László nem most kezdte: már hat éve fizet a saját bankszámlájáról egy olyan villanyszámlát, ami nem az ő nevén van. Ez eddig nem is okozott gondot, ám most az Elmű rosszul állított ki egy számlát, ezért vissza kéne utalnia a befizetett pénzt. És mint kiderült, ez nem megy egyszerűen, ráadásul a szolgáltató sem kifejezetten segítőkész. És itt még nincs vége: László ezek után egy újabb értelmezhetetlen számlát kap.
A lányom villanyszámláit jómagam fizetem. Elektronikus úton juttatom be a mérőállást, úgy kapom a számlát, amit aztán kártyával fizetek. Ez nagyjából 6 éve tart, úgy, hogy az Elmű eddig egyáltalán nem kifogásolta azt, hogy a számlát nem az előfizető rendezi. Ennek lesz később jelentősége.
2019 év decemberében szolgáltatói leolvasás okán nem tudtam beküldeni mérőállást, és nem is voltunk ott egyáltalán, ezért a szolgáltató leolvasás sem törhetett meg.
Az Elmű valami ismeretlen algoritmus alapján kiállította a számlát, amit jómagam, berzenkedve bár, de befizettem.
2020 év január elején, okulva az előző havi rossz tapasztalatból, az egyébként agyonreklámozott EnergiApp segítségével juttattam be a mérőállást, amit az Elmű vissza is igazolt.
Ennek ellenére a számla ismét csak valami teljesen légből kapott mérőállás alapján készült. Megkifogásoltam, amit soha nem magyaráztak meg érdemben, viszont visszaküldtek valami pénzt, amit azonban olyan embernek küldtek ki, aki csak az Elmű vállalhatatlan “minőségű” belső rendszerében létezik. Azaz, a pénz szépen visszament az Elműnek.
Hiába kértem, hogy ugyanoda küldjék vissza ahonnan kapták, azaz utalják vissza. Az Elmű még csak meg sem akarta érteni, amit írtam. Azt hajtogatták, hogy “tájékoztatnak”, meg, hogy kell “meghatalmazás” az ügyintézéshez. Aminek az égvilágon semmi értelme, hiszen nincs szükség semmi ügyintézésre, tekintettel arra, hogy a pénz nem az Elműé, azt annak kell visszaadni, akitől kapták. Mint amikor egy webáruházból rendelek, kifizetem, megkifogásolom, visszaküldöm az árut, és visszaadják a pénzt. Ez még az utálatos, pirézek által üzemeltetett webshopokra is igaz.
Ami vérlázító volt, az Elmű hozzáállása. A kérdésre egyáltalán nem válaszoltak, folyamatosan csak “tájékoztattak”. Még azt sem tudtam elérni, hogy arra a levélre válaszoljanak, amit küldtem nekik, folyamatosan új levélfolyamot nyitottak. Nyilván, hiszen így is próbálták elsunnyogni az ügyet.
Most, amikor e sorokat írom, a pénz még mindig az Elműnél van, miközben már a 2020 februári számlát is ki kellett fizetnem.
A másik ügy friss fejlemény, mai.
2020. február végén jelentettem mérőállást a saját lakásom mérőjéről, amit a szolgáltató egy visszaküldött email-ben igazolt is.
Ma reggel megjött a számla, ami valami teljesen más mérőállás alapján készült, mint amit jelentettem, illetve amiről a visszaigazolást kaptam. Hogy mennyire más, azt jól érzékelteti, hogy a számla kb. a négyszerese a valóságos fogyasztásnak, azaz valami extrém ostobaság alapján készült. Kíváncsian várom az Elmű válaszát, hiszen azonnal megreklamáltam.
Elképesztő pénzeket tud így beszedni az elmű, miközben még csak az a lehetősége sincs meg a felhasználónak, hogy keres magának másik villanyműveket, lévén a szolgáltató monopol helyzetben van, ráadásul állami.
Természetesen minden állításomat dokumentumokkal tudom alátámasztani, de ami igazán undorító, az Elmű ügyfélelhárítása, erejével való visszaélése, miközben a “szolgáltatásának” végtelen ócskasága egyáltalán nem jogosítaná fel erre. Nagy, rugalmatlan, böszme, amelyik egyszerűen lenyomja az ügyfelét, egy kissé sem tekinti partnernek.
Ződ2000 · http://egzostive.com 2020.03.11. 11:08:49
Pár éve a leolvasó benézte és elkezdtek 10szeres összeget leszedni (kétszer sikerült is, mire letiltottuk).
Azt a cirkuszt hogy visszaszerezzük a pénzt... Pedig ők hibáztak (persze, "lopják az áramot", "mi nem hibázunk", "menjünk be személyesen, mert nem hisznek nekünk").
Lalikám 2020.03.11. 11:08:59
Terézágyú 2020.03.11. 11:13:37
Aha. Abszolút igaz. Mi, homárolvasók, ezt tanusítjuk.
juhaszvik 2020.03.11. 11:16:28
Terézágyú 2020.03.11. 11:16:56
A mocskosszemetek!!! Még így is????
Csokis · http://csokis.blog.hu 2020.03.11. 11:31:58
KaTe 2020.03.11. 11:54:22
"Elmű ügyfélelhárítása, erejével való visszaélése, miközben a “szolgáltatásának” végtelen ócskasága egyáltalán nem jogosítaná fel erre"
- Mi a probléma a szolgáltatással? Nem jön az áram? Vagy nem jó a hatásfoka? Ingadozik a feszültség? Nem működik a mérő?
juhaszvik 2020.03.11. 11:55:57
Verdikt: felesleges poszt.
Terézágyú 2020.03.11. 11:57:31
Héééééé, a posztolót má lehet...????? :)))))
borso 2020.03.11. 11:58:08
juhaszvik 2020.03.11. 12:12:10
Terézágyú 2020.03.11. 12:17:32
Apuuuuuuu, nekem is fizesd kiiiiiii!!!!!
Csak hogy örüljenek a pószterszidókommentelő-utálók is.
Tom from town 2020.03.11. 12:37:20
juhaszvik 2020.03.11. 12:44:36
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.11. 12:47:19
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.11. 12:51:03
juhaszvik 2020.03.11. 13:00:09
De ez se megy bemondásra. Gondolom a posztoló emailben vagy telefonon vívta a csatáját.
HarryKlein 2020.03.11. 14:04:13
killerkaller 2020.03.11. 14:35:44
Érdemben csak személyesen, kellően felkészülve lehet reklamációs ügyet (is) intézni.
killerkaller 2020.03.11. 14:56:26
Mégis mekkora összegről van szó, vagy poszter "csak" elvi kérdést csinál a szolgáltató trehány hozzáállása miatt?
Zuzer78 2020.03.11. 17:35:23
ekat 2020.03.11. 18:04:03
user friendly 2020.03.11. 20:22:22
CM2131 2020.03.11. 21:43:53
Pontosan meg lehet adni az ügyfélnek, hogy milyen bankszámlára érkezzen vissza az esetleges túlfizetés, ha ez nem történt meg akkor nem kell sírni. Vagy lehet választani azt is, hogy a következő számlába számítsák bele.
aefzuj 2020.03.11. 22:22:02
KékFény6 2020.03.11. 23:45:09
halaloszto 2020.03.11. 23:48:56
szépjuhászné 2020.03.11. 23:57:58
havrilla 2020.03.12. 07:15:17
ze11 2020.03.12. 07:30:34
A megoldás egyébként nem bonyolult: a lánya, aki szerződés szerint ügyfél, kérje a többlet visszautalását adott számlaszámra.
Kondom Keselyű 2020.03.12. 08:04:57
Kondom Keselyű 2020.03.12. 08:06:42
FDToth 2020.03.12. 10:09:58
A becsult oraallast sem ertem. Van egy lakas ahol njncs aramfogyasztas. Egyszer elfejtettem bediktalni, ok meg becsultek vmit. Ha tobb honapja 0 akkor miert becsulnek mondjuk 125-t?
En is mas helyett fizetem, de az elmu rendszereben az en szamlaszmom van, oda utaljak vissza, de erdekes, mert ok kb 40 napra utaljak, rajuk nem vonatkozik am utalask hatarido ;)
ebella 2020.03.12. 10:42:56
igazi hős 2020.03.12. 10:43:52
ebella 2020.03.12. 10:44:46
igazi hős 2020.03.12. 10:50:17
igazi hős 2020.03.12. 10:52:32
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.12. 11:00:06
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.12. 11:03:57
havrilla 2020.03.12. 12:51:17
Török Szultán.
havrilla 2020.03.12. 12:52:22
Az előző év FOGYASZTÁSA alapján becsülnek. És általában igen pontosan.
havrilla 2020.03.12. 12:53:59
Én mikor a szerződést kötöttem, ott volt egy pont, hogy visszatérítést vagy beszámítást kérek. És, ha visszatérítést, akkor postán vagy átutalással.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.12. 13:22:12
Arra viszont nem emlékszem, hogy azt kérdezték-e, hogy hogyan akarom a túlfizetést kezelni. De nem hiszem, hogy a postázást választottam volna, ha lehetett volna a beszámítást is. Online pedig nem lehet változtatni, abban biztos vagyok. De végülis mindegy, évente egyszer aktuális.
ebella 2020.03.12. 14:50:40
gergo1000/2 2020.03.13. 08:44:12
encir 2020.03.13. 08:50:19
Opportunista mikroba 2020.03.13. 11:48:01
havrilla 2020.03.13. 19:07:25
Hát valahogy el kell kezdeni a fogyasztás kiszámítását.
Nekem csak az áramnál szokott többletem lenni és az éves elszámolás után 1-2 hét múlva hozza a postás azt a 2-3 ezer forintot. Illetve hozta, mert most már beállt a megfelelő összeg, habár legutóbb valami 400 forintot küldtek vissza.
A víznél kértem a beszámítást és az egyik évben az építkezés miatt rengeteg víz fogyott, ami miatt a következő évben nagyobb lett a havi átalány. Nem foglalkoztam vele, fizettem. Az azévi elszámolásnál meg fele annyi lett a számla. A harmadik évben gyakorlatilag nem is kellett fizetnem vizet a beszámítás miatt. Igaz kijött egy ellenőr, hogy megnézze a vízórát, de semmi gond nem volt, amikor kiderült az egyszeri egyéves magasabb vízfogyasztás oka.
Péter 2 2020.03.13. 21:22:56
peppe83 2020.03.14. 08:48:08
Át lehet menni az EON-hoz és a szegedi NKM-volt DÉMÁSZ-hoz!
Nekem pl. Telekom áramom volt évekig, amikor az megszűnt, átadták az ügyfeleket a szegedi NKM-hez, most is náluk vagyok.
ekat 2020.03.14. 11:22:52
Nincs is jobb, mint állami szolgáltatóhoz menni. :) Amúgy meg úgy tudom, NKM-hez kerülés előtt választhattál volna magad áramszolgáltatót, csak ügyesen leplezték, hogy ne tűnjön fel az ügyfeleknek. Anyám is úgy került oda.