Tékozló Homár

Árdrágítás a Media Marktban?

Media Markt/Kiírt árak

2005.11.14. 11:55 | szily | 2 komment

Annyi hasonló bejelentés érkezik különféle hiperekrõl és szuperekrõl, hogy nagyobb anyagra készülünk a témában, de addig sem bírtuk a várakozást. Két, szinte egyforma sztori érkezett ugyanis, ugyanarra a – leértékelt – kaptafára: a Media Marktban kisebb árat írnak ki, aztán nagyobbat számláznak. A második sztori a cifrább, Naiv Ügyfél itt azt állítja, hogy a bûnjelet kidobták a szemétbe, de egy bátor alkalmazott az igazgató szeme láttára elõhalászta a trükközés bizonyítékát. Jó mulatást az olvasáshoz!

Elsõ levél, egyszerû eset, praktikus információtartalommal:

Kedves Homár! Röviden megosztanám tegnapi Media Markt-os kalandjaimat, mivel a termékre és az árra való tekintettel valószínûleg mások is tömegesen sétálnak még bele ebbe a csapdába. Szóval a III.ker. Bécsi úti Media Markt áruházban - de valószínûsítem, hogy a többiben is - 249 Ft-os akciós áron kínálják egy neves gyártó, jó minõségûnek mondható írható DVD-it. A kérdéses akciós árú közvetlenül a bejárat mellett van elhelyezve, hatalmas tábla hirdeti rajta a minden erre érzékeny szívet megdobogtató árat, tehát anélkül elsuhanni mellette, hogy észre se vennénk szinte lehetetlen, a csapda tökéletes. Magam is valami egészen másért tértem be, ezt azonban gondoltam nem hagyhatom ki és pár darabot magamhoz is vettem. A pénztárnál azonban kiderült, hogy a kérdéses DVD nem 249 Ft, de mégcsak nem is mondjuk 299 Ft - amennyiért a konkurencia árulja - hanem 349 Ft, tehát kereken 100 Ft-al drágább a meghirdetettnél, sõt még az ilyen áruházakban megszokott árnál is 40-50 Ft-al drágább. Miután ezt észrevettem, közölték, hogy most már pénzt visszaadni nem tudnak a kasszánál, menjek a vevõszolgálatra. Vevõszolgálat: 5 perc sorbanállás, 2 perc nyomtatás és pecsételgetés, majd közlik, hogy menjek vissza az áruházba az osztályon aláíratni a papírt. Visszaballagás, illetékes kolléga megkeresése, aláiratás, újabb 5 perc, majd újabb sorbanállás a pénztárnál és máris visszakaptam a pénzt. Mit is mondhatnék, ügyes próbálkozás arra, hogy "akciós ár" fedõnéven hogyan csináljunk extraprofitot. A többség valószínûleg úgyis csak legyint a pénztárnál és lenyeli a békát. De ne tegyék! Mert ez/az gusztustalan! Giorgio

És a második levél, az igazán vicces sztori:

Feleséggel és két gyerekkel mentünk meglepni születésnapos házörzõnket a 24 óráig is nyitva tartó áruház mellett lévõ Kedvencek boltba november 13.-án, estefelé, s mivel éppen ott virított a vadi új, még meg nem látogatott Média Markt üzlet, benéztünk oda is. Végigsétáltuk a sorokat, vettem egy 400 Wattos PC tápot (nem bírja a régi az új videokártyát), majd mivel éppen nagyobb fényerejû energiatakarékos izzóra volt szükség, körülnéztünk a "Kellékek" között.

7 és 11 Wattos izzók garmadával voltak kitéve, de nekünk nagyobb kellett. Hosszas (!) nézegetés után majdnem hasalva végre megtaláltuk a legalsó sorba rakott égõket. Egy kosárban kb. egy tucat 21 Wattos izzó, illetve mindösszesen 4 darab 23 Wattos kellette magát. Mellette az árak: 24W(att)E27 999 Ft, 21 W(att)E27 1196 Ft. Hurrá felkiáltással betettünk három darab 23 Wattosat a kosárba.

A pénztárnál persze meglepõdtünk, mivel 999 Ft helyett majdnem 400 Ft-tal többet (talán 1399-et) olvasott le a vonalkód. Azonnal szóvá tettem, hogy ennek az ára nem ennyi. Mögöttem elkezdett szaporodni a sor... A telefonon odahívott "kellékes" szerint a drágább a jó ár, mire én, kiaraszolva a sorból a polchoz vittem a hölgyet, és megmutattam a cédulát. Erre o hangos "így van Marikám (a keresztnevet megváltoztattam :-):-):-) felkiáltással "igazolta", hogy nem vagyok vak. Azt is mondta mellékesen, hogy már ki kellett volna cserélni az árakat, de még nem jutott hozzá.

A morcos pénztáros hölgy ekkor fölhívta az igazgatót, miszerint "megint (???) baj van egy árral és ki kéne jönni átütni a pénztárgépben". Nos ez a határozott jellemû igazgató úr hangosan (én is hallottam a telefonból) közölte a pénztárossal, hogy a szóban forgó termék ára ezerháromszáz akárhány Ft és LETETTE. A pénztáros egy darabig bámulta a szótlan kagylót, majd közölte, o nem tudja, csak ezen az áron könyvelni a tételeket. Mögöttem a sor egy része addig átkígyózott a másik pénztárhoz, csak 2 ügyfél maradt... Én közöltem, tök mindegy, törvény szerint azon az áron kell eladniuk nekem az árut, amely áron ki volt téve. A pénztáros csak nézett rám....

A mögöttem álló hölgy közölte, igazam van és o is izgul, mert amit o vett, annak KÉT ára volt kint. (Utóbb kiderült, o jól járt, mert neki a kevesebb volt az aktuális....) Mivel patthelyzet volt, otthagytam a három izzót és kértem a panaszkönyvet.

Amíg írtam az esetet a Panaszkönyvbe, oda jött hozzám egy úr (nevét nem tudom, talán épp az igazgató) és közölte, rosszul néztem meg az árat, mert ki volt téve a jó is! Közöltem vele hogy: Egy, nem volt kitéve, kettõ, ha kint is volt, a kisebb az érvényes a törvény szerint. Ettõl függetlenül bosszantott hogy négyünket nézik hülyének (Media Markt szlogen, ugye), mert CSAK egy ár volt. Odakísértettem magam az úriemberrel a polchoz, ahol mit láttam: A 999 Ft-os ár sehol, a 23 Wattos izzók pedig, amibõl 4 darab volt, most egy polccal feljebb (!) azonnal láthatóan, gyönyörûen, mintegy húsz darabnyian (a kosár szépen feltöltve) sorakoznak. A lenti polcról az otthagyott 1 darab "eltûnt", már csak a 21 Wattos izzók vannak, a készletben azok is szépen feltöltve. Az úriember mosolyogva közölte, hogy nem is volt itt két ár sem és én egyszerûen másik polcról vettem le az árut, a 21 Wattos izzók közül (ez igaz volt) és azok 1196 Ft-os árával cseréltem össze a dolgokat. Közöltem, hogy a 999 az nem 1196 és nem is 1396 és azonnal elõkerítettem a "kellékest" követelve, hogy nézzük meg AZT a cédulát, amit együtt "találtunk". Erre õ kiborította a szemetest (!) és elõvette a "24W E27 energiatakarékos izzó" feliratú, 999 Ft-ot mutató Media Marktos billogot. Hu ha! Volt a válasz az ismeretlen úr részérõl. A többire (valami fejmosás volt a dolgozó felé) már nem emlékszem. csak arra, hogy esetemben bebizonyíthattam a reklámszlogent: "Hülye azért nem vagyok." Kár hogy annak néztek. Kíváncsian várom a panaszomra írt válaszukat.

Üdvözlettel:

B. Sz.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b.né 2010.01.19. 14:25:10

Engem is hülyének néztek, pedig hülye azért nem vagyok. Sajnálattal vettem, hogy nem a vevő és nem az eladás miatt vannak ott. Mosógépet szerettem volna venni, de nem tudtam kifizetni, mert nem fogadták el a forgalomban lévő pénzérméket, amit keservesen gyűjtögettem, éppen az ilyen váratlan kiadások megoldására. Előszőr és utoljára látogattam ebbe a nagy Média Marktba.

guar · http://aktivizmus.blog.hu/ 2010.03.07. 16:04:22

Az a nagy helyzet, hogy bizony kivétel nélkül mindenkit hülyének néznek, egyszerű fogyasztó-birkák vagyunk a menedzserek, marketingesek szemében.

Hála Istennek, van megoldás:
aktivizmus.blog.hu/2010/02/25/mediamarkt_1
süti beállítások módosítása