Tékozló Homár

Aki időben megveszi a bérletét, jutalmat érdemel

2008.01.29. 14:14 | jackyll | 60 komment
Folytatódik a BKV tavaly indított fergetegesen pszichedelikus reklámhadjárata. A környezettudatos 3D-s örömmetrózajkoncert után most repiajándékokkal próbálják rendre szoktatni utasaikat. Péter jutalma ez a pufi golyóstoll volt, amiért 30 napos bérletét nem a havibérletes disztroj idején vásárolta meg:
Tegnap harminc napos bérletet vásároltam a Nyugatinál, és legnagyobb meglepetésemre a képen látható tollat kaptam ajándékba (négy színű, megfoghatatlanul vastag). Kérdésemre, hogy mégis miért, azt a választ kaptam, hogy: "Ön időben megvette a bérletét, nem növelte a hosszú sorokat, ezért jutalmat érdemel". Tiszta Gazdálkodj Okosan. Kár, hogy én vagyok a bank.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az unatkozó eladó 2008.01.29. 14:15:07

Lehet, hogy első.

Amúgy szép toll.

R3 2008.01.29. 14:17:29

Amúgy mostmár van tollad is, ha nem írod bele az igazolás/diákszámod többszörösen megvágnak az 5000-es büntivel.

Dr. Hümér 2008.01.29. 14:19:16

Azért kaptál tollat, hogy majd legyen mivel kitölteni a csekket, amit a BKV ellenőr fog a kezedbe nyomni.

bobek3000 2008.01.29. 14:21:58

...ezt a merhetetlen kulat...bullshit...
a tollat igazabol az 5nap kieses miatt kapod:)

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.01.29. 14:23:34

ez baromság. akinek nem a hó végén/elején jár le a bérlete, az nem a hó/végén elején veszi meg. miért várna addig? hogy jöjjön az ellenőr akinek lehet kicsavarni az ujját?
azt jutalmazták, hogy egyáltalán vásároltál bérletet.

valakinek a bkv-nál van ócsó, négyszínű tollat gyártó üzeme (vagy kínai rokona), és így az eladatlan készleteket a bkv jó pízért felvásárolta, és osztogatja.
a tollat is te fizetted

Pepin bácsi 2008.01.29. 14:24:59

10-e
vibrátornak rövid

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.29. 14:26:46

Nöknek lehet, hogy nagyobbat adnak...

trolipotlo 2008.01.29. 14:27:45

Hány generációnak kell még kihalnia, hogy Magyarországon is megjelenjenek a bérlet-automaták?

bobek3000 2008.01.29. 14:31:53

akkor berlet-4szinu toll automatak lesznek

Pepin bácsi 2008.01.29. 14:36:44

Én soha nem növelem a sorokat. Kapok-e egy Mont Blanc tollat-e ?

Dervenkál Egon 2008.01.29. 14:37:22

Képzeljétek el, ígéretemmel ellentétben vonatoztam a minap. Déli Pályaudvar:

- A 12 pénztárból 2 van nyitva 17 óra 10 perckor, a sor elég nagy. Megijedek. Húha húha. Az egyiknél valaki Áfá-s számlát kér. Esélytelen.
- Kilépek, és megnézem a váróterem ajtajánál elhelyezett, összefirkált és láthatóan párszor már megrugdalt jegyautomatákat.
- Ember lét az automaták egyikéhez. Kezében kissé gyűrött 500-as bankjegy. Kudarcot vall. Húha húha, ez se lesz jó, az én pénzeim sem vasaltak. Ráadásul nekem 750-et kell bedobnom.
- Figyelem egy ideje, hogy a gépen van bankkártya nyilás. Hmm. Be merjem tenni?
- Az idő szorít. Nyomom a gombokat sorrenben. Céllálomás, egy útra, teljesárú. Kártya be. Pinkód be. Jegy ki, kártya ki.

Szóval előkészület 2 perc (legközelebb semennyi sem lesz, mert már tapasztalt leszek).
Jegyvásárlás 16 másodperc. Igaz, Áfá-s számlát a gép sem tud kiállítani.

gelsystem 2008.01.29. 14:43:24

árúkapcsolás.......
a bankkártyahasználaté mennyit húz le?????????
vajon a bliccelők is kapnak tollat??netalántán a seggggükbe-e????
azé kaptá tollat, hogy legyen-e mivel összefirkálni a zülést-e?

úrilány 2008.01.29. 14:43:52

hát nem tudom, hajtsak-e egy ilyen tollra*-)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.29. 14:47:07

Ez háztáji, de meg sem szólalok...

Dervenkál Egon 2008.01.29. 14:47:41

Emberek!

Aki nálam veszi meg a bkv-bérletét, annak két tollat adok, plusz egy zacskó betétet is!

Nálam nincs sorban állás! Sőt nemcsak kézpénzt, de kisebb értéktárgyakat is elfogadok!

A 30 napos bérlet ára, csak most 11.999 forint, ami már tartalmazza a bérlet használati jogát, a Budapesti Közlekedési Vállalat járműveinek használati jogát 30 napos időtartamra, sőt, az én bérletem felmutatása esetén 10 ellenőrből legalább egy mond annyit, hogy köszbazzeg.

Váltsatok most!

Gobbi Hinta 2008.01.29. 14:52:03

Magyar Álom Vasutaknál is volt egyszer valami cukorkaosztogatós nap :D Ugyanígy értetlenül álltam előtte

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.01.29. 15:14:28

Sztem többre mennének, ha lehetne bankkártyával fizetni. Én pl. a Kökin nem tudok, Újpesten meg gyárilag hosszú *minden nap* a sor.

A Nyugatinál állítólag lehet. Ki is írták, hogy "Itt bankkártyával lehet fizetni"
Aztán mivel kevesen álltak oda, megtoldották egy "IS"-sel.

Télleg nem értem, már a sarki ABCben is van kártyagép, pedig ott 500-1500Ftért vásárolok (igaz analóg modemes asszem, szóval annyi idő alatt meg lehetne műteni a pénztárost, de ez a várakozás az én perverzióm) de ahol x ezer ember 5000+ értékben vásárol ott bezzeg nincs.

Hogy egy tippet adjak a rablóknak... Ja és vidd el a bérletet, meg a gyűjtő jegyet is, az is érték, megveszem féláron! :D

Dervenkál Egon 2008.01.29. 15:17:37

az a helyzet, hogy sírunk a bankkártya ügyben, holott a lakosság nagyon nagy részének nincs is kártyája, vagy ha van, akkor benn az almáriumban a pinkód mellett. Úgyhogy rétegigényt jelenítünk meg. Azért ha két-három millió ember használna bankkártyát...

Szmoki Deszperádó 2008.01.29. 15:20:12

MÁV jegyautomatáinál persze azt is el kellene mondani, hogy bankártyát csak 1000 Ft feletti jegy esetében lehet használni, viszont az automatákat az ingázók kiszolgálására telepítették. Elég ritka amikor ilyen értékben vesz valaki jegyet, bár még egy-két áremelés....

Dervenkál Egon 2008.01.29. 15:26:55

Én 750 forintos jegyet vettem vele.
Azért megnéztem az internetbankon keresztül, de 750 volt, azt annyi.

Mi ez az 1000 forint felett???

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.01.29. 15:42:53

Egon, azt jelenti, hogy a máv operett társulat még 1000-et levon valamikor a közeli jövőben:))

DonCiccio 2008.01.29. 15:47:06

Most mit nyavajogtok? Végre megköszönik, hogy vannak még értelmes emberek. Szerintem jó a kezdeményezés. Nem vagyok BKV fan és ha valaki elkezd csípkedni, beleapplikálok egy Batz klumpát a popójába.
Inkább örüljetek.

peza · http://peza.blog.hu 2008.01.29. 15:49:03

Aki idejeben megszeretne venni a berletet bosszusagot kap...

Arany J. utcai metro megallo, berlet vasarlas 2-10 kozott, vegulis a BKV nem szeretne sorban allast, ezert van a 30 napos berlet...

Arpad hid, mozgoarus 1. 10 perce allok ellote, de o nagyban beszelget valakivel.. . mar a bizonsagi or is azt mondja a "TRAFIKBAN HAMARABB KAPOK JEGYET MINT OTT" :D, miutan 10 percig baszik ram az arus, go at masik oldal...

Arpad hid, mozgoarus 2. odaallok ele, de o is inkabb a beszelgetes projektjet reszesiti elonyben 2 perc acsorgas utan tovabb a berletpenztarhoz...

Arpad hid, berlet penztar... sor beallok (1 fo :D), sorra kerulok, papir az afas szamla igennyel lerak, penz lerak, elmond "jonapot, 30 napos berletet szeretnek afas szamlara 30dikatol..." mire a penztaros visszakerdez "ez a papir fecni mi?" mondanam: "de jo, hogy te telefonalhatsz munkaido kozbe es meg rohoghetsz is..." inkabb ezt mondom "ez az a papira cimmel, mivel mint mondtam afas szamlat kerek..."

elore megszeretnem venni a berletem... 4dik helyen sikerul is... es meg ne legyek duhos :)

Szmoki Deszperádó 2008.01.29. 15:53:45

remek, akkor vátoztattak rajta. régebben csak 1000 Ft-nál drágább jegyet lehetett bankártyával fizetni

gelsystem 2008.01.29. 15:56:39

nem vannak nalatok ekezetek-e, he?

lókupec 2008.01.29. 15:58:51

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, az éjszaka ellopták a románok a lovainkat.

gelsystem 2008.01.29. 16:02:06

tuttttttttttttttttttttttttam!!!!!!
ez hiányzott!!!!!!
pedig 2 X is végig futottam a hozzászólásokat, és hiányérzetem volt

Dervenkál Egon 2008.01.29. 16:39:28

Azé láttam múltkor Bukarestbe annyi lókifőzdét!

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.29. 16:42:49

Na emmán' döfi :D Szép formatervezés, több szin használatának lehetősége, nyakbafitty, de ami mindent visz, az szinvilág :D

Amúgy én akár 100 ilyet is elfogadnék, mert akkor az ellenőrőknek nem jutna csekkek kitöltésére.

Dervenkál Egon 2008.01.29. 16:54:06

Tudjátok mit számoltam ki a minap?

A kisföldalattin ugye mindig ott vannak az ellenőrök. 10 állomáson, egyenként 4 ellenőr. Ha nem tartják be a munka törvénykönyvét, akkor is minimum két műszakban. Az 80 ember.
Ha nagyon szarul fizetik őket, akkor járulékokkal együtt a bérköltségük mondjuk 140 ezer forint. Az havonta, annyi mint 11 millió 200 ezer forint.
Na, ez még nem is annyira érdekes.

De! Ha ezt az összeget elosztjuk a vonaljegy árával (270), akkor látható, hogy akkor nullszaldós az állandó őrizet, ha megakadályoznak havi 41.481 bliccelést.
Namármost. A kisföldalattin (pontos adataim nincsenek) havonta kb. 700 ezer ember jár. Az azt jelenti, hogy az utasok 6 százaléka kéne, hogy blicceljen.
Ez nem tűnik soknak, de ha belegondolunk, hogy átlagosan van egy szerelvényen 30 ember (csúcsidőben több, de van, hogy töküres), akkor minden járaton van egy bliccelő. Ha tele van a kocsi, akkor 3-4 is.
Tényleg van ennyi jegy nélküli utas, vagy a bkv 11 milláért szűri ki az ennél sokkal kevesebb "kárt" okozó bliccelőket?

snowflake 2008.01.29. 17:33:35

Egon, neked rengeted időd meg türelmed van:)
amúgy szép toll:P még a nyakadba is akaszthatod.

Condottiere 2008.01.29. 17:44:38

Az előbb a környezetet védték, most meg műanyag bóvlikat hajigálnak az utasokhoz raklapszmára, na most akkro hogy van ez?

Bit Rot 2008.01.29. 18:22:21

"Az azt jelenti, hogy az utasok 6 százaléka kéne, hogy blicceljen."

Annyi bliccel is. Ha jól tudom, 20-30%-ot "mondanak" a bliccelők arányára nézve.

Kisangyal 2008.01.29. 18:41:25

A tollakat azért osztogatják, hogy az utasok tudjanak valamivel szép szines bajuszt rajzolni az ellenörök arcára, kopasz ellenörök csinos kis buksijára pedig szabadonválasztott figurákat.
Ja, de csak szigoruan a Taurusz féle játék lejátszása után! :DDD

Dervenkál Egon 2008.01.29. 19:17:09

John24

A 20-30 százalékra nem tudok mit mondani. Biztos a "napóleon katonája" effektus játszik. De ahányszor ellenőrzést látok, ezek alapján minden 10 emberből 2-nek fenn kéne akadnia. Márpedig 10 ellenőrzésből (lásd villamoson), ha egyszer látok olyat, hogy valakinek nincs jegye.

SzőkeNő Szarvas 2008.01.29. 19:21:29

Egon: Ezt már az új tollal számoltad ki? :)

Slam 2008.01.29. 20:11:15

hm. ehhez én annyit tennék hozzá, hogy szintén tegnap vettem az astorián febr. 11-től érvényes 30 napos bérletet. tollat nem kaptam, és amikor fizetni kellett, akkor jöttem rá, hogy nem BKSZ-es bérletet kértem. jeleztem a hölgynek, de hiába. 200 ft kezelési ktget ki kellett fizetnem, mint selejtezési ktg., mert a néni szerint a febr. 11. olyan messze van, hogy nem tudja eladni a bérletet (nem hinném, hogy 11-én hétfőn senki nem vesz majd 30 napos felnőtt bérletet, de mind1.) sajnos nem hoztam el a "leselejtezett" bérletet, tuti eladják majd februárban. :))
leagalább tollat kaptam volna. :)))

Bettyno 2008.01.29. 20:13:06

Szerény véleményem szerint, és azt hiszem eddig senki nem vetette fel ezt, szóval a 30 napos bérlet a jónép átb*szása a palánkon ismételten.

Az eddigi "havibérlet", arra a hónapra plusz a következő hónap 5-én éjfélig volt érvényes!!!!!!!!!!!!!

Meg vagyunk vágva 5 NAPPAL!!!!!!

Az új rendszerben a váltás napja, meg a rá következő 29 nap!!!
Így vajon hány százalékra jön ki az emelés?

Bettyno 2008.01.29. 20:14:20

Ja! És közben milyen sz*r dumával jönnek már: hogy elkerüljük a hosszas sorbanállást!
Anyátok!

jesszumpepi (törölt) 2008.01.29. 21:18:58

Banyek!Ugynailyet kaptam ma,amikor megvettem a bérletemet.

jesszumpepi (törölt) 2008.01.29. 21:24:20

Újpesten ma rövid volt a sor,és hó végén általában így van,de bankkártyával nem lehet fizetni.

Dervenkál Egon 2008.01.29. 21:38:04

Bettyno

Két dolog:

1. Elviekben igazad van. Csakhogy. Ha te a havi bérletet elsején vetted meg, és az következő hónap 5-éig volt jó, akkor a következő havit max 5-én vetted meg, vagyis a második hónaptól baromira nem használtad ki a plusz 5 napot. Bár megvehetted a hónap utolsó napján is, de akkor meg minek, hiszen az előző havi is jó még. Magyarán 5 nappal hoszabb volt az az idő, amíg ráértél megvenni a bérletet. Mert feltételezem, hogy a havit senki sem 20-án vásárolta.


2. A harminc napos bérlet elvileg tényleg arra jó, hogy van akinek 3-án jár le, van akinek 21-én, és nem mindenki ugyanakkor veszi. Csakhogy az emberek eddig havi bérlettel jártak, vagyis januárban mindenkinek ugyanakkor járt le. Ha akkor mindenki vett újat, februárban is az első napokban jár majd le. A BKV elképzelése tehát legfeljebb 2-5 éves időtávban kezdhet el beérni. Vagy nem. Lásd az 1. pont végét.

neet 2008.01.29. 22:10:51

Eltűnt a kommentem. :(
Röviden: 5 nap sztem nem számít, ígyisúgyis 12t kell venni per év.
Deviszont: aki 20-30-40 éve megrögzötten és rugalmatlanul elsején kap fizut és másodikén feladja a csekkjeit és harmadikán bérletet vesz, és 10. után remegve várja a kövi fizut (egyszóval NEM sikeres ember), az mit és hova csoportosítson át, h innetől 28-án is vehessen bérletet, vagy akár csak 15-én?
neet

Cocu 2008.01.29. 22:31:41

Bicikli. Ingyen! Vehetsz Mont Blancot a bérletpénzből! (vagy új tüdőt párévenként...)

Dervenkál Egon 2008.01.29. 23:01:33

Mi az, hogy másodikán feladja a csekkjeit??? Én ugyan nem azzal kezdem a fizetésnap után.
Komolyan elhiszi valaki, hogy jó kedvűen tud élni, ha a csekkek befizetése a lefontosabb teendő fizu után? És ha valami közbejön? Aztán hirtelen pénz kell 14-én? Ááá. Csekket a fizetési határidő napján kell legkorábban fizetni. Legkorábban.

Mylady 2008.01.29. 23:46:37

Egon, teljesen igazad van, a határidő napján kell csekket befizetni. Előtte sosem szabad. Merthogy a csekket kiállító cégek minden esetben felszámítanak késedelmi kamatot és nem engednek 1-1 nap késedelmet sem büntetlenül. Ha viszont előre befizeted, akkor hamarabb megkapják a pénzt, ergo nekik kamatozik, nem neked. Nem nagy összegről van szó, de akkoris. Ez elvi kérdés.
Ha van netbank és nem a postán kell sorban állni, akkor ezt simán meg lehet játszani. Csak figyelni kell.
Ja! És pénteken sosem szabad pénzt utalni, helyette hétfőn kell, mert akkor még 3 napig nálad kamatozik a pénz. :)

Megdobbent 2008.01.30. 07:27:23

Ehe, es a toll raadasul vegfelhasznaloi aron volt 50 Ft, mult heten vettem. Szal gecinagy gesztus am, koszonjuk bekave.

Col.Maybourne 2008.01.30. 07:32:51

Ket hete Lisszabonban jartam. Lehet jegyet es berletet venni automatabol. Sorbanallas nulla. A jegykezeles egyszeru:
1. Csak az elso ajton lehet felszallni es a sofor elott kell ervenyesiteni (1 oraig ervenyes az OSSZES jaraton!). Ha nincs jegyed, veszel a sofortol (ara: 1.30EUR, ha az automatabol veszed akkor 0.7EUR, tehat nincs 200 Ft, ugye kedves BKV...)
2. A metron beleptetoautomata van, ha nem ervenyes a jegyed, nem nyilik ki, megugrani meg nem lehet. Ja es amikor a metrot elhagyod, akkor meg kileptetoautomata van.
ELLENOR NINCS. Gondolkozzon el a BKV nem olcsobb-e ez a rendszer...
(Az meg suket duma, hogy ezt nem lehet Pesten megcsinalni, mert sokan vannak, blabla... Lisszabon es agglomeracioja lakossaga 2.5 millio...

gven · http://gvenphoto.blogspot.com/ 2008.01.30. 09:02:49

ez hihetetlen...azért rinyálsz, mert kaptál valamit.

pont ezért akarom elhagyni ezt a remek jó országot - az emberek mentalitása miatt.

LightBringer 2008.01.30. 11:18:42

Nem akarjátok a BKV-t feljelenteni vesztegetésért? :P Ilyen hatamas bűnt, hogy csak úgy ingyen adnak valamit már rég követtek el.

Tinyó 2008.01.30. 11:24:21

Halló, én hétfőn vettem meg. Sikertelen.e vagyok, hogy nem kaptam jutalamat?

Ehhhh

Stupido_Girl 2008.01.30. 12:11:41

Kérem szépen, ezen az oldalon valamikor már volt beírás arról, hogy a jegyellenőr azon kukacoskodott, hogy a frissen vásárolt bérleten miért nincs feltüntve az igazolvány szám. A delikvens azt írta, hogy mert nincs náa toll. Nos, a BKV így megelőzte az ilyen problémákat. Csak gratulálni tudok. (Különben sem hinném, hogy a BKV anyagi helyzetét néhány ezer kínai toll beszerzése befolyáasolná.)

Stupido_Girl 2008.01.30. 12:12:59

Egyébként én már vagy 1 éve 30 napos bérletet veszek, és nem havit. Tollat még nem kaptam... (januárban sem, a Deák térnél.)

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.01.30. 13:15:26

Ááááh, tegnap este vettem egy bérletet február 4-től. Toll sehol. Francba...sikeres se lehetek má... pedig úgy tecc a toll. Csak a bkv logót hiányolom róla.

neet 2008.01.30. 19:42:17

Ööö, így is kések fél hót biz csekkekkel. De a többivel csak pár napot, a maradék meg időben elküldődik. Mert 3x biztos nem fogok postán sorbanállni, 3 hetet meg már nem akarok késni, na. vagy csak nekem jönnek úgy a csekkek, h az egyiket elsejéig, a másikat 15-ig, a harmadikat (előző hó) 26-ig kell feladni?
neet

Zenészke · http://www.hasznoshirek.hu 2008.01.30. 22:30:46

Én is kaptam ilyen tollat és egyik első gondolatom ez volt: "ha ezt megírnám a Homárba, vajon találna e valaki a kákán csomót? Hogy lehet egy ilyen gesztusba belekötni?"
Gratulálok mindenkinek, akinek sikerült.
Akinek nem inge...

Ja, én örültem neki, odaadtam 6 éves gyermekemnek, ő még jobban...

süti beállítások módosítása