Kb. 2 héttel ezelőtt az autóm menet közben, furcsa, fémes, csikorgó hangokat kezdett el kiadni magából... A szokásos anyázás után hívtam bevált szerelőmet, aki sajnos azonban éppen nem ért rá. Mivel a verda által produkált effekt elég vészjósló volt, fogtam magam és elmentem a Renault Baumgartner Sasadi úton található bázisára...és a dolog itt fordult viccesre. Kedden reggel nyolcra beszállítottam a gépet, a munkafelvevő átvette én meg el melózni. Teltek múltak az órák, vártam a szerviz jelzését a problémával és - főleg - a javítás költségeivel összefüggésben. Végül du. 3 óra körül megcsörrent a telefon. A szervizes közölte velem, hogy a szerelők szétszedték a hátsó fékdobot és egészen egyszerűen megdöbbentek (frankón ezt mondta) mert a ún. fékmunkahenger folyik, minden szét van rohadva és tulajdonképpen olyan, mint hátsó fék, már nem is létezik...
Ez már rosszul kezdődik - gondoltam - és a rizsára pontot téve egyből feltettem a költői kérdést; mennyibe fog ez nekem fájni? A manusz némi krákogás után kibökte, hogy, ugye itt komplett fék stb. szettet egy az egyben cserélni kell, meg szükség van ilyen-olyan sprayre is, úgyhogy 70-80 ezer forint lesz a móka. Miután legyűrtem egy heveny agyvérzést, megköszöntem a probléma feltárását és azt mondtam, hogy köszi, de ez nekem drága, elviszem az autómat. A beszélgetés után alig telt el 2 perc, újra hívott a baumgartneres tag... máris enyhült a "szorítás" és azt ajánlotta, hogy megcsinálják, csak nem gyári alkatrészekből, hanem utángyártott ill. használt elemekből (ki tudja, hogy nem-e ilyeneket raktak volna bele alaphelyzetben is). Erre én mondtam, hogy ez ugyan jobban hangzik, de gondolom 60 ropi alatt ígysem jönnék ki. A válasz az volt, hogy igazam van, mert csak a munkadíj lenne 40 ezer jó magyar forint...
Nos, száz szónak is egy a vége, elhoztam a Cliot (meg legomboltam 5000 forintot a szemlézésért). Vártam pár napot, amíg a szerelőm újra munkába áll és átvittem hozzá az autót. Mivel kíváncsi alkat vagyok, ott maradtam, amíg a szaki szétszedi az ominózus alkatrészt. Szerettem volna látni, mi az igaz a Baumgartner csapat sztorijából . Nos, valahogy nem lepődtem meg. A fékmunkahenger nem folyt és a többi általuk megjelölt probléma sem állta meg a helyét. A fémes hangot 2 apróbb alkatrész okozta, amelyet szerelőm sikerrel kicserélt és az egész mizériát megúsztam kerek 7000 forintból!
Tisztában vagyok azzal, hogy egy márkaszerviz drágábban dolgozik, mint egy "mezei" kis műhely, továbbá nem kételkedem az baumgartneres dolgozók szakértelmében sem. Pusztán azon vagyok felháborodva, hogy miért kell egyből arra bazíroznia egy cégnek, hogy a betévedő szerencsétlent mindenképpen megvágja? Vagy abból indulnak ki, hogy ha valaki autóval jár az valami milliomos? Könyörgöm, egy csavarért ne cseréljük már le az egész autót! Én nem is csodálkozom, hogy a márkaszervizeknek óriásplakátokon kell reklámozniuk - szerintem - enyhén szólva is luxuskategóriás szolgáltatásaikat.
A másik eset némileg szórakoztatóbb, már-már komikus.
Családomban az én Cliómon kívül van még egy Renault gyártmány, egy Megane. Az öcsém viszont elvesztette a pótkulcsát, amit pótoltatni kellett. A tesót elkísérvén egyik reggel betértünk a Könyves Kálmán körúti Renault szervizbe. Odalépünk a pulthoz, sehol senki, végül nagy nehezen előkerül egy kis kopasz ürge, aki úgy néz ki, mint aki most mászott ki az ágyból (asszem elnyomott egy ásítást is). Előadjuk a problámánkat, erre a fazon azt mondja, érti a dolgot, pár perc türelmünket kéri, mert itt most valamit intézkedni kell... Ott állunk fél órája, mondom az öcsémnek, kiugrom a verdába valamiért. Kilépek az szerviz bejáratán és mit látok, emberünk ott áll és éppen cigizik illetve smúzol az egyik szerelővel! Komolyan mondom, majdnem dobtam egy hátast.
Most jön a csúcs! Odasétálok az pacákhoz, és jelzem, hogy már bent ácsorgunk egy ideje és érdeklődöm, intézi-e a pótkulcs dolgot? Erre asszongya': Azon vagyok...és közben haláli nyugalommal cigizik tovább. Ha a TV-ben látom, akkor biztos azt hiszem, hogy valami kandi kamerás marhaság. Ezt követően mondom a jóembernek, hogy legyen szíves összekapni magát. A szervizesek gyöngye erre egy nagy sóhajtást követően elindul a munkahelyére, beér majd megjegyzi, hogy az urak bizonyára még nem jártak a kasszánál...mondom - vazze - miért jártunk volna, nem volt olyan figyelmes, hogy közölje mire és mennyit kell fizetnünk. Újabb sóhaj után ezt is elárulta. A pénztárban a pali női klónja ült (ő nem volt kopasz), viszont lassúságban simán felvette a versenyt a kollégájával. Nagy nehezen (másfél óra alatt) eljutottunk a procedúra végére. Mikor kérdeztük, hogy ugyan mikorra lesz kész a pótkulcs, azt a választ kaptuk, hogy majd kész lesz amikor kész lesz...
Szóval Renault ügyben erőteljesen szopóágon voltam az elmúlt hetekben.:)
Renault márkaszervizek szopóágon
A Homár foszladozó emlékei szerint még nem találkozott pozitív márkaszervizes történettel, és természetesen most sem. Bali a sasadi Renault Baumgartnert illetve a Könyves Kálmán körúti Renault szervizben próbálkozott fékszereléssel illetve kulcsmásolással. Többet nem fog:
Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.31. 13:14:17
2007.08.31. 13:16:41
ClearWater 2007.08.31. 13:17:28
Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2007.08.31. 13:17:39
Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.31. 13:19:57
Bali: örülj neki, hogy az ajtód nem került letépésre :-))
Barnebyte 2007.08.31. 13:21:22
Nyóccázezer lesz, zavarja önöket, ha rágyújtok?
Dr.Batz 2007.08.31. 13:24:30
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.08.31. 13:24:33
nem raersz?:)
otthon nem engedi az asszony, a penztaros
amugyis minek tartalekkulcs
hogy megint elhagyja?
ekkerjoz 2007.08.31. 13:26:47
A belsőségben volt egy post a szervizekről, meg a szerelőkről, majdnem mind hiénázik, mint a taxisok. Szebb jövőt.
Micsoda??? Ez nevetséges!! 2007.08.31. 13:27:15
holdfenytolvaj 2007.08.31. 13:28:06
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.08.31. 13:28:46
Fémes hangot hallottam
Baumgartnert láttam
Nagyokat anyáztam
Szétrohadt a fékem
Majd kiderült, hogy mégsem
Kellett vóna lassan pótkulcs
Rímel erre a Batz papucs
marczipán · www.marczipan.blog.hu 2007.08.31. 13:29:53
egyebkent meg jarj bkv-val az occo!
Édesapa 2007.08.31. 13:30:35
rönóval járni ősi rom... illetve francia szokás!!
különbség?
Édesapa 2007.08.31. 13:31:52
rönóval járni ősi rom... illetve francia szokás!!
különbség van-e?
bránermájszter 2007.08.31. 13:33:55
Mert ha egy másik hím taggal akkor még akár államtitkár is lehet belőle.
soundlover 2007.08.31. 13:36:58
belsoseg.blog.hu/2007/08/20/roberto
stichus 2007.08.31. 13:39:37
ZePY 2007.08.31. 13:39:47
1, Garanciális időn belül történt, de a szervíz (később egészen fel-levelezgetve a Renault Hungária legfelsőbb szintjéig) szerint a féknél minden mozgó/kopó alkatrésznek számít, így arra a garancia nem vonatkozik! (A szervízvezetőnél rákérdezve azt a választ kaptam, hogy ha nagyon szigorúan vesszük, akkor tul.képpen a blokk öntvény maga nem mozgó kopó alkatrész csak! Vicc!!!)
2, Az ultra drága (valami 8.000 körül volt) féktárcsa tisztító spray-t telibe kiszámlázták, amikor nagyjából csak 2-3 spriccelést fújnak belőle. Így szerény számításaim szerint 20-30 autót ugyanazzal a spray-vel simán szerelhetnek.
De hát céges autó, garanciális idő, garanciális szervíz... Azóta nem is jártam gyári szervízben!
Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.08.31. 13:39:58
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.31. 13:41:28
dr. _mmm_ 2007.08.31. 13:41:37
az okos 2007.08.31. 13:41:56
Horatius (törölt) 2007.08.31. 13:44:19
Tiko 2007.08.31. 13:45:06
Fékmunkahenger = legkisebb folyás esetén is cserélik. Ha az ügyfél okoskodik ill. drágálja akkor féktisztító spray-vel kitisztítják.. Egy enyhe folyás viszont nem biztos hogy meglátszik tisztítás után, főleg úgy, hogy napokig nem is használod, mivel vársz ugye a szerelődre. Emitt tanácsolom a bejegyzés írójának, hogy egy-két hét múlva azért nézzen rá mégegyszer..
Ami az árakat illeti az valóban horror, mint bármelyik márkaszervízé. Csak összehasonlításképpen, A6-ba Porschénél 20 ropi az olajcsere, ha jó minőséget dobsz a gépbe (munkadíj+olaj).
Az ehhez tartozó szükséges cseréknél pedig nem megvágni akarnak, hanem a "norma" szerint járnak el. Ha tetszik, ha nem - pl: egyoldali gólyaláb ill. fékbetétcsere nem létezik.
Kulcs: Milyen kulcs? Távirányítós? Merthogy azért faxolnia kell. Addig ráér cigizni..
ClearWater 2007.08.31. 13:45:33
birdito 2007.08.31. 13:47:32
Kisgenyó 2007.08.31. 13:52:05
_UnderCover_ 2007.08.31. 13:58:32
májgeriberi 2007.08.31. 14:08:29
A fószert (de írhatnám faszkalapnak is) azért fizetik, hogy kiszolgálja az embert.
Nem hiszem, hogy ö a főnök és úgy csinál mintha az ő pénzéről lenne szó!
Szerintem tegyük közzé konkrétan (név,utca,házszám,stb), hogy melyik cégről van szó!
Nem hiszem, hogy ők is olvasnak homárt (már amennyiben tudnak olvasni)de miattunk! Én még véletlenül sem akarok betérni ilyen helyekre!
Szumi 2007.08.31. 14:09:52
Seduxen (már NEM dr.) 2007.08.31. 14:12:11
(Mély sóhaaaaaj)...
Gondolom ezt a kommentezők nagy része átérzi.
nudlee 2007.08.31. 14:39:15
Nekem is kifejezett élvezetet okozna az A6-osom olajcseréje.
mazohista dafke egy nő vagyok.
Kisgenyó 2007.08.31. 14:41:20
gondolod arra nem akaszt palkovicsné bilincset?
bldo 2007.08.31. 14:48:40
Minket a budakalászi rönó szervíz szopatott meg klímageringtető-motor cserével, csak harmadszorra sikerült megcsinálniuk rendesen - érdekes módon akkor, amikor fater odament, és végignézte a műveletet, valamint elkérte a kiszerelt darabokat.
Tiko 2007.08.31. 14:50:28
A6-ost már elég rég gyártanak ahhoz, hogy te is vehess egyet. SAAB meg van bőven 1milla alatt is.
Amúgy meg 12 volt:D
Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.31. 14:52:16
Az én régi autómnál az volt, hogy elkezdett le lefulladni. A szerelők persze egyből mondták, hogy a légmennyiségmérő romlott el, meg hogy rossz a pillangószelep, és farschot kap a motor, ezeknek a javítása pedig 150-200e lett volna. A harmadik azt mondta, hogy egyiknek sincs semmi baja, de sajnos nem tudja, hogy mi lehet a gond. Aztán a sokadik helyen, egyébként márkaszervízben 7000 Ft-ért megcsinálták: egy alapjárati léptetőmotor nevezetű cuccról kellett a rárakódó kormot lepucolni. :) Ezt aztán meséltem az autószerelőmnek, aki végülis gratulált, persze hozzáfűzte, hogy jól sejtette, hogy a hibás légmennyiségmérés volt a gond.
Itt nem akart egyik szerelő sem átverni. Csak az egyik szerelő a számítógépnek hitt, a másik mondjuk kevésbé jó szakember volt, a harmadik megérzésből dolgozott, és jól látta, hogy más lehet a probléma. A negyedik pedig nagyon jól ismerte azt az autótipust, ami nekem volt, ismerte, hogy tipushiba...
Tiko 2007.08.31. 14:53:09
Horatius (törölt) 2007.08.31. 15:10:31
Ezen nincs ködlámpa. :)
Offtopic: Írtam egy kérdést: Horatius 2007.08.31. 13:44:19
Tudja valaki a választ/okat?
Homár Sharif 2007.08.31. 15:16:25
stichus 2007.08.31. 15:16:46
most nemazéde
bagaela · http://kremmarka.blog.hu/ 2007.08.31. 15:16:46
Barátoméknak van egy meganejuk, minden mákraszervizelés minimum 60k, nemrégiben pedig meg lett huzva az auto, márkaszerviz 200ezer ftos árat mondot miminum, a helyi karosszérialakatos meg gyönyörüen helyrehozta kb. 40ezer forintbol.
Arrol meg még ne is kelljen mesélnem, hogy a BMW-nél dolgozott autoszerelő ismerősünk miért nem dolgozik már ott...meg merte kérdezni, hogy miért kell kotyvasztott olajat önteni az autokba (amikor kiszámlázzák a legjobb minöségüt), és miért kell kamualkatkészeket tenni a kocsiba, mindenzt a bmwnél. Egy idö után ugyis elmegy akinek nem birja a gyomra, a többiek meg beépülnek.
(megjegyzem a családomban van autoszerelö és autokölcsönözös, aki már állapodott meg autoszalonnal arrol, hogy nem szervizelik az autot, csak pecsételnek, hogy a garancia megmaradjon...)
Homár Sharif 2007.08.31. 15:17:34
Taktikai Reset 2007.08.31. 15:21:29
a lokális Renault-márkaszervízben hasonló horrorok történnek. Ha tehetem, messziről elkerülöm.
Nekem is Cliom van, úgyhogy együttérzek Balival :)
Tudom, sikeres ember már nem lehetek.
parabarbara 2007.08.31. 15:24:34
Most beparáztam!
Horatius (törölt) 2007.08.31. 15:40:34
Még mindig röhögök... :D:D:D
stichus 2007.08.31. 15:46:39
Tiko 2007.08.31. 15:59:33
Nem sértődtem meg:) Az árról viszont nem vitatkoztam, sőt írtam hogy szerintem is horror.
Lehet amúgy hogy a BMW-nél így mennek a dolgok. Sőt, hallottam már olyat is (opel), hogy lekaptak egy hengerfejet, felraktak egy rosszat, jött az ember, mondták neki szar a hengerfejed ecsém. Majd megvetették vele a sajátját..
No, ezek azok, amik Baumgartner-nél nem játszanak, bármennyire is hihetetlen. Féktisztító kiírása játszik, utángyártott alkatrész berakása eredeti helyett nem játszik.
Tiko 2007.08.31. 16:01:36
Nemazzé de az egy 100-as, nem 6-os;)
nothing.at.all (törölt) 2007.08.31. 16:02:16
ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.08.31. 16:11:25
valaki adja hozza a fekete listahoz az emiltett cegeket.
www.ertekelem.hu
ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.08.31. 16:18:29
Bástya elvtárs (törölt) 2007.08.31. 16:29:12
2007.08.31. 17:07:48
elso 45 perc £85
utana 15 percenkent £17 font.
Tehat az elso orara cca 35000 Ft. Ehhez kepest az 5000 teljesen barati :)
MosoMasa 2007.08.31. 17:08:36
végezd el a tanfolyamokat, bár attól nemigen lesz sem gyakorlatod, sem tudásod. Azonfelül támogasd meg otthoni barkácsmunkádat szerszámokkal, célszerszámokkal, co-val, műszerekkel, helyiséggel, emelővel, alkatrésszel, anyagokkal.... na utánna kívácsi leszek hogy sokkallod-e még a csóri 5000 Ft-os óradíjat
sike 2007.08.31. 17:19:36
Tegye fel a kezét, aki egyetemi végzettséggel óránként öt ropit akaszt!
lbytesxk 2007.08.31. 17:26:54
a kapitalizmus a legjobb formájában
stichus 2007.08.31. 18:04:28
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2007.08.31. 18:08:25
Secnir 2007.08.31. 19:54:51
VW polo motorhibavisszajelző lámpa elinduláskor random vagy kigyulladt vagy nem. szervizkönyv fellapoz: AZONNAL vigye szervizbe. így jártam vele fél évig, majd a Porsche M0 mellett volt dolgom, begurultam. Szervizest 2 perc alatt kerítettek, mondja álljak be. hamutartó kiszed mögötte a fed.comp. csatija. Készülék csatlakoztat, hibakód kiolvas, első kérdése: van-e rablásgátló az autóban? mondom van. Mert annak az elektronikája időnként hibás jeleket küld a fed.comp.-nak, valszeg egy szar bekötés eredménye. Megmutatta, mit kell csinálni, hogy eltűnjön a sárga visszajelző fénye (hardveres reset a poloban). Azt is mondta, ha eltűnik, de utána azonnal megjelenik, akkor viszont tényleg gáz van, mert azért már nem a rablásgátló a felelős.
-Kösz. mennyi lesz?
-Áh, további szép jó napot.
úgy meglepődtem, köszönni is majdnem elfelejtettem.
renugard 2007.08.31. 20:53:06
A megoldásért 3 db bacc papucsot sorsolunk ki a szerencsés nyertesek között.
Secnir, miért vagy úgy meglepve? A normális emberek vonzák a normálisakat, a balekok pedig...márkaszervízbe járnak.
nikii 2007.08.31. 20:58:05
Tegye fel a kezét, aki egyetemi végzettséggel óránként öt ropit akaszt!"
Én egyetemi végzettséggel 40-50 ropit akasztok egy nap. Persze szigorúan számla nélkül. Szobafestő-mázolóként dolgozom. Fizikusként két gyerekkel éhen is halnék.
Secnir 2007.08.31. 21:45:38
normális vagyok, de márkaszervizbe vittem.
akkor most vagy:
-én mégse vagyok normális
-kivételesen a szerviz volt balek
-a márkaszerviz nem volt márkaszerviz
-balek vagyok, de a márkaszerviz volt rendes
-normális vagyok a márkaszerviz meg rendes
-én voltam a kerek ezredik és jutalomból jól viselkedtek velem
na most melyik?
Secnir 2007.08.31. 21:48:20
nem. megveszem, és a kis vidéki városi szervizesem -ami az első ótómat is generálozta és azót ais oda viszem- fogja javítani (olajcserélni stb).
Tengertánc (törölt) 2007.08.31. 22:04:12
Tengertánc (törölt) 2007.08.31. 22:05:57
gazsi 2007.08.31. 22:51:02
Tiko 2007.09.01. 00:42:13
elhiszem, nyugi:) ilyen esetben, viszont tessék reklamálni, hogy mégis hogyan engedhettek el, amolyan semmilyen fékkel. meglesz a hatása.. hidd el. 4 évet lehúztam náluk, és hidd el, nem a szívem csücske mr. pösze Baumgarter, meg a pöcsfej mr. forma0 fiacskája..
csak azt furcsálom, hogy nem a régi bevett rutin alapján "bántak el veled".
ui: egy ajándék leesik (vmilyen formában) ha hangosan vered a palávert.
Tiko 2007.09.01. 00:44:39
Mégvalami. Az asztalt mr. vargánál, vagy mr. zsíros-nál kell verni.
üdv
Amúgy kíváncsi vagyok a cifrábbakra is, amennyiben nem fáradtság, hogy leírd.
pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.09.01. 00:50:59
Szopóálarcot mindegyiknek.
Csak olyan szervizbe érdemes vinni a kocsit, ahol legalább egy családtag dolgozik, mostohatestvér nem ér, mert az is átkúr.
Én pár éve csináltattam egy aknát a garázsba, mert qrvára megéri, azóta csináld magad mozgalom van. Csak egy kis kézügyesség kell hozzá, meg egy fasza szakkönyv (pl. az adott típusnak megfelelő maróti-féle Így csináld sorozat), vagy az autodata nevezetű nagyszerű porgramcsomag. Nem árt néha azért egy autószerelő ismerőssel konzultálni. Már a rutin-szereléseken is (olaj/ékszíj/fékbetétcsere stb.) baromi sokat lehet spórolni.
gomboc-artur 2007.09.01. 07:56:45
graham · http://itoo.hu 2007.09.01. 09:18:57
1. Miért kell nekem shell helix olaj 5E/lt-ért?
2. Hogyan lehet motorháztető felemelése nélkül olajat cserélni?
MosoMasa 2007.09.01. 09:42:58
fizikális szobafestő....
gazsi 2007.09.01. 09:44:37
Tiko 2007.09.01. 10:47:32
nem értem miért kell a homlokokat bevizezni. norma szerint fizet az ügyfél márkaszervízben vagy nem? PL: ha egy izzócserére a norma szerint 5 perc, de a szerelő 2 alatt cseréli, az ügyfél akkor is 5-t fizet:(
milyen márkaszervíz ez? Kia?:D
gazsi 2007.09.01. 11:29:49
Topper Harley 2007.09.01. 12:19:48
szervízben, ugyan azzal a hibával. Gondoltam már csak becsületből is megcsinálják.
Utoljára úgy lett kész hogy mondtam nekik hogy nem fogom kifizetni, de ha nem lesz jó a gép akkor ott hagyom nekik a gecibe.
Egyszerűen mindenhol átbasszák az embert. Ez 100%!
errevarrjgombot 2007.09.01. 14:01:58
Terveüdekszi 2007.09.01. 15:12:39
renugard 2007.09.01. 16:20:35
Ez egy jóindulatú tanács.
Hogy méne? Mert egy kicsit hozzátéve az anyagiakhoz, már elég komoly autót tudsz venni, ami még 3 év múlva is autó. A Logan meg egy nagy rakat román fos (ha van saját szerelőműhelyed, akkor talán össze tudod rakni magadnak, hogy ne essen szét).
dr. trafik nomac 2007.09.01. 16:23:00
www.addel.hu/search.php?searchtext=shell%20helix
Amugy meg a shell helix a legnagyobb f@spumba, de tenyleg.
cso zsi 2007.09.01. 18:47:46
Lámpánál bele hátulról.
Helyreállítás szintén a Zsóttikáék valamelyik szervizében.
A számla végösszege az 1 milla fölött volt.
Szerintük még a hátsó szélvédőt is cserélni kellett (nyoma sem látszott), de a lökhárító mögött találtunk olyan elemet, amit vagy hanyagul, vagy sehogysem állítottak gyári állapotúra.
LyukasBogrács 2007.09.01. 19:00:07
Ár: 0 Ft.
Trabantom van.
Egyébként az ilyen kvázi-sikeres emberekkel csak egy gond van: mindig akad még náluk is sikeresebb autószerelő.
Secnir 2007.09.01. 19:11:26
Logan MCV. az nem ua.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.09.01. 20:49:10
nemhgoy markaszrvize nincs, de mar a gyarto orszag is megszunt
meg ahhoz telleg eleg a kalapacs is
kapasz 2007.09.01. 21:26:44
1. Neked ilyen autód van?
2. Valamelyik közvetlen ismerősödnek ilyen autója van?
Vagy honnan vagy ilyen okos?
sish 2007.09.01. 23:13:32
Valaki más 2007.09.01. 23:18:59
Bürográcia 2007.09.01. 23:23:27
Nézem a borítékot, sarkában apró kézzel írott szám. Ja, névtelenül gondolom, mert átok paranoiás vagyok.
Persze nem küldtük, fene szórakozzon vele.
Kb. 6 hét múlva, nem vicc, jön egy másik levél, hogy nem küldtük vissza a kérdőívet, biztosan elfelejtettük, legyünk már olyan jók, oszt adjuk postára!!!
Ha nem velem történik meg nem hiszem el. Kár, hogy nem volt Homár még akkor!
vtec 2007.09.02. 00:03:19
gazsi 2007.09.02. 00:20:23
LyukasBogrács 2007.09.02. 09:04:11
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2007.09.02. 09:35:59
Tengertánc (törölt) 2007.09.02. 11:57:13
renesis 2007.09.02. 22:49:10
grafitmacska 2007.09.03. 09:14:43
Computer-csatlakoztatás + olajcsere, pollenszűrő - csere: 60.000,- FT.
Tehát a ránézés kb. 35.000, olajcsere olajjal 25.000....
90.000-res szervíz, fékbetét-csere hátul
saját autószerelőnél - a fékbetétet mi vittük - 2.500,- Ft
grafitmacska 2007.09.03. 09:16:14
Héttörpe (törölt) 2007.09.03. 09:16:40
Majmász Gedeon 2007.09.03. 11:23:26
Nem a szervizek szoptak, hanem az ügyfél, tehát nem inkább szopatóágon-t kellett volna írni?
Nprobe 2007.09.03. 12:41:09
Elég sz.r lehetett az az olaj, amit neked 20 ropiért beleraktak az A6-osodba... Olajszűrőt pl. nem is cseréltek?
Egyébként meg aki a szervizben veszi az olajat, az megérdemli. Bárhol olcsóbb... és még a márkaszerviz is köteles elfogadni, ha olyan olajat viszel, ami a könyvében fel van sorolva.
Mellesleg én nem viszem olyan szervizbe a kocsit, ahol nem tudok bemenni/belátni a szervizhelyiségbe. Ahol ezt megengedik, ott kicsivel több a bizodalmam. Mert ugye látom, mit csinálnak és egy laikus is (bár szvsz én nem vagyok az) is láthatja, hogy kicserélik-e a fékmunkahengert vagy sem.
Bástya elvtárs 2007.08.31. 14:52:16
Olyan nincs, hogy egy nyikorgó féknél kötelező kicserélni a munkahengert. Ráadásul ha ömlött volna az olaj belőle, akkor tipikusan nem nyikorog :-), csak szimplán nem fog.
bigwhite 2007.09.03. 13:04:36
Majmász Gedeon 2007.09.03. 13:06:25
Pebito · http://www.changemydesk.net 2007.09.03. 13:29:48
1. Reanult 9 (még fater vette jó 15 évvel ezelőtt, jó vételnek tűnt, de aztán előjöttek a bajai, komplett motorblokkot kellett később kukázni hozzá, mert valami szar volt benne. A sebességváltó szétpergett. A vizet állandóan főzte, valami szmötyi is folyt a motorból (nem vagyok én sem szakértő bocsi). Egy ideig fater még magától meghekkelte, szal ment, de egy idő után már kiállhatatlan volt, hogy mindig baja van. Egy autót (ha 15 éves is) ne kelljen már mindig buzerálni, csinálják meg úgy, hogy menjen. Ő ven értem, és nem fordítva.
Ma egy Citroen Berlingoval jár, szerintem be fogja ezzel szívni előbb utóbb, de ez tetszett, meg úgymond a munkája miatt praktikus.
2. Renault Thalia. Kedves testvérem, ha már Renault volt a családban, legyen az ő első kocsija is az. Kiszakadt kézifék (így all-inkluzíve a kezébe maradt). "Szerencsére" városban belémentek, tört, cserélt:
3. Renault Megane 2-re. 2 év alatt beletett 100 ezer km-t, a kocsi meghalt, szerelővel megcsináltatta a motort, potom 100 ezerért, gyorsan túltett rajta. Aki megvette, hát őszintén sajnálom. Persze menet közben is voltak olyanok, hogy a hátsó ablakemelőben eltört valami kis műanyag szar, és szerencsére a gari még megvolt, szal ingyen kicserélték, de ha minden garin kívül történik, akkor 80 ezer. Felhúzhatatlan kocsiablakkal meg mégis gáz járni.
4. Sikerült fiatalon jogsit szereznem, hát a gyereknek jó lesz gyakorolni valami régi kocsi, ha összetöröm, v mittomén, megértem a szülőket, belementünk. Renaul 11. Ugyanaz, mint az R9 volt, fater tudta hekkelni ha baja volt, stb. Persze meg kell említenem, ez már 22 éves volt, szal a végét járta, de folyton beragadt a gázbovden, az ablakemelő tönkrement, a motor nyelte a benzint, volt úgy, hogy szlovákiából jöttem haza és a motorolaj boldogon csöpögött végig, a garázsban vettem észre a foltot (még jó hogy nem útközben adta meg magát).
A kocsit 180-ért vettük, és több mint 150 ezerbe került a javítgatása, papírok, minden hasonló. Azóta becseréltük egy vadi új Fábiára, ami kis autó, népautó, de bárhová elvisz, akkor és úgy működik ahogy én szeretném, eddig szerencsére baja nem volt (kopkop). Egy éves, tehát az idő múlásával előjönnek majd ennek a bajai is, de akinek régebb óta van ismeretségi körünkben, nem panaszkodtak rá, olcsó javítani. Szóval ha nem presztízsautó kell, akkor megteszi egy ilyen is.
Végezetül engedjétek meg, hogy figyelmeztessem azokat, akik esetleg Skodát vásárolnának a Miskolci Márkaképviseleten, hogy legyenek nagyon figyelmesek. Mi még a csereakció (parasztvakítás) programon belül váltottuk az R11-et Fábiára, és ugye a régi kocsit ellenőrizni kell, stb. Kaptunk egy telefont, hogy a Renault alvázszáma arra utal, hogy a kocsi lopott (kb '93 óta volt Magyar földön, hogy nem vették észre???) és ha nem fizetünk ki X ezer forintot (tízezres nagyságrendekben) akkor bizony az ügy a rendőrségre kerül. (a kocsi alvázszáma le volt csiszolva... vajon hol távolították el? Az eddigi szerelőműhelyekben ezt hogy nem lehetett észrevenni több mint 10 év alatt?) Szóval beijedtünk nem tagadom, hogy hát nem kéne rendőrsztori mégse. Én kis laikus bementem, vázolták mivan, hát mondom ok, akkor majd még otthon megdumáljuk szülőkkel is, mi a helyzet. Fater betelefonált, 1-2 létrefokkal magasabbról beszélt, huh már nem is volt rendőrségről szó se.
Szóval a fékdob meg hasonló eseteknek még örüljetek is, de amit velünk (meg még ki tudja kivel) csináltak az már undorító behúzás.
Ettől függetlenül az autó nagyon jól teljesít, és szeretjük.
Tiko 2007.09.03. 17:01:45
Tiko 2007.08.31. 13:45:06
Elég sz.r lehetett az az olaj, amit neked 20 ropiért beleraktak az A6-osodba... Olajszűrőt pl. nem is cseréltek?
nem emlékszem. de úgy is sok nem? amúgy nem az enyém a gép, cég állja.
papugaja 2007.09.04. 14:39:05
- Tuti nem lesz baj?
- Hát nem tuti, de remélhetőleg kibírja. Azóta már tudom, hogy a katalizátor bánhatja, ha benzin kerül bele, ez pedig ebben az esetben előfordulhat.
Elvittem egy helyi szakihoz. Kiderült, hogy típushiba: ún. gyújtótekercs probléma. A hibás darab cseréje alkatrészáron akkor 18e volt. Elvileg érdemes cserélni a hibás darab párját is, de mind a négyet felesleges. A márkaszervizek pedig rendre ezt művelik.
Tavaly zajos lett a klímakompresszor (ami magyar beszállító terméke). Telefon a márkaszerviznek. Kompresszotr nem javítgatunk, csere.
Mennyi egy új?
180e + munkadíj + gáztöltés
Felújított van?
Hogyne: 76e + +
Ehhez képest egy szaki megreparálta 25e-ért töltéssel. Persze számla nélkül.
Gyurkaaa 2007.09.04. 19:30:51
És ami még nagyon bosszantó volt, hogy még a fékbetét típusát sem tudták megmondani alvázszám alapján, így volt ez a főfékmunkahengernél, meg minden másnál is. Állítólag 3 féle fékrendszerrel készült. Az vége az lett a gépnek, hogy múlthéten Ausztriából hazafelé megszorult egy szelep, a szelepek és a vezérműtengely összetört, vezérszíj elszakadt. És mindezt 163 ezer valós kilóméternél, kímélő használat mellett. Azért egy igazi dízel ilyen futásteljesítménynél még csak bejáratós! Szétszedtem, ami újabb horror! Aki nem próbálta nem tudja! Össze-vissza van behányva a motor a motortérbe, egy csőrengeteg közepette! Minden bonyolult és szar. És az alkatrész még bontottan is megfizethetetlen, mintha nem tudom milyen minőség lenne. Ja, és a vicc, hogy ugyanezez a motor van a Volvo V40/S40 1.9dci-ben is egy turbófeltöltővel, mint ami az én 15 éves furgonomban. A bontokban megtudtam, hogy ez a hengerfej harmatgyenge, és hogy ezeknél a motoroknál nagyon gyakori a vezérműszíj szakadás, mivel nem bírja ki a gyár által megadott 120eKm-es csereperiódust! Úgyhogy mindenki óvatosan a franciával! Én szóltam! Ja és aki márkaszervízbe megy és nem ért az autóhoz, azt nagyon könnyen megfejik!
TheJatkoo 2011.03.18. 12:43:27
tüzesgatya 2011.05.21. 14:26:20
2010-ben vettem menyasszonyom nagypapájától egy 2002-es Renault Megane classic-ot. Az öreg nagyon vigyázott rá, 23000 km-rel kezdtem el használni(ismertem jól, valós km volt)
Mindig szakszervízbe vitte, így mielőtt megvettem elvitte a székesfehérvári renaultba, hogy átnézzék... Minden rendben volt megvettem életem első autóját szeptember 30-án, december elején viszont műszaki. Mentem vissza az öreghez, gondoltam elkérem a számlát, hogy tudjam mit csináltak rajta(ha volt olyan)
itt jött a döbbenet:
82000 ftos végszámla, és mint utólag kiderült egyedül az első fékbetéteket cserélték ki ténylegesen. vezérmű lánc??? de vezérműszíjas az autó!!! A levegőszűrő fekete volt, gyanítom 8 év alatt egyszer sem cserélték, motorolajat még nem láttam ilyen rossz állapotban, az olajszűrő pedig kb 5ször olyan nehéz volt, mint amit vettem bele, mert tele volt koksszal, mégegyszer mondom, ismertem az öreget,akitől vettem az autót, havonta egyszer mentek el vele az intersparba bevásárolni, ennyit volt használva. Szervízkönyvbe semmit sem írtak be!
Undorító férgek, nem értem miért cseszünk ki egymással? Becsületesen nem lehet dolgozni???