Tékozló Homár

A hangnem miatt törölt rendelés

2007.08.16. 13:15 | jackyll | 149 komment
Ha még nem lenne tele a T. Olvasóknak a puttonya a számítástechnikai boltokkal, akiknél minden van, csak ki kell várni, amíg eljutnak a nagykerig (ezért kár boltot fenntartani, vazze), akkor olvassák szeretettel Roland levelezését az Ostrom Kft-vel, akik közölték, hogy természetesen van a rendelt termékből, aztán amikor naiv ügyfél sérelmezte, hogy akkor miért a jövő héten szállítják, törölték a rendelését a hangnem miatt, illetve megfenyegették a korábbi garanciája elvesztésével (he?):
Mellékelten megküldöm egy Bp-i számtechnikai  üzlettel való rendelés és azzal kapcsolatos levélváltásaimat. Ezen cégtől rendeltem terméket, visszaigazoltak hogy van, és tudják küldeni, majd másnap jelezték hogy az előző szállításkor a futárdíj lemaradt. Jeleztem most egyben kifizetem, és küdjék a rendelt árut. Most meg az igérik hogy 4 munkanap múlva tudják csak küldeni. Felháborodásomban egy erősebb hangvételű válaszlevelet küldtem, mire a rendelésemet törlik ezért, és meg is fenyegetnek hogyha nem fizetem ki az előző szállítási díjat akkor garanciát megvonják. Ilyent én nem is írtam nekik, illetve nem fenyegetőztem.
Sent: Monday, August 13, 2007 8:46 PM

Szeretnék rendelni Önöktől kiszállítással az alábbi termékeket
           
-   1db Samsung 500GB / 16MB / SATA  hdd-t       23040.- Ft
-   1db  külső ház 3,5” SATA hdd-nek USB csatlakozású (kb 1 hónapja rendeltem ilyent, a számlán a neve: Classic 3500)    7200.- Ft

Összesen : 30240.- Ft

Kérem amennyiben változott a megrendelt áruk eladási ára (drágulás esetén) vagy valamelyik nincs, az alábbi telefonszámon értesítsenek, mivel nem biztos hogy külön is megrendelem valamelyik terméket.

* * *

Sent: Tuesday, August 14, 2007 1:07 PM

Köszönjük rendelését, a kért termékeket tudjuk küldeni. A HDD ára maradt, az USB-s ház olcsóbb lett. Tehát az áru értéke bruttó: 30.030Ft.

Sajnos a múlt alkalommal lemaradt a számláról a szállítás ktg-e. Aug. 10-én küldtünk utólag egy számlát erről, de --------- Szilvesztenek adtuk postára. Kérdésem, ezt megkapták-e, utalják-e a kért díjat,vagy most írjuk az új számlára rá azt is?

Száll. ktg  :          980+áfa.
Pénzkezelési díj:  410+áfa.

* * *

Sent: Tuesday, August 14, 2007 6:10 PM

Megkaptuk de nem fizettük be, ezért a mostani rendelésre írják rá azt is. Ha még van kérdésük telefonon egyeztessenek mivel csak este 6 után érek haza és így elég lassú az e-mail-os üzengetések, és az árút szeretném ezen a héten megkapni.

* * *

Sent: Wednesday, August 15, 2007 3:00 PM

Tekinttel a kicsi árrésünkre, mi nem tudunk telefonálni az ügyfeleknek. Sajnos a HDD-t csak kb. keddre tudjuk küldeni.
    
Üdvözlettel: Keresztes Mariann/ Ostrom Kft.

* * *

Sent: Wednesday, August 15, 2007 6:28 PM

Most szórakoznak velem? Megrendelem az árút, visszaigazolnak hogy VAN (lejjebb az előző levélben kiemeltem hogy megtalálják) és tudják küldeni, most meg azzal jönnek hogy csak egy hét múlva tudják küldeni.

Aztán zaklatnak hogy lemaradt az előző szállítás költsége (ez miért az én gondom egyébként 1 hónappal később?) Nem értem önöket, hogy akarnak így vevőt megtartani?

Amennyiben a megrendelt 2 terméket nem tudják leszállítatni most PÉNTEKRE (2007.08.17-re) a megadott címre, úgy a megrendelésem TÁRGYTALAN. Az árrésüket és egyéb kifogásaikat nem tudom figyelembe venni, mivel ez nem tartozik rám, engem csak a megrendelés teljesítése érint.

* * *

Sent: Wednesday, August 15, 2007 9:10 PM
 
A hangnem miatt töröltük a rendelését.
Az előző szállítást pedig ha nem fizeti ki, a garanciát megvonjuk.

Üdvözlettel: Tóth József / Ostrom Kft.

* * *

Sent: Thursday, August 16, 2007 3:49 AM

Semmi gond, van elég cég még aki tud teljesíteni határidőre.
A garanciát nincs joguk ilyen alapon megvonni, gondolom ezt önök is tudják.
Ezek után pedig a levelet közzé fogom tenni néhány internetes portálon, hogy mások is tanuljanak belőle.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Armador 2007.08.16. 14:42:27

Vászka: az:) Abban van az Őrületes Bringagép (Wild Wacky Action Bike) is, az se semmi:)

Neménvótam 2007.08.16. 14:42:58

Hogy mekkora balfékek vannak ecsém! És még dicsekszik is vele.

SkyWalker a texas-i lotyó 2007.08.16. 14:49:37

Nem szokásom élből lehúzni a "naiv ügyfelet", de azért, kedves Roland:

- "Megkaptuk de nem fizettük be" - miért is?

- "e-mail-os" - ezt hogy ejted?

- és a (sajnos nem eléggé) elcsépelt "árút"

Azt hiszem, ilyesfajta kommunikációval nálam is hamar kihúznád a gyufát.

rendszerhiba 2007.08.16. 14:54:16

elég ambvivalens érzéssel olvastam eme szösszenetet. visszatetsző, hogy először elfogadja valaki a postaköltség átterhelését, majd másnap már amiatt is reklamál. lúúzereknek lúúzer pólót lúúzer boltból :) na, de húdemegmondtad a tutifrankót.

Primavera 2007.08.16. 14:59:59

Artie!
A háromnapos cseregarancia nem megszűnt, hanem más formában van jelen. A fogyasztó a szavatossági jogainak érvényesítésekor első lépcsőben a kijavítást vagy kicserélést kérhet. A vásárlást követő első három napon belül bejelentett fogyasztó kifogások esetében a forgalmazó nem választhatja a akijavítást arra hivatkozással hogy a csere neki aránytalana többletterhet jelentene, tehát kvázi nem tagadhatja meg a termék cseréjét.

nudlee 2007.08.16. 15:00:31

Egyszer elmentem egy barátommal egy ilyen helyre.
Besétálunk, papír, fizetés, ez-az, indulunk haza.
Mondom, hol a notebook, amit vettél?
Azt mondja, 3 nap múlva jövünk érte.
Hát ilyen nincsen. De komolyan, akkor dolgozzon olyan árréssel, hogy ne kelljen piszmogni. Ráadásul, állítólag előre le volt egyeztetve interneten, hogy jövünk gépet venni.
Ilyet még nem láttam, nincs is szerintem.

nem ördögtől való 2007.08.16. 15:01:08

Mekkora már...ilyent.Érted?Ilyent.

maszogep 2007.08.16. 15:03:22

Az a baj ezzel a bőséges raktárkészlettel, hogy pl. berendelek a boltba 30db 200GB Seagate vinyót, mert az a legjobban fogyó cucc a vinyók között, és mire megérkezik a nagykerből az áru, kiderül, hogy kijött az új, 300GB Samsung vinyó, és a 200GB-s a kutyának se fog már kelleni. Tehát pl. van 30db, darabját 12000Ft-ért vett vinyóm, amit 13000Ft/db áron akartam eldani. Csakhogy, az új vinyó megjelenése miatt az ára már csak 10000Ft lehet, mert egyébként senki sem veszi meg... Tehát buktam, egyetlen pillanat alatt. És ez naponta így megy, sokmillió termékkel.
A számtech más egy kicsit, mint a pékbolt. Sokkal gyorsabban változnak az árak.

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.08.16. 15:05:41

fogyassz, szenvedj. vagy: ne fogyassz, ne szenvedj.

opeth 2007.08.16. 15:06:36

...hogy is van...?

daru, saru, kapu... :)

Lxxxx 2007.08.16. 15:09:39

Artie: tudtommal pedig nem szűnt meg. Mi is ilyen feltétellel szállítunk a viszonteladónak és magam is éltem a lehetőséggel ebben az évben egy vásárlásom során (után).

Dr. Panasz Muki 2007.08.16. 15:09:57

Az elado is ember, es az emileket is emberek olvassak.
Szerintem is banto volt a hangnem, teljesen folosleges igy lealazni egy ugyintezot.
Ok igy inteztek el, orulj neki, hogy nem talaltak ki valami mokasabbat.
Miert nem hivtad fel oket TE? Olyan borzaszto nehez konstruktivnak lenni? De azert elvarod a szallitotol?

Dr Net Elek (törölt) 2007.08.16. 15:12:29

Amugy beszélhetne a t.levéliró palkovicsnéval, (hivható telefonon is) hátha van még nyereménylaptop, abból ki lehetne szedni zofort a winyót. Oszt jónapot.

Netuddki. 2007.08.16. 15:19:22

Hehe.

SkyWalker: Nem tudom a dátumokat nézted-e?
13.-án kért az illető árajánlatot, erre 14.-én írják, hogy 10-én adták fel az egy hónappal előbbi szállításról a számlát.

Hacsak nem mellékelnek mellé sárga csekket ez elég nagy csuporság a kereskedő részéről.
Egy utalás/rózsaszínű csekk manapság több száz Ft, amit ugye a vevő fizet. Duplán, mert ugye a kereskedő cseszett jól megcsinálni a számlát amikor kellett volna. De a vevő nem mondta, hogy nem akarja megfizetni.

Amúgy a tahó vevő is vevő. Aki meg nem alkalmas kereskedőnek az válasszon más pályát. Szakmunkásokból úgyis munkaerőhiány van.
Azt nem írom, hogy végezzen el egy kereskedelmi iskolát, mert ezek szerint ezeket a dolgokat nálunk nem oktatják.

Sajnos felénk is ez a helyzet. Ha hét elején bemegyek egy számtek boltba a válasz 90%-ban az, hogy majd csütörtökre/péntekre/jövő hétre meg tudjuk hozatni.
Ekkor szépen megköszönöm, magamban meg: csesszétek meg holnapra, de legkésőbb holnaputánra én is meg tudom rendelni és lehet olcsóbban.
Úgyhogy mostanában nem is járok feléjük, kivéve ha valami apróság kell.

báró Csekonics 2007.08.16. 15:22:40

Amúgy az a 'pénzkezelési díj' - az micsoda?

whito 2007.08.16. 15:23:28

Menjen a francba az ilyen öntudatos vásárló. Ne jöjjön senki azzal, hogy egy eladó nyajla fényesre az összes tapló seggét akivel kapcsolatba kerül, mert ő a vevőből él. Egy kereskedő nyalja fényesre a tisztességes vevő seggét, de azért ne bárkiét.

Emberek vagyunk, nem állatok, tanuljunk már megy együtt élni!

Ez olyan, mintha az utcán leköpnél egy rendőrt aki válaszul jól szájon vágna a gumibottal és másnap mennél a médiába, hogy mekkora a rendőri brutalitás, mert neki tűrnie kellene a kritikát. És sajnos a többség melléd is állna.

Majmász Gedeon 2007.08.16. 15:26:25

Szerintem csak megzavarodtak, mert az árú teljesen mást jelent, mint az áru (a kedves ügyfél pedig rosszul írta).

Hölgyválasz! 2007.08.16. 15:26:28

Buta magyarnak buta eladó.

Sajnos kis hazánkban még honfoglaláskori állapotok dúlnak. A tisztelt fogyasztó azt hiszi, hogy azért mert 10 cég ugyanazt a terméket adja el és ebből a legolcsóbb és a legdrágább között akár 80% árkülönbség is van, a hozzátartozó szolgáltatás nem, vagy alig különbözik (szebb és jobb helyen van a bolt, flancosabb a honlap).

Én szolgáltatásban utazom, és tudom, hogy a vevőnek 3 lehetősége van: megveszi, nem nálam veszi meg, egyáltalán nem veszi meg. Nekem ebből csak egy jó. Ha pedig az eladó nem tesz meg minden tőle telhetőt, hogy megvetesse, akkor levágom a lábát. Az más kérdés, hogy ha vevő/érdeklődő csak balhézni akar. Ha nyilvánvaló, hogy nem fog vásárolni, mert éppen azért csinálja a balhét, hogy hátha ingyen vagy a feléért is odaadjuk (van ilyen), akkor mosolyogva mondjuk el, hogy sajnos ez nem lehetséges. Ha az ügyfél aggresszív és kezelhetetlen, akkor megkérjük, hogy a dühét inkább máshol vezesse le. Ha mi hibáztunk, akkor elismerjük, elnézést kérünk és megpróbáljuk rendbehozni a dolgot. Természetesen nagyon megértőek vagyunk, ha az ügyfélnek ez nem elfogadható, de varázsolni mi sem tudunk.

A fenti példában csak annyi volt a hiba, hogy az eladó egyrészt nem kért elnézést a késés miatt (némi magyarázattal: pl. a raktárfoglalási rendszer jellege miatt előbb elvitték az árut és után kellett rendelni) és, hogy a vevő jogos felháborodását magára vette és bunkón válaszolt. Egy alkalmazottnak (pláne LEVÉLBEN) semmi joga nincs érzelmi komponenseket belevinni a kommunikációba. Ha ezt a kérdéses személy nem tudja megválaszolni, mert ő is dühös lett, akkor adja át a dolgot egy kollégának. Szemtől szembe egy kirohanást még megértek, de tuttira bajban lenne az alkalmazott.

Fozó 2007.08.16. 15:28:57

Én már azt sem értem, hogy sikerült tőlük rendelni?
"Nyitvatartás változás:
Szombatonként, nyáron zárva !!!"

Az is lehet, hogy csak arra jöttek rá, hogy nyár van, ergo zárva vannak. Csak ez így ciki, ezért ráfogták a hangnemre:)

dXtr 2007.08.16. 15:30:31

ez a garancia megvonas ugy hangzik mint amikor blöffölök es all in mondok.
áh uygse ertitek :D
attol meg uyg hangzik na!

haopepe 2007.08.16. 15:31:02

a vevő paraszt, a cég szintúgy, mit kell csodálkozni?
hangnemtan

Netuddki. 2007.08.16. 15:34:08

maszogep:
Ezek szerint Ti ki vagytok szolgáltatva a nagykernek ?
A "normális" kereskedelemben pont fordítva van. Olyan szerződést kell kötni a nagykerrel, hogy még a lejárt szavatosságú árut is visszavegye.
Vagy csak azután kell fizetni az aktuális áron, amikor ténylegesen is el van adva a cucc. Ezt hívják kitárolásnak.
A nagyker így is, úgy is veszít, de legalább a vevő nem várakozik.

De így csak azt érik el a tisztelt kereskedők, hogy a vevő az online vásárlást választja. Sokan már most nem számolnak fel postaköltséget, pedig másnap már a vevőnél van az áru.

De van az online vásárlásnak egy másik hátránya is, és ez egyaránt érinti a nagykert és a kiskert is.
Mégpedig az, hogy a vevő rájön, hogy online nemcsak Mo.-ról lehet vásárolni. És bizony sokszor még a szállítási költséggel és a hosszabb szállítási idővel együtt is megéri inkább onnan rendelni.

vernarancs 2007.08.16. 15:34:18

Most miert kell itt obegatni? Azt irtad nekik, hogy ha nem tudjak teljesiteni a penteki szallitast akkor storno. Le is huztak a rendelest ahogy kerted. Az elozo fuvar koltseget meg kotelesseged kicsengetni. Garit meg nem lehet megvonni. Persze a vasarlonak mindig igaza van, de ez nem jogosit fel a bunko viselkedesre.

dr. _mmm_ 2007.08.16. 15:46:28

De mijjen már 1 hónap múlva kérni a postaköltséget.
Én tuti elhajtottam volna.

Kb mintha egy étteremben ahol törzsvendég vagy azt mondja a pincér, hogy "1 hónappal ezelött nem atál jattot, ma bepótolod?"

Ha akkor lúzerek h nem számlázták ki, akkor az Ő saruk!

DaveSlim 2007.08.16. 15:54:30

Nanee... még sokan a céget véditek? Látszik, hogy nem értetek hozzá. Tény, hogy a vásárló is lehetett volna kedvesebb, DE: az ügyfél mindig ügyfél, még ha qvaanyazik is.
Csak gondoljátok magatokat a vásárló helyébe. Rossz napotok van, írtok egy reklamációt a cégnek és egy ilyen választ kaptok, nem pedig azt, hogy sajnáljuk, mivel késünk, ezért adunk 5% kedvezményt. Vagy valami ilyesmi. Legközelebb is ott vásárolnátok, az biztos... de egy ilyen után soha többet.

naivka 2007.08.16. 16:01:04

Lehet ez ugyanaz a Ready, akiktől még '93-ban vettem a 386Dx40-esemet Győrben? Még ma is megy :)

naivka 2007.08.16. 16:02:23

...az előbb úgy álltam neki, hogy
"Nebassz, ez ugyanaz a Ready..."
Csak aztán a hangnem miatt töröltem...

dXtr 2007.08.16. 16:04:53

hat en ezzel ugy vagyok h amig neten nem varhatom el h tenyleg ugy lesz minden ahogy ki van irva/le van beszelve addig nem kezdek el mailben majerkedni!
maximum toroltetem a rendelest.
szemtol szemben ez persze nem ervenyes!ott megfejelnem az elso embert a kozelemben!

Baloo 2007.08.16. 16:08:58

vernarancsnal a pont. A gari meg nem a stílus miatt veszik, hanem azért, mert nem a tiéd: ha nem fizetted ki az áru teljes árát (szállítással együtt), akkor - ha ez fel van tüntetve a számlán, márpedig fel szokott - az áru egyszerűen nem kerül át a te tulajdonodba. Ha jól tévedek...

stichus 2007.08.16. 16:09:01

heje sírás lófasz?

stichus 2007.08.16. 16:10:05

ügyfélnek mindig igaza van

Baloo 2007.08.16. 16:13:17

vernarancsnál a pont. A gari pedig nem a stílus miatt vész el, hanem azért, mert nem is a tiéd a termék: (ha a számlán explicit szepel, márpedig szokott, akkor) az áru ellenértékének teljes kifizetéséig - beleértve a szállítás költségét is - az áru az eladó tulajdonát képezi. Ha jól tévedek...

szvsz 2007.08.16. 16:14:55

Valamikor télen telefonáltam nekik, hogy az árlistájukon szereplő memóriamodul van-e. Van hát. 20 perc mulva ott voltam: jaaaa, olyan nincs! Kérdem mióta? Áááá, már régóta, de van helyette...
Amugy a bolthuk ugy néz ki mint a honlapjuk. Kb. olyan érzés, hogy rakás szemét egy sufniban.

., (törölt) 2007.08.16. 16:15:48

Baloo 2007.08.16. 16:08:58
vernarancsnal a pont. A gari meg nem a stílus miatt veszik, hanem azért, mert nem a tiéd: ha nem fizetted ki az áru teljes árát (szállítással együtt), akkor - ha ez fel van tüntetve a számlán, márpedig fel szokott - az áru egyszerűen nem kerül át a te tulajdonodba. Ha jól tévedek...
----------------------------------------
Szerintem is. A hangnemed után pedig én töröltelek volna.
+ eleve nem ilyen cégtől rendelek. Minden utcasarkon van már számtech bolt

szvsz 2007.08.16. 16:16:56

Baloo: "Sajnos a múlt alkalommal lemaradt a számláról a szállítás ktg-e."
Na!

The Great Destroyer 2007.08.16. 16:21:03

Éljen az IE-re optimalizélt weblap... FF és Safari alatt is 107. az utolsó frissítés dátuma :), Megnézem Operán is, hátha kiderül, hogy ez a weblap régebb óta létezik, mint a zinternet.

Dike 2007.08.16. 16:27:35

Skywalker! A cég 10.-én állította ki az egy hónappal korábbi rendelés szállítási költségéről a számlát. Az a csoda ha az ügyfél megkapta 14.-ig a Postát ismerve, gondolom a fiz. határidő úgy aug. 18. körül lehet. Hülye lenne korábban kifizetni.
Egyébként valaki árulja már el mi a frász az a pénzkezelési költség????

varvizib 2007.08.16. 16:45:03

A cégnek adok igazat. Az, hogy valami aktuálisan raktáron van, még nem jelenti azt, hogy egyből félre is rakják a vásárlónak, és főleg nem azt jelenti, hogy egyből küldik is.

Lehet például hogy csak keddenként van náluk kiszállítás, mert épp úgy vannak megállapodva a helyi futárcéggel, ekkorra gyűlnek össze olyan mennyiségek amiket már megéri kiszállítaniuk...

A leendő vevő sokkal normálisabban is kezelhette volna a helyzetet, a "most szórakoznak velem?" épp elég ahhoz, hogy ne lehessen ezentúl komolyan venni a rendelését.

Szerintem a cég korrekt módon járt el, hisz minderre felhívták a kedves vevő figyelmét. És biztos vagyok benne, hogy nem szándékosan "szórakoznak" a vevővel, hanem egyszerűen ezek a lehetőségek, amelyekhez alkalmazkodnia kell. Vagy pedig keres egy másik boltot, ahol lehet hogy ennél kedvezőbb kiszállítási feltételeket biztosítanak a számára (esetleg ott pedig az ár lesz magasabb...)

varvizib 2007.08.16. 16:49:26

Ha a házat más alkalommal küldik, akkor persze a cég sem korrekt. De akkor sem kell erre így reagálni. Meg aztán ha az ügyfélnek sürgős és nem akar emailezgetni, akkor ugyan miért nem hívja fel a céget telefonon???

Baloo 2007.08.16. 16:53:04

Al: jabocsajemszorri. Akkor meg a bót van komoly lépéshátrányban, mert ilyen nincs :) Kifizeted, aztán kitalálják, hogy "ja és még köfát se fizettél"...

Netuddki. 2007.08.16. 16:54:05

Baloo:
Ha valaki küld neked egy számlát, és az azon szereplő összeget kifizeted, ráadásul az áru neve szerepel a számlán, aztán az áru is nálad van, akkor mi van ?

Ja a kereskedő elfelejtette a szállítási költséget kiszámlázni, csak egy hónap múlva jutott eszébe ?
Na akkor most mi van? Van garancia vagy nem-e van ?

Történt előzetes megállapodás, hogy a szállítási költséget csak 1 hónap múlva kell fizetni, vagy nem ? Ha nem miért nem számlázta ki ? Az adót befizette-e utána ?

Professor of Blood 2007.08.16. 16:58:16

Teljesen tisztességtelen, és törvénytelen garancia elvesztésével fenyegetőzni.

Köszönöm és is a levélírónak, hogy megosztotta tapasztalatát. (Ezt a Kft-t megjegyzem, és nagy ívben elkerülöm)

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.08.16. 16:59:02

www.ertekelem.hu/index.php?cat=44&lpage=1&page=1&

nincs fent az ostrom de ha valaki ertekelni akarja felrakhatja.. :)

Baloo 2007.08.16. 17:04:34

kovi1970: már meaculpáztam, hogy félreértettem vmit. természetesen kell, hogy legyen gari, mert kifizette. persze az ilyen cégeknél a törvény ritkán irányadó :(

nem várt fordulat 2007.08.16. 17:18:38

"Lehet ez ugyanaz a Ready, akiktől még '93-ban vettem a 386Dx40-esemet Győrben? Még ma is megy :)"

Szerintem az... Valahol az Arany János utcától nem messze is volt egy boltjuk, tényleg ilyen sufni szerű szar.

Egyszer 93 tájékán (akkor kb. 14-15 éves lehettem) elvittem hozzájuk, hogy tegyenek bele valami kütyüt, vagy tudomis én már, és metróval odacipeltem a gépem. (gondolhatjátok, MFM vinyó, a ház is fém, nem volt könnyű!)

Elég az hozzá, hogy otthon miután bekapcsoltam, meg se szólalt a gépem. Azaz megszólalt sípolt mint az ördög. Nézegettem, gondolkodtam, szaki haverom átjött, a lényeg, hogy rájöttünk, a videókártyámból kiszedte a memóriák felét. Visszavittem az egészet, majd szóltam, hogy bizony innen mintha hiányozna valami, szerintem a videókártya körül keresse a hibát. Elvitte 2 percre, hát nem visszakerültek azok a kis csintalan eltűnős chipek ?

Aztán otthon már zúzott a cucc, csak bepróbálkoztak.

KenGuruL 2007.08.16. 17:31:16

Ez mekkora lúzer gyerek mán. Fogadni merek tipikusan az a gyerek, aki minden kis szar hibáért azonnali cserét kér :).
Tudod, mikor behozza az 1240 forintos headsetet, fél évesen, fűlzsírosan, széttörve: "Reccseg a mikrofonja bmeg, cseréld ki. Jaaaaa, hogy ráültem, nembaj, majd megceluxozod, ügyes gyerek vagy te, azt eladod valakinek." Na az ilyentől van lábrázása minden eladónak.

Miket tudnék mesélni még, az ilyenekről, mint garanciális ügyintéző.

bldo 2007.08.16. 17:38:14

Gasztonyi Ádám volt már ma?

vasszűz 2007.08.16. 17:50:01

"Megkaptuk de nem fizettük be, ezért a mostani rendelésre írják rá azt is."

Ezt most akkor nem értem.

kyanzes (törölt) 2007.08.16. 17:52:49

Én mindíg leszarom, hogy a vevő jópofa/okos/buta/jóindulatú/rosszindulatú, csak egy dolog érdekel: a lóvéja. Ehhez pedig az kell, hogy az ember jó pofát vágjon a vevőhöz. Nem leszarod, hogy milyen a vevő?

pygmalion 2007.08.16. 18:10:26

Aki így tud fogalmazni, az sikeres ember nem lehet. Az árut hosszú ú-val írni pedig ősi román szokás...

izlésrendőrség 2007.08.16. 18:21:31

nanehogymár a bótosnak legyen igaza..ha kereskedő/szolgáltató vagy nyelsz paraszt, vagy mehetsz a levesbe..jól nézünk ki egy ne szórakozzanak velem erejü megszólításra bedurcizik a kereskedő..én pár nap késés miatt leüvöltöm bárki fejét, és az jól tudja hogy ő a hibás, és elnézést kér, megigéri hogy legközelebb nem fordul ilyen elő..ez a minimum!..még mindig nem értitek mi hogy működik a kereskedelem mi?..majd azt hiszitek naivan hogy válogattok a vevők közt, mikor száezer ilyen boltocska van?..a boltos ostoba, pökhendi volt, dögöljön éhen,pont...ha én rossz számlát küldök akkor nem fenyegetőzök hanem elnézést kérek a történtekért.és szépen megkérem hogy fizesse be, vagy sok más esetben ezt kénytelen benyelni a cég (pláne ilyen pitiáner összeget)..azt meg tőböl lefosom mekkora árréssel dolgozik, azt a céget aki pedig ilyenre hivatkozik hogy nem tudjuk visszahivni, azt be kell darálni a picsába..abszolult mértékben a vevőnek van igaza

Oregon (TM) 2007.08.16. 18:42:23

ready mar 10 eve is ciki volt

Rák Attantam 2007.08.16. 19:20:23

Most akkor hogy is van ez? Ready = Ostrom? Rég vásároltam már tőlük (1992-3?). :)

Egyébként egyetértek, a vevő a király.
Viszont egy király tud viselkedni. Ha meg nem tud, akkor nem király, csak egy tapló paraszt puccos ruhában.

Viszont a kereskedő nem szolga, bár kiszolgál téged, hiszen te honnan tudhatod, hogy neki milye van, mennyiért, mikorra stb.?

Szóval van még mit tanulni mindkét oldalon.

SkyWalker a texas-i lotyó 2007.08.16. 21:06:49

Baloo 2007.08.16. 16:13:17:

Sajnos a hatályos magyar jog szerint a tulajdonjog fenntartás a nem - vagy csak részben - történő pénzügyi kiegyenlítés miatt nem működik.

Ezzel együtt az én cégem is, sok más céggel egyetemben ezt a számláján feltünteti, azzal az optimista szándékkal, hogy

a.) a papír mindent elbír

b.) a vevő ezt látva tájékozatlanságából kifolyólag komolyan fogja venni.

Ha bíróság elé kerülne egy ilyen ügy b*szhatná a számlát kiállító cég, hogy "dehát ott volt, aláírta, átvette,..."

Egyébként fenntartom, hogy a T. Vevő egy akkora tufa, hogy párját ritkítja.
Először is meg kellene tanulnia normális hangnemben (elektronikus) levelet írni, aztán pedig némi toleranciát, tisztán látást segítségül hívni, és ennek birtokában billentyűzetet ragadni.

Ha T. Levélíró megírja lesz szíves, hogy milyen helyen dolgozik/milyen "komoly" cég (társ)tulajdonosa/kinek koldul, akkor szívesen szolgálok példával arra, hogy egy ügyfél/vevő/kuncsaft hogyan tudja a zsebében kinyitni a bicskát.

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2007.08.16. 22:21:04

HHÁÁHHÁÁ HHHHHÁÁÁÁ

Fogoam a hasam! (:D) A Ready???
Akik kb 10-12 éve mindenkinek alányomták az árakat aztán borultak, mert a monitoros dobozban hozták be a RAM-ot külföldről és moncsit vámoltak...

(Számoljatok utánna, hogy egy 17" CRT monitor dobozában hány darab SIM ram fért el, és mennyi a kettő közti árkülönbség. Ha csak 20 monitordobozból csak egy volt tele rammal, akkor sem csoda, hogy miért tudták anno kinyírni a kicsiket.)

uns97 2007.08.16. 22:34:10

@naivka:

a gyori Ready annyi volt, hogy a neve ugyanaz volt es a pesti Ready-bol hordta a cuccot. Aztan szepen bef*szultak... majd ra par evre a pesti is. :D

Az teny, hogy a level khhm nem a legoptimalisabban szerkesztett (ertsd fogalmazas, "hangvetel") es az sem klappol hogy "a szamlat megkaptuk de nem fizettuk be" nem is maga az hogy toroltek a rendelest ami nekem kitunik, de azert en gart nem nagyon varnak ettol a cegtol... ismerve a regi Ready-t. O azok a szep idok, mikor a kover gyerek a total dog procira azt mondta majd a muhelybe rendbehozzak, meg a gar cserere erosen erett (mar 3 honapja naluk levo) 1.3-as HDD-re szo nelkul ravagta nincs raktaron, igaz 1 perce vett egy masik gyerek egyet, de hat van ilyen. Korrektsegnek nyoma sem volt, valoszinu ez aztoa is igy van... (azaz azota sincs) De hat mindenki ott vasarol ahol akar. En biz egy 3 ev garos cuccert inkabb adok +2000 Ft-ot ahol AZONNAL szo nelkul kicserelik, mint hogy nyerjek 2e-t majd szivjak a telefonalgatassal, lotifutival, stb. Ezek a Ready fele cegek csak az "olcsosagukkal" tudnak vevot szerezni, szolgaltatas es emberseg szintjen nagy zerusok.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.16. 22:43:07

Gyönyörűen látszik, hogy ez fospumpa mentalitás a kereskedők részéről miért nem szorul vissza kis hanzánkban. Nem számoltam végig, de a minősítő jellegű hozzászólások minimum negyede a vevőt okolja, és a kereskedőt védi. Itt a magyarázat, hölgyeim és uraim: azért élnek meg a tahó kereskedők, mert -bár tudom, hogy a homár nem reprezentatív minta- 4 vevőből van minimum egy olyan gyopár, akinek ez elfogadható hozzáállás.
Kéne csinálni nekik egy külön városnegyedet, ahol csak tahó boltosok lennének, és csak tahókat szolgálnak ki, mert akkor talán nem itt a normálisak között tartanák életben az ilyen nívótlan boltokat :)

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2007.08.16. 22:43:18

Ja még vmi eszembe jutott aról az időről (kb. 10-12 éve). Hozzátartozik, h én is egy (ma is) ismert számtech boltban dolgoztam, ami ugyan nem volt olcsó, de ogyekeztünk jó árut és minőségi szolgáltatást nyújtani.

Story (kicsit egyszerüsítve)
Vevő (V): - 'x21' ram van?
Eladó (E): - igen van! 19.000.-
V: - Meeeeeennnnnyyii?
E: - 19.000.-
V: - Hahaha! A ready-ben 15.000.- (megj.: ebben az időben én kb. 30.000-et kerestem/hó)
E: - :) (azaz kedves mosoly) akkor ott kell megvenni.
V: - Csak most nincs nekik.
E: - ja, hát amikor nincs, akkor nálunk is 15! :)

---
Hamár anekdotázok, bocs de még egy hasonló sztori:
V: - 'XY akármi' van?
E: - igen, 15.000.-
V: - micsoda? máshol 9.000.- (mi persze tudtuk, hogy nagykerben minimum 13.000.-)
E: - akkor hozzon nekünk is 10db-t és átvesszük számla nélkül 11-ért! Maga is jól jár!!

Na az ilyeneket se láttuk soha többé.

utolsóelőttisenki 2007.08.16. 22:43:38

"Rendeléstovábbítás a nagykerünk felé minden héten kedden, az áru
érkezése pedig a következő hét derekán történik. Csak a már rendszeresen vásárló partnereinktől fogadunk el megrendelést 30% előlegfizetés nélkül. Ennek figyelembevételével tegye meg rendelését"

és ezt vajon direkt miatta találhatták ki ?
kétlem gátolom

utolsóelőttisenki 2007.08.16. 23:10:18

biztos azért nem telefonál neked (se) a Kedves Keresztes Mariann, mert nem szeretné hallani hogy "ne fürgyé le"

Bérgyilkos Bohóc 2007.08.16. 23:38:39

Az addig oké, hogy fényesre kell nyalni a vevő valagát, de aki ezzel visszaél, egyből nagy pofát nyit és idegbajoskodik az "én vagyok a vevő, én vagyok a király" hozzáállás szellemében azt valahogy egy csepet sem tudom sajnálni.

maccar 2007.08.17. 01:12:59

Az ostrom kft gé robin keresztül azt üzeni, hogy köszönik az ingyen reklámot a homárnak, és egyúttal arról tájékoztatják önöket, homárokat, hogy a honlapjuk rekord látogatást produkált, illetve rendelési rekordot tudhat magáénak, hála önöknek! Éppen ezért minden második új vásárlójuknak batz papucsot adnak ajándékba, de garancia nélkül értelemszerűen!

OZiron 2007.08.17. 06:07:01

Hmmm, nehany megjegyzesem van!

Az elado hangneme valoban nem volt jo. De hat ez van... Ez mondjuk a poszt minosegere ad jelzest!

Viszont: mi ez, penzintezet??? Penzkezelesi dij?!?!?!?!

Harmadreszt, az eladonak nem kell am kinyalni a vevo segget, meg egyaltalan nem is muszaly senkinek sem ott annal a cegnel vasarolni. Na most kinek mi az erdeke?

A.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.08.17. 08:21:56

nem értem mér van kiakadva az olvasó. bunkó stílusra bunkó stílussal válaszoltak. korrekt.

nem tudják neki péntekre a cuccot, csak keddre ezért törölték a rendelés. mivelhogy a bunkó levélben ezt kérte az ügyfél.

az más kérdés hogy a cég a válaszában hülyén fogalmazott. így kelett volna:

A bunkó hangnemű levelében leírtak szerint (mivel péntekre nem tudjuk teljesíteni rendelését) töröltük a rendelését.
Az előző szállítást pedig a múltkor utólag elküldött számla alapján kiegyenlíteni szíveskedjék.

így lett volna tök korrekt ;-)

vernarancs 2007.08.17. 09:01:44

herodes: szvsz nincs igazad. A bunko kereskedoi mentalitas azert tud letezni mert az ilyen bugris vevok akiket te is vedelmedbe veszel ilyen stilust engednek meg maguknak. Oket is el lehetne kuloniteni egy varosba es meg lehet nezni egy ido utan ki lesz hajlando kiszolgalni oket. A vevot egyreszt semmi nem jogositja fel, hogy paraszt legyen. Miatta vannak paraszt kereskedok es nem forditva.

KopaszMercis 2007.08.17. 09:27:51

Igen, ez a tyuk vagy a tojas esete. Amig arerzekeny tusko paraszt vevok vagyunk, addig igenytelen budos gecik lehetnek a kereskedok? Miert mert ha 1 forinttal olcsobb a zsemle mi kedves ugyfelek az anyankat is megbasszuk csak, hogy azt vehessuk. Es elturjuk. Ha senki nem menne vissza (tudatos vasarlo lenne) olyan helyre, ahol nem szolgaljak ki rendesen, akkor hamar megszunne ez a problema. A baj azzal van, hogy sem keresleti sem kinalati oldalrol nincsen meg ennek a feltetele. Itthon egyelore talan annyi van, hogy ahol nagyon jo a kiszolgalas ott tobb a profit. Ugy kene lennie, hogy ahol jo a kiszolgalas ott sok a profit, ahol nagyon jo, ott mar elviselhetetlenul sok, ahol meg kicsit is szar, ott csak veszteseg van. Ehhez kepest ez el van tolodva. En mindenesetre olyan helyen szeretned vasarolni, mint tangodeviaek. A szamtech boltok itthon sajnos tele vannak suttyokkal (amikor 2 eve firewire-es hazat akartam menni kb 5 boltba bementem, mindenhonnan kizavartak). Mar regen megtanultam, hogy muszaki (szamtech cikkek) amiket az ember maganak vesz felhasznalasra: eBay. Onnan veszek laptopot telefont minden szart, ami csak kell. Ha talalok majd itthon egy rendes kereskedot, akkor meg majd itthon fogom venni.
kesz.

Armador 2007.08.17. 09:57:31

Azért vannak pozitív példák is! Tudom, nem a reklám helye, de az Aqua-ban pl még nem csalódtam. Ott vettem videokártyát, mikor beszart, szó nélkül ment a csere. Aztán a másik is elromlott később, bevittem, szervíz, kiderült, h semmi baja csak én voltam a balfasz --> ilyenkor nekem kéne kicsengetni a szervízdíjat, de nem kértek pénzt.
Tudom, h nem a legolcsóbb, de nekem megéri az a +párezer forint a megbízható és minőségi kiszolgálást.

Rák Attantam 2007.08.17. 10:36:33

A pénzkezelési díj valószínűleg a futárszolgálatnak megy, nem a feladó cégnek. Ők (a futárok) szoktak pénzkezelési díjat felszámítani, ha az áru szimpla átadásakor annak árát is el kell kérni a címzettől.

A "most nincs, csak rendelésre"-témához:

Én 16 éve vagyok ebben a szakmában (számtech. bolt). Egy kisvárosban nyomom az ipart. Változékony árú (értsd: zuhanó árú) portékából kiskereskedőnek egyszerűen öngyilkosság készletet tartani egy ilyen helyen (városban). Ha betárolsz tonnányi procit, ramot, hdd-t, esetleg alaplapot, meg még párszáz kiló olyan cikket, ami ugyan tartja valameddig az árát, de nem állnak sorok érte, (pl. firewire-s hdd-ház) akkor bizony max. 2 hét múlva kezd fogyni rajta a profit. 1 hónap múlva a (jelentős) maradékot már csak veszteséggel adhatod el, hacsak nem bolondul meg a forint, mint most. De legtöbbször még forintgyengülés esetén is képes lejjebb menni sokmindennek az ára.
A szituáció megoldására két módszer van (illetve három):
1. Csak kellékanyagot, kiegészítőt tartasz, esetleg 1-2 változékony árú, de jobban pörgő dolgot (DVD-író, router, tápegység stb.). Ha valakinek kell valami, akkor a legfrissebb nagykeres árak alapján ajánlattétel és max. 2 napon belül viheti a portékát a vevő.
2. A szokásos 6-10% helyett 30-40%-os árrést alkalmazol, hogy legyen miből csippentgetni, ha megy le a cucc ára
3. Bizományba veszel át készletet és azt értékesíted minimális kockázattal.

Szerintetek melyik módszernek van reális esélye (ha nincs a cégedben százmilliónyi tőke)?

A 3-as módszer talán csak meseszinten létezik. Már a ceruzaelem-nagyker-házalók sem varrnak a nyakadba ingyen kínálófalat fullra feltöltve. Az alapkészletet meg kell venni. A számítástechnikában meg abszolúte nem divat a bizományos dolog. Vagy csak vidéken nem terjedt el?

A 2-es módszer egy vicc. Persze, majd megemelem az áraimat, csak azért, hogy elmondhassam, nálam mindig minden azonnal van. De hiába, ha az ára miatt senki sem veszi meg! Inkább megrendeli a konkurrenciától és két nap múlva megkapja olcsóbban. Röhej.

Nos, szomorú vagy sem, elérkeztünk az (eddig) egyetlen módszerhez, ami többé-kevésbé működik. A minimális készlettartós dologhoz. Ez van. A kisboltok, mint amilyen az enyém, szinte csak így tudnak fennmaradni.

Próbáltam én a 16 év alatt mindent, még készletet is tartani. Soxázezrem ment el erre, hogy aztán majdnem bukóban adogassam el a cuccokat. Viszont miután eladtam, majdhogynem sorok álltak érte. Mikor megint hoztam, már nem kellett senkinek, mert kijött az újabb, nagyobb, szebb modell, picivel olcsóbban.
Sajnos az az igazság, hogy egy kicsi, változékony igényű piacon változékony (zuhanó) árú cikkekből készletet tartani egyszerűen veszélyes. És szinte mindig bukó. Ezért van az, hogy soxor nem kapod meg azonnal a kívánt számtech. cuccot, csak "rendelésre".
Ezt vagy tolerálod és megrendeled az árut, vagy nem és máshol vásárolsz. Ezt meg ugye nekünk, kereskedőknek kell elfogadni, hiszen nem tudtunk azonnal kiszolgálni. Ez van, az élet megy tovább.

Ja, és akkor még a nagykeres vásárláskor induló garanciáról nem is beszéltem. Ugyebár ha áll nálam a cucc egy hetet, akkor már pl. az 1 év garanciából csak 51 hét van hátra. Hogy ne a vevő szívjon, nekem kell az alatt a hátralevő 1 hét alatt könyékig rágni a körmömet, hogy nehogy baja legyen a cuccnak, mert akkor saját zsebből vehetem neki az újat.
Szerencsére egy pár nagyértékű terméknél ez már néha-néha megoldott: a nagyker ideadja a garanciapapírt és én töltöm ki akkor, amikor ténylegesen eladtam a cuccot. Ez monitoroknál, talán egy-két nyomtatónál van így. Aztán vége. Cpu, ram, vincsi, alaplap stb. garanciája mindig a nagykerből való elhozáskor indul. Csak erről ti nem tudtok (normális esetben).

Na, ezt az Iliászt megszégyenítő hosszúságú eposzt csak azért vertem be ide nektek (vásárlóknak), hogy picit mögé láthassatok annak az esetnek, amikor a keresett cikket csak rendelésre tudják hozni nektek azok a piszok kereskedők. :) Az ilyen szitukat egyáltalán nem a kereskedő töketlensége, nem a lustaság és csak picit a pénzhiány okozza.

És a kereskedő igenis ne a vásárlókon vezesse le az idegbaját! Hanem vásárlóként egy másik kereskedőn, ha nem kapja meg azonnal, amit keres... :P :DDD

Mike36 2007.08.17. 11:18:56

ad 1. hülye aki az Ostromtól vásáról
ad 2. ezek szerint nem tudtak szállítani péntekre, kellett egy jó kifogás :)

uns97 2007.08.17. 11:22:11

@Rák Attantam:

senki nem mondta hogy raktaron kell tartani 1000 fele winchestert pld. DE ha egyszer lefoglalod es azt irjak VAN akkor MIERT nincs ? Masik,

ha mar boltrol beszelsz, ugy nem ugy arulsz, hogy kiteszed a nagyker arlistat amibol mazsolazhat a vevo, MAJD elkered a lovejat + a jutalekod es majd vmikor hozod neki a cuccot ??? Ez ugyanis egy szemfenyvesztes, mifele bolt ez ? A rizikofaktor mint olyan egy vallalkozas mukodesenek egyik eleme. Ebben a elorendelgetosben en sokat nem latok ebbol, leven ha beszarik a forint majd szepen 1, visszadja a penzt (levonva a kezelesi koltseget :D) 2, kiteszi hogy sajna, kisse dragabb lett adjal meg x Ft-ot. Akkor mi is ez ? Szintiszta atb@szas, ahol 1 valaki TUTIRA nyer: a bolt. Namarmost ez nekem es ugy nezem sokaknak nem nyero, ugyanis semmivel sem utal jobb szinvonalra mint az anno osready, ahol paran (ezren/tizeren) mar szivtak a fogukat UTOLAG mikor garos gond volt, vagy hasonlok. Engem is b@sztak at, hogy mig cipeltem ki a kocsihoz a rakas a cuccot addig a 10 floppy drive-om amit megvettem es a pulton hagytam (leven nincs 10 kezem cipekedni) eltettek a pultrol, majd mikor hazaerve nem talaltam a driveokat szepen felcsorgettem a boltot de termeszetesen NEM talaltak meg oket, a valasz: biztos en kevertem el az utcan... Mino erdekes ugyanazon drive-okat masnap haveromm megvette a hasznaltreszlegnel. (a gyari szamok mind stimmeltek...) Na ilyen miert nincs mas boltokban ? Erdekes modon 1994 ota nekem a Ready volt az a hely ahol a legtobb nyugos gondom volt (na jo ma a Mistral mar veri :D) es ahol a legtobb hulye szoveget hallottam ott dolgozo "szagertektol". Beszeltek zoldsegeket mashol is, de legalabb nem vertek at, vagy ha tenyleg gond volt akkor nem kibuvokat kerestek a garancia alol. Igaz, egy darab floppy drive-ert nem nagyon erte meg kifutni Zugloba anno, vagy elmenni a lagymanyosi hid kornyekere a belvarosbol. Sajna a Mistral es hasonlok azokkbol elnek, akiknek nem kell 100 alaplap es 100 monitor igy nem fog 500 Ft-ert autozni fel napot, megveszi a belvarosban. Aztan a vegen hogy hogyan jar azt mar tobbszor olvashattuk.

Tovabbra is allitom, ha a magyar mentalitas nem az lenne, hogy a "legolcsobb a legjobb", hanem egy KOZTES esszeru ar/ertek/szolgaltatast venne figyelembe ezek a cegek eltunnenek es a hozzaerto - igaz valamivel dragabb - boltokban nem igazan lennenek ilyen jellegu gondok. (most egy masik pelda, beszart a cucc 2 nappal a gar elott, 2 hetig nem mentem Pest fele, telefonaltam, semmi gond, hozzam amikor megyek arra... gondolod hogy ez az Ostromnal mukodne ??? Jot rohognenek a nyugomon... Vagy 1 honappal a garancia vege elott mar "gyanusan kozel a garancia vegehez a bedogles, biztos te tetted tonkre..." akkor definialja MEDDIG nem gyanus a besz@rt cucc...)

Mike36 2007.08.17. 11:23:51

A readyben a garancia a boltajtóig tart. Mondjuk a mistral sem jobb, de valahogy felkapaszkodott a pincéből (előszőr ott volt, egy nem túl bizalomgerjesztő boltjuk)

Mike36 2007.08.17. 11:31:09

Amador: van ilyen, úgy hívják hogy inkognitóteszt
valszeg em fér be a kicsi árrésbe :)

A Rohadék 2007.08.17. 11:41:35

Szerintem elég bunkó ember lehetsz!
Anyukád nem tanított meg normálisan, kultúráltan kommunikálni?
Tudod én is elküldtelek volna a picsába ilyen szöveggel! Van elég bolt a városban, elköltheted máshol is a pénzed, nem a te 30E ft-os rendelésed elvesztése fogja csődbe vinni a céget!
De legalább megkímélték magukat egy ilyen kellemetlen amúgy is tartozással rendelkező antiszociális embertől mint te.
Basztál volna befizetni a szállítási díjat is, ha nem akartál volna mégegyszer annál a cégtől rendelni.
(megkaptad de nem fizetted be)

A bolt reakcióiban egyedül a telefonos indok volt az ami gáz, de amúgy én is elküldtem volna az ilyen taplót mint te, biztos nem kaptak szívfájdalmat, hogy nem ott költöd el a pénzedhanem máshol (ha egyáltalán kifizetted volna és nem sumákoltad volna el mint a szállítási díjat)

Szóval szálj le a magas lórol és tanulj meg emberi módon kommunikálni nem antiszociálisan!

Rák Attantam 2007.08.17. 11:42:40

Hja kérem, Budapest az más tészta. Nagyobb halastó, nagyobb állatkert, nagyobb esély a furcsa élőlényekkel való találkozásra. :)
Eleinte én is jártam Pestre, amíg csak szinte ott lehetett kapni cuccokat. Utána hamar leszoktam róla. Szerencsére nagyobb garis problémám nem volt. Ha volt is, nem kellett harcolni senkivel sem.

Egyébként nálam down under ez úgy megy, hogy a nagykerárak alapján van egy saját árlistám (me' mé', más hogy dolgozik?). Ezt én hetente igyexem frissíteni. A nagykernél viszont félóránként frissül, ha más nem is, de a készletszint biztosan. Amiből már csak 1-2 darab van, telefonon rákérdezek. Ha megvan, félretetetem, ha nincs, mást ajánlok a vevőnek. Semmilyen címen nem számítok fel "pótpénzeket", amiket említettél. Ez itt nem szokás. Ha megállapodtunk valamiben, az úgy lesz. Vagy max. pénz vissza, ha volt előleg.
Már az előleg (rendelés-biztosítás) is húzós, de muszáj volt meglépni, mert néhány kedves vevő eljátszotta, hogy "elfelejtett" jönni a cuccért. Nekem meg álljon a pénzem a különc cuccában, ami senki másnak nem fog kelleni. Sajna erre nincs pénzem.
Egyenlőre ez a módszer bevált.
Akinek meg sürgősen kell valami, annak ott a teszkó. ;)

Mégegyszer: én vidéki kisvárosról beszélek.

Rák Attantam 2007.08.17. 11:55:16

uns97
Mégegyszer elolvastam, mit írtál. Csak hogy tiszta legyen:
NEM, nálam nem úgy működik a dolog, hogy a vevővel finanszíroztatom a vásárlást. A vevőtől csak előleget kérek (nem mindig, 1-2-5%-ot, összegtől, terméktől függően), hogy ne legyen (általa) elfelejtve a rendelése.
Talán mostmár világosabb. :)

zöld teknős 2007.08.17. 12:09:28

Nem a rendelést kellett volna törölni, hanem az egész céget!!!!!!!! Mi köze van a vevőnek ahhoz, hogy ők odafigyelés hiányában elfelejtették kiszámlázni a szállítási díjat. Pénztártól való távozás után reklamációt nem áll módunkban elfogadni. Ez a mondta biztosan ki van tűzve nekeik is valahová. Biztos nagyon nagy menők lehetnek ha egy vevővel ilyen hangot meg mernek engedni. Adjátok vissza az engedélyeteket, nem érdemlitek meg a vevőket!!!!!!!!!!!!

ave 2007.08.17. 12:21:49

Nem nagyon ertem ez minek kerult ki ide.

Egy bolt nem allami intezmeny, azt szolgal ki es ugy, ahogy neki tetszik, szerintem.

Aki kisboltoktol rendelget, az szerintem szamitson arra, hogy ha korabban volt valami keszleten, az 1 nap mulva mar nem feltetlenul van.

Ez a hangnem engem is kiakasztana. Szerintem nincsenek raszorulva, hogy bunkokkal 2 nap csuszas miatt. :)

Egyebkent igazan elvarhato szintu szamtech kisker nagyon keves van, foleg az a baj, hogy az eladok csak a szamitastechnikahoz ertenek (ki mennyire) a kiskereskedelemhez nem.

Ábelesz-kobelesz 2007.08.17. 12:40:22

Értelmes egyed lehetsz te is. Téged hívjanak fel, mert lassú a mail. Mindezt mail-ben leírva. Szóval ők telefonáljanak nyugodtan, de te nem fogsz, mert egy smucig disznó vagy.

uns97 2007.08.17. 12:48:50

@Rák Attantam:

NEM rad ertettem az ilyen "elore fizetteto" ceget, - lehet rosszul fogalmaztam -, hanem az ilyen Ostrom fele cegekre...

Egyertelmu mindenki valami nagyker arlista alapjan dolgozik, de azert azt a MINIMUM munkat beleteszi, hogy szerkeszt egy sajat arlistat es nem 1:1-ben loki oda a nagykeres arlistat a vevonek, letakarva a nevet/cimet es hozzateve hogy pajtas ehhez jon az en hasznom meg, hehe... ja es fizess elore mert ugy tuti a buli. :D

A minimalis eloleg kerese tenyleg egyre inkabb szukseges rossz, a "meggondoltam magam", "megsincs penzem", "megvettem mashol", stb tipus emberekbol egyre tobb van. (persze ehhez hozzajarul 2 dolog, 1, az atlagemberek ramaty gazdasagi helyzete 2, a konkurens teso, osen meg egyeb kivalo minosegu hipermarketek egyre nagyobb terhoditasa, s az a teny hogy az atlagember a dinnyearusnal akar hw-t venni mert ott 2 Ft-tal olcsobb (visszaugrunk itt az 1-es pontra, majd nem ott akarna HA normalisan tudna keresni...) Szar ugy ez, javulas majd akkor ha normalis fizetes lesz, amibol nem csak az ostrom/tusko feleknel lehet majd bevasarolni.

theneverlate_Wizard 2007.08.17. 15:47:53

Értem én eztet, hogy ez nem jó bolt...jó bpesti bolt nevével megdobna valaki?

theneverlate_Wizard 2007.08.17. 15:53:26

ja és még egy dolog...nekem tököm tele van az alulfizetett, szolgáltatást színvonalasan nyújtani nem tudó (nem tanulták meg, otthon, cégnél, bárhol) alkalmazottakkal, és itt nem csak a számtech. kisboltok, hanem éttermek, közlekedés, távközlés . sat

Alf (törölt) 2007.08.17. 17:39:43

Ez is egy posztkomcsi idea:

A BOLT:

A bolt az az a hely ahol áruvételre van lehetőség. A vásárló pénz ellenében megkaphatja a keresett árut.

Az eladó így mintegy szívességet tesz a kliensnek.
Ugyanígy a rendőr, az orvos, meg mindenki más.


NEM.

A BOLT az az a hely, ahol emberek megpróbálják továbbadni a máshonnan megvásárolt árukat.

A rendőr az az, akit az emberek azért fizetnek, hogy betartassa a törvényt.

Az orvos az, akit az emberek azért fizetnek, hogy meggyógyítsa őket.

A politikus az az, akit az emberek azért fizetnek, hogy képviselje őket

LyukasBogrács 2007.08.17. 19:03:55

Miért nem azt irtad, hogy:

-B@sszátok meg!

-Tekinttel a kicsi árrésünkre, nem áll módunkban megb@szni.

LyukasBogrács 2007.08.17. 19:09:18

Ostromoljuk meg a boltot! Tépjük le az ajtaját, dobjuk be HDD-vel a kirakatot, miután becsomagoltuk a garancialevélbe.

Kiváló logó lenne nekik egy kötött robot.

Na, mivel nem maradt pénzem Briginél tankolni, megyek a Hondámmal bezint tarhálni.

Csabikuci 2007.08.17. 20:24:33

A ready egy osi roman ceg, ezt mindenki tudja aki legalabb 1x mar jart ott. Egy igenytelen szemetdomb a bolt, a kioregedett hozza nem erto ven faszkalappal meg az oregasszonnyal egyutt.
Garanciajuk ugy ahogy van nem letezik, vittem be nekik rossz vga-t amirol mivel teljesen tele volt a kari feluletszerelt alkatreszekkel igy feligmeddig logott rajta a sorozatszam cimke. Az oreg azzal kezdte hogy ez igy nem garancialis. Hat lol. Aztan kb 1honapig vartam h tortenjen valami mire mondtak h faradjak be es levasarolhatom. Mondom ok. Bemegyek, mire kozli velem a ven majom hogy ennyit meg ennyit gondolt a kariert azt vasarolhatom le. Mondom ez mibol jott ki??? Hat abbol hogy szte ennyit er! (mar nem volt kaphato a kartya) Mert hogy o olvasta valami magazinban, hogy ez a kari kb olyan teljesitmmenyt nyujt mint egy masik kari, az meg annyiba kerul. Persze koze nem volt a valosaghoz. Hat ez egy vicc.
Nem is ertem hogy eletkepes egy ilyen mocsadek bolt, asszem megyek is letepni az ajtaját! :)
Szekus passzt a bolt nyakába aztan irány az inkál.
Amugy a level igazi dzsirobis feelingu, mert hat a vasarlo mindenek elott... looool

vila 2007.08.17. 20:38:01

Az elmult évtizedek szocialista kereskedelmi szemlélete, és azon felnőtt emberek viselkedése /eladók, és vásárlók/ ugyan olyan ütemben változik, mint a rendszerváltás. A rosszul fizetett, képzetlen, eladásban érdektelen,rossz modoru alkalmazottakat foglalkoztató kereskedőt csak az érdekli, hogy minél kevesebbet fizessen ki bérköltségként.Ha csökken a bevétele sír, hogy a multik, az adó, /Na abban sok igazság is van./a jogszabályok, és még ki tudja mi gátolja a megélhetésben.
A vásárlók nagyon sok esetben nem tudják, nem mernek, vagy egyszerűen lustaságból nem lépnek semmit a saját érdekükben. Talán fásultak is, mert nem sok dolog változik. Nagyon sok a multi, a "fogyasztóvédők" is emberek.Egy áram, viz stb szolgáltatót nem tudok választani. A vásárlásaimat még tudom irányítani, hogy hol történjen. Ha majd a vevök többsége eljut odáig, hogy azt az üzletet elkerülöm ahol becsapnak, udvariatlanok, söt azt is amiről ezt hallottam, megváltoznak az eladók. Higgyétek el akkor a vásárlók is valamennyivel kultúráltabbak lesznek.Ez nem idea. Talán mindenki érezte magán a feszültséget, majd az ingerültséget, amikor a harmadik cipő, vagy ruhaüzletben a belépés után megkérdezik, hogy mit segíthetnek.Mindenkit zavar, még szét se nézett, de nincs menekvés. Ha szügségem van egy eladóra, azt nem találok, esetleg pofákat vág, mert megzavartam, vagy kérdezek töle valamit és annyit tud az árukészletről, mint én. Nos milyen hangulatban tér be ezután az ember a következő üzletbe?
Sajnos van az átlagnál kötekedőbb vevő is. Ezt elismerem, de AZ ELADÓ VAN A VÁSÁRLÓKÉRT. Egyszer, ha mi vásárlók kiszelektáljuk a kereskedőket majd eljő a kánaán. Persze ez csak tréfa, de hosszú út vezet még odáig.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.08.17. 22:27:22

Azért haragszom a cionistákra, mert kicsábították a sivatagba a jó kereskedő-családok nagy részét. Aki egyszer vásárolt pl. Vermes Laci bácsitól Debrecenben valami ruha-anyagot, az soha nem lesz elégedett a hülye eladókkal.

gven · http://gvenphoto.blogspot.com/ 2007.08.18. 09:30:21

Miután közölték veled, hogy a héten már nem tudnak szállítani, ezt írod:

"Amennyiben a megrendelt 2 terméket nem tudják leszállítatni most PÉNTEKRE (2007.08.17-re) a megadott címre, úgy a megrendelésem TÁRGYTALAN."

tehát visszamondtad a megrendelést.

nagyokos.

kt 2007.08.18. 17:17:06

szanalmas egy ember vagy..

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2007.08.18. 21:27:19

Hát ez csöcs :-) A honlap meg fospunepa :-)

Oldm4n 2007.08.18. 22:23:00

Szó ami szó a redi nagyon gáz.. Mindig is az volt. Utóda (méltó!) a Mistral. És (gyarló-gyakorló rendszergazdaként) rájöttem egy trükkre. Nagyon egzaktul megfogalmazott vérprofi szakmai szóhasználattal kell kérni, és akkor gyakorlatilag hasraesnek. Pl: Szeretnél egy alaplapot. Mazochista vagy, úgyhogy AMD-t vennél.
v1.0alpha
Vevő: Ájemdé alaplapot kérek.
Eladó: Minek az neked kisfiam? vegyé' intelet!
v2.0public_beta:
Vevő: Szeretnék egy NForce 570 chipsetes Socket AM2 alaplapot, 6000+ Dual Core X2 Athlon 64-hez. Asus, Abit, Gigabyte előnyben.
Eladó(paff): Izé, ez meg ez elfogyott, esetleg az igényeit kielégítené ez???

Lehet így is. (A párbeszéd a Misztikus Rál központban zajlott le közöttem, és az ÜZLETVEZETŐ között. Igen, ez volt ráírva sárgával a csávó hátára)
Tény, az anyázós vevőt sehol nem szeretik. DE. A kereskedő a te 15% hk-dból (haszonkulcs) él, LE KELL NYELNIE.
..gondolni szabad?
-Igen.
-Akkor gondolva van..
Szerintem.
Más: Van egy kicsi bolt nem messze, ahol néha kell nekem élet-halál ez-az. Például kellett aznapra! egy socket 604 alaplap. (Xeon Server) NORMÁLIS hangnemben, NORMÁLISAN kértem, hogy élet-halál, és láss csodát, négy óra múlva megvolt a cucc, még (ingyen!) házhoz is hozták. Bolt ez is... de nem a redi.

gebines 2007.08.20. 01:46:25

Cép történetek ezek...

pappaG: 2007.08.20. 06:38:27

Én nem ismerem a céget, de a T. vevő sem egy iqbetyár :)

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2007.08.20. 13:42:09

t.naív ügyfél!
szerény véleményem szerint te egy bunkó vagy.
de ne vedd a lelkedre... errefelé ti vagytok többen, akolmeleg, ilyesmi.
itt amúgy épp a tefélédről beszélgetnek.
w.blog.hu/2007/08/14/re_hol_nemzet_sullyed_el

Law enforcer 2007.08.21. 10:08:59

Mint kereskedelemben dolgozó utálom az ilyen vásárlót.

Mint vásárló utálom az ilyen kereskedőt.

Roni anyuka 2007.08.23. 23:52:09

Én kérek elnézést, de ebből a példázatból mit is tanulhattunk? (A helyesírást ugyebár kizárhatjuk.) De gondolom ez nem is fontos. Sokkal inkább azt tanulhatjuk belőle, hogyan is vegyem magam egyre komolyabban, alázzak meg mindenkit, aki az utamba kerül, és még tegyem is fel a netre. Wow! Nálunk egyébként mindjárt a "hívom az ügyvédem"-jelenet szokott kezdődni, bármely apró probléma/félreértés esetén. De hát... magyarok vagyunk, vagy mi...

Galamb 2007.08.29. 14:27:13

A "vén fasz" és az "öregasszony" a tulajdonos meg a felesége, akik azt csinálhatnak a boltjukban, amit akarnak. Persze a honlapuk alapán egy alátétet se rendelnék tőlük.

budavaril 2008.05.26. 23:59:11

Azóta sem változtak,és még mindíg működnek!
Történt akövetkező:
Nyomtatót próbáltam vásárolni, amely a depo.hu-n és az árgépen is úgy szerepelt, hogy készleten van. A biztonság kedvéért odatelefonáltam, és közölték, hogy este érkezik, úgyhogy csak holnap tudom átvenni.Másnap is holnapot ígértek, és ez így ment egy hétig. telefonszámla már közel 1000Ft,mire a 8.napon Hívásomra azt közölték, hogy van készleten. A délutáni csúcsforgalomban odaaraszoltam 1,5-2óra alatt, ám a boltban közölték, hogy ők nem állítottak olyat, hogy megjött. Határidőt továbbra sem tudnak mondani,várjak.Arra a kérdésre, hogy a fentebb említett oldalakon miért szerepel hibás infó a rendelkezésreállásról, kinevettek,és azt mondták,hogy raktáron van,de hogy melyiken,olyat ők nem állítottak, és ha itt sokáig akadékoskodok,akkor nem is fogok tőlük sohasem vásárolni, mert megtagadják a kiszolgálást. Erre kértem a vásárlók könyvét, amire az volt a válasz,hogy "kitesznek" a boltból.(kicsit trágárabbul) Mire azzal fenyegetőztem, hogy rendőrt hívok, ha azonnal nem adják oda, végülis megkaptam és beírtam. Amíg írtam a "költeményemet" 4-5 ember jött be, aki hdd-t, monitort rendelt,és hasonló cipőben jártak mint én. Egyiküknél oda mertem nézni, persze már nem közönyös arckifelyezéssel (nevetve), Újra megfenyegettek, hogy kidobnak, ami valószínű csak fizikai súlycsoportunk aránya miatt nem történt meg. Vevőket megtévesztő, hitegető, unkorrekt üzlet!
süti beállítások módosítása