Hol volt, hol nem volt, kezdeném a írásom ha ez egy mese lenne, de sajnos koránt sem az. Történt ugyanis, hogy 2005 év végén vásároltam egy új Skoda Fabia kombit a Mátra Autóbázis Kft.-nél (továbbiakban MAK, bár inkább f...sz amint ez ki fog derülni) ami aztán tavaly novemberben beadta a kulcsot. A hibák első jeleire (az autó rángatott menetközben, véletlenszerűen) a járművet a MAK-hoz vittem ahol nem tudták a hibát megjavítani és elküldtek a Porsche Pest Kft.-hez. Itt valamit hegesztettek rajta, egy pár napig jógépkocsi volt, majd Győrben a motor leállt és a műszerfalon szemetkápráztató fényorgiával jelezték a különböző hibalámpák, hogy az elba...ás tündére fészket rakott a motortérben. Itt trélerrel bevitték az autót a helyi Porsche-ék szervizébe, én meg jöhettem haza autó nélkül. Megálapították, hogy az egyes és a hármas henger égéskihagyást produkál - nocsak, ki hitte volna hogy ettől rángat :/.
Sebaj a szervizeket azért adta az Úr nekünk, hogy meg(t)oldják a problémáinkat, gondoltam akkor még. Sajnos a hiba egy pár nap múlva ismét jelentkezett miután elhoztam az autót. Ettől kezdve nem lehet az autót használni, kivéve amíg elhozom az autót a szervizből, hazaviszem (vidékre, Salgótarján) majd vissza a szervizbe. A következő szervátültetéseket kapta az autó azóta: motorvezérlő elektronika, katalizátoros-lambdaszondás mindenség, hengerfej le-szét-vissza, injektor oda-vissza-befutóra, majd a Porsche M5-höz küldtek át - nem tudom miért? - ahol miután a munkafelvevőt biztosítottam róla, hogy az autón nem a turbó romlott el, mivel nincs benne, kicseréltek két befecskendezőszelepet (ha nem ez a becsületes neve akkor elnézést, ennyit sikerült megjegyeznem). Ez azért is volt jó ötlet, mert bár az eredeti hiba megmaradt, másnap reggeltől kezdve már csak 2 henger működött erős traktor jelleget biztosítva az autónak. Azóta trélerrel megint visszavitettem az autót a Porsche Pest-hez, hogy legalább ezt az új hibát háritsuk el, hogy az autóval a garázsig eljussak.
Két szerviz között persze beszéltem fűvel-fával, a Porsche Hungáriá-nál felvetettem az autó cseréjét ahol mondták, hogy ezt a MAK-nál kell elintéznem, ahol a következő válaszokat kaptam az ottani köcsö... elnézést főnöktől:
1, Az autót nem tőlük vettem hanem a banktól.
2, Ha rossz az autó akkor miért hozom el a szervizből. (Arra kérdésemre, hogy ha a maga autóját már féléve javítanák maga mennyi ideig hagyná még ott, azt a felettébb találó és intelligens választ kaptam, hogy ez nem az ő autója. Hát igen, kikezdhetetlen logika ...)
3, Miért nem hozzájuk vittem szervizbe? (holott ők küldtek át a PP-hez, mert nem tudtak vele mit kezdeni)
4, Egy pereskedés elkerülendő komprommiszum elérése érdekében pedig semmilyen szándék nem mutatkozott. A pofátlanság - vagy az én hülyeségem - csúcsa, hogy nem is egy, hanem kettő autót is vettünk náluk.
Ezután vissza mentem a PH-hoz, mégiscsak ők az importőr, ahol felajánlották, hogy beszélnek ők is a MAK-os főnökkel, és amennyiben hajlandó a megoldásra akkor az autót beszámítják egy hasonló paraméterű, de működőképes járműbe, olyan koncepcióval, hogy az importőrtől maximális kedvezményt kapunk, és ha ezt a kereskedő is megadja akkor még mindig a lehető legkisebb anyagi veszteséggel szállunk ki ebből a szerencsételn ügyből, és főleg pereskedés nélkül - ami mindenképpen csak végső megoldásként szeretnék, egyrészt a felmerülő költségek, másrészt a több éves huza-vona elkerülése végett. Sajnos a MAK-ék nem mutattak továbbra sem semmilyen hajlandóságot az együttműködésre, így hát a napokban odaadtam az autóval kapcsolatos összes papírt az ügyvédnek, jöjjön aminek jönnie kell, szerződéstől való elállás hibás teljesítés miatt, pereskedés meg ilyenek. Afelől nincs kétségem, hogy nyerünk - az ügyvédem már nyert pert ilyen ügyben egy másik márkával szemben - csak azt találom bosszantónak, hogy miért nem lehet értelmesen rendezni egy ilyen ügyet, és hogy egy ilyen anyaszomorító cég mint ez a MAK miért működhet, és miért kell egy fogyasztónak ennyit szo...nia!?
Közben még alternatív lehetőségként megpróbáltam felvenni a kapcsolatot a Skoda magyarországi igazgatójával, hátha megszán, megsimogatja fáradt buksimat és igazságos Mátyásként ráereszti a Fekete Sereget a problémámra, hogy a rémálmom megszünjön, ez még folyamatban van ha lesz valami előrelépés igérem jelezni fogom. Dióhéjban ennyi, minden kis homár csak fogyasszon és szenvedjen - én is -, és már felbéreltem egy harmadik világbéli diktátort, hogy jól verje ki a MAK-ot a planétáról, addig is kivánok nekik szárnyasnyílat a se...ükbe, és repüljön UFO a kéményükbe minden héten legalább kettő.
Tisztelettel: egy "Egyszerűen nagyszerű"-en boldogtalan Skoda tulaj :(
Az atomjaira hulló Skoda és a konstruktív kereskedő
Tcxbalage kifogott egy olyan Skoda Fabiát, ami egy év után olyan tartósan esett szét újra és újra, hogy mindig épp haza tudott vele gurulni a szervizből, aztán vihette is vissza azonnal. Fél év után megunta a küzdelmet és bár az importőr kész volt a kedvezményes cserére, a kereskedő inkább a pert választotta:
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.06.15. 12:21:10
Jacques Ucca (törölt) 2007.06.15. 12:38:06
Ha szerencséd van akkor megint kiönti Őket a patak és nem kell felgyújtanod a telephelyet :-)
Emiceha 2007.06.15. 12:38:50
Trendetlen 2007.06.15. 12:45:52
Artie 2007.06.15. 12:50:55
Luckye 2007.06.15. 12:52:05
Charlie Drop 2007.06.15. 12:54:57
Ez nagyon LoL, mert:
a, az autó jó volt, senki sem gondolta, hogy ez lesz vele
b, a Skodák általában nem rossz autók (nekem is Fabiám van és van még pár hasonló ismerősöm, akiknek semmi bajuk vele)
Hát egen, Pesten elég jó a helyzet, még gar utáni szerviz is jó, mert van egy pasas aki jól és nem drágán szervizeli a Skodirkat :)
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2007.06.15. 12:55:29
Naiv ügyfélnek:
Ha ez csökkenti az ügy felett érzett kínodat, örülj neki, hogy nem Opel Astrád van, nekem a 3 napos, 210 km-t megtett kocsimnak a motortere gyulladt ki 120-as tempónál és 4+ hónapig kellett hadakoznom az Opellel (meg ügyvéddel, fogyasztóvédelemmel, perrel fenyegetőznöm), mire elismerték, ami amúgyis nyilvánvaló volt, hogy gyártási hibáról van szó...
Azért sok erőt és energiát kívánok számodra, attól tartok nem lesz rövid a "meccs".
Secnir 2007.06.15. 13:11:29
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2007.06.15. 13:12:08
Charlie Drop 2007.06.15. 13:12:31
Sanyi 2007.06.15. 13:29:55
Olvasd figyelmesebben, már ügyvédnél a dolog, kéri vissza a pénzét és emellett gondolta, hogy itt is megemlíti.
nem rajongó - e 2007.06.15. 14:12:34
a Fábiának több típushibája van, és mégsem hívják vissza őket, inkább megvárják, míg a naív fasz alatt összefossa magát a gép. Keleti CRM.
ferenc61 2007.06.15. 14:13:59
alfredo 2007.06.15. 14:19:08
Mics Bjukenen hadnagy 2007.06.15. 14:21:41
nem rajongó - e 2007.06.15. 14:21:45
Neménvótam 2007.06.15. 14:24:15
homár molla 2007.06.15. 14:24:35
Mondhatnám: én sem értem, miért hagyják magukat olyan sokan átverni, amikor az egyébként meglehetősen kellemetlen élmény.
Túrós MAK monnyon le.
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2007.06.15. 14:49:05
Mit is érdemlek meg akkor? Kíváncsi lennék rá nagyon... :-P
Secnir 2007.06.15. 14:51:48
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.06.15. 15:00:52
totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=tipus&cat_id=720&o=2
Ebben a sztoriban nem a mérka a hunyó, hanem a bunkó márkakereskedő...
elegánsbéjemvés (ex fuxos) 2007.06.15. 15:05:21
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2007.06.15. 15:07:35
elegánsbéjemvés (ex fuxos) 2007.06.15. 15:18:25
- Hangos
- Sehogy nem megy
- Irgalmatlanul izléstelen a belseje
- Kellemetlen tapasztalatok a márkaszervizzel
Az előző autómhoz, egy Avensishez hasonlítottam.
Apy 2007.06.15. 15:22:54
Secnir:
Miért is érdemli meg az öngyulladást, aki használja az autóját? Sztem 5.ben 120 az monnyuk 3000es fordulat, jóképességű újsorfőrök garázsbaálláskor jobban pörgetik a vasat, de sztem nem szoktak kigyulladni autóstul. :D
2007.06.15. 15:25:33
elegánsbéjemvés (ex fuxos) 2007.06.15. 15:33:58
tcxbalage 2007.06.15. 15:34:46
Nagybátonyi a MAK.
Jó ötlet volt a Népítéletet átnézni, találtam más Fábiát is (ugyanezzel a motorral) akinek szintén ez a baja és nem tudták idáig neki sem megjavítani.
_benito · www.nst.blog.hu 2007.06.15. 15:52:55
Kalap 2007.06.15. 15:59:02
Az én céges Fabiám is ezt csinálta, először néha kihagyott, rángatott, aztán meg elfogyott az erő belőle, abban a gyujtótrafósort kellett cserélni. kb. 74e km volt benne, és az 1.4MPI "motorral" volt szerelve!
Szumi 2007.06.15. 16:20:37
Nem volt elég az S100, meg a 120L?
Akkor megérdemlik.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.06.15. 16:59:41
Hóhó jóbarát. Itt álljunk csak meg! Akik erre az autóra 7,4-es átlagot adtak azok Trabantból,Ladából vagy valami 20 éves nyugati verdából ültek át. Nekik minden arany ami ÚJ. Érzed ugye,hogy a különbség mekkora. Egy Nissan Almera vagy Toyota Corolla esetleg Focus tulaj mesélhetne,hogy milyen a Fabia. Mindamellett,hogy az értékét jobban veszti mint a pengő. Maradjunk annyiban,hogy "kevés pénzért azért nem kapsz olyan rosszat". Ja és minden márka minden típusából ki lehet fogni hulladékot. Én láttam már Audi A4 tulajt is feldühödve anyázni,hogy hetente viszi szervízbe a kocsiját. Ha valaki garantáltan szopni akar akkor Citroen C4!
EasyFriend 2007.06.15. 17:39:38
Zsó:) (törölt) 2007.06.15. 17:40:06
Egyébként alapjáratos traktorfíling a ford mondeo diesel változata:) beindítod, aztán ratatatatatatata.... nem gyenge a hang.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.06.15. 17:50:47
erre mondták, hogy mert én úgy közlekedek...
-biztos azért szakadt el havonta 10eért a kézifékbowden
-biztos azért köszönt el majd 20e 2havonta a motoros antenna
- 10e KMenként 1 gyújtáselektronika, 50-55e (a kicso kihúzta 190.000km-ig 2.5 éves korára)
-hengerfejes lett 60e-nél... szétszed... hibás a hengerfej, vagy ,3 vagy ,7 et kellett leszedni róla felszabályozásnál (így tették össze gyárilag!)
és hasonlók...
ami pedig az úgy közlekedést illeti... soha nem kellett a futóműhöz és egyéb kopó alkatrészhez nyúlni...
astra
F astra utolsó lengyel széria 2002es full fapad... 3év 143e KM
mit cseréltem... 2x tört el a napellenző! (lol) pedig a seját erejéből csukódik vissza mégis eltört! 1 belső ablakemelőkar és ennyi...
ami extra, hogy kb 20e KM volt benne mikor mentem egy szerpentinen felfelé 2esben (ugye fordulatszám...) hogy zárlat és ennél a fordulatszámnál beugrott a zárlattol az önindító! ez is szétégett! 5 sec alatt olyan füst lett az utastérben, mint lakástűznél...
skoda okádia 1.4 16V 97e KM
ebbe bele se kezdek... BP nyári dugóban araszolás KLÍMA 12,86L/100 fogyasztás!
ennyit egy 2000ccm-es 150LEs motor se zabál!
További magyar hang 2007.06.15. 18:09:02
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.06.15. 18:18:56
Megane kombi
1 évesen lötyög az anyósülés,már 3 szor javították de továbbra is szar. Folyamatosan világít az ABS hibáját jelző LED. A megoldás az volt,hogy kikötötték a pi...ba,mert nem találták a hiba okát.Szar a váltó,kibodja a fokozatokat. Megoldás nincs,ilyen és kész. Garanciában nem cserélik. Időnkét valami titokzatos hiba miatt lemerül az akksi. Már kétszer cserélték,de nem javult. Városi dugóban araszolás után a kuplung nem mindig emel ki. Jó mi? Mondom a kocsi 1 éves volt májusban...
gerilla 2007.06.15. 19:25:27
Akinek az oktávia foss,járjon passattal duplájáért.
2006-ban Skoda Octavia lett az év autója.Képzelem milyen autókban ülhettek ezt megelőzőleg ...DD
adamvok 2007.06.15. 19:31:03
Doubledeceker 2007.06.15. 19:36:18
Hi!
Olya nincs, hogy egy ilyen autót nem lehet megcsinálni, csak a szervíz ennyire gyenge, ez már nevetséges, illetve siralmas....
Egyszerű az ügy:
1. kompresszió mérés minden hengerben.
2. lambda szonda vizsgálat, de nem csak fapadosan hanem egy oszciloszkoppal is.
2. Injektorok vizsgálata próba padon, ha ez nincs helyette 4 új.
3. Ha még mindig nincs hiba, akkor az összes szenzor vizsgálata, nem, nem csak hibakód kiolvasás, az a szerencsétlen márkaszervíizek sajátja.
4. Nyomás az üzemanyag rendszerben.
5. És még ezernyi ötletem van...
De kurvára pipa vagyok a márka szervízek sajnos szinte egyáltalán nem értenek az új befecskendezős autókhoz.
Viszont vanak nagyon jó erre szakosodott injektor szervízek, illetve csak egyet tudok....
Szóval még egyzser, kapják be, a tulaj pedig tépje le a töküket, és hajtson be a kocsival a szalonjukba....
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.06.15. 19:41:40
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.06.15. 21:13:56
TCSA · http://make.blog.hu 2007.06.15. 21:22:17
Bambano 2007.06.15. 21:28:41
Egyébként nekem annyi a véleményem a fabiaról, hogy amikor ismerős autót nézett, a fabia akciósan jó árban volt, csak megnéztük, és kiderült, hogy abszolút full fapad, amivel nem lehet utcára menni. Se központi zár, se riasztó, se rendes gumi.
Bambano 2007.06.15. 21:32:10
tcxbalage 2007.06.15. 21:53:46
Piit 2007.06.15. 22:15:52
Amit jelezni szeretnék, hogy a kereskedő rövidítése a leírásban (MAK) a Magyar AutóKlub hivatalos rövidítése. Bár a cikk elején ott a rövidítés eredete, aki csak beleolvas, biztosan elcsodálkozik, hogy mit szívózik az autósokért olyan sokat tevő szervezet egy Fabia tulajdonossal.
Egyébként - szerintem - a kereskedő hozzáállása hazai szinten tipikus. Amíg üzletet szimatol, ki van nyalva a hátsód. Ha problémád van, ami neki anyagilag nem annyira jó, bevágja előtted a kereskedés üvegajtaját.
MadMax 2007.06.15. 22:27:42
Nyári forróságban magától bekapcsol az ülésfűtés (kikapcsolhatatlan!) és nem engedi lehúzni az ablakokat.
Mint egy rossz horror filmben!
Egyébként márminden szétesett benne ami műanyag...ergo az egész belső.
Jah, és a turbónyomás is mindig szórakozik...szóval nem ajánlom.
Piit 2007.06.15. 22:40:39
totalcar.hu/magazin/technika/bejaratos/
Az Octavia pedig jó. Az első szériáról nem tudok nyilatkozni, meg persze egy 1,3 tonnás autóba 1,4l-es motort rakni is nevetséges, de még az 1,6-os is gyenge bele. Biztos ilyenben ült publius. A min. az 1,8-as benzines vagy az 1.9TD. Nekem az utóbbi van DSG automata váltóval. Ha kell, szépen, nyugisan megy, ha rálépek a gázra, gerinc préselődik az ülésbe. A beltere olyan, amilyen, ez ízlés kérdése. Kényelmes is, az ülés oldaltartása jobb, mint a kategóriatársaké (alsó közép). Focusokhoz, Astrákhoz hasonlítva sokkal jobb. (És ezt tapasztalatból írom, mintdkettő típust hajtom rendszeresen a cégnél.) A VW-csoport úgy bánik az Octaviával, mint egy mostoha gyerekkel, mert nem akarnak konkurenciát csinálni a Passatnak házon belül. A Superb is ezért lett 5cm-rel rövidebb, mint 5m.
elegánsbéjemvés (ex fuxos) 2007.06.16. 00:41:40
1. Izlés...ezek szerint öltönyhöz müanyag szandit húzni fehér frotír zoknival is ízléses. Az izléstelent nem kell összekeverni a nem tetszikkel.
2. Az üléseket maga a spanyol inkvizició tervezte kinzóeszköznek, aztán amikor megszünt. eladták a terveket a skodának.
3. A fogyasztása pedig elképesztő....jó annyi előnye volt a dolognak, hogy most már pontosan tudom milyen ferrarival járkálni. Mész az egyik benzínkúttól a másikig.
Ja igen...1600-os motor volt benne, az avensisben is......az ment is a motor nagyságához képest rendesen.
LMP Barcika 2007.06.16. 08:36:48
Alvin66 2007.06.16. 09:02:38
Egyértelmű a megoldás a problémára, mégis mindenki a hulladék új autókkal és a pofátlan szervizekkel küzd.
Az újautó problémák egyetlen ésszerű megoldása a régi autó vásárlása. Ez ilyen egyszerű. Pl. használt Mercedes W124 300 diesel, 147 Le-s motorral, automata váltóval, klímával, légzsákkal, egy kilométeres gépháztetővel ( egy jó gyűrődési zóna jobb mint 4 szar kompjuter!!! )9 L-es fogyasztással, olcsó biztosítással, olcsó javíthatósággal, egymillió kettőért-ötért, 1993-ból...
Ti mi a fenéért is vesztek dupla-tripla ennyiért új ( de szar ) autókat?!?!
( De nem csak Mercit mondhatnék, de a kettes, hármas Golfok, vagy öreg Volvók , pl. 740-es dizelek stb. )
Nekünk pár éve a családban egyszerre volt 156-os Alfa, 407-es Peugeot és egy Audi A 4-es. ( mindenkinek kellett egy autó a munkája miatt ) Ezek közül csak az A 4 volt vállalható, hosszútávra is csak ezzel mertünk elindulni. De annyi gond volt velük, hogy azóta visszaszivárogtam a youngtimer autósok táborába. Az autózással kapcsolatos költségeim egyharmada-egynegyede merül most fel, amióta három öregecske Merci van a családban. A legöregebb ( 18 éves 190-essel ) is előbb mernék elindulni négykeréken Alaszkába, mint a Pözsó 407-essel anno...
Szóval ébredjünk emberek! Ami új, az nem biztos hogy jobb mint a régi, hanem általában inkább szarabb. Rá kellene már jönni...
lazaleuven 2007.06.16. 10:25:18
Na ja, 195 fole nem enged. Legkozelebb RS-t veszek en is :-)
FrundsbergW201 2007.06.16. 10:36:42
Alvin66 2007.06.16. 11:02:23
Ha ezt pont ennyiért, azaz 3 millióból akartad megoldani, akkor szerintem jól választottál. Ha másfélből akartad volna, akkor szerintem nem jól. A többit lásd fent...:-))
De te tudod. Kiváncsi leszek az Octaviádra 15 év múlva, ha az egynégyes motorral 160-akkal jársz...:-)) Erre sokkal jobb szerintem egy nagy űrtartalmú, régi szívódizel motor. Az soha nem megy szét ettől, a Skoda motor meg szerintem előbb-utóbb igen.
Új autó egy esetben vállalható ötlet szerintem: ha cégautó, semmi költség nincs vele és ha gond van és áll a garanciális szerviz miatt a kereskedőnél, akkor a munkahely ad egy másikat addig is... Minden más esetben ellenjavallt az új autó vásárlás. ( Most amortizációról, vagy a banknak feleslegesen kifizetett kamatról nem is beszélve.
Alvin66 2007.06.16. 11:25:32
El sem tudod most képzelni, hogy 15 év múlva te mennyire vissza fogod sírni a horganyzottlemez alkatrészt a vízpumpából, amikor már kartonpapírból fogják gyártani...!!!:-)) Viszont az is igaz, hogy arra is lesz egy külön kumputer a kocsiban, hogy figyelje, hogy mikor ázik szét a vízpumpában...Ekkor azonnal kiírja a színes műszerfali LCDSPLTZ kijelzőre, hogy STOP! Engine check! De nagy szerencse a szerencsétlenségben, hogy a számítógép ezalatt automatikusan elküld majd egy üzenet interneten a trélereshez, hogy jöhet a kocsiért, a kocsiba épített GPS által meghatározott pontra, ami a Lágymányosi híd pesti hídfőjénél a kereszteződés közepe... És reggel 8 óra. Ezalatt a kocsi számítógépe , mely automatikusan összehangolódik a zsebünkben lévő PDA-val, rutinosan átütemezi az aznap délelőtti tárgyalásokat és egyúttal megrendeli gyári áron (!) az új kartonpapír alaktrészt és javítási időpontot rögzít a szervíz szerverén, amit beaktualizál a PDA-nkban is. Mivel csak azon a napon van szabad időpont, amikor egyébként az édesanyánkat látogatnánk a kórházban, így -logikusan - csokrot rendel az Art fleur-nél és gyorsfutárral kiküldi... Persze ha minden jól működik.( kijelző, GPS, PDA, számítógépek, külső szerverek, érzékelők, visszajelzők, stb. )
És még sok olyan dolog van, ami miatt az új ( teki ) autók vásárlói boldognak és kiteljesedettnek érzik az életüket.
Csóró régiautósok pedig ezekről az örömökről mit sem tudva, csak haladnak tovább, a korszerűtlen, elavult öntöttvas alkatrészeikkel. Szegények...:-)))
renugard 2007.06.16. 11:33:27
Amúgy a Skodáról csak jót mondhatok. Két és fél évig volt nálunk egy 1,4-es Fabia Cool Plus sedan, futott 170 eKm-t és soha semmi bajunk nem volt vele. Baromi kényelmes és baromi jól vezethető autó.
Csórikám jól kifogta. Mellesleg kíváncsi lennék arra a szerelőre, aki ha a motor kihagy, elkezd hegesztgetni:))) Jóhogy nem egyből a samuval verte szét. Biztos Moszkvicson és Ladán (riszpekt) nevelkedett:))
ilab 2007.06.16. 11:35:55
12 folotti fogyasztast meg akkor se nagyon lattam (indulas ota kompjuter altal hazudott ertek) amikor a gyalogosok folyamatosan eloztek jobbrol... Ha valakinek igy elfogy egy egesz tank akkor menjen gyalog, egyebkent meg keresse magaban a hibat.
Chilly 2007.06.16. 13:08:21
Chilly 2007.06.16. 13:16:27
Rendszeres reklamáció, levél a fogyasztóvédelemnek, kivizsgálás, levél a Francia Peugeotnak, 1 éves b*szakodás, eredmény nélkül... Szervizkönyvbe nem vezettek fel semmit, majd szép csendben eladtam...(nem hozták azóta sem vissza)
garázda 2007.06.16. 14:01:28
Elárulom hogy a gyárban már a padon bejáratják a kocsikat, a 1000-2500 km-es olajcsere csak trükk!!
Már nem kell lemenni Szegedig meg vissza, hogy összeérjen a motor!
Mondjuk egy kis odafigyeléssel, és körbeérdeklődés után én sem vettem volna Skodát!!
Mielőtt szó érné a ház elejét, van tapasztalatom vele!
garázda 2007.06.16. 14:02:51
garázda 2007.06.16. 14:04:12
pelikán őrs 2007.06.16. 14:44:30
pK · http://www.munkavedelem.biz 2007.06.16. 16:50:35
3,2 éves és 110ekm-es volt az Octaviam, amit használtan vettem, és bekrepált a váltó és emiatt a kuplung. 827eft lett volna a csere, de megcsinálták 27eft-ért, mondván, hogy ugyan lejárt a garancia, de ilyen fődarabnak nem szabadott volna elromlani, ezért méltányosság.
Lehet, hogy vannak strici szervizek és forgalmazók, de a PH elptt részemről le a kalappal!
ErA 2007.06.16. 17:58:57
LMP Barcika 2007.06.17. 07:46:45
Egy kis szerénység soha sem árt, gondolok itt az alábbira:
"Amúgy látom sok az öreg fószer itt mert még mindig ott tartanak hogy bejáratós a kocsi!"
Mielőtt tovább osztod az észt a témában, ajánlom figyelmedbe az alábbi írást:
totalcar.hu/magazin/technika/bejaratos/
Egyébként röviden: a gyártók marketing okokból nem erőltetik az első 1000-2000 km-en a kímélő üzemmódot...
Zem 2007.06.17. 10:19:14
a legvalószínűbb oka az úgynevezett "méltányosság"-nak, hogy visszahívott széria volt aminek az alkatrészeit és munkadíját már rég leszámlázták a gyártónak. Ilyenkor a szervíz elkerülendő hogy az ügyfél feszegesse a témát inkább saját saraként kezeli a problémát és úgy csinálnak mintha baromi jófejek lennének...
Amúgy valószínűleg simán elszámoljál a gyártó felé egy másik balek autójára.
Neked szerencséd volt. Örülj neki.
Zem 2007.06.17. 10:20:30
a legvalószínűbb oka az úgynevezett "méltányosság"-nak, hogy visszahívott széria volt aminek az alkatrészeit és munkadíját már rég leszámlázták a gyártónak. Ilyenkor a szervíz elkerülendő hogy az ügyfél feszegesse a témát inkább saját saraként kezeli a problémát és úgy csinálnak mintha baromi jófejek lennének...
Amúgy valószínűleg simán elszámolják a gyártó felé (mégegyszer) egy balek autójára.
Neked szerencséd volt. Örülj neki.
Sir Mortzosch 2007.06.17. 10:40:46
Hát nem. Sem szervizháttér, sem német üzleti mentalitás nincs bennük.
Szakmai tudást meg ne is eröltessük.
Japán autótmindenkinek!
Vagy bringát/lovaskocsit.
Én spec befizetek egy sört annak a kollegának, aki állítása szerint 500 liter csomag+4 fő+160as állandó tempó + 8 literes fogyasztás az 1,4es Octaviára.
Az kamu.
Azt nem szeretem ezekben a márkaszervizekben, hogy az ember pofájába hazudnak, üzletkötőiket meg arra képezik ki, hogy átba..anak minden potenciális vásárlót. És még hülyének/laikusnak nézik az embert. De ne kérdezz vissza, hacsak nem akarsz vörös fejet és kínos vigyort látni...
Ugyanez a helyzet a pözsóval, szitroennel, rönóval. csakhogynem a fiat jobb náluk.
Honda 4ever mondom én.
unkle 2007.06.17. 13:12:22
nekem egy Feliciam van, abban is a kesztyűtartó zárja romlott el, pontosabban egy kis rugó tört el benne ami a pöcköket nyomja ki mindkét oldalra és akadályozza meg annak felnyílását. különálló alakatrészként nem lehet kapni, csak kompletten az egész fedelet kb. 15e HUF (2000-ben!) Ne már, hogy egy ilyen kis alkatrész miatt ennyit kelljen fizetni!
Arra a kérdésemre, hogy esetleg nincs e valamilyen törött autóból kiszuperálható rugó teljesen el voltak halva. Azt mondták vagy megveszem az egészet vagy úgy marad. Nem is próbáltak segíteni...
Aztán másnap fogtam a rugót, elmentem pesten egy öreg mesterhez a VIII. kerületbe, aki tíz perc alatt hajtogatott nekem 5 db ilyet és kért érte darabjáért 80 forintot. Egyet beszereltem (azóta is tökéletes), kettőt elraktam késöbbre, kettővel pedig visszamentem ahhoz a nagyon bunkó "márkaképviseletes" emberhez aki előző nap elküldött és letettem elé az asztalára a cuccot. Mondtam, hogy ha hasonló helyzetben lévő emberek érkeznének, mint én voltam, azoknak adjon bátran ezekből ingyen, változtasson a hozzáállásán és akkor kevesebben fonak talán úgy távozni innen , mint én és őt se mondják el mindenféle parasztnak. Nem vártam meg a reakcióját, gyorsan kisétáltam, hadd forrongjon magába.
Soha többet nem mentem vissza oda, inkább tényleg az a tapasztalat, hogy vidéki márkaképviselet vagy pl csepeli skoda szervíz az ügyfélbarátibb.
garázda 2007.06.17. 13:35:03
Én sem arról beszéltem, hogy egy új autóval rögtön 160 vagy a fölött üveghangig huzatható a kocsi, de 120-al menni folyamatosan pl autópályán szerintem kimondottan jót tesz!
Android 2007.06.18. 10:06:48
garázda 2007.06.18. 13:17:30
Hát az ügyfélbarártságot az OPEL sem ismeri!
Ábelesz-kobelesz 2007.06.18. 19:14:19
garázda 2007.06.18. 19:26:50
enginejohn 2007.06.18. 19:39:43
pelikán őrs 2007.06.18. 21:00:51
kopaszfeketemercis 2007.06.19. 09:07:54
Döme78 2007.06.19. 12:43:30
hiissa 2007.06.19. 14:07:42
doodee 2007.06.19. 19:49:36
Nekem egy 2 éves Octáviam II-m van. Hasonlóképpen jártam. De az enyém gyárilag volt hibás. Nem ennyire durván adta elő, de szintén gyújtáskimaradás. 1,5 évembe telt, mire sikerült kijavíttatnom a hibát a GYÁRRAL (kvázi fogást találni rajtuk)!
Márkaszervíz nem ért semmihez, csak a hibatároló kiolvasásához. Ha az nem mondja meg a hiba okát, akkor ennyi volt a tudomány. Ne is reménykedjen senki abban, hogy többre képesek. Ez a biznisz nem erről szól, ebben az országban legalábbis.
A fogyasztók érdekeit nagyívben lsz...ja mindenki, mert ha nem vette még valaki észre, ez senkit nem érdekel idehaza. Mehet a szabadrablás. Jogbiztonság az nem igen van. Továbbmegyek, itt minden hasonló dolog mehet... Nézzünk csak alaposan körül a kis "szemétdombunkon". Kiábrándító.
Ja, az én receptem az alábbi volt:
4 db tértivevényes levél, a levélben feltüntetve kik kapják: márkakereskedő, PH, Skoda Auto a.s, VW public affairs, Wolfsburg.
Erre érdekes módon azonnal megmozdultak a "fogaskerekek" a gépezetben.
Sok sikert az ügy rendezéséhez!
salapapa · http://salapapa.hu 2019.07.14. 12:52:51
elnézést ha belevau, de mint 30 éve autókat javító úgy érzem ennek a hozzászólásnak itt a helye. ;)