Juliék áprilisi utazását is elvitte a járvány. A Barvofly utazási irodánál vásárolt Qatar jegyeik árát próbálják most visszaszerezni, ami nem megy egyszerűen. Az utazási iroda ugyan megküldte a légitársaságnak a törlés és a visszatérítés kérelmét, de aztán jött a csönd. Amikor Juliék pedig nagyon helyesen, közvetlenül felkeresték a Qatar-t, kiderült: már hetekkel hamarabb visszatérítették a teljes összeget, egyenesen az utazási irodának. A sztori 3 hete áll, mi is írtunk a Bravofly-nak, a válaszukkal frissítünk.
A következő történettel úgy érzem nem vagyok egyedül, ugyanis a mostani COVID szituáció általi járat törlések és visszatérítések mély vízében evezünk épp mi is.
Még a vírus kirobbanása előtt vettük jegyünket Budapest Bangkok járatra április 6-16 időpontokra. Mivel csak adott időpontokban tudunk menni nyaralni ezért próbáltuk megkeresni a legjobb lehetőséget az utazásra. Skyscanneren a Bravofly oldalán árult jegyek a Qatar járatára voltak a legkedvezőbbek, amik még utazási időben is optimálisak voltak. Békeidőkben nem voltak igazán problémáink ezekkel az „utazási irodákkal” ezért is mertem megvenni a jegyeket.
Majd jött a vírus és vele együtt minden bonyodalom. Tudtuk, hogy a Qatar még, ha nem is törölte a járatait felajánlott vouchert a teljes összegnek megfelelően vagy járatidőpont módosítást. (nem úgy, mint a fapadosok) Mivel mi irodán keresztül vettük a jegyeket, ezért első körben a Bravofly-t próbáltam elérni, hogy térítsék vissza a teljes összeget, mivel el sem tudunk repülni az országból. Persze jöttek a hosszú várakozások mire kapcsoltak valakit, akivel beszélni is lehetett a magyar oldalon. Először leráztak, hogy az utazás nem 3 napon belül van, ezért hívjam őket majd akkor vissza. (jelzem ez minden légitársaságnál így volt) Majd mikor elértünk az utazást megelőző 3. napba, akkor hívtuk őket újra, majd azzal nyugtattak, hogy a kérelmet elküldték a Qatarnak és várnunk kell. Ez így is történt, mivel megértettük, hogy sok ügy van amivel foglalkozniuk kell, de rá 3 hétre (04.24) felhívtam a Qatar budapesti telefonszámát, hogy mégis közvetlenebb infóhoz jussak, és ott elmondták, hogy csak annyit látnak, hogy a Qatar visszatérítette a repjegy összegét a Bravoflynak, de már április 3.-án! Kértem az ügyintézőt, hogy ezt nekem írásosan erősítse meg és küldje el e-mailben, hogy hivatalos bizonyítékom legyen róla.
Először felhívtam a Bravofly-t, hogy kérhessem őket számon és indítsák el a folyamatot azonnal. Az ügyintéző azt mondta, hogy meg kell várni míg küldenek egy e-mail, amiben benne lesznek lehetőségek, hogy mit szeretnénk tenni, tehát voucher, számlára utalás stb. Mondtam hogy nem akarok várni semmire és most azonnal rögzítsék, hogy a számlámra akarom visszakérni a pénzt. Hát azt ő nem tudja, mert az e-mailt nem ő küldi ki, hanem a központtól jön. Tehát lepattintás ás várjunk újra.
Ezen még inkább felindulva írtam nekik emailben is a Qatartól kapott e-mailt továbbítva a Bravoflynak (customercare@bravofly.com) , amiben kérdőre vontam őket, hogy mindenféle tájékoztatás nélkül hagytak minket és így kellett megtudnom, hogy a pénzemen ülnek 3 hete és ezt hogy képzelik?! Emellett megfenyegettem őket, hogy ha jövő héten nem történik efelől semmi tájékoztatás, illetve a pénzem teljes visszautalása a számlámra, akkor a fogyasztóvédelemhez fordulok.
A sztorink most éppen itt áll, és titeket szeretnélek megkérdezni, hogy mire számíthatok velük kapcsolatban illetve további lépéseket mit tudok még tenni, ha nem állnak kötélnek?
A slussz poén, hogy nem találni ÁSZF-et az oldalukon, így eléggé izgalmas is hogy mi vonatkozik rájuk és mihez is kell tartaniuk magukat.
HarryKlein 2020.04.28. 11:19:09
3x megkérdezték, hogy kérek-e refundot, mindig válaszoltam, hogy igen és kitöltöttem a form-ot.
Azóta írtak 2x, hogy nyugi, mindjárt jön a zseton, de hát sok a dolog, ugye, majd pár napja jött egy levél, hogy akkor tessék a voucher, de ha rákattintok a linkre, akkor már el is fogadtam :)
Baluci 2020.04.28. 11:42:00
é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2020.04.28. 11:42:47
Facelessbook · www.dont.think.so 2020.04.28. 11:55:15
Facelessbook · www.dont.think.so 2020.04.28. 11:59:34
Club Sandwich 2020.04.28. 12:27:23
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.04.28. 12:46:23
Club Sandwich 2020.04.28. 13:23:42
Head Honcho 2020.04.28. 14:52:56
Sluck Ödön 2020.04.28. 15:25:41
Lalikám 2020.04.28. 16:57:42
HarryKlein 2020.04.28. 17:35:53
nekem pl csak ígérgetett eddig a ryan
Club Sandwich 2020.04.28. 17:51:28
Club Sandwich 2020.04.28. 17:52:55
Facelessbook · www.dont.think.so 2020.04.28. 18:00:11
Raadasul ezeknek a kedves ugynoksegeknek, akik olyan olcson adjak a po'garnak a jegyet (roller is tartozik a csomaghoz, amellyel az ugyfel a repulo helyett kozlekedhet barmilyen problema eseten) a nagyresze nem is Magyarorszagon bejegyzett vallalkozas, ami a - sokszor egysegsugaru, idegen nyelven nem beszelo - utas helyzetet meg nehezebbe teszi.
ekat 2020.04.28. 18:52:58
Más: Gedeonnak szuper napja lesz. :D
Club Sandwich 2020.04.28. 18:58:07
Ouvrez-vous à moi2 2020.04.28. 19:21:49
Amúgy Mo-n bizonyos szektorokban/iparágakban nem a működés feltétele véletlenül a közzétett, nyilvánosan elérhető ÁSZF?
Legalábbis pár éve még az volt...
Hörömpő cirkusz világszám 2020.04.28. 19:33:53
Svájci bejegyzésű cég, svájci jog az irányadó.
Örülök, hogy segíthettem.
btprg 2020.04.28. 20:27:47
Ezt kár volt külön megjegyezni, igaz minden homár posztra. Az őserdőben nem szoktak rendelni az eMag-ról :)
aefzuj 2020.04.28. 23:54:48
Most tanultad meg, amit rajtad kívül mindenki más tud 1990-óta. Nevezetesen, hogy ezek a fos közvetítők csak sápot szednek, hozzá nem tesznek semmit, ellenben sokat elvesznek.
Ha lenne eszed, akkor ezeket a hányadék neppereket csak arra használnád, hogy összevesd az árakat, majd utána magadnak foglalnád a jegyeket, közvetlenül a szolgáltató honlapján.
Tanulópénz volt ez, engedd el. Legközelebb, már okosabb leszel.
Ilyen az élet, információs társadalomban élünk, az tudás hatalom, a tudatlanság meg költséges.
Lószerafin 2020.04.29. 00:41:44
Mas oka is lehet annak, ha valaki kozvetito cegen keresztul vesz/foglal jegyet! De maradjunk az arnal... mivel a kozvetito nem 1-5 jegyet vesz, mint egy atlagos csalad, hanem egyszerre akar 100-200 jegyet foglal le, igy joval kedvezobb aron tudja ertekesiteni, mint maga a legitarsasag. Plusz a legitarsasag vallarol levesz egy gondot, mivel kevesebb dolga lesz az ertekesitessel, foglalas koruli keresekkel, problemakkal...stb. ergo feltetelezhetjuk, hogy kevesebb embert kell foglalkoztatnia az adott munkakorben.
Sok esetben direktbe a legitarsasag oldalan dragabb ugyanaz a jegy - nem kevessel! Mas esetben az adott opcio nem is elerheto a legitarsasag oldalan keresztul.
Az is elofordulhat, hogy az egyik iranyba lufival repul, viszont visszafele mar qatarral, mert ez jobban megfelel az igenyeknek es az ar meg mindig sokkal kedvezobb, mintha a legitarsasagnal foglalod.
Persze megbizhato kozvetitot kell keresni!
ebella 2020.04.29. 06:12:14
Egyszerű, utána kell nézni, hogy ami érdekel, az olcsóbb a hotelban (és például milyen transzfer szolgáltatások járnak hozzá, ha ott foglalsz), vagy az irodánál. Nem olyan nagy művészet. Az viszont biztos, hogy nem az az általános, hogy a hotelben (repülőtársaságnál), olcsóbban jutsz a szolgáltatáshoz mint az utazásszervezőnél.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2020.04.29. 08:13:09
mégiscsak van nekik...
Mr.paksimogyoró 2020.04.29. 09:07:26
Club Sandwich 2020.04.29. 13:05:41
Paeonia 2020.04.29. 13:15:59
Több mint egy hónapja várok egy ryanaires visszatérítésre!
Péter 2 2020.04.29. 19:39:46
2020.05.01. 08:35:43
Amit írtok, azzal csak ritkán lehet sokat spórolni, egyszerűen azért, mert a piac beárazza. Ha megveszek 1000 jegyet féláron egy koncertre, akkor a koncert előtti hónapban a teljes árhoz képest fogok diszkontot adni, amennyiben nem fogytak el közvetlenül a jegyek, mert azzal versenyzek. A szálloda és a repülő esetében ráadásul kereslet-kínálat függvényében változó árakról beszélünk, ha 10 fabatkáért fél évvel előtte lefoglaltam utazási irodaként a szobákat, 2 héttel előtte 30 fabatka az ára, akkor annyiért fogom adni, amennyiért még bevállalja az ügyfél a közvetítővel jároló extra kockázatot. Ez nem 15-20 fabatka lesz, hanem mondjuk 27. Ha nem nagyon fogynak a szobák, akkor meg nem csak én, hanem a szálloda is engedni fog, illetve a nem előre vásárlós közvetítők is, ha meg nagyon fogynak, akkor én is emelni fogok. Csodák nincsenek, persze biztos van hogy ki lehet fogni jó lehetőséget, de ez közvetlenül is előfordul.
ebella2 2020.05.01. 13:34:20
Amit írsz az egy negatív spekuláció, különösebb szakértelem nélkül. Az utazásszervezés egy szakma, ha nagyon egyszerűnek tűnik néhányaknak, akkor is.
Club Sandwich 2020.05.01. 20:15:34
Mayerling 2020.05.01. 22:37:58
Commandante Jayasuriya 2020.05.01. 23:54:58
ebella2 2020.05.02. 03:59:55
Olvasd már el mint írtam itt régebben is, de ne csak úgy, hogy az biztos hülyeség és az biztos jó, amit te gondolsz! Csak szólok, bő negyven éve (igen, még bőven a Kádári "virágzás" alatt lettem maszek, később ezt vállalkozónak kezdték hívni) üzletembernek nevezhetem magam és elértem, hogy ma csak akkor dolgozom, ha kedvem van, inkább csak felügyelem az cégeimet, mert a gazda szeme hizlalja ..... Szerinted te többet tudsz az üzletről mint én? Még az is lehet, csak olyat nem olvastam tőled, ami ezt bizonyítja, sőt inkább olyanokat, ami éppen az ellenkezőjét.
Club Sandwich 2020.05.02. 04:58:33
"Amit írsz az egy negatív spekuláció, különösebb szakértelem nélkül. Az utazásszervezés egy szakma, ha nagyon egyszerűnek tűnik néhányaknak, akkor is."
NA, erre reagaltam. Ennyi.
ebella 2020.05.02. 06:19:52
Club Sandwich 2020.05.02. 15:11:38
2020.05.02. 18:06:22
De nem azt írtam, hogy nem éri meg vállalkozóként, hanem azt, hogy utasként csak ritkán tudsz jelentősen olcsóbban kijönni. Vicces, hogy csípőből leugatod, amit írok, miközben az első mondatodból kiderül, hogy fel sem fogtad, amit írtam.
2020.05.02. 18:08:25
Esetleg érvelnél is, vagy csak a nem értesz hozzá az érv arra, ha valaki szóva teszi, hogy ellentmond a közgazdasági ésszerűségnek, amit írsz?
2020.05.02. 18:14:33
"Ki is mondta, hogy jóval az aktuális ár alatt? Olyasmivel vitatkozol, amit itt senki nem állatott."
Leírtam, hogy nem lehet jelentős összeget ezzel megspórolni ügyfélként, mert ez is az aktuális piaci árból indul ki. Az, hogy az utazási iroda mennyiért vette anno, az ekkor már irreleváns. Erre azt írtad, hogy színtiszta spekuláció. Tehát szerinted nem így van. Akkor bazd, érveljél is az állításod mellett, ne próbálj amögébújni, hogy nem írtad. Mert bizony azt írtad, ez nem úgy van, ahogy én írtam, ennek alátámadztására be is dobtál egyérvelési hibát (tekintélyre való hivatkozás).
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.05.04. 18:59:21
Akkor ennek a sztorinak a fogyvéd, meg arendőrség/PSZÁF is nagyon örülne (nincs ASZF és sikkasztottak, mivel a pénz hozzájuk már nem jutott el... :D )
Mondjuk előre lehetett sejteni, hogy a görény magyar kereskedelem ott fogja a vevőket szívatni, ahol csak tudja.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.05.04. 19:01:10
Na jó, de ők sem fogadják el a csirkét fizetségként, szóval az utas miért nyelje le, hogy nem pénzt kap vissza? Sokadik ok, amiért nem sajnálom ezeket...
nyúúúlacska 2020.05.07. 06:59:49
Im just here for the comments 2020.05.08. 16:01:52
RIP.
Club Sandwich 2020.05.08. 16:25:56
Permetező 2020.05.09. 10:26:12
btprg 2020.05.09. 14:38:39
Lehet hogy nem csak a sztori, hanem maga a covid... Szegény!
Head Honcho 2020.05.09. 23:30:09
Péter 2 2020.05.10. 14:15:52
jegeskaveee. 2020.05.11. 13:54:23
Club Sandwich 2020.05.11. 16:55:36
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.05.11. 18:03:23
@Péter 2: Ja, de azért attól még, hogy a vevő hülye, nem biztos, hogy a cég nem volt gyökér...
Usermail317 2020.05.13. 07:37:45
Úgy nincs értelme blogot futtatni, hogy közben nem moderálgat senki és hagyja a népet érvényesülni, mert így születtek a szublina-félék is. Horvátjani meg Fotelildi dühöngőjének jó volt de másnak nem, a cégek meg már jó ideje letojják az itteni cikkeket, nem úgy mint régen amikor folyamatosan jöttek a frissítések a cégek válaszaival.
Ezt itt hagyni kell békében kimúlni, a helyére meg kell egy olyan ahol rendszeres a moderáció, nem a fosmotort használja és napi több cikket is kitesznek heti egy helyett.
Itt. Kell. Abbahagyni.
Nick-son 2020.05.13. 11:43:01
Amúgy nem lenne rossz ezt folytatni valamilyen más platformon, csak igényesebben.
DarkWolf 2020.05.13. 15:50:52
@Usermail317: nem tudom te hogy vagy vele de én részemről szeretném ha a blog folytatódna vmilyen formában
Usermail317 2020.05.13. 22:54:44
Olyan oldal kell, amit folyamatosan frissítenek és moderálnak és nem csak hobbiból, hanem hivatásként. A regisztráció pedig SMS-hez kötött lenne, mint amit a Hobbielektronikán is bevezettek nemrég, amivel a trollhadsereg 99%-a ki is lenne szűrve.
A posztok így már nem csak sima névtelen bejelentések lennének, oda már tényleg csak azok a posztok mennének, amikért a bejelentő vállalja is magát. Ehhez a cégeknek is felületet kell biztosítani, ahol a felhozott problémákra reagálhatnak, ha akarnak.
Persze ennél mélyebben már nem lehetne a biliben a kezem, de nagyjából így képzelnék el egy fajsúlyos fogyasztóvédelmi felületet.
Annak nincs értelme, hogy valaki a névtelenségből elküldi a sirámait mailban, aztán talán kirakják hetekkel később és hadd ítéljenek a szintén névtelen fórumozók, némelyikük a sokadik címével belépve és trollkodva. Úgy csak szét van offolva minden. Ilyen felületet bárki tudna csinálni egy sima blog.hu felhasználóval, értelmetlen.
Ide egy elszánt, fizetett csapat kellene és egy profin leprogramozott és fenntartott felület. Szóval szinte esélytelen.
De leírni jó volt, mint amikor az ember képzeletben a lottóötöst költi.
jegeskaveee. 2020.05.13. 23:55:40
Aztán pár évvel ezelőtt mindenki összeveszett mindenkivel, kommentelők a bloggazdával (aki következetlen volt), majd egymással, de nagyon, és ott szóltak be igen ordenáré módon, ahol tudtak.
Nem csodálom, hogy szétesett az egész, így meg -ahogy most van- kár folytatni.
Club Sandwich 2020.05.14. 00:23:46
Koszi ;)
Fakanál69 2020.05.14. 07:46:11
SZIGMA 2020.05.14. 08:29:44
"Szükség van egy erőteljes hazai fogyasztóvédelmi fórumra, de csak ellenőrzött és fiatalos formában, amire a Homár évek óta nem képes."
Alapvetően a probléma ott van, hogy ez a blog nem ilyen céllal jött létre, elég csak a névválasztást és a mottót megnézni.
Próbálkoztak ők,lásd GVTI bevonása,de azt most hagyjuk.
A moderátorok későbbi célja pontosan az volt,amit írtál, erőteljes fogyasztóvédelmi fórum. A törzs(troll)közönséget leépíteni és várni, míg jólfésült diplomások választékosan válaszolnak a felmerült problémákra, a hatályos jogszabály hivatkozásával, annak átlagember számára is érthető lefordításával. A törzsközönség leépítése egész jól sikerült, már csak a profikra kell várni, akik biztosan rengeteg időt szánnak egy Batz papucsra vagy egy Emagos kenyérpirító garanciális szervizelésére.
"Ehhez a cégeknek is felületet kell biztosítani, ahol a felhozott problémákra reagálhatnak, ha akarnak."
A Homár meg szokta kérdezni az érintett cégeket is, a válaszukkal frissíti a posztot.
Addig volt Homárpower, amíg rengeteg komment volt. Rezső bevonásával látszott egy kis fény az alagút végén, mert tényleg több poszt jelent meg, mint előtte (Respect, Rezső!), de úgy látszik, hogy pont a csetelő törzsközönség adta ennek az egésznek a savát-borsát, akikből már csak levétve maradt.
a fekete krindusz 2020.05.14. 12:55:21
Persze, vannak fogyasztói jogok, meg elvek és szar olvasni, hogy "szarjál rá, engedd el", vagy "dobd ki a kukába". A troll jól látta, hogy a legfontosabb elv, vagy érték az időnk. Mérlegre helyezed és a másik oldalon a jogaid vannak. Mivel minden jog annyit, amennyire az érvényesíthető, így a bölcs (troll) belátja, hogy tudni kell veszíteni. Ebből következik, hogy fantasztikusan mulattunk a posztolók vergődésén, aki vélt, vagy valós jogait hajtotta, kvázi gereblyézve a semmit.
Külön gratulálok a kenyérpirítós példához. Bár vicces, hogy pont kenyérpirítól nem találtam posztot, de kiváló példa. A proli vergődik, posztol, telefonál, mailezik, mert jogai vannak, meg elvei, a troll pedig azt mondja, hogy a kenyérpirító az fogyóeszköz. Vagy ami leginkább fogy, az a kenyérpiritóba fektetett idő és az energia. Megkapja a poszter a lebaszást, reakcióként egyesek levonják a következetetést, hogy azért tart itt ez az ország, mert mindenki irigy és az áldazatot hibáztatja. A kör pedg bezárult.
Usermail317 2020.05.14. 16:21:53
Az a szomorú helyzet, hogy 2020-ban Magyarországon egy nyomorult fogyasztóvédelmi blog volt a legnagyobb felület, ahová az emberek a panaszaikkal fordulhattak.
Onnantól az emberek szemében végleg megszűnt chatszobának lenni, ezt a forgalmat és felelősséget pedig nem is bírta ki az oldal.
@a fekete krindusz: Csak az a baj, hogy a troll akkor is igaznak hitte a mondandóját, ha köze se volt a témához se szakmailag, se emberileg. Ugyanis a troll sosem építeni akar, hanem csak rombolni.
Aki a baccpapucs-féle dolgokat humornak fogta fel, annak persze jó kis hely volt ez, kiélhette magát mindig. A lebaszás meg csak akkor üt, ha az illetőnek van is értelmes mondandója a személyeskedésen kívül, ami ritka. Vadász, románszokás, meg hasonló okosságokkal nem is a segítségnyújtás volt a cél sosem, csak a "dejóhogynemazéngondom" életérzés erősítése.
Tulajdonképpen a magyarországi fogyasztóvédelmi helyzet is ez: minek ment oda, minek azt vette, minek úgy vette, de szar neki. Nem tetszik? Pereskedj, minket ne fárassz ezzel.
És ennyit is ér az egész.
Persze nem kell meglepődni semmin, a megvert, legyőzött, neméndógom, szarnirá mentalitás nagyon népszerű volt és lesz is mindig, az utólagos okoskodás és kárörvendés pedig sláger.
De egyre tényleg jó volt. Megmutatja az átlagembernek, hogy semmi értelme segítséget kérni hasonló helyekről, mert mindenki csak magára számíthat a bajban. Cserébe ugyanezt is kell visszaadni, át kell taposni a szenvedőkön és örülni, hogy most épp nem mi vagyunk soron.
ekat 2020.05.14. 19:13:29
Hogy én mit kaptam volna azért, hogy több feldúlt levelet írtam a BENU-nak mondjuk 600 Ft érték miatt. :) Ugyanis az dühít, hogy kihagy valamit a rendelésemből, ami eleve nagyon kellemetlen érzés, mivel bizonyítani nem tud az ember semmit, és utána hiába írok neki, egyszerűen nem reagál. Nem is válaszoltak soha. De már elengedtem az ügyet. :)
Egy Vaterás vásárlás során viszont reklamáció helyett azonnal elengedtem a 15.000 forintot, amit a számomra használhatatlan minőségű cuccért fizettem. Úgy döntöttem, hogy én voltam a hülye, hogy a Vaterán vásároltam.
De végülis nem magamról akartam beszélni, csak arról, hogy esete válogatja. Szerintem az 'engem, ENGEM ugyan nem vághatnak át EZEK' című, az ember egója által sugallt érzés, az igazságtalanság által okozott 'bántás', a tényleges kár, és az ember idegrendszerének kímélni akarása között mindenki esetenként máshogy egyensúlyoz, és az illető habitusa is nagy szerepet játszik persze.
A mindenért balhézom és a fát is vághatnak a hátamon c. hozzáállás között azért jó sok árnyalat van.
De ami a magyar cégeket illeti, hát sokuknak rendkívül furcsa hozzáállása van, igazából jobb Amazonról meg ilyen helyekről venni bármit, még ha drágábbra is jön ki, - bár persze sokszor pont hogy nem -, mert probléma esetén secperc alatt reagálnak, intézkednek, orvosolnak.
Im just here for the comments 2020.05.15. 05:13:14
Igaz, hogy nincs benne pénz, tehát majd lehet öket fizetni saját zsebből, + a kutya nem olvasná, de az álom megvalósulna.
Im just here for the comments 2020.05.15. 05:14:32
misi107 2020.05.15. 07:59:08
Én folyamatosan olvasom -igaz utólag,most a 2011-es évnél tartok...-a blogot és a posztokat.Igen,tényleg igaz az,hogy a cégek egy ideig komolyan vették az itteni megjelenést és reagáltak egy-egy panaszra.Ahogy észreveszem és a még jelenlevő,régebbi tagok is tapasztalták,ez mára megszűnt.Napi szinten mozgok boltokban,tapasztalom,hogy egyrészt maguk a vásárlók is hibásak ebben.Az a hozzáállás,hogy énvagyokazúristenvásárló sok helyen megunták a cégek.Ergo nagyívben tesznek rá,hogy mi gondod.Ez sajnos pont azokat sújtja a legjobban ,akik teljesen normálisan adják elő a problémájukat és azokat is pont ugyanígy lesajnálják-tisztelet a kivételnek,ez ne legyen általánosítás.Nagyobb cégeknek megvan a saját belső szabályozásuk,hogy mit tehet egy-egy esetben a főnök, egyéb esetben ott a semmire sem jó ügyfélszolgálat.Most nem az általam is utált Spar boltokban található penészes sajtra gondolok hanem minden másra,ami a kaján kívül esik.Rendkívül jó hallani azt,hogy na ide se jövök többet.Érdekel valakit?Egy multit tuti nem.Kisboltot?Örül,hogy megszabadul egy agyhalottól.Viszont az is tény,hogy ugyanezek a cégek azért sem akarnak foglalkozni a panaszokkal,mert nincs a vásárlók mögött tényleges hivatalos szerv,aminek van jogköre ellenőrizni,kivizsgálni,szankcionálni.A sokat emlegett vásárlók könyve kb. egy kalap szar.Sok helyen a boltvezetők válaszolnak a beírt panaszra,történni meg nem történik úgyse semmi.Kb. az esetek 90%-a erre jut:köszönjük visszajelzését,az esetet kivizsgáltuk.Mindent megteszünk,hogy mégegyszer ez ne forduljon elő.Ennyi,aztán mindenki ossza be magának-már ha hajlandó megadni a címét,hogy legyen hová kiküldeni az egyenválaszt.De ennek is részben a vásárlók az okai.Az ilyen beírás például,hogy "kioktatott az őr-eladó-dolgozó stb..." Miért?Na,azt már senki nem írja meg...Bármilyen szóbeli panaszt vezetőnek/helyettesnek KELL jegyzőkönyveznie.Kb. onnantól bukta,ha azt írják le ami történt.Mert sok ember akkor sem ismeri el a hülyeségét,ha beleverik az orrát.Inkább jön a sokat emlegetett idesejövöktöbbet.Régen ténylegesen jelentek meg posztok itt a Homáron a különböző boltokban,multiknál,boltláncoknál dolgozóktól.Érdekes módon elsikkadt.Később egy-egy kommentben néha beírtak,ha épp az adott poszt érintette őket.Kb. akkora eredménnyel,hogy húzz el a boltból nem kötelező eladónak lenni.Innentől fogva nem csodálom,hogy a kereskedelemben dolgozók inkább csak olvassák/olvasták a blogot.Ráadásul nem is kevesen,de legalább szünetben jót röhögnek a trollokon meg az adott témához teljesen hölye kommentelők szánalmas röfögésein.Ez van.Az emberek és viselkedésük az elmúlt két hónapban...hát az maga megér egy külön tanulmányt...
Usermail317 2020.05.15. 09:01:35
A korábbi vélemény szerint az a segítség, hogy "hülye voltál, minek csináltad, engedd el, ezt meg azt kellett volna" válaszokkal fitogtatjuk tudásunkat, hisz nem velünk történt az eset és boldogít a tudat, hogy mást is átkúrtak és másnak is szar. Lehet ezt a mentalitást tagadni, attól még létezik, főleg névtelenül és online. Olvasható minden egyes poszt alatt és ahogy fentebb látható, még büszkék is rá. Ezt már a szublinás témáknál is nagyon jól lehetett látni.
Pont ezért nem nevezhető Fogyasztóvédelmi blognak az oldal, inkább lehetne Megmondó blog a neve. Ez 100%-ban azért van, mert hagyták érvényesülni a trollokat.
A külföldi vásárlás pedig addig jó, amíg nem kell visszaküldeni valamit a saját költségeden gariztatni.
Amazonon a return label még mindig ritka, mint a fehér holló, ezért még mindig jobban jár az ember a hazai szervizhálózattal is rendelkező boltokkal, mint a külföldiekkel (persze ez az apróságokra kevésbé vonatkozik).
@Im just here for the comments: A trolloknak pont az lenne a legnagyobb érvágás, hogy nem nyilvánulhatnak meg, mert az első akciójuk után mennének a levesbe. Erre a jelenlegi felület is képes, csak végig kell futni a válaszokon és kiosztani a jutalmakat és persze át kell állni a fosmotorról a Facebook kommentekre, máris elfogynának.
De nyugi, értem én, hogy ez nem mindenki érdeke, ahogy az erős hazai fogyasztóvédelem sem. Az ilyenek inkább csak kárörvendve ülnek a saját fingjukat szagolva amikor valami frappánsnak gondolt szöveget nyomtak ahelyett, hogy segítettek volna a panaszosnak. Na ők tényleg nem olvasnának egy érdemi fogyasztóvédelmi oldalt, de nem is kár értük, itt már otthonra leltek.
SZIGMA 2020.05.15. 10:42:05
Kapaszkodsz ebbe a "Fogyasztóvédelmi blog"-ba, de tényleg, szinte látom, ahogy az erek dagadnak a nyakadon, csak totál feleslegesen. A babaolajat sem babákból préselik, mégsem akad fent rajta senki.
Sok-sok évvel ezelőtt egy messzi-messzi galaxisban... ja az egy másik mese...
Szóval régen lett egy blog, a neve Tékozló Homár lett. Ha szerinted ez egy komolyságot sugárzó név, akkor le a kalappal!
Volt mottó is: Fogyassz, herdálj, szenvedj! Ezt sem érzem túl hivatalosnak, inkább olyan cinikusnak, görbe tükröt állítónak.
Látod jobb oldalon fent a borítékos gombot?
"Ide írd meg, ami kiakasztott!" Hivatalos? Nemigen.
A lényeg: ezt az egészet az első pillanattól kezdve nem vette túl komolyan senki, ha nincs az Edés poszt, erről a blogról kb. 50 ember tudna azóta is. De volt Edés poszt, volt Homárpower, voltak/vannak trollok, vannak egyébként értelmes segítő válaszok is időnként, ha valaki veszi a fáradtságot és végigböngészi a kommenteket, bár a vadászok miatt ez a kedv is alábbhagyott.
Amire te vágysz,azt nem itt kell keresned, nem itt kell javasolnod. Fogyasztóvédelem, Békéltető Testület, esetleg GVTI.
De azt már "Im just here for the comments" kolléga leírta, ha meg is valósulna, csak a pénzt vinné, senki nem olvasná, tehát értelme nem sok lenne.
a fekete krindusz 2020.05.15. 10:57:21
Miért nincs potens szerv, ami ténylegesen szakcionál? Nincs rá politikai akarat. Makróban kell gondolkodni. Lássuk be, ez nem Fehéroroszország. Bármennyeri is szar ezt beismerni, de az EU-ban nem létezik, hogy ne a kedvező vállalkozói környezet kialakítása legyen a cél. Amig a hazugság csak nagyon specifikált esetekben felróható jogilag, addig ezt nem várhatjuk el. El is, mint minden más, csak vice versa működhet.
Usermail317 2020.05.15. 10:58:12
És ha itt ez a fő vonal és nem a komolyság, akkor ezt le kell venni: Fogyasztóvédelmi blog.
Mert nem az. Cinikusok, antiszocok és embergyűlölők gyűjtőhelye, az már inkább igaz.
Hogy mit olvasnának az emberek és mit nem, azt pedig nem az ilyen lelkivilágú emberek fogják meghatározni, mert nekik a káröröm a lételemük, nem a konstruktív hozzáállás.
Ha viszont valakinek tényleg gondja van, akkor az itt csak további ütlegeket kap majd olyanoktól, akiknek erre keményedik. Ezért kellett volna itt is nagyobb hangsúlyt fektetni a moderációra, akkor nem megy a levesbe az egész. Ahhoz pedig már elég lett volna az általam korábban írt dolog is, bár az tény, hogy valódi felületet nem lehetséges ingyen megcsinálni és fenntartani hosszútávon.
Maradnak a mentális sérültek, bocsánat cinikusok.
Usermail317 2020.05.15. 11:17:03
A homárt meg pont ezért kezdték komolyabban venni az emberek egy ideig. Nem volt semmiféle fogyasztóvédelem, de még azt is sikerült kicsinálni. Nem vártak el ettől semmi többet, mint ami. Mégis sokaknak segített fénykorában, amíg szorosabb volt a gyeplő.
Viszont különbség van aközött, hogy valaki felelőtlenül fogyaszt, vagy csak simán átverik. Ha pedig már ügyvéddel kell menni ügyet intézni és egy órán át a cégek értékeléseit böngészni árukeresőn vásárlás előtt, akkor ott nem lehet mindent az ügyfél nyakába varrni.
Ott az alapvető cégkultúrával is komoly baj van.
Ha pedig abból indulunk ki, hogy az ügyfél minden részletre kiterjedően tájékozott legyen, akkor ezzel levesszük a felelősségvállalás minden terhét a cégekről és áttoljuk az egészet az ügyfélre. Ilyenkor lehetséges az, hogy a cégek csak röhögnek a fogyasztói panaszokon és bátran állnak elébe bármiféle hivatalos eljárásnak vagy pernek, mert ők védve vannak. A helyi cinikus pedig addig heherészik mindezen, amíg ő nem áll a farok rosszabbik végén.
SZIGMA 2020.05.15. 12:03:56
Javaslom az "Ide írd meg, ami kiakasztott!" gomb használatát, levenni csak a blog üzemeltetői tudják.
Engem nem zavar, ha kicsit lejjebb görgetek, nem látszik. Meg nem is hiszek el mindent,amit a neten olvasok.
"Cinikusok, antiszocok és embergyűlölők gyűjtőhelye, az már inkább igaz."
Ezt szinte bármelyik blogra rá lehetne húzni, ahol 1-2 troll megjelent. Maradjunk annyiban, hogy a posztolók és kommentelők kiegyensúlyozott küzdelmet vívnak.
Amikor a 40. Emag-os sírást olvasod és még mindig nem fogják fel, hogy az piactér is és a román jog a mérvadó, akkor azért elgondolkozol az élet nagy dolgain.
"Hogy mit olvasnának az emberek és mit nem, azt pedig nem az ilyen lelkivilágú emberek fogják meghatározni, mert nekik a káröröm a lételemük, nem a konstruktív hozzáállás."
Mondd el, mit szeretnél olvasni! Most már tényleg érdekel, bár mentális sérültként nem tudnám értelmezni. :)
Az iskolában is sokakat érdekelt te mit szeretnél olvasni. Ja, nem, ott kötelező olvasmányok voltak. A Homár nem kötelező olvasmány, mindenki találhat más, őt jobban érdeklő olvasnivalót a nagy Interneten.
"Ezért kellett volna itt is nagyobb hangsúlyt fektetni a moderációra, akkor nem megy a levesbe az egész."
Volt itt ilyen, kérdezd meg Hildát! Amiatt vagy annak ellenére ment a levesbe az egész? Ki tudja?
jegeskaveee. 2020.05.15. 17:42:30
"Volt itt ilyen, kérdezd meg Hildát! Amiatt vagy annak ellenére ment a levesbe az egész? Ki tudja? " ez mindkét oldal hathatós közreműködésével történt.
a fekete krindusz 2020.05.15. 18:41:41
Amig az ár alapján döntünk, addig nem beszélhetünk tudatosságról.
"Viszont különbség van aközött, hogy valaki felelőtlenül fogyaszt, vagy csak simán átverik. "
javaslom, mutass kérlek öt olyan posztot, ahol a posztert konkrétan átverték. Biztosan lesz ilyen és próbáljunk meg hónapok, akár évek után, hideg fejjel megvitatni, hol is lehetett volna elkerülni, megelőzni a bajt.
misi107 2020.05.15. 19:36:24
Quuuziii 2020.05.16. 08:12:56
Quuuziii 2020.05.16. 09:21:03
"A Hozzászólások betöltése nem sikerült
Hozzászólások újratöltése"
Amit értelmezni sem lehet. Mi az hogy "hozzászólások újratöltése"? Ennek max akkor lenne értelme, ha egy link lenne amivel újratölthetjük a hozzászólásokat, vagy mikor kiírja, az oldal elkezdene ügyködni a hozzászólások újratöltésén. De semmit sem csinál. Ehhez hozzájön az is, hogy kb fél-1 évig én be sem tudtam ide lépni. Bár nem hiszem hogy bárkinek is hiányoztam volna. :)
Quuuziii 2020.05.16. 09:34:47
A panaszosokat persze ez nem érdekli, mindenkinek a saját problémája a legégetőbb.
Quuuziii 2020.05.16. 09:46:31
DarkWolf 2020.05.17. 11:30:58
juhaszvik 2020.05.18. 10:08:45
Fakanál69 2020.05.18. 10:36:25
Quuuziii 2020.05.18. 12:16:11
hátezmilegyen 2020.05.18. 15:46:04
hátezmilegyen 2020.05.18. 15:48:31
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.05.18. 18:21:26
Fakanál69 2020.05.19. 06:48:11
SZIGMA 2020.05.19. 08:10:06
A pletykák szerint erősen slágergyanúsak a szerzemények, a Batz up és az Emagination akár nemzetközi sikerre is számíthat.