A MediaMarkt megoldóemberei sajátosan értelmezik a 30 napos szervizkezelést. Balázs egy házimozival csekkolt be hozzájuk, amire azt bírták mondani, hogy a javítás megkezdésétõl és nem az átvételtõl számítják az egy hónapot:
Két hónappal ezelõtt egy kis pénz állt a házhoz, így elmentem a "leghumánusabb boltba", a Média Marktba, és kinéztem egy Philips házimozit. Akkor még lehetett papírra jegyzetelni, így felírtam az adatait, és utánanéztem a neten. Amit olvastam tetszett, másnap el is mentem megvenni. Már ott kezdõdött a bibi, hogy mikor felpakoltam a bevásárlókocsira, az eladó még hozzámvágott egy labdát és egy pólót (merthogy ez ilyen ajándékféle volt a vb miatt), plusz adott egy kisérõcetli, amire az ajándékokat elvezette.
A pénztárhoz érve a biztonsági õr kikelve magából elém állt, hogy mi az a csomag ott a dvd tetején. Mondom ajándék. Erre a pénztáros csajjal 20 percen keresztül kerestette az eladót, hogy én ezt jogosan akarom-e kivinni innét (50.000 Ft-os áru mellé!), mert õ szerinte ehhez a házimozihoz nem jár ajándék. Éreztem, hogy akkor ott kellett volna hagyni az egész szart. Úgy állt mellettem az õr, mintha szar tolvaj lennék. Pedig csak vásároltam. Na mindegy 20 perc után továbbengedtek, és mehettem haza mozizni….Kemény egy hónapig, ugyanis egy hetes kirándulásból visszaérve azt vettem észre, hogy nem lehet bekapcsolni a dvd-t. A standby led világit, de meg se mukkan. Mint tudjuk az elektronikai motyók mindig az állásba mennek tönkre... Na, hónom alá kaptam a dvd-t, vissza a médiába. Ott az ügyfélszolgálatnál közölték velem, hogy nem õk foglalkoznak a javítással, hanem a márkaszerviz, ami viszont nincs Szegeden, csak a felvevõhely. És próbált megnyugtatni, hogy nem rossz ez a dvd, csak megmakacsolta magát. Irány a felvevõhely. Ott tájékoztatnak, hogy legközelebb Békéscsabán van szerviz, de csak egy hét múlva lesz szállítás, de lehet hogy kettõ. Mindegy, otthagytam. Ez volt aug. 28-án.
Azóta többször érdeklõdtem, és azt a választ kaptam, hogy alkatrészt várnak a Philipstõl, meg különben is, nekik harminc napjuk van javításra, úgyhogy van még idõ, fogjam vissza magam. És utána is még csak egy levelet irnak majd a gyártónak, amiben kérik a cserét…. Utolsó mondatként meg benyögi, hogy ha sima dvd lejátszót vettem volna (nem komplett házimozit), akkor azt egybõl kicserélték volna. Mozit nem cserélnek, annak benne van az árában az esetleges javitási költség is. Kösz... Tehát minél drágább valami, annál rosszabb a kiszolgálás. És mi van, ha ez egy hûtõ, mosógép, egy porszívó? Két hónapig nincs zaba, tiszta ruha, tiszta lakás? Így meg ez nyugaton is?
Most hogy 3 nap múlva eljön a 30. nap, felhivtam a szervizt, ahol közölték velem, hogy rosszul számolok, mert õk a JAVÍTÁSTÓL MEGKEZDÉSÉTÕL, nem az átvétel idõpontjától számolják a 30 napot. Na fasza, gondoltam plusz két hét. És ekkor kicsit magasabb hangon kérdeztem a fogyasztóvédelmisekrõl, meg a napok elszámolásának helyességérõl, mire a hölgy közölte, nyugodjak meg, nem lesz meg a harminc nap /vagyis csere/, mert péntekre tuti kész lesz.
És itt gondolkoztam el, hogy mi van, ha egy szerviznél a garanciális dolgokat félredobják a sarokba, és addig csak a pénzes melóval foglalkoznak, míg a tisztelt tulajdonos el nem kezdi õket komolyan zaklatni. Érzek ebben valamit rációt. Szóval igy megy ez 2006-ban magyarországon. Philips, világmárka, szakszervíz. Miután kicsengetted a lóvét, minden nap el kell mormolni egy imát, nehogy tönkremenjen valami a készülékben, mert onnantól kezdve rémálom az élet...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.