Engedve a csábító ajánlatnak, 2007 augusztusának végén pénzem egy részét a K&H akciós, 2 hónapra 10,5%-os kamattal kecsegtető betétjébe fektettem. Október 29-én járt le a 2 hónap, be is sétáltam a bankba, hogy majd szépen felveszem a pénzt a jól megérdemelt kamatokkal együtt. Előtte azonban tájékozódtam, és bank honlapjáról kinyomtatott lappal mentem be azzal, hogy szeretnék nyitni egy kiemelt ügyfeles számlát (8. oldal a pdf-ben), mert annak 1500 Ft ugyan a havi díja, viszont a készpénzfelvétel díjmentes. A számlanyitásnak egyetlen feltétele van: minimum 1 000 000 (igen, így kell tagolni, nem úgy, ahogy általában a banki tájékoztatókban szerepel) Ft kell a nyitáshoz. Ez nálam többszörösen is fennállt, tehát jogi akadálya - elvileg - nem lett volna a nyitásnak. Viszont, mivel őszinte ember vagyok, mondtam, hogy a pénz felvétele után mindjárt szeretném is megszüntetni a számlát. Mint kiderült, ezt nem kellett volna.
Az ügyintéző elkezdett problémázni, hogy ilyen okból nem nyit számlát, mert nem lesz rajta forgalom, ill. mert ez egyértelműen a készpénzfelvételi díj kikerülésére irányul, ami egyébként 5000 Ft (0,3% + 300 Ft, maximum 5000 Ft) lenne jelen esetben. Aztán ilyet is mondott, hogy: "Nem tartom helyesnek." Kérdeztem, hogy mi a technikai akadálya, erre elment megbeszélni egy kolléganőjével, aki odajött, de tanácstalan volt, úgyhogy elment egy szinttel feljebb. Kb. 10 perc múlva visszajött azzal, hogy még nincs válasz. Vártam még néhány percet, de inkább elmentem ebédelni, mondtam, hogy egy óra múlva visszajövök, addigra talán lesz válasz. Visszamegyek, meg is van a válasz: az igazgató úr nem engedélyezi a számlanyitást ilyen célból. Rendben, akkor beszélek vele. Most nem lehet, elment ebédelni. Nem baj, megvárom. Úgy fél óra múlva visszaért, és lezavartunk egy 1-2 perces szócsatát, melyben arra a javaslatomra, hogy mutasson papírt, legalább egy banki szabályzatot arra vonatkozóan, hogy mi alapján tiltja meg a számlanyitást, nem tudott konkrét választ adni, csak ilyeneket: "Ismerjük a mögöttes szándékot.", ill. "Majd ha ad egy lekötési megbízást a kolléganőnek." Mivel délutánra már szükségem volt a pénz nagy részére, nem vitatkoztam tovább (de felesleges is lett volna), felvettem a pénzt és a kamatokat, ill. 5000 Ft-tal kevesebbet.
Kiszámoltam, hogy ez a 10,5%-os (a kamatadó miatt valójában csak 8,4%-os) kamat a levont 5000 Ft-tal már csak nettó 7,59% az esetemben, ami akár a fogyasztók megtévesztésének is minősülhet. Az ilyenért a kereskedelemben már büntetne a fogyasztóvédelem...
Annyi kimaradt, hogy a pénzt csak 30-án tudtam felvenni (és az eset is akkor esett meg), mert a nagyobb összegű készpénzfelvételt előre be kell jelenteni, és én ezt nem tettem meg. Nem volt gond, mert 30-ára kellett a pénz, így visszamentem másnap. 29-én viszont az ügyintéző nem is tudta volna megnyitni az ominózus számlát, mert nem működött a rendszerük...
Egyébként is nagy káosz van a fiókban, mert ugyan sorszámot kell tépni, de gyakorlatilag teljesen felesleges, mert úgy szólítgatják az embereket. Többen is voltak, akik később jöttek nálam, mégis előbb sorra kerültek. Persze én naiv voltam, és a kijelzőt figyeltem, hogy mikor írják ki a számomat, de kiderült, hogy csak rossz helyre ültem. Ha a számom kiírására vártam volna, akkor az esti zárásig ott ülök...
Nálam mindenkinek csak egy esélye van, és ezt a K&H most eljátszotta. Az biztos, hogy én hozzájuk többet (önszántamból) be nem teszem a lábam. Azt javaslom mindenkinek, hogy tájékozódjon, mielőtt banki ügyletekbe bonyolódik, és ha számlanyitásra kerülne a sor, akkor még véletlenül se említse, hogy mik a szándékai vele. Semmi közük hozzá. Legközelebb én is tudni fogom, tanultam ebből.
Komolyan mondom (írom), nem értem ezt a fajta hozzáállást. A kereskedelemben és a szolgáltatóknál is előfordult már hasonló, hogy akadékoskodtak, ill. nem szolgáltattak. Ilyenkor elmentem más céghez. Arra nem gondolnak, hogy egy ilyen esetnek a mai világban könnyen híre megy, így aztán hosszú távon nem biztos, hogy megéri szívatni az ügyfelet, mert könnyen elpártolhatnak mások is, és akkor sokkal több lesz a veszteség, mint amennyit esetleg előtte nyertek az ügyön.
Egyébként van számlám egy takarékszövetkezetnél is. Ott nincs számlavezetési díj, nincs készpénzfelvételi díj, attól függetlenül, hogy van-e lekötött pénz a számlán, vagy van-e egyáltalán pénz a számlán. Igaz ugyan, hogy alacsonyabb a kamat, de kiszámítható, és ha bemegyek, azonnal kiszolgálnak, kedvesek, és hamar végzek. Ja, kérem, így is lehet...
A K&H fiókigazgatója megtagadta a számlanyitást
Az őszinte embert hamarabb utolérik, hiszen megmondja szemtől szemben, hogy akkor ő most kijátszaná azt a kiskaput ott, majd meglepődik, hogy a másik fél nem annyira szívesen asszisztál ehhez, még ha nincs is erre különösebb alapja. A soha véget nem érő "mennyire naiv Ön" versenyünk titkos favoritja Jónás Géza László a K&H-nál akart kiemelt ügyfeles számlát nyitni betétbe fektetett pénzének, hogy azt utána díjmentesen fel is vehesse azonnal:
Az utolsó 100 komment: