Olvasónk úgy érzi, jogos elvárás egy villanyborotvától, hogy ha borotválkoznak vele, attól ne menjen tönkre. De sajnos az eMAG szerint éppen ez történt: a javítást és cserét azzal az indokkal utasították el, hogy a nem megfelelő használat következtében ment tönkre a egy hónapja használt Philips borotva. Olvasónk hiába próbálta bizonygatni, hogy ő bizony semmi mást nem csinált vele, mint amire a gyártó legyártotta, a kereskedőt ez nem hatotta meg. Szakértőinkhez fordultunk segítségért, válaszuk a poszt végén.
Update: Reagált az eMag, az ügy megnyugtató lezárása a poszt végén olvasható.
Az eMAG-nál rendeltem egy borotvát. Október 22-én kb. 31 napig jól tudtam vele borotválkozni, aztán hirtelen leállt és mint kiderült, elpattant az egyik körkés egyik mikroszála. Gondoltam semmi gond, kicserélik egy új borotvára, vagy kiegészítőre. De az eMag arra hivatkozva, hogy 30 napon túl nem cserélik, ezt nem akarta megtenni. Azt kérték, hogy küldjem vissza nekik és javítják. Gondoltam oké, semmi gond, 1 hónappal ezelőtt visszaküldtem. Most kaptam egy levelet tőlük, hogy nem cserélik ki a körkést, de nem is javítják, mivel én azt külső hatásra törtem el (ha a külső hatás a borotválkozás, akkor OK, bevallom: ÉN TETTEM).
Azt hozzáteszem, hogy még soha, semmi elektromos borotvám nem romlott el a 37 év alatt, mióta
ezen a bolygón élek, és ilyen eMagos dologgal meg sosem volt dolgom. Nagyon ideges lettem tőle. Amúgy egy teljesen üres, kitöltetlen SERVICE adatlapot kaptam tőlük PDF-ben, amire ennyit írtak: GARANCIA ELUTASÍTVA. Se aláírva nem volt, hogy ki végezte a munkát, se lepecsételve, se egy 2-3 mondat odafirkantva, hogy miért utasították el a termek javítását. Valószínű, hogy a körkéseket nem tudjak cserélni, nincs raktáron, és tudják, hogy ha ki is cserélnék, akkor a következő is valószínűleg eltörne, mert az anyag annyira gyenge.A telefonban annyi magyarázatot kaptam, hogy én ütlegeltem a terméket, vagy valami ilyen random kifogást. Igen, mert én nem borotválkozom vele, hanem focilabdának használom. A kisasszony a telefonban azt mondta, hogy visszaküldik és semmit sem tesznek vele, esetleg én keressem meg a gyártót, ahol valószínűleg megint elküldenének úgyis a bánatba.
Ezek után kértem, hogy legalább a kitöltött doksikat vagy a szakvéleményt küldje át nekem, meg a garancialevelet, merthogy azt sem kaptam tőlük. Amúgy az adatlap 12.04-én készült (ez a majdnem üres), nem tudom, mit csináltak ezzel eddig, kb semmit. Tehát úgy 1 hónapot vártam a semmire, valószínű, hogy az eMAG mar akkor tudta, hogy vissza fogja utasítani a javítást/cserét/akármit. Kétlem, hogy egyedül én lennék ilyen szerencsétlen ezzel. A termek körkései nagyon gyengék és gyári hibásak. Érdekes módon volt már 6 féle másik Philips körkéses borotvám, azok bírtak 1-2 évet, ez meg elpattan 31 nap után? Szóval most majd jól visszaküldik és azt csinálok vele, amit akarok. 25.000 Ft-ért kb feldughatom magamnak, mert semmire sem jó, és külön sem lehet venni hozzá késeket, plusz valószínűleg az is elpattanna. Mit tudok tenni?
Az eladó egy olyan 30 napos szabályra hivatkozik, ami nem is létezik? Szép.
Kedves Olvasó!
Mivel a kereskedő, a panaszoddal a borotva gyártójához irányított át, első sorban tisztázni kell, hogy ki tartozik neked felelősséggel az új termék hibájáért.
A emag-nak igaza van abban, hogy a fogyasztó – a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:168. § -ban szabályozott termékszavatosság alapján – követelheti közvetlenül a gyártótól vagy a forgalmazótól is a hibás termék kicserélését. Ez azonban nem mentesíti a kereskedőt a – Ptk. 6:159. § alapján fennálló – saját kellékszavatossági kötelezettsége alól, vagy ha 10 000 forint feletti tartós fogyasztási cikkről van szó, akkor 1 év kötelező jótállási kötelezettsége alól. Amennyiben tehát a termék eleve hibás volt, akkor a kereskedő minden további nélkül köteles azt kicserélni vagy kijavítani – a kettő közül a vevő (!) választ, nincs olyan 30 napos szabály, amelyre az eladó vállalkozás hivatkozik.
A vállalkozás csak akkor tud mentesülni a hat hónapon belül jelzett minőségi kifogás esetén, jótállás esetén 1 éven belül jelzett hiba esetén, ha független szakértővel bizonyítja, hogy a termék nem hibás vagy nem gyártási-anyag hibára vezethető vissza.
A kijavításnak vagy kicserélésnek lehetőleg 15 napon belül kell megtörténnie – ez a határidő lehet hosszabb is, de akkor a késedelmet indokolnia kell a vállalkozásnak. Illetve a több hónapos késedelem már nem fogadható el.
Tehát jelen esetben a törvény erejénél fogva abból indulunk ki, hogy a borotvád eleve gyári hibás volt, és az Emag-ot terheli annak a bizonyítása, hogy te rontottad el azt, szakszerűtlen használattal. Amennyiben mindezek tudatában sem oldódik meg a jogvitátok, akkor a lakóhelyed szerint illetékes Békéltető Testület előtt kezdeményezhetsz eljárást. Az illetékes békéltető testületek listáját, illetőleg munkájukról további információt az alábbi linken találod: www.bekeltetes.hu
Felhasznált jogszabályok:
És akkor az eMag levele:
A cikkben a szakértői vélemény szerint "amennyiben tehát a termék eleve hibás volt, akkor a kereskedő minden további nélkül köteles azt kicserélni vagy kijavítani – a kettő közül a vevő (!) választ, nincs olyan 30 napos szabály, amelyre az eladó vállalkozás hivatkozik.", azonban a fogyasztó közel egyhónapnyi gondtalan használat után érzékelte először a problémát, így nem beszélhetünk eleve hibás termékről.
A terméket független szakértő vizsgálta meg egy szakszervizben és a szakvéleményben megállapítottak alapján a termék működési problémáját mechanikai sérülés és/vagy külső behatásból eredő meghibásodás okozta (a szita sérülése/törése), a gyártói garancia pedig erre nem terjed ki.
A 30 napos termékvisszaküldés nem meghibásodott termékek visszaküldésére vonatkozik, hanem a jogszabály által kötelezően előírt 14 napos elállási jog gyakorlására nyitva álló időn túl biztosít lehetőséget a Fogyasztók számára a számukra nem megfelelő termék visszaküldésére. Jelen termék esetében jogszabály által is kizárt az elállási jog gyakorlása:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát (…)
- e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
Az eMAG a fentiek ellenére egyedi elbírálás alapján, az ügyfél-elégedettség miatt mégis a termék vételárának visszafizetése mellett döntött, és a Vásárló értesítése mellett Ügyfélszolgálatunk gondoskodott az összeg visszautalásról.
ekat 2020.04.15. 10:58:30
Nemosztokmegsemmit.com 2020.04.15. 11:03:36
Az EMAG-tól akkor se, ha ingyen.......
2020.04.15. 11:10:00
ebella2 2020.04.15. 11:14:12
Engem átbasztak anno ötmillával. Az arctól egy fillért se lehetett behajtani, börtönbe ment (akkor az még egy kis belvárosi lakás ára volt, ma olyan ötven a hasonló kategória, bár vettem volna lakást, minthogy neki adom), de azzal el is engedtem a dolgot. Azóta jobban vigyázok. Ha nem engedtem volna el, ráment volna az egészségem és lehet akkor se tudom behajtani.
Zuzer78 2020.04.15. 13:36:58
The Good Boy 2020.04.15. 13:51:59
én soha nem vennék onnan, hanem csak kizárólag nagy nevű, üzlettel rendelkező, "kézzel fogható" áruháztól.
tavaly majdnem elcsábultam, amikor a side by side hűtőt cseréltem le. két termék akadt fent a rostán. az egyik a szokásos webáruházamban, az onlányhülyebolt-ban, a másik az emagon. az emagos, több funkciót tudott, kicsit olcsóbban, ingyen 1-2 napos szállítással, jobb energia hatékonysággal, valami 3 évesnek hazudott garanciával. ehelyett végül megvettem a picit drágább, 21 napos szállitással igért, de 5 év valós garanciájú terméket. azt gondolom, az az 1-2000 ft árkülönbség az első szervizelési mizériánál már bőven meg fog térülni...
aefzuj 2020.04.15. 13:59:02
Másrészt nem értesz a joghoz, a fogyasztóvédelmi joghoz még annyira se, így azzal a dumával pattintanak le, amivel akarnak.
Harmadrészt továbbra sem értesz a joghoz, így kiverni sem fogod belőlük az igazadat. Mert se tudásod, se pénzed nincs hónapokig ezzel szórakozni, ügyvédre meg ilyen tételnél sosem fogsz beruházni.
Negyedrészt pedig tanulságnak levonhatod, hogy aki spórolni akar, az többnyire hosszútávon lényegesen többet költ.
Rászántad volna az a plusz pár ezer forintot és lenne valós jótállásod meg kereskedői szakboltod, ahol érdemben tudsz reklamálni.
Itt és így csak 2 dolog adott számodra. A neszesemmifogdmegjól szaktanács és a gyűlölködő kommentek.
Majd legközelebb ügyesebb leszel és vásárlás közben szem előtt tartod, hogy a vadkapitalisa fogyasztói társadalom a profitról szól, nem a te jóléti örömödről.
Így amikor valami elromlik, a rendszer eleve arra felé mutatja beked az utat, hogy dobd ki a pitsába és vegyél mégegyet.
Evvan, így jártál.
Valós megoldás lehet még a jogi egyetemre való beiratkozás és a szükséges kompetenciák elsajátítása. Bár valós jogállam hiányában azt is a hajadra kenheted valójában.
aefzuj 2020.04.15. 14:04:06
Én így szoktam, csak hogy a szőröstalpú románoknak legyen vesztesége is alkalomadtán.
FDToth 2020.04.15. 14:59:43
A 30 nap az elállásra vonatkozik, ezt keveri a posztíró meg a 'szakértő' is.
Ha leírod nekik a dolgok menetét, és látjék, hogy tisztában vagy a jogaiddal, akkor nem húzzák az időt, de ők is probálkoznak sajno, mert duják, hogy itthon azt cdinálnak amit akarank, van vmi járási hivatal meg békéltető, de ezek csak arra jók, hogy vigyék a pénzt és munkát adjanak sok-sok lézengőnek!
The Good Boy 2020.04.15. 15:28:45
na ez a baj, amíg ilyen a mentalitás, és a vevők részéről is el akarják ezt egyesek fogadni, mint jó, nos addig ezek a sumák, mocskos cégek köszönik szépen és élnek, virulnak. amíg nem lesz egyrészt olyan az emberke mentalitása, mint pl. az enyém, hogy pár ezer ft különbségtől többet ér a biztos jótállási és szervizháttér, addig ezek a cégek élnek és virulnak, és köszönik szépen a sok fillérbaszó embert, akiket a szél az utukba sodor.
ettől függetlenül, mint embert sajnálom a poszt-tolót, hiszen egy nem megfelelő szolgáltatásra szórta ki a pénzét, de igazából annyiból megérdemli, hogy tele van a net az emag és társainak hasonló húzásaival, amire akkor is fel kell készülni, amikor a csillogó villogó új tárgy köszön vissza a webshop rivaldafényéből
Lalikám 2020.04.15. 16:15:02
qwertzu 2020.04.15. 16:22:47
Ennyi.
EMAG = nincs garancia.
qwertzu 2020.04.15. 16:27:32
2020.04.15. 16:29:16
Nekem 3 hónap volt, mire töröltetni tudtam velük az accountomat. Mert mindenféle kifogásokra hivatkozva nem voltak hajlandók. A végén mikor hatóságokkal fenyegetőztem, végül megoldották.
Gonoszgólya 2020.04.15. 16:50:24
1. Ki az a hülye gyökér, aki HAT, 1-2 évet kibíró borotva után vesz egy hetediket, ugyanabból a márkából? Egyáltalán, mi a f@sznak veszi meg már a harmadikat is belőlük?
2. Ki az a hülye gyökér, aki még mindig vásárol ezektől a kib@szott románállatoktól?
silver fox 2020.04.15. 17:21:19
3x 2020.04.15. 17:29:01
Péter 2 2020.04.15. 17:34:07
Hát, nem tudom, kedves poszter, hogy te milyen borotvákat veszel, nekem speciel Braun van, de szerintem nincs a kettő között ilyen minőségi eltérés. Ebből most van a *második* úgy húsz-huszonöt év alatt, az első se tört el, csak az akkuja már nem szeretett feltöltődni. Minden bizonnyal meg lehetett volna javítani, de úgy voltam vele, hogy lecserélem egy újra, és azt meg elteszem tartalékba, hátha egyszer kell, elvégre zsinórral továbbra is működik. Már nem is nagyon tudom, hova tettem, mert nem volt rá szükség. :-)
De az is igaz, hogy mindkettő az adott gyár választékának a felső végéről volt, nem az alsóról. De ettől függetlenül, ha neked azok a Phillipsek 1-2 évek bírnak, akkor ott valami egyéb baj is lehet.
Opportunista mikroba 2020.04.15. 17:39:15
Amineknevetadokelveszik 2020.04.15. 17:43:26
a fekete krindusz 2020.04.15. 17:45:46
röf 2020.04.15. 17:58:15
Vettem valamit (cca 20 rugó), megkaptam, kiderült hogy gagyi műanyag szar, vissza akartam küldeni, onnantól töltsd ki ezt, töltsd ki azt, mégegyszer ezt, reklamálj annál, újra töltsd ki ezt, végül a várható forgatókönyv szerint azt gondoltam, rohadjatok meg, szarok a műanyag cuccotokra. (Már azt sem tudom hol van....)
Nyert az eMag, elbukott engem, mint további potenciális vevőt.
2020.04.15. 17:59:47
1. Nem mindenkinek nőnek babapihék az arcán, van akinek erősebb, van akinek gyengébb a szőre, emellett a növekedése is eltérő. Nekem 1.5-2 év alatt bármelyik körkéses elektromos borotva feje elkopik annyira, hogy már nehezen viszi, legyen az Philips, Remington vagy más. (A rezgőkéseseket nem tudom, egyet próbáltam anno, az meg az arcom nagy részén totál rövidre levitte, de a vastagabb szőrszálakkal sehogy sem boldogult.) A fej meg drágább, mint az adott fejjel legolcsóbb kapható készülék, emellett sokkal nehezebben beszerezhető. Ezért 1.5-2 évente újat veszek.
zuhanorepulesss 2020.04.15. 18:05:02
Opportunista mikroba 2020.04.15. 18:09:34
bowhunter 2020.04.15. 18:26:32
Aki nem ert a dologhoz, annak javaslom a DAS jogvedelmet, inteznek mindent az ugyfel helyett, menni se kell sehova, ha veletlen a level aljara odafirkantod, h vagy intezik fenysebesseggel vagy innentol a DAS veszi at az ugyet az extremen felgyorsitja az esemenyeket :)
Tapasztalatbol irtam.
A poszternek javaslom, h legkozelebb vertezze fel magat vagy jogbol, vagy egy jogvedelemmel.
Ouvrez-vous à moi2 2020.04.15. 19:51:40
Elektromos borotva, ez a harmadik, most már negyedik éve használom.
Az első tesco gazdaságos volt, a második egy philips a Zeuronicsból, a mostani is philips csak az edigitaltól.
Ezt sem vettem volna meg, ha a másodszorra vásároltnak nem pusztul be az akkuja (de annyira hogy kb 1-2 percnyi használatnak megfelelő naftát hajlandó tárolni, több órás töltést követően), és esetleg hajlandó lenne működni kábelről...
A teszkós kibírt kb 2 évet, a második ~6-ot.
És nem 25'000 jó magyar forintért, hanem jó lesz az a 6-8ezer közötti sávból is.
a fekete krindusz 2020.04.15. 21:00:19
az megvan, hogy a DAS-nál nem ritka a szörnyen dilettáns ügyvéd?
sZulamith 2020.04.15. 21:41:47
Szerintem túl nagy aparátussal dolgoznak, de a gyártók sem angyalok, legyen az menő márka. Mint a fónyiromnál. Tettek egy müanyag lapocskát, hogy mutassa amikor megtelt a gyüjtő. Első alkalommal kilötte, azóta sem használam, persze az árban a lapocska benne volt.:) A másik probléma a gyártóknál, hogy egy egyszerű termék használatához is lassan diploma kell.
Club Sandwich 2020.04.16. 04:13:16
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.04.16. 06:41:15
Attila Mravik 2020.04.16. 07:21:01
2020.04.16. 08:39:39
2020.04.16. 09:13:26
Nagy nevűnek nem mondanám, szimplán csak nagy. Egy nagyra nőtt sufni cég. Most nem a jó hírről beszélek, hanem a működésének alapjairól. "Szürkeimportos" termékek, erős hiányosságok ügyfélszolgálat terén, nincs fizikai bolt/kirendeltség. Pistike webshop Bt., csak mindez nagyban. A MM nem ilyen, de igazából az ED sem, még nem legalábbis, a fúzióval gyanús, hogy az Emag "kultúrája" öröklődik.
CCnick 2020.04.16. 09:15:17
www.emag.hu/info/altalanos-felhasznalasi-feltetelek?ref=footer_4_1
"a DANTE INTERNATIONAL KFT. (Székhely: 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.; Cégjegyzékszám:01-09-727285; bejegyző bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; Adószám: 13282156-2-42; e-mail: info@emag.hu; telefonszám: (1) 885 5500"
KaTe 2020.04.16. 10:04:26
- Hogy hol? Mert nem mindegy, hogy a DANTE INTERNATIONAL KFT. az érintett, vagy valamelyik random "marketplace seller"
Előbbivel nem szokott probléma lenni, utóbbi esetben születnek ilyen és ehhez hasonló posztok...
Zoltán7691 2020.04.16. 10:29:22
Persze ez nem sokat jelent még garanciális problémák kezelésére nem került sor (remélem nem is fog).
Péter 2 2020.04.16. 11:24:14
Boar. 2020.04.16. 11:59:09
Na és?
Melyik nem az?
Legtöbb problémám a media markt-al volt. Az euronics-ba be sem megyek.
Az emag begyszer elrontott egy rendelés, más terméket küldtek.. Egy-két napon belül orvosolták, küldték a megfelelőt, a futár elvitte a tévesen kiküldöttet.
Az akcióik az átbaszásról szólnak, három-négyszeres árat írnak pl. a gagyi szerszámkészletekre aztán "leakciózzák". Észnél kell lenni.
De ki tud olyan webshopot ajánlani, amire tíz percen belül nem jön negatív komment?
Sluck Ödön 2020.04.16. 12:11:54
CCnick 2020.04.16. 13:11:31
Sluck Ödön 2020.04.16. 13:17:55
CCnick 2020.04.16. 18:51:19
poppeszku 2020.04.16. 19:23:54
btprg 2020.04.16. 20:12:03
btprg 2020.04.16. 20:17:03
2020.04.17. 06:19:46
Tekintve, hogy a fej külön drágább...
Mr. Megnézzük · http://megneznem.wordpress.com/ 2020.04.21. 20:56:38
pixeltoki 2020.06.17. 12:54:49
jogsertowebaruhazak.kormany.hu/lista/422/emaghu_SC_Dante_International_SA_Az_emaghu_webaruhaz_nem_tajekoztatta_elozetesen_a_vasarlokat_a_nyilvantartasba_vevo_szervrol_a_tarhelyszolgaltatorol_a_szerzodeskotes_felteteleirol_a_panaszkezelesi_modrol_a_bekelteto_testuleti_eljarasban_valo_egyuttmukodesi_kotelezettsegerol_nem_megfelelo_tajekoztatast_adott_a_kellekszavatossagrol_termekszavatossagrol_jotallasrol_az_elallasi_jogrol.html