Tékozló Homár

A 35 eurós játék 35 forintért jó üzletnek tűnik, de hiába

2020.03.20. 11:00 | Homár Rezső | 47 komment

screenshot_2020-03-12_12_03_29.png

Olvasónk egy játék vásárlásánál találkozott azzal a jelenséggel, amikor a webshopban elírt ár (jelen esetben pénznem) súlyosan más, mint amennyinek szánták. A 35 EUR helyett 35 Ft-ért árult játék nem hangzik rosszul, láttunk már ilyet, ott volt tömeges H&M fiaskó is, ahol a pár száz forintos cuccokból jó sokan be is vásároltak. Végül nem kapták meg annyiért a ruhákat, pedig ahogy olvasónk is, sokan hihették, hogy joguk van hozzá.

A minap történt velem, hogy a konzolvilag.hu-n egy PC-s játékot rendeltem meg 35 Ft-ért 35 EUR helyett, valami rendszerhiba következtében. Repülő jegyeknél már az error fare kifejezés eléggé elterjedt és ismerős is számomra. Viszont felhívtak és közölték, hogy ennyiért sajnos nem tudják nekem kiadni a játékot. Nem úgy van az, hogy a boltban a legalacsonyabb áron feltüntetett értékkel kell eladniuk nekem, még akkor is, ha valami hiba történt? Online boltokban ez jogilag, hogyan működik? 

Előre is köszönöm a válaszotokat. 

A nagy csavar itt az, hogy: "a webshopokban található kínálatot a jogszabály értelmében ajánlati felhívásnak kell tekinteni, amelyhez a vállalkozás részéről ajánlati kötöttség nem kapcsolódik."

A fogyasztóvédelmi törvény valóban tartalmaz olyan rendelkezést, amely szerint több eladási ár egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár felszámítására. 

Ebben az esetben nincs több eladási ár, így a helyzetere a fenti szabályt nem lehet alkalmazni, hanem a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezések alapján kell azt értékelni. 

A webshopokban található kínálatot a jogszabály értelmében ajánlati felhívásnak kell tekinteni, amelyhez a vállalkozás részéről ajánlati kötöttség nem kapcsolódik. A termék megvásárlására a vevő tesz vételi ajánlatot a megrendelés leadásával. Az adásvételi szerződés a felek között ennek az ajánlatnak a vállalkozás részéről történő elfogadásával jön létre. Ezt a nyilatkozatot a vállalkozás e-mailben küldi meg általában a csomag futárszolgálat részére történő továbbításáról szóló tájékoztatás megküldésével egyidejűleg. Ez az értesítés nem egyenlő a megrendelés feladását követően azonnal megküldött automatikus visszaigazoló e-mailel, ez az üzenet csak a vételi ajánlatnak a vállalkozás részére történő megérkezését igazolja. 

Fentiek alapján tehát a megrendelés leadását követően a vállalkozás még jogszerűen utasíthatja vissza a vételi ajánlatot, így az adásvételi szerződés a felek között nem jön létre, a fogyasztónak nincsen joglapja a termék leszállításának kikényszerítésére. Ezt meghaladóan is az ilyen esetekben a szerződés a vállalkozás részéről sikeresen megtámadható lenne annak feltűnő értékaránytalansága miatt. A szerződés sikeres megtámadása, annak érvénytelenségét eredményezné.

Ettől függetlenül felmerülhet, hogy a vállalkozás az árra vonatkozóan megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytat, ennek kivizsgálása érdekében bejelentéssel tudsz élni a Kormányhivatalban működő Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. 

Felhasznált jogszabály: 

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

 

2020.03.18. Budapest: Koronavírus elleni légtisztító berendezést házhoz vinni időseknek

2020.03.19. 09:05 | Homár Rezső | 41 komment

via GIPHY

Na jó. A Homár járványos különkiadása folytatódik, ma remegő ollókkal írjuk le, hogy 2020.03.18-án Budapesten a Lux Magyarország házhoz megy (HAHA) az idős vásárlókhoz (HA!) azért, hogy bemutassa nekik a vírus elleni védelmet nyújtó (HAHAHA) légtisztító berendezést. Ha valaki hallott ennél több ponton is elcseszettebb történetet a járvány alatt, mindenképp írja meg nekünk, de szerintem nem lesz ilyen. Csalók persze vannak bőven, úgyhogy rajtunk múlik: segítsetek az időseknek, hogy ne szedjék rá őket!41_pic2_o.jpeg

UPDATE: 19-én ezt látjuk a Lux International oldalán: "KEDVES ÜGYFELEINK! A koronavírus-járvány elleni védekezés érdekében a Lux Hungária Kft. vezetése úgy döntött, hogy az Önök, a kollégáink és a családunk védelmében az ügyfelek otthonában végzett tevékenységünket előre láthatólag 2020.április 1-ig szüneteltetjük."

Nem gondoltam hogy majd ilyen történetet mesélek nektek majd. Tegnap 70+os szüleimtől hallom, hogy -  miközben én itthon önkéntes karanténban ülök külföldi kint tartózkodás után - megkereste őket a Lux Magyarország képviselete telefonon, hogy időpontot egyeztessenek a VÍRUSJÁRVÁNY IDEJÉRE VÉDELMET BIZTOSÍTÓ KÉSZÜLÉK bemutatására. HELYBEN. NÁLUK.

Elmondásuk szerint az egész beszélgetés félelemkeltő és nagyon tolakodó volt. Kiderült, hogy a 90-es éveiben járó nagymamámat is hívták már! Az is kiderült hogy Ő nem tudta őket lebeszélni róla hogy NE JÖJJENEK és tegnap várta, hogy akkor majd érkeznek hozzá! HELYBEN, a LAKÁSBA, és ott majd kávéztatja magát a "LEVEGŐBEMÉRŐ SZAKEMBER" és elad 4-5-600 ezer forintért utoljára még valamit az irányítható akaratgyenge idősnek. Közben pedig gond nélkül lehet hogy lappangási időben FERTŐZ ÉPPEN!!

Olvasson tovább!

Mi jár annak, akinek a munkáltatója tiltotta meg, hogy elutazzon?

2020.03.18. 14:30 | Homár Rezső | 31 komment

ali-yahya-we37sqlao9m-unsplash.jpg

Speciális körülmények, speciális Homárok. Egy rendvédelmi szervnél dolgozó olvasónk és egy orvos is írt nekünk, mindketten utaztak volna, de a kormányrendelet még napokkal ezelőtt megtiltotta ezt. Mivel a munkáltatójuk tiltotta el őket az utazástól, keresték a lehetőségeket arra, hogy valahogy visszakapják a pénzüket, vagy ha erre nincs mód, a biztosító segítsen nekik. 

Amiről most írok egy eléggé friss dolog és annak a sokat hangoztatott ténynek a megerősítése, hogy a biztosítók úgy csavarják mindig a dolgot, hogy ők járjanak jól és ne az ügyfél.

Februárban vásároltam repülőjegyet 110ezer forint értékben egy európai utazáshoz. Előrelátó állampolgárként megkötöttem az utasbiztosítást Repülő Plusz és Storno Plusz biztosítással kiegészítve, összesen 6.723 forintért az Európai Utazási Biztosítónál.

Mivel rendvédelmi szervnél dolgozom, sajnos nem tudok utazni, ugyanis a tegnapi nap folyamán egy kormányrendelettel (41/2020) megtiltották nekünk az ország elhagyását.

Olvasson tovább!

„Itt Debrecenbe semmi gond nincs, itt nincs beteg, jöjjenek szerintem!"

2020.03.17. 15:41 | Homár Rezső | 57 komment

gretel-hansel-700x500.jpg

Mindenki nehéz helyzetbe került, ez nem kérdés, de az egész biztos, hogy a turizmusból élők most rendesen és joggal pánikolnak. Nem könnyű jól dönteni és jól kezelni az olyan helyzeteket sem, amivel H. és családja szembesült. A debreceni apartman tulajdonosa (így március 17-én, amikor a helyzet már közel sem laza és nem hogy utazni, de kimozdulni sem ajánlott), nem hajlandó átrakni a foglalást egy későbbi időpontra, helyette arról próbálja meggyőzni a vendégeit, hogy menjenek bátran, ott nekik nem lehet semmi bajuk. 

H. felvette a kapcsolatot a booking.com ügyfélszolgálatával is, akik többször beszéltek már a kedves szállásadó hölggyel, aki ennek ellenére sem változtat az álláspontján. A pénz viszont egyelőre a bookingnál van, amit a szabályzat szerint mindenképp tovább kell utalni neki. 

Nektek hogy sikerült elintézni az aktuális utazások lemondását? Visszakaptátok a pénzt? Átrakattátok későbbire? Mikorra?? Írjátok meg a Homárnak! A negatív élmények mellett jöhetnek a pozitív sztorik is, sőt. 

2020 tavasza, egy csodaszép időszak, mikorra is családi kiruccanást terveztünk a családommal Debrecenbe és környékére. Le is foglaltunk egy kis apartmant, ahova a booking.com-on keresztül elutaltuk a pénzt az ott tartózkodásunkra.

Olvasson tovább!

Először nem javít, aztán meg hónapokra elnémul a Nikon szervize

2020.03.17. 10:00 | Homár Rezső | 35 komment

via GIPHY

Olvasónk és a másfél éves Nikonja egy jótállási helyzetbe keveredett. A szerviz először nem talált hibát, majd a második körben közölte, hogy megvan, de nem garanciális. A Nikon a szervizre mutogat, majd elhallgat. nikon-fm2-film-camera.jpg

Elromlott a 18 hónapja vásárolt, középkategóriás Nikon D7100-as fényképezőgépem. Működött, de egy funkciója, a vázmotoros objektívek autofókusz kezelése elromlott. Bevittem a márkaszervizbe, garanciája még él, átvették, majd kb 10 nap múlva értesítettetek, hogy kész, mehetek érte.

Átvételkor a magammal vitt objektívvel kipróbálva hamar kiderült, hogy semmit nem javítottak meg rajta. 

Olvasson tovább!

Nagy üzlet a koronavírus: a tizenegyszeres árú kézfertőtlenítő és a többiek

2020.03.16. 10:00 | Homár Rezső | 107 komment

isana2.png

A Homár elég sokszor felhúzta már magát az elmúlt 15 évben, hiszen volt mint. Inkorrekt kereskedők, csalók, ügyfelet hülyének néző szolgáltatók, büdös hús, kis faszenes, volt itt már minden. Olyan helyzet, mint a jelenlegi viszont még sosem. A járvány pedig úgy látszik, hogy a pénzéhes, nyerészkedő kereskedőkből most aztán tényleg kihozta a legrosszabbat.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása