Tékozló Homár

Szervizelés lv. 100000000: Nem működik a bluetooth távirányítás? Használjon infrásat!

2020.03.09. 10:00 | Homár Rezső | 77 komment

 szomorusamsung.jpg

György 2019 novemberében vett Samsung tévéje nem éppen úgy muzsikál, ahogy arról az ígéretek szólnak. Nem elég, hogy a Bluetooth, illetve a WiFi vezérlés meghibásodott, a rossz élményhez nagyban hozzájárul az ügyfélszolgálattal és a szervizzel folytatott harc, ami nagyon kimerítőnek és időigényesnek tűnik. És hogy történik az, hogy a hibát mindenki megállapítja, a szerviz mégsem találja? És miért kap hívást arról, hogy majd hívni fogják, aztán mégsem hívják? Alant György első és második levele, amiből csak úgy süt az elkeseredés.

Tisztelt Samsung Electronics Magyarország Zrt. Ügyfélszolgálat! 

Megdöbbenve olvastam lenti levelüket, amely alapján a televíziókészülékem "gyári specifikációknak megfelelően" működik. 

Tisztelt  !

Ezúton tájékoztatjuk, hogy Oktogon Szerviz Kft. szervizpartnerünk bevizsgálta a leadott QE65Q90RATXXH típusú, 0C753SDM600167X gyári számú készüléket, az Ön által panaszolt hibát nem tudták reprodukálni, megállapítást nyert, hogy a készülék a gyári specifikációknak megfelelőn működik. 

Sajnálattal tájékoztatjuk, hogy a szervizünk által kiadott jegyzőkönyv alapján, nem áll módunkban teljesíteni kérését. 

Kérjük használja készülékét, amennyiben a továbbiakban problémát tapasztal a működés során, jelezze Ügyfélszolgálatunkon és szervizpartnerünkkel együtt készséggel állunk rendelkezésére. 

A készülék visszajuttatását illetően szervizpartnerünk fogja Önnel felvenni a kapcsolatot.

Tisztelettel:

Samsung Electronics Magyar Zrt.

Ügyfélszolgálat 

A rossz előjelek akkor kezdődtek, amikor január 27-én a szervizből egy technikus felhívott minket, és érdeklődött, mi baja a tévének, hiszen szerinte "egy infrás távirányítóval jól működik". 

Ismét, immár sokadszorra magyaráztuk el neki, hogy irreleváns, hogy egy infrás távirányítóval működik-e vagy sem a tévé, hiszen nem ez volt a baja (tehát még egyszer: a BT/WIFI vezérlés hibás, ezért minden ezen alapuló kommunikáció akadozik vagy egyáltalán nem működik: a távirányító, a vezeték nélküli internet, a BT fülhallgató stb. stb.) Ezután felhívtuk az Ügyfélszolgálatot, és ismét próbáltuk megtudni, vajon mi kellene ahhoz, hogy megnézzék végre a korábbi hibák leírását, és ne kelljen újra elmondani mindenkinek az egész hibatörténetet... 

A készüléket február 7-én kaptuk vissza (vastag porréteg fedte). Amint az sajnos várható volt, már a rákövetkező héten hívtuk az ügyfélszolgálatot, mivel a tévé pontosan ugyanazt a hibajelenséget produkálja, mint hónapok óta: néhány perc vagy óra után eldobja a BT/WIFI jelet. 

Február 13-án ismét távdiagnosztikát végeztek a tévén, amikor is a technikus hölgy újra megállapította a hiba tényét.

Csatolva küldjük a szervizmenüről készült egyik képernyőfotót, ahol látszik, hogy esetenként több száz eldobott kapcsolatot regisztrált a rendszer. 

Tekintve, hogy a "bevizsgálás"-on kívül az eddigi összes helyszíni- és távjavítás alkalmával hibásnak bizonyult a tévénk, enyhén szólva kétségeink vannak azzal kapcsolatban, hogy a "televíziónk 3x8 óra tesztüzem" alatt viszont nem tapasztaltak hibát. 

Érdeklődve várjuk a szerviz mielőbbi jelentkezését, és az újabb kísérletüket a hiba elhárítására, illetve itt ragadnám meg az alkalmat a helyzet rövid összefoglalására. 

Eddig:

  • 4 db helyszíni kiszállás (4 szabadnap)
  • 2 db távdiagnosztika (2 szabadnap, és egyenként kb. 30-40 perc)
  • 1 db bevizsgálás (két hét időtartam, minősíthetetlen állapotban visszakapott készülék)
  • kb.10 db telefonhívás az ügyfélszolgálatnak (várakozási idő + időnként 30-40 perc/hívás, amíg megértik végre, hogy nem a távirányító a hibás) és egy november óta nem működő "prémium" televízió. Gratulálunk, Samsung! 

Válaszukat várva, üdvözlettel:  

És itt a legutóbbi friss, márciusi levél, amit György az ügyfélszolgálat felé küldött. Mi is rákérdeztünk náluk, ilyen esetben meddig kell várni és mire.

Tisztelt Samsung Electronics Magyar Zrt. Ügyfélszolgálat!

Az alábbiakban szeretném összefoglalni a legutóbbi levelezésünk óta "történteket" a közel 800e Ft-os, tavaly november óta nem működő, csúcskategóriás Samsung QLED tévénkkel kapcsolatban:

Feb. 19-éig történtek:

  • 4 db helyszíni kiszállás (4 szabadnap -- azokat az alkalmakat nem számolva, amikor pl. rossz alkatrészt hoztak stb.)
  • 2 db távdiagnosztika (még 2 db plusz szabadnap, és egyenként kb. 30-40 perc)
  • 1 db bevizsgálás (két hét időtartam, minősíthetetlen állapotban, vastag porral, mocsokkal fedve visszakapott készülék)
  • kb.10 db telefonhívás az ügyfélszolgálatnak (várakozási idő + időnként 30-40 perc/hívás, amíg megértik végre, hogy nem a távirányító a hibás)

Azóta:

  • +1 távdiagnosztika
  • +1 helyszíni kiszállás (feb. 24).
  • +1 ígéret, hogy két nap múlva telefonálnak
  • +1 hívás az ügyfélszolgálatra, miután (ismét) nem telefonáltak -- az ügyfélszolgálat megerősítette, hogy ekkor beszéltünk 14-edszerre. Ez csak az egyik telefonszámunkról történt hívások száma -- csak jelzem, hogy már másik számról is hívtuk már Önöket.
  • +1 ígéret, hogy a hét elején majd hívnak (nem hívtak, csak szerdán, azzal, hogy "majd felhívnak j-))))
  • Effektív előrelépés a lenti levelük óta: 0 (zéró).

Összefoglalva tehát tavaly november óta:

  • 5 db helyszíni kiszállás
  • 3 db távdiagnosztika
  • 1 db helyszíni bevizsgálás
  • 14 db hívás az ügyfélszolgálatra (az egyik telefonunkról)

Eddigi ügyfélközpontú ténykedésüket és hibakeresési sikerszériájukat látva repesve várjuk a következő lépésüket! 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

napalm 2020.03.09. 10:51:20

Miele tv-t kellett volna venni, nem koronavírusos Samsungot, akkor nem lenne gond.

cmx85s 2020.03.09. 10:52:52

Hát, mondanám, hogy a tévékészülék tévézésre készült (eredetileg). Aztán beleraktak mindenféle csili-vili feature-t, gyere, kuncsaft, fizess értük.
Én maradok a sima tévékészüléknél, netezésre ott a PC/laptop - mindez max. 250 ezer.

Darth Revan 2020.03.09. 10:58:22

Bosszanto.
Nekem nincs is tvm es azon is csak a mezzo es a spektrum megy

Fausto(tm) 2020.03.09. 11:08:24

@cmx85s: minek ilyen drága, csili-vili lapos tévé?! Nagyon jó kis képcsöves tévéket lehet venni párezer forinttért. A színes képcső is felesleges felvágás, meg ugye egy plusz hibaforrás. A jó kis VHS kazik ugyanolyan jók azon is!

juhaszvik 2020.03.09. 11:19:35

Sajnálom a posztert, nem a cipőjében, de egy hasonlóban jártam/járok, bár nem ekkora a probléma.
Nálam az okostévé netflix appja dobja el magát, amikor elindítok rajta egy filmet/epizódot. A netflixnél azt mondják, hogy frissítsem az appot (már update volt) vagy az okostévé szoftverét, ha pedig frissítve van, akkor (!!!) állítsam vissza alapértelmezettre a verziót.
A sony nem hajlandó foglalkozni az üggyel, fórumokon azt találtam, hogy bizonyos sony tévék bizonyos modemekkel akadnak össze, de mivel a modem az a t-home-é, azt pedig csak úgy nem cserélnék le, szervizes szerint egyébként is max egy ugyanolyanra.
Szóval maradt a laptop-hdmi-tévé kombó :(

juhaszvik 2020.03.09. 11:23:10

@cmx85s: ha két fadarabot erősen összedörzsölsz, akkor tüzet lehet vele csiholni. Minden más csak "csili-vili feature".

id. V. Gábor 2020.03.09. 11:41:55

Sajnos en is egy kálváriát jartam az ügyfélszolgálattal. Egy vicc volt az egész...tobb hét telefonbeszelgetes es mar a vegen azt hittem hogy en vagyok a hulye ugyanis a problemat levelben telefokon elmondtam es mindannyiszor megkérdezték foleg arra kihegyezve higy hol van a kinyomtatott meghosszabbított garancia papirom amit addig a my samsung honlapról lehetett letölteni de mivel az már régen megszűnt így elég nehéz lett volna teljesíteni. Eddig mindenkinek csak ajánlottam ezután nem fogom a samsung termékeket......

juhaszvik 2020.03.09. 12:03:07

@id. V. Gábor: tegnapelőtti esetem a media marktban: vettem egy Bosch porszívót. A papírokat intézem hozzá az ügyfélszolgálaton, amikor is rákérdezek, hogy a 10 éves motorgaranciáról a papírok hol vannak. Azt mondja, hogy ő arról nem tud. Mondom neki, hogy "így van meghirdetve a weblapon", mutatom a telefonon a hirdetést. Javaslata: nyomtassam ki a weboldal képét, és majd ha gond van a porszívó motorjával, akkor azt mutassam meg.
Részemről maradt a kínos mosoly (innen gratulálok hide the pain harold tegnapi tévés szerepléséhez).

cmx85s 2020.03.09. 12:35:51

@Fausto(tm):
"Nagyon jó kis képcsöves tévéket lehet venni párezer forinttért. A színes képcső is felesleges felvágás, meg ugye egy plusz hibaforrás. " - azért van élvezhetőségbeli különbség egy színes tévé és egy nem-színes között. Egyébként nálunk még mindig van képcsöves tévé, már vagy 25 éves. Ezek a mostani, minden hülyeséget tudó, számítógéppé változott készülékek már nem fognak ennyit megérni.
"A jó kis VHS kazik ugyanolyan jók azon is!" - amíg még van működőképes videomagnó...

Zabalint 2020.03.09. 12:47:27

@cmx85s:
A "sima tévékészülék" teljesen felesleges manapság, egyre kevesebben nézik a TV adást, mivel sokkal jobb straming alternatívái vannak. Ezért a "TV" vagy egy szimpla kijelző, amire rákötöd a PC-t, laptopot, vagy akár mobiltelefont, de lehet az dedikált HTPC is. Ennek alternatívája az okostv, amikor a kettő (tartalomfogyasztásra használt számítógép + nagy kijelző) egyben van.

Laredo 2020.03.09. 12:57:25

Nekem egy nemokos LG tv-m van 8 éve,nincs is vele semmi baj. Sajnálom a posztert,de ha vesz helyette másik okostévét,azzal is könnyen előfordulhat ilyen gond.

ebella2 2020.03.09. 13:05:37

@id. V. Gábor: Én is éppen most szokom le a Samsungról. Eddig amit csak lehetett tőlük vettem, annyira elégedett voltam. Az ügyfélszolgálattal is. Legutóbb a tv-m néhány év után világos foltokat kezdett produkálni. Először egyet, utána kettőt épp azután, hogy a garancia lejárt. Nem vártam meg, míg teljesen nézhetetlen lesz. Vettem JVC-t kettő ötvenért, egyenlőre minden rendben. Egyben el is határoztam, hogy soha többé Samsung, semmiben sem. A régi Samsungokat (tv, mikro, mosógép, porszívó....) inkább avulás miatt cseréltem le, azért ragaszkodtam hozzájuk. Ezentúl nem fogok.

Terézágyú 2020.03.09. 13:23:27

@ebella2:
"Én is éppen most szokom le a Samsungról. Eddig amit csak lehetett tőlük vettem, annyira elégedett voltam. Az ügyfélszolgálattal is. ... A régi Samsungokat (tv, mikro, mosógép, porszívó....) inkább avulás miatt cseréltem le, azért ragaszkodtam hozzájuk. Ezentúl nem fogok."

Írd meg a homárnak, mint tipikus történetet :)

Egyébként, most hogy a mindigtv megváltoztatta a kódolást, már a pár éve vett "a magyar földfelszíni adások vételére alkalmas" tévék is mehetnek a levesbe, ha az ember megunja, hogy dekódereket kell használnia ezekhez is...

Terézágyú 2020.03.09. 13:30:52

Egyébként nyilván ezek az egybeépítések mindig ilyesmikkel járnak: a laptopoknak ez a hibájuk, hogy ha a kijelző romlik el, vagy a klaviatúra, vagy a belsejében valami, akkor az egész megy a szerelőhöz, és amilyen szorosan egybe van építve minden, még a sikeres javítás is sokkal nehézkesebb... hát még ha nem is sikerül... (A PC-nél viszont akar te magad is tudsz másik billentyűzetet tenni hozzá...)
Ugyanez van az egybeépített fénymásoló/printer/szkennerekkel: ha az egyik része elromlik, akkor az egészet elviszik, és a javítás alatt, "mindhárom készüléked" kiesik. És milyen dühítő, amikor a szkenner hibája miatt nyomtatni se lehet vele, vagy éppen a nyomtatórész hibája miatt a szkennerrész se hajlandó működni... és vehetsz egy másikat...

És igen, a szgéppel egybeépített tévé (okostévé), ugyanilyen állatfaj...

Attila F 2020.03.09. 13:57:49

2 tipikus Homár-komment:
1) Ha valaki olcsó dolgot, akkor az "fillérbaszó"
2) Ha valaki drága dolgot vesz, akkor "úgy kellett neki, minek ilyen drága, amikor az olcsóbb ugyanolyan jó" (a sztorira vonatkozó saját életképpel megfejelve, pl. "nekem 15 ezer forintos telefonon, ugyanolyan jó, mint a legdrágább modellek, csak nincs rajta az alma!!!")

KaTe 2020.03.09. 14:05:37

Tehát a hibát nem tudták reprodukálni, így nem is tudják javítani. Most függetlenül attól, hogy kinek van igaza, a posztolónak javasolnék egy megoldást (már ha befér egy autóba az adott készülék...)

Fogja a tévéjét, vigye át valamelyik ráérős ismerőséhez, ott teszteljék le a hibásnak vélt funkciókat. Ha ott is produkálja a hibát, akkor fogja az egész pakkot, menjen be a szervizbe és vegye fel panaszként, amiben jelezze, hogy független tanú igazolja, hogy a készülék a másik címen is ugyanazokat a hibákat produkálta. Várjon 30 napig, ha elutasító válasz, akkor mehet békéltetni, illetve perelni.

Fausto(tm) 2020.03.09. 14:15:53

@cmx85s: Hát erre mit mondjak? Oké, nagypapi, ügyes vagy :)

KaTe 2020.03.09. 14:20:18

@Terézágyú: Nem értem az összefüggést. A tévé nem vált ki semmilyen más funkciót, míg egy okostelefonnal tudsz fényképezni, navigálni, vagy pl. világítani. Csak 3 funkciót soroltam fel, ami 3 külön gépet helyettesít, ráadásul mindezt úgy, hogy nem kell mindegyiket magadnál tartanod. Az egybeépített fénymásoló/printer/szkenner pedig még mindig jobb, mintha 3 külön gépet kellene megvenned, amiből lehet, hogy kettőt csak évente 2x használsz, míg a harmadikra minden nap szükséged van. Csak emiatt te külön megvennéd mind? És ha a hűtőd, mosógéped, tűzhelyed, mikród hibásodik meg az nem fájdalmas? Pedig azok csak egy funkciót látnak el és ugyanúgy hetekbe is telhet, mire javítják. (volt már poszt itt a homáron is) Na azt mivel váltod ki?

Terézágyú 2020.03.09. 14:30:23

@KaTe:
"Nem értem az összefüggést."
Sajnálom.

Az okostévé tulajdonképpen nem más mint egy számítógéppel egybeépített tévé.

"Az egybeépített fénymásoló/printer/szkenner pedig még mindig jobb, mintha 3 külön gépet kellene megvenned, amiből lehet, hogy kettőt csak évente 2x használsz, míg a harmadikra minden nap szükséged van. Csak emiatt te külön megvennéd mind?"

Éppen ez a lényeg. Amíg tökéletesen működik addig nagyon hasznos, hogy három funkció egyben - de amikor elromlik, és elviszi a szerelő, akkor egyszerre három funkció esik ki. Amíg javítják, addig se nyomtatód, se fénymásolód, se szkennered.
Ha pedig csak az egyik funkciója romlik el és a másik kettő elvileg még működik - akkor sem működik, mert az egész leáll. Nem úgy van, hogy elromlott a printerem szkennere, sebaj, úgyis ritkán szkenneltem, nyomtatóként még használható: nem fog a nyomtató-része se működni - kénytelen vagy újat venni.
Ez a hátránya az egybeépített szerkezeteknek.

"Csak emiatt te külön megvennéd mind? És ha a hűtőd, mosógéped, tűzhelyed, mikród hibásodik meg az nem fájdalmas? Pedig azok csak egy funkciót látnak el és ugyanúgy hetekbe is telhet, mire javítják."

Éppen erről beszélek: ha lenne mikróval egybeépített tűzhelyed, akkor azt jelenti, hogy ha elromlik, akkor nagy valószínűséggel mindkettő kiesik.

juhaszvik 2020.03.09. 15:23:17

@Terézágyú: a hasonlat annyiban hibádzik, hogy az okostévének van egy eredeti funkciója (tévé), és vannak kiegészítő funkciói. Ez utóbbiak nem kizárólag csak itt érhetőek el a tulajdonosnak, mivel számítógépen, okostelefonon, stb.-n ugyanúgy elő tudja varázsolni őket, tehát ha ezek a részei vesznek el a készüléknek, akkor még nem kell az egész tévét kidobnia.
Ha viszont tönkremegy a hűkró (hűtő+mikró), akkor nem lesz otthon se hűtő, se mikró.

Ráadásul vannak olyan funkciók, amiket az emberek javarészt csak azért használnak, mert hozzá van fizikailag rendelve egy másik eszközhöz. Jó példa erre az okostelefon fényképező funkciója. Régen is fényképeztek az emberek, de messze nem volt ennyire hétköznapi a tevékenység, mint most.

Drago Brutic1 2020.03.09. 15:37:58

@cmx85s:
Mi pontosan a -minden hülyeség? Ha mondjuk van egy nagyobb képernyőd és fotelból, ágyból stb nézheted ha nem is mozi, de jó minőségben a Netflix filmeket az Önök kérték helyett, vagy mondjuk fejlesztheted az angolodat a youtubeon a Sas kabaré helyett és közben nem kell egy kis monitor fölé görnyedni? Egyébként ahogy látom, nincs is olyan árkülönbség az okos és a nemokostévé közt.

Terézágyú 2020.03.09. 15:40:57

@juhaszvik1:
"a hasonlat annyiban hibádzik, hogy az okostévének van egy eredeti funkciója (tévé), és vannak kiegészítő funkciói. Ez utóbbiak nem kizárólag csak itt érhetőek el a tulajdonosnak, mivel számítógépen, okostelefonon, stb.-n ugyanúgy elő tudja varázsolni őket,"
Jó, de akkor már két (több) kütyüje van :)
Másrészt, ha a tévé okostévéi funkciói romlanak el, és elviszik a szerelők, akkor bizony semmilyen tévéje nincs a pószternek...

"Jó példa erre az okostelefon fényképező funkciója. Régen is fényképeztek az emberek, de messze nem volt ennyire hétköznapi a tevékenység, mint most."

Igen. De ha elromlik a telefon, akkor egyszerre veszik el (a szerelés idejére) a telefonálási lehetőség is, meg a fotózási lehetőség is. És a szoros egybeépítés miatt fennáll az a veszély (amit a múltheti homárposztból tudunk), hogy a telefonrész javítása miatt elrontották a a fényképezőrészt...

Terézágyú 2020.03.09. 15:42:31

@Drago Brutic1:
"a Netflix filmeket az Önök kérték helyett, vagy mondjuk fejlesztheted az angolodat a youtubeon a Sas kabaré helyett"

:)))) Tuti, hogy önökkértéket és sast néz a kommentelő - ha te mondod. :)

Drago Brutic1 2020.03.09. 15:48:09

@Terézágyú:
Nem állitottam, hogy azt néz, csak azt, hogy a hagyományos csatornák kábé még mindig ezt nyújtják. De felőlem akár nézheti a Csongrádi Katával a millió rózsaszálat küldömMarikánakésPityunakházasságukötvenedikévfordulójaalkalmábólfehérgyarmatra, persze szigorúan hagyományos tévén, demokrácia van és én maximálisan hiszek benne.

SH4RK 2020.03.09. 16:19:40

Megnyugató, hogy ha veszek egy 700 ezres tévét is csicskáztatnak.

cmx85s 2020.03.09. 16:20:14

@Drago Brutic1: 800 ezer vs 80-100 ezer nem nagy különbség?

cmx85s 2020.03.09. 16:21:53

@Drago Brutic1: ja, és persze, helyiségfüggő, mekkora képernyő kell. Nekem bőven elég a 81-102 cm. Ennél nagyobb képernyővel már jobbra-balra tekergethetem a nyakam :D

cmx85s 2020.03.09. 16:24:44

@Zabalint: köszönöm a gyorstalpalót, nem mintha nem lennék tisztában ezekkel. DE!
Minek annyi funkciót belezsúfolni egy készülékbe, hogy előbb menjen, tönkre, és akkor ráadásul minden funkciót elvesztesz.
Ha meg mindenre van backup (PC, laptop, tablet, telefon), akkor sok értelme van milliókat kidobni egy ilyen nehezen javítható minden-egyben csodára.

Drago Brutic1 2020.03.09. 16:33:19

@cmx85s: Szigorúan laikusként írom, és lehet, hogy tévedek, de az árkülönbség a képernyő méretében, felbontásban, minőségben van, nem abban hogy beszerelnek valami x-ik jelfogó eszközt. Én első okostévém fogyasztom (költözőktől örökölve) és beleszerettem. Levelezni és fb-zni biztos nem ezen fogok, de mozizásra, zenehallgatásra kiváló- .

ekat 2020.03.09. 16:53:04

@Drago Brutic1: Ên is imádom az első igazi okostévénket, mert szuper minőségben és nagy méretben nézhetek Netflixet, Amazon Video-t és HBO GO-t a tévé appjairól. Előtte Chromecast-ot kellett használnunk az állítólag szintén okos Philips tévéhez.

ptspts 2020.03.09. 17:03:35

Az alábbi panaszokat szoktam hallani--látni--tapasztalni okostévékkel kapcsolatban:

* Lefagy.
* Túl lassan indul újra.
* Túl lassú a szoftverfrissítés. (Például 8 óra.)
* Túl lassan tölti be a YouTube-ot. (Például távirányítóval bekapcsolástól számítva 3 perc is eltelik, mire elindul a YouTube-videó lejátszása. Laptopnál ez a fedél kinyitásától számítva 30 másodperc alatt van, most próbáltam.)
* Leszakad a wifiről.
* Néhány nap alatt elfelejti az összepárosítást a laptop webböngészőjében futó youtube.com-mal, ezért laptopról nem 1 kattintással, hanem 5--10 perc további munkával lehet csak a tévére YouTube-videót kitenni.
* Laptopról a tévére kitéve YouTube-videót 30 másodpercnél is többet kell várni, mire elindul a tévén a lejátszás.
* Laptopról a tévére kitéve YouTube-videót néhány perc alatt elveszti a kapcsolatot, és laptopról már nem lehet irányítani a lejátszást.

A megoldás, amit ajánlani szoktam ezekre a problémákra: buta tévét kell venni (vagy okos tévét, de az okos funkciókat nem használva), hozzá még egy Chromecastot (kb. 15 ezer Ft) vagy Apple TV-t, és az okos funkciókat a Chromecastról igénybe venni. Ha néhány év elteltével baj van a Chromecasttal, akkor venni egy újat.

HarryKlein 2020.03.09. 17:09:52

Nekem is egy pár éves samsung okostv-m van, alapvetően semmi baj nincs vele, de egyszer kérdezni akartam valamit az ügyfélszolgálattól, na azt nem kívánom senkinek.
Teljesen egybevág azzal, amit a poszter írt.

HarryKlein 2020.03.09. 17:10:54

Nekem is egy pár éves samsung okostv-m van, alapvetően semmi baj nincs vele, de egyszer kérdezni akartam valamit az ügyfélszolgálattól, na azt nem kívánom senkinek.
Teljesen egybevág azzal, amit a poszter írt.

Péter 2 2020.03.09. 17:16:56

@juhaszvik1: Igazából technikailag az a lényeg, hogy az okostévé teljes funkcionalitását olcsóbban és megbízhatóbban elő lehet állítani. Nem úgy, hogy nézzél mozit a notebookodon, mert az nem ugyanaz a funkcionalitás. De ha veszel egy nagy tévét, amit csak kijelzőnek használsz, és teszel mellé egy androidos TV-t (kis dobozka, olcsóért kapni Kínából), vagy ugyanazt a funkciót felteszed egy erre a célra vett gépre (jó egy használt, régebbi gép is, 20-30 ezer forint, nem nagy kiadás), arra teszel egy ilyen célokra kitalált speciális multimédiás szoftvert, akkor mindened lesz. Net, YT, videó, Netflix, ha akarod, torrentezhetsz, ha akarod, a saját hálózatodon tárolt bármilyen multimédiát nézhetsz-hallgathatsz, akár korongos DVD-t is, mehet ezen át tévé és rádió, felvenni is tudsz, távirányító van hozzá, másik szobából távvezérelheted hálózaton. Szó szoros értelmében bármi, amit ma a számítástechnika ezen a téren nyújtani tud, szabványos, telepíthető, frissíthető, saját igényeidre konfigurálható, javítható, bővíthető, fejleszthető módon.

Persze, ettől még azt a tévét meg kell javítani vagy ki kell cserélni. Most, hogy a Homárral eljutott, a Samsung nyilván lépni fog.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.03.09. 17:35:15

Én akkor szoktam le a tévézésről, mikor megláttam, hogy az OKOStévé csatornaváltása 2 mp, míg a butáé ugye annyi, míg megnyomom a gombot.
Aszongya a fószer a bótban: igen, mert letölti a rengeteg adatot a műsorról, ami a köv. csatornán megy, stb. stb.
Mondom neki: tényleg az a 17 kB adat tart 2 mp-ig? Oszt ha okos a tévé, nem tudja, hogy a 34, 35, 36 után vélhetően a 37-es csatornára kapcsolgatok hamarosan?
Kell a halálnak ez a bohóckodás.

Zabalint 2020.03.09. 17:40:41

@cmx85s:
Az az értelme, hogy ne kelljen rákötnie a laptopot vagy más eszközt, ez pedig plusz kényelmet nyújt számára, ha már amúgy is nagyrészt kell valamilyen számítógép funkció (pl. Netflix). Ha nem az egybemegoldást választja, én sem választanám azt, akkor is kényelmesebb, ha van hozzá egy HTPC, legalább egy HDMI stick minipc formájában, és akkor is van backup. Abban igazad van, hogy az egybemegoldás miatt neccesebb az elromlás, de egyébként maga az igény teljesen reális, tekintve, hogy egy sima TV ma önmagában semmire sem jó, csak egy kijelző.

FDToth 2020.03.09. 17:51:32

Lehet nem a tv-ben van a hiba: lg tv. Koltozes elott tokeletes wi-fi kapcsolat, az uj helyen allandoan lecsatlakozik. Sztem ez halozati hiba lehet.
Sajnos a ma technika technikogianeleg sok hibat rejt maga, regen minden sokkal kobb volt ;)

ekat 2020.03.09. 19:12:06

@ptspts:
Szuper, mi Chromecast-ról váltottunk igazán okos tévére, elmondani nem tudom, hogy mennyivel jobb / kényelmesebb így.
Az elején felsorolt pontok nem fordultak elő, a második fele nálunk nem játszik, nem akarunk sehonnan YouTube-ot a tévére küldeni, hiszen rajta van a (gyorsan induló) YouTube App eleve.
Nekünk egyébként a CHromecast volt az, ami filmnézés közben rendszeresen önállósult, kezelhetetlenné vált a tabletről, és csak ment, ment, míg nem áramtalanítottuk a tévét....

Roltii 2020.03.09. 19:25:33

az egy fos szervíz: nekünk egy Samsung blueray lejátszónk kapcsoló üzemű tápja ciripelt zavaróan hangosan (kikapcsolás után is), szerintük ez normális.
Ugyanitt hibátlan de picit ciripelő BD lejátszó eladó

KaTe 2020.03.09. 19:26:52

@ekat: Sose értettem mi olyan nagy csoda a chromecastban. Egy youtube videot akartam okostelefonról lejátszani a tévén, de miután megláttam a minőséget, illetve legalább kétszer megakadt lejátszás során (5ghz hálózaton) visszacsomagoltam és elálltam a vásárlástól.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2020.03.09. 20:44:23

Postoló mit küzd ennyit? Garis a cucc, már régen fenyegetni kéne őket mindennel, ami eszébe jut.
Kollegával a fogyasztóvédelem emlegetéséig játszották ezt.

"És miért kap hívást arról, hogy majd hívni fogják, aztán mégsem hívják?"
Szerinted? :D Addig se ketyeg a ticket...

Roltii 2020.03.09. 21:08:21

@Semmitnemérszakitiltással: köszi, tudtam, hogy valami fontosat elrontottam!

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2020.03.09. 21:16:31

@FDToth: "Lehet nem a tv-ben van a hiba: lg tv. Koltozes elott tokeletes wi-fi kapcsolat, az uj helyen allandoan lecsatlakozik. Sztem ez halozati hiba lehet. "
??? Ha ugyanazt a routert vitted, akkor ugyanaz a router adja a wifit, tehát ugyanúgy kéne működnie.
Ha a szolgáltató HGW-e adja a wifit, akkor nyilván lehet a HGW hibája, de a wifi nem léte vagy hibája az nem köthető máshoz, mint az adott wi-fi hálózaton levő eszközökhöz. Milyen hálózati hiba? A wifi csak a drótot helyettesíti, az minden más tekintetben ugyanolyan Ethernet háló, mint amit UTP kábelen húzol ki. Szóval ha ott valamiért szakad, és nem változott a router kiléte, akkor valamilyen jelerősség-baj, vagy zavarás lesz. Ha más a router, akkor 99%, hogy az új router gázos.
(Nem mellesleg egy TV-hez érdemesebb kihúzni kábelt...)

Club Sandwich 2020.03.09. 21:24:43

koronas szoporoller pont hu

Pic 2020.03.09. 22:16:37

Sziasztok!

Az alapvető gond a wifi-vel van. Sajnos nem csak TV fronton, de mindenhol másutt is ez a gond a legnagyobb. Több helyről hallottam, hogy hegyekben állnak a TELJESEN JÓL MŰKÖDŐ és használható cuccok a szervizekben, amelyeknek CSAK a wifije nem megy. Nem tévé, hanem porszívó, hűtő, stb... A porszívó porszívóz, a hűtő hűt..... CSAK az a fránya "okosság" nem megy.

Ez az okos háztartás (IOT) mánia miatt van. Elismerem jó az a wifis távirányító, meg okostelefonon, app, meg meg stb stb..... DE
- Pár éve még tök jól elvoltunk normál távirányítóval is.
- Sőt sok éve még távirányító sem volt

Félreértés ne essék, nem vagyok haladásellenes, nálunk is ott van a robotporszívó, aminek 8 hónapig nem ment a wifije, aztán egy fw frissítés, egy új mobilapp verzió és hurrá, röpke 8 hónap elteltével már ment is a wifi.

Felraktuk az appot, ránéztünk párszor, aztán "ki nem szarja le" alapon azóta is úgy használjuk ahogy eddig: Körbejárjuk a lakást, megnézzük nem hagytunk-e valamit a földön, amibe ha belefut a szerencsétlen akkor valami hülyeséget csinál. Aztán mielőtt elmegyünk otthonról elindítjunk manuálisan.

Húúúúúúú! Azért nagyon kemény ám az a 2 kalória amit a mozdulat felemészt..... no meg a hajolás..... húúúú..... mobilappon biztos kényelmesebb lenne...

Biztos, hogy jó nekünk ez a fene nagy kényelem???

ui.:
A TV-n szarakodott a wifi..... rádugtam a netet UTP kábelen. Jelentem SZÁGULD a net.

Ne sírjatok itt és ne kényelmeskedjetek.
Használjátok a technikát de ésszel vazze!

Krinyo 2020.03.09. 23:19:30

@Pic: nem a wifivel van baj, hanem azzal, hogy laikus sosem fogja megnézni, hogy melyik csatornán van a legkisebb zaj, hogy oda konfigolja a routerét. illetve igen, vannak helyek, ahol csak 5 GHz vagy kábel jöhet szóba a hatalmas zsúfoltság, zaj miatt.

szombi 2020.03.10. 00:01:51

800 ezres tévét vett, de a wifi routeren spórolt. Esetleg az ócska TP-Link feliratú dobozt kéne lecserélni valami komolyabbra, és akkor nem dobálja le a wifi jelet! Minimum egy HP vagy Cisco, vékonyabb pénztárcával Linksys...

gereb jejeje 2020.03.10. 02:18:46

Kedves poszter: ha esetleg van 3.5mm-es fejhalgató jack kimenet a TV-n, akkor egy 5-6ezer forintos "Bluetooth Audio Adó" segítségével lehet átmenetileg a BT fejhalgatót használni, amíg rendeződnek a szervizelési gondok. (legalább a családtagokat nem zavarja addig a TV-zés zaja), ha az infrás alaptávirányító mégiscsak működik.
Én sem az a "tökös, homáron jól megmondó" ember vagyok, aki rárugja az ajtót a szervizesre, toppant egy határozottat bal lábbal, majd leveszi a legnagyobb működőképes készüléket a polcról, (lehetőleg 8k 65 inches oled), majd "tarsd meg az aprót, te mocskos állat" felkiáltással távozik.
Azért a jelenlegi, úriember viselkedést le lehet vetkőzni, egy kicsit erélyesebb fellépést megpróbálva. 800ezer forint mégsem egy doboz gyufa ára.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2020.03.10. 02:20:32

@ptspts:

A Chromecast működik minden tv-n? Mi kell hozzá?

öreg baka nem rakéta 2020.03.10. 04:15:15

@Terézágyú: Szerintem tökéletesen igazad van, de a világ elindult a másik irányba, hiába próbálod az értelmes meggyőzést. Sajnos ez jellemző a mai vásárlókra. Nem gondolnak bele, hogy ha egyszer az egyik funkció elromlik, ugrik vele a napi használat szempontjából több is. Te a múltat képviseled a szemükben, pedig te használod a cuccokat. Sajnos én is le vagyok ragadva a múltbani 2 Ftos, celofáncsomagolású kalmopyrin-Istopyrinnél.

Permetező 2020.03.10. 04:40:17

@szombi: igen a rúternek valóban sok köze van ahhoz hogy a tv a Bluetooth eszközöket is eldobálja

Kondom Keselyű 2020.03.10. 07:42:22

@ebella2: azt vagod, hogy a patinas JVC markanev 10-15 eve valami kinai dzsunka cegnel van? Akiknel sokszor a gyartosor reggel jvct, delutan a tesco sajatmarkas technika logojat festi a legalso kategorias selejtjeire ?

//VV\ 2020.03.10. 08:20:29

Anyósomnak néztünk tévét. Ott indul, hogy full HD doszt elég lenne nekik, de olyat normális tv-ből nem lehet kapni, csak noname márkát. Maradt a Samsung, meg a 4K meg az okostv. Magyarázd el egy 70 éves mamókának mi az netflix. Meg a 4K. Szóval kicsit elszállt a ló a gyártókkal...

igazi hős 2020.03.10. 08:27:01

@Semmitnemérszakitiltással: "Ha ugyanazt a routert vitted, akkor ugyanaz a router adja a wifit, tehát ugyanúgy kéne működnie." Ezt csak viccből írtad, ugye? Ha én költözöm, akkor se a falakat, se a szomszédokat a saját wifijükkel, se az egyéb, nagyfrekvenciás zavaró eszközöket nem viszem magammal, úgy is lesz másik az új helyen. Nálunk ha az emeletre vinném a cuccot, ahol nem tégla, hanem gipszkarton válaszfalak vannak, már egész más lenne a hálózat minősége.

FDToth 2020.03.10. 08:41:44

@Semmitnemérszakitiltással: persze, ethernet a legjobb, az is lesz. Más a wi-fi. Korábban eg ylakásban voltunk, telekom modem router kombo. ost ház, pincében telekomos router, emeleteken meg ap-k, amik kb szart sem érnek, annyira gynege a vétel mindeütt.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.03.10. 08:49:08

@KaTe: Annyira homáros, hogy itt egy releáns hozzászólás, és erre nem reagál senki. :-D Nekem az jutott eszembe, hogy egy 8k-s tévénél már esélyes, hogy elállnék a szerződéstől, és fizetési meghagyást nyújtanék be, mert az már nem a "beszart a teszkós kávéfőző" kategória.

killerkaller 2020.03.10. 08:52:01

"A másik magyarázat az egészet az okoseszközökre vezeti vissza - vagyis ezek az eszközök teszik tönkre az emberek fókuszálási képességét, és végül annyira elkényelmesedik az agy, hogy egyszerűen elszokik a gondolkodástól."

index.hu/tudomany/til/2020/03/10/kevesebb_iq/

szombi 2020.03.10. 08:58:40

@Permetező: Tekintve, hogy a bluetooth is 2.4GHz-en megy...

igazi hős 2020.03.10. 09:18:35

@szombi: Csak egész más a kétféle 2.4 GHz használat. A Wifi csatorna fix részt használ 2.4-2.5 GHz sávból, a BT meg "keres" magának egy szabad 1 MHz-es tartományt. Épp egy irodában ülök, kb. 20 telefon lóg a Wifin + 3 wifi router és még sincs probléma a BT fejhallgatómmal. Biztos vannak ezredmásodperces összeakadások, de ezeket nem vehetem észre, mert a hangcsomag hosszabb, mint a kiesés.

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.03.10. 09:24:49

Biztos a TV a rossz? Ez egy kétszereplős játék, ellenőrizni kéne a másik oldalt is a tamtamozás helyett.

fifibá55 2020.03.10. 10:03:35

Tizenéve mondta egy IT szakkiálításon egy nagy cég képviselője: a legnehezebb kitalálni, majd elhitetni az emberekkel, hogy mire van szükségük. Az okostévé meg a 8k is eklatáns példa erre.

Zabalint 2020.03.10. 10:10:34

@Krinyo:
A 2,4 Ghz-es wifin van 3 olyan csatorna, ahová be szabadna állítani, mert sokkal jobban zavarják egymást, ha szomszéd csatornákat használnak, mint ha ugyanazon vannak viszonylag sokan. Ehhez képest érdemes megnézni egy átlag társasházban mi van, és biztosan nem a default beállítás csinálja ezt, mert az a 3 darab egymást nem zavaró csatorna közül választana. Nekünk van 5 Ghz és 2,4 Ghz is, de vannak eszközeink, amik nem tudják az előbbit.

kalbász 2020.03.10. 10:43:46

@Semmitnemérszakitiltással: Hát nem éppen ethernet a wifi, másrászt mivel elektromágneses sugárzás, egy csomó minden befolyásolja a tulajdonságait.
Simán lehet sajnos, hogy az otthoni házat nem megfelelő.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.03.10. 11:06:25

@MAXVAL bircaman közíró: Ha van rajta HDMI csatlakozó, akkor megy. Kell a Chromecast, annak egy USB táp (adjék hozzá), meg egy okos telefon, amivel vezérled a Chromcastot. De azért nem lesz olyan, mint egy "igazi" okos tévé. A Netflix, meg a Youtube fog rajta menni simán, de már egy "sima" böngésző megosztás nálunk mindig komoly küzdelem. Szóval ha az adott filmet az Indavideon, a Videan találod meg, akkor néha meg kell küzdeni vele. A legjobb az volt, amikor még vagy 8 éve, az első Sony-Ericsson okos telefonomnak volt mini HDMI csatlakozója. Azt összekábeleztem a tévével, oszt' zsatar Dabas!

szombi 2020.03.10. 11:48:10

@igazi hős: Lehet, de egy sz*r router ebbe az idilli állapotba simán belepiszkíthat. A munkahelyeden biztos nem TP-Link vagy Netgear routereket nyúztok. Nálam egyetlen HP access point van, 40 eszközt (telefon, laptop, tablet, wifi kapcsolók és kamerák) kiszolgál, igaz, csak 40 méteren belül. És van három "kalóz" TP-link azon dolgozóknak, akik nem céges dolgokat intéznek a telefonjaikon...

ekat 2020.03.10. 13:08:06

@//VV\:
80 feletti Netflixezős hölgyet is ismerek, ez nem mindig kor, inkább érdeklődés kérdése.

Sörnyelő 2020.03.10. 20:12:22

Én 9 hónapig küzdöttem a Szarszung ügyfélszolgálattal. Az enyém is okosTV volt, de a csilivili engem nem érdekelt, az viszont igen, hogy pontosan 15 percenként megakadt rajta a kép. www.youtube.com/watch?v=AKCMPH7EKqc

Szóról szóra ugyanilyen válaszokat kaptam én is. "Ön által panaszolt hibát nem tudták reprodukálni, megállapítást nyert, hogy a készülék a gyári specifikációknak megfelelőn működik" Miközben a bevizsgálás idejére kapott cserekészülék ugyanolyan szar volt.

Végül Békéltető testülethez vittem az ügyet, akik nekem adtak igazat, de ezek a köcsögök, megint elkezdték vizsgálgatni a TV-t, ahelyett, hogy szó nélkül visszavásárolták volna a szarukat. Persze megint nem látták a hibát, ezért be kellett mennem a szervizbe, ahol természetesen az állításomnak megfelelően jött a hiba. Ezek után két hétre elérhetetlen lett az "ügyfélszolgálat", mint egy rossz vállalkozó. Miután rendőrségi feljelentést helyeztem kilátásba, végre kiállították a csereutalványt.

Elárulom, hogy a 2017-es (KS széria) és a 2018-as (Q6,7,8) biztosan mind tartalmazza ezt a hibát, de talán a korábbi évek TV-i is. TV adás vételnél, interlaced forrásnál, rendszeresen csuklik a mozgás. Nem könnyű észrevenni, de aki sportot néz, az kiszúrja. Igen, annak a TV-je is szar, aki állítja, hogy neki nem, mert nem veszi észre, ugyanis ez szoftverhiba.

A posztolónak azt üzenem, hogy ha valamit el akar érni, akkor keresse fel a lakhelyéhez legközelebb eső Békéltető testületet.

Permetező 2020.03.11. 01:33:33

@szombi: és akkó mi van he? a mikró is 2.4 gigahercen megy. Szal ha beszarik a mikró akkor az a tplink rúter hibája.

Mit kevernek nálatok a csapvízbe???

szombi 2020.03.11. 08:12:44

@Permetező: Nem tudom mit kevernek bele, de Te ugyanazt be is szívod nap mint nap. :)

aefzuj 2020.03.11. 09:46:24

Komoly problémák vannak.

ptspts 2020.03.11. 15:52:17

@MAXVAL bircaman közíró: A Chromecastot HDMI-kábellel lehet a tévéhez vagy a monitorhoz csatlakoztatni. Minden olyan tévével működik, amelynek van HDMI-csatlakozója, tehát az utóbbi 10 évben árult tévék többségével működik.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2020.03.12. 15:01:30

@ptspts: nekem egy elég régi LG van még webOS 1.0, szóval semmi frissítés vagy ilyesmi már nem érkezik rá, de amit írtál abból egyik sem jellemző rá a legcsekélyebb mértékben sem. A bekapcsolastól számított maximum 1 percen belül rendelkezésre áll az elindított YouTube. Nem emlékszem hogy valaha eldobta volna a wifit. Egyetlen gondom vele hogy nincs rá adblocker, szóval a YouTube reklámokat tovább kell kattintani...

Nagy Péter 2020.03.12. 23:18:14

Mondanám, hogy aki sasmung TV-t vesz, az sikeres ember nem lehet. Egyik barátomnak (volt) samsung TV-je, azzal is csak a gond volt, és nem is tudták megjavítani. Most Sony-t vett, azzal nincs gond. Nekem is Sony van, de nekem Androidos. Ez alapvetően jól működik, de azért két hetente jó újraindítani, különben belassul. (mondjuk egy restart csak másfél perc szerencsére) Más meg az LG TV-kre panaszkodik, hogy régen ment rajta a HBO Go, de mire négy éves lett a TV, kikerült róla a funkció, mert már nem támogatott. Kérdés, hogy akkor mit vegyen az ember?

ekat 2020.03.13. 07:37:21

@Nagy Péter: Sikertelen ember vagyok, aki imádja a Samsung Q70R-jét. ;)

Péter 2 2020.03.13. 21:40:25

@Zabalint: Egy csudát három, tizenkettő van. A probléma éppen az, hogy ebből a tizenkettőből három az, aminek valamelyikére sztenderd módon minden kommersz routert beállítanak (igen, a Linksys meg a Cisco is az). Bárhol körülnézel, az egész szomszédság ezen a három csatornán tobzódik, egyik a másik hátán, és a kilenc másik csatorna ott áll üresen. Sajnát eszközödet átteszed valamelyikre, és rögtön megváltozhat a világ.

Telefonja mindenkinek van, tessék feltenni rá egy wifit vizsgáló programot, és hajrá.