ami árulja (mert elhihetitek nem fogják áron alul SOHA A BÜDÖS ÉLETBEN eladni) akkor valójában mennyit érhet, ez a HŰ DE MINŐSÉGI kabát.
ebella2 2020.02.16. 13:30:09
Nem mondta, hogy nincs másik kabátja. Olyasmin lovagolsz, ami inkább jelképes, a helyzet fonákságát kiélező mondat volt. Kizárt, hogy valaki aki dolgozik, ne tudjon ötezerért egy használtat venni legalább, ha kell.
ebella2 2020.02.16. 13:33:40
ebella2 2020.02.16. 13:42:22
peter3374 2020.02.16. 15:23:54
Lotti Kis 2020.02.16. 16:01:32
a fekete krindusz 2020.02.16. 18:09:18
@Szubrina: véleményével nehéz vitázni. Egy összeg felett a megvásárolt színvonal nem egyenes arányban, hanem exponenciálisan növekedik. 30 felett már kapunk vízálló, de ugyanakkor jól szellőző kabátot. A százezres kategória ebből a szempontból a legrosszabb: még nem bőr, még nem szőrme, hanem ugyanaz az elv, mint a harmincezres.
Szubrina 2020.02.16. 18:37:48
Ha valakinek van pénze, de nem hagyja magát átbaszni, h sokat fizet egy 20 ezret érő kabátért, hanem megvesz egy kabátot 20 ezerért, amennyit kábé ér is, az nem igénytelen, hanem okos.
Ha nem tudnád, akinek van pénze az nem akar úgy kinézni, mint akinek van pénze, egyedül a csórók akarnak úgy kinézni, mintha lenne pénzük, miközben nincs. A gazdagoknak meg azért van pénzük, mert nem költik el baromságokra a pénzüket, h gazdagabbnak látszódjanak, mint amilyenek valójában.
Megnéztem a kabát linkjét, egy egyszerű pufidzseki, nem néz ki 100-ezresnek, főleg, h a neten 71-ért árulják, amiből jól látszik, h nem ér annyit, de már ezt is 50-szer leírtam.
A posztoló is elmondja, h nem tudta megvenni a kabátot eredeti áron teszem azt 125-ért, hanem megvárta, h leakciózzák 100-ra, mert akkor már éppen ki tudta fizetni.
Látszik, h te nem is olvastad a bejegyzést, mert bizony többször is megemlíti, h csak egy szövetkabátja van és abban megfagyott, amíg várta a tollkabát szakértését.
Nem értem, miért nyammogsz a baromságodon. Rosszul tudod, rosszul gondolod és ezt a többi komment is bizonyíthatja számodra.
Szubrina 2020.02.16. 18:43:07
Én egy 20 ezresnél is elvárom, h jól nézzen ki, jól legyen megvarrva, időtálló legyen, vízálló, melegítsen és szellőzzön.
Ennél többet nem adhat egy kabát max, h rá van plecsnizve, h Nike, vagy a f@szomse tudja.
Viszont szinte mindent kínában gyártanak a márkást is...:OOO
Szubrina 2020.02.16. 18:46:42
Már többször leírtam, h a megoldás 1-visszaviszi 2-fehér pulcsival hordja.
Megjegyzem, az egyik képen egy fekete kopott, kinyúlt pulcsi van, ezt veszi a 100-ezres kabát alá.
És ti ezt a nőt nevezitek gazdagnak, akitől sajnálom a 100ezres kabátot???:DDDD
Szubrina 2020.02.16. 18:49:50
Viszont egy kabát, nem tud többet nyújtani 100-ért, főleg, h 71-ért is hozzá lehet jutni.
Ráadásul bármelyik kínai rendelős oldalon töredékéért kapsz ugyanilyet, ugyanezzel a minőséggel.
peter3374 2020.02.16. 18:50:14
Valaki vett valamit amivel gondja vannes a bolt elhajtotta, hogy jogosan vagy nem azt nem tudjuk. Viszont annak, hogy gazdag vagy szegeny, megengedheti-e maganak a kabatot, az adott kabat tularazott-e vagy nem teljessn irrelevans. Csak a primitiv irigy idotak rugoznak ezen....
peter3374 2020.02.16. 18:54:42
Vedd meg a szutyok filleres szemeteidet, de ne magyarazz mar ekkora orbitalis baromsagokat....
Menj mar be egy normalis boltba a sarkany centeren kivul es nezd mar meg mennyibe kerul egy normalis kabat, plane egy tollkabat.... Valami boduletesen korlatolt vagy....
Szubrina 2020.02.16. 18:59:56
A kabát "hibájából" pont ez bizonyosodik be.
Továbbra is te vagy az ahgyalott, eleve akinek számok vannak a nickje mögött az egy fantáziátlan, igénytelen butag@ci.
Megtennéd, h nem pofázol hozzám a továbbiakban, mennyé vegyé gecc többszázezerért alsógatyát, amibe ugyanolyan csokicsíkot tolhatsz, mint a filléresbe, de tök menő leszel, te seggarc!
Szubrina 2020.02.16. 19:04:08
Volt ismerősöm, aki pláza ruhaüzletben dolgozott és a kaníiról válogatta össze a repertoárt a főnökük, utána ruhacímkecsere, te meg bementél és aszitted, h kurva minőségi minden, mert 40 ezer volt az árcímkén.
Közben meg a hátad mögött röhögtek az eladók.
Címkecsere is történt ám ezeknél a ruhadaraboknál, bizonyos márkák címkéi kerültek bele...
Opportunista mikroba 2020.02.16. 20:31:19
Szubrina 2020.02.16. 20:41:58
Már többször is leírtam, h tellene rá, de feleslegesen nem szórom a pénzt, számomra mindig az ár-érték arány és mily furcsa a termék megjelenése, minősége (a márkája semleges, ez kezdetek óta így van, sőt) a fontos. Egy nagy pékség üzeletvezetése véleményem szerint nem kifejezetten megalázó munkahely és nem is utal arra, hogy tanulatlan volnék. Bár ez már egy korábbi munkahelyem, még is bátran vállalom, mert dolgozni soha sem volt ciki számomra (bár ez biztos az én egyéni véleményem).
Szubrina 2020.02.16. 20:57:54
www.bonprix.hu/style/maite-kelly-steppelt-kabat-1413984920/?catalogueNumber=907747&type=image&source=2&return=ref
www.dockyard.hu/helly-hansen-w-tundra-down-coat-53301-v-482
Segítek:
A 85 ezer (bolti AKCIÓS ár) forintos árkülönbségen kívül, hogy az előbbire csak pozitív értékelés érkezett.
Érdekes, h csinos és ellátja egyetlen lényeges funkcióját az "olcsóbbik" is, mégpedig melegít.
Szubrina 2020.02.16. 20:58:58
Opportunista mikroba 2020.02.16. 21:16:26
peter3374 2020.02.16. 21:32:43
Szubrina 2020.02.16. 21:35:17
De még én vagyok a frusztrált.
peter3374 2020.02.16. 21:56:17
Szubrina 2020.02.16. 22:06:04
peter3374 2020.02.16. 22:40:06
Szubrina 2020.02.16. 22:41:48
ebella2 2020.02.17. 04:08:17
És aki beugrik, egy átcímkézett kabátnak, az ne is vegyen csak ötezrest, azzal nem tudják átbaszni. De azért az nem olyan egyszerű. Egyrészt börtönnel fenyegetett a hamisítás, másrészt, látszik! Persze akinek nem....marad az ötezres és az önámítás, hogy ugyanolyan mint a százezres. (Azt sem értem, mi a baj, hogy leárazva. Mindig van leárazás, minden árkategóriában. és a százezres kabáton nem annyi mint az ötezresen. Miért lovagolsz ezen? Attól a minőség még minőség. Az a baj, ha nem az. Azért jogos itt a reklamáció és az ügyintézés minősége. Mert nekem drága cuccnál még nem volt olyan, hogy a KERMI-hez, vagy mihez küldték volna. Ha nem tetszett valami, orvosolták. Igaz nem is sokszor fordult elő. A magas kategóriákban nem szokás.)
ekat 2020.02.17. 07:46:29
Opportunista mikroba 2020.02.17. 08:43:42
Ez nem társadalmi réteg dolga, ez sima intelligencia (vagy annak hiánya).
Szubrina 2020.02.17. 10:29:15
Titeket teljesen megvezetnek az árral, egy vodkamárka úgy lett világhírű, h rohadt drágára árazták, amit semmi más nem indokolt csupán a hozzád hasonlóak hozzáállása és meg is lett az áhított siker, mindenki azt hitte azért drága, mert minőségi.
Szánakozom feletted, meg apuci és anyuci felett, de nyugi meg lesz ennek a böjtje, főleg amikor rádöbbensz.
Grey Goose vodka sikertörténete:
www.youtube.com/watch?v=dKfBr_YBMRI
0:24-től
Szubrina 2020.02.17. 10:31:19
Szubrina 2020.02.17. 10:33:30
Beszéjünk már ki melyikből való.
Az értékrend persze igaz, de az csupán neveltetés és intelligencia kérdése.
Az a szint, amikor ájfonkával menőzünk, meg a 100 ezres gagyi kabáttal az konkrétan nem szint...
Milyen társadalmi osztályból gyüttetek? újgazdag anyuci, apuci?
Opportunista mikroba 2020.02.17. 10:38:36
Opportunista mikroba 2020.02.17. 10:42:46
Őszintén szólva nekem megfelelne az újgazdag család mint háttér, csak hát nekem nem ezt dobta a gép. :)
Szubrina 2020.02.17. 10:46:57
Mi olyan érthetetlen ezen, erre hivatkozni, h egy 100 ezrestől nem várná valaki, balgaság, mert egy 5000-restől se várnám. Világos, tehát nem hivatkozási alap, kápis??????
Szubrina 2020.02.17. 10:50:17
Aki gazdag nem akar annak látszani, csak a csórók akarnak annak látszódni.
A posztoló, mert folyamatosan róla pofázok nem tudta megvenni amíg nem akciózták le a kabátot, ebből tökéletsen lehet arra következtetni, h bizony-bizony valójában nem engedhette meg magának, annál is inkább, hisz a kabát bevizsgálási ideje alatt egyetlen vékony szövetkabátjában kellett fagyoskodnia.
Most komolyan nem érted?
Szubrina 2020.02.17. 10:52:53
Nem tud többet egy ájfon, netezel, meg telefonálsz vele, arra a 30-40-ezres is képes, mindkettő képernyője ripityára törik, ha leejted.
ekat 2020.02.17. 10:54:20
Az utóbbiban igazad van, de szerintem nem ezért nem érdemes vitatkozni szubrinával. Hanem azért, mert ahol ő felnőtt, ott nem önállóságra meg gondolkodásra neveltek, hanem az ott tipikus mondásokat kapta az élet igazságaiként tálalva. Csak a szegény ember a becsületes, (csak) a szegénység tisztes dolog, a gazdagok csak azért gazdagok, mert lopnak-csalnak (ezért aztán a szegénynek is szabad, sőt, hülye ha nem teszi!), és egyébként is a gazdagok milyen hülyék, mert sokat fizetnek ugyanazért a kínai piaci szarért. Ja és a dolgok természetesen csak annyiba kerülhetnek, amennyi az alapanyag konkrét fizikai értéke, minden egyéb szabadrablás....
És amúgyis hiába járt iskolába és ettől került rá valami máz, ha megkapargátják kicsit, ömlik belőle az ocsmány, trágár pocskondia. :)
By the way: igen, részben igaza is van, hogy sokszor lehet kapni ugyanolyan no-name minőséget olcsóbban, de ettől még ez általánosságban nem igaz. És egyébként meg ha valaki meg tudja és meg is akarja fizetni a nevet, akkor miért ne tenné?
Szubrina 2020.02.17. 10:56:16
Opportunista mikroba 2020.02.17. 11:15:20
Opportunista mikroba 2020.02.17. 11:19:12
Opportunista mikroba 2020.02.17. 11:26:06
ekat 2020.02.17. 11:29:18
Nem, mikroba, csak a fizikai munka az igazi. Az irodisták végzettségtől függően csak "léhűtők", meg "naplopók", ahogy a bankos posztban írták is többen, szinte hallottam is a hozzászólásokban apát / anyát, ahogy otthon dohog (1970-ben :D).
Az ilyeneknek nem is lenne mi enniük, ha nem lenne olyan, mint Szubrina, aki eltartja őket!
ekat 2020.02.17. 11:30:48
Opportunista mikroba 2020.02.17. 11:35:04
ON: pedig létezik a szellemi munka kifejezés :)
ekat 2020.02.17. 11:47:20
Egyetértek, persze, ez nem egy nagy szint, mi sima beosztottak vagyunk a férjemmel, diplománk sincs, de pl. itt figyel mellettem az emlegetett kabátnál többe került táskám. :) (És adósságunk sincs, és félretett pénzünk is van, és vajaskenyéren se kellett élni miatta.)
ekat 2020.02.17. 11:49:53
Szubrina 2020.02.17. 11:54:26
Már korábban is leírtam, h egy bizonyos ár felett nem tudnak minőséget teremteni, egyszerűen nem, a márkanevet fizeted meg, ami sajnos nem úgy alakul ki, h hű de jó minőség és szájról szájra, hanem egy nagyon agresszív marketinggel érik el, ők ebbe fektetik a pénzt, a minőségbe nem kell nekik, mert a sznobok, akik azt hiszik ettől lesznek valakik, mindenképpen megveszik.
Szubrina 2020.02.17. 11:56:30
Opportunista mikroba 2020.02.17. 12:10:57
2020.02.17. 12:12:24
"Akkor utána ne nyavajogjon!"
Már miért ne nyavajogjon? Selejtet kapott a pénzéért, ugyanúgy nyavajoghatna, ha 10 ezerbe került volna.
"Puzsérnak van egy marha jó videója, majd rákeresek, amiben elmondja a tutit. Arról beszél, h a divatmárkák nem érnek annyit, egy bizonyos összeg felett, csak arról szólnak, h a gazdagok el tudják baxni a pénzüket."
Ebben részben igaza van Puzsérnak. Más kérdés, hogy ez még messze nem az a szint, nem luxuscikk, másrészt teljesen értelmetlen fikázni ezt a jelenséget. Inkább örülj neki, hogy aki gazdag, az nem naponta cseréli a kabátját, majd bassza ki a kukába. Így hiába van valakinek 1000-szer akkora jövedelme, mint neked, a természeti erőforrásokból nem hogy 1000-szer, de 5-ször annyit sem fogyaszt, nem tart 30 kabátot, csak annyit, amennyire szüksége van, de azt az anyagi helyzetének megfelelő árkategóriában veszi.
"Nyilván gondolhatná ez a kiscsaj is, h egy kabát, amennyiben nem aranypelyhekkel van bélelve nem tud 100 ezerbe kerülni, egyszerűen."
Minden annyiba kerül, amennyiért valakik megveszik, illetve valakik kínálják.
"Ismétlem, az eredeti árán nem vette volna meg csak "leakciózva", tehát a pénztárcáján felül, akart villogni a márkás kabátban (am sose hsllottam róla)."
Nem írta, hogy különben nem vette volna meg. Kivárta az akciót. Az, hogy valaki tehetősebb az átlagnál, és drágább cuccokat vesz, nem jelenti, hogy ugyanazt ne akarná ő olcsóbban megvenni, különösen ha számíthat akcióra.
"Mellesleg vki linkelte, h a neten 71 ezerért lehet kapni ugyanazt."
És?
"Továbbá egyik képen se volt durván tollas a direkt fekete ruhája. Egy szép fehér bolyhos pulcsin sosem látszódott volna, h a vevőnek tollas a háta."
De, elég durván tollas a fekete ruhája. Attól, hogy fehéren nem látszódott volna, még ott van. És mellesleg írta, hogy volt már tollkabátja, van összehasonlítási alapja.
"A homár posztok íróit 99%-ban sajnálom, mert igazságtalanság éri őket és mivel kis hazánkban nincs jogbiztonság bizony szívhatják a fogukat, nagyon ritka, ahol történik vmi pozitív a végén. Viszont ebben az esetben nem érzem jogosnak, a kabátnak vízállónak kell lennie, viszont szellőznie is kell, ezért belülre olyan anyag kell, aminek vannak "pórusai" különben berohadnának a tollak a csajszi testkipárolgásától. Az a 2-3 toll, amit a csaj "tollfolyásnak" nevezett, csekély ár a kabát szellőzéséért, na érted? Menj más posztok alá és ott támadd a posztírók ba@tatóit, mert máshol jogosan tehetnéd!"
Ennyire értesz a tollkabátokhoz?
Én egyébként nem sajnálom a 99%-át a homár posztolóknál, lásd feljebb pl. a Fundamentás az szimplán hülye, pedig rühellem a Fundamentát, mint céget. Vagy az átverlekbalek.com típusú weboldalak vásárlóit sem sajnálom.
2020.02.17. 12:13:26
"Igazi proli mentalitas azert leszolni egy draga cuccot, mert nincs ra penze valakinek."
Igazi proli mentalitás az is, ha azt feltételezed, hogy ha valaki leszólja, az csak irigy, és nincs pénze.
Opportunista mikroba 2020.02.17. 12:13:26
2020.02.17. 12:20:41
Nem vagyok otthon a drága hétköznapi kabátokban, de túrakabátokban például határ a csillagos ég. És nem egyenesen arányosan, mivel minél drágább egy termék, annál szűkebb a célcsoportja, így kisebb a mérethatékonyság, a gyártónak jobban specializálódnia kell, ennek megfelelően az árrések is magasabbak. Úgy gondolom hétköznapi vagy alkalmi viseletben is így lehet.
2020.02.17. 12:25:01
"Egy összeg felett a megvásárolt színvonal nem egyenes arányban, hanem exponenciálisan növekedik. "
Fordítva akartad írni, az ár növekszik exponenciálisan, nem a színvonal. De ez természetes, minél drágább valami, annál inkább rétegigény. Ha egy 100 ezres kabátot a 20 ezres kabáthoz hasonló mérethatékonyságban gyártanák, reklámoznák, juttatnák el a vásárlóhoz, akkor nyilván 50 ezerbe se kerülne. Csak ilyen nincsen, ilyet nem fog soha kitermelni a gazdaság.
Szubrina 2020.02.17. 12:33:58
Nem írta, hogy különben nem vette volna meg. Kivárta az akciót. Az, hogy valaki tehetősebb az átlagnál, és drágább cuccokat vesz, nem jelenti, hogy ugyanazt ne akarná ő olcsóbban megvenni, különösen ha számíthat akcióra.
Akkor ez mi?
"2019. október 10. napján szezonközi leárazás keretében vásároltam a Mammutban található Dockyard üzletben egy Helly Hansen W Tundra Down télikabátot. Már jó pár hete nézegettem, de kicsit borsosnak éreztem az árát, így a 20 %-os kedvezmény pont kapóra jött. "
Szubrina 2020.02.17. 12:36:50
Attól, h valami drága már több cikkben is kiderült, h nem lesz minőségi pl. a 170 ezres mosógép szarabbul mosta ki a koszos zoknit, mint a 60 ezres, ez minőségi szemlén derült ki, itt van a posztok között.
Sokszor azért nem adnak valamit olcsóbban, mert ugyan nem ér annyit, de mindenki azt hiszi az ár az minőséget is jelent, holott egyértelműen nem.
Három szem toll, az nem őrült nagy probléma egy tollkabátnál.
Szubrina 2020.02.17. 12:38:35
2020.02.17. 12:42:13
Tehát sokallta az árat, halogatta, végül kapóra jött az akció. Nem derül ki, hogy egyébként végül megvette-e volna.
Másrészt az a sokallta az árát, nem jelenti azt, hogy csóró, és ezért nem tudta volna megvenni teljes áron. Nekem is simán van olyan termék, amit akcióban szoktam megvenni, ismerve azt, hogy a termék ára mennyire periodikus, holott megtehetném, hogy akármikor megveszem.
Szubrina 2020.02.17. 12:42:41
Arra hivatkozni, h megfagy, amikor idén a minusz 8 fok volt hajnalban a leghidegebb, az se minden nap, az is röhej na, nagyon kell ide a tundrakabát. 30 fok alatt mindenki megfagy, ha be van kapcsolva a légkondi persze.
A Fundamentás nem volt hülye.
Szubrina 2020.02.17. 12:46:32
Nagyon az érződik a cikkben való hisztizős stílusból, h nagy áldozat volt a vevő számára a 100-res kabát, ezért elvárta volna, h az magától bemásszon a szekrényébe, majd onnan őreá ugorjon, de nagy csalódás, h a 100-res éppen annyit tud, mint bármelyik 5000-res, plusz a szimpla divatüzletben sem kapta a királyoknak járó bánásmódot, amit elvárt volna ekkora áldozatért.
Én csupán olvasom a sorokat és levonom az egyértelmű következtetéseket.
2020.02.17. 12:48:49
"Ebben teljesen egyetértek ez valóban téves következtetés, megengedhetném magamnak, de baromság, eszementség, értelmetlen, nevetséges, amit a túlárazott dolgokról gondolok."
Mondod te, hogy túlárazott. De ahány ember, annyi vásárlási preferencia.
"Attól, h valami drága már több cikkben is kiderült, h nem lesz minőségi pl. a 170 ezres mosógép szarabbul mosta ki a koszos zoknit, mint a 60 ezres, ez minőségi szemlén derült ki, itt van a posztok között."
Mondjuk rohadtul nem mindegy, hogy emellett mennyit fogyasztottak, illetve milyen intenzív használat mellett mennyi a várható élettartamuk, ahogy egyébként sok embernél az sem mindegy, hogy mennyire praktikus kialakítású, illetve hogyan néz ki. Csak egyetlen tényező, hogy mennyire mos jól. Mellesleg mosógépnél épp hogy magasabban kezdődnek 170 ezernél az ipari használatot is kibíró mosógépek, a kommersz mosógépeknél jelentős a spórolás a gyártók részéről, mivel erre van tömegigény.
"Sokszor azért nem adnak valamit olcsóbban, mert ugyan nem ér annyit, de mindenki azt hiszi az ár az minőséget is jelent, holott egyértelműen nem."
Van ilyen is, sőt olyan is, hogy a drágább desing termék rosszabb minőségű, de te kategorikusan jelentetted ki, hogy 100 ezret egyetlen kabát sem érhet.
"Három szem toll, az nem őrült nagy probléma egy tollkabátnál."
Háromnál azért jóval több foltot látok azon a pulóveren, igaz én most nem telefonon nézem a képet. Ha ennyire "fogna" egy kabát, én biztosan nem hordanám. Igaz, én tollkabátot soha nem hordtam, nem tudom mennyire általános, de a posztoló hordott már másikat, szerinte nem az.
Szubrina 2020.02.17. 12:57:04
Egy állatbunda természetesen érhet többet, de egy kommersz tolkabáttól ne várjunk csodát az árát a HH márkanév adja (életemben nem hallottam róla, biztos sznob körökben valami totál etalon), amit egyébként fast fashion (másoló) üzletben lehet kapni.
2020.02.17. 12:58:50
"Minden valóban annyiba kerül, amennyiért megveszik, de valójában nem annyit is ér."
Akkor szerinted mennyit ér? Hogyan határozod meg? Annyit tudunk, hogy NEKED nem ér annyit, a posztolónak meg igen, igaz nem egy selejtes példány ér annyit.
"Ismétlem ez ki is derül a posztból. Megvette a balek a 100 ezrest, aszitte, h életében először menő kabátja lesz, a vékony szövet után (templom egere) de végül úgy járt, mint egy 5000-res kabátnál (se biztos, h előfordult volna)."
Az derül ki, hogy selejtet kapot. Nem az, hogy egy normális példány mennyit ér.
Az a te fejedben él csak, hogy a posztoló csóró. Ugyanabban a boltban máskor is vásárolt, volt korábban másik tollkabátja is, feltételezhetjük, hogy nem a vékony szövetkabát helyett vette.
"Arra hivatkozni, h megfagy, amikor idén a minusz 8 fok volt hajnalban a leghidegebb, az se minden nap, az is röhej na, nagyon kell ide a tundrakabát. 30 fok alatt mindenki megfagy, ha be van kapcsolva a légkondi persze."
Arra hivatkozott, hogy selejtes volt a kabát, és amíg kivizsgálták, hiányzott a kabátja, ennyi.
"Nekem a borsos kifejezés eléggé plasztikus, a bors csíp, tehát a 20-rel magasabb ár még csípte a szemét, ami eléggé egyértelműen mutatja, h nem egy gazdag valaki nyilatkozik, mert egy gazdag valakinek 20 ezer forint nemhogy nem csípi a szemét, de se nem oszt, se nem szoroz."
A gazdag nem azt jelenti, hogy bármit bármennyiért. A posztoló ugyanúgy mérlegelte az árat, csak neki máshol van a "fájdalomküszöbe", mint neked.
"Nagyon az érződik a cikkben való hisztizős stílusból, h nagy áldozat volt a vevő számára a 100-res kabát, ezért elvárta volna, h az magától bemásszon a szekrényébe, majd onnan őreá ugorjon, de nagy csalódás, h a 100-res éppen annyit tud, mint bármelyik 5000-res, plusz a szimpla divatüzletben sem kapta a királyoknak járó bánásmódot, amit elvárt volna ekkora áldozatért."
A posztoló ezidáig is rendszeresen vásárolt ugyanazon boltban, ahol feltehetőleg hasonló árkategóriájú termékek vannak. Ezért a te agymenéseddel szemben sokkal valószínűbb, hogy szimplán csalódott abban, hogy ezúttal selejtet kapott, és kiemelte, hogy egyébként nem két fillérről van szó.
Opportunista mikroba 2020.02.17. 13:05:35
Opportunista mikroba 2020.02.17. 13:07:34
2020.02.17. 13:07:46
Saját gondolatot egy Puzsér rajongótól? :-)
Szubrina 2020.02.17. 13:08:59
Ugyan is: "Miután az általuk ígért 5 munkanap eredménytelenül telt el, - és már majd megfagytam szövetkabátban - január 20-én felhívtam az üzletet, hogy mi lett a vizsgálat eredménye, amikor is közölték, hogy a szakértő "nem észlelte az általam jelzett hibát"."
Tehát ezen a tollkabáton kívül csak egy szövetkabátja volt, ha gyakran vásárol ebben az üzletben elég valószínű, h a korábbi kabátja se a kínai piacról volt, nyilván annyira minőségi, h még teljesen le kellett selejteznie ezáltal már csak a vékony szövetkabát maradt számára így majd megfagyott a plusz 10-15 fokban (idén télen).
Nemtom tudsz-e követni, de akárhogy is buknak az érveitek.
Ha egy ilyen kabát évekig jó, akkor az előző tollal, amihez ezt hasonlítja mi történhetet.
Mondjuk hány éves lehet egy dokyardba járó posztoló 20-30 között, tehát éveket se bírt ki az előző kabátja...amit szintén itt vett...
Szubrina 2020.02.17. 13:11:56
@Opp mikróba: kénytelen vagyok linkelgetni, h megértessem, h nem a "proli irigység" beszél belőlem, hanem mások által is képviselt alátamsztható gondolataim vannak a felesleges pénzkibaszásról és utólagos nyavalygásról, hogy pedig de drágavót, mészar, mint az ócsó.
Világos?
Opportunista mikroba 2020.02.17. 13:19:32
Opportunista mikroba 2020.02.17. 13:29:16
ekat 2020.02.17. 13:51:16
ebella 2020.02.17. 14:08:54
De mindegy is. Nem tudod elfogadni, hogy van amihez teljesen hülye vagy. Pedig amiről vitatkoztunk (vitatkozol itt napok óta mindenkivel, a Puzsért is belekeverve, aki nagyon drága cuccokban jár általában, csak szólok, neki futja) itt, ahhoz az vagy. De ez engem nem bánt. Gondolj, amit akarsz, én meg tudom amit tudok! Tudom, nem gondolom, mint te, mert nincs valós tapasztalatod és ízlésed és igényed se sok, ezek szerint.
Béke veled!
peter3374 2020.02.17. 14:13:00
Nem mondegy, hogy kiszakadt, foltos llett, kopott lett vagy mar nem tetszett neki es kidobta?
peter3374 2020.02.17. 14:15:07
2020.02.17. 15:36:04
Nem tudhatjuk miért nincs meg az előző tollkabátja, de még az sem derül ki, hogy az előző tollkabátja az ezelőtti fő kabátja volt, vagy évekkel korábban használt egy tollkabátot. Az is lehet, hogy tavaly tavasszal simán leselejtezte, mert eleve úgy tervezett, hogy decemberre új kabátot vesz.
Teljesen alaptalan feltételezéseket teszel, úgy szövöd a fonalat, mint egy rossz konteós. Még az életkorát is tudni véled az üzlet alapján, holott az sem törvényszerű. Kurvára nem ismerjük a posztolót, amit tudunk, abból ezerféle válasz lehet a felvetett kérdésekre, csak ugye neked adott a koncepciód, és minden szálat erre kívánsz ráfűzni, akkor is, ha egyébként az összes erősen kérdőjeles, és egyáltalán nem következnek belűlük azok, amiket logikai következtetésként próbálsz előadni.
CCnick 2020.02.17. 18:00:43
CCnick 2020.02.17. 18:05:37
Szubrina 2020.02.17. 20:54:08
Szubrina 2020.02.17. 20:56:06
Szubrina 2020.02.17. 20:57:10
peter3374 2020.02.17. 20:57:18
Szubrina 2020.02.17. 21:02:00
Még is mit gondolt a p@icsa, mit fognak csinni a kabátjával??? Nem fognak még egy bélést bevarrni, nem fogják kiszedni a tollakat. Még is mi volt a célja, pénzt szeretett volna visszakapni, kedvezményesebb árat a kabátnak?
Szubrina 2020.02.17. 21:03:08
peter3374 2020.02.17. 21:04:42
Miert gondolod, hogy ha valaki szegeny akinek csak ket kabatja van? Mi a reteknek orizgetne barki is a regi kabatjait?
Szubrina 2020.02.17. 21:05:26
peter3374 2020.02.17. 21:07:13
Szubrina 2020.02.17. 21:08:31
Még én gyártok konteókat mikor te a gyerekkorommal foglalkozól???? Szoritkozz már a témára és ne velem foglalkozz márfolyamatosan, hanem próbáld meg a kommenteket szépen felfogni.
2020.02.17. 21:16:18
Én semmivel nem vádoltalak, azon vitatkozunk, hogy van-e értelme 100 ezres kabátot venni. Szvsz ez egyéni preferenciák kérdése.
2020.02.17. 21:18:56
Arra számított, hogy ha selejtet kapott, él a fogyasztói jogaival, és megcsinálják, kicserélik vagy kifizetik neki.
peter3374 2020.02.17. 21:41:52
btprg 2020.02.17. 23:14:10
Végigolvasva a flame war-t, inkább téged tudnálak valami pszichopatának elképzelni, mint Szubrinát... Szerintem a titkos perverz vágyaidat írod ki itt az ilyen "jól öltözött bácsis" undorító képzelgéseidben.
A kommentek témájához: amikor megyek az InterSpar-ba az akciós farhátért, szoktam látni a plázában ezeket a menő boltokat, a kirakatban a reális(nak tűnő) árhoz képest két-háromszoros áron kínált cuccokkal. A hozzászólásokat olvasva hálát adok Istennek, hogy engem nem azért szeretnek és tartanak valakinek, mert ilyenekre költök pénzt. Több marad a számomra lényeges dolgokra.
Az eredeti témához: csodálkozom, hogy egy ilyen százezres kabátokat áruló burzsujbolt kicsit nem veszi komolyabban a vásárlói elégedettség kérdését. (Már amennyiben igaz a "kamu bevizsgálás" meg a többi.)
Szubrina 2020.02.18. 02:04:41
Szubrina 2020.02.18. 02:08:52
Szubrina 2020.02.18. 02:19:13
Szubrina 2020.02.18. 02:22:52
2020.02.18. 06:23:54
A multis középvetetők közül, akik nettója 1 millió felett van, elég sokan tömegközlekednek. Mert miért szívassák magukat a reggeli csúcsban a dugóban, ha ott a metró, ami gyorsabb? Megint inkább proli szinten van az, hogy ha már épp megteheti az autót, akkor csak azért is azzal jár, akkor is, ha egyébként az adott viszonylatban nagyon necces.
babbaba 2020.02.18. 07:59:47
Mindegy csak bizonyítja, hogy ki is valójában. Nálunk is azok ragaszkodnak a kocsihoz, akiknek nem is nagyon kellene, sőt, hogy egy közepesen szart vegyenek, eladósodnak egy életre. Hát ők tudják. Anno Olaf Palmét is egy moziból hazafalé gyaloglás közben ölék meg, pedig neki 100%.-hogy járt szolgálati autó. Ha akarta volna, még a wc-re is kiviszik. Intelligencia kérdése, hogy valaki ragaszkodik a kiváltságaihoz (vagy amiket annak érez), vagy sem.
babbaba 2020.02.18. 08:08:24
De az árat messze nem csak az önköltség alapján képzik. Már én is ezelőtt harmic évvel, mikor hozzájutottam egy nagyobb tétel eperléhez, megszoroztam öttel a beszerzési árat és még úgy is napok alatt elkelt kiskerben. Miért is adtam volna olcsóbban?
De a ruháknál ezen felül meg kell fizetni a minőségi munkát is. Az a pár varroda (vagy annak a nagy része) ami még itthon megmaradt, nagyon magas minőségben dolgozik, nyugatiaknak. És megfizetik. Egy angol méretes szabó, szerinted ugynazat a minőséget adja, mint a konfekció? Lehet te sok különbséget te nem látsz, de aki ért hozzá és/vagy hordja is, az lát. Ha nem így lenne, éhen halnának hamar.
juhaszvik 2020.02.18. 09:13:44
2020.02.18. 09:29:41
Egy unokatestvérem dolgozott egy vidéki ruhagyárban, amelyik minőségi ruhákat gyártott, olyan áron árulták, amennyiért az átlagember nem veszi meg. Nos, kezdjük azzal, hogy minimálbér + műszakpótlék volt a munkások bére. Ami teljes bérköltséggel nyilván jóval magasabb a maláj munkások bérénél, ezért is csak a felső kategóriás ruha az, amit Európában tudnak gyártani helyi szinten alsó kategóriás fizetéseket fizetve. Aztán a válság alatt kezdett rosszabbul menni a cégnek, akkor elkezdtek az alapanyag minőségen spórolni, de ilyenkor még simán van jópár év, amíg a vevők nem fordulnak el a márkától. Azóta már nem dolgozik ott, de tudtommal ma is működik a gyár.
De egyébként az, hogy egy alkalmazott önköltségi áron mennyiért veheti meg, egyáltalán nem mérvadó. Ott csak a közvetlen költségekből van kalkulálva az önköltség, a fogyasztói árakban viszont benne van a teljes ellátási lánc összes szervezeti költsége is. Nem a profit maga az, ami egy drága cucc 4/5-ödét elviszi. Egy drágább ruhának minden költsége magasabb egyetlen darabra vetítve, mint egy olcsóbbnak, mert a költségek egy része nem darabszám után adódik.
Opportunista mikroba 2020.02.18. 11:04:54
Opportunista mikroba 2020.02.18. 11:16:50
Szubrina 2020.02.18. 12:10:19
Ha szerinted proliság a kényelemre, tisztaságra, egészségre való igény, akkor nagyon tévedsz a szó jelentéséről.
Szubrina 2020.02.18. 12:13:14
Amíg nem volt kocsim elképzelni sem tudtam, mennyivel praktikusabb, ami BKV-val másfél óra utazás volt 3 átszállással, biciklivel is másfél óra volt, most kocsival 20 perc (a Hungárián lévő dugóval együtt). Hihetetlen sok időt és kellemetlenséget spórolok.
Szubrina 2020.02.18. 12:19:13
Tönkrement? Miért korábban nem ragaszkodott ennyire a minőséghez (mármint amit hitt)?
Mielőtt megvette az újat pont kidobta, eladományozta?
Hány évet bírt ki a korábbi, h teljesen le kellett selejtezni?
Nekem több télikabátom is van, bár "csóró, irigy, proli" vagyok, de nem mindegy, h kocsival megyek vagy sem, hogy zimankó van vagy csak 3-4 fok. Van elegánsabb és szimpla hétköznapi, attól függően mi az alkalom. Ja és soha nem fekete, mindenkinek fekete unalmas kabátja van és mindenki farmerban meg sportcipőben koslat.
A magyaroknak nincs igényük öltözködni (és ez nem ár kérdése).
Szubrina 2020.02.18. 12:26:22
2020.02.18. 12:49:48
Már megint kizárólag a saját preferenciáidból indulsz ki. Nagyon sokan járnak tömegközlekedéssel olyanok, akiknek van autójuk, és nem jelentene anyagi problémát az autóval közlekedés, csak adott viszonylatban sokkal nagyobb szívás. Nekem például eszembe nem jutna autóval munkába járni, pedig van autóm, pár éves, de volt olyan főnököm, aki agglós volt, és letette az egyik metrómegállónál, onnan metrózott, majd villamosra átszállt, így sokkal hamarabb ért be, mint ha autózott volna. Nem tudhattam a fizetését, de hidd el, nem keresett rosszul, egyébként egy 2-3 éves Ford S-Max-a volt akkor, meg volt még egy régebbi autója is, amit jórészt a felesége használt, illetve a felesége újra kapott céges autót, mikor visszament dolgozni. De nyilván hülye, aki nem autóval jár napi szinten, ahogy az is hülye, aki 100 ezres kabátot vesz. Csak te nem vagy hülye.
2020.02.18. 12:52:35
Egy korábbi munkahelyemre egyetlen alkalommal elmentem autóval, mert utána a kellett máshoz este a kocsi. Akkor nagyon messze dolgoztam, több mint egy óra volt tömegközlekedéssel. Nos, autóval még sikerült 15 percet rátenni, úgy hogy a dugóban álltam, miközben villamoson akkoriban hetente kiolvastam egy-egy könyvet.
Szubrina 2020.02.18. 12:54:23
Élvezitek a szenvedést, tömeget (szardíniaként hozzápréselődni egy koronavírusos/hepatitiszes csöveshez).
Gondolj bele mennyire abszurd, h a posztoló vesz egy 100-ezres kabátot (mert itt egyesek szerint nagyon fontos számára az igényesség) majd leül a metrón/villamoson/buszon a 100-ezres kabátjában oda, ahol előtte egy fürdetlen/húgyos/szaros csöves ült.
:DDDDDDDDDDDDD
Na jó végem:DDD
Szubrina 2020.02.18. 12:56:13
www.youtube.com/watch?v=VY8h9Ixa7Q0
Opportunista mikroba 2020.02.18. 12:56:17
Szubrina 2020.02.18. 12:59:30
Az autó nekem 100% szabadságot adott, Budapesten kertek alatt lehet szökni. Nem muszáj a belváros közepén dolgozni, ha meg át kell bumlizni a városon, számtalan kerülőút van. Az a te ügyetlenséged, ha nem találod meg ezeket. Ha neked többet ér, h rádköhögnek, rádtüsszentenek, felőlem.
Szubrina 2020.02.18. 13:02:52
Tehát nem is gazdag, tehát az egész feltevés, h én irigylem a gazdag posztolót és ezért írom, h valójában nem is hullik a toll, a valójában nem is tollhullató kabátjából, nem azért van, mert irigylem, hanem mert egyszerűen így gondolom.
Nah, bonyi?
Opportunista mikroba 2020.02.18. 13:05:03
2020.02.18. 13:17:21
Nyilván mindenki hülye, csak te tudod mindenből mi a jó mindenkinek.
"istenem hányszor fagyoskodtam 40 percig a megállóban"
Hú, mekkora öngól. De 20 ezer felett már semelyik kabát sem jobb, ugye? :-)
Egyébként ha 40 percig fagyoskodtál a megállóban Budapesten vagy környékén, akkor jó eséllyel nagyon szar helyen lakhatsz.
Szubrina 2020.02.18. 13:17:39
Szubrina 2020.02.18. 13:22:14
Próbálsz rajtam fogást találni, de nem tudsz.
Asszem peter2234398438u írta itt korábban, h csak én megyek szembe az autópályán mindenki velem szemben jön. Hát vagytok itt ellenem 3-4-en...3-4 emberrel azért szemben, nem olyan esélytelen, h bizony nekem van igazam. (ahhoz képest h BKV-val az autópályán még a jó irányba se nagyon jöhetnétek velem szembe.
2020.02.18. 13:22:55
Nekem Budapest belvárosában és belváros közeli helyein a tömegközlekedés + gyaloglás ad nagyobb szabadságot, míg az ország többi részén, illetve Európában az autó.
Szubrina 2020.02.18. 13:25:51
A BKV-val úgy vagyok, mint mások a magyar egészségüggyel, "Csak kórházba ne kerülj""
"Csak BKV-ra ne szorulj!"
2020.02.18. 15:01:23
"Nem a belvárosban kellett ennyit várni a buszra, de tudod a télikabát a kezedet, lábadat (alulról) azért nem tudja melegen tartani vagy ha 100-ezrest veszek az a talpamat is melegen tartja, a lábszáramat is függetlenül attól meddig ér, stb?"
Ahol 40 percet kellene várni egy buszra, ott én is autózok. Ellenben a belváros és környékén kimondottan előny, ha gyorsabban jutsz el a célodhoz, nem kell dugóban szívni, nem kell parkolót keresni, utazás közben elfoglalhatja magát az ember.
Cipőből, kesztyűből is sokféle van, sokféle árkategóriában. Feleségem például azóta szokott rá jóval drágább csizmához, mióta BKV-zik. De cipőről is volt egy kategorikus kijelentésed, hogy már a 27 ezret is sokalltad a bakancsodért, és abból sincs szerinted értelme drágábbat venni.
"A BKV-val úgy vagyok, mint mások a magyar egészségüggyel, "Csak kórházba ne kerülj""
"Csak BKV-ra ne szorulj!""
Én meg épp így vagyok az autóval munkába járással, legalábbis nagyvárosban. Nem is költözünk olyan helyre, ahol rá kellene szorulni.
Opportunista mikroba 2020.02.18. 16:13:38
2020.02.18. 17:10:53
Mint írtam, én is így vagyok vele. Budapest belvárosában általában nem praktikus autózni. Esetleg éjszaka vagy speciális esetben. Ellenben a vidéki távolsági tömegközlekedés katasztrófa, ráadásul sokat túrazunk, amelyek kiindulö pontjához nem vagy csak nagyon nehezen lehetne tömegközlekedve eljutni. Bicajozni pedig jellemzően akkor szoktam, ha később megyek be dolgozni, mert közvetlenül csúcsidő után a legrosszabb a tömegközlekedés, ritkább, miközben még az utasok száma alig csökkent, van hogy nehéz felférni.
Opportunista mikroba 2020.02.18. 18:29:28
Tömegközlekedésben egyébként én kötöttpálya-párti vagyok, kis távra villamos, nagyobb távra metró, még nagyobb távra vonat. A közúti közlekedést kevésbé szeretem. Nem tudom észérvekkel alátámasztani, hogy miért.
btprg 2020.02.18. 19:58:04
"Én meg épp így vagyok az autóval munkába járással, legalábbis nagyvárosban. Nem is költözünk olyan helyre, ahol rá kellene szorulni. "
Ezzel én is pont így vagyok. Szeretném ha az autózás megmaradna egy kellemes hobbinak, no meg valahogy nincs kedvem a budapesti csúcsforgalomban amúgy 10 perces utakat 30+ perc alatt megtenni...
Szubrina 2020.02.18. 20:37:35
Amíg BKV-val jártam vásárolni is, mindig majd megszakadtam, kocsival meg egy álom.
Szubrina 2020.02.18. 20:40:25
Hernyó bácsi 2020.02.18. 23:57:54
De haladjunk szépen sorjában, először is az eredeti poszthoz:
- poszter szart kapott a pénzéért (és itt most tökmindegy az, hogy mennyi pénzért). Vagy a) kapja vissza a pénzét, vagy b) kapjon egy nem selejtes példányt! Ha ez utóbbiról is kiderül, hogy ugyanúgy hullajtja magából a tollakat, mint a jelenlegi, akkor újfent csak a)!
Ennyit a posztról, minden alábbi gondolat már a megjelent kommenteknek szól, és mind az én SZUBJEKTÍV PRIVÁT VÉLEMÉNYEM.
1.: Ennyi pénzt kiadni egy kabátért szerintem is dőreség, de ha ez a kabát volt a poszt-toló szíve vágya, kik vagyunk mi, hogy ebbe beleugassunk?
2: Mikor volt Magyarországon legutóbb olyan tél, olyan hideg, ami VALÓBAN indokolttá tenné egy ilyen kabát hordását?
Jómagam tökéletesen elvagyok egy softshell dzseki + gyapjú pulcsi kombóval.
No, de térjünk is át arra, ami írásra késztetett; ez pedig az autó vs. tömegközlekedés témaköre.
Volt, aki azt írta, hogy sokkal lassab csúcsidőben az autó, meg mennyivel jobb a tömegközlekedés, stb. ...
Ti mégis melyik műsort nézitek?
Kőbányán élek, és a belváros szívében dolgozom. Tömegközlekedéssel kerek 1 óra az utam oda, és majd másfél óra vissza (más időszak, más járatok), míg kocsival 18(!) perc ajtótól ajtóig. Viszont csak hétvégén járok autóval (szinte minden hétvégén dolgozom), aminek egyetlen oka van; spúr g*ci vagyok fizetni a parkolásért hétköznapokon (meg úgy en bloc bármikor, nincs az az Isten, hogy én bármelyik parkolási maffia zsebét tömjem pénzzel). Tehát hétköznapokon tömegközlekedek. Amit tiszta szívből gyűlölök. Okádék járatokon okádék utazóközönség. Az elmúlt pár hónapban nem volt egyetlen egy(!) olyan napom munkába menet, vagy munkából jövet, hogy ne lett volna legalább egy undorító büdös csöves valamelyik járaton. Pár héttel ezelőtt a villamos hátsó kocsija úszott a vérben. Mikor megkérdeztem egy srácot, hogy mi történt itt, annyit mondott, hogy 2 csöves összevert egy harmadikat, aki úgy szállt fel a villamosra, hogy dőlt belőle a vér... És hiába szóltak többen is a v.vezetőnek, hogy ember, minden csupa vér hátul, azt mondta, nem tud mit csinálni, majd ha elment a végállomásra, majd onnan vissza a kiindulási állomásra, csak ott fog tudni kérni takarítást. Te meg reménykedj, hogy talán nem nyúlsz bele sehol a talán nem AIDS-es vérbe... Mindezt havi 9.500,- forintért..! Dehát éljen a tömegközlekedés, kiváltképp a 9-es busz+28-as villamos kombó..!
Ebben a kérdésben maximálisan Szubrinának adok igazat. Amíg nem volt kocsim, még egy nagybevásárlás is komoly erőfeszítéssel járt.
Szóval aki azt mondja nekem, hogy sokkal praktikusabb a BKV a saját autónál (bármilyen tekintetben), annak nemes egyszerűséggel körberöhögöm a fejét..!
heidt 2020.02.19. 00:00:44
A 10-20%-os kedvezménnyel megrendelt olcsó cuccokon mit lehet nyerni 2-3 ezret? Én 156 ezerért vettem egy kabátot, ami 50+20%-al volt leárazva a Peek & Cloppenburg meghívásos akción. Így 234 ezret spóroltam. (Megjegyzem elég gyorsan elvitték azt a néhány darabot, ami volt.)
Épeszű ember azzal közlekedik, ami a legjobban alkalmazkodik a pillanatnyi igényeihez. Van amikor én is BKV-val megyek a belvárosba, pedig a zöld rendszámommal még a parkolás is ingyenes lenne.
Aki a kínainál vásárol, az maga is adócsaló, vagy legalábbis elősegíti az adócsalást!
A normális emberek ízlését nem a pénz határozza meg, de akinek van pénze, annak kicsit könnyebb kielégítenie az ízlését. Például megvehetném a Krug pezsgőt, de nem teszem, mert jobban szeretem a Törley François-t. Ugyanakkor a kobei steak helyett nem ennék letejelt, vén tehenet, pedig mindkettőt marhahúsként árulják.
heidt 2020.02.19. 00:02:34
Szubrina 2020.02.19. 01:45:49
Szubrina 2020.02.19. 02:00:06
Kiskoromból annyi, h amikor régen a nagymamáméktól jöttünk haza karácsonykor a tesóimmal azt játszottuk az alatt a cirka 1,5-2 óra utazási idő alatt, h ki lát több karácsonyfát az ablakokból. Viszont a 3 átszállás alatt, amíg vártuk a kövi járatot, mindig szétfagytunk, nem volt pénzünk HH tollkabátra, mert szegények voltunk, sőt volt, h a fűtést is kikapcsolták, lehet, h én ezért látom jobban a pénz értékét, mint ez a sok újgazdag (apu-anyu-nagyi alátette) majom.
Permetező 2020.02.19. 08:27:56
slideoSGR 2020.02.19. 09:04:53
én évek óta olvasom a blogot, pár poszt óta felfigyeltem Szubrina hozzászólásaira, kizárólag ezért regisztráltam, hogy hozzászólhassak :)
Kedves Szubrina, ennyi fölösleges, előítéletes, féligazságokkal és közhelyekkel teli agymenést, ilyen szörnyű helyesírással még sehol nem láttam szerintem.
Aztán ránéztem a blogodra, szerintem ezután tényleg egy önellátó házba költözöm, internettől távol, hogy soha többé meg ne láthassam ezeket.
Nem veszed észre magad? :D
btprg 2020.02.19. 10:16:34
Aki Budapest létező legretkebb helyén lakik, vagy azon kell keresztülmennie, az nem csoda ha utálja a BKV-t. De ebből nem szabadna általános következtetést levonni. Az olyan járatokon, amik nem lepratelepeken keresztül járnak, nem szokott semmi gond lenni. Például 19, 47, 49-es villamos, 4-es metró, 212-es busz. Havi 9500 forint meg lófasz azt nézve, hogy ezért több száz buszt, villamost, metrót igénybe vehetsz korlátlanul. Ennyit az átlag hülyegyerek egy hétvégén elpiál.
ekat 2020.02.19. 10:17:57
Úristen..... a blogjába most kíváncsiságból belenéztem, de a legutóbbi 'masztijánál' nem bírtam tovább... és (mint írja) könyvet akar írni? WTF?
De a fairség kedvéért, helyesírásilag a rosszul írók közül ő még a kevésbé rosszul írók közé tartozik. Ha olvasgatsz itt, akkor látod, hogy halomra írnak ide nyelvtani hibákkal teli posztokat. Meg magának a blogger(ek)nek is vannak ilyen hiányosságai. Nekem inkább a stílusa a szörnyű.
ekat 2020.02.19. 10:22:43
Szerintem se gáz a havi 9.500, sőt, én a negyedévest veszem, ami 100 napig érvényes 28.500-ért. (=3x9.500) Ez a legjobb árú bérlet.
slideoSGR 2020.02.19. 10:41:29
Igen, sajnos tudom, évek óta a posztokat & kommenteket végigtolom. A helyesírás nagy vesszőparipám (bár ahogy nézem, a kommentelők egy jelentős részének). Igazándiból már a folyamatosan "hogy" helyett "h" írásán is kivagyok, azt hittem, ez már az MSN korszakban kifulladt.
Igen, én is csak pár blogposztig jutottam, tovább inkább nem. Valami nem jött össze rendesen, és most keveredik a mérhetetlen férfigyűlölet (persze a farkán kívül), és a mindent elsöprő kompenzálás. Mint a tacskókutya, ami pici, és mindennek halálos gyűlölettel nekiugrik.
Opportunista mikroba 2020.02.19. 10:51:22
A közlekedéssel kapcsolatban nem mondok neked ellent, a 18 perc vs. másfél óra valóban meggyőző, csak az a 2 megjegyzésem lenne, hogy:
- amit hétvégén megteszek 18 perc alatt, azt munkanapon, olyan idősávban, amikor a legtöbb ember dolgozni megy, te sem tennéd meg 18 perc alatt. Tehát ilyen értelemben te most almát hasonlítottál össze a körtével.
- nem akarom az ott élőket megbántani, de Kőbánya Budapest egyik legalja. Amit arrafelé tapasztal az ember, az szerencsére nem tekinthető általánosnak, még Budapesten sem.
slideoSGR 2020.02.19. 10:53:08
Ugathat itt bárki, hogy az 5ezres kínai kabát ugyanaz, mint a százezres HH (most arról ne beszéljünk, hogy a szóban forgó HH kabátot látva kinyomnám a szemem), az 5ezres kabátot felvéve aláöltözöm, míg egy jól megcsinált Columbia/HH kabát alatt télen is csak rövidujjút viselek. ;)
peter3374 2020.02.19. 10:54:05
Opportunista mikroba 2020.02.19. 10:58:50
Opportunista mikroba 2020.02.19. 11:07:36
Kabátügyben: amit manapság még mindig "kínai" néven ismerünk, egyre kevésbé kínai termék, érdemes a cetliket megnézni. Állítólag már inkább Törökország a forrás, én nem tudom. De mintha valamennyire nőtt volna a minőség. Nekem jelenleg kínaiban vett kabátom van, de nem elvi meggyőződésből, csak beleszerettem a kinézetébe. Ránéztem, és szerelem volt első látásra. Sajnos bármennyire óvom, bolyhosodik, szóval kinézetre szép, de az anyagminőség ilyen szempontból nagyon alacsony. Legközelebb megpróbálok ilyen stílusút venni, de minőségi helyről.
ekat 2020.02.19. 11:08:26
Nem veszem / vettem magamra, de nekem az pesti összes lakás közül, amiben laktam, és emlékszem is rájuk, ami így 8 db., egy kőbányai volt az abszolút kedvencem. És nem csak a lakás (130 nm tetőtér picike terasszal) miatt, hanem a lakók miatt is. 7 lakás volt összesen, a földszinten garázsok, a ház előtt meg egy kis játszótér, minden rendben tartva, és a házban mindenki nemhogy normális és intelligens, de kifejezetten kedves volt, ünnepekkor valaki mindig feldíszítette az egész lépcsőházat. És mindez a Liget tértől pár percre. (És onnan persze tényleg szörnyű lett az egész környék.)
Sírtam, mikor el kellett jönnünk. (Bérlakás volt.)
Opportunista mikroba 2020.02.19. 11:13:54
slideoSGR 2020.02.19. 11:16:41
Van itt arról szó, hogy aki meg tud venni egy 100k-s kabátot, az újgazdag köcsög, de arról is, hogy csóró proli és villogni vette, de enni utána nem tud. Olyan lehetőség az égvilágon fel sem merült, hogy keres mondjuk 200-250k-t havonta nettóban, és azt mondja, hogy ok, megveszem a kabátot, fél havi fizetésem, szívom érte a fogam, viszont NEKEM MEGÉRI, MERT AKKOR NEM FÁZOM.
Ennyi. Meg az nem értem, miért nem fér a fejekbe, hogy attól, hogy valaki meg tud valamit venni és nem okoz neki problémát (mondjuk egy 100 ezres kabát mellett van egy 6-700ezres fizuja), még szívhatja a fogát, hogy drágállja. A bevétel egyáltalán nem függ a kiadás szívességétől, egy "újgazdag" ember is piszkosul elgondolkodhat egy drágább tárgy vásárlásán, akkor is, ha simán megteheti. Ez alól kivételt képez az, akinek csak az "ölébe hullott" a pénz.
A BKV-s hozzászólásodra:
Valamelyik régebbi posztban láttam, hogy fényezi mindenki a pesti életet, te pedig írtad, hogy (azt hiszem) Szegedre költöztél Pestről, és nem érted, miért nem lehet elvonatkoztatni Pesttől. Nekem ugyanez, vidékre költöztem, boldogabb ember vagyok. A BKV pedig teljesen jó, ha nem a 99-es busszal jár az ember minden nap. Óbudára jártam dolgozni, kocsival másfél óra dugó, 7-es buszvonal-1-es villamos kombóval fél óra.
Én is tudnék sarkítani, hogy kocsival 15 perc (volt szombaton munkaidőn kívül), BKV-val meg másfél óra (amikor pályafelújítás van és 3 pótlóbusz mászkál körbe-körbe)
Opportunista mikroba 2020.02.19. 11:18:15
index.hu/tudomany/til/2020/02/19/harag_duh_pszichologia_narcizmus/
ekat 2020.02.19. 11:20:49
Megértelek, sajnos sok ilyen rész van. :(
És sajnos nekem sincs szerencsém, mert Zuglóból a munkahelyem felé a metró után az 1-es vagy a 24-es villamos közül választhatok, hát mit ne mondjak....
slideoSGR 2020.02.19. 11:23:35
A higgadtan vitatkozó ember ritka, pedig az a legjobb buli :-) Érvek-ellenérvek, személyeskedés nélkül.
"Mérnökkel vitatkozni olyan, mint a disznóval a sárban hemperegni. Fél órája csináljátok, amikor rájössz, hogy ő ezt élvezi"
Opportunista mikroba 2020.02.19. 11:25:44
Azt azért tudni kell, hogy nem elvi megfontolásból vagy hasonlóból költöztem Szegedre. Egyszerűen a szerelem hozott le :) (Azóta már a férjem.)
Van egy olyan pesti mentalitás (természetesen nem az összes pesti gondolkodik így), hogy az országban van Budapest és minden más. Másképp: kétféle ember van: aki Budapesten él, és aki Budapesten szeretne élni... :) És ha valaki kritizálni mer BÁRMIT Pesten, az kizárólag frusztrációból teszi, amiért ő nem ott él.
ekat 2020.02.19. 11:27:40
Vagy - ha nő vagy - ok, megveszem a kabátot, fél havi fizetésem, szívom érte a fogam, viszont NEKEM MEGÉRI, MERT ROHADTUL TETSZIK ÉS KELL. :)
Nem magamra mondom, ez csak egy szcenárió, amit abszolút át tudok élni, bár a fizetésem felét még sosem költöttem ruhaneműre, táskára vagy cipőre. És most meglett koromban talán már nem is fog előfordulni ilyesmi. :)
ekat 2020.02.19. 11:29:00
slideoSGR 2020.02.19. 11:36:19
@ekat: ...ezt én nem tudom átérezni :D
ekat 2020.02.19. 11:42:50
Opportunista mikroba 2020.02.19. 11:44:07
slideoSGR 2020.02.19. 11:46:49
ekat 2020.02.19. 11:52:33
Dettó. :) De javultam valamennyit az évek során. Pl. már alig veszek olyan gyönyörű magassarkú cipőket, amiket aztán sosem veszek fel. :)
Opportunista mikroba 2020.02.19. 11:56:49
Na jó, persze kicsit sarkítottam, de azért azt hiszem, érthető. Míg pl. ha ő felteszi az igen megbotránkoztató "De hát mért kell még egy táska?" kérdést nekem, nem is értem, mire gondol...
ekat 2020.02.19. 11:57:20
Pedig most jó kíváncsivá tettél. :)
Ezt az újgazdagozást amúgy nem is értettem, csak annyi lett világos belőle, hogy Szubrina ezt is felszedte magára (gondolom otthon), de nem is tudja, mit jelent az, hogy gazdag.
ekat 2020.02.19. 12:00:01
slideoSGR 2020.02.19. 12:03:53
Persze nem, de simán lehet sok évig ugyanazokat hordani, ha az ember nem hízik/fogy nagyon.
@ekat: sajnos a fb-on szoktam látni az emberek véleményét erről, főként pesti albérletes csoportokban, amiben benne ragadtam régről.
Ha valaki ki tud venni egy albérletet, akkor teljesen mindegy, kicsoda-micsoda, azt apuka és anyuka fizeti vidékről.
Ha valaki "gazdag" (bármennyire is szubjektív kifejezés ez), akkor SOHA nem merül fel hogy mondjuk dolgozott és tanult érte ÉVTIZEDEKET.
Általában hangosan ugatnak ezek az emberek, hogy "meragazdagok", de közben tkp. végzettség nélkül jár minimálbérért bejelentés nélkül dolgozni, és ha hazaér munkából, első dolga bekapcsolni a meccset és felkattintani egy sört.
Ja, hogy más dolgozik mondjuk 18 órát egy nap, heti 5-6 napon, hogy jusson valamerre? "Bezzeg a gazdagnak könnyűűűű"
Opportunista mikroba 2020.02.19. 12:10:32
Opportunista mikroba 2020.02.19. 12:11:57
slideoSGR 2020.02.19. 12:14:26
Opportunista mikroba 2020.02.19. 12:24:02
Opportunista mikroba 2020.02.19. 12:25:17
ekat 2020.02.19. 12:48:03
slideoSGR 2020.02.19. 13:27:08
Gyakorlatban a magyar valóságban ha valaki 300 fölött keres, ami európai szinten nagyon kevés, itt már azt legazdagozzák.
heidt 2020.02.19. 13:31:40
Én úgy tapasztaltam, hogy leginkább azok nézik le a vidéket, akik onnan költöztek Budapestre.
ekat 2020.02.19. 14:33:43
Hát attól tartok, hogy nagyon nem értek a gazdagokhoz, pedig a legutolsó mondatod szerint a férjemmel külön-külön is gazdagok vagyunk. :) Diploma nélküli, (hétköz)napi 8 órában dolgozó beosztottként.... hát nem jó hely ez a Magyarország? Szóval röhejes elképzelés, na. Én tudom, és belátom, hogy pl. egy nógrádi zsákfalubeli párnak a mi fizetésünk egy álom, de attól még ez olyan messze van a gazdagságtól, vagy akár a jómódúságtól is, hogy elmondani sem tudom.
ekat 2020.02.19. 14:40:24
Én meg még soha nem találkoztam olyan pestivel, aki lenézi a nem pestit. Inkább sok nem pestivel találkoztam, akik mind mondták előbb-utóbb, hogy lenézik őket a pestiek, és én meg egyszerűen nem értettem, hogy mi a franc ez a kisebbségi komplexus? :) De gondolom, volt okuk rá.
slideoSGR 2020.02.19. 15:04:08
Pesti részről a lenézés nem is igaz, mert nem konkrét lenézés, csak én is azt éreztem rengetegszer, hogy egy tősgyökeres pesti azt gondolja, hogy az agglomeráción kívül mindenki szekérrel jár, gumicsizmában :) :) :)
ekat 2020.02.19. 15:25:24
Régen bejáratott dumánk volt a (Balassagyarmaton született, a későbbiekben váci, majd nagymarosi) férjemmel, mikor pampogott a pesti forgalmon, hogy persze, mert régen vidéken csak a birkákat kellett kerülgetnie. :)
Ami a nógrádi zsákfalut illeti, akkor és úgy sem szeretnék ott élni. Nekem itthon egy közepes nagyságú város lenne a tuti. Pestért nem vagyok oda, pedig itt születtem.... (távolról) szép, de valahogy nem fogott meg soha.
slideoSGR 2020.02.19. 15:27:37
Opportunista mikroba 2020.02.19. 16:05:36
Szubrina 2020.02.19. 21:01:40
slideoSGR 2020.02.19. 21:08:45
Egy szóval nem mondtam, hogy állattal kitömött kabátot veszek, de kiismertem az eszmefuttatásod, inkább nem is mondok semmit :D
Miért mentem a blogod után? Magam sem tudom, megbántam. Kiszúrtam, amikor ránéztem az adatlapodra, kíváncsi voltam, ennyi sületlenséggel hogy nem vettem eddig észre a hozzászólásaidat, kíváncsi voltam, mióta öntöd ezt az iszonyatot a Homárra.
Nem bírom ki, ezért végezetül, csak hogy mutassam, az önbecsülésed kissé nagyobb, mint az önkritikád:
“A helyesírásom elsőosztályú” —-> mazohista
no comment :D
Szubrina 2020.02.19. 21:48:31
Azért mert nem értitek a stílusomat még nem bennem van a hiba.
A röhej, h az aprós posztban védtem szerencsétlen áldozatot ott meg mindenki ellene volt.
Vagy bármelyik posztban mindenki a posztolót hülyézi. Itt meg vicc, h csak szerintem túlzás, h tollfolyásnak nevez valaki 3 pihét. Ti meg véditek a picsáját.
Szubrina 2020.02.19. 21:56:30
Már megszoktam, irigyek az emberek arra, h merek másképp gondolkodni és bizony le is merem írni, ki is merem mondani.
Kábé pont leszarom, h itt 3-4 ember kiutál, mert azt hiszi, h csak övé a homár sznobok, libbancsok és túl hétköznapiak.
A blogom olvasott és bizony okkal gondolhatom, h a könyvem is az lesz.
Ha nem tűnt volna fel én folyamatosan a posztról fejtettem ki a véleményem és érvek helyett azt kaptam, h biztos molesztáltak kiskoromban.
A mazohistát direkt írtam mazohistának és a h-ot is direkt röviditem, ha nem tetszik ne nézz rá!
heidt 2020.02.19. 23:08:46
slideoSGR 2020.02.19. 23:30:02
nem akarom lehugyozni a tüzeset, de szerintem senki nem irigy arra, hogy módszeresen a széllel szemben pisálsz, mert ez a fixa ideád :)
az aprópénzesnél meg nem megvédted azt a majmot, hanem kinelentetted, hogy ilyen elmeroggyant férjet akarsz, akinek ilyen baromságokra van szabadideje. polgárpukkasztásból. gratulálok :))
Szubrina 2020.02.19. 23:38:04
Szubrina 2020.02.19. 23:39:11
slideoSGR 2020.02.19. 23:45:14
jó éjt! biztos marad még valahol valaki, akinek céltalanul onthatod a gyűlöletet :)
Szubrina 2020.02.20. 00:21:11
Opportunista mikroba 2020.02.20. 09:43:22
Opportunista mikroba 2020.02.20. 09:44:31
Szubrina 2020.02.20. 20:42:17
2020.02.21. 09:17:02
Elég fura viszonylat lehet az a 18 perc vs. 1 óra. Itt nálunk nincs metró, hév van meg busz, utóbbi buszsávval és mégis simán gyorsabb a BKV csúcsidőben. Nagybevásárlást, ami amúgy elég ritka, mi is autóval csináljuk, vagy eleve mikor autóval jövünk haza valahonnan, akkor. De nem szivatom magam azzal, hogy autóval menjek munkába, a belváros közelébe, vagy korábban azon keresztül. Ez nem pusztán anyagi helyzet kérdése, a mostani helyemen triplázhatnák is a fizetésemet, akkor sem autóznék, ide, mert gyakorlatilag csak hajnalban lehetne kikerülni a dugót, akkor viszont még nem tudok hatékonyan dolgozni.
2020.02.21. 09:21:19
Pl. az 1-es villamos egy sokat fikázott járat, aztán egy időben azon mentem hídtól hídig, és soha semmi para nem volt. Persze, mert ebben az is benne van, hogy ha para van (pl. dizájner drogos Hős utcai lakók óbégatnak), akkor tele van a youtube az ott felvett videókkal, és az alapján ítéli meg az, aki soha nem járt ott, ráadásul ezek nem csúcsidőben felvett jelenetek.
2020.02.21. 09:24:17
Amúgy ami az árat illeti, azt sok éve nem is emelték, miközben egy csomó más dolog drágult. Érdemes megnézni mennyibe kerül egy 20 km-es Volán vagy MÁV bérlet egyetlen viszonylatra, és azzal összevetni....
2020.02.21. 09:28:51
Az olcsó ruhákat már inkább Indonéziában, Bangladeshben, Vietnámban gyártják, a középkategória jön Kínából, illetve egyre gyakrabban Törökországból vagy Marokkóból. Ráadásul most a koronavírus miatt növekszik a szerepe a közeli, de mégis sok olcsó munkaerővel bíró országoknak.
heidt 2020.02.21. 09:34:35
2020.02.21. 09:46:51
Én elsősorban a létbizonytalanság miatt nem tudnék egyetlen vidéki városba sem költözni. Nekem az IT szektorban eleve majdnem minden más város necces, egyébként épp Szeged és Debrecen a legkevésbé, feleségem területén pedig akadnak ugyan vidéki cégek, de szétszórva, egy városban egyetlen potenciális munkahelynek lenne kitéve. Mindezt úgy, hogy az ő családjában volt és van példa vidéken a munkanélküliségre, pedig nagyrészt mérnökökről van szó. A munkakeresés nekem is ég és föld volt Budapesten, illetve vidéki megyeszékhelyen.
Szvsz Magyarországon a budapesti létnek három alternatívája van az országon belül diplomás munkakörökben. Az egyik az, hogy találsz egy nagyon jó munkáltatót, amelyiknél lehet hosszútávon gondolkodni, ezzel kapcsolatban a változó világban vannak kétségeim, a másik, hogy helyi szinten beágyazódsz, kiépíted a kapcsolati hálódat, ez nem nekem való, a harmadik pedig a totális rugalmasság, azaz ha kell, munka miatt bármikor Szegedről költözöl Szombathelyre vagy Kaposvárról Egerbe. Illetve Szegeden és Debrecenben talán lehet úgy is, mint Budapesten, mert ezen városokban még viszonylag oké a munkaerőpiac, Győrben nem, mert ott eléggé homogén.
2020.02.21. 09:49:16
Igazából a lakhatáson kívül minden más Budapesten az olcsóbb.
Opportunista mikroba 2020.02.21. 10:02:43
Opportunista mikroba 2020.02.21. 10:04:27
Opportunista mikroba 2020.02.21. 10:10:47
Ez sajnos az ország vízfejű voltából adódik. A szakmában, amiben dolgozom, itt, Szegeden van kb. 5-6 jelentősnek tekinthető cég, Budapesten meg... nem is tudom, szerintem a százat is elérheti...
Szóval, köszönöm, Uram, az internetet! :)
Szubrina 2020.02.21. 11:50:00
Opportunista mikroba 2020.02.21. 11:58:11
Szubrina 2020.02.21. 12:05:53
Opportunista mikroba 2020.02.21. 12:17:47
Egyébként ha ennyire em bírod a kritikát, akkor ne adj ki könyvet. Ez tényleg jótanács.
Szubrina 2020.02.21. 12:21:07
Opportunista mikroba 2020.02.21. 13:10:03
peter3374 2020.02.21. 13:31:20
2020.02.21. 14:35:38
Korábban távmunkáztam. Mivel nem igazán vagyok alkalmas vállalkozónak (nem szívesen foglalkoznék ügyfelekkel, a kényszervállalkozóság meg nem igazi vállalkozás), ezért alkalmazottként.
A probléma ilyen formában, hogy ugyanakkora a kiszolgáltatottság. Sokan csinálják, hogy idővel vidékre költöznek, és a pesti munkáltatójuknál dolgoznak távmunkában. A probléma akkor van, ha váltani kell, nagyon kevés cég engedi egyből a távmunkát, amelyik igen, azok nem biztos, hogy jól fizetnek.
2020.02.21. 14:36:51
Én is csak az után érdeklődök, hogy esetlen nem kurva az édesanyád. Nem állítom.
peter3374 2020.02.21. 15:01:49
Szubrina 2020.02.21. 15:26:35
Szűrés
@Szubrina: egy szoval sem allitottam, hogy molesztaltak gyerekkorodban es a tobbit, csak kerdeztem.....
----------------------------------------------------------------------------------------------------
peter3374 2020.02.16. 21:32:43
Szűrés
@Szubrina: neked valami komoly frusztraciod lehet, kezeltetned kene.... Beszelj egy szakemberrel, molesztaltak kiskorodban?
peter3374 2020.02.16. 15:23:54
Szűrés
@Szubrina: figyelj te agyhalott.... a poszt arrol szol, hogy valaki vett egy kabatot ami nagyon ereszti a tollat es ezt a kereskedo nem hajlando elismerni. Egy fogyasztonak serultek a jogai. Az, hogy a te kis szanalmas eletben az, hogy valaki 100.000Ft-ert vesz egy kabatot az ilyen irigyseget valt ki beloled na az nem tartozik a temahoz, az, hogy te csoro vagy es sikertelen az, hogy kapcsolodik a temahoz?
peter3374 2020.02.17. 21:41:52
Szűrés
@Szubrina: mi meghallgatunk.... meselj nyugodtan, az olebe ultetett a jol oltozott bacsi es azt mondta, hogy a jokislanyok m8nd ezt csinaljak? Vagy kesobb volt amikor miutan engedted neki hatulrol otthagyott egy olyanert aki jol nezett ki, jo ruhaja es jo izlese volt?
Attól, h kérdőjelet tettél a többszöri baszogatásod mögé még nem elfogadható, valószínűleg ez a perverziód, h kislányokat zaklatsz, amiért engem ezzel baszogatsz, közben tuti fel is állt. Miközben a téma csak annyi volt, h egy tollkabát, ami hullajtja, a tollakat hullajtja a tollakat 5000-ért is és 100 ezerért is kérdés megéri-e kibaszni 100-ezret egy tollhullató vagy bármilyen másik kabátra, a válasz NEM, nem éri meg.
Kivételesen a boltnak volt igaza, legközelebb majd 100 ezerszer meggondolja a vásárló, h érdemes-e fölöslegesen kibaszni a pénzt a semmire.
Opportunista mikroba 2020.02.21. 15:45:24
Opportunista mikroba 2020.02.21. 15:51:28
ekat 2020.02.21. 16:05:56
Opportunista mikroba 2020.02.21. 16:24:01
2020.02.21. 16:44:17
Mondjuk peter3374 sokkal bunkóbb, csak ugye a kérdésben vele értesz egyet, ezért nem tűnik fel.
ekat 2020.02.21. 17:10:03
Szubrina 2020.02.21. 17:16:12
Opportunista mikroba 2020.02.21. 17:39:21
peter3374 2020.02.21. 18:23:38
Szubrina 2020.02.21. 18:33:05
Szubrina 2020.02.21. 18:37:23
Egy unalmas és idegesítő alak vagy, akit mki leszar és akkor majd itt megmutatod, de ha nincsenek ellenérveid, akkor jön a személyeskedés amikben legmerészebb fantáziáidat projektálod a másikra, h ő valakinek az ölébe ült kiskorában, meg, h seggbekukizták...
Szánalmas vagy és átlátszó. Hozzám képest egy kibaszott nagy nulla.
Opportunista mikroba 2020.02.21. 18:40:19
Szubrina 2020.02.21. 18:41:23
Na látod már?
Opportunista mikroba 2020.02.21. 18:46:55
Szubrina 2020.02.21. 18:49:38
Opportunista mikroba 2020.02.21. 18:50:34
Szubrina 2020.02.21. 18:54:22
Mi lenne, ha abbafejeznénk?
A kabát pozitívan megoldódott, a rosszak megbűnhődtek.
Happy End
Majd találkozunk egy másik poszt alatt, ahol majd megint jól ellenem lehetsz.
Opportunista mikroba 2020.02.21. 18:55:47
Szubrina 2020.02.21. 19:03:24
Szerelmes vagy belém?
peter3374 2020.02.21. 19:08:08
Szubrina 2020.02.21. 19:21:58
Mert nekem éppen nincs párkapcsolatom és Hollandiában sem sétálgatok (te sem), tehát van rá magyarázatom miért lógok ezen a rohadt website-on.
Az, h itt vagy egyértelmű jele annak, h vetítesz.
peter3374 2020.02.21. 19:24:49
Opportunista mikroba 2020.02.21. 19:55:56