Tékozló Homár

Leitatták és lehúzták a gyorsvonaton?

MÁV/Whisky + mogyi

2006.07.04. 11:49 | szily | komment
Aki azt hiszi, hogy egy MÁV-szerelvényen nem érheti majdnem olyan élmény, mint egy Váci utca környéki szexbárban, az természetesen téved. A következõ sztori olyan összetett, mint maga az élet, vagy kicsit szûkítve az optikát, mint maga a berúgás. Szerepel benne egy ingatag utas, egy egyre részegebb büfés meg jó sok pénz, ami az elõbbi zsebébõl az utóbbiéba vándorol. Még azt sem állítanánk, hogy aki részeg büfékocsissal bratyizik, az ne futhatna bele bármikor ilyesmibe. Olvassák és okuljanak, miért nem szabad soha whiskyt inni!

Szia Homár!

Elküldöm nektek is a MÁV-nak írt panaszlevelet, amelyre június 23. óta nem bírtak válaszolni… Okuljon belõle mindenki, én keményen beszoptam, de hát egyszer volt Budán kutyavásár, meg azóta sem utaztam, és nem is utazok többet gyorsvonattal.

Címzett: eszrevetel@mav.hu Küldve: P 2006.06.23. 2:55

Tisztelt MÁV-iroda!

Szeretnék hivatalosan panaszt tenni az egyik alkalmazottjuk ellen. Ha nem Önök az illetékesek, kérem továbbítsák ezt a levelet a megfelelõ helyre.

2006.06.xx-én, szombaton Szentgotthárdról a 13 óra 44 perckor induló 9943-as EUREGIO személyvonattal utaztam fel Szombathelyre, 14 óra 57 percre meg is érkeztem, ahonnan köszönhetõen az Önök kiváló szervezõképességének, 14 óra 55 perckor elment a 913-as ISIS InterCity vonat. Mivel nem volt kedvem megvárni a 17 óra 55 perckor induló Alpokalja InterCityt, ezért már Szentgotthárdon 300 km-es jegyet vettem, hogy gyorsvonattal menjek tovább.

A 15 óra xx perckor induló xxx-as gyorsvonatot választottam. Budapest-Kelenföld elõtt negyed órával a WC-re menet összefutottam a büfékocsissal, aki megkérdezte, kérek–e valamit. Kértem egy kávét, és õ felkínálta, hogy igyak egy viszkit. Válaszra sem várva kiöntött kb. 1 dl-t, majd magának is fél dl-t, és felhajtotta. Miután megittam, akkor közölte, hogy 2800 Ft lesz. Ekkor már rájöttem, hogy keményen bevettem ezt a trükköt, és mit volt mit tenni, egy 10ezer forintossal fizettem. Visszakaptam 6200 ft-ot, amikor szóvá tettem a különbséget, az alkalmazottjuk elkezdett „cimbizni”, és a kezembe nyomott egy dobozos sört, meg egy csomag mogyorót. Ekkor felkínálta, hogy igyak még egy viszkit, mire én azt feleltem, hogy ha most õ hív meg, akkor elfogadom. Kiöntött nekem még egy dl-t, majd magának is felet, és újratöltötte a poharam. Én gondoltam, hogy ha õ fizeti a dolgot, akkor megiszom, legalább kapok valamit a kifizetett 2800 (a rosszul leszámolt visszajáró miatt 3800) forintomért.

Miután megittam, azt mondta, hogy fizessem a számlát. Emlékeztettem, hogy ezt most õ állja, erre elkezdett nekem kiabálni, hogy neki standja van, ki kell fizetni mindent. Még 5400 ft-ot követellt tõlem. Hivatkozott arra, hogy ingyen sört adott, ingyen mogyorót, sõt fel is bontott nekem egy 0,33l-es kólát (ami nem igaz). Zavaromban adtam neki 3500 forintot, majd szerencsére megállt a vonat, és megérkeztünk Kelenföldre. Amikor észrevettem, hogy le kell szállnom, akkor bementem a fülkémbe, felkaptam a táskám, és leszálltam a peronra, ahol már várt a büfékocsis is. Ott még elkezdett nekem magyarázni, hogy a számlát fizessem ki, õ ezért szállt le direkt, meg hogy így cimbi, úgy cimbi, õ meghívta magát, hogy én sajnálom–e tõle.

Amikor elindultam az aluljáró felé, õ még akkor is kiabált utánam, mire én visszamentem, és hozzávágtam az egy csomag ajándék mogyorót.

Tehát a kérdéseim:

1. Hogyan lehet egy MÁV alkalmazott büfés keményen berúgva? 2. Milyen alapon lettem én lehúzva kb. 7-8 perc alatt 7300 ft-tal? 3. Miért nem kaptam semmilyen számlát? Azt sem tudom, mik az árak, mi alapján áraztak? 4. Milyen módszer az, hogy a büfés ezzel a letámadós-rátukmálós módszerrel dolgozik?

Amit szeretnék:

1. Valamilyen féle kárpótlást, még nem tudom mi legyen az, Önök talán jobban tudják, mit lehet ilyenkor tenni. 2. Az eset kivizsgálását, a következtetések levonását.

Most az egyszer utaztam gyorsvonattal, legközelebb nem fogok, inkább várok 3 órát egy IC-re. A tulajdonomban lévõ, Szentgotthárdon 2006.06.xx.-én 13:25-kor kiadott, xxxxx-ös sorszámú kezelt menetjeggyel tudom bizonyítani, hogy azon a vonaton utaztam. Amennyiben erre a levélre nem kapok választ, vagy nem érdemi választ kapok, akkor bejelentést teszek a Fogyasztóvédelmi Fõfelügyelõségnél és ezt a levelet elküdöm az Index.hu online lap Tékozló Homár (www.homar.hu) fogyasztóvédelmi portáljára is.

Tisztelettel:

XY

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosszindulatú Vászka 2010.09.16. 14:30:22

Ó Homárok, Ó nyarak!
Daliás idők, túlfűtött agyak.
Régvolt dicsőségünk ne feledd,
a frigó ajtaját mindég csukjad be.

Dr. Körömlakk ® 2010.09.16. 14:32:43

na jó, visszavonom, ez az utas mekkora lúzer volt mán.
Köszi Vászka!

Dr. Körömlakk ® 2010.09.16. 14:34:35

persze az hogy hol húzzam le a bankkrátyát, tán a seggemen, az seholse. csak a kommentekben volt anno?

Rosszindulatú Vászka 2010.09.16. 14:37:02

@Dr. Körömlakk ®: @Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): jóvanna, minnyár mekkeresem!

Amúgy sztem ez a Homár pájafutásának egyik csúcsa. Kár, hogy a kommenteket megette a Sunnyattázás :(

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.16. 14:39:27

@Rosszindulatú Vászka:
Ezek a kommentek má csak ilyenek.
Idővel szertefoszlanak.
Biztos elkopott a vincseszter.

Dr. Körömlakk ® 2010.09.16. 14:43:52

@Rosszindulatú Vászka: jajóvan!
akkor még nem volt hiszti a releva-nemreleva miatt, mi?

Rosszindulatú Vászka 2010.09.16. 15:29:57

A segges kártyás kaller nincs meg, valszeg ott nem csak a komment, hanem a poszt is törölték. Evvan :(

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.16. 15:51:07

@Rosszindulatú Vászka:
Össze-vissza törölnek mindent!
Még szerencse, hogy az ánuszom karbantartása nem az ő feladatuk.

Taurusz 2010.09.16. 16:50:04

Na, az úgy volt, hogy valaki írt egy felháborodott levelet, mert jegyet/büntetést akart fizetni hitelkártyával. Persze a kallernál nem volt semmi ilyen eszköz, gyorsan visszakérdezett: Hol húzzam le, a seggemen? Erre írta, hogy a külföldi vasutasoknál van egy ilyen kis kézi kütyü, amivel még jegyet is tud nyomtatni. És így tovább, mindenki fel volt háborodva, mint a mávon szokás. (Teljes alappal.)

Taurusz 2010.09.16. 16:53:11

Megvan! :D
homar.blog.hu/2006/02/23/draga_olvasok :(

De semmi gond, itt olvasható:
"Paraszt kalauz
MÁV

Vessenek megvadult frakcióvezetõ-helyettesek közé, de a mi új kedvencünk a karakán kalauz, aki a Budapest-Pécs viszonylaton a címben szereplõ mondatot vetette oda olvasónknak. És még sok szórakoztató jelzõt, alant mindet elolvashatja. A sztori egyébként igazán szép, hiszen nem egyoldalú. A Naiv Ügyfél nem ártatlan áldozati bárány benne, a kalauz meg ugyan egy ordas bunkó, de mint ilyen, igen vicces.
Mindaddig persze, míg nem velünk esik meg ilyesmi, mert akkor elmegyünk az Atyaúristent képviselõ Gaál Gyula MÁV elnök-vezérigazgatóig. Jó olvasást!
Szevasz Homár!
Íme egy megható történet, miképp is próbálja a MÁV utolsó néhány utasát is elriasztani, hogy mielõbb önnön dugájába dõlve szenderülhessen jobblétre. Történt is, hogy péntek hajnalban vásároltam a Budapest Pécs viszonylaton közlekedõ IC-re egy másodosztályú jegyet helyjeggyel, szombatra pedig Budapest-Pécs viszonylatra egy elsõ osztályú jegyet szintén IC-helyjeggyel. Szombat délután szundikálok hazafelé, amikor is jön a kalauz, nevezzük nevén, Budapest 58-as-nak hívták õtet, kinek átadtam jegyeimet. Õ azonban további jegyet kért. Kérdezem milyen jegyet? Azt mondja: „hát a jegyet!”.
Mondom neki, ott van nála. „De ez nem jó jegy” - mondja õ.
„Miért?” - kérdezem én. „Ez csak egy különbözeti jegy, az elsõ osztályra, ehhez tartozik még egy másodosztályú jegy is.” - mondja õ. „De hát én ezt kaptam, amikor megvettem a jegyet” - mondom neki erõtlenül. „Nem, nem” - mondja õ oktatólag, „mert ön kapott egy másik jegyet is.” Ekkor már belémhatolt a felismerés, hogy mi is történt: én nem két egyirányú jegyet kaptam, hanem egy menettértit másodosztályra és egy osztálykülönbözetit elsõosztályra.
Csakhogy errõl magam sem tudtam, és a menettérti jegyet - azt hívén, hogy az a lefelé szóló egyirányú jegyem - Pécsen kidobtam. „De én kidobtam azt a jegyet, amivel lementem Pécsre” - ismétlem neki gondolatmenetemet. „De miért dobta ki, maga birka” - válaszolja õ, ezzel némileg meglepve engem, és jelezve felém, hogy szellemi képességei feleslegessé tesznek bármiféle ember-ember kapcsolatot kettõnk között. De azért gondoltam, még próbálkozom: "És most mit csináljak?" - kérdezem én. "Tud venni egy jegyet 2000 forintért." - mondja õ. Itt már kezdek ideges lenni:
"De ne vicceljen már, csak nem én vagyok a hibás, hogy eldobtam egy jegyet, amirõl nem figyelmeztettek, hogy szükséges két másik jegy mellé?" - kérdezem, kétségtelenül már kicsit emeltebb hangon. "Miért, ki a hibás, ha maga olyan hülye, hogy nem olvassa el, mi van a jegyen. Csak nem gondolja, hogy a MÁV?" - kérdezi hangját emelve.
Látva szolgáltatóbarát hozzáállását, megadom magam:
"Hitelkártyával tudok fizetni?" - kérdezem gyanútlanul. "Hol húzzam le, talán a seggemen?" - lep meg kulturált válaszával Budapest 58-as. "Ha lehet, inkább ne" - mondom meglepõdve, és beletörõdve a 6000 forint utólag befizetendõ pótdíjba.
Szóval. Hogy is van az, hogy én két egyirányú jegyet kérek, de menettértit kapok osztálykülönbözetivel? Hogy is van az, hogy erre engem nem is figyelmeztetnek? Miért is nevez az ellenõr birkának, hülyének, és milyen alapon kívánja hitelkártyámat a seggén végighúzni? Hogyan is van az, hogy az elmúlt tizenöt alkalommal nem volt ilyen jellegû probléma ugyanazon a vonalon, általában ugyanannál az ellenõrnél, pedig mindig ugyanúgy utaztam? Miért van az, hogy minden normálisabb országban egy darab jeggyel el tudják intézni ugyanazt, amihez nálunk 3-4 jegyre is szükség van? (És itt bevillannak középiskolai osztálykirándulásaim, amikor a szervezõ tanár a 25 tagú osztály után átadott egy mintegy tíz és fél méter hosszúságú jegyet az ellenõrnek, aki azt negyed órán át írogatta alá.) Mennyit költöttek az egy évvel ezelõtti „Mosolykampányra”, amikor a MÁV orrba-szájba azt hirdette, hogy a kalauzai immár kedvesek, mosolyognak, segítõkészek?
Üdv.
Szigetmonostor 12-es"

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.09.17. 13:17:33

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő): De te az övékkel törődhetnél!
"Törődjön többet egész_seggével!"

AmiTecH 2010.10.19. 21:42:05

Tényleg ennyire hülyék az emberek????!

1. A lehúzott illető miből gondolta, hogy ingyen osztogatják a piát? Talán azt gondolta, hogy kishazánkban nem csak segélyt, hanem ingyen piát is osztogatnak?

2. Miből gondolja, hogy a büfés a MÁV alkalmazottja? Jobb esetben egy alvállalkozóé, rosszabb esetben egyéni vállalkozó...

3. Taurusz által bemásolt sztori szereplője meg b*szik megnézni, hogy mit kap és még ő van felháborodva, mert akkora idióta, hogy kidobta a saját jegyét??!

Tényleg ennyi fogyatékos van Magyarországon?!
süti beállítások módosítása