
Január 1-jén egyesült az Inter-Európa és a CIB Bank, amiből sejteni lehetett, hogy minden idők egyik legnagyobb kavarodása lesz. Tavaly mondjuk az Elműnek sikerült hasonló elfekvést produkálnia pusztán saját számlázási rendszere lecserélésével, most azonban két rendszerből lett egy, úgyhogy képzelhetik. Olvasóink azért folyamatosan próbálnak bejutni az online rendszerbe, kevés sikerrel:
A CIB Bank internetes rendszere az év végi "normál" leállással együtt már egy hete nem működik. Bevallásuk szerint a gondot az IEB-CIB egybeolvadás okozza. Bár engem ez ügyfélként különösebben nem érdekel, én szeretném rendezni pénzügyeimet, pénzügyi vezetőként utalni az alkalmazottak fizetését, kiegyenlíteni a lejárt számlákat. E helyett idén még csak a különböző hibaüzenetekkel sikerült találkoznom. 2-án tényszerűen közölték, hogy a rendszer nem működik. (A bankkártyák sem!) 3-án reggeltől átmeneti hinára hivatkoztak, és azt írták ki, hogy 11 órától lesznek elérhetőek. 11 óra után a helyzet annyit változott, hogy a "hiba elhárítása folyamarban van" felirat került az időpont helyére. A legnagyobb felháborodást a mai közleményük váltotta ki belőlem, ami szó szerint az alábbi:
Tisztelt Ügyfeleink!
Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a korábbi Inter-Európa bankos ügyfelek adatainak átvezetése a CIB Bank rendszereibe a tegnapi nappal sikeresen megtörtént. Az integráció nyomán megnövekedett rendkívüli forgalom miatt azonban, a CIB Internet Bankba történő belépés csak hosszabb várakozási idő után lehetséges. A CIB Bank szakemberei kiemelt erőkkel dolgoznak a normál ügyletmenet visszaállítása érdekében.
Mivel már reggel 6-kor is próbáltam belépni, amikor még az ország szerencséssebbik fele alszik, vagy legalább is nem bankolással múlatja idejét, a megnövekedett forgalomra való hivatkozás nyilvánvaló hazugság. Mindig is felháborítónak találtam a magyar bankok rendkívül magas jutalékait, amit gondolom ugyanúgy gátlástalanul fel fognak számítani erre az időre is. Ahogyan a közüzemi szolgáltatók, és az egyéb szállítók is fel fogják számítani felénk - részükről jogosan - a késedelmi kamatokat.
Persze meg lehetne próbálkozni a ma már kőkorszakinak számító papíralapú utalással, de ettől visszatart az, hogy az utóbbi időkben a bankfiókban a várakozási idő már elérte a negatív rekorder OTP-nél tapasztaltakat. Ráadásul jóval drágább is. A dologhoz előzményként hozzátartozik még, hogy a CIB banki rendszere csúcsidőben, főleg a hó eleji és az adófizetési napokon rendszeresen akadozott, alig-alig működött. Gondolom, szegény banknak nem bírja el a nyeresége a számítástechnikai fejlesztés költségeit...
Breki nincs egyedül, mások sem férnek hozzá az online bankhoz:
Január 1-én egyesült a CIB és az Inter-Európa Bank. Jelenleg elérhetetlen a CIB online bankja, az IEB-é pedig megszünt. Volt kb. fél évük az átállásra, hát nem sikerült. Két jó bankból csináltak egy rosszat. Az ügyféltájékoztatás olyan, mint tegnap a MÁV-nál. Ellentmondásos vagy semmilyen. Ma délelőtt a CIB honlapján 11 órás kezdést ígértek a bankolni vágyóknak, a határidő elmúltával meghatározatlan időre váltottak. Később este 20 óra utáni bankolást javasoltak, jelenleg azt írják, hogy az IEB ügyfeleinek integrálása miatt megnövekedett forgalom okozta zavar elhárításán dolgoznak. Szánalmas. Ezeket is kirúghatná valaki. OTP-n kívül javasoljon valaki egy bankot.
Csaba
A CIB idén is több kategóriában az év bankja!
Nem is húznám a kedves olvasó idejét, a lényeg, hogy kb. másfél hónapja, amióta fejlesztettek a programon, nem lehet beléni az internetes bankba. Szinte minden nap rendszerkarbantartás van, tegnap egész nap az volt annak ellenére, hogy délutánra igérték végeznek, ma is az volt 11 óráig illetve azóta is, csak most átmeneti hibának hívják, állítólag 20 órától már lehet is használni! A következő hibaüzenet amit belépési próbálkozásomkor kaptam ma reggel (még "rendszerkarbantartás előtt") azt hiszem mindent elárul az év bankjáról, illetve a honlapkészítőkről. Ez nem Photoshop ez a valóság!
Roland
Az utolsó 100 komment: