Tékozló Homár

Hoztam visszatérítést, meg nem is

2020.04.28. 11:00 | Homár Rezső | 89 komment

bravofly-customer-service-phone-number-1280x720.png

Juliék áprilisi utazását is elvitte a járvány. A Barvofly utazási irodánál vásárolt Qatar jegyeik árát próbálják most visszaszerezni, ami nem megy egyszerűen. Az utazási iroda ugyan megküldte a légitársaságnak a törlés és a visszatérítés kérelmét, de aztán jött a csönd. Amikor Juliék pedig nagyon helyesen, közvetlenül felkeresték a Qatar-t, kiderült: már hetekkel hamarabb visszatérítették a teljes összeget, egyenesen az utazási irodának. A sztori 3 hete áll, mi is írtunk a Bravofly-nak, a válaszukkal frissítünk.

A következő történettel úgy érzem nem vagyok egyedül, ugyanis a mostani COVID szituáció általi járat törlések és visszatérítések mély vízében evezünk épp mi is. 

Még a vírus kirobbanása előtt vettük jegyünket Budapest Bangkok járatra április 6-16 időpontokra. Mivel csak adott időpontokban tudunk menni nyaralni ezért próbáltuk megkeresni a legjobb lehetőséget az utazásra. Skyscanneren a Bravofly oldalán árult jegyek a Qatar járatára voltak a legkedvezőbbek, amik még utazási időben is optimálisak voltak. Békeidőkben nem voltak igazán problémáink ezekkel az „utazási irodákkal” ezért is mertem megvenni a jegyeket.

Majd jött a vírus és vele együtt minden bonyodalom. Tudtuk, hogy a Qatar még, ha nem is törölte a járatait felajánlott vouchert a teljes összegnek megfelelően vagy járatidőpont módosítást. (nem úgy, mint a fapadosok) Mivel mi irodán keresztül vettük a jegyeket, ezért első körben a Bravofly-t próbáltam elérni, hogy térítsék vissza a teljes összeget, mivel el sem tudunk repülni az országból. Persze jöttek a hosszú várakozások mire kapcsoltak valakit, akivel beszélni is lehetett a magyar oldalon. Először leráztak, hogy az utazás nem 3 napon belül van, ezért hívjam őket majd akkor vissza. (jelzem ez minden légitársaságnál így volt) Majd mikor elértünk az utazást megelőző 3. napba, akkor hívtuk őket újra, majd azzal nyugtattak, hogy a kérelmet elküldték a Qatarnak és várnunk kell. Ez így is történt, mivel megértettük, hogy sok ügy van amivel foglalkozniuk kell, de rá 3 hétre (04.24) felhívtam a Qatar budapesti telefonszámát, hogy mégis közvetlenebb infóhoz jussak, és ott elmondták, hogy csak annyit látnak, hogy a Qatar visszatérítette a repjegy összegét a Bravoflynak, de már április 3.-án! Kértem az ügyintézőt, hogy ezt nekem írásosan erősítse meg és küldje el e-mailben, hogy hivatalos bizonyítékom legyen róla.

Először felhívtam a Bravofly-t, hogy kérhessem őket számon és indítsák el a folyamatot azonnal. Az ügyintéző azt mondta, hogy meg kell várni míg küldenek egy e-mail, amiben benne lesznek lehetőségek, hogy mit szeretnénk tenni, tehát voucher, számlára utalás stb. Mondtam hogy nem akarok várni semmire és most azonnal rögzítsék, hogy a számlámra akarom visszakérni a pénzt. Hát azt ő nem tudja, mert az e-mailt nem ő küldi ki, hanem a központtól jön. Tehát lepattintás ás várjunk újra.

Ezen még inkább felindulva írtam nekik emailben is a Qatartól kapott e-mailt továbbítva a Bravoflynak (customercare@bravofly.com) , amiben kérdőre vontam őket, hogy mindenféle tájékoztatás nélkül hagytak minket és így kellett megtudnom, hogy a pénzemen ülnek 3 hete és ezt hogy képzelik?! Emellett megfenyegettem őket, hogy ha jövő héten nem történik efelől semmi tájékoztatás, illetve a pénzem teljes visszautalása a számlámra, akkor a fogyasztóvédelemhez fordulok. 

A sztorink most éppen itt áll, és titeket szeretnélek megkérdezni, hogy mire számíthatok velük kapcsolatban illetve további lépéseket mit tudok még tenni, ha nem állnak kötélnek?

A slussz poén, hogy nem találni ÁSZF-et az oldalukon, így eléggé izgalmas is hogy mi vonatkozik rájuk és mihez is kell tartaniuk magukat.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HarryKlein 2020.04.28. 11:19:09

velem a ryanair vicceskedik.
3x megkérdezték, hogy kérek-e refundot, mindig válaszoltam, hogy igen és kitöltöttem a form-ot.
Azóta írtak 2x, hogy nyugi, mindjárt jön a zseton, de hát sok a dolog, ugye, majd pár napja jött egy levél, hogy akkor tessék a voucher, de ha rákattintok a linkre, akkor már el is fogadtam :)

Baluci 2020.04.28. 11:42:00

Hát... szerintem össze is tojták magukat az irgum-burgum email-tól... Lehet tucatszám, lepereg róluk!... Sajnálom a posztolót, kemény menet lesz!

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2020.04.28. 11:42:47

az általad egy félmondatban lesajnált fapadosok már mindenkinek visszatérítették a pénzét vagy a 120%ot jóváírták kreditben. kretén. addig nyújtózkodj amíg a takaród ér.

Facelessbook · www.dont.think.so 2020.04.28. 11:55:15

Az osszes ilyen kozvetito nagyon jo addig, amig nincs semmi problema. Amint homokszem kerul a gepezetbe, ember legyen a talpan, akinek sikerul oket eloszor is egyaltalan elernie, masodszor pedig viszontlatnia a penzet.

Facelessbook · www.dont.think.so 2020.04.28. 11:59:34

Ilyeneken latszik meg, hogy a magyar piac meg mindig rendkivul arerzekeny. Az emberek par ezer forint sporolasert megveszik itt-ott bejegyzett OTA-kon keresztul a jegyeket, ezzel lemondva a biztonsagrol, rendes ugyfelszolgalatrol, amit egy legitarsasag sajat kepviselete tud nyujtani.

Club Sandwich 2020.04.28. 12:27:23

Most lehet en leszek a helikopter, de miert jo kozvetito cegen keresztul venni a repjegyet, foleg ha tudom is melyik legitarsasag gepere?? Minden cegnek van sajat honlapja, rajta jegykereso, arak stb. Akkor? Ekkora divat a roller?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.04.28. 12:46:23

@Club Sandwich: nem jó, de gyakran olcsóbb. Csak eggyel több lehetőség is, hogy valami elbaszódjon.

Club Sandwich 2020.04.28. 13:23:42

@onlajnok: Hat, ez ismetelten egy szep pelda arra, hogy semmi szukseg nem lenne a marketingesek altal szallitott megoldasokra, ha ok maguk nem generalnak a problemat, amire megoldas kell... Kozvetiton keresztul, annak sapjaval egyutt olcsobb, mint kozvetlenul a szolgaltatonal... tapsvihar.

Sluck Ödön 2020.04.28. 15:25:41

@Club Sandwich: Nem jó általában, de esetleg komolyabb társaságoknál, nem az árokparton, lehet olcsóbban megvenni, mint a légitársaságnál, sőt, én olyat is tapasztaltam, hogy a légitársaságnál nem lehetett olyan jegyet venni, mint egy utazási irodánál, és nekem az utóbbi jobb volt. (ugyanahhoz a légitársasághoz). Furcsa, de előfordulnak ilyen helyzetek, de nyilván meg kell válogatni a partnert.

HarryKlein 2020.04.28. 17:35:53

@é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛: ez konrkétan nem igaz.
nekem pl csak ígérgetett eddig a ryan

Club Sandwich 2020.04.28. 17:51:28

@Sluck Ödön: az igazi roller akkor jon, amikor pl. a visszauttal kapcsolatban valtoztatas lenne, es hiaba all ott a po'gar az adott legitarsasag irodajaban fizikailag, kozlik vele, hogy mivel ugynokseg foglalta a jegyet, ok nem tudnak rajta SEMMIT valtoztatni, lesz szives az ugynokot megkeresni a problemajaval. Mondjuk egy pentek delutan 4-kor ezzel szembesulni igazi elmeny, leven az iroda ilyenkor man reg zarva - hetfo reggel 9-ig... oszt lehet hajtani a rollert habzo szajjal :D

Club Sandwich 2020.04.28. 17:52:55

@Lalikám: nem unod meg ezt a vadaszozast? 100 eve is ego volt...

Facelessbook · www.dont.think.so 2020.04.28. 18:00:11

@Club Sandwich:
Raadasul ezeknek a kedves ugynoksegeknek, akik olyan olcson adjak a po'garnak a jegyet (roller is tartozik a csomaghoz, amellyel az ugyfel a repulo helyett kozlekedhet barmilyen problema eseten) a nagyresze nem is Magyarorszagon bejegyzett vallalkozas, ami a - sokszor egysegsugaru, idegen nyelven nem beszelo - utas helyzetet meg nehezebbe teszi.

ekat 2020.04.28. 18:52:58

Hát érdekes helyzet.... elég paraszt az iroda. (Amúgy jelzem, hogy nem, nem mondta minden légitársaság, hogy csak 3 nappal utazás előtt lehet bármit akarni, de azóta is várom a visszatérítést. Mondjuk mondták is, hogy 3 hónapon belül. /Lufthansa/)
Más: Gedeonnak szuper napja lesz. :D

Club Sandwich 2020.04.28. 18:58:07

@Facelessbook: ingyen loller, tiszta haszon! Ja neeeem, ROLLER! :D

Ouvrez-vous à moi2 2020.04.28. 19:21:49

A legtöbb iroda jelenleg igyekszik a lehető legtovább magánál tartani a pénzt, ultrarövidtávon forgatni. Nekik most nettó 10 forint haszon is haszon.

Amúgy Mo-n bizonyos szektorokban/iparágakban nem a működés feltétele véletlenül a közzétett, nyilvánosan elérhető ÁSZF?
Legalábbis pár éve még az volt...

Hörömpő cirkusz világszám 2020.04.28. 19:33:53

Egy percbe telt megtalálni az ÁSZF-et, tessék: www.bravofly.hu/hu/info/general-conditions.html
Svájci bejegyzésű cég, svájci jog az irányadó.
Örülök, hogy segíthettem.

btprg 2020.04.28. 20:27:47

@Head Honcho:
Ezt kár volt külön megjegyezni, igaz minden homár posztra. Az őserdőben nem szoktak rendelni az eMag-ról :)

aefzuj 2020.04.28. 23:54:48

Nem nem. A bonyodalmak ott kezdődtek, hogy közvetítő oldalon keresztül foglaltad a jegyeket. Nem ott kellett volna, hanem közvetlenül a szolgáltatónál és akkor a visszatérítés is hozzád ment volna egyenesen.

Most tanultad meg, amit rajtad kívül mindenki más tud 1990-óta. Nevezetesen, hogy ezek a fos közvetítők csak sápot szednek, hozzá nem tesznek semmit, ellenben sokat elvesznek.

Ha lenne eszed, akkor ezeket a hányadék neppereket csak arra használnád, hogy összevesd az árakat, majd utána magadnak foglalnád a jegyeket, közvetlenül a szolgáltató honlapján.

Tanulópénz volt ez, engedd el. Legközelebb, már okosabb leszel.

Ilyen az élet, információs társadalomban élünk, az tudás hatalom, a tudatlanság meg költséges.

Lószerafin 2020.04.29. 00:41:44

@LebensraumamOsten: Okoska! Osztod itt az eszt!
Mas oka is lehet annak, ha valaki kozvetito cegen keresztul vesz/foglal jegyet! De maradjunk az arnal... mivel a kozvetito nem 1-5 jegyet vesz, mint egy atlagos csalad, hanem egyszerre akar 100-200 jegyet foglal le, igy joval kedvezobb aron tudja ertekesiteni, mint maga a legitarsasag. Plusz a legitarsasag vallarol levesz egy gondot, mivel kevesebb dolga lesz az ertekesitessel, foglalas koruli keresekkel, problemakkal...stb. ergo feltetelezhetjuk, hogy kevesebb embert kell foglalkoztatnia az adott munkakorben.
Sok esetben direktbe a legitarsasag oldalan dragabb ugyanaz a jegy - nem kevessel! Mas esetben az adott opcio nem is elerheto a legitarsasag oldalan keresztul.
Az is elofordulhat, hogy az egyik iranyba lufival repul, viszont visszafele mar qatarral, mert ez jobban megfelel az igenyeknek es az ar meg mindig sokkal kedvezobb, mintha a legitarsasagnal foglalod.
Persze megbizhato kozvetitot kell keresni!

ebella 2020.04.29. 06:12:14

@Lószerafin: Az utazásszervező irodákkal is ugyanaz a helyzet. Mivel nem egyesével foglalják le a szobákat, akár féláron is megkapják, amennyiért maga a hotel legfeljebb az utolsó napokban árulja, ha szerencséd van és maradt szobájuk. Az utasnak még így is megéri sokszor, figyelembe véve, hogy az iroda egyéb szolgáltatásait is (épp a nagybani rendelés miatt) tudja olcsóbbá tenni a szabadpiaci, egyedi árhoz képest..

Egyszerű, utána kell nézni, hogy ami érdekel, az olcsóbb a hotelban (és például milyen transzfer szolgáltatások járnak hozzá, ha ott foglalsz), vagy az irodánál. Nem olyan nagy művészet. Az viszont biztos, hogy nem az az általános, hogy a hotelben (repülőtársaságnál), olcsóbban jutsz a szolgáltatáshoz mint az utazásszervezőnél.

Mr.paksimogyoró 2020.04.29. 09:07:26

@é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛: A takarós részt nem értem. Egy Bankok jegy miatt kezdtél azonnal fikázni? Ha a posztoló kretén, akkor te mi vagy? Csóró kretén?

Club Sandwich 2020.04.29. 13:05:41

@Mr.paksimogyoró: dehogy, csak egy arctalan proli...

Paeonia 2020.04.29. 13:15:59

@é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛: ezt miből gondolod, hogy a fapadosok mindenkinek mindent visszatérítettek???
Több mint egy hónapja várok egy ryanaires visszatérítésre!

Péter 2 2020.04.29. 19:39:46

Kedves poszter, az ÁSZF ott van a lap alján a menüben, egyetlen kattintásra.

2020.05.01. 08:35:43

@ebella:
Amit írtok, azzal csak ritkán lehet sokat spórolni, egyszerűen azért, mert a piac beárazza. Ha megveszek 1000 jegyet féláron egy koncertre, akkor a koncert előtti hónapban a teljes árhoz képest fogok diszkontot adni, amennyiben nem fogytak el közvetlenül a jegyek, mert azzal versenyzek. A szálloda és a repülő esetében ráadásul kereslet-kínálat függvényében változó árakról beszélünk, ha 10 fabatkáért fél évvel előtte lefoglaltam utazási irodaként a szobákat, 2 héttel előtte 30 fabatka az ára, akkor annyiért fogom adni, amennyiért még bevállalja az ügyfél a közvetítővel jároló extra kockázatot. Ez nem 15-20 fabatka lesz, hanem mondjuk 27. Ha nem nagyon fogynak a szobák, akkor meg nem csak én, hanem a szálloda is engedni fog, illetve a nem előre vásárlós közvetítők is, ha meg nagyon fogynak, akkor én is emelni fogok. Csodák nincsenek, persze biztos van hogy ki lehet fogni jó lehetőséget, de ez közvetlenül is előfordul.

ebella2 2020.05.01. 13:34:20

@Zabalint: Van egy vállalkozó haverom, aki éppen úgy csinálja, ahogy leírtam és nem is nagyon nagyban. Látatlanban mondom, cserélnél vele jövedelmet.

Amit írsz az egy negatív spekuláció, különösebb szakértelem nélkül. Az utazásszervezés egy szakma, ha nagyon egyszerűnek tűnik néhányaknak, akkor is.

Club Sandwich 2020.05.01. 20:15:34

@ebella2: Ha szakma ha nem, a piac torvenye akkor is ugyanugy ervenyes ra mint barmire a "szabad gazdasagban"... Mivel minden szereplo profitmaximalizalasra torekszik, nyilvan nem fogja senki joval az aktualis ar alatt adni a barmit, csak azert mert o idejekoran felaron hozzajutott. Nyilvanvaloan ala tud igerni masoknak, de azert nem viszi tulzasba - az extraprofitot meg rohogve zsebreteszi...

Mayerling 2020.05.01. 22:37:58

Régi utazó vagyok, tanácsom, mindig fogadd el a vouchert pl. a repülőtársaságtól, vagy azt az opciót, hogy jóváírják a kilométereket, mert nagy az esélye,hogy a befizetett pénzt kp. formájában nem utalják vissza. A jóváírt kilométereket felhasználhatod később. Persze ehhez az kell, hogy ne ragaszkodj nagyon időpontokhoz. Pont a nizzai merénylet után közvetlenül utaztam volna Nizzába, de néhány utas kedvéért nem indították a járatot, ehelyett később Milánóba utaztam a jóváírt kilométerekkel. Persze Milánó sokkal rosszabb (gyengébb) desztináció, mint a Cote d´Azur, de ez mellékes, utazhattam volna máshová is, pl Koppenhágába.

Commandante Jayasuriya 2020.05.01. 23:54:58

Hát ebből az a tanulság, hogy repülőjegyet csak a légitársaság weboldalán szabad venni, nem az ilyen viszonteladóknál. De ezt nyilván előttem már sokan leírták. A Qatar egyébként azoknak, akik rendelkeznek Privileg Club tagsággal, vagy csak simán kapják a hírleveleket, m8ndenről korrekt, és pontos tájékoztatást kapnak, de a társaság honlapján is elérhetőek a fontos informàciók.

ebella2 2020.05.02. 03:59:55

@Club Sandwich: Ki is mondta, hogy jóval az aktuális ár alatt? Olyasmivel vitatkozol, amit itt senki nem állatott. Bár még az is elképzelhető, ha valamitől meg akarok szabadulni akár egy másik jó üzlet reményében, jóval az aktuális ár alatt adom el (mégis nyerek rajta, vagy akár azon nem is, csak a pénzen amit kapok érte) és annak sok oka lehet. Egyszer vettem nagy tételben rostos baracklevet valakitől, akinek azonnal kellett a pénz. Eladhattam volna pár hónap alatt apránként hárommilliót keresve csak pár forinttal a nagybani piaci ár alatt, meg egyben is, úgy, hogy bő milliós nyereségem keletkezett rajta pár óra alatt és utána azt a pénzt is forgathattam az eredeti vételárral együtt, nagyobb haszonnal, mint az hárommiller. (De nem igazán tartanék további oktatást a valós piacról. Ez nem az a hely.)

Olvasd már el mint írtam itt régebben is, de ne csak úgy, hogy az biztos hülyeség és az biztos jó, amit te gondolsz! Csak szólok, bő negyven éve (igen, még bőven a Kádári "virágzás" alatt lettem maszek, később ezt vállalkozónak kezdték hívni) üzletembernek nevezhetem magam és elértem, hogy ma csak akkor dolgozom, ha kedvem van, inkább csak felügyelem az cégeimet, mert a gazda szeme hizlalja ..... Szerinted te többet tudsz az üzletről mint én? Még az is lehet, csak olyat nem olvastam tőled, ami ezt bizonyítja, sőt inkább olyanokat, ami éppen az ellenkezőjét.

Club Sandwich 2020.05.02. 04:58:33

@ebella2: ezt irtad @Zabalint-nak:

"Amit írsz az egy negatív spekuláció, különösebb szakértelem nélkül. Az utazásszervezés egy szakma, ha nagyon egyszerűnek tűnik néhányaknak, akkor is."

NA, erre reagaltam. Ennyi.

ebella 2020.05.02. 06:19:52

@Club Sandwich: Csak outsiderként. Én meg szóltam, hogy fogalmad nem sok van az üzletről. Ennyi.

Club Sandwich 2020.05.02. 15:11:38

@ebella: persze, nyilvan alsobbrendu leny vagyok.

2020.05.02. 18:06:22

@ebella2:
De nem azt írtam, hogy nem éri meg vállalkozóként, hanem azt, hogy utasként csak ritkán tudsz jelentősen olcsóbban kijönni. Vicces, hogy csípőből leugatod, amit írok, miközben az első mondatodból kiderül, hogy fel sem fogtad, amit írtam.

2020.05.02. 18:08:25

@ebella:
Esetleg érvelnél is, vagy csak a nem értesz hozzá az érv arra, ha valaki szóva teszi, hogy ellentmond a közgazdasági ésszerűségnek, amit írsz?

2020.05.02. 18:14:33

@ebella2:
"Ki is mondta, hogy jóval az aktuális ár alatt? Olyasmivel vitatkozol, amit itt senki nem állatott."

Leírtam, hogy nem lehet jelentős összeget ezzel megspórolni ügyfélként, mert ez is az aktuális piaci árból indul ki. Az, hogy az utazási iroda mennyiért vette anno, az ekkor már irreleváns. Erre azt írtad, hogy színtiszta spekuláció. Tehát szerinted nem így van. Akkor bazd, érveljél is az állításod mellett, ne próbálj amögébújni, hogy nem írtad. Mert bizony azt írtad, ez nem úgy van, ahogy én írtam, ennek alátámadztására be is dobtál egyérvelési hibát (tekintélyre való hivatkozás).

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.05.04. 18:59:21

"A slussz poén, hogy nem találni ÁSZF-et az oldalukon, így eléggé izgalmas is hogy mi vonatkozik rájuk és mihez is kell tartaniuk magukat."
Akkor ennek a sztorinak a fogyvéd, meg arendőrség/PSZÁF is nagyon örülne (nincs ASZF és sikkasztottak, mivel a pénz hozzájuk már nem jutott el... :D )

Mondjuk előre lehetett sejteni, hogy a görény magyar kereskedelem ott fogja a vevőket szívatni, ahol csak tudja.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.05.04. 19:01:10

@Mayerling: "mert nagy az esélye,hogy a befizetett pénzt kp. formájában nem utalják vissza."
Na jó, de ők sem fogadják el a csirkét fizetségként, szóval az utas miért nyelje le, hogy nem pénzt kap vissza? Sokadik ok, amiért nem sajnálom ezeket...

nyúúúlacska 2020.05.07. 06:59:49

Qatar retúrjegyem volt április végére Doha átszállással Maléba. Törölték a járatomat, választhattam, hogy 2 éven belül felhasználható vouchert kérek, azonnali átfoglalást más időpontra, vagy pénzt vissza. Mondjuk közvetlenül a Qatarnál vettem a jegyet, nem közvetítőn keresztül. A vouchert választottam, 3 nap múlva meg is kaptam.

Im just here for the comments 2020.05.08. 16:01:52

Ez a covid sztori kinyírta a homárt.
RIP.

btprg 2020.05.09. 14:38:39

@Im just here for the comments:
Lehet hogy nem csak a sztori, hanem maga a covid... Szegény!

Head Honcho 2020.05.09. 23:30:09

@btprg: Jó azért, ha emlékezetben tartjuk, felmelegítjük, mint a töltött káposztát. :)

Péter 2 2020.05.10. 14:15:52

@Semmitnemérszakitiltással: Az a helyzet, hogy már öten szóltunk, hogy ott az ASZF a lap alján egy kattintásra. Ettől még akármi és bármi is lehet, persze, de pont ezt az egyet nem érdemes.

Club Sandwich 2020.05.11. 16:55:36

@jegeskaveee.: ge'm o'ver. Mostantol magukra maradtak a megrollereztetett fogyasztok :)

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2020.05.11. 18:03:23

Ez most nem a hétvégi volt? 8-O

@Péter 2: Ja, de azért attól még, hogy a vevő hülye, nem biztos, hogy a cég nem volt gyökér...

Usermail317 2020.05.13. 07:37:45

Végre csak elhatározták hogy ez így értelmetlen és ideje bedobni a törölközőt?
Úgy nincs értelme blogot futtatni, hogy közben nem moderálgat senki és hagyja a népet érvényesülni, mert így születtek a szublina-félék is. Horvátjani meg Fotelildi dühöngőjének jó volt de másnak nem, a cégek meg már jó ideje letojják az itteni cikkeket, nem úgy mint régen amikor folyamatosan jöttek a frissítések a cégek válaszaival.
Ezt itt hagyni kell békében kimúlni, a helyére meg kell egy olyan ahol rendszeres a moderáció, nem a fosmotort használja és napi több cikket is kitesznek heti egy helyett.
Itt. Kell. Abbahagyni.

Nick-son 2020.05.13. 11:43:01

@jegeskaveee.: Elfogytak az előre beidőzített posztok. Akinek meg eddig a dolga volt a ctrl+c, ctrl+v gombokat kezelni annak most más dolga van.

Amúgy nem lenne rossz ezt folytatni valamilyen más platformon, csak igényesebben.

DarkWolf 2020.05.13. 15:50:52

@Nick-son: teljes mértékben egyetértek ezzel

@Usermail317: nem tudom te hogy vagy vele de én részemről szeretném ha a blog folytatódna vmilyen formában

Usermail317 2020.05.13. 22:54:44

@DarkWolf: Szükség van egy erőteljes hazai fogyasztóvédelmi fórumra, de csak ellenőrzött és fiatalos formában, amire a Homár évek óta nem képes. Kiégett az üzemeltetőkkel együtt. Ez grátisz nem lesz megvalósítható, az ingyenes szerkesztésnek pedig ez a határa.
Olyan oldal kell, amit folyamatosan frissítenek és moderálnak és nem csak hobbiból, hanem hivatásként. A regisztráció pedig SMS-hez kötött lenne, mint amit a Hobbielektronikán is bevezettek nemrég, amivel a trollhadsereg 99%-a ki is lenne szűrve.
A posztok így már nem csak sima névtelen bejelentések lennének, oda már tényleg csak azok a posztok mennének, amikért a bejelentő vállalja is magát. Ehhez a cégeknek is felületet kell biztosítani, ahol a felhozott problémákra reagálhatnak, ha akarnak.
Persze ennél mélyebben már nem lehetne a biliben a kezem, de nagyjából így képzelnék el egy fajsúlyos fogyasztóvédelmi felületet.
Annak nincs értelme, hogy valaki a névtelenségből elküldi a sirámait mailban, aztán talán kirakják hetekkel később és hadd ítéljenek a szintén névtelen fórumozók, némelyikük a sokadik címével belépve és trollkodva. Úgy csak szét van offolva minden. Ilyen felületet bárki tudna csinálni egy sima blog.hu felhasználóval, értelmetlen.
Ide egy elszánt, fizetett csapat kellene és egy profin leprogramozott és fenntartott felület. Szóval szinte esélytelen.
De leírni jó volt, mint amikor az ember képzeletben a lottóötöst költi.

jegeskaveee. 2020.05.13. 23:55:40

@Nick-son: Nem volt rossz a régi homár. Direkt a kommentek miatt rendszeres olvasója/hozzászólója voltam. Az első hozzászólásokban lerendezték az adott posztot, majd ment a csetelés. Komolyan mondom, számomra nagyon szórakoztató volt (Edézés, Bacc papucs, fospunepa, stb).
Aztán pár évvel ezelőtt mindenki összeveszett mindenkivel, kommentelők a bloggazdával (aki következetlen volt), majd egymással, de nagyon, és ott szóltak be igen ordenáré módon, ahol tudtak.
Nem csodálom, hogy szétesett az egész, így meg -ahogy most van- kár folytatni.

Club Sandwich 2020.05.14. 00:23:46

Hadd legyek man en az UTOLSOOOOOO :D

Koszi ;)

Fakanál69 2020.05.14. 07:46:11

@Cathie83: itt maradt sok törzsember is,csak azokat is ki-ki dobálták...volt már ilyen h hónapokra lefagyott a homár de előbb utóbb mindig kiolvadt...

SZIGMA 2020.05.14. 08:29:44

@Usermail317:
"Szükség van egy erőteljes hazai fogyasztóvédelmi fórumra, de csak ellenőrzött és fiatalos formában, amire a Homár évek óta nem képes."
Alapvetően a probléma ott van, hogy ez a blog nem ilyen céllal jött létre, elég csak a névválasztást és a mottót megnézni.
Próbálkoztak ők,lásd GVTI bevonása,de azt most hagyjuk.
A moderátorok későbbi célja pontosan az volt,amit írtál, erőteljes fogyasztóvédelmi fórum. A törzs(troll)közönséget leépíteni és várni, míg jólfésült diplomások választékosan válaszolnak a felmerült problémákra, a hatályos jogszabály hivatkozásával, annak átlagember számára is érthető lefordításával. A törzsközönség leépítése egész jól sikerült, már csak a profikra kell várni, akik biztosan rengeteg időt szánnak egy Batz papucsra vagy egy Emagos kenyérpirító garanciális szervizelésére.

"Ehhez a cégeknek is felületet kell biztosítani, ahol a felhozott problémákra reagálhatnak, ha akarnak."
A Homár meg szokta kérdezni az érintett cégeket is, a válaszukkal frissíti a posztot.

Addig volt Homárpower, amíg rengeteg komment volt. Rezső bevonásával látszott egy kis fény az alagút végén, mert tényleg több poszt jelent meg, mint előtte (Respect, Rezső!), de úgy látszik, hogy pont a csetelő törzsközönség adta ennek az egésznek a savát-borsát, akikből már csak levétve maradt.

a fekete krindusz 2020.05.14. 12:55:21

@SZIGMA: tűpontos! Bizony, Szily csinálta jól, aki rájött, hogy a blog nem közmű, hanem legfontosabb feladata a szórakoztatás. Szórakozott a kommentelő törzsközöség, igen, cseteléssel. Az örökké a posztoló hibáztató hozzászólókra nagyon könnyen ráakasztották a troll kifejezést. Közben pedig annyi történt, hogy a troll helyiértékén kezelte a vázolt sérelmet.
Persze, vannak fogyasztói jogok, meg elvek és szar olvasni, hogy "szarjál rá, engedd el", vagy "dobd ki a kukába". A troll jól látta, hogy a legfontosabb elv, vagy érték az időnk. Mérlegre helyezed és a másik oldalon a jogaid vannak. Mivel minden jog annyit, amennyire az érvényesíthető, így a bölcs (troll) belátja, hogy tudni kell veszíteni. Ebből következik, hogy fantasztikusan mulattunk a posztolók vergődésén, aki vélt, vagy valós jogait hajtotta, kvázi gereblyézve a semmit.

Külön gratulálok a kenyérpirítós példához. Bár vicces, hogy pont kenyérpirítól nem találtam posztot, de kiváló példa. A proli vergődik, posztol, telefonál, mailezik, mert jogai vannak, meg elvei, a troll pedig azt mondja, hogy a kenyérpirító az fogyóeszköz. Vagy ami leginkább fogy, az a kenyérpiritóba fektetett idő és az energia. Megkapja a poszter a lebaszást, reakcióként egyesek levonják a következetetést, hogy azért tart itt ez az ország, mert mindenki irigy és az áldazatot hibáztatja. A kör pedg bezárult.

Usermail317 2020.05.14. 16:21:53

@SZIGMA: Talán igaz. Viszont akárminek is indult, mégis Fogyasztóvédelmi blog a neve és az emberek is így számítottak rá. Amikor végleg megszűnt a FVH 2016-ban, ez hatványozottan igaz lett.
Az a szomorú helyzet, hogy 2020-ban Magyarországon egy nyomorult fogyasztóvédelmi blog volt a legnagyobb felület, ahová az emberek a panaszaikkal fordulhattak.
Onnantól az emberek szemében végleg megszűnt chatszobának lenni, ezt a forgalmat és felelősséget pedig nem is bírta ki az oldal.
@a fekete krindusz: Csak az a baj, hogy a troll akkor is igaznak hitte a mondandóját, ha köze se volt a témához se szakmailag, se emberileg. Ugyanis a troll sosem építeni akar, hanem csak rombolni.
Aki a baccpapucs-féle dolgokat humornak fogta fel, annak persze jó kis hely volt ez, kiélhette magát mindig. A lebaszás meg csak akkor üt, ha az illetőnek van is értelmes mondandója a személyeskedésen kívül, ami ritka. Vadász, románszokás, meg hasonló okosságokkal nem is a segítségnyújtás volt a cél sosem, csak a "dejóhogynemazéngondom" életérzés erősítése.
Tulajdonképpen a magyarországi fogyasztóvédelmi helyzet is ez: minek ment oda, minek azt vette, minek úgy vette, de szar neki. Nem tetszik? Pereskedj, minket ne fárassz ezzel.
És ennyit is ér az egész.
Persze nem kell meglepődni semmin, a megvert, legyőzött, neméndógom, szarnirá mentalitás nagyon népszerű volt és lesz is mindig, az utólagos okoskodás és kárörvendés pedig sláger.
De egyre tényleg jó volt. Megmutatja az átlagembernek, hogy semmi értelme segítséget kérni hasonló helyekről, mert mindenki csak magára számíthat a bajban. Cserébe ugyanezt is kell visszaadni, át kell taposni a szenvedőkön és örülni, hogy most épp nem mi vagyunk soron.

ekat 2020.05.14. 19:13:29

@Usermail317:
Hogy én mit kaptam volna azért, hogy több feldúlt levelet írtam a BENU-nak mondjuk 600 Ft érték miatt. :) Ugyanis az dühít, hogy kihagy valamit a rendelésemből, ami eleve nagyon kellemetlen érzés, mivel bizonyítani nem tud az ember semmit, és utána hiába írok neki, egyszerűen nem reagál. Nem is válaszoltak soha. De már elengedtem az ügyet. :)
Egy Vaterás vásárlás során viszont reklamáció helyett azonnal elengedtem a 15.000 forintot, amit a számomra használhatatlan minőségű cuccért fizettem. Úgy döntöttem, hogy én voltam a hülye, hogy a Vaterán vásároltam.
De végülis nem magamról akartam beszélni, csak arról, hogy esete válogatja. Szerintem az 'engem, ENGEM ugyan nem vághatnak át EZEK' című, az ember egója által sugallt érzés, az igazságtalanság által okozott 'bántás', a tényleges kár, és az ember idegrendszerének kímélni akarása között mindenki esetenként máshogy egyensúlyoz, és az illető habitusa is nagy szerepet játszik persze.
A mindenért balhézom és a fát is vághatnak a hátamon c. hozzáállás között azért jó sok árnyalat van.
De ami a magyar cégeket illeti, hát sokuknak rendkívül furcsa hozzáállása van, igazából jobb Amazonról meg ilyen helyekről venni bármit, még ha drágábbra is jön ki, - bár persze sokszor pont hogy nem -, mert probléma esetén secperc alatt reagálnak, intézkednek, orvosolnak.

Im just here for the comments 2020.05.15. 05:13:14

@Usermail317: hát lehet, hogy ilyen oldal "kell", de a homár nem ilyen, viszont téged, ha már részedről gelmerült az igény, semmi nem akadályoz meg, hogy ezt létrehozd.
Igaz, hogy nincs benne pénz, tehát majd lehet öket fizetni saját zsebből, + a kutya nem olvasná, de az álom megvalósulna.

misi107 2020.05.15. 07:59:08

@ekat: teljesen igazad van.Én tíz+ éve álltam át a külföldről rendelésre.DE-ahogy soksoksok poszt mutatja-a magyar posta a leggyengébb láncszem ebben az egészben.Ezt tudják külföldön is,nem véletlen,hogy sok esetben jelentős felárral küldik csak a cuccot.

Én folyamatosan olvasom -igaz utólag,most a 2011-es évnél tartok...-a blogot és a posztokat.Igen,tényleg igaz az,hogy a cégek egy ideig komolyan vették az itteni megjelenést és reagáltak egy-egy panaszra.Ahogy észreveszem és a még jelenlevő,régebbi tagok is tapasztalták,ez mára megszűnt.Napi szinten mozgok boltokban,tapasztalom,hogy egyrészt maguk a vásárlók is hibásak ebben.Az a hozzáállás,hogy énvagyokazúristenvásárló sok helyen megunták a cégek.Ergo nagyívben tesznek rá,hogy mi gondod.Ez sajnos pont azokat sújtja a legjobban ,akik teljesen normálisan adják elő a problémájukat és azokat is pont ugyanígy lesajnálják-tisztelet a kivételnek,ez ne legyen általánosítás.Nagyobb cégeknek megvan a saját belső szabályozásuk,hogy mit tehet egy-egy esetben a főnök, egyéb esetben ott a semmire sem jó ügyfélszolgálat.Most nem az általam is utált Spar boltokban található penészes sajtra gondolok hanem minden másra,ami a kaján kívül esik.Rendkívül jó hallani azt,hogy na ide se jövök többet.Érdekel valakit?Egy multit tuti nem.Kisboltot?Örül,hogy megszabadul egy agyhalottól.Viszont az is tény,hogy ugyanezek a cégek azért sem akarnak foglalkozni a panaszokkal,mert nincs a vásárlók mögött tényleges hivatalos szerv,aminek van jogköre ellenőrizni,kivizsgálni,szankcionálni.A sokat emlegett vásárlók könyve kb. egy kalap szar.Sok helyen a boltvezetők válaszolnak a beírt panaszra,történni meg nem történik úgyse semmi.Kb. az esetek 90%-a erre jut:köszönjük visszajelzését,az esetet kivizsgáltuk.Mindent megteszünk,hogy mégegyszer ez ne forduljon elő.Ennyi,aztán mindenki ossza be magának-már ha hajlandó megadni a címét,hogy legyen hová kiküldeni az egyenválaszt.De ennek is részben a vásárlók az okai.Az ilyen beírás például,hogy "kioktatott az őr-eladó-dolgozó stb..." Miért?Na,azt már senki nem írja meg...Bármilyen szóbeli panaszt vezetőnek/helyettesnek KELL jegyzőkönyveznie.Kb. onnantól bukta,ha azt írják le ami történt.Mert sok ember akkor sem ismeri el a hülyeségét,ha beleverik az orrát.Inkább jön a sokat emlegetett idesejövöktöbbet.Régen ténylegesen jelentek meg posztok itt a Homáron a különböző boltokban,multiknál,boltláncoknál dolgozóktól.Érdekes módon elsikkadt.Később egy-egy kommentben néha beírtak,ha épp az adott poszt érintette őket.Kb. akkora eredménnyel,hogy húzz el a boltból nem kötelező eladónak lenni.Innentől fogva nem csodálom,hogy a kereskedelemben dolgozók inkább csak olvassák/olvasták a blogot.Ráadásul nem is kevesen,de legalább szünetben jót röhögnek a trollokon meg az adott témához teljesen hölye kommentelők szánalmas röfögésein.Ez van.Az emberek és viselkedésük az elmúlt két hónapban...hát az maga megér egy külön tanulmányt...

Usermail317 2020.05.15. 09:01:35

@ekat: Ez így is van. Mindenkinek más az ingerküszöbe, de a fogyasztóvédelemnek és a magát fogyasztóvédelmi blognak nevező oldalnak nem szabad(na) különbséget tennie a dolgok súlya között, mert bárki kerülhet olyan helyzetbe, hogy szüksége van mások segítségére.
A korábbi vélemény szerint az a segítség, hogy "hülye voltál, minek csináltad, engedd el, ezt meg azt kellett volna" válaszokkal fitogtatjuk tudásunkat, hisz nem velünk történt az eset és boldogít a tudat, hogy mást is átkúrtak és másnak is szar. Lehet ezt a mentalitást tagadni, attól még létezik, főleg névtelenül és online. Olvasható minden egyes poszt alatt és ahogy fentebb látható, még büszkék is rá. Ezt már a szublinás témáknál is nagyon jól lehetett látni.
Pont ezért nem nevezhető Fogyasztóvédelmi blognak az oldal, inkább lehetne Megmondó blog a neve. Ez 100%-ban azért van, mert hagyták érvényesülni a trollokat.
A külföldi vásárlás pedig addig jó, amíg nem kell visszaküldeni valamit a saját költségeden gariztatni.
Amazonon a return label még mindig ritka, mint a fehér holló, ezért még mindig jobban jár az ember a hazai szervizhálózattal is rendelkező boltokkal, mint a külföldiekkel (persze ez az apróságokra kevésbé vonatkozik).
@Im just here for the comments: A trolloknak pont az lenne a legnagyobb érvágás, hogy nem nyilvánulhatnak meg, mert az első akciójuk után mennének a levesbe. Erre a jelenlegi felület is képes, csak végig kell futni a válaszokon és kiosztani a jutalmakat és persze át kell állni a fosmotorról a Facebook kommentekre, máris elfogynának.
De nyugi, értem én, hogy ez nem mindenki érdeke, ahogy az erős hazai fogyasztóvédelem sem. Az ilyenek inkább csak kárörvendve ülnek a saját fingjukat szagolva amikor valami frappánsnak gondolt szöveget nyomtak ahelyett, hogy segítettek volna a panaszosnak. Na ők tényleg nem olvasnának egy érdemi fogyasztóvédelmi oldalt, de nem is kár értük, itt már otthonra leltek.

SZIGMA 2020.05.15. 10:42:05

@Usermail317: Az a baj, hogy nincs érzéked a szarkazmushoz, cinizmushoz, mindent próbálsz szó szerint értelmezni, ami nem mindig működik.
Kapaszkodsz ebbe a "Fogyasztóvédelmi blog"-ba, de tényleg, szinte látom, ahogy az erek dagadnak a nyakadon, csak totál feleslegesen. A babaolajat sem babákból préselik, mégsem akad fent rajta senki.

Sok-sok évvel ezelőtt egy messzi-messzi galaxisban... ja az egy másik mese...
Szóval régen lett egy blog, a neve Tékozló Homár lett. Ha szerinted ez egy komolyságot sugárzó név, akkor le a kalappal!
Volt mottó is: Fogyassz, herdálj, szenvedj! Ezt sem érzem túl hivatalosnak, inkább olyan cinikusnak, görbe tükröt állítónak.

Látod jobb oldalon fent a borítékos gombot?
"Ide írd meg, ami kiakasztott!" Hivatalos? Nemigen.

A lényeg: ezt az egészet az első pillanattól kezdve nem vette túl komolyan senki, ha nincs az Edés poszt, erről a blogról kb. 50 ember tudna azóta is. De volt Edés poszt, volt Homárpower, voltak/vannak trollok, vannak egyébként értelmes segítő válaszok is időnként, ha valaki veszi a fáradtságot és végigböngészi a kommenteket, bár a vadászok miatt ez a kedv is alábbhagyott.

Amire te vágysz,azt nem itt kell keresned, nem itt kell javasolnod. Fogyasztóvédelem, Békéltető Testület, esetleg GVTI.
De azt már "Im just here for the comments" kolléga leírta, ha meg is valósulna, csak a pénzt vinné, senki nem olvasná, tehát értelme nem sok lenne.

a fekete krindusz 2020.05.15. 10:57:21

@Usermail317: ...és még mindig nem esett szó a prevencióról, fel sem merült, ez döbbenetes. Hiba lenne nem észrevenni, hogy 1989 óta az állam nem áll mögötted. A fogyasztóvédelem, bármilyen rövidítés alatt is futott, ott követett el nagy hibát, hogy rosszul kommunikálta saját magát és kompetenciáit. Az a hamis látszat alakult ki az emberekben, hogy mindenféle felelősség nélkül szabad fogysztani, már bármi gond van, ott a fogyasztóvédelem, az úgy is ingyenes, majd ők kardoznak értem és izzó pallosként lecsap a szolgáltatóra és még szarrá is büntetik őket. Nincs ilyen a mai világban. Amivel tényleg foglalkozhattak volna, az a saját kompetenciáik tisztázása, prevenciós kampányok, de nem tették. Helyette dilettáns látszatcselekményeket végeztek és szépen lassan kiherélték magukat.

Miért nincs potens szerv, ami ténylegesen szakcionál? Nincs rá politikai akarat. Makróban kell gondolkodni. Lássuk be, ez nem Fehéroroszország. Bármennyeri is szar ezt beismerni, de az EU-ban nem létezik, hogy ne a kedvező vállalkozói környezet kialakítása legyen a cél. Amig a hazugság csak nagyon specifikált esetekben felróható jogilag, addig ezt nem várhatjuk el. El is, mint minden más, csak vice versa működhet.

Usermail317 2020.05.15. 10:58:12

@SZIGMA: Vagy inkább csak erőltetettnek tartom, a mentálisan sérült emberek humorforrásának. Ők akarják eladni a tahóságot cinikus humornak, ami egyszer-kétszer elmegy, de folyamatosan nem.
És ha itt ez a fő vonal és nem a komolyság, akkor ezt le kell venni: Fogyasztóvédelmi blog.
Mert nem az. Cinikusok, antiszocok és embergyűlölők gyűjtőhelye, az már inkább igaz.
Hogy mit olvasnának az emberek és mit nem, azt pedig nem az ilyen lelkivilágú emberek fogják meghatározni, mert nekik a káröröm a lételemük, nem a konstruktív hozzáállás.
Ha viszont valakinek tényleg gondja van, akkor az itt csak további ütlegeket kap majd olyanoktól, akiknek erre keményedik. Ezért kellett volna itt is nagyobb hangsúlyt fektetni a moderációra, akkor nem megy a levesbe az egész. Ahhoz pedig már elég lett volna az általam korábban írt dolog is, bár az tény, hogy valódi felületet nem lehetséges ingyen megcsinálni és fenntartani hosszútávon.
Maradnak a mentális sérültek, bocsánat cinikusok.

Usermail317 2020.05.15. 11:17:03

@a fekete krindusz: Ez azért van, mert mindenki egyedül van a gondjával, még egy sima blogon is. Ha mégis beszélni mer róla, támadják. Ha valaki nem kezd el hasonló stílusban kommunikálni, meg sem hallgatják. Csoda, hogy itt semmiféle társadalmi összefogás nem valósulhat meg?
A homárt meg pont ezért kezdték komolyabban venni az emberek egy ideig. Nem volt semmiféle fogyasztóvédelem, de még azt is sikerült kicsinálni. Nem vártak el ettől semmi többet, mint ami. Mégis sokaknak segített fénykorában, amíg szorosabb volt a gyeplő.
Viszont különbség van aközött, hogy valaki felelőtlenül fogyaszt, vagy csak simán átverik. Ha pedig már ügyvéddel kell menni ügyet intézni és egy órán át a cégek értékeléseit böngészni árukeresőn vásárlás előtt, akkor ott nem lehet mindent az ügyfél nyakába varrni.
Ott az alapvető cégkultúrával is komoly baj van.
Ha pedig abból indulunk ki, hogy az ügyfél minden részletre kiterjedően tájékozott legyen, akkor ezzel levesszük a felelősségvállalás minden terhét a cégekről és áttoljuk az egészet az ügyfélre. Ilyenkor lehetséges az, hogy a cégek csak röhögnek a fogyasztói panaszokon és bátran állnak elébe bármiféle hivatalos eljárásnak vagy pernek, mert ők védve vannak. A helyi cinikus pedig addig heherészik mindezen, amíg ő nem áll a farok rosszabbik végén.

SZIGMA 2020.05.15. 12:03:56

@Usermail317: "És ha itt ez a fő vonal és nem a komolyság, akkor ezt le kell venni: Fogyasztóvédelmi blog."

Javaslom az "Ide írd meg, ami kiakasztott!" gomb használatát, levenni csak a blog üzemeltetői tudják.
Engem nem zavar, ha kicsit lejjebb görgetek, nem látszik. Meg nem is hiszek el mindent,amit a neten olvasok.

"Cinikusok, antiszocok és embergyűlölők gyűjtőhelye, az már inkább igaz."
Ezt szinte bármelyik blogra rá lehetne húzni, ahol 1-2 troll megjelent. Maradjunk annyiban, hogy a posztolók és kommentelők kiegyensúlyozott küzdelmet vívnak.
Amikor a 40. Emag-os sírást olvasod és még mindig nem fogják fel, hogy az piactér is és a román jog a mérvadó, akkor azért elgondolkozol az élet nagy dolgain.

"Hogy mit olvasnának az emberek és mit nem, azt pedig nem az ilyen lelkivilágú emberek fogják meghatározni, mert nekik a káröröm a lételemük, nem a konstruktív hozzáállás."

Mondd el, mit szeretnél olvasni! Most már tényleg érdekel, bár mentális sérültként nem tudnám értelmezni. :)
Az iskolában is sokakat érdekelt te mit szeretnél olvasni. Ja, nem, ott kötelező olvasmányok voltak. A Homár nem kötelező olvasmány, mindenki találhat más, őt jobban érdeklő olvasnivalót a nagy Interneten.

"Ezért kellett volna itt is nagyobb hangsúlyt fektetni a moderációra, akkor nem megy a levesbe az egész."
Volt itt ilyen, kérdezd meg Hildát! Amiatt vagy annak ellenére ment a levesbe az egész? Ki tudja?

jegeskaveee. 2020.05.15. 17:42:30

@SZIGMA: Ha addig kellene várnod, amíg@Usermail317: válaszol, örökéletű leszel ezen a Földön.
"Volt itt ilyen, kérdezd meg Hildát! Amiatt vagy annak ellenére ment a levesbe az egész? Ki tudja? " ez mindkét oldal hathatós közreműködésével történt.

a fekete krindusz 2020.05.15. 18:41:41

@Usermail317: szó nincs arról, hogy vegyünk el felelősséget a cégektől. Ha a vásárló vásárló felelős a döntéséért és vásárlás ELŐTT mérlegel és megfontolva dönt, abból nem következik az, hogy minden felelősség az övé és a cégek csak röhögnek a fogyasztói panaszokon. Sőt. a megfontolt döntés szüli a megbízható helyről történő vásárlást és a megbízható szolgáltató kiválasztását. Amig a vásárló nem hajlandó kompromisszumra, addig nincs miről beszélni. Amig addig tart egy mérlegelés, hogy vétalár szerint rendez az árukeresőn, ha már szóba került, kiválasztja a legolcsóbbat, de persze jöjjön meg lehetőleg tegnapra, legyen 101%-os a minőségi, azonnal vegye fel a telefont az ügyfélszolgálat, lehetőleg 20 percen belül válaszoljon az emailre és két nap alatt fizessen vissza mindent, de persze jöjjön is el érte. Ha alkatrész kell, legyen azonnal, vasárnap is.
Amig az ár alapján döntünk, addig nem beszélhetünk tudatosságról.

"Viszont különbség van aközött, hogy valaki felelőtlenül fogyaszt, vagy csak simán átverik. "
javaslom, mutass kérlek öt olyan posztot, ahol a posztert konkrétan átverték. Biztosan lesz ilyen és próbáljunk meg hónapok, akár évek után, hideg fejjel megvitatni, hol is lehetett volna elkerülni, megelőzni a bajt.

misi107 2020.05.15. 19:36:24

@a fekete krindusz: A magyar vásárló leírással egyetértek Veled.Egy valami hiányzik,a legolcsóbb árnál is olcsóbban adják,lehetőleg annak a feléért.Az átverés elég tág fogalom.Mert pl. akinek elbaxták a fürdőszoba felújítást nálam átverés.Szervízből laptop rosszabb állapotban kerül ki mint ahogy be lett adva szintén.Vagy használt szájzuhany újként (bár itt nekem kissé gyanús,garancia papír kitöltéskor át kell néznie az eladónak minden meg van-e.Igaz sok helyen nem foglalkoznak vele) szintén az.Szóval van rá példa.

Quuuziii 2020.05.16. 08:12:56

Én azt hittem eddig, hogy ez a blog arra jó, hogy aki megfontolt vásárlói döntést akar hozni, az idejön, és megnézi hogy az adott céggel kapcsolatban kik járták meg, és milyen értékben. Ha sokan nagy értékben, akkor nem megy oda vásárolni. Ebben az esetben a blognak van értelme. A gyakorlatban sajnos tényleg az ár a döntő, majd a pórul járt vevő ahelyett hogy elismerné hogy hülye volt, elkezdi lobogtatni a jogtár 912. paragrafusát, hogy márpedig az a cég, ami a korábban olvasott esetek alapján sosem működött úgy ahogy a fogyasztó szeretné, most kezdjen el úgy működni, ahogy az általában elvárható. De nem fog, mivel a vásárló sem úgy használja ezt a blogot ahogy kellene, vagy egyáltalán nem használja.

Quuuziii 2020.05.16. 09:21:03

@Usermail317: én azért remélem hogy nem áll át teljesen az oldal facebookos hozászólásokra, én pl. nem is használom a fosmotorral azonban tényleg lehetne kezdeni valamit, mert nem tudom hogy nálatok így van-e, de nekem a lapozás sosem ment a 30 hozzászólós osztásban mobilon. Mindig ezt írja ki:

"A Hozzászólások betöltése nem sikerült
Hozzászólások újratöltése"

Amit értelmezni sem lehet. Mi az hogy "hozzászólások újratöltése"? Ennek max akkor lenne értelme, ha egy link lenne amivel újratölthetjük a hozzászólásokat, vagy mikor kiírja, az oldal elkezdene ügyködni a hozzászólások újratöltésén. De semmit sem csinál. Ehhez hozzájön az is, hogy kb fél-1 évig én be sem tudtam ide lépni. Bár nem hiszem hogy bárkinek is hiányoztam volna. :)

Quuuziii 2020.05.16. 09:34:47

@Usermail317: szerintem pont azért kell különbséget tenni az esetek között, mert másnak talán nagyobb szüksége lehet a segítségre. Jól is néznénk ki, hogy minden esetben kimenne a mentő, ha valaki elvágja az ujját egy A4-es papírral. Nem vitatom, az is tud fájni, de akinek épp a villamos vágta le a lábát (milyen lábát? Nincs is lába), annak nagyobb szüksége van a segítségre.

A panaszosokat persze ez nem érdekli, mindenkinek a saját problémája a legégetőbb.

Quuuziii 2020.05.16. 09:46:31

@misi107: ha pedig az eladó tévesen adta túl olcsón, akkor egyből rendeljünk többet, és az esetre egyébként rá nem húzható jogszabályt lobogtatva masírozzunk be a boltba a személyes átvételre. (legalábbis itt írta valaki, hogy ő így csinálta ;)

DarkWolf 2020.05.17. 11:30:58

Mondjuk szívesen hallanék valami infót Hildától vagy Rezsőtől a blog sorsát illetően, hogy akkor mi a terv

juhaszvik 2020.05.18. 10:08:45

@DarkWolf: szerintem nincs akkora para, mint páran fent céloznak rá. Volt már ilyen, nem is egyszer, majd ha behozzák a többi lemaradásukat, lesz idejük a homárra is. Nyilván van valami a háttérben, akár személyzeti csere vagy kitudja, lehet nem sokára lesz egy Homár Hugó vagy egy Homár Rozi...

Fakanál69 2020.05.18. 10:36:25

@juhaszvik: remélem Omár a Homár lesz vagy Homár Simpson...

hátezmilegyen 2020.05.18. 15:48:31

megjegyzés: Omár jelentése szépen beszélő, ékesen szóló

SZIGMA 2020.05.19. 08:10:06

Meg nem erősített hírek szerint Homár László most vonult stúdióba felénekelni egy Homár Best of-ot.
A pletykák szerint erősen slágergyanúsak a szerzemények, a Batz up és az Emagination akár nemzetközi sikerre is számíthat.
süti beállítások módosítása