Tékozló Homár

Az IKEA ügyfélszolgálata belülről

2008.03.28. 16:26 | jackyll | 91 komment
A jelek szerint vannak annyira hátrányos helyzetű alkalmazottak az Ikeában, akik miután telefonon elbírálták, hogy Gergely garanciális panaszával kitörölheti a seggét, kinyomtatták neki az erről szóló dokumentumot:
Az elmúlt héten az IKEA-ban sikerült vásárolnom. Sajnos szerelés közben a szekrény váza szétesett. Én a bútort az útmutató szerint szereltem, ennek ellenére az IKEA szerint én hibáztam. Ez önmagában nem lenne homárra illő, mivel nem vagyok asztalos, ezért  a hibázásomat se lehet kizárni, ennek bizonyítása szakember feladata lesz. (Érdekes módón ettől az IKEA elzárkózott, de remélem a Békéltető Testület ebben az ügyben segítségemre lesz.) Ellenben a mellékelt "Ügy információs lap" szerintem már megér egy bejegyzést.

A lapot az IKEA alkalmazottja nyomtatta a rendszerükből, mikor kértem egy irományt arról, hogy panaszomat bejelentettem. A bal felső sarokban látható az ügy belső "folyamata". Az érdekes rész: "beszéltem vele, Zoli, menj ki és adj neki egy jegyzőkönyvet, a panasz elutasításáról."

Mindez azután történt, hogy velem telefonon beszéltek és én állítottam, hogy mindent a szerelési útmutató szerint csináltam. 2008-ban az IKEA így intézi a minőségi kifogásokat. Kár, hogy az ügyintéző csak távdiagnosztikára képes és távgyógyításra nem. Természetesen panaszomat elküldtem a Budapesti Békéltető Testületnek is.


Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

punpa 2008.03.28. 16:28:03

Fika. Hova máshova?

Dr.Abál 2008.03.28. 16:29:02

Erről csak az jut az eszembe,hogy a szenzodűne sem ér többet mint egy homokdűne.(az afrikai fogorvosok ajánlata szerint)

Abdab 2008.03.28. 16:31:55

Ej, pedig ha Gergely olyan erős, hogy amikor polcot szerel, kiszakadnak a csavarok, én nem cicóznék, hanem cserélnék.

Szerintem nem is Gergely, hanem Chuck Norris az.

elwood 2008.03.28. 16:35:23

Jó hogy nem így írták: "Zoli, adj má a szerencsétlennek egy rohadt jegyzőkönyvet ..."

Egyébként Gergely inkább rendeljen összeszerelést. Még legközelebb kárt tesz magában vagy másban.

Dr.Abál 2008.03.28. 16:39:56

A Zoli jegyzőkönyve meg papucsba volt csomagolva.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.28. 16:40:24

- Aranyom, nézd meg, mit csinálnak a gyerekek, és adj nekik egy pofont!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.03.28. 16:41:40

Annyira jellemző, hogy van egy mindenhol jól működő, jó hírnevű cég, és a magyar mentalitás ezt is képes tönkretenni... nem tudom, a svéd központban mit szólnának ezekhez a szedett-vedett cetlikhez és a professzionálistól messze elmaradó hozzáálláshoz.

The Good Boy 2008.03.28. 16:42:29

Na Gergely, azért közkivánatra csak bekerült ez a poszt is a homár vérkeringésébe (vagy hova is). Nem tudom ki volt a nagyobb lúzer, aki elküldte ezt a választ, vagy aki belegépelte a beszélgetést is. Mindegy, az ikeának atomot!!!

Cradle 2008.03.28. 16:44:56

1. Visszacsomagolod a papírjába/dobozába.
2. Visszaviszed a vevőszolgálatra.
3. Azt mondod hogy meggondoltad magad és nem kell a cucc.
4. Visszakapod az árát / vócsert.
5. Bemész és veszel egy ugyanolyat.

The Good Boy 2008.03.28. 16:46:52

Jut eszembe drága homár, ha lennél olyan kedves, akkor az én beküldött posztomat is kirakhatnád. (A pálinkásat, ami good boy néven iródott)
Tudom nics benne sör, meg vác, meg vicián és még csöcsörészés sem, de ebbe a mostani lagymatag felhozatalba beszérne csont nélkül. Vagy irjunk ki népszavazást,hogy: Akarja-e Ön, hogy...

beste 2008.03.28. 16:51:10

Elmondanám, minimum isteni szintre emeltek Téged. (Ismét csak drága helyesírásunk.) Ugyanis, ha azt akarom írni, hogy egy férfi nemű ügyfél meglátogatott, akkor "az úr bent járt....." (kis ú-val).
Ha viszont a mennyben lakó hosszú szakállú járt nálam, akkor "az Úr bent járt...."

:-)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 17:01:16

vagy 2 eve gyremkem vett egy szamitogepasztalt
ossze is szerelte, csak mikor terheles ala kerult osszeszakadt
megneztem, hat volt ott hatu egy merevito azt nem akkor szerelte be mikor kellet volna, kiszakadtak a csavarok abbol a faost lapbol rendesen
visszacsomagoltuk, irany a botba vissza, mondtuk nem kell nem tetszik
a penzt kerjuk vagy levasaroljuk?
levasaroljuk
aztan vettunk egy ugyanolyat
olan 5 perc volt sorban allassal egyut

/Good Boy ez mar nem Vacon volt, par ezer kilometerrel arrebb, egyebSt melyik posztban szerepeltek ezek a cimszavak? irtam valamit almomban?/

igenytelen 2008.03.28. 17:04:45

szegény dudu mit kap majd...
a 180-as áruház a budapesti, vidd vissza az egészet budaörsre :)

The Good Boy 2008.03.28. 17:06:30

hagyma!

Nem irtál, csak azért irtam azokat a szavakat, mert itt már azok fogalommá váltak és arra gondoltam, hogy lehet, hogy ezek hiánya okozza a poszt leadását :-)

The Good Boy 2008.03.28. 17:09:13

vagyis a poszt mellőzését...

hbe 2008.03.28. 17:10:38

CRM felsőfokon, dokumentálva, DUDU, adj neki egy jegyzőkönyvet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 17:12:15

ja ertem
akkor fogalmazdd bele
es alairas legyen Palkovicsne:)
amugy en is irtam egysze, vagyis bekuldtem a panaszat amit masik portalo elpanaszolt
de en is kihagytam a kulcsszavakat, valszinu ezert nem kerult ki
mosma' majd figyelunk akkor

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 17:14:22

az egesz jo amugy kezitette dudu, johogynem jucika vagy titi
ugy felelos: az nincs neki
hat akkor meg?

Parasite 2008.03.28. 17:15:27

aki nem tudja, hogy ikea termék olyan, mint a hímestojás és neki esik, mint foxi a lábtörlőnek, osztán kiszakadnak a csavarok, az sikeres ember nem lehet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 17:16:33

ja meg valami utoljara, ha egy ekkora ceg tokol egy 15.000-es tetelen az gaz, megha az ugyfel lett volna balfax akkor is, de hogy meg meg sem nezik...

gaborpesti 2008.03.28. 17:19:55

"Annyira jellemző, hogy van egy mindenhol jól működő, jó hírnevű cég, és a magyar mentalitás ezt is képes tönkretenni... nem tudom, a svéd központban mit szólnának ezekhez a szedett-vedett cetlikhez és a professzionálistól messze elmaradó hozzáálláshoz."

Lakótársam is tört egy alkatrészt saját hibájából. Visszavitte, szó nélkül cserélték. 2008, IKEA, ja hogy Dánia?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.28. 17:26:21

vagy 2 eve vettem egy szamitogepasztalt.
ossze akartam szerelni, de ki voltak szakadva a csavarok. valami barom mar osszeszerelte, a hatso merevitot nem akkor szerelte be mikor kellet volna. visszavittem a boltba, de azt mondtak, en szereltem szarul ossze, hagymaszaga van, nem adjak vissza a penzt.

Zsoó 2008.03.28. 17:27:03

"hívdd"?? milyen helyesírás ez?
gáz

tangerine71 2008.03.28. 17:36:27

Tán nem légkulccsal kellett volna meghúzni azokat a csavarokat. :)

Andie 2008.03.28. 17:36:56

Aztán amit összebaszva visszavittél, frankón eladták másnak, az hüde örülhetett...
Dudunak punpát.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.28. 17:41:35

"31 termék, 10 minőségi probléba." emmi?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 17:44:13

atpijkamo

nem jartal te meg erre
nagy a herdalas itt
az az asztal bizony a kompaktorban vegezte
lattam komplett biciglit kompaktorozni, mert le volt torve a pedalja
/mikor kijottem ejszakai arufeltoltokent kezdtem.../

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.03.28. 17:46:14

Az IKEA elmehet a ***-ba. Nyomatják a nagy vevőbarát, tök jó fejek image-t, csak a magyar IKEA-kban valójában szarnak rá.

Én akkor lettem halál ideges, mikor úgy döntöttek, hogy kirakják az árukiadót az Örsről a halál faxára, ami plusz egy óra, mire odamegyek, átveszem meg visszajövök a HÉV-vel.

Írtam nekik egy levelet, azóta is válaszolnak.

Gyökszi68 2008.03.28. 17:58:47

Pedig mint köztudott:Ikeába járni ősi Román szokás !

S***ci 2008.03.28. 18:06:50

Nekem eddig mindent kicseréltek az Ikeában (eddig három komplett lakást rendeztem be tőlük!), sőt, ha bementem, hogy hiányzik pár csavar a PAX szekrényeim egymáshoz rögzítéséhez (mellesleg nem jár hozzá, csak egy pár csacvar/bútor) ők számla vagy bármi más nélkül adtak vagy két marékkal...
Végül is eddig bármikor kértem valami apró kiegészítőt (csavar, sín, pöcök, miegymás) adtak, vagy bármit visszavittem, szó nélkül cserélték...

Akkor én most sikeres-e vagyok, vagy csak szimpatikusan jóképű, megnyerő modorú fickó? ,)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.28. 18:07:01

Hófehér A4-es rajzlapomat ugyan ilyan audira elcserélném. Érdeklődni a 0660-123456-s számon lehet.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.03.28. 18:08:55

Nekem nincsen ikeás cuccom és a katalógusukat sem szeretem mert nehéz meggyújtani. Bár a képek között van szép, talán 20-30% de amikor valami divattervező csinál egy egyszerűbb használati tárgyat az mondjuk ránézésre használhatatlan.

Ezek képesek egy fakockát is elrontani. Van viszont egy KIKA komódunk, tömörfából, akcijós volt, na az egész jó. Asszonyt már soxor meg*tam rajta mégis masszívan szolgálja a célját. :)

Volt egy számítógépasztal az lehet teszkós (volt merevítője) na arra rátettem a régi 21" CRT monitoromat (45-50kg) na annak a műanyag gurulócskái masszívan összeszakadtak. Ja volt rajta 2-3 PC is. Mindegy, azóta átalakítottam. A lényeg az, hogy max terhelést nem szoktak írni ilyen bútorzatokra, pedig kellene.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.03.28. 18:15:09

hagyma

"nem jartal te meg erre"

Hat nem.

biciklit

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 18:27:02

hat ja, majd legkozelebb kerepart irok
mentsegemre szoljon sokan elrontjak
olyan lesz mint a fokhagyma elobb utobb,
mar a foghagyma is helyes
na ezt jo kimagyaraztam

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 18:28:47

Sanyci
egyik se
anyososd ott dolgozik vagy ilyesmi

groccc 2008.03.28. 18:30:41

Nekem mindig mindent kapásból kicsereéltek, csak telefonálgatni kell hanem odavinni.

kössabetonba 2008.03.28. 18:41:49

az ikea magyar részlegénél reklamálni, bejelenteni, stb totál felesleges. 2008-at írunk, egy magára valamit is adó ember azért makog egy keveset angolul. írni kell Svédországba (de inkább telefonálni). annak lesz hatása.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 18:51:53

ja es mano nem mindenki barom, aki elront valamit
es..
a Wal Mart-nak van annyi esze, hogy egy 40 dollaros asztallal, lehet meg az araba is be van kalkulalva a kalo
/ de ha most azal jossz, hogy a fiam miatt dragabb amerikaban az asztal akkor homaron lovom magam/
nem fog pocsolni, jegyzokonyveket irni, megszakerteni, levelezni, elvesziteni akar 1 ugyfelet is, inkabb kicsereli
ez is egy uzletpolitika

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 18:58:09

ja nem mano,
kamo
ma mindent rosszul irok

jesszumpepi (törölt) 2008.03.28. 19:16:01

Svédországban élnek ismerőseim.Tőlük úgy tudom,az IKEA ott nem egy jóhírű áruház.
Nekünk itthon nem volt szerencsénk: 2x vettünk nem olcsó kanapét,és mindkettőt minőségi hiba miatt vissza kellett vitetni.A pénzt visszaadták.
Azóta be nem tesszük oda a lábunkat.
Vajh,miért?

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2008.03.28. 19:19:11

Az Úr benn járt és látta, hogy népe nem parancsai szerint végzi munkáját az ügyfélszolgálaton vala, ezért özönvizet bocsájtott a Földre vala. Légyci Józsi nézzdd mek hogy, az Úr hagyotte blokott.

Lili Marleen 2008.03.28. 19:40:55

Barmit is mondtok, en szeretek az IKEA-ba jarni...
Finom a husgolyo, olcso a konyharuha meg a teamecses es lehet ilyen kis helyes ceruzakat lenyulni..
Ez nekem eleg is..:DD

2008.03.28. 19:58:03

Amit a srác kiadott, azt nem kellett volna neki, egyértelmű, hogy az egy BELSŐ dolog.
Magyarul, jóindulatú volt ÉS hülye.
Persze, az IKEA hibája, ha olyan embereket alkalmaz, akik nem látják át, hogy egy ilyen tartalmú "jegyzőkönyv" kissé ciki és lejárató NEKIK, mert az ügyfél ohne zsanér kipakolja a Homárra ;-)

Viszont, a reklamációs ügyintézésükkel nekem soha semmi bajom nem volt, sőt, szerintem sokkal rugalmasabbak e téren bárkinél. Hosszban is és szinte soha nem is kérdezték, MIÉRT akarok valamit becserélni.
Pedig, néha necces volt, mert én is estem neki egy tárolódoboz összerakásának a mellékelt cetli tanulmányozása előtt, el is szúrtam, és befejezni így nem lehetett. Viszont, szétszedni sem.
Persze, én vagyok a hunyó, de tettünk egy próbát, hátha visszacserélik, és szó nélkül megtették! Pedig azzal kezdtük, hogy mea culpa, ÉN nem néztem meg a papírt, mielőtt összeraktam, ÉN voltam hülye.
A másik eset egy kb. másfél éves nagy fonott kosár volt, amit valamiféle szú kezdett rágni, azt is becserélték egy szó nélkül, nem vizsgálták, nálunk vagy még náluk került bele bogár. (nálunk semmi másban nem volt, de mondom, nem is kérdezték).
Sőt az akkori áron vásárolhattunk mást, és nem azon, amin anno, másfél éve vettük a kosarat.
Haramadik is volt, akkor három szőnyeget vittünk vissza, mert felfeslett a szegése, az sem pár hetes/hónapos vásárlás volt, mégsem küldték "bevizsgálásra", mint ahogy a legtöbb magyar bolt ilyen esetben megtenné, hogy "rendeltetés szerűen használtuk-e" stb.

Persze, nem állítom, hogy az IKEA egy szuper minőség, mert nem az, boldogabb országokban tényleg a pályakezdő fiatalok olcsó bútorboltja, de pl. minőségre mégis jobb, mint a KIKA átlaga (szereltünk össze egymás után egy-egy könyvespolcot innen, meg onnan, a KIKA-s sokkal rozogább, pontatlanabb még az IKEA-nál is)

A reklamálónak meg tényleg nem telefonálni kellett volna, hanem bevonulni a visszacsomagolt bútorral, és közölni, hogy nem fér be, nem tecc stb. Egyébként, szerintem, még mindig megteheti...

Vladimir Harkonnen 2008.03.28. 20:10:30

Én azért szívesen megnéztem volna a képeket, amik közvetlenül az összeomlás után készültek, hátha egyértelműbb lenne a dolog!
Aki ma magyarországon megfizethető árú bútort akar venni, az mejen el egy barkács tanfolyamra (pl. OBI-hoz) és sajátítsa el a 4-es imbuszkulcs, csavarhúzó, és kalapács használatát. Vagy legyen egy ismerőse, aki segít.
Sajnos a legegyszerűbb terméket se lehet segítség nélkül összerakni, legalább egy "tartsd egy kicsit szívem, amíg hozom a csavarhúzót" erejéig a hitvest is be kell vonni!
Húsz évvel ezelőtt egy szekrénysort négyzer szedtünk szét, és raktunk újra össze, mire rájöttünk a helyes sorrendre, dacára az összeállítási rajznak, amit hárman nézegettünk!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 20:17:12

Los Alamuszi
na ez a baj ez a felfogas
nem az a bajod, hogy ilyen jegzyokonyvek szuletnek, hanem hogy veletlenul egy hulye kiadja es akkor megjelenik a homaron

gerilla 2008.03.28. 20:20:14

Pax vázból nekem is szakadt már ki csavar.Rajz alapján szereltem ,mégis...én nem akartam ingyen cserét,csak szerettem volna két oldallapot venni.Azt nem lehet.

Szil-Ka 2008.03.28. 20:24:59

Ez tuti nem a budaörsi Ikeában volt, mert ott nekem még olyat is szó nélkül kicseréltek, amit én baltáztam el (nem szó szerint). :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 20:29:41

tovabbra is azt mondom
gaz az egesz
ugy latom 15 rugo a cucc
levelek, jegyzokonyvek, bekelteto testulet a franc tudja mi
uzlet helyeben vissza gyartonak, hibas, kesz
olcsobban megusszak mint igy, foleg ha tenyleg cserelni kell
de othon tenyleg nem nagyon szeretnek/elbol/ cserelni semmit

bes3 2008.03.28. 20:46:08

nekem sem volt gondom az IKEA cseréivel. A legneccesebb egy szék visszavitele volt. Nem lehetett összerakni mert az egyik fontos csavarmenetbe egy göcs miatt nem ment be a csavar. Próbáltam fúrni-tágítgatni de hát a fúrógépem (igazából csavarbehúzó) nem vitte.

Visszavittem, megállapították hogy persze nem lehet összerakni hiszen látszik rosszul van fúrva a furat (lol akkor már inkább robbanási kráternek tűnt)) és visszakaptam az árát.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.28. 20:55:55

gerilla
miert nem akartal ingyen cseret?

Rácz Lehel 2008.03.28. 21:23:06

naszóval, hátakkor _ennyit_ az ikeáról...

jotek84 2008.03.29. 01:06:32

Én két éve vettem az ikeánál forgószéket és görgős számítógépasztalt. Mind a kettő remekül funkcionál, bár a számítógépasztal műanyag görgőit merő elővigyázatosságból nem tettem az asztal alá,ismerve a műanyag hátrányos tulajdonságait.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2008.03.29. 05:52:20

a konyhabútorunk frontlapja gyárilag le volt pattanva az egyik élen. visszavittem IKEAnak mondom ez van.
ad egy másikat, mondom azért megnézem -
az is lepattant.
ad egy másikat, mondom azért megnézem -
az is lepattant.
ad egy másikat, mondom azért megnézem -
az is lepattant.
ad egy másikat, mondom azért megnézem -
az is lepattant.
ad egy másikat, ez rendben van.
köszönjük viszlát!
:)

ja, azóta kivonták a stat sárgát, pedig kellett volna. :(

ja és ez a kihelyezett raktár ez nagyon nagy faszság!

Kisangyal 2008.03.29. 06:25:22

Nemár, én nemrég nö létemre simán összeraktam egy többrészes fürdöszobabutort.
Ikea= Lego :)

Patu2000 2008.03.29. 08:12:03

Kisangyal 2008.03.29. 06:25:22

Nana azert a LEGO butor az (nem) kicsit mas!!!:))
www.incapfurniture.fi
lasd lego play room

2008.03.29. 09:28:22

"hagyma 2008.03.28. 20:17:12
Los Alamuszi
na ez a baj ez a felfogas
nem az a bajod, hogy ilyen jegzyokonyvek szuletnek, hanem hogy veletlenul egy hulye kiadja es akkor megjelenik a homaron "
Mégegyszer mondom, hátha megérted.
Ez NEM jegyzőkönyv.
Ez egy belső rendszere lehet az IKEA-nak, ami arra szolgál, hogy az ügyfeles kommunikációt rögzítsék, hogy, ha "az Úr" bemegy, akkor ne kelljen mindent előről kezdenie akkor sem, ha az, akivel először beszélt, netán nincs bent. (ugye, voltál már úgy, hogy ahányszor telefonáltál egy ügyfélszolgálatra, annyiszor kellett előlről kezdened a történetet, mert mindig más vette fel, és tilos kapcsolniuk az előző emberekét, még akkor is, ha netán bent lenne??) Szóval, ez erre szuper: átadják, átveszik a dolgozók a történetet, hogy tudják, mi történt előtte, és az ügyfél se várjon hiába a visszahívásra, eredményre. Persze, nem irodalmi stílusban beszélgetnek, de, hát Istenem.

Mert abban, ami meg oda van írva, tényleg ne haragudj, első blikkre nincs semmmi durva, nincs benne "faszi" kitétel vagy az ügyfél leminősítése sem pl. "tuti ő b..ta el".

"Durva" maximum az, hogy elutasította a második beíró valaki a panaszt, ami a tapasztalataim szerint az IKEA-nak nem szokása.
De, ha megint úgy nézed a cetlit, mint egy BELSŐ papírt, akkor szvsz mi t ilyen nem is kell kitérnie a MIÉRT-re, (azért nem, mert egymás közt, egymásnak nem kell megmagyarázniuk, mert tudják a belső szabályokat pl.)

Egyébként, tényleg nem értetted, hogy én miről beszélek, mert szerintem EZT a papírt/kommnikációt akkor is tilos lenne kiadniuk az ikeás dolgozóknak, ha ELISMERTÉK volna a hibát, és szó nélkül cserélik a bútort, azaz az ügyfél most boldog lenne. Ha bármilyen igazolás kell az ügyfélnek, akkor ENNEK ALAPJÁN külön kell írni egyet. Ugyanazokkal a tényekkel, de "Dudut", "az Urat", meg "Zolit" kihagyva, mert egymás közt NORMÁLIS, ha a kollégák belső szlengben osztják meg a történteket, de akkor is KIFELÉ röhejes, ha, mint itt semmi lejárató, minősítő stb. nincs benne. (képzeld, nálunk ufi-nak hívjuk az ügyfelet, mert így rövidíti a számgép, "csomi"-nak a küldeményét, és kódokban beszélünk a státuszukról, de ez nem tiszteletlenség, hanem csak egy megszokás, egy tolvajnyelv. Ha azonban az ügyfél jegyzőkönyvet kér, akkor megfogamazom normálisan azt, amit mi magunk közt rövidítünk, selypegünk, kódolunk, mert azt úgy kell, mert azt nem lehet félreérteni.)
Szóval, ezért bátorkodtam írni, hogy az IKEA felelőssége, ha olyanokat alkalmaz, akik ezt agyilag nem fogják és kiadnak egy belső dolgot.
Mert, hogy ez is a PR része, nem csak a reklám meg marketing.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.03.29. 09:39:08

Az IKEA nem jó hely, soha nem megyünk oda..

Boo 2008.03.29. 11:08:13

Gregely büszke ember..van már jegyzőkönyve, elmehet a B testületbe, és van egy szarrá ment szekrénye:-)
A nem teccik, mee meggondoltam magam csere miért nem volt jó?

Az ikeás dolgozókkal, meg végig nézetném az "Álljunk meg szóra" összes részét (2x)

s_marky 2008.03.29. 11:27:30

IMÁDOM A MARHAHÚS GOLYÓKAT!

meg a konyhásnyanyákat is

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.29. 12:14:47

alamuszi magyarazol itt nekem mint hulyegyereknek
ertem
nem jegyzokony
fecni
kutyat nem erdekli
asse ha kiadta egy hulyegyerek asse ha szilvasi gyuri titkositatta 34 es fel evre
a tenyallas az, hogy minden megnezes nelkul a vevo el van kuldve a halal faxara
nahat
amugy ugy kellett volna cetlizni
idezet kovetkezik
"- domoskem, egy seggfej solt a Prater uccabo, hogy osszedolt a szekrenye
-Ok cicvarek, szojja neki telcsin jojjon oszt kicsereljuk
- OK domos, majd nezd mar meg mit kurt el a barom, oszt mnd el neki hogy csavarozzon
-rendben dudu, elintezzuk"

ehelyett bekelteto faxsag meg ilyenek
haha

fakkjú 2008.03.29. 12:37:27

mint a TANU-ban volt a párbeszéd...tessék Pelikán itt a vallomása...elnézést,de ez az ítélet...:-)))))

besz@rok 2008.03.29. 15:28:07

Hagyma, igazabol Alamuszi nem hiszem, hogy nagyon felrebeszelt volna. O tulajdonkeppen egy olyan belso eljaras-formarol probalt ertekezni, amely szamos mas cegnel, vallalatnal megtalalhato, legyen az szolgaltato, termelo, javakat (ertsd: froccs-ot) eloallito uzem, vagy a proccsom tudja mi.
A masik dolog pedig, hogy kikerult ez az 'uzemi' folyamatszabalyozasi 'jegyzokonyv', avagy cetli.

Es talan ez az, ami a vita targyat kepezi.
Mert mig az egyikotok azt allitja, hogy ennek az eg vilagon a ceg alkamazasan kivul alloknak semmi koze (es szerintem tenyleg semmi koze senkinek, hogy egy belso uzemi szabalyozas mit enged, vagy mit nem enged meg), addig a masikotok (de hulye megnevezes...) azon topreng, hogy a vevo ennek alapjan lett elkuldtve a halal (retkes) faxara.
Teny, hogy tenyleg ennek alapjan le(hete)tt elzavarva a kedves fogyaszto 'Ur'.
Bar te is ugy voltal a fiadnak vasarolt asztallal, hogy minden megnezes nelkul el lett fogadva a panaszod es jovatetelt kaptal - attol fuggetlenul, hogy a szoban forgo berendezes a kompaktorban vegezte.

Tehat csak nezopont kerdese, hogy a 'minden megnezes nelkul'-i iteletek az elado/arusito/szolgaltato reszerol, avagy a fogyaszto/felhasznalo/vasarlo reszerol lett leszen megallapitva.

De mivel nem szeretnek allast foglalni ez ugyben, igy csak iszok egyet!
Egeszsegetekre!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.29. 15:49:11

ki mondta , hogy felrebeszelt?
en csak azt mondom total mind1 mit leveleznek belsoleg
kikerul-e vagy nem, nem fontos kerdes.
csereljek ki azt a szart es kesz!
de ha itt /ott/a tobbseg nem akarja
hat akkor jo van ne csereljek ki
fogok en itt....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.29. 15:57:09

ja, nekem nem panaszom volt es nem jovatetelt kaptam, hanem mosolyogva
2 perc alatt lerendeztem, mert en vagyok a vevo
de ez nem csak a Wal Mart-ra vonatkozik, itt a torveny szerint 3 honapig barmit visszavihetsz, elmeselhettem volna az eladoholgynek, hogy kiszakadtak a csavarok es lehet a mi hibank, de asse erdekelte volna
mer' itt ez a szokas
termeszetesen ha kotekedni akarnanak, es mindent megneznenek amit visznek vissza 3 honapon belul, biztos talalnanak itt is olyat ami rossz es a vevo baxta el, de nem eri meg az ido es a penz ezzel foglalkozni
termeszetesen nagybb ertekeknel ha rosszan viszed vissza, akkor igyekeznek a garancialis megoldas fele terelni a dolgot, de egy 40 dollaros tetel, vagy itt egy 15 k-s nem er annyit
szerintem

Marhácska 2008.03.29. 16:09:50

Látom teljesen fogyasztóvédelmi oldal lett a H O M Á R -ból! :(

besz@rok 2008.03.29. 18:14:57

Hagyma, nezd, jomagam nem is a fogyasztoi tarsadalom torvenyszerusege(i)t vitatom. Tisztaban vagyok azzal, hogy a vevo diktal. Ez szerintem is igy helyenvalo.

Bar emlekszem, annak idejen olvastam itt a Homaron (remelem nem vagyok egyedul vele), de volt egy olyan megjegyzes/komment, hogy valaki koltozni akart a tengerentulrol, igy kihasznalva e lehetoseget (ertsd jol), visszavitte azon ingosagait a kereskedohoz, amelyeket ott vasarolt, mondvan, hogy meggondolta magat. Ami talan nem is problema, de szemfules kommentelonk ismerose volt annyira 'talpraesett', hogy azon teteleket is sikerult visszaterhelni a kereskedore, amelyeket nem is ott szerzett be.
Ebbol en ket tanulsagot vontam akkor le:
Ha hulye a kereskedo, akkor meg is erdemli.
A vevo is csak addig vevo, amig tisztesseges.

Mindezek utan meg most is azt vallom, hogy a vevonek mindig igaza van, barhogyan is ertelmezed soraimat.

Es bar nem tisztem eldonteni, hogy a szoban forgo esetben tenylegesen a fogyasztonak van igaza, avagy sem, meg mindig azon a velemenyen vagyok, hogy hiba volt az alkalmazottnak kiadni ezt a 'cetlit'.

A 'panasz' es 'jovatetel' szavakat, mint olyanokat bar igy, ebben a formaban irtam, de bizok benne, hogy ezeken szavakat atvitt ertelemben is lehet ertelmezni. Lehet most ezt nem helyesen irtam es hamarosan megtalal egy 'helyesiras-ellenorzo' hozzaszolo, de az legyen a mai napi legnagyobb problamam/problemaja.

Az enyem meg az, hogy meg csak most toltom az elso froccsomet!
Ebben az oraban.
Tisztelettel!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.29. 18:50:14

de ez a gond, hogy " hiba volt az alkalmazottnak kiadni a cetlit"
ez az ami nem tema
hiba volt nem rogton megvizsgalni azt a kredencet vag mit, esetleg rogton visszavenni, barmi, de minden kulonosebb indok nelkul elutasitani a vevot...
hat ez nem cetli kerdese
ps. na itt se hulyek a szamla, meg az eredti csomagolas kell a visszavetelez es emlitettem, hogy nagyob erteknel azert odefigyelnek
az viszont jellemzoen "keleteuropai" szokas itt, hog vesz va;amit visszaviszi 3 honapon belu l lecsereli es igy tovabb
es erre meg buszkek is, hogy sporolnak
mert kijonnek feketen dolgozni es 1-2 ev utan huznak haza, kell a love
ezzel az amerikaiak nem nagyon elnek, mert ha kell akkor kell, megveszik es OKmindentol fuggetlenul egy IKEA-s bolt legalabb ne telefonon dontse el, hogy jogos-e a reklamacio vagy nem
ha nem jogos ne cserelje ki, nade azt utolag eldnteni, hogy ,melyik csavart huzta meg elobb
ah kicsinyes
es ez cetlifuggetlen

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.29. 18:52:28

jah egeszseg a froccshoz, en ma nem ittam jo froccsot vagy 12 eve, igaz rosszat se
seres vagyok, de ma meg az se jatszik mert dolozok az este
majd utana valamikor ejfel korul:)

besz@rok 2008.03.29. 19:17:59

Akkor 'cetli' lesz@rva, a ser, meg a froccs az orcaba nyomva. :-D
Kinek, mikor adatik meg e!
Nekem most.
Neked kesobb.
Viciannak meg nem t'om mikor e.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.03.29. 20:27:04

ugy igaz
vician is inkabb seres vot, ma nem to'm
vot vacon egy jo muintezmeny, az vot a neve hogy borpatika
na ott telleg jo bort mertek
ott froccsoztem utoljara, de az meg a mult evezredben vot

EBL 2008.03.30. 01:04:18

"Én akkor lettem halál ideges, mikor úgy döntöttek, hogy kirakják az árukiadót az Örsről a halál faxára, ami plusz egy óra, mire odamegyek, átveszem meg visszajövök a HÉV-vel."

A halál faxa 1 megállóra van az Örstől. Kb 10 perc. Amúgy onnan a nagyobb dolgokat kell elhozni, amit hévvel... Hát erős ember lehetsz te.

Amúgy pedig nem szakadnak ki a csavarok a bútorlapból csak úgy. Biztos félig összeszerelt állapotban akarta átfordítani, és összerogyott. Engem külön figyelmeztettek, hogy ha állítva szerelem, akkor külön ember tartsa az oldalát addig, amíg a tetejét rá nem csavarozom, mert addig nem önhordő a doboz. Az ilyen jellegű károkra nincs garncia. Egyébként szerelés közben a fiam kalapáccsal belevert a tükörbe, amin apró sérülés lett. Viszavittem és szó nélkül kicserélték. Persze nem említettem a kalapáccsal való inzultust.

Tajparaszt 2008.03.30. 01:05:40

Én minden ilyen cuccba teszek Palmatexet. Még az újságtartóba is. Egyrészt jól tart, másrészt kiélhetem gyerekkori szenvedélyem, a "szedegesd le a ragasztót a kezedről". Bár az Technokolrapid volt. Minden esetre nosztalgiának jó:)

gergo1000 2008.03.30. 10:03:15

Többen írták, hogy ha visszaviszem kicserélik. Ez valószínűleg így van. (Ugyanekkor vásárolt másik szekrényből hiányzott egy alkatrész, illetve másik részén volt egy repedés. Azért besétáltam, azt kicserélték.) A szekrény 235 cm magas. Ez egy apró személygépkocsiba nem fér be. Sőt még a liftbe se, tehát nem annyi, hogy kezembe kapom és besétálok. A szállításért újra fizetni nem túl gazdaságos.

EBL:
Engem nem figyelmeztettek. Valóban ez volt az első kérdésük, hogy állt e a szekrény a hátlapja nélkül. A szekrény valóban állt. Mivel a szerelési útmutató így mutatja. Mikor a kedves minőségellenőrnek megmutattam, akkor közölte, hogy hát igen ez nem túl jól van lerajzolva. Meg inkább fektetve kellett volna szerelni. Amúgy fektetve szereltem volna, ha nem az állított szerelés szerepel elől a könyvben:).

gergo1000 2008.03.30. 10:31:45

Amúgy nem ez a lényeg, hogy hibáztam-e vagy nem. Mint írtam, ezt önmagában nem tartanám homárra valónak. Az eljárás menete az igazán felháborító.

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.03.30. 14:52:51

nekunk az ekeslog
/v ilyesmi/ kanapehuzatunkat mar 3* csereltek ki, mert gyerek lehanyta, es foltos maradt tisztittas utan, pedig 70e volt csak a huzat, es a besta szEkrenynel is szo nelkul a karcos /mellesleg 20 m3 foliaba csomagOlt/ ajtot

Mérgezett fülü teszkós szatyor 2008.03.30. 14:57:55

*tisztittatas
ja a kerepesi uti arukiado tenyleg faszsag vOlt
pl. mult heten vettunk falisint, edenyszaritot miegymast a konyhaba, de pl. a 2*140 centis vizvetoert oda kuldtek. az ugyanilyen hosszu, de nehezebb falisin persze elfert a kohyhaosztalyon

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.03.30. 22:22:23

Tetszik a jegyzőkönyvben a "hivatalos stílus".

birdlady 2008.03.31. 07:55:31

Most nem azért, de nekem eddig az IKEA mindent kicserélt, amivel panaszom volt.

Egyszer vettem egy képkeretet, aminek az üvege karcos volt, de ezt csak otthon, a védőfólia eltávolítása után vettem észre. Visszavittem és 10 mp alatt kicserélték. Pedig nyugodtan mondhatták volna, hogy én karcoltam össze.

Zorro2007 2008.03.31. 08:53:03

Nem tudom, hogy van otthon, de az osztrak ikeaban 1 honapig akarmilyen indok nelkul visszavihetsz mindent...szo nelkul visszaadjak a penzt...

gergo1000 2008.03.31. 10:38:05

Los Alamuszi:
Tévedsz, ha azt gondolod, hogy megkaptam a jegyzőkönyvet és rohantam a homárhoz.
Már a jegyzőkönyv átolvasása után visszamentem 10 méterről, hogy akkor most ez, hogy van. Mindenkinek jobb, ha nem szívatjuk egymást és zárjuk rövidre a sztorit. Az ügyfélszolgálatos vezető közölte nem tehet semmit.
Aztán kijöttek, közölték nem cserélnek. Ezután felhívtam újra az ügyfélszolgálatot, ahol kértem a vezetőt. Akinek újra elmondtam, hogy milyen papír van a kezemben. Mindenkinek jobb és egyszerűbb, ha rövidre zárjuk és inkább cserélnek. Ezután akit eddig vezetőnek hittem, közölte, hogy ő nem tud dönteni, beszélnie kell a főnökével. Majd visszahívott és közölte nem cserélnek, őket nem érdekli ez.
Ezek után egy olyan srác, aki Olaszországban dolgozik az IKEA-ban elmesélte, hogy tényleg rossz az útmutató, de ez lehetetlen, hogy ezt csinálják, beszéljek valaki főnökkel, mert ilyen nincs.
Na ezek után hívtam az üzlet vezetőjét, akit nem tudtak adni, de valami napi főnökkel beszéltem. Aki szintén utána járt a dolognak és közölte nem tud semmit tenni az ügyben:)
Na ezek után írtam a homárnak.. Úgyhogy nem kell félni, hogy a kis ügyintézőt fogják kirúgni, aki kiadta, mert erről már régen tud az egész magyar vezetőség. És mégse tesznek semmit. Meglepő:) Ez van.
Ráadásul még nem is üvöltöttem, asztalt se csapkodtam, mert elképzelhetetlennek tartottam, hogy ezek után nem cserélnének
Szóval beszéltem sok „vezetővel”, akik közül jó párnak hatásköre sincs egy ilyen „hatalmas” ügyben. Akinek volt, az meg nem tartotta problémának, hogy kapnak egy feljelentést a Gazdasági és Versenyhivatalnál, felkerül az internetre az általuk kiállított papír, valamint a Békéltető Testület a végén valószínűleg nekem fog igazat adni. Azért egy mondat megmaradt bennem, csak már nem tudom melyik „vezető” mondta: „Én nem tudom, hogy van pontosan a törvény, de mi nem cserélünk”.

moli 2008.03.31. 11:37:37

en csereltem mar sok dolgot garanciaban ikeanal peldaul orat, matracvédőt, kanapélábat, de olyan nagyobb dolgokat is, mint irodaszek, vagy ágymatracot ketszer is. es szamtalan termeket vittem vissza a 90 napos gondolkodasi ido alatt.
en is kaptam ilyen papirt a matracomrol (illetve a masodik matracnal en kertem) es semmi ciki nem volt rajta, sot, szepen lathato a folyamat nevekkel.

melyik butorbolt ad meg harom ev garanciat MINDEN termekre? matracra 25 ev, egyik matracom 4 evesen csereltem ujra.

ja es en egymagam szereltem ossze a 240 cm magas konyhaszekrenyem es allitottam labra.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.04.03. 05:30:29

Photoshop :) Melyik butoros céget képviseled? :D

Benzinszivo Szunyog 2008.04.04. 07:18:54

Most hogy jelenik meg a nevem?
süti beállítások módosítása