Tékozló Homár

A legpechesebb autótulajdonos ever FRISSÜLT

2015.04.17. 09:27 | Homár Hilda | 100 komment

screenshot_2015-04-15_17_11_26.png

Noémi ritka szerencsétlen csillagzat alatt intéződő autóeladási ügye még olvasva is kimerítő. A megoldás kulcsa elvileg a kezében van az összes igazolással és hivatalos papírral, úgyhogy szerintem semmiképp ne idegeskedjen, csak írja meg újra és újra, hogy már nem volt az övé az autó, amikor fizetés nélkül parkolt. Azért futunk egy kört a parkolási társaságnál is, akinek meg van jobb ötlete, ne tartsa magában.

Tisztelt Szerkesztőség!

Kérem, olvassák el az alábbi történetet és adjanak tanácsot, segítsenek nekem, mert már belefáradtam
és magamtól nem tudom ezt az ügyet megoldani.

Eladtam az autómat az autóneppereknek szabályos, tanúk által ellenjegyzett adás-vételi szerződéssel és az autó törzskönyvével. Az eladás dátuma: 2013.10.15. A szóba jöhető hivatalokat megkérdeztem telefonon, hogy az adásvételit el lehet-e küldeni levélben. Azt mondták igen. Tehát így cselekedtem és ajánlott levélben elküldtem az önkormányzatnak és az okmányirodának. Ezzel én lezártnak tekintettem a dolgot.

Olvasson tovább!

Utazik a magyar a Niebelungok útján

2015.04.16. 14:57 | Homár Hilda | 1 komment

screenshot_2015-04-15_16_10_29.png

Túl magas busszal, időre hazaérni akaró sofőrrel és más komikus elemekkel tűzdelt szezonnyitó utazási poszt, és nem, ezúttal semmi OrangeWays, de ebből is látszik, hogy máshol is van élet. Igyekszünk megtudni, hogy a Neoline hogy látja a dolgot, és azt is, hogy hova lehet fordulni utazási panaszokkal.

Tisztelt Homár!

Örülök, hogy véletlenül ráakadtam az Önök honlapjára, mert már hónapok óta azon töröm a fejem, hogy milyen fórumon jelentethetném meg panaszomat a nyilvánosság előtt. A Neoline Kft. Kalandozás Utazási Irodáról szeretnék közzé tenni egy olyan történetet, amely tanulságul szolgálhat minden leendő utazni vágyónak. Igyekszem minél rövidebben összefoglalni a hosszú történetet.

Olvasson tovább!

Mekk Elek, az optikus

2015.04.16. 09:23 | Homár Hilda | 89 komment

331_mekk_mester_3d.jpg

Kis üzleteknek nagy disznóságot kell elkövetniük, hogy kikerüljenek a Homárra. Nekik sikerült.

Kedves Homár!

Szeretném megosztani a velem történt esetet, talán elrettent néhány embert attól, hogy ebben az optikában készíttesse el a szemüvegét.

Kontaktlencsét vásárolni tértem be a Hősök terénél található April Optikába, ahol kedvesen felajánlották, hogy egyúttal megvizsgálják a szemem is. Az optometrista hölgy szimpatikus volt, nagyon alaposnak és hozzáértőnek tűnt. Megállapította, hogy mindkét szemem egy negyed dioptriát javult, ezért elhatároztam, hogy lecserélem a szemüvegem is és náluk készíttetem el az újat. Az ott dolgozó két eladó-hölgy is kedvesnek tűnt, még azt is javasolták, hogy melyik kuponos oldalon találok olyan kupont, amellyel 30% kedvezménnyel tudok náluk szemüveget készíttetni.

Olvasson tovább!

Fogadjunk, hogy jó napja van ma az ERSTÉ-nek!

2015.04.15. 15:01 | Homár Hilda | 46 komment

 

A kerületi ügyfeleket nyilván visszafogottan dobja fel a hír így 10 év után, de az ERSTÉ-nél remélem őrült fiesta indult, miután pár órája megtudták Balázstól, hogy mégiscsak működik fiókjuk a Ferencvárosban. 

Kedves Tékozló Homár!

Tegnap délután pénzt szerettem volna befizetni az ERSTE-nél vezetett számlámra, de mivel már fél öt volt, ezért a sarkon levő bankfiók helyett (1091 Budapest, Üllői út 121., az irányítószám lényeges lesz) másikat kerestem, amit a dolgozó emberek is igénybe vehetnek, munkaidő után.

Olvasson tovább!

Hiába a misszió meg a klán, beválthatatlan a szabadulós játékra vett kuponjuk

2015.04.15. 10:33 | Homár Hilda | 32 komment

screenshot_2015-04-15_10_21_39.png

Mióta elözönlötték Budapestet a szabadulós játékok a Homárra is jutott belőlük. A mai panasz ugyanarra a láthatóan kuponos oldalakra szakosodott szervezőre érkezett, mint az előző, úgyhogy ezek alapján a Csajos szabadulós, a Jancsi és Juliska, a Mesemisszió és a Hitclan hívószavakra inkább ne szabaduljunk rá. Igaz, jelenleg nem is lehet foglalni náluk költözés miatt. Hogy ez tényleg van, vagy csak terelés, majd kiderül, kíváncsian várjuk a május elejét.

Tisztelt Homár!

A Zumzi oldalán Csajos szabadulós (mesemisszio.eu) illetve Jancsi és Juliska játékra vettem kupont decemberben. Ez utóbbin voltunk és borzalmasan gyenge, gyermeteg, pedig kifejezetten pároknak hirdették.

Az időpontokkal és helyszínnel mindig variáltak, a leírás szerint nekem kell érdeklődni a játék előtt, hogy hová kell menni?!?!?!?!  A lemondásokat mindig azzal indolták, hogy valamennyi játékmesterük megbetegedett, telefonon nem voltak soha elérhetők.  Ezt követően ők hívtak időpontot egyeztetni rejtett számról. Ha előre tudom, biztos nem megyek, de a kupon már ki volt fizetve. 

Olvasson tovább!

Kelletlenség a Telenornál

2015.04.14. 14:30 | Homár Hilda | 57 komment

telenor-logo.gif

Lehet, hogy rossz napja volt az illető ügyfélszolgálatosnak, és idegesítette az ügyfél is meg a szolgálat is, de ez nem sokra mentség, arra pláne nem, hogy azt mondja valamire, hogy ajándék, miközben hozzáad 3000 huf-ot a számlához. Mondjuk a vásárlók ezt észrevehették volna ott helyben is, dörmögöm a bajszom alatt csendesen.

Kedves Homár!

Egy történetet szeretnék megosztani ami nem velem, hanem a szüleimmel történt a Telenornál. Itt nem magát a Telenort kifogásolnám, hanem az egyik üzletükben, mégpedig a Mammutba dolgozó kollégáik kompetenciáját illetve inkább annak hiányát, illetve a hozzáállásukat.

Történt, hogy a szüleim mobil internetet szerettek volna és az ajánlatok átnézése után a Telenor mellett döntöttek. Be is mentek a Mammut 2. emeletén található üzletükbe, ahol meg is kötötték a szerződést, aláírtak 2 évet amihez járt egy USB-s stick amibe a micro SIM tehető, egy második SIM mivel megosztva használhatják a szolgáltatást egy másik készülékben, továbbá egy harmadik ajándék SIM, amin van pár GB adatforgalom, amit elhasználhatnak, aztán el lehet dobni vagy fel lehet tölteni ha kell. Az ajánlat mellé lehetett 3 forintért venni egy tabletet, amit igénybe is vettek.

Olvasson tovább!

Mennyit tudna bevállalni a költségekből? - kérdezte a UPC az ügyfelet FRISSÜLT 3x

2015.04.14. 09:02 | Homár Hilda | 69 komment

upc_hivatalos.jpg

Úgy tűnik új üzletpolitikája van a UPC-nek: aki akar tőlük valamit, az szálljon be a költségekbe. Javasoljuk továbbfejlesztésre: lehetne olyan megoldás is, hogy az ember nem fizet, hanem ledolgozza a részét mondjuk gletteléssel vagy takarítással, esetleg ingyen ebédfőzéssel vagy hastánccal a szakiknak. 

Üdv,

Tavaly rendeltem a UPC-tól internet+kábel TV szolgáltatást (Budapest V. kerület). Kijöttek beszerelni és amikor már minden kész volt, kiderült, hogy a kábelen nem jön jel. A ház udvarán a falban elvezetett kábel hibás - ezt mondták akkor. A tisztán látás végett, ez egy kb 10-12m hosszan, és 2,5m magasan futó kábel, amit cserélni kellett volna. Akkor sajnos nem volt időm, hogy megvárjam, hogy ezt megtegyék (egyáltalán megteszik-e) ezért visszamondtam a rendelést, és másik szolgáltatót választottam. 

Idén a másik szolgáltatóval lejárt a szerződésem, ezért úgy gondoltam ismét kihívom a UPC-t. Természetesen ők egy év alatt nem vették a fáradtságot, hogy javítsák a hibás hálózatukat, ismét kijött tőlük a szerelő és ismét megállapította, hogy a kábel rossz. Ekkor felvett róla egy beruházási igényt, és azt mondta rendben lesz, megcsinálják, minden oké. 

A mai napon (április 10.) kaptam egy levelet a UPC-től ami így szól: "Tájékoztatjuk, hogy a kábeltelevízió, internet és telefon szolgáltatásainkat jelenleg sajnos nem tudjuk az Ön számára biztosítani. A UPC Magyarország Kft. az Ön által megadott címen kiépített kábelhálózattal nem rendelkezik."  Ez nyilvánvalóan hazugság, hiszen már be is kötötték hozzánk a hálózatukat kétszer is - sikertelenül. 

Mikor felhívtam őket, még durvább beszélgetésben volt részem. Az ügyintéző hölgy semmilyen konkrét információt sem tudott mondani, kivéve, hogy mivel a falban megy a kábel a közös képviselőtől is kéne engedély (akit soha nem kérdeztek meg). Ezek után bevallotta, hogy drágának találták a beruházást. Tíz méternyi kábel cserélése, (ami kb 5cm mélyen van a falban, beglettelve, le se festették azt a részt) drága ahhoz, hogy egy új ügyfelet szerezzenek... 

Ezek után az ügyintéző hölgy konkrétan ezt a kérdést tette fel nekem:"Mennyit tudna bevállalni a költségekből?" Köpni-nyelni nem tudtam... Mi az hogy mennyit? Mihez képest? Mennyi a teljes költség? "Nem tudja mennyi a költség, és ha tudná se mondhatná meg, De mennyit tudok bevállalni?" Természetesen mondtam nekik, hogy nem szándékozom kifizetni a hálózatuk javítását, ha nekik nem fontos az új belépő, akkor ne csinálják meg. 

Ha lehet tedd ki a sztorit, hátha meggondolják magukat. Kíváncsi vagyok, hogy a nyilvánosság ereje segít-e azon, hogy a UPC ne a leendő ügyfelével újítassa fel a hibás hálózatát, mondván: ha kell fizess azért, hogy utána fizethess.(egyébként a félretájékoztatás miatt amit e-mailben küldtek természetesen panaszt tettem a kolléganő ellen)

Köszönöm,

Bence

UPDATE

Úgy tudjuk, a UPC felvette a kapcsolatot Bencével, ezen kívül nekünk ígértek egy általános választ kié a kábel, kinek kell fektetni ügyben, reméljük, hamarosan megjön az is.

UPDATE 2. ápr. 15. 13:42

Addig is ehol a kiegészítés, amit Bence küldött az előbb a kommenteket látva:

Szia,

A kommentelőknek eléggé nem jött át a történet, szóval pár dolgot leírnék, ha lehet tedd ki update-ben:

1. Drágábbra cserélném a szolgáltatást, nem olcsóbbra. (gyorsabb internet, több csatorna, havi 1000Ft többlet költségért)

2. Nem azért tettem panaszt, mert nem akarják bekötni, hanem mert vizsgálatot nem folytattak, gondolom kényelmi indokból elzavartak egy sablon e-mail-el. (a házban ki van építve a        UPC, van elosztó doboz)

3. A házban elérhető szolgáltatásokkal pontosan tisztában vagyok, a UPC telefonos kollégája mindent elmondott arról, hogy melyik szolgáltatásukból (internet, tv, telefon) melyik csomag elérhető

4. A közös képviselő számát előkészítettem a UPC részére, mert a kint lévő "bekötős" kolléga jelezte, hogy arra ilyen esetekben mindig szükség van. (ha esetleg bontani, vakolni kell) - ezt sosem kérték el.5. A UPC a mai napon (2015.04.15. felvette velem a kapcsolatot az ügyben, hogy felmérést készítsen a bekötés/javítás költségeiről. Ezt nagyon is nagyra értékelem, mert igazából én csak ezt szerettem volna elérni. Valóban vizsgálják meg a helyzetet, mielőtt sablon e-mail-el elutasítanak. Illetve mutassanak egy felmérést a költségekről, ha úgy gondolják a költségek egy részét nekem kell felvállalnom. Úgy el tudom dönteni, hogy szeretném-e, ezt a beruházást, vagy nem.

Mindenkinek további szép napot!

Bence

UPDATE 3. ápr.15. 13:46

Na, mire beszerkesztettük, megjött a UPC válasza is.

Tisztelt Szerkesztőség!

A Tékozló Homáron 2015. április 14-én „Mennyit tudna bevállalni a költségekből? - kérdezte a UPC az ügyfelet” címmel megjelent olvasói panaszra a UPC Magyarország Kft. az alábbiakban szeretne reagálni.

Az Elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.) értelmében Budapesten a UPC nem kijelölt egyetemes szolgáltató, ezért szerződéskötési kötelezettség sem terheli. A leírtakhoz hasonló esetekben ez azt jelenti, hogy amennyiben a szolgáltatás létesítése indokolatlanul magas költségekkel járna, akkor a szolgáltató üzleti és megtérülési okokra hivatkozva megtagadhatja a hozzáférés kiépítését. Ez nem csak a UPC-re igaz, hanem a többi távközlési szolgáltatóra is – az ő praxisukban is előfordulnak olyan esetek, amikor egyes helyekre egyszerűen nem éri meg kihúzni a kábelt. Lehetőség van azonban arra, hogy az igénylő egyedi megállapodás alapján átvállalja a kivitelezési költség egy részét (akár a költség 50%-át). Ebben az esetben is ezt a lehetőséget kínálta fel az igénylőnek a UPC ügyfélszolgálatának munkatársa, hiszen ez mindkét félnek jobb, mint ha a rossz megtérülés miatt meghiúsulna a szerződéskötés. Társaságunk egyébként időközben már vizsgálja annak lehetőségét, hogy a jelen ügy kapcsán az olvasó problémájára mindkét fél számára elfogadható megoldást találjon.

Üdvözlettel,

UPC Magyarország Kft.

UPDATE 3. május 4.

Eltelt 2 hét, és újabb levél jött Bencétől:

Szia,

Update: Jelentem a sztori "happy end"-el végződött.

Valójában csak egy 1-2 méteres szakaszt kellett "megnyitni" (csak fel kellett mérni a terepet ténylegesen), ezután pedig április 30-án végül ténylegesen is bekötötték a szolgáltatást.

Az ügyintézés ezúttal gyors volt és minden gördülékenyen ment, a szolgáltatás pedig remek.Úgy érzem köszönettel tartozok a UPC-nek amiért, igaz nem elsőre, de egy kis noszogatás után átértékelték a helyzetet és megoldották a problémát.

És köszönet a homar.blog.hu-nak amiért segítettek abban, hogy a probléma megoldódjon.

Üdv,

Bence

Magyaros vendégszeretet Ferihegyen FRISSÜLT

2015.04.13. 14:44 | Homár Hilda | 167 komment

000000839_burger_original_jpg_jpg_maxi.jpg

Olvasónk Ferihegyen a Burger King invitálásának megfelelően beugrott kedvenc vagy nem kedvenc, de Whopper szendvicséért utazás előtt, aztán kalandozott egyet a szonszédos KFC-ben is. Jó nagy pofáraesés lett az ugrásból. Ennyit a magyaros vendégszeretetről. (A BK fotó a reptéri oldalukról származik.)

Nagypénteken történt, hogy fapadossal tartottam London felé. Késéssel érkeztem Ferihegyre. Miután visszavettem az övemet még volt 5 percem a beszállásig. Tudtam, hogy még legalább 3 óráig nem jutok kajához, így irány a Burger King, majd a gépem megeszem!

Tárvanyitva a pult, de eladó az nincs. Csak egy-két kóbor külföldi utas bolyong értetlenül. Hátraszólok a konyhában pakolgatókhoz, hogy HALLÓ. Erre megjön a nyakkendős headsetes kisfőnök és hangosan, széles kézmozdulattal olyan lendvaiildikósan artikulálva kihirdeti, hogy "ZÁÁÁRVAA". Megnézem a táblát 21:00-kor zárnak. Megnézem a telómon: 20:55 van.

Olvasson tovább!

Akinek nem jött be az Oldtimerek Hétvégéje FRISSÜLT

2015.04.13. 09:58 | Homár Hilda | 88 komment

screenshot_2015-04-13_09_07_33.png

Úgy tűnik a Vasúttörténeti Parknak csak óriásplakátra futotta, normális tájékoztatásra nem.  A honlapról az kiderül ugyan, hogy az Oldtimerek Hétvégéjén az emeleti kiállítások nem látogathatóak, de azt már nem sikerült sem a címlapon, sem az online jegyvásárlásánál egyértelművé tenni, hogy a normál jeggyel a vonatokhoz sem lehetett bejutni. Kár.

Drága Homár!

A Vasúttörténeti Parkban bosszantottak fel, de nagyon.

Arra gondoltam, hogy ezen a hétvégén végre mi is megnézzük e legendás helyet a 3,5 és 1,5 éves gyerekeimmel. Előrelátó szülőként online vettem meg a jegyet. Közeledvén az intézményhez már kissé gyanús volt a feltűnően vurtslijellegű hangulat, és aztán kiderült:

Itt és most Oldtimerek hétvégéje van!

Olvasson tovább!

Miért mutat egy időben más repjegyárat a laptop és a telefon?

2015.04.10. 14:44 | Homár Hilda | 86 komment

11082743_10205942086821999_1159846392_n_1.jpg

Szabolcs a Wizz Airnél keresett jegyeket, és meglepődve konstatálta, hogy ugyanazt az utat két különböző áron kínálják neki.  Ő a laptop-mobil eltérésre tippelt, de szerintünk inkább a repülőjegyek árazásában alapvető szerepet játszó un. yield management áll a jelenség mögött - főleg, hogy utóbb kiderült, az egyiken 1, a másikon 2 főre keresett.

yield management elég misztikusan hangzik, és földi halandó szemével kicsit az is. Ez egy stratégia, amit a repülőtársaságok mellett a szállodaipar is alkalmaz. A célja, hogy egy adott járat vagy időszak esetén a lehető legnagyobb hasznot realizálják, a módszer pedig a jegyárak folyamatos változtatása a szezontól, a jegyfogyástól, a konkurencia áraitól és más tényezőktől függően.

Ennek működéséről hosszú, de érthető okosságok érdeklődőknek  itt és itt,  repjegyvásárláshoz hasznos tanácsok itt. (Az egyik cikkben említik azt a feltételezést is, hogy egyes légitársaságok IP-cím alapján rögzítik a repülőjegy-vásárlásokat, és gyakori célállomások esetén felnyomják az árat, de, ha van is ilyen, itt nem játszott, mert Szabolcs hiába volt bejelentkezve az egyik keresésnél, nem jár hetente Máltára.)

Kedves Homár!

Tökéletes posztajánlat Húsvétra! A Wizzair más árat dob ki attól függően, hogy milyen gépről nézik az oldalt.

A képen látszik, hogy a telefonon 16 990 Ft van Máltára, míg a laptop képernyőjén ugyanarra a desztinációra 19 990 Ft. A drágábbik opciónál be voltam jelentkezve a fiókomba.

Nem hinném, hogy ez szabályos lenne.

Szabolcs

Kedves Szabolcs! nem lehet, h épp akkor változott az ár? Szerinted az eszköz miatt volt a különbség, nem az eltérő időpont miatt? lécci csekkold h most mennyi, jó? Homár

Az egyiknél egy fő volt beállítva, a másiknál kettő. De ha mindkettőnél egy fő lett volna beállítva, akkor egyszerre foglalhattak volna az alacsonyabb áron, így viszont, aki egy főre volt állítva, az alacsonyabb áron foglalhatott volna, míg a két fős foglalásnál mindkettő magasabb áron ment volna.

süti beállítások módosítása
Mobil